Elämäni on täyttä tuskaa, kun pahin maailmassa pääsi tapahtumaan. En pääse irti tästä tunteesta koskaan varmaan. Olen taistellut asian kanssa useita vuosia ja pelkään, että sisko menee naimisiin. Pelkään sitä siksi, koska rakastan häntä älyttömästi ja elämäni muuttuu painajaiseksi. Miten Jumala voi rangaista minua näin? Olen kyllä huono ihminen ja tunnustanut väärän rakkauteni vaimollekin. Hän ei oikein ottanut edes tosissaan. Onko teillä vastaavia kokemuksia?
vaimon siskoon rakastunut
51
3491
Vastaukset
- DoctorT
Hyvä Veli! Minulla ei ihan vastaavaa ole, mutta melko lähellä.
Ensirakkauteni ei ihastumisilmoitukseni jälkeen ilmoittanut milloin hänen sydämensä on valmis, joten ajauduin opettamattomuuttani (helluntaissa yleinen ongelma) naimisiin väärän ihmisen kanssa. Tämä tiesi myös minun ensirakkauteni ja kiusasi sillä avioliittomme alkuajat minua.
tästä varmaan johtui myös se, että odotin tuota ensirakkauttani kahdeksan vuotta ja pääsin irti vasta kun hän avioitui.
Meni 20 vuotta, olin eronnut ensimmäisestäni ja toisestanikin. Pari vuotta sitten tapasin tuon ensirakkauden, toki olimme vuosien varrella muutaman kerran perheinä tavanneet.
Mutta nyt minulla oli vapaus kysyä eräästä tapaamisestamme ennen minun ensimmäistä avioliittoa. Kysyin olisiko sinun sydämesi tuolloin ollut jo valmis seurusteluumme? Vastaus oli epäoikeudenmukainen, olisi ollut, mutta ei kyllä mitenkään sitä minulle viestinyt, oli jäänyt vain odottamaan minua toimenpiteitäni!
Omani olin tehnyt kolme vuotta aiemmin ja odotin häntä, maalistyttö ei saanut kakaistua asiaansa!
Joka tapauksessa tuo tieto suisti minut hirvittävään sydämen vellontaan 1½ vudeksi! Olin aivan silmittömän rakastunut häneen, toivoin jotakin ja kärsin. Paljastin sydämeni perimmät sopukat hänelle, kaikki nekin, joita nuorena ei voinut. Mutta hän on naimisissa ja pysyy, luulen niin.
Mies on uskomaton ja hän on näiden kahden vuoden aikana usein turvautunut minuun (emailin kautta) ja ehkä minäkin häneen. Mutta onneksi minun syvimmät tunteeni ovat rauhoittuneet ja alan olla vapaa hänestä, mutta kyllä otti lujille, kauhean lujille!
Ja kysymykseni Jumalalle olivat sinun kaltaisiasi. Elämäni on mennyt aivan harakoille nämä 30 vuotta, vai onko, kuka sen tietää! Mutta ymmärrän sinua ja tilannettasi. Ja tiedän miltä sinusta tuntuu, tuskasi on aito.
Vaimosi tunnetilaa ja rakkaudenlaatua jäin miettimään!- Helluntaikodin lapsi
Minä ymmärrän sinua. Älä välitä tuosta ilkeästä joka suoltaa mitä ei itsekään ymmärrä. Sydänsurut ja väärät liitot ovat surullisia tapauksia. Älä nyt kuitenkaan ala leikkimään enää tulen kanssa koska näinkin kauan olet kestänyt.
Kitke tuo haureus pois nyt mielestäsi ja tunteistasi ja rakasta vain sitä omaa vaimoasi. Elämäsi romahtaa, eikä ole onnea välitömästi satavissa toisen kanssa. Vieras vaimo on kuin ahdas kaivo, jonkin ajan kuluttua. Älä siis tee huorin.
Älä elättele sopimattomia ajatuksia, vaan kitke ne pois lukemalla Raamatun sanaa.32.Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hylätyn, tekee huorin.
[Jumalan Kansan Raamattu: Matt. 5:32]
JUMALA VIHAA PUOLISON HYLKÄÄMISTÄ
jos siis teet nyt väärin, ja hylkäät oman vaimosi, saat Jumalan vihan päällesi joksikin ajaksi, ja elämäsi romahtaa. Vieras vaimo onkin kuin ahdas kaivo, se ei kannata!
16.Minä vihaan [puolison] hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Valvokaa siis itseänne älkääkä olko uskottomia.
[Jumalan Kansan Raamattu: Mal. 2:16]- näin.
Tukahduta kaikki tunteesi, lue raamattua, älä ajattele, lue raamattua, ole kone, lue raamattua.
Älä ole inhimillinen... Lue raamattua. - vaimo
jumalan-tulenkantaja kirjoitti:
32.Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hylätyn, tekee huorin.
jos siis teet nyt väärin, ja hylkäät oman vaimosi, saat Jumalan vihan päällesi joksikin ajaksi, ja elämäsi romahtaa. Vieras vaimo onkin kuin ahdas kaivo, se ei kannata!
16.Minä vihaan [puolison] hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Valvokaa siis itseänne älkääkä olko uskottomia.
[Jumalan Kansan Raamattu: Mal. 2:16]hylätä miehensä huoruuden tähden? Vai onko teidänkin mukaanne nainen se ainoa huorintekijä?
- onneton mies
32.Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hylätyn, tekee huorin.
[Jumalan Kansan Raamattu: Mal. 2:16]mutta huorin en ole tehnyt enkä tee, muuta kuin ajatuksissani.
vaimo kirjoitti:
hylätä miehensä huoruuden tähden? Vai onko teidänkin mukaanne nainen se ainoa huorintekijä?
En tietenkään toivo että tuo tapahtuisi, vaan että keskustelun aloittanut mies nyt tekisi parannuksen. Ei ole olemassa parempaa elämää loikkaamalla toiseen liittoon. Siinä voi mennä molemmat vaimo ja rakastaja. Nainen onkin karvas, kuin ahdas kaivo. Ei niin saa tehdä!
Mutta periaatteesas jos mies nyt lähtisi, toisen naisen kanssa, olisi hänen vaimonsa vapaa menemään uusiin naimisiin, kenen kanssa tahtoo.
Tämän miehen on vielä helppo palata takaksin, tuhlaajapojan tieltään, kun nähtäväsi sänkyyn ei ole menyt, koska hän vain puhuu rakastumisesta, se on tunne, se ei vielä ole sänkyyn menoa. Mutta jos se sitten tapahtuisi, että perheen pää, mies menisi sänkyyn vieraan vaimon kanssa, se voi räjäyttää palasiksi tämän miehen elämän. Hengellisesti hänen vaimonsa, joka on syytön jää vahinoigittumattomaksi, mutta mihen elämä romahaa joksikin ajaksi, koska Jumala vihaa puolison hylkäämistä!
