Millä perusteella valitset hänet - raha, kauneus, rakkaus, status, seksikkyys, hyvä lapsen äiti/isä? Minkä ratkaisee parinmuodostuksessa? Minkälaista ihmistä tavoittelet sinkkuna tai silloin, kun olit sinkku?
Mitkä asiat ratkaisevat parinmuodostuksessa?
159
973
Vastaukset
Siis MIKÄ ratkaisee parinmuodostuksessa?
Antiikin tarustossa oli kisa siitä, että kuka on kaunein. Kolme jumalatarta kilpaili palkinnosta. Afrotide oli kauneus, seksikkyys. Hera oli status, asema, raha. Ja Pallas Athene oli viisaus. Naisten osalta kauneus, seksikkyys voitti tarustossa. Miesten osalta sama kisa käytiin Kalevalassa. Pohjolan neidon voitti seppä Ilmarinen Sammolla - raha, status, asema. Väinämöinen viisaus hävisi ja kolmas kosija, joka edusti mieskuntoa, kauneutta.
Mikä voittaa kisan sinun kohdallasi ja nyky-Suomessa?Ilmarinen joutui ihan fyysisiin töihin, kun woltista ei voinut rahalla tilata kyntömiestä.
Itse joutui kyntämään kyisen pellon. Tai hevoinen se tuossa kovimman homman tekee kaurapalkalla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmarinen_kyntää_kyisen_pellon#/media/Tiedosto:Akseli_Gallen-Kallela_-_Ilmarinen_Ploughs_a_Field_of_Vipers.jpg
Tästä voisi luontoiltaan soitella, että miksi kyyt ovat pellolla, jossa ei ole hiiriä eikä myyriä eikä edes härkistä tai muuta.
Sitten vielä sellaista kyselen, että mikä siitä Väinämöisestä viisaan tekee?scrg kirjoitti:
Ilmarinen joutui ihan fyysisiin töihin, kun woltista ei voinut rahalla tilata kyntömiestä.
Itse joutui kyntämään kyisen pellon. Tai hevoinen se tuossa kovimman homman tekee kaurapalkalla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmarinen_kyntää_kyisen_pellon#/media/Tiedosto:Akseli_Gallen-Kallela_-_Ilmarinen_Ploughs_a_Field_of_Vipers.jpg
Tästä voisi luontoiltaan soitella, että miksi kyyt ovat pellolla, jossa ei ole hiiriä eikä myyriä eikä edes härkistä tai muuta.
Sitten vielä sellaista kyselen, että mikä siitä Väinämöisestä viisaan tekee?scrg: "Sitten vielä sellaista kyselen, että mikä siitä Väinämöisestä viisaan tekee?"
Vaka vanha Väinämöinen tietäjä iänikuinen. Elias L. on kirjoittanut hänet sellaiseksi runojen pohjalta. Runot on kulkeneet kansanperinteenä vuosisatoja. Ehkä Suomen pakana-ajalta. En tarkemmin tiedä.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
scrg: "Sitten vielä sellaista kyselen, että mikä siitä Väinämöisestä viisaan tekee?"
Vaka vanha Väinämöinen tietäjä iänikuinen. Elias L. on kirjoittanut hänet sellaiseksi runojen pohjalta. Runot on kulkeneet kansanperinteenä vuosisatoja. Ehkä Suomen pakana-ajalta. En tarkemmin tiedä.Kyllä. Tietäjäksi kaikki runonlausujat ja -kuulijat tietävät hänet siksi, että ikään kuin titteli aina on "tietäjä iänikuinen". Mutta mitä on tieto ollut vaikka tuhat vuotta sitten? Nykyään kutsuttaisiin tiedevastaiseksi tai salaliittoteoreetikoksi ja vähintäänkin irstaaksi setämieheksi.
Tuon statuksen kannalta on tietysti yhdentekevää, oliko viisas vai ei, koska oleellista on että muu yhteisö hänet sellaisena kokee. Ainoa ei kuitenkaan napannut moinen vanha äijä vaan mieluummin hukuttautui. Koirien Kalavalassahan homma onkin sitten jo käännetty vähän ylösalaisin ja Aino näkee että siinä on vähintään oiva sugardaddy jos ei muuta, mutta Väinämöistä ei tossun alle joutuminen kiinnosta.scrg kirjoitti:
Kyllä. Tietäjäksi kaikki runonlausujat ja -kuulijat tietävät hänet siksi, että ikään kuin titteli aina on "tietäjä iänikuinen". Mutta mitä on tieto ollut vaikka tuhat vuotta sitten? Nykyään kutsuttaisiin tiedevastaiseksi tai salaliittoteoreetikoksi ja vähintäänkin irstaaksi setämieheksi.
Tuon statuksen kannalta on tietysti yhdentekevää, oliko viisas vai ei, koska oleellista on että muu yhteisö hänet sellaisena kokee. Ainoa ei kuitenkaan napannut moinen vanha äijä vaan mieluummin hukuttautui. Koirien Kalavalassahan homma onkin sitten jo käännetty vähän ylösalaisin ja Aino näkee että siinä on vähintään oiva sugardaddy jos ei muuta, mutta Väinämöistä ei tossun alle joutuminen kiinnosta.scrg: "Kyllä. Tietäjäksi kaikki runonlausujat ja -kuulijat tietävät hänet siksi, että ikään kuin titteli aina on "tietäjä iänikuinen". Mutta mitä on tieto ollut vaikka tuhat vuotta sitten? Nykyään kutsuttaisiin tiedevastaiseksi tai salaliittoteoreetikoksi ja vähintäänkin irstaaksi setämieheksi.
Tuon statuksen kannalta on tietysti yhdentekevää, oliko viisas vai ei, koska oleellista on että muu yhteisö hänet sellaisena kokee. Ainoa ei kuitenkaan napannut moinen vanha äijä vaan mieluummin hukuttautui. Koirien Kalavalassahan homma onkin sitten jo käännetty vähän ylösalaisin ja Aino näkee että siinä on vähintään oiva sugardaddy jos ei muuta, mutta Väinämöistä ei tossun alle joutuminen kiinnosta."
Siitä on aikaa jolloin Kalevalaa tuli luettua, joten oikein osaa vastata sinulle, mutta kiitos näkemyksestä. Mikä sinulla ratkaisee parinmuodostuksessa?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
scrg: "Kyllä. Tietäjäksi kaikki runonlausujat ja -kuulijat tietävät hänet siksi, että ikään kuin titteli aina on "tietäjä iänikuinen". Mutta mitä on tieto ollut vaikka tuhat vuotta sitten? Nykyään kutsuttaisiin tiedevastaiseksi tai salaliittoteoreetikoksi ja vähintäänkin irstaaksi setämieheksi.
Tuon statuksen kannalta on tietysti yhdentekevää, oliko viisas vai ei, koska oleellista on että muu yhteisö hänet sellaisena kokee. Ainoa ei kuitenkaan napannut moinen vanha äijä vaan mieluummin hukuttautui. Koirien Kalavalassahan homma onkin sitten jo käännetty vähän ylösalaisin ja Aino näkee että siinä on vähintään oiva sugardaddy jos ei muuta, mutta Väinämöistä ei tossun alle joutuminen kiinnosta."
Siitä on aikaa jolloin Kalevalaa tuli luettua, joten oikein osaa vastata sinulle, mutta kiitos näkemyksestä. Mikä sinulla ratkaisee parinmuodostuksessa?Se Koirien Kalevala on tunnissa kuunneltu. Suosittelen.
Minä en tänä oäivänä tiedä mitä minun milloinkin olisi pitänyt tai kannattanut tavoitella. Eikä ole mitään yksittäistä kiinnostusta herättävää asiaa, mikä olisi saanut ajattelemaan että minusta jonkun kanssa voisi tulla pari. Oikeastaan ratkaisevaa on ollut, miten se toinen osapuoli on minut kokenut. Ehkä se voittava käsi on ollut hyvä perse ja joustava luonne.
- Anonyymi
sattuma eli on aivan onnenkantamoistaminkälaisia ihmisiä sattuu elämän aikana tapaamaan.
- Anonyymi
Jännä juttu, kun ei enää tavoittele mitään niin ei jotenkin meinaa osata edes miettiä mitähän sitä tavoittelisi. 😅
Lyö ihan tyhjää. Vapaapäivinä kannattaisi vissiin nukkua. 😄
Entinen Eivori- Anonyymi
Taisin ajatella, että vaikuttaa tasaisen järkevältä ja ei ole mikään huuhailija, joka sählää ja säätää pitkin. Aikuinen ja vastuuntuntoinen tyyppi. Kyllä se tämmösiin järkisyihin aikalailla perustui.
Entinen Eivori "Jännä juttu, kun ei enää tavoittele mitään niin ei jotenkin meinaa osata edes miettiä mitähän sitä tavoittelisi. 😅
Entinen Eivori"
Muistele mitä tavoittelit, kun olit sinkku? Olihan sinulla mielipiteitä tuolla toisaalla.Anonyymi kirjoitti:
Taisin ajatella, että vaikuttaa tasaisen järkevältä ja ei ole mikään huuhailija, joka sählää ja säätää pitkin. Aikuinen ja vastuuntuntoinen tyyppi. Kyllä se tämmösiin järkisyihin aikalailla perustui.
Entinen Eivori"Taisin ajatella, että vaikuttaa tasaisen järkevältä ja ei ole mikään huuhailija, joka sählää ja säätää pitkin. Aikuinen ja vastuuntuntoinen tyyppi. Kyllä se tämmösiin järkisyihin aikalailla perustui.
Entinen Eivori"
Eli tasaisen järkevä eli viisasko olisi sinun valintasi?- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Taisin ajatella, että vaikuttaa tasaisen järkevältä ja ei ole mikään huuhailija, joka sählää ja säätää pitkin. Aikuinen ja vastuuntuntoinen tyyppi. Kyllä se tämmösiin järkisyihin aikalailla perustui.
Entinen Eivori"
Eli tasaisen järkevä eli viisasko olisi sinun valintasi?Viisas on vielä eri asia. Olen itse viisas, mutten aina järkevä. Puolisoni taas on järkevä, muttei aina viisas. 😂
Entinen Eivori Anonyymi kirjoitti:
Viisas on vielä eri asia. Olen itse viisas, mutten aina järkevä. Puolisoni taas on järkevä, muttei aina viisas. 😂
Entinen Eivori"Viisas on vielä eri asia. Olen itse viisas, mutten aina järkevä. Puolisoni taas on järkevä, muttei aina viisas. 😂
Entinen Eivori"
Kiitos tarkennuksesta. Naisen siis olet Pallas Athene viitaten aloituksen jälkeiseen kommentiini?- Anonyymi
"Jännä juttu, kun ei enää tavoittele mitään niin ei jotenkin meinaa osata edes miettiä mitähän sitä tavoittelisi. 😅
Entinen Eivori"
Muistele mitä tavoittelit, kun olit sinkku? Olihan sinulla mielipiteitä tuolla toisaalla.Tavoittelin hiukan eri juttuja eri iässä. Ne mitkä päti nuoruudessa eivät kaikki päde enää. Jotenkin olen alkanut tyhjentää päästäni kaikkea turhaa pois, tämä pariutumishomma on yksi niistä. Ei enää tule mieleen systemaattisesti mitä sitä kaipaisi, kun yhtenevää arvomaailmaa. Se on näin vanhemmiten noussut arvoon korkeimpaan. Nuorena se oli hakusessa ja luotti, että tykkääminen riittää.
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavoittelin hiukan eri juttuja eri iässä. Ne mitkä päti nuoruudessa eivät kaikki päde enää. Jotenkin olen alkanut tyhjentää päästäni kaikkea turhaa pois, tämä pariutumishomma on yksi niistä. Ei enää tule mieleen systemaattisesti mitä sitä kaipaisi, kun yhtenevää arvomaailmaa. Se on näin vanhemmiten noussut arvoon korkeimpaan. Nuorena se oli hakusessa ja luotti, että tykkääminen riittää.
Entinen EivoriAinoo mitä joskus miettinyt, että sinkkuna kattelis itelleen kivan pohjan mukaan yksiön tai pienen kaksion. Tässä niitä yksiöitä on kivoja tullu vastaan. Kun katselen välillä asuntomarkkinoita, mitä oon tehny ikäni.
En mieti ollenkaan oikeasti mitään pariutumisia. Mietin, että lähellä urhailutaloa asuen pääsis äkkiä uimaan. 😅
"Viisas on vielä eri asia. Olen itse viisas, mutten aina järkevä. Puolisoni taas on järkevä, muttei aina viisas. 😂
Entinen Eivori"
Kiitos tarkennuksesta. Naisen siis olet Pallas Athene viitaten aloituksen jälkeiseen kommentiini?Yym, mielummin kyllä katselen järkevää ja viisasta, kun kaunista ja typerää. 👍
Ainoo mitä joskus miettinyt, että sinkkuna kattelis itelleen kivan pohjan mukaan yksiön tai pienen kaksion. Tässä niitä yksiöitä on kivoja tullu vastaan. Kun katselen välillä asuntomarkkinoita, mitä oon tehny ikäni.
En mieti ollenkaan oikeasti mitään pariutumisia. Mietin, että lähellä urhailutaloa asuen pääsis äkkiä uimaan. 😅
Entinen EivoriSinulla "Entinen Eivori" kaikki tainut olla melko käytännönläheistä - tunteet ja asuntojen valinta - urheilutaloa lähellä asuessa pääsisi äkkiä uimaan?
Anonyymi kirjoitti:
Yym, mielummin kyllä katselen järkevää ja viisasta, kun kaunista ja typerää. 👍
Entinen Eivori"Yym, mielummin kyllä katselen järkevää ja viisasta, kun kaunista ja typerää. 👍
Entinen Eivori"
Yliopistolla viime vuosikymmenellä yksi hyvännäköinen blondi aina hymyili minulle, kun törmättiin jossain. Sitten menin juttelemaan hänen kanssaan ja petyin. Hänen ulosantinsa oli tosi heikkoa, vaikka ei hän tyhmä ollut. Oli muuten kotoisin Lahdesta.- Anonyymi
Sinulla "Entinen Eivori" kaikki tainut olla melko käytännönläheistä - tunteet ja asuntojen valinta - urheilutaloa lähellä asuessa pääsisi äkkiä uimaan?
Aikalailla joo. Taidan olla tylsänkin käytännönläheinen tapaus. 😅
"Yym, mielummin kyllä katselen järkevää ja viisasta, kun kaunista ja typerää. 👍
Entinen Eivori"
Yliopistolla viime vuosikymmenellä yksi hyvännäköinen blondi aina hymyili minulle, kun törmättiin jossain. Sitten menin juttelemaan hänen kanssaan ja petyin. Hänen ulosantinsa oli tosi heikkoa, vaikka ei hän tyhmä ollut. Oli muuten kotoisin Lahdesta.Niin, ei se ulkonäkö kerro sisällöstä mitään erittäin tärkeää, kuten suu kertoo kun keskustelee. 🙂
Niin, ei se ulkonäkö kerro sisällöstä mitään erittäin tärkeää, kuten suu kertoo kun keskustelee. 🙂
Entinen EivoriJoo, ei se ulkonäkö kerro kaikkea - pitää olla jotain korvienkin välissä.
Hyvää päivänjatkoa, sillä itse pidän hetken taukoa täältä ja palaan illalla. Törmätään! :)- Anonyymi
Joo, ei se ulkonäkö kerro kaikkea - pitää olla jotain korvienkin välissä.
Hyvää päivänjatkoa, sillä itse pidän hetken taukoa täältä ja palaan illalla. Törmätään! :)Juu, korvienväli vaikuttaa oleellisemmin siihen miten yhteiselo sujuu, kun ulkonäkö. Ulkonäkö ei ole ikuista muutenkaan, kaikki vanhenee ja muuttuu iän myötä, mutta sisin se useinmiten vaan kaunistuu kun elämänviisautta tulee lisää. 😊❤️
Juu, korvienväli vaikuttaa oleellisemmin siihen miten yhteiselo sujuu, kun ulkonäkö. Ulkonäkö ei ole ikuista muutenkaan, kaikki vanhenee ja muuttuu iän myötä, mutta sisin se useinmiten vaan kaunistuu kun elämänviisautta tulee lisää. 😊❤️
Entinen Eivori"Juu, korvienväli vaikuttaa oleellisemmin siihen miten yhteiselo sujuu, kun ulkonäkö. Ulkonäkö ei ole ikuista muutenkaan, kaikki vanhenee ja muuttuu iän myötä, mutta sisin se useinmiten vaan kaunistuu kun elämänviisautta tulee lisää. 😊❤️
Entinen Eivori"
Ehkä naisilla miehen korvien väli ratkaisee? Ei kyllä miehetkään kovin pitkään jaksa pelkää ulkonäköä katsoa, jos korvien välissä ei ole paljoa?- Anonyymi
"Juu, korvienväli vaikuttaa oleellisemmin siihen miten yhteiselo sujuu, kun ulkonäkö. Ulkonäkö ei ole ikuista muutenkaan, kaikki vanhenee ja muuttuu iän myötä, mutta sisin se useinmiten vaan kaunistuu kun elämänviisautta tulee lisää. 😊❤️
Entinen Eivori"
Ehkä naisilla miehen korvien väli ratkaisee? Ei kyllä miehetkään kovin pitkään jaksa pelkää ulkonäköä katsoa, jos korvien välissä ei ole paljoa?En tiedä onko tuokaan sukupuolittunutta, riippuu varmaankin enemmän yksilöstä kun sukupuolestaan. Kuka mitäkin arvostaa. Voisin väittää, että vähänkään elämää ja parisuhteita kokeneet ymmärtävät hyvin mikä suhteessa lopulta eniten merkitsee ja se on korvienvälin yhteensopivuus. Ihan sama millainen näyttelykapine kumppani on, jos luonne on kuin perseestä tai ei mistään voi neuvottelematta olla yhtä mieltä.
En tiedä onko tuokaan sukupuolittunutta, riippuu varmaankin enemmän yksilöstä kun sukupuolestaan. Kuka mitäkin arvostaa. Voisin väittää, että vähänkään elämää ja parisuhteita kokeneet ymmärtävät hyvin mikä suhteessa lopulta eniten merkitsee ja se on korvienvälin yhteensopivuus. Ihan sama millainen näyttelykapine kumppani on, jos luonne on kuin perseestä tai ei mistään voi neuvottelematta olla yhtä mieltä.
Entinen Eivori"En tiedä onko tuokaan sukupuolittunutta, riippuu varmaankin enemmän yksilöstä kun sukupuolestaan. Kuka mitäkin arvostaa. Voisin väittää, että vähänkään elämää ja parisuhteita kokeneet ymmärtävät hyvin mikä suhteessa lopulta eniten merkitsee ja se on korvienvälin yhteensopivuus. Ihan sama millainen näyttelykapine kumppani on, jos luonne on kuin perseestä tai ei mistään voi neuvottelematta olla yhtä mieltä.
Entinen Eivori"
Olet ehkä oikeassa, sillä parisuhteessa taitaa ratkaista pikemmin päälle harmonia parien välillä? Kiitos näkemyksestäsi.
Minua alkoi väsyttämään, joten valitettavasti taidan toivottaa hyvää yötä! Törmätään huomenna täällä joskus puolen päivän jälkeen tai illalla?- Anonyymi
"En tiedä onko tuokaan sukupuolittunutta, riippuu varmaankin enemmän yksilöstä kun sukupuolestaan. Kuka mitäkin arvostaa. Voisin väittää, että vähänkään elämää ja parisuhteita kokeneet ymmärtävät hyvin mikä suhteessa lopulta eniten merkitsee ja se on korvienvälin yhteensopivuus. Ihan sama millainen näyttelykapine kumppani on, jos luonne on kuin perseestä tai ei mistään voi neuvottelematta olla yhtä mieltä.
Entinen Eivori"
Olet ehkä oikeassa, sillä parisuhteessa taitaa ratkaista pikemmin päälle harmonia parien välillä? Kiitos näkemyksestäsi.
Minua alkoi väsyttämään, joten valitettavasti taidan toivottaa hyvää yötä! Törmätään huomenna täällä joskus puolen päivän jälkeen tai illalla?En tiedä olenko universaalisti oikeassa, mutta itseni tunnen lähes läpikotaisin ja tiedän, että jos se harmonia puuttuu en pysty teeskentelemään onnellistakaan. Enkä halua muutenkaan teeskennellä mitään missään asiassa. Jolloin kumppanin kannaltakin mukavinta, jos kokee tykkäävänsä minusta aitona minuna eikä esittämiseen pakotettuna muokkailu kappaleena. En minäkään halua kumppania muokkailla ja muovailla, vaan tykätä ittenään.
Siksikin on oltava rehellinen jo heti lähtöön.
En tiedä olenko universaalisti oikeassa, mutta itseni tunnen lähes läpikotaisin ja tiedän, että jos se harmonia puuttuu en pysty teeskentelemään onnellistakaan. Enkä halua muutenkaan teeskennellä mitään missään asiassa. Jolloin kumppanin kannaltakin mukavinta, jos kokee tykkäävänsä minusta aitona minuna eikä esittämiseen pakotettuna muokkailu kappaleena. En minäkään halua kumppania muokkailla ja muovailla, vaan tykätä ittenään.
Entinen Eivori"En tiedä olenko universaalisti oikeassa, mutta itseni tunnen lähes läpikotaisin ja tiedän, että jos se harmonia puuttuu en pysty teeskentelemään onnellistakaan. Enkä halua muutenkaan teeskennellä mitään missään asiassa. Jolloin kumppanin kannaltakin mukavinta, jos kokee tykkäävänsä minusta aitona minuna eikä esittämiseen pakotettuna muokkailu kappaleena. En minäkään halua kumppania muokkailla ja muovailla, vaan tykätä ittenään.
Entinen Eivori"
Aitous ja omana itsensä olevinen sekä sellaisena rakastaminen&rakkauden kohteena oleminen?
Ulkonäköön ja seksikkyyteen ihastun tietysti ensin. Sitten merkitsee myös henkilökemiat ja luonne. Se miten tuntuu hyvältä olla lähellä. Rahalla yms statuksella ei minulle ole merkitystä suhde asioissa. Tunteet ja läheisyys ja se mitä voi toisen kanssa puuhailla, sillä on väliä.
Sinun vastauksesta tulee mieleen Ed Sheeranin laulu "Perfect". Siinä videossa naisnäyttelijä kaunis ja seksikäs, mutta Edin esittämä mieshenkilölla tunteet ja läheisyys taitavat ratkaista lopulta rakkaussuhteen.
https://www.youtube.com/watch?v=2Vv-BfVoq4gUsko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Sinun vastauksesta tulee mieleen Ed Sheeranin laulu "Perfect". Siinä videossa naisnäyttelijä kaunis ja seksikäs, mutta Edin esittämä mieshenkilölla tunteet ja läheisyys taitavat ratkaista lopulta rakkaussuhteen.
https://www.youtube.com/watch?v=2Vv-BfVoq4gSekin ratkaisee, jos toinen selvästi osoittaa kiinnostusta minuun. En mä ala mitään sirkustemppuja esittämään, tai millään muullakaan tavalla tehdä vaikutusta, enkä yritä lahjoa, jos en kiinnosta niin jätän rauhaan. Ja siksi varmaan aina pysynkin yksin.
mustasusi kirjoitti:
Sekin ratkaisee, jos toinen selvästi osoittaa kiinnostusta minuun. En mä ala mitään sirkustemppuja esittämään, tai millään muullakaan tavalla tehdä vaikutusta, enkä yritä lahjoa, jos en kiinnosta niin jätän rauhaan. Ja siksi varmaan aina pysynkin yksin.
mustasusi: "Sekin ratkaisee, jos toinen selvästi osoittaa kiinnostusta minuun. En mä ala mitään sirkustemppuja esittämään, tai millään muullakaan tavalla tehdä vaikutusta, enkä yritä lahjoa, jos en kiinnosta niin jätän rauhaan. Ja siksi varmaan aina pysynkin yksin."
Se taitaa olla, että rakastuneet katsovat toisiaan silmiin. Laajentuneet pupillit kertovat, että hän on kiinnostunut?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Sekin ratkaisee, jos toinen selvästi osoittaa kiinnostusta minuun. En mä ala mitään sirkustemppuja esittämään, tai millään muullakaan tavalla tehdä vaikutusta, enkä yritä lahjoa, jos en kiinnosta niin jätän rauhaan. Ja siksi varmaan aina pysynkin yksin."
Se taitaa olla, että rakastuneet katsovat toisiaan silmiin. Laajentuneet pupillit kertovat, että hän on kiinnostunut?Se on totta tuo pupillien laajentuminen. Johtuukohan serotoniinista? Mutta enpä ole sellaista saanut nähdä aikoihin...
Se taitaa olla, että rakastuneet katsovat toisiaan silmiin. Laajentuneet pupillit kertovat, että hän on kiinnostunut?"Pupillien laajeneminen, kun pidämme jostakin tai jostakusta, johtuu autonomisen hermoston toiminnasta, tarkemmin sanottuna sympaattisen hermoston aktivoitumisesta. Tämä tapahtuu usein tilanteissa, joissa olemme kiinnostuneita, innostuneita tai tunteellisesti virittyneitä.
Kun ihminen tuntee voimakasta kiinnostusta toista kohtaan, keho valmistautuu reagoimaan. Sympaattinen hermosto aktivoituu, mikä voi saada sydämen sykkimään nopeammin ja samalla laajentaa pupilleja. Tämä pupillien laajeneminen ei ole tahdonalaista, vaan se on automaattinen reaktio, joka liittyy tunneperäisiin ja fysiologisiin prosesseihin.
Aivojen palkitsemisjärjestelmä osallistuu tähän tapahtumaan vapauttamalla esimerkiksi dopamiinia, joka lisää mielihyvän tunnetta. Dopamiini ja muut välittäjäaineet, kuten oksitosiini ja noradrenaliini, voivat myös vaikuttaa kehon yleiseen valmiustilaan, mikä tukee pupillien laajenemista.
Yksinkertaistettuna: kun pidämme jostakusta, keho reagoi virittyneisyydellä ja mielihyvällä, ja pupillien laajeneminen on yksi näkyvä merkki tästä tilasta. Se on luonnollinen osa ihmisen tunteisiin ja kiinnostukseen liittyvää fysiologista reaktiota."
ChatGPTmustasusi kirjoitti:
"Pupillien laajeneminen, kun pidämme jostakin tai jostakusta, johtuu autonomisen hermoston toiminnasta, tarkemmin sanottuna sympaattisen hermoston aktivoitumisesta. Tämä tapahtuu usein tilanteissa, joissa olemme kiinnostuneita, innostuneita tai tunteellisesti virittyneitä.
