Itse vietin Halloween muutama vuosi sitten - oli aiheeseen liittyvä elokuva ja syötävää. Naisystäväni toi mukanaan kaverinsa - ja miespuolinen ystäväni oli mielissään, kun oli naisseuraa.
Mutta sitten tuli muutos - naisystävä kuoli viime vuonna - ei enää Halloween kutsuja vaan muistan häntä la 2.11. Pyhäinpäivänä, kun en muutakaan voi. Eli olen viettänyt molempia päiviä - mitä sinä vietät ja miten?
Vietätkö Halloweeniä tai Pyhäinpäivää?
63
524
Vastaukset
- Anonyymi
Pari vuotta sitten menin kutsuttuna Halloween-bileisiin. Muutamalla bileissä oli natsiuniformu päällä. Päätin lähteä pois, kun vastaan tuli SS-pääkallotunnuksia. Minusta muutama henki oli väärin valinnut asusteensa.
- Anonyymi
...
- Anonyymi
Oliko sdepareitten pj mukana bileissä sehän on ässäs ässän liittolainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sdepareitten pj mukana bileissä sehän on ässäs ässän liittolainen
Anonyymi: "Oliko sdepareitten pj mukana bileissä sehän on ässäs ässän liittolainen"
Minulta jäi ymmärtämättä se - mitä tarkoitit? Mikä ihmeen sdepareitten pj? Olen kuullut, että samaisessa porukassa on kyllä liikkunut paikallinen yhden puolueen paikallisnuorten puheenjohtaja. Olen paistanut kerran makkaraa samaisessa porukassa, kun tyypeillä ei ole ollut päällä natsiasut.
- Anonyymi
Aattona yöllä vaihtuu jolloin Michael Myers hyökkää :)Jääkiekkomaski naman suojana.
hmm joku aika hyvä/hauska scifiötulevaisuusjuttu jossa: on virus joka saa ihmiset höppttelemään mitä sattuu, siis ihan käsittämättömäiä asioita, ja mikä pahintajos kuulee jonkin pulina-ihmisen pulisemassa hölmöjä, niin se tarttuu itseen se höpötystauti: melkein kaikkien pitää kulkea kuulosuojaumet päässäj otta ei kuule niitä höpötyksiä ja se virus siten tartu...
Joy Sjykk .bunubeb nubusarhaSe ei ollut tuo elokuva, jonka katsoimme muutama vuosi sitten porukalla. Elokuva oli Burtonin "Corpse Bride". Porukka tykkäs siitä ja mukana oli Halloween-suklaata sekä muuta mutusteltavaa. Onnistuneet bileet, vaikka paikalla oli vain puolen kymmentä henkeä.
- Anonyymi
Pyhäinpäivä on aina aikaisemmin ollut hääpäivä, nyt eronneena ei tule enää juhlittua moista. Naamiaisbileet Halloween-asuissa on ihan jees.
Anonyymi: "Pyhäinpäivä on aina aikaisemmin ollut hääpäivä, nyt eronneena ei tule enää juhlittua moista. Naamiaisbileet Halloween-asuissa on ihan jees."
Minkälaisia Halloween-asuja bileissä on ollut? Tuolla aikaisemmin joku ei ollut innostunut bileistä, jossa Halloween asuina oli ollut natsi-uniformuja.- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Anonyymi: "Pyhäinpäivä on aina aikaisemmin ollut hääpäivä, nyt eronneena ei tule enää juhlittua moista. Naamiaisbileet Halloween-asuissa on ihan jees."
Minkälaisia Halloween-asuja bileissä on ollut? Tuolla aikaisemmin joku ei ollut innostunut bileistä, jossa Halloween asuina oli ollut natsi-uniformuja.Vampyyri, arabimies, nunna, munkki, Peppi Pitkätossu, eli vähän mitä kenelläkin mieleen on juolahtanut. Itse pukeuduin 20-luvun teemalla.
Anonyymi kirjoitti:
Vampyyri, arabimies, nunna, munkki, Peppi Pitkätossu, eli vähän mitä kenelläkin mieleen on juolahtanut. Itse pukeuduin 20-luvun teemalla.
Kiitos tarkennuksesa. Itsekin olen ollut varsinaisessa naamiaisissa, mutta en Halloween sellaisessa. Paikalla oli intiaaneja, mustia esittäviä hiphop-reita ja vaikka mitä. Itse esitin juppia tai jotain gansteria puku päällä aurinkolasit silmillä. Vuonna 2016 olin myös sitseillä, jossa pukeuduttiin eri asusteisiin. Siellä oli laaja skaala asusteita.
Hyviä Halloweeniä ja hauskoja partyja, jos on vielä edessä päin.- Anonyymi
Huomaatteko miten pahaa karmaa nämä juhlat ovat tuottaneet? Toinen jo kuollut ja toinen eronnut. En tiedä uskallanko lukea enempää ketjua eteenpäin.
Paholaisen juhla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatteko miten pahaa karmaa nämä juhlat ovat tuottaneet? Toinen jo kuollut ja toinen eronnut. En tiedä uskallanko lukea enempää ketjua eteenpäin.
