Jos joku perustaisi Facebookissa tähän palstaan liittyvän ryhmän, jossa olisi nollatoleranssi kiusaamiselle.
Voisitko tulla omien kasvojen kanssa keskustelemaan sinne ryhmän sääntöjen mukaisesti?
Tällä tavalla ainakin seuraa kaipaavat sinkut saattaisivat löytää toisensa.
Liittyisitkö ryhmään?
43
336
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä takia juuri facessa, kaikki ei ole siellä? Joku voisi perustaa oman sivuston kokonaan, missä olisi tuo nollatoleranssi kiusaamiselle.
Vain ehdotus.- Anonyymi
Se oli esimerkki, hyvä ajatus tuokin.
- Anonyymi
En...
- Anonyymi
En todellakaan liittyisi.
Kuka määrittelee kiusaamisen? Siinä menee äkkiä itse kiusaamisen puolelle, kun poistelee toisten viestejä oman tunteensa mukaan - toiset eivät ehkä näe asiassa mitään kiusaamista.
Seuranhakupaikkoja on varmasti aivan tarpeeksi jo seuraa kaipaaville. Epäilen että tuossa vaan kiinnostaa kirjoittajat anonyymiteetin takana. Sellaista tietojen kalastelua tällä kertaa.
xLiner- Anonyymi
Kiitos mielipiteestä. Tehdessäni avauksia yritän miettiä miten saisin aikaiseksi osallistavaa keskustelua ja millaiseen avaukseen itse vastaisin.
Mielestäni siinä on ero haluaako kalastella tietoja vai saada aikaiseksi sellaista keskustelua johon voi halutessaan osallistua. Tietojen kalastelija ei välttämättä itse vastaa kysymyksiin.
Aina voit jättää myös vastaamatta, jos koet, että avaukset ovat tietojen kalastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos mielipiteestä. Tehdessäni avauksia yritän miettiä miten saisin aikaiseksi osallistavaa keskustelua ja millaiseen avaukseen itse vastaisin.
Mielestäni siinä on ero haluaako kalastella tietoja vai saada aikaiseksi sellaista keskustelua johon voi halutessaan osallistua. Tietojen kalastelija ei välttämättä itse vastaa kysymyksiin.
Aina voit jättää myös vastaamatta, jos koet, että avaukset ovat tietojen kalastelua."Aina voit jättää myös vastaamatta, jos koet, että avaukset ovat tietojen kalastelua."
Silloin voi myös kirjoittaa oman mielipiteensä ja epäilynsä.
Aloitushan ei ollut vielä itsessään tietojen kalastelua, mutta aloituksessa esitetty fb-ryhmä palstalaisille omalla naamalla on.
Ne jotka seuraa haluavat, taitavat jo ilmoittaa yhteystietoja profiilissaan. Että sieltä vaan stalkkailemaan jos kyseisen ihmisen seura tai henkilöllisyys kiinnostaa 😉
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aina voit jättää myös vastaamatta, jos koet, että avaukset ovat tietojen kalastelua."
Silloin voi myös kirjoittaa oman mielipiteensä ja epäilynsä.
Aloitushan ei ollut vielä itsessään tietojen kalastelua, mutta aloituksessa esitetty fb-ryhmä palstalaisille omalla naamalla on.
Ne jotka seuraa haluavat, taitavat jo ilmoittaa yhteystietoja profiilissaan. Että sieltä vaan stalkkailemaan jos kyseisen ihmisen seura tai henkilöllisyys kiinnostaa 😉
xLinerNiin tai ainakin omalla kohdalla yhteystiedot ovat senkin takia, että jos jollain on jotain hampaankolossa on se mukavampi selvittää yksityisin viestein, ei kaikkien nähtävällä sivustolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tai ainakin omalla kohdalla yhteystiedot ovat senkin takia, että jos jollain on jotain hampaankolossa on se mukavampi selvittää yksityisin viestein, ei kaikkien nähtävällä sivustolla.
Reilua, mutta sinä olet.
Suora, avoin ja reilu.
Sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilua, mutta sinä olet.
Suora, avoin ja reilu.
SivustaKiitos kauniista sanoistasi, talletan ne sydämeni etutaskuun. ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kauniista sanoistasi, talletan ne sydämeni etutaskuun. ❤️
❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tai ainakin omalla kohdalla yhteystiedot ovat senkin takia, että jos jollain on jotain hampaankolossa on se mukavampi selvittää yksityisin viestein, ei kaikkien nähtävällä sivustolla.
Yhteystietojen näkyvillä olo mahdollistaa myös muunlaiset yhteydenotot 😄
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteystietojen näkyvillä olo mahdollistaa myös muunlaiset yhteydenotot 😄
xLinerTietysti mahdollistaa, mutta sellaiset voi jättää huomiotta, jotka sisältävät epäasiallisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti mahdollistaa, mutta sellaiset voi jättää huomiotta, jotka sisältävät epäasiallisuuksia.
On se varmaan näppärä kanava. Joku voi lähetellä vaikka ruuanlaittovinkkejä! 😁👍
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se varmaan näppärä kanava. Joku voi lähetellä vaikka ruuanlaittovinkkejä! 😁👍
xLinerNo sanopa muuta, laittaa vaikka makkaranpaistovinkkejä. 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla kohdallasi yhteystiedot on näkyvissä.........
Enpäs tiennytkään että anonyymienkin
yhteystiedot on näkyvissä jossakin.
Joo anteeksi......
Ei ollut veetuilua.. Ainakaan kokonaan (:
Oikeesti mietiskelin että miten ihmeessä voisi selvitellä jos vaikka olisikin anonyymin kanssa selvitettävää. Tai kun en ainakaan itse tunnista tai uskalla edes tunnistella kuka olisit.
- Anonyymi
Kusipäisin suomi24
- Anonyymi
Luulis teillä olevan helppoa kertoa täällä toisillenne, että tykkäätte toisistanne 🙂
- Anonyymi
kansainvälinen ryhmä ja organisaatio jonka nimeksi: päätön höpöttely ellen puhuvat päät.
- Anonyymi
Eli Ellenillä asiat mallillaan vai miten?
Tuossa on se virheellinen oletus, että ihmisillä olisi fb:ssä näkyvissä omat todelliset tiedot ja kuvakin.
(ei ole kaikilla)- Anonyymi
Totta, en ajatellut asiaa tuolta kantilta.
Mä en ainakaan saanu luotua profiilia nimimerkillä, vaikka se sisälsikin osia mun omasta nimestä. Ja miten tää on mahdollista, niin siks että fb on hakkeroinu suomen väestötietojärjestelmän.
JeroP kirjoitti:
Mä en ainakaan saanu luotua profiilia nimimerkillä, vaikka se sisälsikin osia mun omasta nimestä. Ja miten tää on mahdollista, niin siks että fb on hakkeroinu suomen väestötietojärjestelmän.
Joskus kauan sitten mikä tahansa nimi kelpasi.
- Anonyymi
Ja sinnekkö siis guppe heiteltäis eri demands jne? Nihkeän kuuloista on
- Anonyymi
ryhmä jonka nimeksi: Tuppisuut ry. (rekisteröity yhdistys)
- Anonyymi
Paras olisi kyllä kiusaamisvapaa telefax-rinki.
En tulis.
Oon ollut joskus jossain sinkkuryhmissä facessa ja tuskin täältä sen kummasempaa porukkaa sinne tulis.- Anonyymi
Intron ja extron sekoitus tahtoo mennä välillä majavan majaan.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Intron ja extron sekoitus tahtoo mennä välillä majavan majaan.
VilmaJaah?🤔
Mutta sama noissa sinkkusivustoissa toistuu, vaikka minkä teeman keksis.
- Anonyymi
Mä en käytä facea, joten en liittyisi.
- Anonyymi
En minäkään käytä.
Vilma
Fakta yleensä on joillekuille kiusa.
- Anonyymi
Että niin kuin mitä?