Kun ihminen tuntee voimakasta kiinnostusta toista kohtaan, keho valmistautuu reagoimaan. Sympaattinen hermosto aktivoituu, mikä voi saada sydämen sykkimään nopeammin ja samalla laajentaa pupilleja. Tämä pupillien laajeneminen ei ole tahdonalaista, vaan se on automaattinen reaktio, joka liittyy tunneperäisiin ja fysiologisiin prosesseihin.
Aivojen palkitsemisjärjestelmä osallistuu tähän tapahtumaan vapauttamalla esimerkiksi dopamiinia, joka lisää mielihyvän tunnetta. Dopamiini ja muut välittäjäaineet, kuten oksitosiini ja noradrenaliini, voivat myös vaikuttaa kehon yleiseen valmiustilaan, mikä tukee pupillien laajenemista.
Yksinkertaistettuna: kun pidämme jostakusta, keho reagoi virittyneisyydellä ja mielihyvällä, ja pupillien laajeneminen on yksi näkyvä merkki tästä tilasta. Se on luonnollinen osa ihmisen tunteisiin ja kiinnostukseen liittyvää fysiologista reaktiota."
ChatGPTJa pupillit ovat suurempia, jos katsomme sellaista, mistä pidämme ja joka kiinnostaa. Kiitos asian lisävalaisemisesta, mustasusi.
- Anonyymi
Ääni, kauniit puheet, huumori, minut tosissaan ottaminen, kädet, olemus.
Jalat ovat menneet alta pari kertaa kunnolla.
Vilma"Ääni, kauniit puheet, huumori, minut tosissaan ottaminen, kädet, olemus.
Jalat ovat menneet alta pari kertaa kunnolla.
Vilma"
Onneksi olkoon, jos näin on käynyt. Kiitos näkemyksestäsi. :)
- Anonyymi
Parinmuodostuksessa ratkaisee alkoholin käyttö. Viinamies juo viinaa, on mukana porukoissa ja tapaa naisia yökerhossa. Sieltä se parikin löytyy.
Raitis mies ei porukoissa ole mukana eikä tapaa yökerhossa naisia. Ei sitä pariakaan sitten löydy.
t. viinamies- Anonyymi
Sinun näkemyksesi on kuultu täällä, viinamies, monta kertaa, mutta ei uskota.
Edeleen olette täällä sinkkupalstalla sinkkuina kun ette usko viinamiehen neuvoja.
Jos uskoisitte mitä viinamies neuvoo ja lähtisitte yökerhoon juomaan viinaa, olisi teilläkin pian sen kumppani vierellä.
t. viinamies Anonyymi kirjoitti:
Edeleen olette täällä sinkkupalstalla sinkkuina kun ette usko viinamiehen neuvoja.
Jos uskoisitte mitä viinamies neuvoo ja lähtisitte yökerhoon juomaan viinaa, olisi teilläkin pian sen kumppani vierellä.
t. viinamiesNaapuri kävi yökerhoissa ja baareissa, mutta ei löytänyt naista koko lukukautena. Sitten tuli Vappu. Hän meni noin selvinpäin opiskelijabileisiin ja löysi sieltä nainen - siihen ei viinaa tarvittu.
Viina on viisastenjuoma. Sillä voi vain menettää naisen helposti, sillä kovin moni ei "alkoholisti" miestä siedä.
- Anonyymi
Nuorena sänkyhommat :-*
Gubbe 75anonyymi: "Nuorena sänkyhommat :-* Gubbe 75"
Ei tainnut olla aivan 75-vuotias oikeasti?
Katsoin tuossa "oho, tein sen taas"- podcastia viimeyönä töissä. Siinä oli jakso, missä nainen kertoi olleensa päihderiippuvainen ja syömishäiriöinen.
Silti hän sädehti siinä jo, kun oli 14 vuotta ollut "kuivilla".
Jotenkin se oli "jotain minussa ruokkivaa".
Mutta hän oli tehnyt itsensä kanssa töitä. Ja uskalti tulla omslla nimellään, naamallaan kertomaan tarinansa, vaikka se ei ollut kaunis. Hän oli selkeästi antanut itselleen anteeksi ja väittäisin, että siinä mielessä oli nyt tosi vahva ja varma itsestään.
Tuollainen "itsensä kantaminen", tunnustaminen ja kuitenkin aurinkoinen nainen saisi kyllä paiksn vierellä heti. 😄Disseisback: "Katsoin tuossa "oho, tein sen taas"- podcastia viimeyönä töissä. Siinä oli jakso, missä nainen kertoi olleensa päihderiippuvainen ja syömishäiriöinen.
Mutta hän oli tehnyt itsensä kanssa töitä. Ja uskalti tulla omslla nimellään, naamallaan kertomaan tarinansa, vaikka se ei ollut kaunis. Hän oli selkeästi antanut itselleen anteeksi ja väittäisin, että siinä mielessä oli nyt tosi vahva ja varma itsestään.
Tuollainen "itsensä kantaminen", tunnustaminen ja kuitenkin aurinkoinen nainen saisi kyllä paiksn vierellä heti. 😄"
Mitä muuta siinä naisessa pitäisi olla, joka saisi paikan vierelläsi?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Katsoin tuossa "oho, tein sen taas"- podcastia viimeyönä töissä. Siinä oli jakso, missä nainen kertoi olleensa päihderiippuvainen ja syömishäiriöinen.
Tuollainen "itsensä kantaminen", tunnustaminen ja kuitenkin aurinkoinen nainen saisi kyllä paiksn vierellä heti. 😄"
Mitä muuta siinä naisessa pitäisi olla, joka saisi paikan vierelläsi?No se, että nauttisin olla hänen seurassa. 🙂
Disseisback kirjoitti:
No se, että nauttisin olla hänen seurassa. 🙂
Tuo on tosi juttu ja lyhyesti sanottu! Hyvää viikonloppua sinullekin! Pukkaako töitä päälle?
Tuo on tosi juttu ja lyhyesti sanottu! Hyvää viikonloppua sinullekin! Pukkaako töitä päälle?
Kitettäminrn oleelliseen kuulu nykrrpertuaariin.
Nyt on vapaiden vuoro. 🙂
48 h töitä tuli tehtyä jo. 🙂Disseisback kirjoitti:
Kitettäminrn oleelliseen kuulu nykrrpertuaariin.
Nyt on vapaiden vuoro. 🙂
48 h töitä tuli tehtyä jo. 🙂Disseisback: "Nyt on vapaiden vuoro. 🙂"
Taasko vapaata koko viikonloppu?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Nyt on vapaiden vuoro. 🙂"
Taasko vapaata koko viikonloppu?Kyllä. Ja maanantai..
Disseisback kirjoitti:
Kyllä. Ja maanantai..
Disseisback: "Kyllä. Ja maanantai.."
Mitä meinaat tehdä pitkällä vapaalla?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Kyllä. Ja maanantai.."
Mitä meinaat tehdä pitkällä vapaalla?Sinun puutalkoo vastaukseksi poistettiin ilmeisesti yksisanaisena? Kysyin siitä, että -
Montako mottia? Siellä maallako on ainakin osin puulämmitys?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Sinun puutalkoo vastaukseksi poistettiin ilmeisesti yksisanaisena? Kysyin siitä, että -
Montako mottia? Siellä maallako on ainakin osin puulämmitys?Siis näitä motteja alkaa olla niin paljon, etten oikein pysy mukana. Nyt tehtiin haloiksi parisen pinomottia ja huomenna pitäis käydä kaatamassa niin monta mottia kuin vaan jaksaa.
Tätä puuta saa ja pitää tehdä niin hitosti, kun pitäis päästä siihen, että olisi ylivuoteista puuta aina poltossa. Pitänee ostaa valmistakin vähäsen, että saa joskus tarvittavat vsrastot, ettei joka vuosi tarvitse tehdä ihan älyttömästi.
Maalla on joo myös puulämmitys, mutta se on talven kylmillään. Mulla on kotona nykyään puukattila.Disseisback kirjoitti:
Siis näitä motteja alkaa olla niin paljon, etten oikein pysy mukana. Nyt tehtiin haloiksi parisen pinomottia ja huomenna pitäis käydä kaatamassa niin monta mottia kuin vaan jaksaa.
Tätä puuta saa ja pitää tehdä niin hitosti, kun pitäis päästä siihen, että olisi ylivuoteista puuta aina poltossa. Pitänee ostaa valmistakin vähäsen, että saa joskus tarvittavat vsrastot, ettei joka vuosi tarvitse tehdä ihan älyttömästi.
Maalla on joo myös puulämmitys, mutta se on talven kylmillään. Mulla on kotona nykyään puukattila.Disseisback: "Siis näitä motteja alkaa olla niin paljon, etten oikein pysy mukana. Nyt tehtiin haloiksi parisen pinomottia ja huomenna pitäis käydä kaatamassa niin monta mottia kuin vaan jaksaa.
Maalla on joo myös puulämmitys, mutta se on talven kylmillään. Mulla on kotona nykyään puukattila."
Kiitos selventämisestä. Itse kyselin, sillä meillä Faija polttaa omakotitalossa 2 kuutiota leivinuunissa joka talvi. Sen takia minäkin olen ollut puuhommissa vähän. Faija ostaa melko kuivia puita, joten niitä tarvitsee säilyttää vain kuukausia ennen polttoa.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Siis näitä motteja alkaa olla niin paljon, etten oikein pysy mukana. Nyt tehtiin haloiksi parisen pinomottia ja huomenna pitäis käydä kaatamassa niin monta mottia kuin vaan jaksaa.
Maalla on joo myös puulämmitys, mutta se on talven kylmillään. Mulla on kotona nykyään puukattila."
Kiitos selventämisestä. Itse kyselin, sillä meillä Faija polttaa omakotitalossa 2 kuutiota leivinuunissa joka talvi. Sen takia minäkin olen ollut puuhommissa vähän. Faija ostaa melko kuivia puita, joten niitä tarvitsee säilyttää vain kuukausia ennen polttoa.Joo. Mulla menee vuodessa puuta jo kattilassa 10-15 mottia/vuosi+ saunapuut, ehkä 3-4 mottia/vuosi.
Disseisback kirjoitti:
Joo. Mulla menee vuodessa puuta jo kattilassa 10-15 mottia/vuosi saunapuut, ehkä 3-4 mottia/vuosi.
Disseisback: "Joo. Mulla menee vuodessa puuta jo kattilassa 10-15 mottia/vuosi+ saunapuut, ehkä 3-4 mottia/vuosi."
Tosi paljon. Meillä oli kesämökki, jossa oli takka ja puusauna. Siellä meni myös puuta, mutta vähäisessä määrin sinuun verrattuna.
Hyvää illanjatkoa, sillä itse lopettelen tämän illan osalta ainakin tähän. Ehkä hyviä öitäkin - nuku hyvin vapaalla! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Joo. Mulla menee vuodessa puuta jo kattilassa 10-15 mottia/vuosi saunapuut, ehkä 3-4 mottia/vuosi."
Tosi paljon. Meillä oli kesämökki, jossa oli takka ja puusauna. Siellä meni myös puuta, mutta vähäisessä määrin sinuun verrattuna.
Hyvää illanjatkoa, sillä itse lopettelen tämän illan osalta ainakin tähän. Ehkä hyviä öitäkin - nuku hyvin vapaalla! :)Joo, kun taloa lämmittää kokonaan puulla, sitä menee myös. Sähköllä menisi ehkä 15-20 tkwh, joten puulla tulee edullisemmaksi, sekä saa hyötyliikuntaa.
Eikun öitä vaan.Disseisback kirjoitti:
Joo, kun taloa lämmittää kokonaan puulla, sitä menee myös. Sähköllä menisi ehkä 15-20 tkwh, joten puulla tulee edullisemmaksi, sekä saa hyötyliikuntaa.
Eikun öitä vaan.Disseisback: "Joo, kun taloa lämmittää kokonaan puulla, sitä menee myös. Sähköllä menisi ehkä 15-20 tkwh, joten puulla tulee edullisemmaksi, sekä saa hyötyliikuntaa.
Eikun öitä vaan."
Ja jos pörssisähköllä lämmittäisi niin kalliit tunnit tulisivat tosi kalliiksi, kun sähkölämmitys on käytännössä päällä kesää lukuun ottamatta. Ja nykyään on kiinteä hintainen sopimus niin se maksaa maltaita? Puulämmitys on oikein?
Hyvää yötä vielä kerran! Palasin tänne vielä hetkeksi.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Joo, kun taloa lämmittää kokonaan puulla, sitä menee myös. Sähköllä menisi ehkä 15-20 tkwh, joten puulla tulee edullisemmaksi, sekä saa hyötyliikuntaa.
Eikun öitä vaan."
Ja jos pörssisähköllä lämmittäisi niin kalliit tunnit tulisivat tosi kalliiksi, kun sähkölämmitys on käytännössä päällä kesää lukuun ottamatta. Ja nykyään on kiinteä hintainen sopimus niin se maksaa maltaita? Puulämmitys on oikein?