Paholaisen juhla.En tiedä miksi sekoitit kuoleman tähän ketjuun?
- Anonyymi
Kiitos tarkennuksesa. Itsekin olen ollut varsinaisessa naamiaisissa, mutta en Halloween sellaisessa. Paikalla oli intiaaneja, mustia esittäviä hiphop-reita ja vaikka mitä. Itse esitin juppia tai jotain gansteria puku päällä aurinkolasit silmillä. Vuonna 2016 olin myös sitseillä, jossa pukeuduttiin eri asusteisiin. Siellä oli laaja skaala asusteita.
Hyviä Halloweeniä ja hauskoja partyja, jos on vielä edessä päin.Kiitos paljon, sitä samaa sinulle.
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miksi sekoitit kuoleman tähän ketjuun?
anonyymi: "En tiedä miksi sekoitit kuoleman tähän ketjuun?"
Viittaa kait aloitukseeni, jossa mainitsin naisystäväni menehtyneen. Pyhäinpäivä liittyy siihen ja se amerikkalainen Halloween. Muuallakin muistetaan menneitä - esimerkiksi Meksikossa muistaminen on iso juttu.- Anonyymi
anonyymi: "En tiedä miksi sekoitit kuoleman tähän ketjuun?"
Viittaa kait aloitukseeni, jossa mainitsin naisystäväni menehtyneen. Pyhäinpäivä liittyy siihen ja se amerikkalainen Halloween. Muuallakin muistetaan menneitä - esimerkiksi Meksikossa muistaminen on iso juttu.Aivan, niin tietysti. Voimia sinulle, varmasti raskasta aikaa.
- Anonyymi
Se kuuluu saatanan palvojille se juhla. Ei kuulu kristin uskoon millään tavalla. Ulkomailla vaarallinen juhla pienille lapsille. En laskisi enää lastani edes koulumatkaa kävelemään.
Anonyymi: "Se kuuluu saatanan palvojille se juhla. Ei kuulu kristin uskoon millään tavalla. Ulkomailla vaarallinen juhla pienille lapsille. En laskisi enää lastani edes koulumatkaa kävelemään."
Kyllä se nykymuodossa on kristillinen päivä siis - Pyhäinpäivä, vanhemmalta nimeltään pyhäinmiestenpäivä, on kristillinen pyhimysten, marttyyrien ja vainajien muistopäivä. Amerikkalaisen Halloween jutut myönnän olevan osittain ei-kristillisiä, kuten se seuraavasta Wikipedia-tekstistä näkyy. Mihinkä sinä perustat anonyymi oikein väitteesi?
"Halloween on anglosaksisissa maissa pyhäinpäivän aattona vietettävä juhlapäivä.[1] Nimi on lyhenne englannin sanoista ”All Hallows' Eve” eli kaikkien pyhimysten aatto.[2]
Halloweenin syntyyn on vaikuttanut muinaisten kelttien talven alkamisen päivä samhain, jolloin vainajahenkien uskottiin liikkuvan.[3] Halloweenia, samhainin muodossa, on vietetty Euroopassa vanhastaan kelttiläisen perinteen vaikuttamissa anglosaksisissa maissa, kuten Englannissa, Skotlannissa ja Irlannissa. Yhdysvaltoihin juhlan toivat irlantilaiset ja skotlantilaiset siirtolaiset. Esimerkiksi Suomessa juhla tunnetaan ennen muuta amerikkalaisessa muodossaan."
Halloween pohjautuu jossain määrin kelttiläisten kulttuurien syksyllä, maanviljelyskauden lopussa vietettyyn vanhan uuden vuoden ja sadonkorjuun juhlaan samhainiin.[5] Kelttien uskomusten mukaan tämän maailman ja yliluonnollisen maailman väliset rajat katosivat luonnon kuihtuessa ja kuollessa, ja henget saattoivat yrittää houkutella ihmisiä tuonpuoleiseen. Sen vuoksi juhlan aikana poltettiin kokkotulia asutusten ympäristössä, koska tulien uskottiin antavan suojaa henkien hyökkäyksiä vastaan.[6]
Suomessa vastaava juhla on pyhäinpäivä (aikaisemmin pyhäinmiesten päivä). Uskottiin, että aattoyönä pyhät miehet, autuaat marttyyrivainajat, olivat joukolla liikkeellä. Vainajille tarjottiin juhlaruokaa ja heidän odotettiin kylpevän saunassa.[7] Vanhasuomalainen kekri sijoittuu samaan aikaan, mutta on maataloudellinen satovuoden taitekohtaan sijoittuva työnjuhla. ”Sieluinpäivän iltana eli kekri-iltana naapurit kutsuivat toisiaan vieraiksi, lihaa syötiin ja viinaa juotiin ja yönvalvojaisia piettiin. Painittiin ja veisata völlötettiin.” (Valtimo).[8]
Kristinuskon levitessä lähetystyöntekijöitä kehotettiin sulauttamaan kristittyjä tapoja pakanallisiin juhliin niiden kieltämisen sijasta. Niinpä tämäkin pakanallinen juhla korvattiin kristinuskon marttyyreille omistetulla juhlalla (omnium sanctorum). Paavi Gregorius III siirsi aiemmin toukokuun 13. päivänä vietetyn neitsyt Marian ja marttyyrien muistopäivän lokakuun 31. päiväksi 800-luvulla.[9] Irlannissa tämä päivä sai nimen All Hallows’ Eve[10], ”Kaikkien pyhimysten päivän aatto”. Marraskuun ensimmäinen päivä oli varsinainen juhlapäivä All Saints’ Day tai All Hallows’ Day (”Kaikkien pyhimysten päivä”).[11]
Meksikossa halloweenin vastine on kuolleiden päivä (Día de los Muertos).[12][13] Etelä-Amerikassa halloween tunnetaan nimellä Noche de Brujas eli noitien yö.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Halloween
- Anonyymi
En oikein mitenkään. Ehkä pihalle kynttilälyhtyjä ja jotain hyvää syötävää. Kun oli vielä pieni kotona, niin päiväkotiin tai kouluun tehtiin haamulle lakanoita, tai keksittiin hirviön vaatteita. Koristelin kodin niillä tötteröisillä koristeita, joita hieman kömpelösti tehty. Ne oli niiiin ihania :)
🐾Kiva kuulla, että Halloweeniä on vietetty lapsuudessa. Meillä lapsuudessani vietiin Pyhäinpäivänä veljeni haudalle kynttilä. Oli kuollut vauvana, mutta menehtyneitä muistettiin. Isovanhemmat on haudattu Kymijoki- alueelle - heille oli vähän liian paljon matkaa, joten muistettiin vain lähellä olevaa vauvan hautaa.
- Anonyymi
Kiva kuulla, että Halloweeniä on vietetty lapsuudessa. Meillä lapsuudessani vietiin Pyhäinpäivänä veljeni haudalle kynttilä. Oli kuollut vauvana, mutta menehtyneitä muistettiin. Isovanhemmat on haudattu Kymijoki- alueelle - heille oli vähän liian paljon matkaa, joten muistettiin vain lähellä olevaa vauvan hautaa.
No niin, nuo ovatkin siis niitä perinteisiä pyhänpäivän "juhlia".
Kyllä muistan, että kävimme joskus nuorempana haudoilla katsomassa sitä kynttilämereä. Ei vaan tunteen tasolla tullut heti mieleen, kun asuin paikkakunnalla, jonne ei ollut haudattu yhtään tuttua tai sukulaista. Silloin kaikki tuntuivat elävän vielä pitkälle ikuisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, nuo ovatkin siis niitä perinteisiä pyhänpäivän "juhlia".
Kyllä muistan, että kävimme joskus nuorempana haudoilla katsomassa sitä kynttilämereä. Ei vaan tunteen tasolla tullut heti mieleen, kun asuin paikkakunnalla, jonne ei ollut haudattu yhtään tuttua tai sukulaista. Silloin kaikki tuntuivat elävän vielä pitkälle ikuisuuteen.Ja siis oli pieniä kotona 🤭 ihan pieni erehdys.
- Anonyymi
Olen alkanut viettää pyhäinpäivää, ts. teen hautausmaakierroksen synnyinpaikkakunnallani.
Kun lapset olivat pieniä/nuoria vietettiin yhden heistä syntymäpäivää pyhäinpäivänä. Silloin saatiin lahjaksi hienoja itsekasvatetuista jättikurpitsoista veistettyjä halloween lyhtyjä.
- Sheena"Olen alkanut viettää pyhäinpäivää, ts. teen hautausmaakierroksen synnyinpaikkakunnallani.
Kun lapset olivat pieniä/nuoria vietettiin yhden heistä syntymäpäivää pyhäinpäivänä. Silloin saatiin lahjaksi hienoja itsekasvatetuista jättikurpitsoista veistettyjä halloween lyhtyjä.
- Sheena"
Varmaan hienoja lyhtyjä. Itsekin olen joskus katsonut kynttilämerta hautausmaalla Pyhäinpäivänä, kerran myös jouluna.- Anonyymi
"Olen alkanut viettää pyhäinpäivää, ts. teen hautausmaakierroksen synnyinpaikkakunnallani.
