Mikä viikonlopussa on parasta?

Hän? Haave hänestä? Lapset? Ystävät? Vapaa-aika? Lepo? Harrastukset? Kerro mikä sinusta parasta viikonlopussa!

95

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luen koraania ja pilkkaan kristittyjä eli farisealaisia.

• Anonyymi: "Luen koraania ja pilkkaan kristittyjä eli farisealaisia."

Koraani pitäisi kirjoittaa sinulla isona? Mitä Marian suurassa kerrotaan, jos luet sitä todella?

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Anonyymi: "Luen koraania ja pilkkaan kristittyjä eli farisealaisia."

Koraani pitäisi kirjoittaa sinulla isona? Mitä Marian suurassa kerrotaan, jos luet sitä todella?

Susta tulis kelpo ählymuslimi, fetsi päähän ja disdasa muhkean olemuksen peitoksi.

• Anonyymi
        UUSI

Nokkelaa 🙂

sivusta

• Anonyymi

Lepo, ystävät, tuleva aviomies (en vaan tiedä vielä kuka hän on 😎)

• Anonyymi: "Lepo, ystävät, tuleva aviomies (en vaan tiedä vielä kuka hän on 😎)"

Tuo vastaus sopiikin hyvin sinkkupalstalle - hän - tuleva hän! :) Hyvää lepoa viikonloppuna! Hauskaa aikaa ystävien kanssa! Onnea Hänen löytämiseen! :)

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Anonyymi: "Lepo, ystävät, tuleva aviomies (en vaan tiedä vielä kuka hän on 😎)"

Tuo vastaus sopiikin hyvin sinkkupalstalle - hän - tuleva hän! :) Hyvää lepoa viikonloppuna! Hauskaa aikaa ystävien kanssa! Onnea Hänen löytämiseen! :)

Kiitos ja hyvää viikonloppua sinnekin. 😎

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos ja hyvää viikonloppua sinnekin. 😎

Jos olit tuo aikaisempi anonyymi - niin - miten ajattelit löytää Hänet?

Jos olit tuo aikaisempi anonyymi - niin - miten ajattelit löytää Hänet?

En tiedä. En varsinaisesti etsimällä etsi. Tupsahtaa sitten eteen, jos tupsahtaa. Oon sen verran oppinut, että ei niitä miehiä haeta nii kuin jotain banaaneja kaupasta.

• Mu5tasydän kirjoitti:

En tiedä. En varsinaisesti etsimällä etsi. Tupsahtaa sitten eteen, jos tupsahtaa. Oon sen verran oppinut, että ei niitä miehiä haeta nii kuin jotain banaaneja kaupasta.

Pitää käydä menoissa ja harrastuksissa - niistä voi löytää sen elämänkumppanin tai ainakin vastakkaisen sukupuolen ystävän? Ystäväpiiri voi myös yrittää parittaa sinkkuja toisilleen.

Hyvää viikonloppua Sinulle toistamiseen! :)

Pitää käydä menoissa ja harrastuksissa - niistä voi löytää sen elämänkumppanin tai ainakin vastakkaisen sukupuolen ystävän? Ystäväpiiri voi myös yrittää parittaa sinkkuja toisilleen.

Hyvää viikonloppua Sinulle toistamiseen! :)

Kiitos ja samoin. :)

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tuon takia parisuhteita muodostuu vähän, kun puolet porukasta ei tee mitään asian eteen, ja se toinenkaan puoli ei sitten löydä mm. oikeita hetkiä ja paikkoja, kun toinen vain passiivisena odottaa sitä eteen tupsahtamista. Jos kattosi vuotaa, odotatko että korjaaja vain tupsahtaa katolle? Jos olet nälkäisenä autiosaarella, odotatko että ruoka tupsahtaa eteesi? Et. Miksi sitten odotat, että mies tupsahtaa eteesi? Ymmärrän, että joidenkin naisten logiikka voi olla epäloogisempaa kuin joidenkin miesten, mutta eikö sen pitäisi olla täysin intuitiivistakin, että jos jotain haluaa löytää niin etsii sitä?

Bonus: kun nainen ei etsi miestä, hän näkee miehistä vain aktiivisimmat pokaajat, playerit, härskit huutelijat ja ne jotka esim. ovat humalassa harkintakyvyttömiä. Ja sitten valitetaan, ettei löydy hyviä miehiä. Jos nainen etsisi itse, hän kohtaisi ja tutustuisi enemmän sellaisiin miehiin joita haluaa.

• Mulla ei vuorotyön tekijänä oikeastaan ole viikonloppuja, vaan vain vapaita....nyt osui viikon loppuun ja siloin tspaan ksvereits yms.

Seuraavat 7 viikon päästä taas...😃

• Voi harmi, jos sinulla on noin harvoin rentouttavia viikonloppuja. Itse olin töissä lentokentällä. Siellä yhdellä työpaikalla oli kaksi kymmenen tunnin päivävuoroa ja yksi kymmenen tunnin yövuoro. Mutta palkka maksettiin 40 tunnilta, sillä yövuoron aikana oli tuplapalkka. Onko Teillä jotain vastaavaa, sillä teet myös yötöitä?

Onneksi olkoon vapaasta viikonlopusta! :)

Voi harmi, jos sinulla on noin harvoin rentouttavia viikonloppuja. Itse olin töissä lentokentällä. Siellä yhdellä työpaikalla oli kaksi kymmenen tunnin päivävuoroa ja yksi kymmenen tunnin yövuoro. Mutta palkka maksettiin 40 tunnilta, sillä yövuoron aikana oli tuplapalkka. Onko Teillä jotain vastaavaa, sillä teet myös yötöitä?

Onneksi olkoon vapaasta viikonlopusta! :)

2x 7:00-19:00 ja 24h;n lepo, sit 2x 19:00-07:00... silleen menee 48 tuntia töitä...

Päivällä muuttuu vuorot/vko. Nyt loppui torstai- aamuna, ens viikolla pe aamuna. Maanantsina töihin, viikon päästä tiistaina... jos ei tule sit väliin ylitöitä... nyt tein niitäkin 8h.

• Disseisback kirjoitti:

2x 7:00-19:00 ja 24h;n lepo, sit 2x 19:00-07:00... silleen menee 48 tuntia töitä...

Päivällä muuttuu vuorot/vko. Nyt loppui torstai- aamuna, ens viikolla pe aamuna. Maanantsina töihin, viikon päästä tiistaina... jos ei tule sit väliin ylitöitä... nyt tein niitäkin 8h.

Tuo selvensi tilannettasi ainakin minulle. Tuon perusteella koko viikonloppu vapaana on varmaan harvinaista herkkua!

Hyvää marraskuun viikonloppua! Kohta taas päivät alkavat pidentyä. Nyt alkaa olla marraskuun harmaata, valitettavasti.

Tuo selvensi tilannettasi ainakin minulle. Tuon perusteella koko viikonloppu vapaana on varmaan harvinaista herkkua!

Hyvää marraskuun viikonloppua! Kohta taas päivät alkavat pidentyä. Nyt alkaa olla marraskuun harmaata, valitettavasti.

Minulle vapaa on aina vapaa...

https://youtu.be/I2yTw3ZAyFQ?si=c_OTl0PFxf9ra5LP

Oli se milloin vaan. Huomenna vaan saan rsipatiiraipatella kamun kaa. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Minulle vapaa on aina vapaa...

https://youtu.be/I2yTw3ZAyFQ?si=c_OTl0PFxf9ra5LP

Oli se milloin vaan. Huomenna vaan saan rsipatiiraipatella kamun kaa. 😄

Oletko onnellinen vapaasta?

