Sellaisessa käsityksessä olen.
Jo yli 1000 vuotta sitten he esitti lähelle Einsteinin E = mc^2 tapaisia käsityksiä. Mutta sekoittivat siihen neljännen tekijän eli eetterin. Koska pitivät numerologian kannalta lukua neljä täydellisempänä kuin lukua 3.
Mitä he tiesivät eetteristä? Se on arvailujen varassa. Itse luulen että heillä oli aina vain neljä elementtiä pelissä vaikka eetteri on viides elementti.
Eli
Maa, vesi, tuli ja eetteri neljäntenä.
Tai maa, vesi, ilma ja eetteri neljäntenä.
Jne.
Numerologisen oikeaoppisuuden vaatimus saattoi hidastaa Kiinan pääsyä edelle läntisestä filosofiasta?
En tässä sen paremmin kerro käsityksiä Kiinan filosofiaan. Mutta joitakin nettilinkkejä voisi etsiä. Luin mielenkiintoisen artikkelin aiheesta, mutta en jaa sen tietoja tässä. Numerologia vain oli tärkeää tuon artikkelin perusteella.
Kiinalainen Filosofia tunsi eetterin?
1
144
Vastaukset
- Anonyymi
Eräs filosofi oli nimeltä Mozi. Hän arvosti perinteellisiä käsityksiä enemmän kuin uusia Kungfutselaisia ja Taolaisia.
Kun on kaksijakoisuus UNIVERSAALI vs DIRECT eli Suora hän kannatti universaalisuutta rakkaudessa.
Ei tule rakastaa vain omia vanhempiaan vaan kaikkia vanhempia. Ei rajoittaa ja kohdentaa vaan laajentaa käsitteitä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mozi
Tämä on mielestäni islamilaista hopea ajattelua Kiinassa kun taas uudemmat suunnat edusti juutalaista kultaa.
Vaikeneminen on kultaa, puhuminen hopeaa.
Joka rakastaa vain omia vanhempiaan vaikenee kun universaali höpöttää laajalti kaikkien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241