- Sheena"
Varmaan hienoja lyhtyjä. Itsekin olen joskus katsonut kynttilämerta hautausmaalla Pyhäinpäivänä, kerran myös jouluna.Molemmat hautausmaat olivat myrskyn jäljiltä.. irronneita puiden oksia kaikkialla, jopa kaatuneita puita.. 30 cm lunta, hautakivet piilossa. Lisäksi karmea tuuli, kynttilät varmaan sammuivat muutamassa minuutissa, kun olimme poistuneet. Mutta kivaa oli hyvässä seurassa. 😊
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Molemmat hautausmaat olivat myrskyn jäljiltä.. irronneita puiden oksia kaikkialla, jopa kaatuneita puita.. 30 cm lunta, hautakivet piilossa. Lisäksi karmea tuuli, kynttilät varmaan sammuivat muutamassa minuutissa, kun olimme poistuneet. Mutta kivaa oli hyvässä seurassa. 😊
- Sheena"Molemmat hautausmaat olivat myrskyn jäljiltä.. irronneita puiden oksia kaikkialla, jopa kaatuneita puita.. 30 cm lunta, hautakivet piilossa. Lisäksi karmea tuuli, kynttilät varmaan sammuivat muutamassa minuutissa, kun olimme poistuneet. Mutta kivaa oli hyvässä seurassa. 😊
- Sheena"
Satakunnassako olet? Raumalla muistaakseni tuuli kävi vastoittain hirmumyrskylukemissa ensimmäisen kerran mittausten aikana. 30 senttiä lunta kuulostaa isolta määrältä. Stadissa asuessani se oli lukema joskus helmi-maaliskuussa. Joulu-tammikuun vaihteessa tyypillinen lukema n. sentti lunta ainakin minun kokeman mukaan. Kiva, kun olit hyvässä seurassa! :)
- Anonyymi
En vietä halloweenia, mutta niitä kirpeitä hedelmäkylkiluu karkkeja ostin, joissa oli omena- ja sitruunahappoa, mukavan kirpeitä ja hyvän makuisia.
Haudalle vien kynttilöitä Pyhäinpäivän aattona eli huomenna.Hyvää Pyhäinpäivää. Ehkä moni muu tekee samoin kuin sinä - Halloweenia ei vietetä, mutta Pyhäinpäivää sen sijaan.
- Anonyymi
Pimeyttä, rituaaleja, black metallia.
Mä vietän sitä tavallaan aina. Jos olis kavereita, niin vois olla kiva jotkut halloween juhlat. Menee viikonloppu työn merkeissä nyt.
mustasusi: "Mä vietän sitä tavallaan aina. Jos olis kavereita, niin vois olla kiva jotkut halloween juhlat. Menee viikonloppu työn merkeissä nyt."
Halloween oli eilen - se on aina lokakuun viimeinen päivä. Pyhäinpäivä on 31.10-6.11. välillä riippuen vuodesta. Marraskuun ensimmäinen sunnuntai aina aaton jälkeen.
Harmi, jos sinulla ei ole kavereita. Itselläni niitä on paljon, mutta he ovat pääasiasssa Joensuussa jonne en tänä vuonna pääse yöksi, koska pitää katsoa isän perään toisessa kaupungissa. Su 1.12. luonani on pikkujoulut kavereitten kesken, mutta itse en pääse sinne. Seuraavana päivänä maanantaina 2.12. käyn Joensuussa ja syön pikkujoulun tähteet. Harmittaa vietävästi, kun sidottu Faijan kaupunkiin.- Anonyymi
Minulla on kavereita, ystäviä, perhettä, sukulaisia varsin paljon. Muttei kukaan heistä ole kovin intona Halloween juhliin.
- Anonyymi
Yhtä laulajaa menen kuuntelemaan, ei mikään kuuluisuus. Kynttilän tuikkaan yhdelle haudalle, siinä vähäksi aikaa hiljennyn.
- Anonyymi
Vien muistopaadelle kynttilän.
Vilma Tänään vietetään naapurissa lasten kanssa halloweenia🕷️🕸️🦇🏡📲🔮🪅🪩 täällä vilisee, spiderman, merirosvo, superMarjo ja Kissa hahmot🥳 Huomenna vietetään edesmenneen mieheni vanhemmilla aikaa. Viime vuonna sovittiin, että tehdään tästä jokavuotinen tapa.😊
Joo, nyt on sen varsinainen Halloweenpäivä, mutta lastenjuhla jenkeissä on lokakuun viimeisenä. Kiva kun teillä on juhlat. :)
Joo, nyt on sen varsinainen Halloweenpäivä, mutta lastenjuhla jenkeissä on lokakuun viimeisenä. Kiva kun teillä on juhlat. :)
Ostin paljon eri herkkuja, mutta lapsukaiset ovat sen verran nirsoja ettei ne ole oikein maistuneet😁 yleensä herkut kelpaa. Liekö tulossa kipeiksi🤨
Haaveilija39 kirjoitti:
Ostin paljon eri herkkuja, mutta lapsukaiset ovat sen verran nirsoja ettei ne ole oikein maistuneet😁 yleensä herkut kelpaa. Liekö tulossa kipeiksi🤨
Haaveilija39: "Ostin paljon eri herkkuja, mutta lapsukaiset ovat sen verran nirsoja ettei ne ole oikein maistuneet😁 yleensä herkut kelpaa. Liekö tulossa kipeiksi🤨"