Muuten vaikeata tehdä samaan aikaan kolmella tietokoneella - yhdellä pelaan, toisella olen täällä ja kolmannella katson tv-futista. Juuri Espanja teki maalin Tanskaa vastaan.

Oletko onnellinen vapaasta?

Muuten vaikeata tehdä samaan aikaan kolmella tietokoneella - yhdellä pelaan, toisella olen täällä ja kolmannella katson tv-futista. Juuri Espanja teki maalin Tanskaa vastaan.

Vapaa kuin vapaa...

Vähän kakdipiippuista... poika tuli mun luo js mä taas sovin tämän aikaisemmin... mielummin ehkä olisin kotona pojan kanssa, mutta ei mulls kamuillekaan heltiä paljoa aikaa...🤔

Osuu aika todella harvoin vapaat samalle kohdin.

• Disseisback kirjoitti:

Vapaa kuin vapaa...

Vähän kakdipiippuista... poika tuli mun luo js mä taas sovin tämän aikaisemmin... mielummin ehkä olisin kotona pojan kanssa, mutta ei mulls kamuillekaan heltiä paljoa aikaa...🤔

Osuu aika todella harvoin vapaat samalle kohdin.

Tuo harmittavaa, jos vapaat ei sovi yksiin. Mikäli oikein ymmärsin, että vietät laatuaikaa poikasi kanssa tänä viikonloppuna. Hyvää sellaista viikonloppua Teille!

Tuo harmittavaa, jos vapaat ei sovi yksiin. Mikäli oikein ymmärsin, että vietät laatuaikaa poikasi kanssa tänä viikonloppuna. Hyvää sellaista viikonloppua Teille!

No poitsu jää vielä pidemmäks aikaa. 🙂

Mutta nyt viikonloppu just poitsu on mun kotona ykdin ja mä maalla...🤔

• Disseisback kirjoitti:

No poitsu jää vielä pidemmäks aikaa. 🙂

Mutta nyt viikonloppu just poitsu on mun kotona ykdin ja mä maalla...🤔

Hyvää yötä ja hyvää viikonloppua! :) Itse taidan lopetella tämän yön osalta tähän! Öitä!

Hyvää yötä ja hyvää viikonloppua! :) Itse taidan lopetella tämän yön osalta tähän! Öitä!

Öitä.

• Anonyymi

Lepo ja vapaa tehdä mitä huvittaa. Ei ole työn vankina. 😅

Vaikka mä tykkäänkin kyllä nykyisestä työstäni, sitoo se kuitenkin iltapäivät itseensä. Enkä voi tehdä omia juttuja työaikana.

Entinen Eivori

• "Lepo ja vapaa tehdä mitä huvittaa. Ei ole työn vankina. 😅

Vaikka mä tykkäänkin kyllä nykyisestä työstäni, sitoo se kuitenkin iltapäivät itseensä. Enkä voi tehdä omia juttuja työaikana.

Entinen Eivori"

Tuo oli hyvä vastaus ilmeisesti monen suhteen, jotka ovat viikon töissä. Itse huomasin, että vapautta voi käyttää väärin - mulla oli äsken kolme tietokonetta samaan aikaan päällä. Tuli kaottinen tilanne, kun pelailin yhdellä, sitten toisella Espanja teki maalin futisottelussa netti-tv:ssä ja lisäksi yritin kolmannella tietokoneella kirjoitella tänne. Iski suorastaan sanoen stressi. Piti sulkea se pelikone ja rajoittaa jalkapallo-ottelun seuraamista. Nyt se futis pyörii vain äänenä taustalla. Jos tulee maali niin katson tilanteen, mutta muuten kirjoittelen tänne.

Hyvää vapaata viikonloppua! :)

• Viikonlopussa on parasta vapaa-aika ja lepo. Saa toimia oman mielen mukaan, eikä tarvitse juosta kellon kanssa kilpaa. Kiireettömyys on parasta.

• Sinun vastaukseen varmaan moni yhtyy mielessään - vapaa-aika ja lepo. Muistaakseni sinulla oli alkuviikosta vapaata myös? Muistanko väärin? Miten se eroaa viikonloppuvapaista?

Sinun vastaukseen varmaan moni yhtyy mielessään - vapaa-aika ja lepo. Muistaakseni sinulla oli alkuviikosta vapaata myös? Muistanko väärin? Miten se eroaa viikonloppuvapaista?

Muistat oikein, sain alkuviikosta pidettyä pari vapaata. Ne koostuivat ylitöistä. Viikolla pidetyt vapaat käytän juoksevien asioiden hoitamiseen. Viikonloppuna voin ottaa rennommin.

• tosi.typy kirjoitti:

Muistat oikein, sain alkuviikosta pidettyä pari vapaata. Ne koostuivat ylitöistä. Viikolla pidetyt vapaat käytän juoksevien asioiden hoitamiseen. Viikonloppuna voin ottaa rennommin.

Kiitos asian valaisemisesta. Eli viikonloput ovat rennompia vapaita! :)

Hyviä öitä, sillä itse kohta lopettelen tämän yön osalta!

Kiitos asian valaisemisesta. Eli viikonloput ovat rennompia vapaita! :)

Hyviä öitä, sillä itse kohta lopettelen tämän yön osalta!

Kauniita unia.

öitä! :)

• Anonyymi

Omat Työt ne aina on mielessä. Pyhää arkea

• Riippuu niin kovin vapaista. Joskus on ohjelmaa ja joskus ei. Mielellään sitä on välillä hyvässä seurassa ja joskus viihtyy itsekseen.

• mustasusi: "Riippuu niin kovin vapaista. Joskus on ohjelmaa ja joskus ei. Mielellään sitä on välillä hyvässä seurassa ja joskus viihtyy itsekseen."

Eli sinulla riippuu viikonlopusta minkälaiseksi se muodostuu? Hyvää seuraa joskus ja joskus viihtyy yksikseen. Entäs se hän?

mustasusi: "Riippuu niin kovin vapaista. Joskus on ohjelmaa ja joskus ei. Mielellään sitä on välillä hyvässä seurassa ja joskus viihtyy itsekseen."

Eli sinulla riippuu viikonlopusta minkälaiseksi se muodostuu? Hyvää seuraa joskus ja joskus viihtyy yksikseen. Entäs se hän?

Kuka hän? Ei mulla ole ketään. Ei ole ollut 14-15 vuoteen... 🙁

• mustasusi kirjoitti:

Kuka hän? Ei mulla ole ketään. Ei ole ollut 14-15 vuoteen... 🙁

mustasusi: "Kuka hän? Ei mulla ole ketään. Ei ole ollut 14-15 vuoteen... 🙁"

No, minä arvelin, että sinulla saattaisi olla joku Hän, sillä vaikutat mukavalta tyypiltä. Sorry, jos loukaannuit?

mustasusi: "Kuka hän? Ei mulla ole ketään. Ei ole ollut 14-15 vuoteen... 🙁"

No, minä arvelin, että sinulla saattaisi olla joku Hän, sillä vaikutat mukavalta tyypiltä. Sorry, jos loukaannuit?

En loukkaantunut siitä. Mutta tosiaan ei mulla eron jälkeen toistaiseksi ole tärpännyt.

• UUSI
        mustasusi kirjoitti:

En loukkaantunut siitä. Mutta tosiaan ei mulla eron jälkeen toistaiseksi ole tärpännyt.

mustasusi: "En loukkaantunut siitä. Mutta tosiaan ei mulla eron jälkeen toistaiseksi ole tärpännyt."

Oletko etsinyt harrastuksista ja muista paikoista, jossa vastakkaisen sukupuolen henkilöitä liikkuu? Oletko ollut aktiivinen vai passiivisesti odottanut juuri sen oikean saapumista? Anteeksi epäkohtelias kyselyminen.

• UUSI

mustasusi: "En loukkaantunut siitä. Mutta tosiaan ei mulla eron jälkeen toistaiseksi ole tärpännyt."

Oletko etsinyt harrastuksista ja muista paikoista, jossa vastakkaisen sukupuolen henkilöitä liikkuu? Oletko ollut aktiivinen vai passiivisesti odottanut juuri sen oikean saapumista? Anteeksi epäkohtelias kyselyminen.

No olen välillä tavallaan etsinyt esim Tinderiä selaamalla ja olen löytänyt hienon harrastuksen, mutta eipä silti niissä ole vastaan tullut ketään, joka olis ollut kiinnostunut minusta. Mä olen aika kranttu myös. Onhan näistä aiheista täällä poristu jo pitkään. Kun yleensä ihastun itseäni nuorempiin.

Olin 3 vuotta ihastuneena yhteen nuoreen. Ja siinä ei ollut mitään realistista, mutta meni niin pitkään kuitenkin, ettei muut kiinnostaneet yhtään... Sen takia mä tänne eksyin.

Oon aika passiivinen kyllä. Muut juoksee baareissa yms. Mä oon vaan enimmäkseen kotona, töissä taikka harrastuksissa. Kuntosalilla taikka miekkailussa... Kun ei ole enää kavereita, joiden kanssa mennä iltaelämään, eikä yksin huvita lähteä.

Mä en myöskään oikein usko, että rakas löytyy etsimällä, vaan enemmänkin elämällä ja tekemällä niitä asioita joista tykkää.

• UUSI
        mustasusi kirjoitti:

No olen välillä tavallaan etsinyt esim Tinderiä selaamalla ja olen löytänyt hienon harrastuksen, mutta eipä silti niissä ole vastaan tullut ketään, joka olis ollut kiinnostunut minusta. Mä olen aika kranttu myös. Onhan näistä aiheista täällä poristu jo pitkään. Kun yleensä ihastun itseäni nuorempiin.

Olin 3 vuotta ihastuneena yhteen nuoreen. Ja siinä ei ollut mitään realistista, mutta meni niin pitkään kuitenkin, ettei muut kiinnostaneet yhtään... Sen takia mä tänne eksyin.

Oon aika passiivinen kyllä. Muut juoksee baareissa yms. Mä oon vaan enimmäkseen kotona, töissä taikka harrastuksissa. Kuntosalilla taikka miekkailussa... Kun ei ole enää kavereita, joiden kanssa mennä iltaelämään, eikä yksin huvita lähteä.

Mä en myöskään oikein usko, että rakas löytyy etsimällä, vaan enemmänkin elämällä ja tekemällä niitä asioita joista tykkää.

Jospa se oma rakas vielä löytyy. Vanhemmissa ikäluokissa naiset taitaa olla enemmistö, kun miehet kuolevat nuorempana. Olet kumminkin kuntosalilla itsestään kunnossa pitävä mies, joka käy töissä.

Hyvät viikonloput sinulle.

• UUSI

Jospa se oma rakas vielä löytyy. Vanhemmissa ikäluokissa naiset taitaa olla enemmistö, kun miehet kuolevat nuorempana. Olet kumminkin kuntosalilla itsestään kunnossa pitävä mies, joka käy töissä.

Hyvät viikonloput sinulle.

Kiitos samoin sinulle.

• Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

Kiitos samoin sinulle.

Tänään bailataan ❤️

Martta 94 v.

• Usko.Toivo.Rakkaus
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään bailataan ❤️

Martta 94 v.

"Tänään bailataan ❤️

Martta 94 v."

Vanhainkodissako tänään bailataan? Martta 20 v. sopisi siihen paremmin? Ihan hyvä heitto - huvitti vähän.

• Anonyymi
        UUSI

Uusi harrastus on kumppanin löytämiseen huono idea, koska olet aloittelijana siinä jutussa kaikkein huonoin. Jos siellä on joku sinkku, hän luultavasti haluaa mieluummin toisen osaavan, varsinkin jos se harrastus on hänelle tärkeä tai valitsee kumppania sen harrastuksen perusteella. Jos taas sillä harrastuksella ei ole mitään merkitystä, sittenhän määritelmän mukaan silläkään ei ole merkitystä, että aloittaisit sen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi harrastus on kumppanin löytämiseen huono idea, koska olet aloittelijana siinä jutussa kaikkein huonoin. Jos siellä on joku sinkku, hän luultavasti haluaa mieluummin toisen osaavan, varsinkin jos se harrastus on hänelle tärkeä tai valitsee kumppania sen harrastuksen perusteella. Jos taas sillä harrastuksella ei ole mitään merkitystä, sittenhän määritelmän mukaan silläkään ei ole merkitystä, että aloittaisit sen.

Niin on se niinkin. Parempi aloittaa harrastu ihan muilla motiiveilla, kuten sillä, että tykkää siitä mitä tekee. Muutenkin, tuollainen kumppanin etsiminen, on minulle ihan vierasta. En ole koskaan etsinyt ketään, vaan ne on tulleet jostain, kuin itsestään ja yleensä sillon ku vähiten osannut odottaa. Eli, kun elää vaan ja harrastaa mitä harrastaa, niin aina on mahdollisuus, että se joku jostain tulla tupsahtaakin eteen. Ja jos ei enää niin käy, niin sillekään ei paljon mahda.

• Anonyymi

Huominen. Siihen voi valmistautua.

• Anonyymi

Anaaliseksi, ehdottomasti näin.

• Anonyymi
        UUSI

Ootteko houmout aktiivisempia viikonloppusin?

• Anonyymi

Täh? Anteeksi, mitä kysyitkään? Niin siis viikonloppu. Ehdin jo unohtaa, kun korvienvälini on jo siellä. Siis viikonlopussa. Hieman hymyilyttää tätä kirjoitettaessa. Jos tässä olisi ääripäät ja toisessa päässä on vapaa-aika ja toisessa se... sano nyt...no...kun ei meinaa saada mieleen...no se, mistä maksetaan jonkinlainen korvaus, kun suoritat jotakin..nyt muistin:D, se kirjoitetaan jotenkin seuraavasti t-y-ö. Jostain syystä en nyt muista, että mitenkä lausutaan mutta eniwei, siis Vapaaaaaa-aika. - cu-

• Anonyymi
      UUSI

Viikonlopun verkkaisuus on se juttu. Varsinkin kaamoskautena.
      Tänään menoa.
      Heti pitää laskea, milloin v i i m e i s t ä ä n pitää aloittaa valmistautuminen, että hiukset on kuivat ja vähän laitetut ym. vaatteet on valittu.
      Taidan juoda toisen kupillisen kahvia ja paahtaa leivät.
      Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Viikonlopuissa parasta on aika, jota ei työvelvollisuudet täytä.
      Työhän vie arkipäivissä 10 tuntia, se ajan voi viikonloppuisin käyttää harkitsemallaan tavalla.

Nyt viikonloppuna osan ajasta on vienyt tyttären harrastukset, sen jälkeen etsittiin sanoja kirjainhässäköitä sekaisin olevilta sivuilta, kisa kumpi löytää nopeammin sanan ja laitettiin sanan eteen nimikirjaimet. No tytär voitti, ei ollut lukulasit mukana joten menen sen taakse "piiloon".

Huomenna olisi tarkoitus opiskella tyttären kanssa sitä miten Pelargonian ja Dahlian voisi asettaa talviunille. Selviävätkö hengissä talven yli, jännittää alkavatko taas elämään keväällä. Multaa sormiin ja paperipussit esille.

Mutta joo, viikonloput menevät katsellessa tiiviimmin uuden sukupolven kehittymistä.

AV

• Anonyymi
        UUSI

Ja, jos palstalaiset voisivat antaa nopean kurssin siitä mistä kohtaa tuollaiset kukkaset tulisi katsoa ja sen jälkeen kuivattaa, olisin otettu. Itselläni ei ole mitään käsitystä asiasta ja huomanne tulisi jo "opettaa tytärtä".
        Asiat suurenevat, kaikki lähti siitä kun hän antoi auringonkukan taimenen huollettavakseni(harkitsematon teko häneltä), ja sehän pääsi kuolemaan. Annoin hänelle valintoja omaa osaamattomuuteeni todeten, hän saa valita kukat kukkatalosta, ja hän valitsi ruukkuun jotain kaunista.
        Nyt ne kasvoivat jo "hirviöiksi ruukussa" jotain 60-70 cm korkeita ja haluaisivat jo nukkumaan.

Miten nukutan ne, että keväällä taas alkaisivat kukoistaa?
        Jos ei neuvoja tule, onhan mahdollisuus pieneen katastrofiin...

AV

• UUSI

AV: "Viikonlopuissa parasta on aika, jota ei työvelvollisuudet täytä.
        Työhän vie arkipäivissä 10 tuntia, se ajan voi viikonloppuisin käyttää harkitsemallaan tavalla.

Nyt viikonloppuna osan ajasta on vienyt tyttären harrastukset, sen jälkeen etsittiin sanoja kirjainhässäköitä sekaisin olevilta sivuilta, kisa kumpi löytää nopeammin sanan ja laitettiin sanan eteen nimikirjaimet. No tytär voitti, ei ollut lukulasit mukana joten menen sen taakse "piiloon".

Huomenna olisi tarkoitus opiskella tyttären kanssa sitä miten Pelargonian ja Dahlian voisi asettaa talviunille. Selviävätkö hengissä talven yli, jännittää alkavatko taas elämään keväällä. Multaa sormiin ja paperipussit esille.

Mutta joo, viikonloput menevät katsellessa tiiviimmin uuden sukupolven kehittymistä.

AV"

Sullahan riittää tyttären parissa puuhaa viikonlopuksi. Vietätte laatuaikaa! :)

Hyvät viikonloput!

• Anonyymi
        UUSI

AV"

Hyvät viikonloput!

Selviävät talven yli, jos eivät pakastus.
        Johonkin kellarin nurkkaan.
        Ehkä nille pitää joskus antaa vähän vettä.
        Voisit kysäistä Mr. Googlelta hoito-ohjeen.
        Mä oon hyvä neuvomaan. Kummankaan kukan kanssa en ole onnistunut.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selviävät talven yli, jos eivät pakastus.
        Johonkin kellarin nurkkaan.
        Ehkä nille pitää joskus antaa vähän vettä.
        Voisit kysäistä Mr. Googlelta hoito-ohjeen.
        Mä oon hyvä neuvomaan. Kummankaan kukan kanssa en ole onnistunut.
        Vilma

Kiitos AV:n puolesta neuvoista! Kiitos yrityksestä, jos eivät olleet sateentekijä-ohjeita?

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos AV:n puolesta neuvoista! Kiitos yrityksestä, jos eivät olleet sateentekijä-ohjeita?

Olen googlettanut, ei ole löytynyt täydellisiä ohjeita.
        Ymmärrän kyllä kuivattamisen merkityksen, myös sen ettei talvehtimisen aikana voi sipulit olla märkiä.
        Kävin kaupasta leivonnaisten tiskiltä paperipusseja, menin kassalle ja myyjä katsoi hetken epäuskoisesti. Nyt on tosi köyhä asiakas kun ottaa vain tyhjiä pusseja.

Ymmärsi kuitenkin yskän ja antoi pussit jopa alehintaan.

Mistä kohtaa nuo kukat tulisi leikata?
        Se on ongelman ytimen suurin ongelma, ei kai liian pitkää pätkää voi jättää...onko oikea kohta ensimmäisen veron yläpuolelta vai mistä?

Tieteellinen koe alkakoon, leikkaan eri kohdista jokaisen ja kirjaan lopputuloksen.

Mjoo, lasten kanssa tulee yllätyksiä.

Tytär sai hoidosta kuusentaimenen joka on mallia jalokuusi.
        Etsittiin kasvatuspaikka ja tavoitteena on se aika jolloin hän voisi 80-vuotiaana käydä katsomassa suurta kuusta ja ajatella samalla edesmennyttä isäänsä.

Alussa ollaan kitketty pari kertaa vuodessa juurikasvustoa että taimi saa parhaan lähdön ja suojattu taimi nälkäisten eläimien varalta.
        On se outoa miten joku elävän suojeleminen tuleekin niin tärkeäksi, olipa kysymys sitten kukista tai puusta.

AV

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän kyllä kuivattamisen merkityksen, myös sen ettei talvehtimisen aikana voi sipulit olla märkiä.
        Kävin kaupasta leivonnaisten tiskiltä paperipusseja, menin kassalle ja myyjä katsoi hetken epäuskoisesti. Nyt on tosi köyhä asiakas kun ottaa vain tyhjiä pusseja.

Se on ongelman ytimen suurin ongelma, ei kai liian pitkää pätkää voi jättää...onko oikea kohta ensimmäisen veron yläpuolelta vai mistä?

Tieteellinen koe alkakoon, leikkaan eri kohdista jokaisen ja kirjaan lopputuloksen.

Etsittiin kasvatuspaikka ja tavoitteena on se aika jolloin hän voisi 80-vuotiaana käydä katsomassa suurta kuusta ja ajatella samalla edesmennyttä isäänsä.

Alussa ollaan kitketty pari kertaa vuodessa juurikasvustoa että taimi saa parhaan lähdön ja suojattu taimi nälkäisten eläimien varalta.
        On se outoa miten joku elävän suojeleminen tuleekin niin tärkeäksi, olipa kysymys sitten kukista tai puusta.

AV

AV: "Tytär sai hoidosta kuusentaimenen joka on mallia jalokuusi.
        Etsittiin kasvatuspaikka ja tavoitteena on se aika jolloin hän voisi 80-vuotiaana käydä katsomassa suurta kuusta ja ajatella samalla edesmennyttä isäänsä."

Tytär sai hoidosta - minä olin saanut hänestä sen kuvan, että oli ala-asteella ja vähän alle 10-vuotias? Tuossa kuusitaimenessa on ideaa! :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Kyllä sen pelargonian saa talvehtimaan vaikka sisällä, kun on paljon valoa ja kastelee niukasti. Se ehtii ränsistyä ja muuttua hauraan näköiseksi, mutta niin se talvehtii. Kevällä leikataan ylipitkät ja hontelot oksat lyhyiksi ja viedään parvekkeelle valoisaan, jossa se rävähtää tekemään uusia lehtiä.

Perinteinen tapa on jättää pelargonian hyvin viileään ja talven hämärään paikkaan ja kastellella niukasti. Hontelot varret leikataan keväällä ennen kuin valon herättämä kukka ehtii herätä eloon kunnolla.

• Anonyymi
        UUSI

AV: "Tytär sai hoidosta kuusentaimenen joka on mallia jalokuusi.
        Etsittiin kasvatuspaikka ja tavoitteena on se aika jolloin hän voisi 80-vuotiaana käydä katsomassa suurta kuusta ja ajatella samalla edesmennyttä isäänsä."

Tytär sai hoidosta - minä olin saanut hänestä sen kuvan, että oli ala-asteella ja vähän alle 10-vuotias? Tuossa kuusitaimenessa on ideaa! :)

On siinä ideaa, kuusi kun elää paljon pidempään mitä minä koskaan voisin elää.
        Yhteinen projekti, ja kun hän katso kuusta vanhanakin, hän tietää minun olevan läsnä.

AV

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä ideaa, kuusi kun elää paljon pidempään mitä minä koskaan voisin elää.
        Yhteinen projekti, ja kun hän katso kuusta vanhanakin, hän tietää minun olevan läsnä.

AV

"On siinä ideaa, kuusi kun elää paljon pidempään mitä minä koskaan voisin elää.

AV"

Tuo oli perheromanttisesti sanottu - onnea kuusi-isä-hankkeille. Oma isä on 85-vuotias ja on istuttanut omakotitalon pihaan puita. Esimerkiksi vuonna 1992 pihaan istutettiin tammen nuori taimi. Nyt se on jo iso tammi-puu! :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen pelargonian saa talvehtimaan vaikka sisällä, kun on paljon valoa ja kastelee niukasti. Se ehtii ränsistyä ja muuttua hauraan näköiseksi, mutta niin se talvehtii. Kevällä leikataan ylipitkät ja hontelot oksat lyhyiksi ja viedään parvekkeelle valoisaan, jossa se rävähtää tekemään uusia lehtiä.

Perinteinen tapa on jättää pelargonian hyvin viileään ja talven hämärään paikkaan ja kastellella niukasti. Hontelot varret leikataan keväällä ennen kuin valon herättämä kukka ehtii herätä eloon kunnolla.

Kiitos tästä ajatuksesta, ne ovat vieläkin perinteisellä kukkajalustalla jota tuli etsiä pitkää, oli väärän värinen joten maalattiin yhdessä.

Eivät ole kuolleet, ostin kukkavalon ja tehtiin kukille piste.
        Huomaan kuitenkin etteivät jaksa elää pelkällä keinotekoisella valolla, ilmeisesti tarvitsevat välillä lepoa kuten me ihmisetkin.

Huomenna kaivan kaikki sipulit mullasta ja kuivatan hetken, laitan paperipussiin ja omaan jääkaappiin.

Hyvä testi, sillä jääkaapin lämpötilaahan voi säädellä, eikä sipuli saa valoa paperipussissa.

AV

• Anonyymi
        UUSI

AV"

Hyvät viikonloput!

Voi voionkohan kirboituksista totta puoletkaan?

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä se on vapaa-aika. Ehtii lukea, leipoa ja tehdä juttuja aikuisten lasteni kanssa. Joskus nuorena mietin, että teen lapset heti kakskymppisenä niin olen vielä suht nuori, kun ovat täysikäisiä. Näin tapahtui. Nyt on mukava tehdä juttuja yhdessä ja heistä on apua monissa asioissa.

• UUSI

Anonyymi: "Kyllä se on vapaa-aika. Ehtii lukea, leipoa ja tehdä juttuja aikuisten lasteni kanssa. Joskus nuorena mietin, että teen lapset heti kakskymppisenä niin olen vielä suht nuori, kun ovat täysikäisiä. Näin tapahtui. Nyt on mukava tehdä juttuja yhdessä ja heistä on apua monissa asioissa."

Vapaa-aikaa siis aikuisten lasten kanssa! Minä halusin naimisiin 28-vuotiaana yhden kanssa, mutta hän oli erimieltä. Olisin hänen kanssaan hankkinut 30-luvullani lapsia ilmeisesti. Sinä teit ne lapset jo 20-luvullasi. Kuinka monta siunaantui?

• Anonyymi
        UUSI

Anonyymi: "Kyllä se on vapaa-aika. Ehtii lukea, leipoa ja tehdä juttuja aikuisten lasteni kanssa. Joskus nuorena mietin, että teen lapset heti kakskymppisenä niin olen vielä suht nuori, kun ovat täysikäisiä. Näin tapahtui. Nyt on mukava tehdä juttuja yhdessä ja heistä on apua monissa asioissa."

Vapaa-aikaa siis aikuisten lasten kanssa! Minä halusin naimisiin 28-vuotiaana yhden kanssa, mutta hän oli erimieltä. Olisin hänen kanssaan hankkinut 30-luvullani lapsia ilmeisesti. Sinä teit ne lapset jo 20-luvullasi. Kuinka monta siunaantui?

Mjääh, itse ulin isäksi 24-vuotiaana ja nyt on vielä 8-vuotias lapsi vierellä vaikka ensimmäinen on jo paljon vanhempi mitä itse olin, kun ensimmäisen lapsen sain.
        Aina ei elämää voi itse käsikirjoittaa, yllätyksiä täynnä.

Joku ohjaa, oman elämän pääosan esittäjänä sitä joskus itsekin ihmettelee miten asiat voivat mennä siten kun ne olisivat menneet. Mutta, uskon jonkun suuremman johdatukseen, jokaisella asialla on jokin merkitys.

AV

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mjääh, itse ulin isäksi 24-vuotiaana ja nyt on vielä 8-vuotias lapsi vierellä vaikka ensimmäinen on jo paljon vanhempi mitä itse olin, kun ensimmäisen lapsen sain.

Joku ohjaa, oman elämän pääosan esittäjänä sitä joskus itsekin ihmettelee miten asiat voivat mennä siten kun ne olisivat menneet. Mutta, uskon jonkun suuremman johdatukseen, jokaisella asialla on jokin merkitys.

AV

"Mjääh, itse ulin isäksi 24-vuotiaana ja nyt on vielä 8-vuotias lapsi vierellä vaikka ensimmäinen on jo paljon vanhempi mitä itse olin, kun ensimmäisen lapsen sain.

AV"

Sinulla on siis eri-ikäisiä lapsia siunaantunut. Onneksi olkoon, kun on hyvin mennyt perhe-elämä ja muutenkin. Itse rakastuin naiseen, joka ei huolinut minua miehekseen. Jos olisi niin olisin ilmeisesti isä minäkin.

Hyvää viikonloppua! :)

• Anonyymi
        UUSI

En kerro, mutta tosiaan nuorena ne sain. Muistan joidenkin ihmisten paheksuneen nuorta ikääni, kun lastenvaunuja työnsin. Täysi-ikäinen olin kuitenkin. Nykyisin kakskymppinen vanhempi näyttää omiinkin silmiin usein hontelolta ja elämänsä alussa olevalta. Lapset tehtiin ja tehdään yleensä vähän vanhempana. Toisaalta nuorena jaksaa hyvin lasten kanssa opintojen ohessa jne. En kadu.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En kerro, mutta tosiaan nuorena ne sain. Muistan joidenkin ihmisten paheksuneen nuorta ikääni, kun lastenvaunuja työnsin. Täysi-ikäinen olin kuitenkin. Nykyisin kakskymppinen vanhempi näyttää omiinkin silmiin usein hontelolta ja elämänsä alussa olevalta. Lapset tehtiin ja tehdään yleensä vähän vanhempana. Toisaalta nuorena jaksaa hyvin lasten kanssa opintojen ohessa jne. En kadu.

anonyymi: "En kerro, mutta tosiaan nuorena ne sain. Muistan joidenkin ihmisten paheksuneen nuorta ikääni, kun lastenvaunuja työnsin. Täysi-ikäinen olin kuitenkin. Nykyisin kakskymppinen vanhempi näyttää omiinkin silmiin usein hontelolta ja elämänsä alussa olevalta. Lapset tehtiin ja tehdään yleensä vähän vanhempana. Toisaalta nuorena jaksaa hyvin lasten kanssa opintojen ohessa jne. En kadu."

Jätetään salaisuudeksi, jos et halua kertoa. Minusta teit juuri oikean ikäisenä, kun on nuori ja terve. Nuorena jaksaa. Sen olen huomannut, kun olen itse jo keski-ikäinen 70-luvulla syntynyt.

• Anonyymi
        UUSI

"Mjääh, itse ulin isäksi 24-vuotiaana ja nyt on vielä 8-vuotias lapsi vierellä vaikka ensimmäinen on jo paljon vanhempi mitä itse olin, kun ensimmäisen lapsen sain.

AV"

Sinulla on siis eri-ikäisiä lapsia siunaantunut. Onneksi olkoon, kun on hyvin mennyt perhe-elämä ja muutenkin. Itse rakastuin naiseen, joka ei huolinut minua miehekseen. Jos olisi niin olisin ilmeisesti isä minäkin.

Hyvää viikonloppua! :)

Samoin sinulle, kuka haluaisi ketään miehekseen ja miksi niin kävisi tai ei kävisi?
        Elämä on joskus tiedostamattomia valintoja täynnä, ja me ihmiset valitsemme joskus myös väärin. Ei meistä kukaan voi arvailla mitä olisi tapahtunut jos olisi tehnyt sitä tai tätä, tai jos joku vastapuoli olisi päätynyt johonkin toiseen päätelmään.

Itse vain olen tehnyt kaikkea sitä minkä olen nähnyt oikeaksi, onko se aina ollut parasta toisille osapuolille, tai itselleni...sitä emme koskaan saa tietää.

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Olin tosiaan 20, kun aloin odottaa lasta. Ei asiat tietysti aina mene niin kuin suunnittelee, mutta minulla meni aikalailla niin kuin ajattelin. Kakskymppisenä nelikymppinen oli mielessäni tietyllä tapaa ikäloppu, mutta sen tajusin kuitenkin, että yleensä ihminen on vielä hyvässä kunnossa (jos ei sairastu), ja ehtii hyvin tekemään kaikenlaista.

Näin kävi. Alkoi tavallaan uusi nuoruus, kun omaa aikaa on jälkeen runsaasti. On mukava kuunnella työssä muiden huolia lapsiperheen arjesta, kun ne huolet on itsellä takanapäin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olin tosiaan 20, kun aloin odottaa lasta. Ei asiat tietysti aina mene niin kuin suunnittelee, mutta minulla meni aikalailla niin kuin ajattelin. Kakskymppisenä nelikymppinen oli mielessäni tietyllä tapaa ikäloppu, mutta sen tajusin kuitenkin, että yleensä ihminen on vielä hyvässä kunnossa (jos ei sairastu), ja ehtii hyvin tekemään kaikenlaista.

Näin kävi. Alkoi tavallaan uusi nuoruus, kun omaa aikaa on jälkeen runsaasti. On mukava kuunnella työssä muiden huolia lapsiperheen arjesta, kun ne huolet on itsellä takanapäin.

Noin on hyvä, mutta ainakaan itse en ollut valmis isäksi 24-vuotiaana.
        Tunnen sen että lapsi joka on syntynyt omalla kartalla "aikuisiässä" saa vanhemmilta sen pyyteettömän huomion alkuelämäänsä, ilman omia kipuilua.

Se, kannattaisiko saada lapsi nuorena, vai vanhana...en tiedä.

Tosin molemmat lapset suhteesta joka oli nuorempana, he kyllä pärjäävät ja ovat työelämässä mutta, omalta osaltani olin kyllä ihan vajaa.

AV

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin sinulle, kuka haluaisi ketään miehekseen ja miksi niin kävisi tai ei kävisi?
        Elämä on joskus tiedostamattomia valintoja täynnä, ja me ihmiset valitsemme joskus myös väärin. Ei meistä kukaan voi arvailla mitä olisi tapahtunut jos olisi tehnyt sitä tai tätä, tai jos joku vastapuoli olisi päätynyt johonkin toiseen päätelmään.

Itse vain olen tehnyt kaikkea sitä minkä olen nähnyt oikeaksi, onko se aina ollut parasta toisille osapuolille, tai itselleni...sitä emme koskaan saa tietää.

AV

Kiitos keskusteluista ja näkemyksistä. Itse taidan lopetella tämän päivän osalta eli hyvää iltaa ja yötä! :)

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi: "Näin kävi. Alkoi tavallaan uusi nuoruus, kun omaa aikaa on jälkeen runsaasti. On mukava kuunnella työssä muiden huolia lapsiperheen arjesta, kun ne huolet on itsellä takanapäin."

Siskoni alkoi odottamaan ensimmäistä lasta 20-vuotiaana ja teki kolmannen lapsen 26-vuotiaana. Nyt hänellä on lastenlapsia ja lapsiperheen huolet takana päin niin kuin sinulla.

Hyvää iltaa ja yötä! :)

• Anonyymi
        UUSI

Anonyymi: "Näin kävi. Alkoi tavallaan uusi nuoruus, kun omaa aikaa on jälkeen runsaasti. On mukava kuunnella työssä muiden huolia lapsiperheen arjesta, kun ne huolet on itsellä takanapäin."

Siskoni alkoi odottamaan ensimmäistä lasta 20-vuotiaana ja teki kolmannen lapsen 26-vuotiaana. Nyt hänellä on lastenlapsia ja lapsiperheen huolet takana päin niin kuin sinulla.

Hyvää iltaa ja yötä! :)

”Minä halusin naimisiin 28-vuotiaana yhden kanssa, mutta hän oli erimieltä. Olisin hänen kanssaan hankkinut 30-luvullani lapsia ilmeisesti.”

Joskus toiveet eivät vain mene yksiin, vaikka kuinka itse ajattelisi ja haluaisi. Pettymyksiä tulee aina, niiltä ei kukaan välty.

Hyvää yötä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Noin on hyvä, mutta ainakaan itse en ollut valmis isäksi 24-vuotiaana.
        Tunnen sen että lapsi joka on syntynyt omalla kartalla "aikuisiässä" saa vanhemmilta sen pyyteettömän huomion alkuelämäänsä, ilman omia kipuilua.

Se, kannattaisiko saada lapsi nuorena, vai vanhana...en tiedä.

Tosin molemmat lapset suhteesta joka oli nuorempana, he kyllä pärjäävät ja ovat työelämässä mutta, omalta osaltani olin kyllä ihan vajaa.

AV

”Noin on hyvä, mutta ainakaan itse en ollut valmis isäksi 24-vuotiaana.”

Ajattelen itsekin samoin, etten ollut kaikkein kypsin ihminen tuossa iässä, mutta tarvitseeko kaiken edes olla täydellistä. Mitä hyötyä ihmiselle on ajatella, että tietäisi jotenkin paremmin, milloin asioiden olisi pitänyt tapahtua. Se on mielestäni turhaa. Valmista ei tule oikeastaan koskaan. Mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan :)

Ihmisen hedelmällisyys laskee iän myötä, se ohjaa ainakin omat ajatukseni siihen, että lasten syntymän optimaallisin ajankohta on nuorena.

• UUSI

Sunnuntain tuplapalkka ja pomot ei ole häiritsemässä työntekoa.
      Itse kun on 5-vuoro työläinen niin viikonlopun painoarvo on vähäinen. Ehkä se hyvä puoli on että kavereihin ei tule viikonloppuisin yhteyksiä eli puhelin on aika hiljaa. Useimmat kaverit on myös vuorotyöläisiä ja käytännössä ei olla yhteyksissä viikonloppuisin jos heillä on kumppani, perhe jne. Mieluusti pyhitän tämän ajan heille ja heidän läheisten yhteiselle ajalle.

• UUSI

M184: "Sunnuntain tuplapalkka ja pomot ei ole häiritsemässä työntekoa.
        Itse kun on 5-vuoro työläinen niin viikonlopun painoarvo on vähäinen. Ehkä se hyvä puoli on että kavereihin ei tule viikonloppuisin yhteyksiä eli puhelin on aika hiljaa. Useimmat kaverit on myös vuorotyöläisiä ja käytännössä ei olla yhteyksissä viikonloppuisin jos heillä on kumppani, perhe jne. Mieluusti pyhitän tämän ajan heille ja heidän läheisten yhteiselle ajalle."

Minulla taas viikonloppu on aika jolloin viikolla töissä olevia kavereita tapaa. Esimerkiksi kahden viikon päästä luonani on pikkujoulut joulukuun ensimmäisenä päivänä. Ehkä yhdelle ystävälle se päivä ei käy ja ehkä yhdelle perheelliselle. Puolen vuoden ikäinen vauva pitää hänet poissa pikkujoulusta. Siis minulla viikonloppu käy juuri ystäville, jotka päiväseltään ovat viikolla töissä.

• UUSI

Siis tällä hetkellä on ollut niin paljon kaikenlaista, että linnoittauduin kotiini lepäämään. Olen siis vaan aika pitkälti nukkunut ja syönyt. Viikot kuluu fiiliksen mukaan, enkä oikein voi suunnitella mitään etukäteen vaan menen fiiliksen myötä kohti seuraavaa viikkoa. Liekö jotain syys masennusta, ei oikein jaksa sosiaalisia tilanteita..

• Anonyymi
        UUSI

Voimia sinulle Haaveilija, elämä koittelee ja mikä tänään tuntuu murskaavalta, voi se olla huomenna jo hallussa olevaa vaikeutta.
        Ymmärrän pointtisi, tuon on kokenut monet meistä.

AV

• UUSI

Haaveilija39: "Siis tällä hetkellä on ollut niin paljon kaikenlaista, että linnoittauduin kotiini lepäämään. Olen siis vaan aika pitkälti nukkunut ja syönyt. Viikot kuluu fiiliksen mukaan, enkä oikein voi suunnitella mitään etukäteen vaan menen fiiliksen myötä kohti seuraavaa viikkoa. Liekö jotain syys masennusta, ei oikein jaksa sosiaalisia tilanteita.."

Syksyn pimeys masentaa? Itselläni alkaa myös syksyn pimeys painamaan. Haluaisin nähdä auringon. Tänään oli jotain 7 astetta lämmintä, mutta pilvistä. Voimia pimeään vuoden aikaan. Kohta helpottaa, kun päivät pitenevät.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voimia sinulle Haaveilija, elämä koittelee ja mikä tänään tuntuu murskaavalta, voi se olla huomenna jo hallussa olevaa vaikeutta.
        Ymmärrän pointtisi, tuon on kokenut monet meistä.

AV

Kiitos AV🤗

• UUSI

Haaveilija39: "Siis tällä hetkellä on ollut niin paljon kaikenlaista, että linnoittauduin kotiini lepäämään. Olen siis vaan aika pitkälti nukkunut ja syönyt. Viikot kuluu fiiliksen mukaan, enkä oikein voi suunnitella mitään etukäteen vaan menen fiiliksen myötä kohti seuraavaa viikkoa. Liekö jotain syys masennusta, ei oikein jaksa sosiaalisia tilanteita.."

Syksyn pimeys masentaa? Itselläni alkaa myös syksyn pimeys painamaan. Haluaisin nähdä auringon. Tänään oli jotain 7 astetta lämmintä, mutta pilvistä. Voimia pimeään vuoden aikaan. Kohta helpottaa, kun päivät pitenevät.

Kiitos, ensi vuotta odotankin jo kovin. Valosta saa virtaa ihan eri tavalla kuin pimeydestä. Tällä viikolla tullut herättyä stressinkin takia ennen herätyskellon pirinää, niin pikkasen rokottaa. Mutta eiköhän se taas tästä😊

• UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

Kiitos, ensi vuotta odotankin jo kovin. Valosta saa virtaa ihan eri tavalla kuin pimeydestä. Tällä viikolla tullut herättyä stressinkin takia ennen herätyskellon pirinää, niin pikkasen rokottaa. Mutta eiköhän se taas tästä😊

Tammikuun puolen välin jälkeen pimeys helpottaa ellei nyt satu asumaan Lapissa. Nyt muumit taitavat mennä talviunille? Keväällä taas kaikki on kivaa, mutta kesä on liian valoisa?

• Haaveilija39
        UUSI

Tammikuun puolen välin jälkeen pimeys helpottaa ellei nyt satu asumaan Lapissa. Nyt muumit taitavat mennä talviunille? Keväällä taas kaikki on kivaa, mutta kesä on liian valoisa?

Niin ja ainakin Korkeasaaren karhut menivät juuri talviunille. Itsekin voisin herätä vasta keväällä😅 Lapissa kyllä sitä valoa riittää tietyssä vaiheessa kesää. Yötön yö..

• UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

Niin ja ainakin Korkeasaaren karhut menivät juuri talviunille. Itsekin voisin herätä vasta keväällä😅 Lapissa kyllä sitä valoa riittää tietyssä vaiheessa kesää. Yötön yö..

Haaveilija39: "Niin ja ainakin Korkeasaaren karhut menivät juuri talviunille. Itsekin voisin herätä vasta keväällä😅 Lapissa kyllä sitä valoa riittää tietyssä vaiheessa kesää. Yötön yö.."

Kyllä asuinkaupungissani Joensuussakin valoa riittää kesällä mukavasti. Joskus sielläkin on liian valoisaa kesäkuussa. Onneksi en asu Lapissa, jossa on kesäkuussa aivan liian valoisaa. 23-vuotiaana meni juhannuksen seutuun Jyväskylään. Yritin nukkua teltassa, mutta oli liian valoisaa jopa kello 1 aikoihin keskiyöllä, jota ei kunnolla ollut. Jyväskylässä ja Joensuussa on jo liian valoisaa. Stadissa on mukavasti vähemmän valoisaa ja Stadista länteen on ollut kiva viettää jouluja, kun päivä on siellä ollut sentään noin 6 tuntia ja aurinko laskee vasta kello 15 jälkeen.