Hyvää yötä vielä kerran! Palasin tänne vielä hetkeksi.Niin näköjään palasit. 😃
Niin, mä mietin, kun jouduin päättämään talon lämmitysmuodon uudelleen, että tämä polttopuulämmitys antaa minulle enemmän vaihtoehtoja kuin joku ns. "vihreä linja". Maalämpö-, ilmavesilämpö.....kumpikin lämmitysmuoto vaatii edullista sähkösopimusta...
Mun sähkönkulutus on lähinnä pienitehoisia pumppuja...ja voin krksiä puuta useammasts suunnasta. Nyt teen hartiapankilla 0-hintaista puista energian. Ostopuullakin kilpailukykyinen.
Ja täältä maasta puu ei lopu kesken ikinä...Disseisback kirjoitti:
Niin näköjään palasit. 😃
Niin, mä mietin, kun jouduin päättämään talon lämmitysmuodon uudelleen, että tämä polttopuulämmitys antaa minulle enemmän vaihtoehtoja kuin joku ns. "vihreä linja". Maalämpö-, ilmavesilämpö.....kumpikin lämmitysmuoto vaatii edullista sähkösopimusta...
Mun sähkönkulutus on lähinnä pienitehoisia pumppuja...ja voin krksiä puuta useammasts suunnasta. Nyt teen hartiapankilla 0-hintaista puista energian. Ostopuullakin kilpailukykyinen.
Ja täältä maasta puu ei lopu kesken ikinä...Disseisback: "Niin näköjään palasit. 😃
Ja täältä maasta puu ei lopu kesken ikinä..."
Meillä kerrostalossa Joensuussa on maalämpö. Se saattaa olla tällä hetkellä siinä asuntomuodossa kaikkein halvin. Mahdollisesti omakotitalossa väittämäsi polttopuulämmitys saattaa olla halvin vaihtoehto, jos suurimmaksi puut saa omasta metsästä. Sinulla taitaa olla jonkin verran metsää?
Palasin vielä tänne, kun en saanut unta.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "Niin näköjään palasit. 😃
Ja täältä maasta puu ei lopu kesken ikinä..."
Meillä kerrostalossa Joensuussa on maalämpö. Se saattaa olla tällä hetkellä siinä asuntomuodossa kaikkein halvin. Mahdollisesti omakotitalossa väittämäsi polttopuulämmitys saattaa olla halvin vaihtoehto, jos suurimmaksi puut saa omasta metsästä. Sinulla taitaa olla jonkin verran metsää?
Palasin vielä tänne, kun en saanut unta.No kerrostalon lämmityksessä jonkun pitäisi vastata lämmittämisestä, joten siksi se olisi haastsva lämmitysmuoto. Siksi maalämpö parempi...mutta olette sähkölaitoksen talutushihnassa... sähkönhinta voi olla tänään tämä, huonenna 200 kertainen...
En mä juuri omasta metsästä käy puuta...se on liian kaukana. Nyt käyn kaverin metsästä minkä kerkeen ja teen hälle sähköhommia siitä edestä. Roskapuuta hälle, mulle taas puhdasta energiaa...Disseisback kirjoitti:
No kerrostalon lämmityksessä jonkun pitäisi vastata lämmittämisestä, joten siksi se olisi haastsva lämmitysmuoto. Siksi maalämpö parempi...mutta olette sähkölaitoksen talutushihnassa... sähkönhinta voi olla tänään tämä, huonenna 200 kertainen...
En mä juuri omasta metsästä käy puuta...se on liian kaukana. Nyt käyn kaverin metsästä minkä kerkeen ja teen hälle sähköhommia siitä edestä. Roskapuuta hälle, mulle taas puhdasta energiaa...Disseisback: "No kerrostalon lämmityksessä jonkun pitäisi vastata lämmittämisestä, joten siksi se olisi haastsva lämmitysmuoto. Siksi maalämpö parempi...mutta olette sähkölaitoksen talutushihnassa... sähkönhinta voi olla tänään tämä, huonenna 200 kertainen...
En mä juuri omasta metsästä käy puuta...se on liian kaukana. Nyt käyn kaverin metsästä minkä kerkeen ja teen hälle sähköhommia siitä edestä. Roskapuuta hälle, mulle taas puhdasta energiaa..."
Hienoa, kun saat roskapuuta pientä korvausta vastaan. Vaihtotalous rules! :)
Minä en maksa lämmityksestä mitään kerrostalossa kuin vuokran kautta. Kolmen kuukauden sähkölasku pörssisähköllä oli alle 50 euroa. Selitys on se, että käyn vain harvoin Joensuussa eli sähkö ei kulu paljoa. Lisäksi tulee sähköveroa ja siirtomaksu. Sen jälkeen sähkölasku kokonaisuudessaan on noin 100 euroa kolmessa kuukaudessa. Muutaman kerran sinä aikana lämmitän sähkösaunan. Televisio ja tietokoneet kuluttavat sähkö vähemmän.
Hyvää sunnuntaita! Näyttää päivä jo vaihtuneen ja alkoi väsyttämään vihdoinkin! Öitä! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Disseisback: "No kerrostalon lämmityksessä jonkun pitäisi vastata lämmittämisestä, joten siksi se olisi haastsva lämmitysmuoto. Siksi maalämpö parempi...mutta olette sähkölaitoksen talutushihnassa... sähkönhinta voi olla tänään tämä, huonenna 200 kertainen...
En mä juuri omasta metsästä käy puuta...se on liian kaukana. Nyt käyn kaverin metsästä minkä kerkeen ja teen hälle sähköhommia siitä edestä. Roskapuuta hälle, mulle taas puhdasta energiaa..."
Hienoa, kun saat roskapuuta pientä korvausta vastaan. Vaihtotalous rules! :)
Minä en maksa lämmityksestä mitään kerrostalossa kuin vuokran kautta. Kolmen kuukauden sähkölasku pörssisähköllä oli alle 50 euroa. Selitys on se, että käyn vain harvoin Joensuussa eli sähkö ei kulu paljoa. Lisäksi tulee sähköveroa ja siirtomaksu. Sen jälkeen sähkölasku kokonaisuudessaan on noin 100 euroa kolmessa kuukaudessa. Muutaman kerran sinä aikana lämmitän sähkösaunan. Televisio ja tietokoneet kuluttavat sähkö vähemmän.
Hyvää sunnuntaita! Näyttää päivä jo vaihtuneen ja alkoi väsyttämään vihdoinkin! Öitä! :)Maksat lämmittämisen vuokrassa.. se ei liity sun taloussähköön. Jos olet vuokrannut kämpän yksityiseltä, hän maksaa lämmityksen yhtiövastikkeessa. Talonyhtiö, joka maksattaa energian yhtiövastikkeessa ei voi reagoida energianhintaan kovin nopeasti...
Mutta vuokrasi luultavasti nousee ja nousee...nousi varmaan jo keväällä roimasti...luulisin..
Eikun uudelleen caan hyvää yötä.Disseisback kirjoitti:
Maksat lämmittämisen vuokrassa.. se ei liity sun taloussähköön. Jos olet vuokrannut kämpän yksityiseltä, hän maksaa lämmityksen yhtiövastikkeessa. Talonyhtiö, joka maksattaa energian yhtiövastikkeessa ei voi reagoida energianhintaan kovin nopeasti...
Mutta vuokrasi luultavasti nousee ja nousee...nousi varmaan jo keväällä roimasti...luulisin..
Eikun uudelleen caan hyvää yötä.Disseisback: "Maksat lämmittämisen vuokrassa.. se ei liity sun taloussähköön. Jos olet vuokrannut kämpän yksityiseltä, hän maksaa lämmityksen yhtiövastikkeessa. Talonyhtiö, joka maksattaa energian yhtiövastikkeessa ei voi reagoida energianhintaan kovin nopeasti...
Eikun uudelleen caan hyvää yötä."
Olen vuokrannut kämpän yksityiseltä - hän siis maksaa lämmityksen yhtiövastikkeessa. Vuokra ei ole noussut yhtään 4-6 vuoteen, joten sähköhinta ei ole vaikuttanut vuokraan ollenkaan.
Sanoi vuokraisäntä noin 4 vuotta sitten, että vuokra voi nousta riippuen hänen yhtiövastikkeensa noususta. Mutta ilmeisesti sekään ei ole nousut. Nyt mennään meillä maalämmöllä edullisesti. Vuokra on 670 euroa yksiöstä, oliko 36 neliötä sähkösaunalla.
Hyviä sunnuntaita ja maanantain vapaapäivää? :)
- Anonyymi
Ei kai mies valitse naista, loppujen lopuksi nainen valitsee miehen, tai tarvitaan ainakin yhteinen tahtotila.
Se jokin sinulla on, näin lauletaan jossain laulussa.
Valintaan varmasti vaikuttaa oma elämäntilanne.
Itse en ole helppoihin koskaan langennut, vaan niihin jotka vaativat paljon päästääkseen lähelleen.
Sitä kai saa mitä tilaa?
https://www.youtube.com/watch?v=RTY6GrUKnKQ
AVAV: "Ei kai mies valitse naista, loppujen lopuksi nainen valitsee miehen, tai tarvitaan ainakin yhteinen tahtotila.
Se jokin sinulla on, näin lauletaan jossain laulussa.
Valintaan varmasti vaikuttaa oma elämäntilanne."
Kiitos näkemyksestäsi, jossa olet pitkälti oikeassa, sillä jossain on sanottu, että mies on myyjä ja nainen ostaja parisuhteenmuotoutumisessa.
- Anonyymi
Miehet katsovat aluksi lähinnä ulkonäköä
Naisten kriteereitä ovat ensisijassa ulkonäkö, status, koulutus ja toimeentulo
Nämä ovat siis niitä ensi vaiheen kriteereitä tai jos haetaan paria lyhytaikaiseen suhteeseen.
Kyllä tietysti muitakin tärkeitä seikkoja on, kunhan nämä ensimmäiset kriteerit ovat täyttyneet.Anonyymi: "Miehet katsovat aluksi lähinnä ulkonäköä
Naisten kriteereitä ovat ensisijassa ulkonäkö, status, koulutus ja toimeentulo
Nämä ovat siis niitä ensi vaiheen kriteereitä tai jos haetaan paria lyhytaikaiseen suhteeseen.
Kyllä tietysti muitakin tärkeitä seikkoja on, kunhan nämä ensimmäiset kriteerit ovat täyttyneet."
Sinulla oli hyviä havaintoja - ehkä osut aika lähelle oikeaa, että miehet katsovat aluksi ulkonäköä ja naiset paljon laajemmin esimerkiksi koulutusta sekä toimeentuloa.
- Anonyymi
Itselläni se ratkaiseva tekijä on persoona. Mä joko tykästyn toisen persoonaan tai en, eikä sitä pysty oikein millään muulla ohittamaan ... luonne, käytös, huumorintaju, älykkyys, sitten jos vielä maailmankatsomus, asenteet ja arvot ovat kohdillaan, niin homma toimii. Toki sitten esimerkiksi myös iällä on merkitystä, mutta yleensä ikäero tuppaa näkymään myös noissa edellämainituissa.
Mä en ole oikeastaan koskaan tavoitellut ketään. Se ei sovi mun persoonaani. Jos ei muhun tykästy, niin sitten ei. Pienikin haisu kilpailua, niin minä poistu.anonyymi: "Itselläni se ratkaiseva tekijä on persoona. Mä joko tykästyn toisen persoonaan tai en, eikä sitä pysty oikein millään muulla ohittamaan ... luonne, käytös, huumorintaju, älykkyys, sitten jos vielä maailmankatsomus, asenteet ja arvot ovat kohdillaan, niin homma toimii. Toki sitten esimerkiksi myös iällä on merkitystä, mutta yleensä ikäero tuppaa näkymään myös noissa edellämainituissa.
Mä en ole oikeastaan koskaan tavoitellut ketään. Se ei sovi mun persoonaani. Jos ei muhun tykästy, niin sitten ei. Pienikin haisu kilpailua, niin minä poistu."
Tämä pitää ehkä monen muun kohdalla, että persoona ratkaisee ja se miten sovitaan eriosa-alueilla yhteen? Miksi kilpailutilanteessa poistut?- Anonyymi
anonyymi: "Itselläni se ratkaiseva tekijä on persoona. Mä joko tykästyn toisen persoonaan tai en, eikä sitä pysty oikein millään muulla ohittamaan ... luonne, käytös, huumorintaju, älykkyys, sitten jos vielä maailmankatsomus, asenteet ja arvot ovat kohdillaan, niin homma toimii. Toki sitten esimerkiksi myös iällä on merkitystä, mutta yleensä ikäero tuppaa näkymään myös noissa edellämainituissa.
Mä en ole oikeastaan koskaan tavoitellut ketään. Se ei sovi mun persoonaani. Jos ei muhun tykästy, niin sitten ei. Pienikin haisu kilpailua, niin minä poistu."
Tämä pitää ehkä monen muun kohdalla, että persoona ratkaisee ja se miten sovitaan eriosa-alueilla yhteen? Miksi kilpailutilanteessa poistut?Niin ja ainakin mulle oleellista tuossa kysymyksessäsi oli sana "parinmuodostuksessa". Siinä oleellisua ovat nuo mainitsenani asiat (siis minulle). Toisinaan on tullut harrastettua satunnaisempaakin ja siinä taas melkeinpä ainoa oleellinen tekijä on ollut ulkonäkö. Kaikessa muussa on riittänyt, että vaikuttaa täysijärkiseltä ja käytökseltään sellaiselta, että ei ole vaaraksi. Sellaista yksilöä ei ole tatkoituskaan tavata toista kertaa, eikä varsinkaan muodostaa paria. Useampi on kyllä yrittänyt jälkikäteen ehdotella treffejä jne. mutta kun eivät he ole sellaisia, että tuossa mielessä kiinnostaisi. Itselleni ulkonäkö ei riitä parinmuodostuksessa edes alkuun. Siksipä luen täältä aina ihmeissäni noita juttuja, joissa ulkonäkö olisi lainkaan oleellinen tekijä. Vielä enemmän tuo ihmetyttää, kun tiedän omassa ystäväpiirissäni ajateltavan hyvin samalla tavalla kuin minäkin.