Siitä nyt hyvä palata takaisin, tunnustaa vai syntinä rakastumisen toiseen ja tekee parannuksen siitä. Keksii jotkin parempaa tekemistä, kuin synnillisen rakkauden ajattelemisen!
On siis todella huomatta, ettei kaikki ns. "rakkautta ensi silmäyksellä" ole Jumalasta, koska jos on jo kerran toiselle luvannut olla naimisissa, (tai avoliitossa), niin silloin ei saa enää rakastua muihin. Ihminen kykenee hallitsemaan tunteensa ja järkensä. Uuden Testamentin luku siihen auttaa.onneton mies kirjoitti:
mutta huorin en ole tehnyt enkä tee, muuta kuin ajatuksissani.
Ei voi kuitenkaan jatkuvasti tehdä ajatuksissasi huorin tämän unemiesi naisen kanssa, joka ei ole sinun vaimosi. Tilasi on valheellinen nyt. Perkele jallittaa sinua ja lankeat, perheesi hajoaa, kaikki menee pilalle, jos vain jatkat ja jatkat päiväunelmiasi, jossa rakastat toista naista.
Sydämestä tulevat pahat teot. Kurita siis mielesi, nyt oikeaan ja LAKKAA AJATTELEMASTA SITÄ NAISTA!
Hanki kristuksen mieli lukemalla Uutta Testamenttia.
Eli nyt sinulla on vielä helppo palata vaimosi luokse ja ottaa takasin PERHEEN PÄÄN PAIKKASI. TIlanne vaikeutuu jos lankeat. Elämä voi räjähtää käsiin aviorikoksessa.- neuvoa
Ei voi kuitenkaan jatkuvasti tehdä ajatuksissasi huorin tämän unemiesi naisen kanssa, joka ei ole sinun vaimosi. Tilasi on valheellinen nyt. Perkele jallittaa sinua ja lankeat, perheesi hajoaa, kaikki menee pilalle, jos vain jatkat ja jatkat päiväunelmiasi, jossa rakastat toista naista.
Sydämestä tulevat pahat teot. Kurita siis mielesi, nyt oikeaan ja LAKKAA AJATTELEMASTA SITÄ NAISTA!
Eli nyt sinulla on vielä helppo palata vaimosi luokse ja ottaa takasin PERHEEN PÄÄN PAIKKASI. TIlanne vaikeutuu jos lankeat. Elämä voi räjähtää käsiin aviorikoksessa.varmasti uskova tietää MITEN tilee elää ja mitä Raamattu sanoo. Sinä jumalan-tulenkantaja olet kyllä hyvä neuvomaan...joutuistpa joskus itse samaan tilanteeseen niin johan ohjeet ja neuvot vähenevät. Itse tunnen tuon saman tuskan. Koskaan en ole hakenut ihastumisia tms. Uskon että "onneton mies" on todella yrittänyt päästä irti ja eroon ajatuksesta, tuloksetta. Mielestäni tulenkantajankin on paras lupautua esirukoilijaksi tälle veljelle kuin heitellä viisaita ohjeitaan. Ne eivät nimittäin näin suuressa rakkaudessa ole tehokkaita , ei mitään, ne typerät ohjeet.
- kirjoitat tässä
Eli nyt sinulla on vielä helppo palata vaimosi luokse ja ottaa takasin PERHEEN PÄÄN PAIKKASI. TIlanne vaikeutuu jos lankeat. Elämä voi räjähtää käsiin aviorikoksessa.ja totuus on se, että jos ei pääse siitä irti niin se vie koko käden. Ei ole mahdollista elää niin, että vain hieman katselen vaan se vie yllättäen kokonaan ja sitten on tapahtunut se pahin. Nyt olisi päästävä siitä eroon ja paras ratkaisu on sielunhoito, Raamatun luku ja rukouselämä.
neuvoa kirjoitti:
varmasti uskova tietää MITEN tilee elää ja mitä Raamattu sanoo. Sinä jumalan-tulenkantaja olet kyllä hyvä neuvomaan...joutuistpa joskus itse samaan tilanteeseen niin johan ohjeet ja neuvot vähenevät. Itse tunnen tuon saman tuskan. Koskaan en ole hakenut ihastumisia tms. Uskon että "onneton mies" on todella yrittänyt päästä irti ja eroon ajatuksesta, tuloksetta. Mielestäni tulenkantajankin on paras lupautua esirukoilijaksi tälle veljelle kuin heitellä viisaita ohjeitaan. Ne eivät nimittäin näin suuressa rakkaudessa ole tehokkaita , ei mitään, ne typerät ohjeet.
Täytyy suoda sekin, että Jumalan sana kaitsee uskovaa. Toki voin rukoilla, jos ja kun jompi kumpi esittää rukouspyynnön, että
"haluaa luopua pahoista ajatuksista ja kielletystä rakkaudesta".
On siis kaikkein tehokkainta se että rukoiltava itse pyytää ja sitten rukoillaan. Siinä siis siunataan hänen parannuksen tekonsa ja siitä tulee kestävää.
Se että neuvon Ramatun sanalla, johtuu siitä että olen sanan julistaja. Olen itsekin paljon elämää nähnyt, ikä 46 vuotta, naimisissa, aikuiset lapset.
Lainaius: "joutuisitpa itse samaan tilanteeseen niin johan ohjeet ja neuvot vähenevät"
Tiedän tästä aiheesta paljon, koska olen uudelleen naimisiin mennyt itse. Entinen vaimoni teki huorin aurinkorannalla ja kulki sitten suhteesta suhteeseen ja otti eron minusta. Minä sain mennä uusiin naimisiin, jonka tein, tämä on tapahtunut 1990 luvulla. Mutta kuitenkin totean heti perään, että samalle menettää palan yhteistä historiaa entisen vaimon kanssa. Koskaan en voi puhua siitä millaista meillä oli jne. Vanhan liiton asiat eivät kuulu uuteen liittoon, jos niistä puhuttaisiin ne vain hajottaisivat sitä. Tulee siis nyt keskittyä vain uuteen vaimoon jonka kanssa minulla on ihana liitto, joka on JUMALAN Siunaama! Meillä on todella ihana rakkaus!
Itse pääsin eroon tarpeettomasta ja sopimattomasta vastuusta entiseen vaimooni nähden siten, että raamattukoulun opettaja opetti minua, että "anna Herralle sen entinen vaimo" niinpä se auttoi, ettei enää tarvinnut pohtia häntä mitenkään. Olen täysin vapaa entisistä asoista Jeesuksen nimessä ja veressä.
Olen siis elämässäni joutunt tekemään juuri sen, josta nevon nyt muita. Enää ei tule mieleenkään, että kun löydän vaikka vanhoja valokuvia jostakin laatikoista, että minun tulee mennä viemään ne entiselle vaimolleni. Kaikki sellainen vain nostaisi esiin entistä liittoa, joten ei ole muuta yhteyden pitoa, kuin että kun lapset tulevat lomille, heidän vuropäivänsäkin, kumman luona he ovat voi hoitaa näiden aikuisten lasten kautta, eikä minun tarvitse pitää yhteyttä entiseen vaimooni.
Tiedän siis mistä puhun. Minähän jäin sellaiseen tilaan v. 1998 että silloin vielä rakastin entistä vaimoani, joka lähti toisen miehen kanssa ja jouduin kitkemään sen kaiken pois elämästäni, koska hän lähti. Vuosiin minulla ei enää ole ollut mitään tunteita, eikä rakkautta entistä vaimoani kohtaan. Jumala kykene tekemään ihmeitä, kun vain ihminen haluaa sitä.
Viitaten tekstiisi ei raamatun sana ole koskaan typerä ohje. minun tavallinenkin tekstini pohjautuu raamatulle. Edustan sitä.
On siis aina parasta olla Jeesuksen armossa. Kaikki synnit anteeksi saaneena. Saa levätä Jeesuksen rintaa vasten.kirjoitat tässä kirjoitti:
ja totuus on se, että jos ei pääse siitä irti niin se vie koko käden. Ei ole mahdollista elää niin, että vain hieman katselen vaan se vie yllättäen kokonaan ja sitten on tapahtunut se pahin. Nyt olisi päästävä siitä eroon ja paras ratkaisu on sielunhoito, Raamatun luku ja rukouselämä.
Niin se asia on että huorinteot ajatuksissa ovat tulella leikkimistä, joka ottaa vallan, jos sitä ei lopeta. Ihmisellä on todellakin valta omaan elämäänsä nähden. Ihminen ei ole tahdoton himojen orja, vaan häne kykenee laittamaan itsensä järjestykseen ja siihen autaa Jumalan SAnan lukeminen, ja rukoileminen, ja vaikka sopimusrukouksen teko.
Sori nyt on lähdettävä tekemään koitöitä tästä, kiitos keskustelusta ja ottaa te väärällä tulella leikkijät nyt onkeenne ettette lankea.
Synnissä on aina jotakin sellaista että se miellyttää ihmisen lihaa. Mutta synnistä saa sitten pahan hedelmän.
Siksi synti täytyy itse kitkeä pois!- kyselen
Täytyy suoda sekin, että Jumalan sana kaitsee uskovaa. Toki voin rukoilla, jos ja kun jompi kumpi esittää rukouspyynnön, että
"haluaa luopua pahoista ajatuksista ja kielletystä rakkaudesta".
On siis kaikkein tehokkainta se että rukoiltava itse pyytää ja sitten rukoillaan. Siinä siis siunataan hänen parannuksen tekonsa ja siitä tulee kestävää.
Se että neuvon Ramatun sanalla, johtuu siitä että olen sanan julistaja. Olen itsekin paljon elämää nähnyt, ikä 46 vuotta, naimisissa, aikuiset lapset.
Lainaius: "joutuisitpa itse samaan tilanteeseen niin johan ohjeet ja neuvot vähenevät"
Tiedän tästä aiheesta paljon, koska olen uudelleen naimisiin mennyt itse. Entinen vaimoni teki huorin aurinkorannalla ja kulki sitten suhteesta suhteeseen ja otti eron minusta. Minä sain mennä uusiin naimisiin, jonka tein, tämä on tapahtunut 1990 luvulla. Mutta kuitenkin totean heti perään, että samalle menettää palan yhteistä historiaa entisen vaimon kanssa. Koskaan en voi puhua siitä millaista meillä oli jne. Vanhan liiton asiat eivät kuulu uuteen liittoon, jos niistä puhuttaisiin ne vain hajottaisivat sitä. Tulee siis nyt keskittyä vain uuteen vaimoon jonka kanssa minulla on ihana liitto, joka on JUMALAN Siunaama! Meillä on todella ihana rakkaus!
Itse pääsin eroon tarpeettomasta ja sopimattomasta vastuusta entiseen vaimooni nähden siten, että raamattukoulun opettaja opetti minua, että "anna Herralle sen entinen vaimo" niinpä se auttoi, ettei enää tarvinnut pohtia häntä mitenkään. Olen täysin vapaa entisistä asoista Jeesuksen nimessä ja veressä.
Olen siis elämässäni joutunt tekemään juuri sen, josta nevon nyt muita. Enää ei tule mieleenkään, että kun löydän vaikka vanhoja valokuvia jostakin laatikoista, että minun tulee mennä viemään ne entiselle vaimolleni. Kaikki sellainen vain nostaisi esiin entistä liittoa, joten ei ole muuta yhteyden pitoa, kuin että kun lapset tulevat lomille, heidän vuropäivänsäkin, kumman luona he ovat voi hoitaa näiden aikuisten lasten kautta, eikä minun tarvitse pitää yhteyttä entiseen vaimooni.
Tiedän siis mistä puhun. Minähän jäin sellaiseen tilaan v. 1998 että silloin vielä rakastin entistä vaimoani, joka lähti toisen miehen kanssa ja jouduin kitkemään sen kaiken pois elämästäni, koska hän lähti. Vuosiin minulla ei enää ole ollut mitään tunteita, eikä rakkautta entistä vaimoani kohtaan. Jumala kykene tekemään ihmeitä, kun vain ihminen haluaa sitä.
Viitaten tekstiisi ei raamatun sana ole koskaan typerä ohje. minun tavallinenkin tekstini pohjautuu raamatulle. Edustan sitä.
On siis aina parasta olla Jeesuksen armossa. Kaikki synnit anteeksi saaneena. Saa levätä Jeesuksen rintaa vasten.Kun sinä, Jumalan-tulenkantaja niin hanakasti heität sopivia Raamatulauseita ihmisten kipeisiin tilanteisiin, pääsääntöisesti vielä haet ne sopivasti tuomitsevat lauseet. Itse olet hylätty yhdestä liitosta, mennyt uuteen. Miten nyt sopii sinun hurskauteesi seuraava: JOKA NAI HYLJÄTYN TEKEE HUORIN!!!!!!!! Tämän mukaan sinun nykyinen vaimosi elää huoruudessa!!!!!!!!
On aika rakentavan, rukoilevan keskustelun.
Toki voit rukoilla minunkin puolestani. (olen se nainen joka onnettomasti rakatunut). Mielestäni siihen ei edes tarvitse kysyä lupaa vaan suuressa rakkaudessa voit rukoilla uskon sisarille ja veljille apua. Sille on paljon suurempi vaikutus kuin noilla viittaavilla Raamatulauseillasi. Ihmisen apu ei riitä, vain apu Jumalalta antaa vastauksia ja auttaa.