Kun minä olin pieni niin isän täti Stadista pisti lahjana meidän perheen lapsille Snickers-patukat. Olin epäluuloinen maistaessaan tuntematonta herkkua ja tuomitsin heti - pahanmakuinen, hyi, uusi epäillyttävä. Isän täti kertoi, että kyllä ne olivat heidän sukulaislapsille Stadissa hyvin kelvanneet. En ollut ennen nähnyt Snickers-patukkaa ja olin heti torjumassa sitä. Tuntematon herätti torjunnan ja epäluulon - jospa se on myös Teidän lapsilla?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Ostin paljon eri herkkuja, mutta lapsukaiset ovat sen verran nirsoja ettei ne ole oikein maistuneet😁 yleensä herkut kelpaa. Liekö tulossa kipeiksi🤨"
Kun minä olin pieni niin isän täti Stadista pisti lahjana meidän perheen lapsille Snickers-patukat. Olin epäluuloinen maistaessaan tuntematonta herkkua ja tuomitsin heti - pahanmakuinen, hyi, uusi epäillyttävä. Isän täti kertoi, että kyllä ne olivat heidän sukulaislapsille Stadissa hyvin kelvanneet. En ollut ennen nähnyt Snickers-patukkaa ja olin heti torjumassa sitä. Tuntematon herätti torjunnan ja epäluulon - jospa se on myös Teidän lapsilla?Silmämuna karkit ja Hämähäkinseitti kakku kelpasi. Draculan hampaat ei. Voi olla että olivat vaan tällä kertaa nirsoja.🤪
Tuo on kyllä tuttua juttua myös omasta lapsuudesta.. itse en edes pitänyt snickerseistä.. en siis vieläkään oikein välitä…Haaveilija39 kirjoitti:
Silmämuna karkit ja Hämähäkinseitti kakku kelpasi. Draculan hampaat ei. Voi olla että olivat vaan tällä kertaa nirsoja.🤪
Tuo on kyllä tuttua juttua myös omasta lapsuudesta.. itse en edes pitänyt snickerseistä.. en siis vieläkään oikein välitä…Haaveilija39: "Silmämuna karkit ja Hämähäkinseitti kakku kelpasi. Draculan hampaat ei. Voi olla että olivat vaan tällä kertaa nirsoja.🤪
Tuo on kyllä tuttua juttua myös omasta lapsuudesta.. itse en edes pitänyt snickerseistä.. en siis vieläkään oikein välitä…"
Ehkä Draculan hampaat olivat outoja? Itse tykkään Snickerseistä tätä nykyä. Suolapähkinäsuklaa on hyvää. Viimeksi söin sitä kaksi viikkoa sitten. Nyt ei ole enää outo? Outous torjutaan lasten tahoilta, sillä niistä voi olla jotain vaarallista - tuttuus tuo turvaa? Itse katsoin viikko sitten sunnuntaina Niko 3 -elokuvan teatterissa. Sinne veti se, että lasten leffa oli tuttu ja turvallinen. Jos olisi ollut outo niin kuin samaan aikaan pyörinyt "Venom" - niin olisin välttänyt menemättä leffaan. Viikko sitten leffateatterissa pyöri "Vares X" - X taitaa tarkoittaa kymmentä eli se oli kymmenes Vares-leffa. Olen nähnyt yhden Vares-leffan ja pitänyt sitä hyvänä - niin - olisin saattanut mennä sitä katsomaan, kun se vielä taisi olla ensi-illassa viikko sitten. Venom outo ja jopa pelottava - Vares ja Niko tuttuja turvallisia hyviä??Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Silmämuna karkit ja Hämähäkinseitti kakku kelpasi. Draculan hampaat ei. Voi olla että olivat vaan tällä kertaa nirsoja.🤪
Tuo on kyllä tuttua juttua myös omasta lapsuudesta.. itse en edes pitänyt snickerseistä.. en siis vieläkään oikein välitä…"
Ehkä Draculan hampaat olivat outoja? Itse tykkään Snickerseistä tätä nykyä. Suolapähkinäsuklaa on hyvää. Viimeksi söin sitä kaksi viikkoa sitten. Nyt ei ole enää outo? Outous torjutaan lasten tahoilta, sillä niistä voi olla jotain vaarallista - tuttuus tuo turvaa? Itse katsoin viikko sitten sunnuntaina Niko 3 -elokuvan teatterissa. Sinne veti se, että lasten leffa oli tuttu ja turvallinen. Jos olisi ollut outo niin kuin samaan aikaan pyörinyt "Venom" - niin olisin välttänyt menemättä leffaan. Viikko sitten leffateatterissa pyöri "Vares X" - X taitaa tarkoittaa kymmentä eli se oli kymmenes Vares-leffa. Olen nähnyt yhden Vares-leffan ja pitänyt sitä hyvänä - niin - olisin saattanut mennä sitä katsomaan, kun se vielä taisi olla ensi-illassa viikko sitten. Venom outo ja jopa pelottava - Vares ja Niko tuttuja turvallisia hyviä??Ehkä ne oli liian pelottavaa syötävää😁
itse taas pidän yliluonnollisista leffoista, eli Venom on siitä mielestä hyvä. No okei mainitaan, että päänäyttelijä on namu🙂 Ehkä siis siksi sen voisikin käydä katsomassa.
Varekset on yleensä ihan hyviä.👍🏼Haaveilija39 kirjoitti:
Ehkä ne oli liian pelottavaa syötävää😁
itse taas pidän yliluonnollisista leffoista, eli Venom on siitä mielestä hyvä. No okei mainitaan, että päänäyttelijä on namu🙂 Ehkä siis siksi sen voisikin käydä katsomassa.