Mulla ei ole sellaista kilpailuviettiä, että kiinnostaisi. Henkilöstä menee hetkessä maku ja mielenkiinto, jos on minkäänlaista kilpailuasetelmaa (siis jos se henkilö itse osoittaa, että sellaista olisi). Mun seurastani saa vapaasti poistua tutkailemaan muuta tarjontaa, mutta takausin en enää huoli. Se on taas eri kysymys, jos sovitaan vähän vapaammasta järjestelystä, mutta muut ovat vain "hauskanpitoa". Seksin voin antaa anteeksikin, tietyin reunaehdoin, ihastumista tai rakastumista en. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja ainakin mulle oleellista tuossa kysymyksessäsi oli sana "parinmuodostuksessa". Siinä oleellisua ovat nuo mainitsenani asiat (siis minulle). Toisinaan on tullut harrastettua satunnaisempaakin ja siinä taas melkeinpä ainoa oleellinen tekijä on ollut ulkonäkö. Kaikessa muussa on riittänyt, että vaikuttaa täysijärkiseltä ja käytökseltään sellaiselta, että ei ole vaaraksi. Sellaista yksilöä ei ole tatkoituskaan tavata toista kertaa, eikä varsinkaan muodostaa paria. Useampi on kyllä yrittänyt jälkikäteen ehdotella treffejä jne. mutta kun eivät he ole sellaisia, että tuossa mielessä kiinnostaisi. Itselleni ulkonäkö ei riitä parinmuodostuksessa edes alkuun. Siksipä luen täältä aina ihmeissäni noita juttuja, joissa ulkonäkö olisi lainkaan oleellinen tekijä. Vielä enemmän tuo ihmetyttää, kun tiedän omassa ystäväpiirissäni ajateltavan hyvin samalla tavalla kuin minäkin.
Mulla ei ole sellaista kilpailuviettiä, että kiinnostaisi. Henkilöstä menee hetkessä maku ja mielenkiinto, jos on minkäänlaista kilpailuasetelmaa (siis jos se henkilö itse osoittaa, että sellaista olisi). Mun seurastani saa vapaasti poistua tutkailemaan muuta tarjontaa, mutta takausin en enää huoli. Se on taas eri kysymys, jos sovitaan vähän vapaammasta järjestelystä, mutta muut ovat vain "hauskanpitoa". Seksin voin antaa anteeksikin, tietyin reunaehdoin, ihastumista tai rakastumista en.Ai niin unohtui mainita, että kumpikin parisuhekumppanin on ollut sellaisia, että eivät he ulkoisella habituksellaan alkuun lainkaan mun huomiotani kiinnittäneet. Eivät hyvässä, eivätkä pahassa, vaan silleen "no, ihan ok", täysin neutraali ajatus joka voi tulla likipitäen kenestä tahansa. Heistä on tullut seksuaalisesti mielenkiintoisia, sitten kun olen ihastunut persoonaan.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja ainakin mulle oleellista tuossa kysymyksessäsi oli sana "parinmuodostuksessa". Siinä oleellisua ovat nuo mainitsenani asiat (siis minulle). Toisinaan on tullut harrastettua satunnaisempaakin ja siinä taas melkeinpä ainoa oleellinen tekijä on ollut ulkonäkö. Kaikessa muussa on riittänyt, että vaikuttaa täysijärkiseltä ja käytökseltään sellaiselta, että ei ole vaaraksi. Sellaista yksilöä ei ole tatkoituskaan tavata toista kertaa, eikä varsinkaan muodostaa paria. Useampi on kyllä yrittänyt jälkikäteen ehdotella treffejä jne. mutta kun eivät he ole sellaisia, että tuossa mielessä kiinnostaisi. Itselleni ulkonäkö ei riitä parinmuodostuksessa edes alkuun. Siksipä luen täältä aina ihmeissäni noita juttuja, joissa ulkonäkö olisi lainkaan oleellinen tekijä. Vielä enemmän tuo ihmetyttää, kun tiedän omassa ystäväpiirissäni ajateltavan hyvin samalla tavalla kuin minäkin.
Mulla ei ole sellaista kilpailuviettiä, että kiinnostaisi. Henkilöstä menee hetkessä maku ja mielenkiinto, jos on minkäänlaista kilpailuasetelmaa (siis jos se henkilö itse osoittaa, että sellaista olisi). Mun seurastani saa vapaasti poistua tutkailemaan muuta tarjontaa, mutta takausin en enää huoli. Se on taas eri kysymys, jos sovitaan vähän vapaammasta järjestelystä, mutta muut ovat vain "hauskanpitoa". Seksin voin antaa anteeksikin, tietyin reunaehdoin, ihastumista tai rakastumista en.anonyymi: "Niin ja ainakin mulle oleellista tuossa kysymyksessäsi oli sana "parinmuodostuksessa". Siinä oleellisua ovat nuo mainitsenani asiat (siis minulle). Toisinaan on tullut harrastettua satunnaisempaakin ja siinä taas melkeinpä ainoa oleellinen tekijä on ollut ulkonäkö. Kaikessa muussa on riittänyt, että vaikuttaa täysijärkiseltä ja käytökseltään sellaiselta, että ei ole vaaraksi. Sellaista yksilöä ei ole tatkoituskaan tavata toista kertaa, eikä varsinkaan muodostaa paria. Useampi on kyllä yrittänyt jälkikäteen ehdotella treffejä jne. mutta kun eivät he ole sellaisia, että tuossa mielessä kiinnostaisi. Itselleni ulkonäkö ei riitä parinmuodostuksessa edes alkuun. Siksipä luen täältä aina ihmeissäni noita juttuja, joissa ulkonäkö olisi lainkaan oleellinen tekijä. Vielä enemmän tuo ihmetyttää, kun tiedän omassa ystäväpiirissäni ajateltavan hyvin samalla tavalla kuin minäkin.
Mulla ei ole sellaista kilpailuviettiä, että kiinnostaisi. Henkilöstä menee hetkessä maku ja mielenkiinto, jos on minkäänlaista kilpailuasetelmaa (siis jos se henkilö itse osoittaa, että sellaista olisi). Mun seurastani saa vapaasti poistua tutkailemaan muuta tarjontaa, mutta takausin en enää huoli. Se on taas eri kysymys, jos sovitaan vähän vapaammasta järjestelystä, mutta muut ovat vain "hauskanpitoa". Seksin voin antaa anteeksikin, tietyin reunaehdoin, ihastumista tai rakastumista en."
Kiitos vastauksesta, joka monelle varmaan aiheuttaa avartavaa näkökulmaa asiaan. Ulkonäkö siis vaikuttaa vain lyhyissä suhteissa sinun mukaan. Taidan toisen kerran vastata pienen miettimisen jälkeen, sillä tekstisi laittaa todella miettimään parisuhdetta sinun näkökulmastasi.- Anonyymi
anonyymi: "Niin ja ainakin mulle oleellista tuossa kysymyksessäsi oli sana "parinmuodostuksessa". Siinä oleellisua ovat nuo mainitsenani asiat (siis minulle). Toisinaan on tullut harrastettua satunnaisempaakin ja siinä taas melkeinpä ainoa oleellinen tekijä on ollut ulkonäkö. Kaikessa muussa on riittänyt, että vaikuttaa täysijärkiseltä ja käytökseltään sellaiselta, että ei ole vaaraksi. Sellaista yksilöä ei ole tatkoituskaan tavata toista kertaa, eikä varsinkaan muodostaa paria. Useampi on kyllä yrittänyt jälkikäteen ehdotella treffejä jne. mutta kun eivät he ole sellaisia, että tuossa mielessä kiinnostaisi. Itselleni ulkonäkö ei riitä parinmuodostuksessa edes alkuun. Siksipä luen täältä aina ihmeissäni noita juttuja, joissa ulkonäkö olisi lainkaan oleellinen tekijä. Vielä enemmän tuo ihmetyttää, kun tiedän omassa ystäväpiirissäni ajateltavan hyvin samalla tavalla kuin minäkin.
Mulla ei ole sellaista kilpailuviettiä, että kiinnostaisi. Henkilöstä menee hetkessä maku ja mielenkiinto, jos on minkäänlaista kilpailuasetelmaa (siis jos se henkilö itse osoittaa, että sellaista olisi). Mun seurastani saa vapaasti poistua tutkailemaan muuta tarjontaa, mutta takausin en enää huoli. Se on taas eri kysymys, jos sovitaan vähän vapaammasta järjestelystä, mutta muut ovat vain "hauskanpitoa". Seksin voin antaa anteeksikin, tietyin reunaehdoin, ihastumista tai rakastumista en."
Kiitos vastauksesta, joka monelle varmaan aiheuttaa avartavaa näkökulmaa asiaan. Ulkonäkö siis vaikuttaa vain lyhyissä suhteissa sinun mukaan. Taidan toisen kerran vastata pienen miettimisen jälkeen, sillä tekstisi laittaa todella miettimään parisuhdetta sinun näkökulmastasi."Ulkonäkö siis vaikuttaa vain lyhyissä suhteissa sinun mukaan."
En tainnut sanoa ihan noin yksioikoisesti, varsinkaan muiden ihmisten osalta. Minä vastasin vain omasta näkökulmastani ja miten asia minun kohdallani menee. Myös omassa ystäväpiirissäni tilanne on pitkälti sama, mutta jokainenhan meistä valitsee oman ystäväpiirinsä, joten tuo ei ole mikään erityisen objeksiivinen näkökulma.
Mä en etsi, enkä näe mahdollista kumppaniani minään etuuksien tuojana tmv. Ainoa asia, jota häneltä kaipaan on se, että voin olla oma itseni ja onnellinen hänen kanssaan (ja toivottavasti hän myös minun). Noin periaatteessa, tai oikeastaan käytännössäkin, mä pystyn kyllä luomaan oman elämi puitteet ihan itsekin, eli niitä ei toisen tarvitse minulle mukanaan tuoda. Mä kaipaan vain yhdessä viihtymistä ja rakkautta. Anonyymi kirjoitti:
"Ulkonäkö siis vaikuttaa vain lyhyissä suhteissa sinun mukaan."
En tainnut sanoa ihan noin yksioikoisesti, varsinkaan muiden ihmisten osalta. Minä vastasin vain omasta näkökulmastani ja miten asia minun kohdallani menee. Myös omassa ystäväpiirissäni tilanne on pitkälti sama, mutta jokainenhan meistä valitsee oman ystäväpiirinsä, joten tuo ei ole mikään erityisen objeksiivinen näkökulma.
Mä en etsi, enkä näe mahdollista kumppaniani minään etuuksien tuojana tmv. Ainoa asia, jota häneltä kaipaan on se, että voin olla oma itseni ja onnellinen hänen kanssaan (ja toivottavasti hän myös minun). Noin periaatteessa, tai oikeastaan käytännössäkin, mä pystyn kyllä luomaan oman elämi puitteet ihan itsekin, eli niitä ei toisen tarvitse minulle mukanaan tuoda. Mä kaipaan vain yhdessä viihtymistä ja rakkautta.anonyymi: "Mä en etsi, enkä näe mahdollista kumppaniani minään etuuksien tuojana tmv. Ainoa asia, jota häneltä kaipaan on se, että voin olla oma itseni ja onnellinen hänen kanssaan (ja toivottavasti hän myös minun). Noin periaatteessa, tai oikeastaan käytännössäkin, mä pystyn kyllä luomaan oman elämi puitteet ihan itsekin, eli niitä ei toisen tarvitse minulle mukanaan tuoda. Mä kaipaan vain yhdessä viihtymistä ja rakkautta."
Kiitos tarkennuksesta. Nyt toit näkemyksesi timanttisesti esiin - onnellisuus, viihtyminen yhdessä ja rakkaus.
Hyvää viikonloppua! Ps. En vastakaan lisäilen aiempaan, sillä oli sen verran vaikeaa vastattavaa aiheeltaan, että jaksanut ryhtyä viikonloppuna rasittamaan aivonystyröitäni.
Valitsen hänet sen perusteella, miltä minusta tuntuu hänen seurassaan. Olon täytyy olla turvallinen, levollinen, mutta samalla vatsanpohjaa poltteleva. Sitten kun toisen lähellä on lämmin olla talvimyrskyssäkin, niin tietää olevansa oikean ihmisen kanssa.
Aletheias: "Valitsen hänet sen perusteella, miltä minusta tuntuu hänen seurassaan. Olon täytyy olla turvallinen, levollinen, mutta samalla vatsanpohjaa poltteleva. Sitten kun toisen lähellä on lämmin olla talvimyrskyssäkin, niin tietää olevansa oikean ihmisen kanssa."