- toret
älä himoitse mitään mikä ei ole sinun....
saatana koittaa kaikin voimin kertoa ihmiselle että ei pahaksi ole synti pieninkään, mutta toisin on ja meidän tulee kaikin tavoin välttää joutumasta kiusaukseen ja rukoilla.
mitä odotat maailmalta joka on pimeyttä täynnä? jokainen kiusaus on koettelua siitä, rakastaako enemmän maailmaa vai Isää joka sen loi. ei saa kadottaa hetkeksikään otetta, koska henki on altis vaaralle ja liha herkkä sortumaan himoon sen. muistakaa että, joka vahvana pysyy loppuun asti palkitaan. jos ei itse tee kaikkensa pysyäkseen kaidalla tiellä, niin kuka sen tekee puolesta? ei kukaan omin voimin pystykään, mutta rukouksen avulla pystyy. mikään ei ole mahdotonta Isälle joka kaiken loi!
siunausta ja pysykää vahvoina - ei-helluntailainen
on varmaan hirveä. Onko vaimosi sisar sinusta kiinnostunut? Jos ei, kulutat itseäsi turhaan. Jos on ja tunteesi ovat noinkin pysyviä, miten olisi ero? Ei noista raamatulla päähän pukkaajista kannata välittää on sitä suuremmatkin toisille lakia lukevat eronneet kun vastaava on tullut omalle kohdalle. Jos ei ole omaa kokemusta silloin on helppo neuvoa toista: lue-raamattua-lue-raamattua...
Mutta tämä on sinun itsesi omatuntosi ja kestokykysi mukaan ratkaistava asia.
Tunteilleen ei mitään voi ei niiden takia pidä pitää itseään huonona. Ethän sinä ole kenellekään pahaa tehnyt itse vain kärsit.- DoctorT
Muutamilla raamatunlauseilla väärin käytettynä, niillä on ihmisiä lyöty, sidottu ja tuhottu, ja tätä tehdään vielä tänäänkin.
Yksi käytetyimmistä;"Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Kysyn vain: Kuinka monta helluntalaista paria on JUMALA ollut yhdistämässä? prosentit siellä 5-10% välissä. Joten älköön Jumalaa pantako vastuulliseksi ihmisten valinnoista! - sinun kanssa
DoctorT kirjoitti:
Muutamilla raamatunlauseilla väärin käytettynä, niillä on ihmisiä lyöty, sidottu ja tuhottu, ja tätä tehdään vielä tänäänkin.
Kysyn vain: Kuinka monta helluntalaista paria on JUMALA ollut yhdistämässä? prosentit siellä 5-10% välissä. Joten älköön Jumalaa pantako vastuulliseksi ihmisten valinnoista!Välillä tuntuu että uskovaisen elämä on kovinkin raskasta. Raamatulla päähän lyöjiä kyllä varmasti löytyy aina. Kuitenkin esim Jeesus itse oli KAIKESSA kiusattu.
Siunun alkuperäisen kirjoittajan kanssa olen siinä mielessä samassa tilanteessa että ole rakastunut 24 vuotta vanhaan ystävyyteen. Mies rakastui minuun jo tuolloin, itse en vastannut hänen tunteisiinsa. Perustin perheen muualle. Nyt tilanne on vuosien jälkeen aivan tuskainen. Itse voin huonosti tässä elämäntilanteessa. Kielletty rakkaus on molemmin puoleista, ja syvää. Huorin ei olla tehty. TIEDÄN tasan tarkkaan mitä Raamattu sanoo. Olen tuskaisessa rukouksessa huutanut Jumalaani, jättänyt esirukouspyyntöjä, ollut sielunhoidossa.... mikään ei vain muutu. Tämä on minun tilanteeni ja elämäni nyt.
Odotellaan molemmin puolin mitä Jumalalla on meille asiaa. Hän on eronnut sairaasta suhteesta psykopaatikon kanssa.
Hiljaisella ja nöyrällä mielellä elellään eteenpäin. Onneksi minulla on muutama luotto uskonystävä joille voin tuskaani purkaa. He eivät tuomitse, kulkevat rinnalla ja rukoilevat. Ainoa turva on uskovat, RUKOILEVAT ystävät. Kivien heittely on turhaa.
Toivon ja rukoilen sinulle ketjun avaaja voimia, rohkeutta ja viisautta omaan elämän tilanteeseesi. Näitä tarvitsen itsekin tässä, yli vuoden kestäneessä "helteessä" ja koettelemuksessa. sinun kanssa kirjoitti:
Välillä tuntuu että uskovaisen elämä on kovinkin raskasta. Raamatulla päähän lyöjiä kyllä varmasti löytyy aina. Kuitenkin esim Jeesus itse oli KAIKESSA kiusattu.
Siunun alkuperäisen kirjoittajan kanssa olen siinä mielessä samassa tilanteessa että ole rakastunut 24 vuotta vanhaan ystävyyteen. Mies rakastui minuun jo tuolloin, itse en vastannut hänen tunteisiinsa. Perustin perheen muualle. Nyt tilanne on vuosien jälkeen aivan tuskainen. Itse voin huonosti tässä elämäntilanteessa. Kielletty rakkaus on molemmin puoleista, ja syvää. Huorin ei olla tehty. TIEDÄN tasan tarkkaan mitä Raamattu sanoo. Olen tuskaisessa rukouksessa huutanut Jumalaani, jättänyt esirukouspyyntöjä, ollut sielunhoidossa.... mikään ei vain muutu. Tämä on minun tilanteeni ja elämäni nyt.
Odotellaan molemmin puolin mitä Jumalalla on meille asiaa. Hän on eronnut sairaasta suhteesta psykopaatikon kanssa.
Hiljaisella ja nöyrällä mielellä elellään eteenpäin. Onneksi minulla on muutama luotto uskonystävä joille voin tuskaani purkaa. He eivät tuomitse, kulkevat rinnalla ja rukoilevat. Ainoa turva on uskovat, RUKOILEVAT ystävät. Kivien heittely on turhaa.
Toivon ja rukoilen sinulle ketjun avaaja voimia, rohkeutta ja viisautta omaan elämän tilanteeseesi. Näitä tarvitsen itsekin tässä, yli vuoden kestäneessä "helteessä" ja koettelemuksessa.Jos minulle Jumalan palvelijana tulee jokin sopimaton tunne, jossakin tilanteessa, kitken sen vain rukouksessa pois. Tunnustan pahan ajatuksen syntinä ja hylkään sen. Ei ole todellakaan mitenkään siunattua elää aviossa rakastaen jotakin toista. SAnoohan se raamattu jo kuitenkin niinkin, että joka katsoo himoiten naista on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan. Eli hän on jo tehnyt huorin ja tilanne toki vielä pahenee ja avioliitto voi lentää palasina ilmaan, jos tapahtuu lankeamnen haureuden syntiin. Se ei todellakaan kannata.
Sinun tapauksessasi kitke pois pahat ajatukset Jeesuksen nimessä ja veressä ja pyydä niitä anteeksi. Älä tapaile rakastettuasi, älä soita hänelle, älä vastaa puheluihin, älä chattaile, älä ole kirjeen vaihdossa äläkä mailin vaihdossa.