• UUSI

Haaveilija39: "Niin ja ainakin Korkeasaaren karhut menivät juuri talviunille. Itsekin voisin herätä vasta keväällä😅 Lapissa kyllä sitä valoa riittää tietyssä vaiheessa kesää. Yötön yö.."

Kyllä asuinkaupungissani Joensuussakin valoa riittää kesällä mukavasti. Joskus sielläkin on liian valoisaa kesäkuussa. Onneksi en asu Lapissa, jossa on kesäkuussa aivan liian valoisaa. 23-vuotiaana meni juhannuksen seutuun Jyväskylään. Yritin nukkua teltassa, mutta oli liian valoisaa jopa kello 1 aikoihin keskiyöllä, jota ei kunnolla ollut. Jyväskylässä ja Joensuussa on jo liian valoisaa. Stadissa on mukavasti vähemmän valoisaa ja Stadista länteen on ollut kiva viettää jouluja, kun päivä on siellä ollut sentään noin 6 tuntia ja aurinko laskee vasta kello 15 jälkeen.

Jos on liikaa valoa ja ei tarpeeksi pimentävät verhot niin on tosiaan hankala nukkua jopa kotonaan. Eikä teltassa välttämättä muutenkaan nuku niin hyvin kuin toivoisi?

No se sentään täällä etelässä on hyvä ettei ole kokokaamosta. Miten siihenkin pimeyteen tottuu?😬

• UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

Jos on liikaa valoa ja ei tarpeeksi pimentävät verhot niin on tosiaan hankala nukkua jopa kotonaan. Eikä teltassa välttämättä muutenkaan nuku niin hyvin kuin toivoisi?

No se sentään täällä etelässä on hyvä ettei ole kokokaamosta. Miten siihenkin pimeyteen tottuu?😬

Haaveilija39: "Jos on liikaa valoa ja ei tarpeeksi pimentävät verhot niin on tosiaan hankala nukkua jopa kotonaan. Eikä teltassa välttämättä muutenkaan nuku niin hyvin kuin toivoisi?

No se sentään täällä etelässä on hyvä ettei ole kokokaamosta. Miten siihenkin pimeyteen tottuu?😬"

Armeijassa alokastuvassa ei ollut verhoja kesällä - haittasi nukkumista. Minustakin joulu Uudellamaalla on kiva. Olen melkein aina ollut siellä joulun seutuun tällä vuosituhannella. Kello kymmeneltä aurinko paistaa, jos on kirkaspäivä ja aurinko laskee vasta kello 15 jälkeen. Viime joulu ei ollut Uudellamaalla vaan idässä Faijan kaupungissa. Siellä aurinko nousi aikaisemmin, mutta laski ennen kello 15:sta. En tykännyt ollenkaan lyhyemmästä päivästä, vaikka ei se ero ollut ollenkaan suuri. Onneksi ei olla Lapissa, jossa pitkään pimeää. Syksyn pimeys marraskuun lopussa ja talven pimeys joulukuussa on riittävää. Minusta Suomessa saisi olla Etelä-Ranskan talvi, jossa valoisuutta on enemmän.

• Anonyymi
      UUSI

Pääsee vapaasti juopottelemaan ja voi rauhassa miettiä vaikka Fernando Pessoan tai Mika Waltarin kirjoituksia.

• UUSI

anonyymi: "Pääsee vapaasti juopottelemaan ja voi rauhassa miettiä vaikka Fernando Pessoan tai Mika Waltarin kirjoituksia."

Kuka on Fernando Pessoa? Waltarin melkein kaikki romaanit olen lukenut, joten sinulla on hyvä kirjamaku. Eikö humalassa mene kirjakokemus vähän ohi?

• Anonyymi
        UUSI

anonyymi: "Pääsee vapaasti juopottelemaan ja voi rauhassa miettiä vaikka Fernando Pessoan tai Mika Waltarin kirjoituksia."

Kuka on Fernando Pessoa? Waltarin melkein kaikki romaanit olen lukenut, joten sinulla on hyvä kirjamaku. Eikö humalassa mene kirjakokemus vähän ohi?

Hän oli Portugalilainen runoilija ja kirjailija. Kun on arki poissa niin voi perehtyä näihin oppeihin käytännössä vaikka menemällä baariin. Jos ei ole juttuseuraa niin aina voi tuumailla asioita.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hän oli Portugalilainen runoilija ja kirjailija. Kun on arki poissa niin voi perehtyä näihin oppeihin käytännössä vaikka menemällä baariin. Jos ei ole juttuseuraa niin aina voi tuumailla asioita.

Kiitos tiedosta, sillä tämä portugalilainen suuruus oli minulle ja varmaan monelle muulle tuntematon.

Hyvää yötä! :)

• Anonyymi
      UUSI

Vapaus aikatauluista, kiireettömyys, hitaat aamut, päiväunet ja huolettomuus valvoa myöhään yöhön. Aikaa lukea, aikaa kirjoittaa, aikaa tutkia itseä kiinnostavia asioita ja ajan törsääminen mihin huvittaa.

• UUSI

anonyymi: "Vapaus aikatauluista, kiireettömyys, hitaat aamut, päiväunet ja huolettomuus valvoa myöhään yöhön. Aikaa lukea, aikaa kirjoittaa, aikaa tutkia itseä kiinnostavia asioita ja ajan törsääminen mihin huvittaa."

Tuossa oli uutta näkemystä viikonlopun parhaista: vapaus aikatauluista, kiireettömyys, hitaat aamut...

Hyvää viikonloppua ja nautinnollista viikonloppua!

• Anonyymi
      UUSI

Enpä tiedä, mutta mä ymmärsin just tätä aloitusta lukiessa, miksi jotkut ihmiset inhoavat ns. uskovaisia. Se johtuu valehtelevista ja tekopyhistä ihmisistä, jotka esittäytyvät muka aitoina ja kohteliaina uskon lähettiläinä. Yök.

• UUSI

Nyt en ymmärtänyt - mistä sinä nuo mielipiteet hait??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sekin pöllöpää

Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi
      Ikävä
      39
      3738
    2. Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."

Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se
      Suomalaiset julkkikset
      5
      2813
    3. Haluan kokea sut

Ainakin yhden kerran ❤️
      Ikävä
      92
      1690
    4. En voi oikein lähestyä sinua nainen

koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???
      Ikävä
      57
      1357
    5. Jos ja kun kohtaamme

Tahdon viettää yön kanssasi, ilman seksiä. Sopiihan se sinulle?
      Ikävä
      58
      1334
    6. Sydän on niin rikki

Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso
      Ikävä
      49
      1194
    7. Mikä viikonlopussa on parasta?

Hän? Haave hänestä? Lapset? Ystävät? Vapaa-aika? Lepo? Harrastukset? Kerro mikä sinusta parasta viikonlopussa!
      Sinkut
      95
      945
    8. Laaja törkeä petos- ym. kokonaisuus Kajaanissa

Että semmoista. https://www.kaleva.fi/poliisi-paljasti-valtavan-rikosvyyhdin-kajaanissa/11404894
      Kajaani
      36
      945
    9. Olet uskomattoman kaun

Kyllä jaksanut 😘
      Ikävä
      44
      878
    10. Keskustalla näytön paikka

Pettääkö kepu taas vai äänestävätkö Mieluskylän koulun jatkumisen puolesta?
      Haapavesi
      15
      830
    Aihe