Eli tuntemus pohjalta sinä valitset hänet. Kiitos aika runollisesta vastauksesta "lämmin olla talvimyrskyssä hänen lähellä"! :)
Hyvää viikonloppua! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "Valitsen hänet sen perusteella, miltä minusta tuntuu hänen seurassaan. Olon täytyy olla turvallinen, levollinen, mutta samalla vatsanpohjaa poltteleva. Sitten kun toisen lähellä on lämmin olla talvimyrskyssäkin, niin tietää olevansa oikean ihmisen kanssa."
Eli tuntemus pohjalta sinä valitset hänet. Kiitos aika runollisesta vastauksesta "lämmin olla talvimyrskyssä hänen lähellä"! :)
Hyvää viikonloppua! :)Toki monen "järkiperäisenkin" asian täytyy loksahtaa kohdilleen, mutta vaikka toinen olisi paperilla miten sopiva, niin tunne on se, mikä lopulta ratkaisee 😊
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Toki monen "järkiperäisenkin" asian täytyy loksahtaa kohdilleen, mutta vaikka toinen olisi paperilla miten sopiva, niin tunne on se, mikä lopulta ratkaisee 😊
Alan pitämään sinusta enemmän ja enemmän.
Tai, siis kirjoituksistasi.
AV Aletheias kirjoitti:
Toki monen "järkiperäisenkin" asian täytyy loksahtaa kohdilleen, mutta vaikka toinen olisi paperilla miten sopiva, niin tunne on se, mikä lopulta ratkaisee 😊
Aletheias: "niin tunne on se, mikä lopulta ratkaisee 😊"
Tuo taitaa pitää paikkansa varsinkin monen naisen kohdalla - tunne ja rakkaus ratkaisee?Anonyymi kirjoitti:
Alan pitämään sinusta enemmän ja enemmän.
Tai, siis kirjoituksistasi.
AVMukava kuulla, että kirjoitukseni herättää jotain positiivista 😊
Aletheias: "niin tunne on se, mikä lopulta ratkaisee 😊"
Tuo taitaa pitää paikkansa varsinkin monen naisen kohdalla - tunne ja rakkaus ratkaisee?Uskoisin näin. Ilman tunnetta parisuhteessa on kovin ontto olo. Tunne on kuin liima, joka pitää kaksi ihmistä yhdessä.
Aletheias kirjoitti:
Uskoisin näin. Ilman tunnetta parisuhteessa on kovin ontto olo. Tunne on kuin liima, joka pitää kaksi ihmistä yhdessä.
Taidat olla tunneihmisiä? Mutta olet oikeassa ilmeisesti tuosta parisuhteen liimasta, tunteesta.
Hyvää yötä, sillä itse lopettelen kohta! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Taidat olla tunneihmisiä? Mutta olet oikeassa ilmeisesti tuosta parisuhteen liimasta, tunteesta.
Hyvää yötä, sillä itse lopettelen kohta! :)Olen kyllä vahvasti tunneihminen, vaikka mietin asioita myös järjen näkökulmasta. Tunne silti aina voittaa 😊
Hyvää yötä ja kauniita unia sinne!- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Uskoisin näin. Ilman tunnetta parisuhteessa on kovin ontto olo. Tunne on kuin liima, joka pitää kaksi ihmistä yhdessä.
Tunne on se liima, ei seksi kuten monesti väitetään, vaikka silläkin on oma tärkeä merkityksensä.
Anonyymi kirjoitti:
Tunne on se liima, ei seksi kuten monesti väitetään, vaikka silläkin on oma tärkeä merkityksensä.
Minulle tunne ja seksi kietoutuvat tiukasti yhteen, joten seksi myös osaltaan ylläpitää parisuhteen tunneyhteyttä. Seksin kautta on mahdollista päästä toista lähelle tavoilla, jotka eivät muutoin ole mahdollisia.
Aletheias kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti tunneihminen, vaikka mietin asioita myös järjen näkökulmasta. Tunne silti aina voittaa 😊
Hyvää yötä ja kauniita unia sinne!Aletheias: "Olen kyllä vahvasti tunneihminen, vaikka mietin asioita myös järjen näkökulmasta. Tunne silti aina voittaa 😊"
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Olisiko jotain esimerkkiä asiasta?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "Olen kyllä vahvasti tunneihminen, vaikka mietin asioita myös järjen näkökulmasta. Tunne silti aina voittaa 😊"
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Olisiko jotain esimerkkiä asiasta?Hyvä kysymys. Jos esim tapaan miehen, pohdin parisuhteeseen vaukuttavia asioita myös käytännön ja järjen näkökulmasta. Mitä välimatka tarkoittaisi parisuhteen kannalta, miten mahdolliset lapset vaikuttavat tilanteeseen jne. En siis vain heittäydy tunteelle, pakkaa kapsäkkejäni ja muuta jonnekin kauas rakkauden perässä pohtimatta asiaa myös järjellä. Mutta vaikka kaikki järjellä perusteltavissa olevat asiat olisivat kunnossa, ei se riitä, jos tunne puuttuu.
En tiedä osasinko avata asiaa oikein, mutta ehkä ymmärsit ydinajatuksen 😊Aletheias kirjoitti:
Hyvä kysymys. Jos esim tapaan miehen, pohdin parisuhteeseen vaukuttavia asioita myös käytännön ja järjen näkökulmasta. Mitä välimatka tarkoittaisi parisuhteen kannalta, miten mahdolliset lapset vaikuttavat tilanteeseen jne. En siis vain heittäydy tunteelle, pakkaa kapsäkkejäni ja muuta jonnekin kauas rakkauden perässä pohtimatta asiaa myös järjellä. Mutta vaikka kaikki järjellä perusteltavissa olevat asiat olisivat kunnossa, ei se riitä, jos tunne puuttuu.
En tiedä osasinko avata asiaa oikein, mutta ehkä ymmärsit ydinajatuksen 😊Aletheias: "En tiedä osasinko avata asiaa oikein, mutta ehkä ymmärsit ydinajatuksen 😊"
Joo, kyllä tunteella järkevyyden rajoissa?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "En tiedä osasinko avata asiaa oikein, mutta ehkä ymmärsit ydinajatuksen 😊"
Joo, kyllä tunteella järkevyyden rajoissa?Järki on mukana tietynlaisena selustani turvaajana. Moni hurahtaa tunteeseen niin kovaa, että unohtaa järjen, mikä saattaa johtaa pahimmassa tapauksessa hyvinkin traagiseen lopputulokseen.
Minä tunnen lujaa ja vahvasti, koko sielullani ja sydämelläni, mutta järki huomauttelee kyllä sivusta, jos alkaa mennä tekemiset typeryyden puolelle.
- Anonyymi
Valitsin aikanaan älykkyyden ja arvomaailman perusteella. En ajatellut, että älykkyydellä myös tienataan helposti rahaa.
Hän on ihminen, joka todella haluaa, että minulla on kaikkea.
Hän välittää, arvostaa ja haluaa parastani. En voisi kuvitella , kuka muu noin olisi minua koskaan ajatellut. Ei kukaan muu koskaan. Siksi hän on ollut paras lahja.anonyymi: "Valitsin aikanaan älykkyyden ja arvomaailman perusteella. En ajatellut, että älykkyydellä myös tienataan helposti rahaa.
Hän on ihminen, joka todella haluaa, että minulla on kaikkea.
Hän välittää, arvostaa ja haluaa parastani. En voisi kuvitella , kuka muu noin olisi minua koskaan ajatellut. Ei kukaan muu koskaan. Siksi hän on ollut paras lahja."
Onneksi olkoon, jos olet löytänyt älykkään, varakkaan, joka on lahja sinulle. :) Minkälainen teidän yhteinen arvomaailma on, saanko kysyä?
- Anonyymi
Voihan sitä jälkeenpäin sanoa että valitsi. Tosiasiassa olin kovin pettynyt ja yksinäinen. Hän sattui tielleni juuri kun olin avoin ja altis. Rakastuin. Eikun päätä pahkaa naimisiin ja lapsia pykäämään. Kaunista ja arvokasta yhdessäoloa pitkään. Sitten kaikki vain mureni. Selvittiin molemmat hyvin. Nyt täällä sinkkuplstalla kirjoittelen. Ei huonosti asiat ollenkaan tänäänkään.
anonyymi: "Voihan sitä jälkeenpäin sanoa että valitsi. Tosiasiassa olin kovin pettynyt ja yksinäinen. Hän sattui tielleni juuri kun olin avoin ja altis. Rakastuin. Eikun päätä pahkaa naimisiin ja lapsia pykäämään. Kaunista ja arvokasta yhdessäoloa pitkään. Sitten kaikki vain mureni. Selvittiin molemmat hyvin. Nyt täällä sinkkuplstalla kirjoittelen. Ei huonosti asiat ollenkaan tänäänkään."
Mutta kaunista ja arvokasta yhdessäoloa pitkään. Se kannatti - kaikki eivät saa tuotakaan. Hienoa, kun selvisitte molemmat. Mitkä olivat ne kriteerit - mihin hän kolahti?
Hyvää viikonloppua! :)
- Anonyymi
Mitä seuraa kuinka te pareja muodostatte naisen ulkonäkö siihen että kuinka tältä pillua haluaa ja naiset si taas useimmat raha ulkonäkö status mikä mahdollisesti meni vituiksi kun näillä perusteilla puolisoa itellenne valkkaatte oliko suhde tyydyttävä vuottakaan
Tästä lähtien menen pelkästään tunne edellä. Selviää kyllä aika nopeasti miltä se toinen tuntuu kohdattaessa, kuinka hyvin viihtyy yhdessä. Tullut siis aiemmin tehtyä ei niin hyviä valintoja, ”järkivalintoja”..
Rahalla ja statuksella ei pääse pitkälle.. yleensä nämä kaikki höpötykset siitä, että miehen pitää olla jotenkin menestynyt elämässään, että naiset valitsevat heidät kumppanikseen.. on ihan puppua.. ihan hyvin kumppani voi olla vaikka työtön. Tunne on se joka ratkaisee.Haaveilija39: "Tästä lähtien menen pelkästään tunne edellä. Selviää kyllä aika nopeasti miltä se toinen tuntuu kohdattaessa, kuinka hyvin viihtyy yhdessä. Tullut siis aiemmin tehtyä ei niin hyviä valintoja, ”järkivalintoja”..
Rahalla ja statuksella ei pääse pitkälle.. yleensä nämä kaikki höpötykset siitä, että miehen pitää olla jotenkin menestynyt elämässään, että naiset valitsevat heidät kumppanikseen.. on ihan puppua.. ihan hyvin kumppani voi olla vaikka työtön. Tunne on se joka ratkaisee."
Kyllä ne miehen ansiot merkkaavat joillekin naisille, mutta varmaan paljon sinun kaltaisia tunne edellä menijöitä löytyy??Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Tästä lähtien menen pelkästään tunne edellä. Selviää kyllä aika nopeasti miltä se toinen tuntuu kohdattaessa, kuinka hyvin viihtyy yhdessä. Tullut siis aiemmin tehtyä ei niin hyviä valintoja, ”järkivalintoja”..
Rahalla ja statuksella ei pääse pitkälle.. yleensä nämä kaikki höpötykset siitä, että miehen pitää olla jotenkin menestynyt elämässään, että naiset valitsevat heidät kumppanikseen.. on ihan puppua.. ihan hyvin kumppani voi olla vaikka työtön. Tunne on se joka ratkaisee."
Kyllä ne miehen ansiot merkkaavat joillekin naisille, mutta varmaan paljon sinun kaltaisia tunne edellä menijöitä löytyy??No se on totta. Varmasti on heitäkin. Lähinnä tämä oli viittaus mitä tällä palstalla pohditaan, ettei ne tavalliset tallaajat kelpaisivat. Vaan pitää olla rikas jne🤪
Itse näen sen pinnallisena jos kytätään pelkästään paljonko toinen tienaa/mitä tekee työkseen. Sen perusteella lähdetään sitten treffeille.Haaveilija39 kirjoitti:
No se on totta. Varmasti on heitäkin. Lähinnä tämä oli viittaus mitä tällä palstalla pohditaan, ettei ne tavalliset tallaajat kelpaisivat. Vaan pitää olla rikas jne🤪
Itse näen sen pinnallisena jos kytätään pelkästään paljonko toinen tienaa/mitä tekee työkseen. Sen perusteella lähdetään sitten treffeille.Haaveilija39: "No se on totta. Varmasti on heitäkin. Lähinnä tämä oli viittaus mitä tällä palstalla pohditaan, ettei ne tavalliset tallaajat kelpaisivat. Vaan pitää olla rikas jne🤪
Itse näen sen pinnallisena jos kytätään pelkästään paljonko toinen tienaa/mitä tekee työkseen. Sen perusteella lähdetään sitten treffeille."
Myönnetään, että minustakin täällä palstalla jotkut miehet toitottavat liikaa sitä omaisuutta, asemaa ja statusta. Mutta mielestäni he ovat oikeassa osan naisten suhteen. Jo eläinmaailmassa menestyvä uros pärjää naarasmarkkinoilla?
Toisaalta eräs marokkolainen mies väitti, että heillä miehellä pitää olla tuloja ja asunto, jotta kelpaa. Mutta Suomessa naisella kuulemma vaikuttaa tunteet ja se, että se mies rakastaa häntä. Tämä nuori marokkolainen oli naimisissa suomalaisen opiskelijanaisen kanssa.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "No se on totta. Varmasti on heitäkin. Lähinnä tämä oli viittaus mitä tällä palstalla pohditaan, ettei ne tavalliset tallaajat kelpaisivat. Vaan pitää olla rikas jne🤪
Itse näen sen pinnallisena jos kytätään pelkästään paljonko toinen tienaa/mitä tekee työkseen. Sen perusteella lähdetään sitten treffeille."