Entä jos Jeesus tulisi nyt! Haureelliset Jumala tuomitsee. Ei siis saa olla sydämen haureudessa. Haureus lyhentää elinikää. Haureuden henki on eksyttäväinen. Elämä mene muutenkin pieleen, jos on sydämen haureudessa, vaikka ei ole tehnyt käytännössä haureuden syntiä.
On siis nyt vielä todella helppo palata puolisisosi miehesi luo. Sinun ja miehesi rakkaus paranee, kun sen teet. Ei ole mitään muita hyviä vainhtoehtoja jatkaa elämää, kuin korjata suunta että elämä on yhteinen puolison tai avopuolison kanssa, jonka kanssa on yhdeksi lihaksi tullut.sinun kanssa kirjoitti:
Välillä tuntuu että uskovaisen elämä on kovinkin raskasta. Raamatulla päähän lyöjiä kyllä varmasti löytyy aina. Kuitenkin esim Jeesus itse oli KAIKESSA kiusattu.
Toivon ja rukoilen sinulle ketjun avaaja voimia, rohkeutta ja viisautta omaan elämän tilanteeseesi. Näitä tarvitsen itsekin tässä, yli vuoden kestäneessä "helteessä" ja koettelemuksessa.Älkää siis kumpikaan tehkö huorin! Alkuperäinen kirjoittaja ja "vaimo, joka on tuskassa".
On sellainenkin asia, että monesti uskovat eivät ole niin anteeksiantavia, kuin Jeesus. Jos joku tekee huorin se voi merkitä ihmissuhteiden katkeamista, seurakunta ei hyväksy sinua, uskovat eivät hyväksy sinua. Suomessa on ollut niin kovasydämistä opetusta, että armon sana ei ole päässyt läpi.
On siis aina huomattava, että ketkä tahansa kaksi ovat naimisissa, heille on ehdottomasti parasta, että he rakstavat toisiaan eivätkä lähde liitosta minnekään. Tämä koskee myös avoliittoja. Riippumatta aivan siitäkin miten on naimisiin menty. Kun vain ollaan naimisissa, ollaan tultu yhdeksi lihaksi, jota ei ihmisen enää saa erottaa!
---
Jeesuksessa on armo. Jos joku sitten on eronnut ja ei ole enää mitään meneillään entisen puolison kanssa, voi eron tunnustaa syntinä ja sitten voi mennä uusiin naimisiin.
Myöhempi uudelleen avioituminen on eri asia , kuin toiseen liittoon loikkaaminen, jota lähellä ovat tämän keskustelun kaksi ihmistä. Joka niin tekee, joutuu puolisonsa hylkäämisen tähden joksikin Jumalan määräämäksi ajaksi Jumalan hylkäämäksi, jolloin hän saa kokea epäonnistumista elämässä. Jumalan siunaus ei ole silloin mukana.
26.Porttonaisen tähden menee leipäkakkukin, ja naitu nainen pyydystää kallisarvoista elämää*.
27.Voiko kukaan kuljettaa tulta helmassaan puvun häneltä palamatta?
[Jumalan Kansan Raamattu: Sananl. 6:26-27]
Te kaksi, tämän keskustelun alkuperäinen mies ja sitten vaimo "samassa tuskassa" ette voi jatkuvasti kuljetta haudeuden tulta helmassanne.
Se poltta teidät. Te lankeatte syntiin ajan myötä, jos ette lopeta sitä! Teidän siis tulee nyt repiä irti väärät suhteet elämästänne, niin pelastatte sen.
47.Jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin,
[Jumalan Kansan Raamattu: Mark. 9:47]
Eli jos vaikka viestittelet jollakin tavalla kielletyn rakkauden kohteen kanssa, revi se irti. Revi silmäsi irti niistä viesteistä ja poista puhelinnumerot kännykästäsi. REVI ITSESI IRTI SIITÄ!
Ja tee parannus haureellisesta elämän tavasta, ettei kohde vain vaihdu toiseen ja sama jatkuu!
Pahat ja sopimattomat ajatukset ja tunteet todella voi kitkeä pois. ne vain tunnustetaan synteinä ja hylätään.DoctorT kirjoitti:
Kysyn vain: Kuinka monta helluntalaista paria on JUMALA ollut yhdistämässä? prosentit siellä 5-10% välissä. Joten älköön Jumalaa pantako vastuulliseksi ihmisten valinnoista!Siis kaikki helluntailaiset ja muut avo ja avioliittpparit ovat Jumalan yhdistämiä, joita ei ihmisen enää tule erottaa!
Rakastelu siis yhdistää liittoon, kutne myös keskinäinen sopimus, joka ehkä on ystävien edessä tuotu julki.
7.Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa.
8.Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'. Niin he eivät enää ole kaksi, vaan yksi liha.
9.Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
[Jumalan Kansan Raamattu: Mark. 10:7-9]- ...
Siis kaikki helluntailaiset ja muut avo ja avioliittpparit ovat Jumalan yhdistämiä, joita ei ihmisen enää tule erottaa!
Rakastelu siis yhdistää liittoon, kutne myös keskinäinen sopimus, joka ehkä on ystävien edessä tuotu julki.
7.Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa.
8.Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'. Niin he eivät enää ole kaksi, vaan yksi liha.
9.Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
[Jumalan Kansan Raamattu: Mark. 10:7-9]Ei rakastelu ole sama asia kuin avioliitto Jumalan ja lain edessä. Aabrahamin aikoina ei ollut valtiollista käsitettä "avioliitto". Nykyään se on. Ja uskovan tulee sitoutua maallisiin lakeihin. Suomen lain mukaan avoliitto on eri asia kuin avioliitto. Eli uskovan tulee mennä naimisiin Suomen lakien mukaan ja vasta sen jälkeen rakastelu suhteessa on ok.
- huutistaa
DoctorT kirjoitti:
Kysyn vain: Kuinka monta helluntalaista paria on JUMALA ollut yhdistämässä? prosentit siellä 5-10% välissä. Joten älköön Jumalaa pantako vastuulliseksi ihmisten valinnoista!minut ja vaimoni ainakin yhdisti.
mahdat olla katkera neitsyt?
- meitä on
muitakin, jotka teemme elämässämme tällä alueella virheitä, joita sitten kadumme jälkeenpäin. Itsekin haluaisin saada tietää onko muita uskovia, jotka kamppailevat esim. seksiongelman kanssa niinkuin minä. olen yrittänyt kaikin voimin päästä siitä eroon, mutta aina vaan katseeni etsii kaduilla kulkevia kauniita naisia. kuitenkin samalla tiedän, että se on syntiä ja haluaisin siitä eroon. Onko muita, jotka ovat samoissa siteissä?
