Netti on pullollaan videoita miten on rakennettu vetygeneraattoreita.
Ihmettelen ettei vakavampia onnettomuuksia ole syntynyt.
No tietenkin itsekkin rakentelin lapsena vetygenerattorin muta se vety happi seos johdettiin vedellä täytettyyn pulloon ja räjäytettiin kerralla.
Netissä olevat ohjeet jossa vetygeneraattorista lähtee putki ja sen putken päässä liekki.
Generaattori olisi hyvä jos tuotta pelkkää vetyä mutta kun se pirulauta valmistaa myös happea ja juuri oikeassa suhteessa räjähtääkseen.
Pikku generaattorillakin voi lähteä näkö ja isommalla voi tappaa itsensä sillä niistä tuleva kaasu on räjähtävää ja se tuli ei pysy putken päässä vaan etenee silmänräpäyksessä sinne generaattoriin ja sitten sirpaleet lentää.
Vetygeneraattori
3
100
Vastaukset
Minun lapsuudessani seosta kutsuttiin räjähdyskaasuksi. Ehkä onnettomuuksia saatiin minimoitua myös käyttämällä kaasuseoksesta sekä paikkansa pitävää että vaarallisen kuuloista nimeä.
Olisi ehkä edelleenkin syytä painottaa sitä, että vedyn tekeminen vaatii osaamista, välineet ja tietoa. Itse en uskaltanut muuta kuin kokeilla, että pulputtaa se. Sytkärileikkeihin en lähtenyt.- Anonyymi
"kaasu on räjähtävää ja se tuli ei pysy putken päässä vaan etenee silmänräpäyksessä sinne generaattoriin ja sitten sirpaleet lentää."
Niin tosiaan herkästi käy ellei putken päässä ole oikeanlaista suutinta. Sellaisessa suuttimessa kaasu kulkee esim. kuparivillan (hyvä lämmönjohtavuus) läpi ja se villa tyrehdyttää mahdollisen takapotkun.- Anonyymi
Mahtavaa.
Puhutaampa vähän vedestä josta tuolla vetygeneraattorilla tehdään kaasua, mistä se muodostuu (H2O).
Eli vesi hajotetaan niin siitä tulee vetyä mutta myös happea, tuo vedun ja hapen suhde on optimaalinen räjähdysmäisen palon aikaansaamiseksi.
Ihmettelen miten tuollainen kuparivilla estää räjähdyksen?
Tarkastellaampa esim. nestekaasupoltinta, nestekaasupullossa ei ole kaasu happi seosta vaan lähes 100% kaasua, happi lisätään siinä suutinosassa kaasuun jolloin saadaan palava seos.
Tuollaisessa vetygeneraattorissa tulee ehdottomasti olla omat generaattorit vedylle ja hapelle, eli ne pitää erottaa jo valmistusvaiheessa.
Tuo sinun kommenttisi kertoo tosiaan sen ettei porukka tajua mitään näistä asioista.
Eikö olisi kätevää myydä polttoleikkauskaasua jossa olisi happi mukana, miksihän asetyleeni ja happi myydään omissa pulloissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882