Myönnetään, että minustakin täällä palstalla jotkut miehet toitottavat liikaa sitä omaisuutta, asemaa ja statusta. Mutta mielestäni he ovat oikeassa osan naisten suhteen. Jo eläinmaailmassa menestyvä uros pärjää naarasmarkkinoilla?
Toisaalta eräs marokkolainen mies väitti, että heillä miehellä pitää olla tuloja ja asunto, jotta kelpaa. Mutta Suomessa naisella kuulemma vaikuttaa tunteet ja se, että se mies rakastaa häntä. Tämä nuori marokkolainen oli naimisissa suomalaisen opiskelijanaisen kanssa.Varmasti Marokossa noin. Siellä ei nainen kyllä pärjää ilman puolisoa. Taitaa siinä maassa olla muutenkin enemmän valtaa miehenä parisuhteessa, ettei kahden eri maan kulttuureiden yhdistäminen ole kyllä varmasti helpointa.😬 Suomalainen nainen koetaan vielä hyvin hankalana kumppanina.
Haaveilija39 kirjoitti:
Varmasti Marokossa noin. Siellä ei nainen kyllä pärjää ilman puolisoa. Taitaa siinä maassa olla muutenkin enemmän valtaa miehenä parisuhteessa, ettei kahden eri maan kulttuureiden yhdistäminen ole kyllä varmasti helpointa.😬 Suomalainen nainen koetaan vielä hyvin hankalana kumppanina.
Haaveilija39: "Suomalainen nainen koetaan vielä hyvin hankalana kumppanina."
Päinvastoin - tämä suomalainen nainen ei vaatinut siltä marokkolaiselta kuin sitä, että tämä rakastaa häntä. Mies oli koulutukseltaan vartija. Kohtalaisen hyvännäköinen kuntosalilla käyvä, joten naisen valinnassa saattoi olla muitakin tekijöitä kuin rakkaus ja tunteet?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Suomalainen nainen koetaan vielä hyvin hankalana kumppanina."
Päinvastoin - tämä suomalainen nainen ei vaatinut siltä marokkolaiselta kuin sitä, että tämä rakastaa häntä. Mies oli koulutukseltaan vartija. Kohtalaisen hyvännäköinen kuntosalilla käyvä, joten naisen valinnassa saattoi olla muitakin tekijöitä kuin rakkaus ja tunteet?Ei rakkautta voi vaatia joko sitä on tai ei ole. Itsekin siis voin vaan toivoa, että jokaisessa suhteessa se rakkaus/välittäminen olisi aitoa.
Haaveilija39 kirjoitti:
Ei rakkautta voi vaatia joko sitä on tai ei ole. Itsekin siis voin vaan toivoa, että jokaisessa suhteessa se rakkaus/välittäminen olisi aitoa.
Haaveilija39: "Ei rakkautta voi vaatia joko sitä on tai ei ole. Itsekin siis voin vaan toivoa, että jokaisessa suhteessa se rakkaus/välittäminen olisi aitoa."
Keskustelu käytiin englanniksi luonani olutlasin äärellä. Paikalla oli myös nuori italialainen vaihto-opiskelija. Se oli sellaista miesten kesken keskustelua, jossa ei välttämättä käytetty "vaatia" sanaa vaan ajatus oli "mitä nainen edellyttää suhteeltaan Marokossa ja Suomessa". Suomalainen nainen tai hänen vaimonsa ei edellyttänyt muuta kuin rakkautta.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Ei rakkautta voi vaatia joko sitä on tai ei ole. Itsekin siis voin vaan toivoa, että jokaisessa suhteessa se rakkaus/välittäminen olisi aitoa."
Keskustelu käytiin englanniksi luonani olutlasin äärellä. Paikalla oli myös nuori italialainen vaihto-opiskelija. Se oli sellaista miesten kesken keskustelua, jossa ei välttämättä käytetty "vaatia" sanaa vaan ajatus oli "mitä nainen edellyttää suhteeltaan Marokossa ja Suomessa". Suomalainen nainen tai hänen vaimonsa ei edellyttänyt muuta kuin rakkautta.No niin kiitos selvennyksestä. 😁
- Anonyymi
Selväjärkisyys on hyvä lähtökohta, ei liian suomi24 -orientoitunut esimerkiksi
anonyymi: "Selväjärkisyys on hyvä lähtökohta, ei liian suomi24 -orientoitunut esimerkiksi"
Mitä tarkoittaa selväjärkisyys? Mitä on liian suomi24 -orientoitunut?
- Anonyymi
Se mitä ennenkin olen kuuluttanut, eli suunnilleen sama taajuus. Jotta siihen pääsee täytyy vähintään arvojen ja elämäntapojen kohdata.
- Sheena"Se mitä ennenkin olen kuuluttanut, eli suunnilleen sama taajuus. Jotta siihen pääsee täytyy vähintään arvojen ja elämäntapojen kohdata.
- Sheena"
Suunnilleen sama taajuus arvojen ja elämäntapojen kohdalla - tuo oli jälleen kerran hyvin sanottu! :) Hyvää viikonloppua! :)
En tiedä, väsyttää kaikki pelailijat kyllä.
Itselle tärkeitä asiota ovat keskustelutaidot, se että ymmärtää mun outoa läppää.
Empaattinen ihminen kiinnittää huomion ja määrätynlainen heittäytymistaito sekä ihan vaan perushygienia on plussaa, jonka ei luulis olevan liikaa pyydetty.
Ulkonäöllisesti tatuoinnit ovat turn off, epäsiisti parta on toinen. Rahalla ei niinkään ole merkitystä, koska kuuluu mun mielestä koviin arvoihin.
Taas tänään tulin siihen ajatukseen, että jään loppuiäksi yksin.Mu5tasydän: "Taas tänään tulin siihen ajatukseen, että jään loppuiäksi yksin."
Eihän se mahdollinen HÄN ole ainut. ON ystäviä, sukulaisia ja tuttavia - heidän seurassaan et ole yksin?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Mu5tasydän: "Taas tänään tulin siihen ajatukseen, että jään loppuiäksi yksin."
Eihän se mahdollinen HÄN ole ainut. ON ystäviä, sukulaisia ja tuttavia - heidän seurassaan et ole yksin?En tarkoita, että tuo olisi välttämättä huono asia, enkä tietenkään ole kokonaisvaltaisesti yksin.
- Anonyymi
Musiikkimakukin saattaa vähän vaikuttaa, jos kodissa on tapana kuluttaa tai tuottaa musiikkia. 😅
https://youtu.be/UmroxJQKuXs?si=SfukCaz5eAIDAWnR
Vaikeaa on jos tämmönen oksettaa, vaikka kuulokkeet onkin keksitty. 🥴
Entinen Eivori- Anonyymi
Järkyttävää on myös, jollei kotona saa tanssia!!!!!! 😖
https://youtu.be/_QRigjsYKYI?si=M4AqvA1Pfc8-RtjY
Pitää saada loikkia, kun loikituttaa. 😛
Entinen Eivori - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aaa, kiitos. Nyt vasta älysin tarkistaa tämänkin ketjun. 🙂👍
Aaa, kiitos. Nyt vasta älysin tarkistaa tämänkin ketjun. 🙂👍
Entinen Eivori"Aaa, kiitos. Nyt vasta älysin tarkistaa tämänkin ketjun. 🙂👍
Entinen Eivori"
Tuo biisi ei täysillä napannut, vaikka oli hyvä. Nightwish ja HIM ovat parempaa samantyypistä musiikkia minusta.
Hyvää sunnuntaita! :)- AnonyymiUUSI
"Aaa, kiitos. Nyt vasta älysin tarkistaa tämänkin ketjun. 🙂👍
Entinen Eivori"
Tuo biisi ei täysillä napannut, vaikka oli hyvä. Nightwish ja HIM ovat parempaa samantyypistä musiikkia minusta.
Hyvää sunnuntaita! :)Eihän ne kaikki täysillä nappaa, vaikka kuuntelisi mukisematta. Mä tykkään kyllä laidasta laitaan musiikista eri genreistä. Paljon vaikuttaa oma henkinen olotila ja fiilis mitä milloinkin suosin. Mulla musiikki peilaa suoraan olotilaani. 🙂
Jos haluan purkaa henkistä patoumaa, uupumusta, karjuminen on mainiota silloin. Raskas. 😂
Eihän ne kaikki täysillä nappaa, vaikka kuuntelisi mukisematta. Mä tykkään kyllä laidasta laitaan musiikista eri genreistä. Paljon vaikuttaa oma henkinen olotila ja fiilis mitä milloinkin suosin. Mulla musiikki peilaa suoraan olotilaani. 🙂
Jos haluan purkaa henkistä patoumaa, uupumusta, karjuminen on mainiota silloin. Raskas. 😂
Entinen Eivori"Eihän ne kaikki täysillä nappaa, vaikka kuuntelisi mukisematta. Mä tykkään kyllä laidasta laitaan musiikista eri genreistä. Paljon vaikuttaa oma henkinen olotila ja fiilis mitä milloinkin suosin. Mulla musiikki peilaa suoraan olotilaani. 🙂
Entinen Eivori"
Sinulla on siis laaja musiikkimaku. Itseäni näin joulunseutuun nappaa seuraava raskasta joulua -sovitus Sylvian joululaulusta. Kymmeniä kertoja olen kuunnellut sitä lähijouluina ja ennen sitä.
https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmbo- AnonyymiUUSI
"Eihän ne kaikki täysillä nappaa, vaikka kuuntelisi mukisematta. Mä tykkään kyllä laidasta laitaan musiikista eri genreistä. Paljon vaikuttaa oma henkinen olotila ja fiilis mitä milloinkin suosin. Mulla musiikki peilaa suoraan olotilaani. 🙂
Entinen Eivori"
Sinulla on siis laaja musiikkimaku. Itseäni näin joulunseutuun nappaa seuraava raskasta joulua -sovitus Sylvian joululaulusta. Kymmeniä kertoja olen kuunnellut sitä lähijouluina ja ennen sitä.
https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmboKyllä sen nyt melko laaja voisi sanoa olevan. Musiikki on kuin värit, voi nähdä muutaman sävyn tai useampia ja tykätä niistä.
Pelkät harmaan sävyt olisi liian yksitoikkoisia, mielikuvituksettomiakin.
Kyllä sen nyt melko laaja voisi sanoa olevan. Musiikki on kuin värit, voi nähdä muutaman sävyn tai useampia ja tykätä niistä.
Entinen Eivori"Kyllä sen nyt melko laaja voisi sanoa olevan. Musiikki on kuin värit, voi nähdä muutaman sävyn tai useampia ja tykätä niistä.
Entinen Eivori"
Kuunteletko radiota? Itse kuuntelen Radio Novaa, Radio Nostalgiaa ja YleX:ää. Nova on valtavirtaa. Nostalgia 60-80-lukujen musiikkia ja YleX tuoretta nykymusiikkia. Kuunteletko jotain niistä tai jotain muuta radiokanavaa?- AnonyymiUUSI
"Kyllä sen nyt melko laaja voisi sanoa olevan. Musiikki on kuin värit, voi nähdä muutaman sävyn tai useampia ja tykätä niistä.