- kyllä
Uskovat ovat samalla tavalla kiusattuja kuin kuka tahansa muukin ihminen. Ahneus, katkeruus, tuomitseminen, pahan puhuminen, epärehellisyys ovat "syntejä" jotka hyväksytää paremmin. Ne eivät MUKA ole niin suuria asioita ja syntejä Jumalan edessä kuin rakkauden tai seksin kanssa kamppailevat ihmiset. Niistä on tehty tabu uskovien keskuudessa. Kukaan ei saisi olla yksin. Seurakunnissa pitäisi pystyä puhumaan myös tämän alueen vaikeuksista niin ettei heti tule tuomituksi.
Hanki sieluusi eli järkeesi Kristuksen mieli, lukemalla Uutta testamenttia päivittäin!
Se pesee sinusta kaiken pahan pois! Antaudu Jumalalle pyhitykseen. Et voi jatkuvasti olla haureudessa, edes sydämestäsi!
Puhdistaudu, äläkä ala kertaamaan haureuskokemuksiasi toisten kanssa täällä. Paavali sanoo siitä, ettei ole sopivaa puhua kaikesta.
Katsos sydämesi kyllyydestä suu puhuu. Sydän ei siis silloin ole hyvä jos sieltä kumpuaa haureusjuttua ja himoa esiin. Varo ettet langeta toisia. Siinä on myllynkiviriski, vaikka se onkin ehdollinen. Parempi olisi että myllynkivi... se on kuitenkin konditionaalissa. Vanhan liiton aikana se ei ollut konditionaalissa. Silloin sai kuolemantuomion haureudesta. Israelin kansaa ei muuten voitu pitää puhtaana. koska Jeesus ei vielä ollut tullut, ei ollut keinoja vapauttaa ihmisiä haureuden hengestä, haureuden riivaajasta. Joka siis on eksyttäväinen.
12.Minun kansani kysyy puultaan, ja sen sauva sille vastaa. Haureuden henki on eksyttävä: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.
[Jumalan Kansan Raamattu: Hoos. 4:12]
Tämä siis tarkoittaa, että sydämen haureudessa elävä tai käytännön haudeudessa elävä eksyy muillakin elämänsä alueilla. Elämä menee pilalle!
Haureuden synti on ihmisessä sisällä ja se on paha synti.
Mutta Jeesuksessa voi vapautua, kun vain tahtoo vapaaksi. himosta ja haureudesta, se onnistuu, lukemalla Uuden Testamentin sana ja tunnustamalla sitä ääneen. Eli lukemalla sitä ääneen.- ei-helluntailainen
Hanki sieluusi eli järkeesi Kristuksen mieli, lukemalla Uutta testamenttia päivittäin!
Se pesee sinusta kaiken pahan pois! Antaudu Jumalalle pyhitykseen. Et voi jatkuvasti olla haureudessa, edes sydämestäsi!
Puhdistaudu, äläkä ala kertaamaan haureuskokemuksiasi toisten kanssa täällä. Paavali sanoo siitä, ettei ole sopivaa puhua kaikesta.
Katsos sydämesi kyllyydestä suu puhuu. Sydän ei siis silloin ole hyvä jos sieltä kumpuaa haureusjuttua ja himoa esiin. Varo ettet langeta toisia. Siinä on myllynkiviriski, vaikka se onkin ehdollinen. Parempi olisi että myllynkivi... se on kuitenkin konditionaalissa. Vanhan liiton aikana se ei ollut konditionaalissa. Silloin sai kuolemantuomion haureudesta. Israelin kansaa ei muuten voitu pitää puhtaana. koska Jeesus ei vielä ollut tullut, ei ollut keinoja vapauttaa ihmisiä haureuden hengestä, haureuden riivaajasta. Joka siis on eksyttäväinen.
12.Minun kansani kysyy puultaan, ja sen sauva sille vastaa. Haureuden henki on eksyttävä: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.
Tämä siis tarkoittaa, että sydämen haureudessa elävä tai käytännön haudeudessa elävä eksyy muillakin elämänsä alueilla. Elämä menee pilalle!
Mutta Jeesuksessa voi vapautua, kun vain tahtoo vapaaksi. himosta ja haureudesta, se onnistuu, lukemalla Uuden Testamentin sana ja tunnustamalla sitä ääneen. Eli lukemalla sitä ääneen.raamatunlauseautomaatti?
- fri
ei-helluntailainen kirjoitti:
raamatunlauseautomaatti?
oletkos sinä palava muslimi veli?
Eikös heillä olis opin kappaleissa mahdollisuus perustaa haaremi?
Mietit varmaan tuolla aiempana senkin ,ettei nykyinen avoi puliso siitä mitään tuumaa jos ukko nyt siskon nai, kun niin kovin rakkauskin lepattaa??? - ei-helluntailainen
fri kirjoitti:
oletkos sinä palava muslimi veli?
Eikös heillä olis opin kappaleissa mahdollisuus perustaa haaremi?
Mietit varmaan tuolla aiempana senkin ,ettei nykyinen avoi puliso siitä mitään tuumaa jos ukko nyt siskon nai, kun niin kovin rakkauskin lepattaa???mutta väkisin ei liitossa voi pysyä. Mikä avioliitto se on? Avioliitto on vaapaehtoinen sopimus ei tässä katolisia olla.
- fri
mutta väkisin ei liitossa voi pysyä. Mikä avioliitto se on? Avioliitto on vaapaehtoinen sopimus ei tässä katolisia olla.
mielestäni "löysää" kantaasi?
Vaikka olisin uskomaton, niin ajattelisin luultavasti melkoisen kauan ennekuin oman etuni ensisijalle laittasin tunteineni ja kiimoisuuksineni.
Koskaan ei avio-ero ole kahden kauppa siinä mielessä, että eron tullessa ei muut kuin kaksi kärsisi tai kokisi "siunauksen".
Lapset on suurin miete, heidän tunteensa eivät ole samat.
Varsinkaan tälläisessä tilanteessa, jossa on "salattu" rakkaus" vaihto-ehtona.
Asia saattas olla paljonkin toisin ,jos väkivalta tai päihteen rikollisuuksineen esittäisi uskottomuuden kanssa pää osaa, vaan silloinkin näkisin ,että asiat tulisi tarkkaan harkita.
On meinaan sekin "vaara",että "huoruuden pyörä" saa sellasen vauhdin,ettei sitä mikään muu kuin kuolema katkaise.
No en ole avio neuvoja, vaan kehoitan uskossa armon Jumalan avulla parhaan ratkaisun löytämään, ja omat himot "ristille" viemään tässä asiassa,ettei itsekkyys saa tehdä tuhoa muidenkin elämässä. - ei-helluntailainen
fri kirjoitti:
mielestäni "löysää" kantaasi?
Vaikka olisin uskomaton, niin ajattelisin luultavasti melkoisen kauan ennekuin oman etuni ensisijalle laittasin tunteineni ja kiimoisuuksineni.
Koskaan ei avio-ero ole kahden kauppa siinä mielessä, että eron tullessa ei muut kuin kaksi kärsisi tai kokisi "siunauksen".
Lapset on suurin miete, heidän tunteensa eivät ole samat.
