Juon päivittäin ja nielemisvaikeuksia krapulassa

Anonyymi-ap

Olen juonut joku 7-8v päivittäin noin 3-5 litraa kaljaa. Jos juon tuohon kolmen litran pintaan per päivä ja syön hyvin, ei tule krapulaa mainittavasti. Mutta pahimmillaan jos vedän siihen viiden litran pintaan tai yli, tulee sellanen krapula että saan jonkinlaisen "poissaolokohtauksen", en tunne omaa kehoani, pelkään kaatuvani, mitään oikeita kipuja ei ole, joskus ehkä kaikkein pahimmassa krapulassa päänsärkyä kuten kaikilla, mutta sit se mikä pelottaa, joskus en meinaa saada tasurikaljaa alas, tulee nielemisvaikeuksia, siis yrittäessä juoda mutta muutenkin, esim. ihan kadulla kävellessä nielen tyhjää, tuntuu etten voi niellä, jos nielen niin se tuntuu kuin yrittäisin nielaista omenan kerralla, ei mene mikään alas, ei edes vesi pahimmillaan, pelkään kuolemaa ja mietin entäs jos nyt kuolen tähän ja läheiset saa tietää (ne ei tiedä että olen alkoholisti), ja näin... eiköhän tuossa ollut tarpeeksi.

11

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nielemis vaikeuksia tulee myös bentso viekkareissa.

• Anonyymi

Takuulla läheiset (kuinka läheiset?) tietää jos kalja (olut) määrät ovat tuota luokkaa. Tietää vähän kaukaisemmatkin. Näkyy ja haisee. Mutta taidat olla provo.

• Anonyymi

Hah, en ole provo.

• Anonyymi

Siis tietää ne toki että juon, mutta jos tietäisivät päivittäiset normimäärät, niin leuat loksahtaisi kyllä aika pahasti.

Naamioin sen niin, että tulen arkena kotiin saunaan parin kaljan kanssa, vaikka oikeasti olen vetänyt alle jo 6-8. Sitten avaan nopeasti sen ekan ja hörppään matkalla saunaan, että haju selittyy heti sillä.

En oikeastaan edes tiedä, miksi juon. Jotain todellisuuspakoa ja tyhjiön täyttöähän se on. Olis elämässä paljon mielenkiintoisiakin juttuja, ja mulla on hyvä vaimokin. Mutta jotenkin kalja tai sen tuoma fiilis vaan kiinnostaa enemmän kuin mikään muu. Perseestähän se on, ja olen kuitenkin jo 36v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tietää ne toki että juon, mutta jos tietäisivät päivittäiset normimäärät, niin leuat loksahtaisi kyllä aika pahasti.

Naamioin sen niin, että tulen arkena kotiin saunaan parin kaljan kanssa, vaikka oikeasti olen vetänyt alle jo 6-8. Sitten avaan nopeasti sen ekan ja hörppään matkalla saunaan, että haju selittyy heti sillä.

En oikeastaan edes tiedä, miksi juon. Jotain todellisuuspakoa ja tyhjiön täyttöähän se on. Olis elämässä paljon mielenkiintoisiakin juttuja, ja mulla on hyvä vaimokin. Mutta jotenkin kalja tai sen tuoma fiilis vaan kiinnostaa enemmän kuin mikään muu. Perseestähän se on, ja olen kuitenkin jo 36v.

Saanko oikaista, olet VASTA 36v.
        Pystyt vielä tekemään elämässäsi vaikka mitä, kunhan vain saat itsellesi selväksi, mitä haluat.
        Olet itsekin kaljoitteluasi miettinyt, koska olet alkanut tuollaista juttua kirjoittamaan. Mutta se on hyvä asia, askel eteenpäin siinä, kun miettii, mitä elämältään oikeasti haluaa.
        Alkoholismin hankkiminen ei ole paras vaihtoehto.
        Mopo jos lähtee käsistä, se vaikuttaa niin laajasti koko elämään, ihmissuhteisiin, taloudellisiin asioihin, aivan kaikkeen. Kannattaa miettiä.

Kerrot että olisi myös paljon mielenkiintoisia juttuja, yritä innostua niitä tekemään. Varmasti tulisi parempi fiilis. Nyt kerrot, että kaljan tuoma fiilis kiinnostaa, mutta kun se ei ole ikuista, se fiilis muuttuu jossain vaiheessa kaikkea muuta kuin hyväksi ja kiinnostavaksi.
        Vaimoasikin kehut, niin pidä kiinni hänestä.
        Ja todennäköisesti sinulla on elämää edessä kauemmin kuin nyt takana päin, mutta sinä itse päätät, kuinka haluat sen elää.
        Varmasti riität ihmisenä ilman alkoholiakin. Ja ainahan sitä voi silloin tällöin ottaa, ei sitä ole pakko kokonaan hylätä, jos kohtuus onnistuu.

• Anonyymi

Kannattaisiko miettiä tuota juomista ihan rehellisesti ja aidosti ?
      Jotenkin voisi nuo oireet viitata myös hermostollisiin ongelmiin, alkoholi vaurioittaa myös hermostoa.
      Eikä kai ne sisuskalutkaan iankaiken kestä, on siinä maksa ja haima, ym. vaarassa ajan myötä.
      Jos juomisesi jatkuu, ei nuo oireet ainakaan ohi mene, päinvastoin, pahempaa voi olla edessä. Järki käteen, ja ala välittämään itsestäsi ja terveydestäsi.

• Anonyymi

Joo, olet oikeassa, luonnollisesti.

Jos olen parikin päivää juomatta, olo paranee ja kevenee heti. Jaksan juosta juoksumatolla vaikka tunnin putkeen. Mutta kaljaa tekee mieli, ihan mielettömästi kaiken aikaa. On vaikea keskittyä mihinkään selvinpäin, kaipaa ikäänkuin rentoutusta kokoajan.

Olen kuitenkin vielä ihan hyvässä kunnossa, pystyn juoksemaan 10 kilsan lenkkejä ja muuta. Joten nyt olisi hyvä hetki lopettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, olet oikeassa, luonnollisesti.

Jos olen parikin päivää juomatta, olo paranee ja kevenee heti. Jaksan juosta juoksumatolla vaikka tunnin putkeen. Mutta kaljaa tekee mieli, ihan mielettömästi kaiken aikaa. On vaikea keskittyä mihinkään selvinpäin, kaipaa ikäänkuin rentoutusta kokoajan.

Olen kuitenkin vielä ihan hyvässä kunnossa, pystyn juoksemaan 10 kilsan lenkkejä ja muuta. Joten nyt olisi hyvä hetki lopettaa.

Olet oikeassa.
        Usko pois, että rentoutuminen onnistuu myös selvin päin, kunhan löytää sen oman juttunsa.

• Anonyymi

Alkup. postaaja tässä. Ääh, muuten menee hyvin mutta juominen ei lopu. Outoja isoja 5-6cm mustelmia kropassa krapulapäivinä, silmien verisuonet hajoilee ja perseessä outo kova patti, peräaukosta tulee limaa... väsyttää ja huimaa... onkohan loppu lähellä?

• Anonyymi

Kannattaisikohan sinun käväistä lääkärissä ?
        Ei tuo välttämättä ole merkki lopun tulemisesta, toki se loppu voi salakavalasti lähestyä.
        Jos terveys alkaa reistaamaan, se saattaisi olla käänteentekevä juttu, ehkä siinä järkiintyisi ja miettisi juomistaan ihan tosissaan.
        Monilla terveyden menettäminen on kääntänyt suunnan, jotkut taas eivät edes siitä välitä, vaan jatkavat juomistaan hautaan saakka.
        Vain sinä itse voit päättää asiasta omalla kohdallasi.
        Kaikkea hyvää ja joulun odotusta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisikohan sinun käväistä lääkärissä ?
        Ei tuo välttämättä ole merkki lopun tulemisesta, toki se loppu voi salakavalasti lähestyä.
        Jos terveys alkaa reistaamaan, se saattaisi olla käänteentekevä juttu, ehkä siinä järkiintyisi ja miettisi juomistaan ihan tosissaan.
        Monilla terveyden menettäminen on kääntänyt suunnan, jotkut taas eivät edes siitä välitä, vaan jatkavat juomistaan hautaan saakka.
        Vain sinä itse voit päättää asiasta omalla kohdallasi.
        Kaikkea hyvää ja joulun odotusta !

Kiitos samoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe