Miten on päivä alkanut? Miten menee?

Anonyymi-ap

Itse olen laajennetun syyssiivoukseni loppusuoralla.

Nyt on yksi vaahtomuovityyny pesukoneessa (+60 ast.). Toivoakseni saan sen sieltä suht ehjänä ulos. Pussitin sitä kyllä molemmista päistä ja pyykissä on muutakin. Sitten huomenna, jne, pesen peiton sekä sitten muita tyynyjä. Teen "alustavat joulusiivoukseni" rauhallisesti marraskuussa ja siistiltä taas näyttää, on talvisemmat liinat, ym.

Tällä viikolla suunnitelmissa myös jääkaapin ja pakastimen sulatus. Olen syönyt pakastinta tyhjäksi, että tulevat jouluruuat eli paistokset mahtuvat.

Jo alkusyksystä ennalta suunnittelen tekemiseni kännyn kalenteriin, sillai sopivan väljästi eri päiville ja viikoille jaoteltuina ja yritän pysyä aikataulussani. Näin onnistun, kun olen muutoin voimiltani melko raihnainen. Teen jonkun homman ja sitten huilaan...

Pesurätillä olen pyyhkinyt pölyjä, suihkutellut joitain koriste-esineitä pölystä. Mattoja olen pessyt pesukoneessa, kuivuvat keskuslämmityksen aikana huoneessa vrk:ssa.

Amaryllis on ikkunalla, vielä nupullaan. Olen suihkuttanut pölystä myös kukkia sekä tekokukkiani.

Monenlaista pikkupuuhaa on talvella odottamassa. Kuten vaatehuoneen siivoamista turhista papereista, esim. vanhoista kirjeistä. Sitten myös vaatteiden keräämistä ja lahjoittamista jonnekin, mieluiten köyhille suomalaisille perheille.

Käsitöitä aion tehdä, jokunen sävy-sävyyn sopiva myssy, kaulahuivi sekä sormikkaat / kynsikkäät... Tuollaiset kynsikkäät on kyllä käytännölliset esim. eri asioilla käydessä, esim. kaupoissa, ei tarvii joka kerta riisua käsistä.

Seuraava isompi puuhastelu odottaa kuukausi ennen pääsiäistä, niinku "laajempi kevätsiivous". Istutukset, multien vaihdot ym. Kesällä otan hiukan rauhallisemmin.

No, meillä jokaisella on omat metkumme. Monet eivät tällaisesta isosta puuhastelusta välitä. Sujuuhan tuo talvi vähemmälläkin. Ei mitään stressiä...!
🌺

11

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullakin on jo jouluvalot ja-verhot.aion tänään viedä matot ulos ja lakaista ja pestä lattiat.tyttäreni on vienyt imurini.se jäi autoon joka on nyt jossain varastossa,ja maksaa 250€ jotta sen saisi pois sieltä. Monimutkainen juttu.

• Anonyymi

Voi, ei. Itsekin olen turvautunut lakaisuun, imuroinnin sijasta. Imuroin sitten joskus, ehkä joulun jälkeen. Harjallakin saa pölyjä kaappien takaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi, ei. Itsekin olen turvautunut lakaisuun, imuroinnin sijasta. Imuroin sitten joskus, ehkä joulun jälkeen. Harjallakin saa pölyjä kaappien takaa.

Niin, kyllä sillä pärjää..vaikkakaan yhtä tehokas se tapa ei ole.
        Olen kokouskahvilla. Kohta kotiin....

• Anonyymi

Vaikuttaa siltä että aliarvioit itseäsi, sinähän saat hyvin aikaiseksi. En todellakaan pese tyynyjä jouluksi tai ajattele jääkaapin/pakastimen siivousta.

Luultavasti suurin siivous on muutamaa päivää ennen joulua. Pölyä meillä kertyy viikossa aika paljon ja muutenkin viikossa tulee jo niin sotkuista, ettei se tosin hyödyttäisi, siivoilla etukäteen.

Olen pessyt pyykkiä pari koneellista tälle päivää ja sen sellaista. Nyt on sähkön hinta sen verran alhaalla ja muutenkin jää yleensä viikonloppuun pyykinpesut suurelta osin. Hieman varmaan tukee järjesteltyä paikkoja, pyyhittyä pintoja ja viikattua kuivaa pyykkiä...ei varmaan ihmeellisyyksiä, teen ruokaa. Välillä istun laiskana television ääressä ihmetellen turhia ohjelmia, juon kahvia ja taas sitten jatkan. Tässä on se huono puoli, että en saa jotenkin näkyvää aikaiseksi.

Lightning

• Anonyymi

Tyynyt ja peitto suositellaan pestäviksi 2x vuodessa! Itse olen pessyt kerran vuodessa ja aina näin, ennen joulua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyynyt ja peitto suositellaan pestäviksi 2x vuodessa! Itse olen pessyt kerran vuodessa ja aina näin, ennen joulua.

Varmastikin. Tyynyt tahtoo mennä käyttökelvottomiksi pesun jälkeen muutoinkin, kaipa niitä joskus on tullut pestyä niitäkin. Vastikään pesin sijauspatjan suojuksen mutta enpä muista millon viimeksi olisi pessyt peitot tai tyynyt.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmastikin. Tyynyt tahtoo mennä käyttökelvottomiksi pesun jälkeen muutoinkin, kaipa niitä joskus on tullut pestyä niitäkin. Vastikään pesin sijauspatjan suojuksen mutta enpä muista millon viimeksi olisi pessyt peitot tai tyynyt.

Lightning

Ja ehkä ne peitot ja tyynyt eivät ole ensimmäisinä mielessä jos on muitakin haasteita saada pidettyä talo pystyssä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ehkä ne peitot ja tyynyt eivät ole ensimmäisinä mielessä jos on muitakin haasteita saada pidettyä talo pystyssä.

Lightning

Ja tosiaan vaikka olen viisi koneellista pessyt kahden päivän aikana tai viides on päällä, totuus on ettei edes kahteen pyykkikoriin mahdu likapyykki. Nyt kun piti siistiä tuo kodinhoitohuone ettei mitään ollut pitkin lattiaa niin tuli lisäksi kolme isoa muovipussia likapyykkiä ja lisäksi oli kaksi koria täynnä. Että saisin pestyä niitä tyynyjä kaksi kertaa vuodessa, mission impossible.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tosiaan vaikka olen viisi koneellista pessyt kahden päivän aikana tai viides on päällä, totuus on ettei edes kahteen pyykkikoriin mahdu likapyykki. Nyt kun piti siistiä tuo kodinhoitohuone ettei mitään ollut pitkin lattiaa niin tuli lisäksi kolme isoa muovipussia likapyykkiä ja lisäksi oli kaksi koria täynnä. Että saisin pestyä niitä tyynyjä kaksi kertaa vuodessa, mission impossible.

Lightning

Tavallaan ymmärrän että jos ei ole lapsia taloudessa, niin on helpompi pitää asiat niinkuin niiden suositellaan tehtäväksi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän että jos ei ole lapsia taloudessa, niin on helpompi pitää asiat niinkuin niiden suositellaan tehtäväksi.

Lightning

Onhan tuo toista, kun on iso perhe. 🙂

• Anonyymi

Paistoin pitkästä aikaa silakkafileitä: pyörittelin ruisjauho+suolassa, paistoin voissa. Lisänä kermaperunoita, paprikamajoneesi-kastiketta, salaattia, keit. kananmuna. Maitoa. Nam.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7725
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe