MAKKARAA SEN OLLA PITÄÄ!!

makkaramies.

Hei.
makkaraa sen olla pitää. aitoa ukko pekkaa tai wilhelmiä. mutta kyllä aito POUTTUKIN menee. kyllä lähtee. mitäs mieltä te olette? mikä on teidän suosikki makkaranne? suositteko kotimaista vai ulkomaista?
pidättekö makkarasta saunan ja saunaoluen kanssa, vai ihan vain muuten vaan? minä pidän sekä että. tiesittekös muuten että pirkka makkarat ovat halpis makkaroita. ei niitä kunnon suomalainen syö!!
pidättekö makkarasta sinapin vai ketsupin kanssa? laitatteko siihen sipulia? minä syön sen sillä tavalla että vähän kaikkia mausteita..
entä onko makkaran lihan laadulla merkitystä? pidättekö suolikuorista vai siitä liivate/muovi kuoresta? itse en oikein piittaa suolikuoresta, mutta sehän on kyllä oikeastaan aitoa luonnon tuotetta. silti en pidä siitä, vaikka olenkin makkara ihmisiä.
Tiesittekö, että grillatussa makkarassa on 16% varmuus saada syöpä/joku muu sairaus kuin tavallisessa rasvassa paistetussa makkarassa? toisaalta, rasva on hyvin epäterveellistä, ja se taas johtaa sydän/verisuoni ongelmiin. Syöttekö te makkaranne grillattuna vai paistettuna? minua hieman epäilyttää nämä terveys asiat..
mitä mieltä te olette siitä, kun makkaroissa käytetään n. 60-80 % pelkkää lihaa? mitä jos se korvattaisiin vaikka kasviksilla? toisaalta, kunon suomalainen syö AITOA YKKÖSLUOKA LIHAA!!!
tässä elämän pikku pohdintoja niille jotka raaskivat ottaa kantaa, niin olen ikuisesti kiitollinen. Hyvää juhannusta kaikille!!

9

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iik !

voi saada syövän? mikä ainesosa grillatussa makkarassa saattaa aiheuttaa syöpää? olis ihan kiva tietää..

• .-.-.-.-.-.-.

CAMPINGiä sen olla pitäää
        jauhomakkaroiden aatelia!
        Sitä ei voita mikään!!!

• Nimetön
        .-.-.-.-.-.-. kirjoitti:

CAMPINGiä sen olla pitäää
        jauhomakkaroiden aatelia!
        Sitä ei voita mikään!!!

ihan sama kunhan se on makkaraa..!!
        syöpää hmm.. sitä tulee kai siitä ku se makkara palaa, niin siitä mustasta jutusta saattaa tulla? jtn. sellasta olen joskus kaauan sitten kuullut..? en oikein itse usko syöpä juttuun.. ://

• juu
        Nimetön kirjoitti:

ihan sama kunhan se on makkaraa..!!
        syöpää hmm.. sitä tulee kai siitä ku se makkara palaa, niin siitä mustasta jutusta saattaa tulla? jtn. sellasta olen joskus kaauan sitten kuullut..? en oikein itse usko syöpä juttuun.. ://

noon niitä karsinogeenejä karsinogeenejä ne pahhata jutut seku kärtsää

• metz

Metzegerein makkarat ne on aitoja. Kun niitä maistelee, ei vähään aikaan tee mieli mitään Wilhelmejä. Varsinkin kallaveden kaipuu ja choritzo ovat makkaroiden aatelia. Saatavuus on kuitenkin pieni ongelma. Teurastamo/myymälä sijaitsee etelä-Kuopiossa, josta niitä saa. Muita myyyntipaikkoja on siellä täällä Suomessa.

• valkosipulin kera..

...hk:n sininen on sairaan hyvää kun heittää valkosipulisiivuja makkaran viiltoihin ja nautiskellaan omatekoisen sinapin kanssa.
      Kabanossi ja Camping on myös ookoo.
      Bratwurstit ja balkanit menee vaihtelun merkeissä.

• Blaukkari

halvinta lerssiä mitä kaupasta vaan saa. Toi syöpäjuttu kuulostaa hurjalta.. 16% varmuus saada syöpä. Sittenhän melkein joka kuudes grillaaja saa syövän makkarasta. Jopa tupakointikin vähemmän haitallista.

• ^__^

hmm.. syöpää?! en usko..

• Ei koneellisesti

Oikeassa olet , makkaraa sen olla pitää . Ehtona
      kuitenkin , että se ei sisällä koneellisesti erotettua lihaa .Siinä menee sian ja siipikarjan
      luut taikinaksi.Noin puolet luumurskasta tulee
      riittävän pehmeänä ulos koneesta ja siellä on ydintä mukana . Jospa vaikaa meille on tarjolla
      lintuinfluenssaa tällaisten ns. makkaroiden muka-
      na . Kieltää pitäisi moinen raaka-aine .Toisaalta
      kaikenhan pitää olla halpaa ..... joten valinta on itsellä .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      195
      5016
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      41
      2571
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1739
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1364
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1210
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1203
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      959
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      118
      896
    Aihe