Varekset on yleensä ihan hyviä.👍🏼Haaveilija39: "Ehkä ne oli liian pelottavaa syötävää😁
Varekset on yleensä ihan hyviä.👍🏼"
No, nyt Halloween on ohi ja karkit syöty! :) Otin vain ne leffat esimerkiksi, jotta voisin kuvata outoutta. Minua ei oikeastaan enää Varekset kiinnosta. Katsoin joskus Vareksen, jossa Samuli Edelmann oli sivuosassa korruptoituneena poliisina. Oletko nähnyt sen?
Tänään menen iltapäivällä kirkkoon konserttiin, joten iltapäivän mahdollinen vastaus saattaa viedä aikaa. Konsertti alkaa kello 16.
Hyvät marraskuut sinne!Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Ehkä ne oli liian pelottavaa syötävää😁
Varekset on yleensä ihan hyviä.👍🏼"
No, nyt Halloween on ohi ja karkit syöty! :) Otin vain ne leffat esimerkiksi, jotta voisin kuvata outoutta. Minua ei oikeastaan enää Varekset kiinnosta. Katsoin joskus Vareksen, jossa Samuli Edelmann oli sivuosassa korruptoituneena poliisina. Oletko nähnyt sen?
Tänään menen iltapäivällä kirkkoon konserttiin, joten iltapäivän mahdollinen vastaus saattaa viedä aikaa. Konsertti alkaa kello 16.
Hyvät marraskuut sinne!Venom on kyllä outo🤔
Olen nähnyt sen missä Samuli näyttelee. Mutta kaikkia leffoja en voi varmasti sanoa olevani nähnyt. Ei ole sillein jääneet oikein mieleen..
Kiitos sitä samaa sulle ja antoisaa iltapäiväkirkkoa!!Haaveilija39 kirjoitti:
Venom on kyllä outo🤔
Olen nähnyt sen missä Samuli näyttelee. Mutta kaikkia leffoja en voi varmasti sanoa olevani nähnyt. Ei ole sillein jääneet oikein mieleen..
Kiitos sitä samaa sulle ja antoisaa iltapäiväkirkkoa!!Haaveilija39: "Kiitos sitä samaa sulle ja antoisaa iltapäiväkirkkoa!!"
Kävin tapaamassa kirkossa vaan muusikko, joka oli vuosia sitten hyväksynyt englanninkielisen runoni lauluksi, johon säveltää musiikin. Yksi kanadalainen auttoi minua saamaan sen kieliopillisesti oikean muotoon. Uskon, että se voisi menestyä myös ulkomailla. Tämä tänään tapaamani on aika kuuluisa suomalaismuusikko. Muusikko muisti laulun sanani hämärästi ja sanoi, että jonnekin ne ovat hävinneet. Nyt sai sanat uudelleen paperilla. En jaksanut mennä melkein kahta tuntia myöhempään konserttiin.
Hyvää alkavaa viikkoa!
- Anonyymi
En ainakaan usan paska juhlaa😂
Sen verran muistettiin, että vietiin haudoille systerin kanssa kynttilöitä.
Itse mietin, että mikä tahaansa hetki on oiva muistaa edesmenneitä, eikä siihen tarvita mitään erikoisfmpaa rituaalia....rituaarit on oikeastaan elämäänjäänejä itseään varten. Mutta mikä vaan käy, että muistot pysyy... oliko se tietty päivä, tietty rituaari vai vaan se hetki?
Aavistuksen surullinen olen, jos muistoille pitää keksiä päivä, tai rituaari tms...että muistaa hetken jostain edesmenneestä ihmisestä... minä muistan isäni mm aina, kun teen jotain minkä hän neuvoi. Se saa minut hyvälle mielelle. Iskällä löytyi hyviä niksejä vähän kaikkeen. 😄No, minulla se Faija on elossa. Jonkunlainen taakka on, mutta samalla nautin viimeisistä hetkistä ehkä, kun hän on hengissä tai ainakin, kun hänellä vielä järki ja muisti pelaa.
Sinulla on siis sisko - en tiennyt sitä - nuorempi sinua vai vanhempi?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
No, minulla se Faija on elossa. Jonkunlainen taakka on, mutta samalla nautin viimeisistä hetkistä ehkä, kun hän on hengissä tai ainakin, kun hänellä vielä järki ja muisti pelaa.
Sinulla on siis sisko - en tiennyt sitä - nuorempi sinua vai vanhempi?No kannattaa nyt nauttia ajasta...
Joo, mua vanhempi sisko.
- Anonyymi
Sulla on sitten ikioma kummitus mukana Halloweenina.
Niin ainakin sanotaan, että edesmenneet saattaa liikkua täällä meidän seassa.
Jos näin on, niin tämä on varmasti hyvä ilta lähteä ulos "tuulettumaan". Mites vuosi sitten tänne kirjotin, vai onko siitä jo kaksi. Halloweenina kuunnellaan helloweenia.
JeroP kirjoitti:
Tää oli mun veli vainaan suosikki biisi
https://www.youtube.com/watch?v=FjV8SHjHvHk&t=105sEi oikein napannut, ei huono, mutta ei minusta erinomainen. Onko veljen kuolemasta pitkäkin aika? Otan osaa.
Ei oikein napannut, ei huono, mutta ei minusta erinomainen. Onko veljen kuolemasta pitkäkin aika? Otan osaa.
On, kohta kymmenen vuotta. Meidän suvussa on päihdeongelmaa, faijakin joi itsensä hengiltä. Ite en juuri juo.
Mä muistan, mun ikäluokka ei tätä kuunnellut, sitä pidettiin jotenkin nuorempien musiikkina. Iron Maidenhan se suosikki oli. Myöhemmin veli enemmänkin Nirvanaa kuunteli ja soittikin kitaralla. Mutta löytyi tää Helloweenikin vinyylinä, ettei sitäkään unohtanut.
Oltiin aika vastakohtia, veljellä syvällisempi suhtautuminen musiikkiin levykokoelmineen, vaikka muuten olikin kaikki hujan hajan. Mulla taas kaikki tip top mutta ajatukset hajallaan, levytkin mitä tarjouksesta löytäny. Ja cd:nä, ei mulla varmaan hermo ois kestänyt, joidenkin vinyylin neulojen kanssa pelata.JeroP kirjoitti:
On, kohta kymmenen vuotta. Meidän suvussa on päihdeongelmaa, faijakin joi itsensä hengiltä. Ite en juuri juo.
Mä muistan, mun ikäluokka ei tätä kuunnellut, sitä pidettiin jotenkin nuorempien musiikkina. Iron Maidenhan se suosikki oli. Myöhemmin veli enemmänkin Nirvanaa kuunteli ja soittikin kitaralla. Mutta löytyi tää Helloweenikin vinyylinä, ettei sitäkään unohtanut.
Oltiin aika vastakohtia, veljellä syvällisempi suhtautuminen musiikkiin levykokoelmineen, vaikka muuten olikin kaikki hujan hajan. Mulla taas kaikki tip top mutta ajatukset hajallaan, levytkin mitä tarjouksesta löytäny. Ja cd:nä, ei mulla varmaan hermo ois kestänyt, joidenkin vinyylin neulojen kanssa pelata.Minäkin ostin musiikkia CD:nä paljon Joensuun Anttilasta, mutta se sitten lopetti lähes 10 vuotta sitten. Sen jälkeen huusin hetken Cd-levyjä huutonetistä. Vinyylejä minulla ei ollut kuin pari. Sitä harrastusta rajoitti se, että ei ollut omaa levysoitinta.
Otan osaa veljen kohtaloon. Hyvää marraskuuta!Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Minäkin ostin musiikkia CD:nä paljon Joensuun Anttilasta, mutta se sitten lopetti lähes 10 vuotta sitten. Sen jälkeen huusin hetken Cd-levyjä huutonetistä. Vinyylejä minulla ei ollut kuin pari. Sitä harrastusta rajoitti se, että ei ollut omaa levysoitinta.
Otan osaa veljen kohtaloon. Hyvää marraskuuta!Kiitos samoin hyvää marraskuuta sinullekin. Olinpas unohtanut kokonaan ton Anttilan Top Ten, se oli meidänkin kylän kattavin levykauppa. Mutta eipä oo enää koko Anttilaa.
- Anonyymi
Isäntä koristeli muksuille halloweenit ja osti herkut. Mä järkkäsin töissä muksuille juhlat. Muuten käytiin Lahden messukeskuksessa tänään ja kahmittiin kirjoja mukaan, minä anopille 7 kirjaa. 🤣
Ittelleni sotureista ja terassit ja patiot kirjan sekä Espanjan sanakirjan.
Entinen Eivori"Isäntä koristeli muksuille halloweenit ja osti herkut. Mä järkkäsin töissä muksuille juhlat. Muuten käytiin Lahden messukeskuksessa tänään ja kahmittiin kirjoja mukaan, minä anopille 7 kirjaa. 🤣
Entinen Eivori"
Kuulostaa kivalta, että teillä lapsille järjestetään juhlia. Täällä käytiin vain kahvilla Faijan kanssa. Isosisko on ehkä jouluna tulossa Faijan luokse - silloin siellä on myös joulujuhla. Joulukin kohta! :)- Anonyymi
"Isäntä koristeli muksuille halloweenit ja osti herkut. Mä järkkäsin töissä muksuille juhlat. Muuten käytiin Lahden messukeskuksessa tänään ja kahmittiin kirjoja mukaan, minä anopille 7 kirjaa. 🤣
Entinen Eivori"
Kuulostaa kivalta, että teillä lapsille järjestetään juhlia. Täällä käytiin vain kahvilla Faijan kanssa. Isosisko on ehkä jouluna tulossa Faijan luokse - silloin siellä on myös joulujuhla. Joulukin kohta! :)Juu, iskä on taitava juhlan järjestäjä. 😊👍
Mä pidän töissä ryhmälleni vajaa 10 lasta (olen yksin vastuullinen) juhlia aina juhlapyhien mukaan. Ensi viikko askarrellaan ja tehdään isille kortti ja lahja. Osan kanssa jo tehtykin. 😊
Pikkujoulut tulossa. 🎄
Entinen Eivori Anonyymi kirjoitti:
Juu, iskä on taitava juhlan järjestäjä. 😊👍
Mä pidän töissä ryhmälleni vajaa 10 lasta (olen yksin vastuullinen) juhlia aina juhlapyhien mukaan. Ensi viikko askarrellaan ja tehdään isille kortti ja lahja. Osan kanssa jo tehtykin. 😊
Pikkujoulut tulossa. 🎄
Entinen Eivori"Juu, iskä on taitava juhlan järjestäjä. 😊👍
Pikkujoulut tulossa. 🎄
Entinen Eivori"
Eli olet jälleen töissä lastentarhassa vai koulussa? Sisko teki viime vuonna isälle kortin, jossa mukana myös hänen lapsensa ja lastenlapset.