Vilma
Laitapa faktat pöytään eikä mitään tuollaisia perzpuolikkaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että niin kuin mitä?
Vilma
Laitapa faktat pöytään eikä mitään tuollaisia perzpuolikkaita.Onko Vilma-rouva nuorempaa sukupolvea vai hyvin riippunutta lihaa?
Tämä palsta on siitä syystä juuri kiva, ettei täällä tarvitse ”pelätä”,koska joku olisi oikeasti iskemässä.. saa siis olla ihan rauhassa sinkku/varattu.
Keskustella ja vaihtaa kuulumisia muiden täällä olevien kanssa. Täältä on kumminkin mahdollista siirtyä (säpön voimin) ihan irl. Viestittelyyn ja tapaamisiin jos tarve.
Kaikilla tätä tarvetta ei varmasti ole, siksi tuo fb ryhmä ei varmasti saa kannatusta. Ikävää täällä on todellakin tuo kiusaaminen..
Mutta siis kiitos tästä aloituksesta.En liittyisi vaikka kuuluisinkin faceen. Rakastan omaa anonyymiteettiäni ja sen turvin voin olla aivan aito oma itseni.
Ja minä en kuulu tosiaankaan kiusaajiin vaikka lauonkin mielipiteitäni suoraan ja jotkut haluavat tulkita sen tahallisesti väärin.
Olen löytänyt tältä palstalta ihania ihmisiä oikeaan elämääni. Yhdyn tuohon Haaveilijaan, että jos oikeasti haluaa kohdata palstalaisen .. se on vain järjestelykysymys.- Anonyymi
Tiedän, että et kuulu kiusaajiin. Kuulut suoriin ja reiluihin, aitoihin ihmisiin. Sellaiset kyllä tunnistaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän, että et kuulu kiusaajiin. Kuulut suoriin ja reiluihin, aitoihin ihmisiin. Sellaiset kyllä tunnistaa.
Kiitos kohteliaisuudesta.. tai no.. eihän se mitään kohteliaisuutta ole vaan asianlaidan ilmaisemista.
Minäkin tuppaan ilmaisemaan asianlaidan kuin sen näen. Se EI tarkoita että olisin aina oikeassa. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Arvostan rehellisyyttä ja jos olisi tuollainen face-ryhmä, niin siinä astuisi kohteliaisuussäännöt kuvioon ja kohteliaisuus on yleensä valehtelemista.
Täällä ei sinällään. Olemme anomuumeja ja ei tarvitse olla kohtelias vain siksi, että pitää olla sellainen.
Täällä ollaan kohteliaita siksi, kun halutaan olla toiselle kohtelias. Vissi ero. Tälläin tämä on aidompaa. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Mutta jokainen paljastaa karvansa ennemmin tai myöhemmin. Ja sit se onkin valintakysymys, kenen karvoissa viihtyy .. eli jokainen voi valita kenen kanssa haluaa keskustella.
Kiusaaminen on ikävä ominaisuus, mutta kun joku sitä täällä harrastaa, paljastaa hän itsensä kuspääksi ja sen voi sitten jättää noteeraamatta. Aivan turhaa lähteä aloittamaan keskustelua sellaisen kanssa.
- Anonyymi
åoåå4öoyäm ,iölli kps ,oee pm e4terö'åpjkam,aam år4ti t5imllsaro
- Anonyymi
En liittyisi.
- Anonyymi
Tuskinpa. Mulla on stalkkereita ollut muutenkin. Enkä ole sinkku tai seuraa vailla. Seuraa on ihan tarpeeksi jo nyt.
Entinen Eivori- Anonyymi
Itselläni ei vaikuta se onko oma naama tai nimi näkyvillä siihen miten suoraan ilmaisen itseäni, sikäli mikään ei muuttuisi mutta anonyymiteettini särkyminen olisi ehkä läheisilleni vaivaksi. Ei niinkään itselleni henkkoht.
Entinen Eivori
- Anonyymi
Ei ole moista turhaketta!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894230
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?342378Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321895
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761321