Varsinkaan tälläisessä tilanteessa, jossa on "salattu" rakkaus" vaihto-ehtona.
Asia saattas olla paljonkin toisin ,jos väkivalta tai päihteen rikollisuuksineen esittäisi uskottomuuden kanssa pää osaa, vaan silloinkin näkisin ,että asiat tulisi tarkkaan harkita.
On meinaan sekin "vaara",että "huoruuden pyörä" saa sellasen vauhdin,ettei sitä mikään muu kuin kuolema katkaise.
No en ole avio neuvoja, vaan kehoitan uskossa armon Jumalan avulla parhaan ratkaisun löytämään, ja omat himot "ristille" viemään tässä asiassa,ettei itsekkyys saa tehdä tuhoa muidenkin elämässä.jos pystyy jos ei niin ei. Eihän avioliitto elinkautinen pakkorangaistus voi olla.
No en todellakaan ole kristitty joten en näköjään uskovaislogiikkaa ymmärrä. - fri
jos pystyy jos ei niin ei. Eihän avioliitto elinkautinen pakkorangaistus voi olla.
No en todellakaan ole kristitty joten en näköjään uskovaislogiikkaa ymmärrä.kristillisyyttä tarvita, jos haluaa muitakin ajatella, eikä vain omia halujaan.
Sitä suurimmaksi osaa ihmettelinkin, kuin lapsetkin voi jättää ja nykyisen vaimonsa kun uuden löytää.
Kirkkoon kait kuulut ,jos avio-liiton kantaa pidät jossain arvossa? - onneton
Mutta Jeesuksessa voi vapautua, kun vain tahtoo vapaaksi. himosta ja haureudesta, se onnistuu, lukemalla Uuden Testamentin sana ja tunnustamalla sitä ääneen. Eli lukemalla sitä ääneen.En osaa sanoa enää oikein mitään. Luuletko että haluan omasta tahdostani jatkaa tilannetta? en tosiaankaan. Haluaisin elää onnellista perhe-elämää vaimoni ja kolmen lapseni kanssa. Olen tehnyt syntiä ajatuksillani ja tehnyt siitä parannusta molempien osapuolten kanssa. Asia on kymmenen vuotta vanha, eikä tunnu minusta vanhenevan lainkaan. Aina kun vaimoni sisko tulee käymään, minun kemia sekoaa täysin, vaikken sitä ulospäin näytä mitenkään. En ymmärrä alkuunkaan, miten pääsen eroon tästä. Rakastan häntä varmaan aina. Minusta tuntuu, että sisar kiusallaan viettelee minua, mutten kehtaa enää huomauttaa asiasta. Olen jopa viime aikoina rukoillut, että Jumala ottaisi tämän sisaren taivaisiin pois minua kiusaamasta. Auttakaa minua saastaista syntistä, haluaisin niin paljon saada normaalin elämäni takaisin. Mistä Jumala voi näin rangaista?
- sinua, onneton mies
onneton kirjoitti:
En osaa sanoa enää oikein mitään. Luuletko että haluan omasta tahdostani jatkaa tilannetta? en tosiaankaan. Haluaisin elää onnellista perhe-elämää vaimoni ja kolmen lapseni kanssa. Olen tehnyt syntiä ajatuksillani ja tehnyt siitä parannusta molempien osapuolten kanssa. Asia on kymmenen vuotta vanha, eikä tunnu minusta vanhenevan lainkaan. Aina kun vaimoni sisko tulee käymään, minun kemia sekoaa täysin, vaikken sitä ulospäin näytä mitenkään. En ymmärrä alkuunkaan, miten pääsen eroon tästä. Rakastan häntä varmaan aina. Minusta tuntuu, että sisar kiusallaan viettelee minua, mutten kehtaa enää huomauttaa asiasta. Olen jopa viime aikoina rukoillut, että Jumala ottaisi tämän sisaren taivaisiin pois minua kiusaamasta. Auttakaa minua saastaista syntistä, haluaisin niin paljon saada normaalin elämäni takaisin. Mistä Jumala voi näin rangaista?
Sillä (kuten tuolla jo aimmin kerroin omasta rakastumistani vuosien takaiseen tuttavuuteen)Itsekään en hallitse tilannetta. Tuo, että oma kemia menee täysin sekaisin, on kovin tuttua. On vain jatkettava omaan rukouselämää ja luotettava että Jumala pitää huolen ja joskus näyttää meille tämä jutun tarkoituksen.
Niinkuin huomaat on tämänkin jutun kommenoinnit ja mielipiteet osin kovin tuomitsevia ja saavat kaikenlaiset henget liikkeelle. Uskovan on kovin paha ja tukala olla monessa suhteessa. Paha hyökkää kun uskaltaa puhua rakastumisesta tai seksistä.
Minua kiinostaa oleko puhunut vaimosi tai tämän siskon kanssa avoimesti asiasta? Itse en pysty mieheni kanssa rehellisesti puhumaan, mutta tämän toisen osapuolen kanssa olemmme puhuneet monesti ja miettineet tilanteen kaaosmisuutta. Ratkaisua emme ole löytäneet.
Voimia ja jaksamista kesään!!!!!!!!!!!!!!! - ei -helluntailainen
fri kirjoitti:
kristillisyyttä tarvita, jos haluaa muitakin ajatella, eikä vain omia halujaan.
Sitä suurimmaksi osaa ihmettelinkin, kuin lapsetkin voi jättää ja nykyisen vaimonsa kun uuden löytää.
Kirkkoon kait kuulut ,jos avio-liiton kantaa pidät jossain arvossa?e ole kristitty. Oman uskontoni mukaan avioliitto on molemminpuolinen sopimus, jonka voi purkaa jos se ei suju. Miksi kristityt ovat tehneet siitä jonkinlaisen sakramentin, en ymmärrä. Tunteitaan tai muuttuvia elämäntilanteita ei noin vain hallita sanomalla että lue raamattua tai jos et kykene tähän tai tuohon olet "syntinen". Minusta hirveää ajattelua.
Tarkoitus varmaan jokaisella liittoa solmiessa on että se kestäisi, mutta ellei, voiko sille pakosta mitään? Tällä nyt en tarkoita että avioliitossa olessaan voisi tehdä mitä haluaa, sitoumus on sitoumus, mutta ei kuitenkaan elinkautisrangaistus. - niinhan se on että
ei -helluntailainen kirjoitti:
e ole kristitty. Oman uskontoni mukaan avioliitto on molemminpuolinen sopimus, jonka voi purkaa jos se ei suju. Miksi kristityt ovat tehneet siitä jonkinlaisen sakramentin, en ymmärrä. Tunteitaan tai muuttuvia elämäntilanteita ei noin vain hallita sanomalla että lue raamattua tai jos et kykene tähän tai tuohon olet "syntinen". Minusta hirveää ajattelua.