Joo, pikkujoulut on tulossa. Minun luona on taas pikkujoulut Joensuussa, mutta en pääse taaskaan niihin pikkujouluihin - syy: isän huono kunto. Viime vuotisen tapaan pikkujoulut luonani järjestetään ilman minua.
Hyvät syyskuut Teille! :)- Anonyymi
"Juu, iskä on taitava juhlan järjestäjä. 😊👍
Pikkujoulut tulossa. 🎄
Entinen Eivori"
Eli olet jälleen töissä lastentarhassa vai koulussa? Sisko teki viime vuonna isälle kortin, jossa mukana myös hänen lapsensa ja lastenlapset.
Joo, pikkujoulut on tulossa. Minun luona on taas pikkujoulut Joensuussa, mutta en pääse taaskaan niihin pikkujouluihin - syy: isän huono kunto. Viime vuotisen tapaan pikkujoulut luonani järjestetään ilman minua.
Hyvät syyskuut Teille! :)Juu syksystä olen ollut ja vuoden verran kestää pesti. En mä tarhassa, ei ole työkavereita. Eli yksinäni olen lapsikatraani kanssa ainoana aikuisena ja vetäjänä. Päiväkodissa olisi useampi aikuinen, mutta pärjään hyvin yksinäkin 10 lapsen kanssa 5-6h päiviä. 😊
Onhan mulla kokemusta jo reippaasti lapsista. Ei oo mitään ruudinkeksintää.
Harmillista tuo huono kunto. ☹️
Mutta tilanteen mukaan.
Kiitos, sinne myös. 😊
Juu syksystä olen ollut ja vuoden verran kestää pesti. En mä tarhassa, ei ole työkavereita. Eli yksinäni olen lapsikatraani kanssa ainoana aikuisena ja vetäjänä. Päiväkodissa olisi useampi aikuinen, mutta pärjään hyvin yksinäkin 10 lapsen kanssa 5-6h päiviä. 😊
Mutta tilanteen mukaan.
Kiitos, sinne myös. 😊
Entinen EivoriOnneksi olkoon työpaikasta ja lastenjuhlista.
Itse lopettelen täällä tämän päivän osalta ehkä tähän. Kenties vielä illalla käyn katsomassa, jos jotkut ovat kirjoitelleet Halloweenin tai Pyhäinpäivän vietosta.
Hyvää viikonloppua vielä kerran! :)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu syksystä olen ollut ja vuoden verran kestää pesti. En mä tarhassa, ei ole työkavereita. Eli yksinäni olen lapsikatraani kanssa ainoana aikuisena ja vetäjänä. Päiväkodissa olisi useampi aikuinen, mutta pärjään hyvin yksinäkin 10 lapsen kanssa 5-6h päiviä. 😊
Mutta tilanteen mukaan.
Kiitos, sinne myös. 😊
Entinen EivoriVaan tarttee mennä hoitamaan hamsun silmää ja hiirulin ihorikkoa. Puhdistaa ja lääkitä. Sitten on terroja putsattavana ja pestävä kalustuksia niistä, jyrsijöillekin puhdasta oltava.. Marsujen kynsiä napsittava taas jne. Palaillaan!
https://youtu.be/B3CsLAxbeOQ?si=J3jw-S3f-MXtHTC5
Vaan tarttee mennä hoitamaan hamsun silmää ja hiirulin ihorikkoa. Puhdistaa ja lääkitä. Sitten on terroja putsattavana ja pestävä kalustuksia niistä, jyrsijöillekin puhdasta oltava.. Marsujen kynsiä napsittava taas jne. Palaillaan!
https://youtu.be/B3CsLAxbeOQ?si=J3jw-S3f-MXtHTC5
Entinen EivoriPalaillaan! Hyvää isänpäivää, jos ei ennen sitä törmätä!
- Anonyymi
Halloweenit amerikkalaista hapatusta. Suomalaiset menevät tietysti kaikkeen vähänkin amerikkalaiseen elämänmuotoon mukaan. Näitä muitakin usasta matkittuja päiviä meillä riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810667Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174481Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r333757Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4382204Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142170Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2531612FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771230Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101155- 391076