Tarkoitus varmaan jokaisella liittoa solmiessa on että se kestäisi, mutta ellei, voiko sille pakosta mitään? Tällä nyt en tarkoita että avioliitossa olessaan voisi tehdä mitä haluaa, sitoumus on sitoumus, mutta ei kuitenkaan elinkautisrangaistus.uskossa elävän ihmisen on joskus äärimmäisen vaikea elää. Jo ympäristön paine toisinaan hyvin vaikea. Ei hyväksytä jos ei "ole aina kuuliainen".
"Suurin niista on rakkaus"!!!!!!!!!!!!!! - onneton mies
sinua, onneton mies kirjoitti:
Sillä (kuten tuolla jo aimmin kerroin omasta rakastumistani vuosien takaiseen tuttavuuteen)Itsekään en hallitse tilannetta. Tuo, että oma kemia menee täysin sekaisin, on kovin tuttua. On vain jatkettava omaan rukouselämää ja luotettava että Jumala pitää huolen ja joskus näyttää meille tämä jutun tarkoituksen.
Niinkuin huomaat on tämänkin jutun kommenoinnit ja mielipiteet osin kovin tuomitsevia ja saavat kaikenlaiset henget liikkeelle. Uskovan on kovin paha ja tukala olla monessa suhteessa. Paha hyökkää kun uskaltaa puhua rakastumisesta tai seksistä.
Minua kiinostaa oleko puhunut vaimosi tai tämän siskon kanssa avoimesti asiasta? Itse en pysty mieheni kanssa rehellisesti puhumaan, mutta tämän toisen osapuolen kanssa olemmme puhuneet monesti ja miettineet tilanteen kaaosmisuutta. Ratkaisua emme ole löytäneet.
Voimia ja jaksamista kesään!!!!!!!!!!!!!!!Monesti auttaa eteenpäin kun joku muukin ymmärtää. Olen tosiaan puhunut siitä oman vaimoni kanssa, mutta ihmeellisintä asiassa lienee se, ettei hän ottanut asiaa niin pahasti kuin luulin
- jaksetaa
onneton mies kirjoitti:
Monesti auttaa eteenpäin kun joku muukin ymmärtää. Olen tosiaan puhunut siitä oman vaimoni kanssa, mutta ihmeellisintä asiassa lienee se, ettei hän ottanut asiaa niin pahasti kuin luulin
Elämä ottaa ja antaa......vain aika näyttää mitä tulevaisuus tuo. Jos halua on Jumala kyllä pitää sinusta huolta ja sallii elämääsi sen mikä on tarpeen. Jokaisella kait on se piikki lihassa.
Rukoilen puolestasi, myös vaimosi ja hänen sisarensa... (se alkuperäinen toiseen rakastunut nainen)
- olen
se onneton nainen (vaikken olekkaan vaimosi sisko)
Onneksi on Jeesus. Jeesuksessa voi puhdistautua. Tulla lunta valkeammaksi. Ja lopettaa pahat ajatukset, kielletyt suhteet, jolloin ne eivät riistätydy käsistä.
Syntiä ei voi helliä sydämessä. Se vie koko käden, jos niin tekee. Sitten elämä romahtaa ja havaitsee, että haureudessa kohdattu mies/nainen olikin karvas, eikä makea. Ja havaitsee että tuli perkeleen pettämäksi.
- lannenhunttari
miksi vastaatte tuollaiseen??
- sinäkin
tällä tarkoitat?
- Jane
En nyt mieheni veljeen ole ollut rakastunut, mutta parhaan ystävättäreni mieheen. Se meni aikoinaan ohi, kun sitä niin toivoin, helppoa ei ollut.
Ota itseäsi järjestä kiinni. Rakkaus on tahdon asia: Lopeta vaimon siskosta haaveilu ja toivo hänelle hyvää puolisoa. Älä höpöttele vaimollesi tunteistasi tämän siskoa kohtaan vaan pidä ne visusti omana tietonasi. Tunteet sinällään eivät loukkaa ketään, mutta kertominen niistä saattaa loukata.- ja pah
et ole koskaan rakastunut siis kunnolla!
- Ansku
ja pah kirjoitti:
et ole koskaan rakastunut siis kunnolla!
Voi hyvänen aika, rakkaus ei todellakaan ole mikään tahdon asia. Minkä ihminen sille voi, että rakastuu. Eri asia on se, miten olla niin vahva, että pystyy vastustamaan sitä ja se, mitä tehdä asialle. Itse rakastuin aivan huomaamatta työkaveriini muutama vuosi sitten. Se oli ihanaa mutta myös tuskaisaa. Olimme molemmat naimisissa, joten emme voineet tehdä rakkautemme eteen mitään sen kummempaa. Pääsimme irti toisistamme, mutta helvetin tuskaisaa se oli ja rakkauden ylipääseminen kesti kolme vuotta. Se, joka väittää, että rakkaus on tahdon asia, ei ole koskaan rakastanut!
- olet, ansku
Ansku kirjoitti:
Voi hyvänen aika, rakkaus ei todellakaan ole mikään tahdon asia. Minkä ihminen sille voi, että rakastuu. Eri asia on se, miten olla niin vahva, että pystyy vastustamaan sitä ja se, mitä tehdä asialle. Itse rakastuin aivan huomaamatta työkaveriini muutama vuosi sitten. Se oli ihanaa mutta myös tuskaisaa. Olimme molemmat naimisissa, joten emme voineet tehdä rakkautemme eteen mitään sen kummempaa. Pääsimme irti toisistamme, mutta helvetin tuskaisaa se oli ja rakkauden ylipääseminen kesti kolme vuotta. Se, joka väittää, että rakkaus on tahdon asia, ei ole koskaan rakastanut!
samaa mieltä olen minä, se onnettomasti rakastunut nainen. Irti yritän minäkin, vaikeaa vain on!!!!!!!!!!
- toinen kaltaisesi
se on kuule niin, että synti meissä asuu ja matkan hitaaksi tekee. Voimme ainoastaan turvata siihen, että Jumala on meitä viisaampi. Voimme tuntea rakkautta toista kohtaan, mutta Jumala voi nähdä pitemmälle. Hän tietää, kuka on paras asuinkumppanimme. Näin uskon vaikken hellari olekaan.
- kullimies.seisottaa
Vaimon sisko kyllä kiihottaa!
- hoijakkaa
No voi kertakakkiaan tätä rakkauden määrää ja laatua!!
tuskin tarvitsee autoaankaan tankata, kyllä se sillä rakkaudella kulkee joo.
ja seuraavaksi sitten lukisimme; xxxx ei kestänyt arkea kahden lapsen kanssa! Helvettiin vain kärsimään ikuisiksi ajoiksi. Tai sitten voisit lakata uskomasta semmoiseen huuhaaseen.
"Miten Jumala voi rangaista minua näin? "
Kiimaa se vaan on.
Normaalia.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5051455- 641156
- 61862
- 61835
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18807Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101746- 72714
- 30697
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691- 63685