Entinen Eivori"
Kuunteletko radiota? Itse kuuntelen Radio Novaa, Radio Nostalgiaa ja YleX:ää. Nova on valtavirtaa. Nostalgia 60-80-lukujen musiikkia ja YleX tuoretta nykymusiikkia. Kuunteletko jotain niistä tai jotain muuta radiokanavaa?En kuuntele radiota, kun hyvin harvoin. Yleensä nautin hiljaisuudesta autossa ja kotona. Jos haluan musiikkia etsin sitä internetistä tai omat tallenteet. Viimeaikoina en ole paljoa musiikkia halunnut kuunnella. Keskittynyt eläimiin ja niiden jälkeläisiin. Söpöyteen. Tunteillut ja fiilistellyt elämän ihmettä syntymää ja kehityskulkua lähietäisyydeltä. Kesytellyt niitä junioreita ihmiskäteen tottumaan ja yrittänyt tehdä äitylien oloja hyviksi mm. monipuolisen ravinnon rahtaamisella nenän eteen. Vähän vie aikaa noin 50 eläimen huolto ja hellyttely muusta. 😂❤️
En kuuntele radiota, kun hyvin harvoin. Yleensä nautin hiljaisuudesta autossa ja kotona. Jos haluan musiikkia etsin sitä internetistä tai omat tallenteet. Viimeaikoina en ole paljoa musiikkia halunnut kuunnella. Keskittynyt eläimiin ja niiden jälkeläisiin. Söpöyteen. Tunteillut ja fiilistellyt elämän ihmettä syntymää ja kehityskulkua lähietäisyydeltä. Kesytellyt niitä junioreita ihmiskäteen tottumaan ja yrittänyt tehdä äitylien oloja hyviksi mm. monipuolisen ravinnon rahtaamisella nenän eteen. Vähän vie aikaa noin 50 eläimen huolto ja hellyttely muusta. 😂❤️
Entinen Eivori"En kuuntele radiota, kun hyvin harvoin. Yleensä nautin hiljaisuudesta autossa ja kotona. Jos haluan musiikkia etsin sitä internetistä tai omat tallenteet. Viimeaikoina en ole paljoa musiikkia halunnut kuunnella. Keskittynyt eläimiin ja niiden jälkeläisiin. Söpöyteen. Tunteillut ja fiilistellyt elämän ihmettä syntymää ja kehityskulkua lähietäisyydeltä. Kesytellyt niitä junioreita ihmiskäteen tottumaan ja yrittänyt tehdä äitylien oloja hyviksi mm. monipuolisen ravinnon rahtaamisella nenän eteen. Vähän vie aikaa noin 50 eläimen huolto ja hellyttely muusta. 😂❤️
Entinen Eivori"
Mitä onko sinulla 50 eläintä? Eikö siinä ole liikaa? Jotain jyrsijöitäkö?- AnonyymiUUSI
"En kuuntele radiota, kun hyvin harvoin. Yleensä nautin hiljaisuudesta autossa ja kotona. Jos haluan musiikkia etsin sitä internetistä tai omat tallenteet. Viimeaikoina en ole paljoa musiikkia halunnut kuunnella. Keskittynyt eläimiin ja niiden jälkeläisiin. Söpöyteen. Tunteillut ja fiilistellyt elämän ihmettä syntymää ja kehityskulkua lähietäisyydeltä. Kesytellyt niitä junioreita ihmiskäteen tottumaan ja yrittänyt tehdä äitylien oloja hyviksi mm. monipuolisen ravinnon rahtaamisella nenän eteen. Vähän vie aikaa noin 50 eläimen huolto ja hellyttely muusta. 😂❤️
Entinen Eivori"
Mitä onko sinulla 50 eläintä? Eikö siinä ole liikaa? Jotain jyrsijöitäkö?Onhan niitä, ei siinä ole yhtään liikaa, mutta aina niistä joku kuoleekin ja joudun päästämään tuskistaankin. Eivät kaikki elä vanhoiksi asti, kun sairaus vie. Hiirillä erityisesti syöpäherkkyys, kasvaimet. 😢💔
Mä nyt voisin elää eläimien keskellä täysin, mutta pitää miettiä resurssitkin. Mikä olis kivempaa kun hiirilauma, rottalauma, hamsterilauma tai marsulauma sylin täydeltä. Niitten keskellä olisi lämmin nukkuakin. 🥰
Ovat ihania sielukkaita olentoja, vaikka moni niitä ihan absurdisti pelkääkin. Hiiriä ja rottiakin. Villinä toki levittää tauteja ja käyttäytyy erilailla, kun kesyt versionsa. Mutta osaa kesytkin purra ja hyökätä, se on pääosin ihmisen oma vika jos niin käy. Silloin tekee jotain tyhmää mistä eläin ei pidä ja puolustautuu.
Onhan niitä, ei siinä ole yhtään liikaa, mutta aina niistä joku kuoleekin ja joudun päästämään tuskistaankin. Eivät kaikki elä vanhoiksi asti, kun sairaus vie. Hiirillä erityisesti syöpäherkkyys, kasvaimet. 😢💔
Mä nyt voisin elää eläimien keskellä täysin, mutta pitää miettiä resurssitkin. Mikä olis kivempaa kun hiirilauma, rottalauma, hamsterilauma tai marsulauma sylin täydeltä. Niitten keskellä olisi lämmin nukkuakin. 🥰
Ovat ihania sielukkaita olentoja, vaikka moni niitä ihan absurdisti pelkääkin. Hiiriä ja rottiakin. Villinä toki levittää tauteja ja käyttäytyy erilailla, kun kesyt versionsa. Mutta osaa kesytkin purra ja hyökätä, se on pääosin ihmisen oma vika jos niin käy. Silloin tekee jotain tyhmää mistä eläin ei pidä ja puolustautuu.
Entinen Eivori"Onhan niitä, ei siinä ole yhtään liikaa, mutta aina niistä joku kuoleekin ja joudun päästämään tuskistaankin. Eivät kaikki elä vanhoiksi asti, kun sairaus vie. Hiirillä erityisesti syöpäherkkyys, kasvaimet. 😢💔
Entinen Eivori"
Pikkusiskolla oli pienenä kaksi hamsteria tai marsua. Ne ei olleet pitkäikäisiä. Onko jo ollut muuttajia marsujen taivaaseen? Tuottaako se surua?
Olen kertonut tämän aikaisemmin - serkkupoika muutaman vuoden ikäisenä kertoi sedälleen, että "meillepä hankitaan norsu". Setä kysyi, että minnekä te sen laitatte. Siihen pikkupoika vastasi, että parvekkeelle. Pian sedälle selvisi, että kyseessä oli marsusta, eikä norsusta.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä, ei siinä ole yhtään liikaa, mutta aina niistä joku kuoleekin ja joudun päästämään tuskistaankin. Eivät kaikki elä vanhoiksi asti, kun sairaus vie. Hiirillä erityisesti syöpäherkkyys, kasvaimet. 😢💔
Entinen EivoriYmmärrän tota miestä hyvin. 🥰👍
https://youtu.be/cfgIRDn-SFQ?si=UvtsEL5c_iW_UH6r
Aivan ihania ystäviä hällä. ❤️
Entinen Eivori - AnonyymiUUSI
Niin ja kyllä jokaisen hiiren, hamsun ja marsun menetys sattuu minuun. Pahimmalta tuntuu olla itse vastuussa elämän päättämisestä. Mielummin parantaisin kun lopettaisin, mutta ei ole konsteja parantaa kaikkea. Niinpä tuskaa ei saa pitkittää. Vaikka luopuminen sattuu ja toisen elämän päättymisen päättäminen tuntuu kauhean epäreilullekin. Kuolisi itsekseen, olisi helpointa mutta sitten se tuska on punnittava, pitkittyykö jne. Kituminen on pahinta, sitä ei saa tehdä ikinä rakkaalle. Ylipäänsä elävälle.
Niin ja kyllä jokaisen hiiren, hamsun ja marsun menetys sattuu minuun. Pahimmalta tuntuu olla itse vastuussa elämän päättämisestä. Mielummin parantaisin kun lopettaisin, mutta ei ole konsteja parantaa kaikkea. Niinpä tuskaa ei saa pitkittää. Vaikka luopuminen sattuu ja toisen elämän päättymisen päättäminen tuntuu kauhean epäreilullekin. Kuolisi itsekseen, olisi helpointa mutta sitten se tuska on punnittava, pitkittyykö jne. Kituminen on pahinta, sitä ei saa tehdä ikinä rakkaalle. Ylipäänsä elävälle.
Entinen Eivori"Niin ja kyllä jokaisen hiiren, hamsun ja marsun menetys sattuu minuun. Pahimmalta tuntuu olla itse vastuussa elämän päättämisestä. Mielummin parantaisin kun lopettaisin, mutta ei ole konsteja parantaa kaikkea. Niinpä tuskaa ei saa pitkittää. Vaikka luopuminen sattuu ja toisen elämän päättymisen päättäminen tuntuu kauhean epäreilullekin. Kuolisi itsekseen, olisi helpointa mutta sitten se tuska on punnittava, pitkittyykö jne. Kituminen on pahinta, sitä ei saa tehdä ikinä rakkaalle. Ylipäänsä elävälle.
Entinen Eivori"
Hautaatko ne jyrsijät kotipihaan? Itse seuraan nyt Tanssii Tähtien Kanssa finaalia, joten en jaksa keksittyä oikein täällä kirjoitteluun, mutta vastaan sinulle kun ohjelma on ohi.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entinen EivoriMutta joo kyllähän mä saan kärrätä paljon puruja ja heinää paalikaupalla kotiin. Hiirille ruokaa tilaan kerra sen 20 kiloa ja hamsuille 10 kiloa. Hiiret syö melko paljon nopean aineenvaihdunnan takia, niin marsutkin. Hamsut tulee halvimmaksi kuluissa. 😅
Ja onhan mulla valtavasti kaikkea tarvikettakin, virikkeitä, asumuksia, kippoja ja vesipulloja, siltoja, jne jne. Terrat, dunat isoja koska haluan että tilaa on kullekin yksilölle enemmän kun se lain vaatima minimi. Mielummin x2. Marsuillakin on kokonainen huone taikakuutioin, jotta tilaa on kulkea ja elää. Saavat köpötellä muuallakin valvotusti, ettei käy sähköhazardeja.
Mutta joo, kuka mistäkin tykkää. Mä tykkään käyttää rahani lapsiin ja eläimiin, kotiin. En muuhun. Iloitsen niistä, kun rakkaillani on hyvä olla ja mitä tarvii.
Entinen Euvori Anonyymi kirjoitti:
Mutta joo kyllähän mä saan kärrätä paljon puruja ja heinää paalikaupalla kotiin. Hiirille ruokaa tilaan kerra sen 20 kiloa ja hamsuille 10 kiloa. Hiiret syö melko paljon nopean aineenvaihdunnan takia, niin marsutkin. Hamsut tulee halvimmaksi kuluissa. 😅
Ja onhan mulla valtavasti kaikkea tarvikettakin, virikkeitä, asumuksia, kippoja ja vesipulloja, siltoja, jne jne. Terrat, dunat isoja koska haluan että tilaa on kullekin yksilölle enemmän kun se lain vaatima minimi. Mielummin x2. Marsuillakin on kokonainen huone taikakuutioin, jotta tilaa on kulkea ja elää. Saavat köpötellä muuallakin valvotusti, ettei käy sähköhazardeja.
Mutta joo, kuka mistäkin tykkää. Mä tykkään käyttää rahani lapsiin ja eläimiin, kotiin. En muuhun. Iloitsen niistä, kun rakkaillani on hyvä olla ja mitä tarvii.
Entinen Euvori"Mutta joo kyllähän mä saan kärrätä paljon puruja ja heinää paalikaupalla kotiin. Hiirille ruokaa tilaan kerra sen 20 kiloa ja hamsuille 10 kiloa. Hiiret syö melko paljon nopean aineenvaihdunnan takia, niin marsutkin. Hamsut tulee halvimmaksi kuluissa. 😅
Entinen Euvori"
Sinähän olet varsinainen hamsterihenkilö? Meinasin sanoa, että marsutäti, mutta se täti ei sovi sinuun vaan olet pikemmin oma persoonansa - henkilö. Maksaako lemmikit paljon?- AnonyymiUUSI
"Niin ja kyllä jokaisen hiiren, hamsun ja marsun menetys sattuu minuun. Pahimmalta tuntuu olla itse vastuussa elämän päättämisestä. Mielummin parantaisin kun lopettaisin, mutta ei ole konsteja parantaa kaikkea. Niinpä tuskaa ei saa pitkittää. Vaikka luopuminen sattuu ja toisen elämän päättymisen päättäminen tuntuu kauhean epäreilullekin. Kuolisi itsekseen, olisi helpointa mutta sitten se tuska on punnittava, pitkittyykö jne. Kituminen on pahinta, sitä ei saa tehdä ikinä rakkaalle. Ylipäänsä elävälle.
Entinen Eivori"
Hautaatko ne jyrsijät kotipihaan? Itse seuraan nyt Tanssii Tähtien Kanssa finaalia, joten en jaksa keksittyä oikein täällä kirjoitteluun, mutta vastaan sinulle kun ohjelma on ohi.Juu, kotipihaan. Marsut aikanaan tuhkataan. Oukkidoukki, mminunkin tarttee mennä iltapuuhiin. Tarkistaa, että kaikilla on ruokaa, vettä ja vesipullot toimii ja jakaa iltapala vihreät joka suulle. 😄
Välillä keitän iltapalaksi puuroa hiirille ja hamsutkin syö, sekaan laktoositonta kermaviiliä ja kylkeen salaattia, parsaa jne. vaihdellen. Marsuille annan melko paljonkin kasviksia, kun syövät silti hyvin heinää ja raksunsakin. Kasvikoppejakin tulee ensi kesänä lisää, niin saadaan satoa lisää. Mitä jauhaa. Palaillaan taas. 🙂
Juu, kotipihaan. Marsut aikanaan tuhkataan. Oukkidoukki, mminunkin tarttee mennä iltapuuhiin. Tarkistaa, että kaikilla on ruokaa, vettä ja vesipullot toimii ja jakaa iltapala vihreät joka suulle. 😄
Välillä keitän iltapalaksi puuroa hiirille ja hamsutkin syö, sekaan laktoositonta kermaviiliä ja kylkeen salaattia, parsaa jne. vaihdellen. Marsuille annan melko paljonkin kasviksia, kun syövät silti hyvin heinää ja raksunsakin. Kasvikoppejakin tulee ensi kesänä lisää, niin saadaan satoa lisää. Mitä jauhaa. Palaillaan taas. 🙂
Entinen Eivori"Juu, kotipihaan. Marsut aikanaan tuhkataan. Oukkidoukki, mminunkin tarttee mennä iltapuuhiin. Tarkistaa, että kaikilla on ruokaa, vettä ja vesipullot toimii ja jakaa iltapala vihreät joka suulle. 😄
Entinen Eivori"
Hyvää sunnuntai-iltaa ja yötä! Törmätään joku toinen päivä. Ensi sunnuntaina minulla on ilmeisesti pikkujoulu Joensuussa. Silloin en kerkiä kirjoittelemaan, mutta perjantaina ja lauantaina on aikaa palstailla.
Tästä olikin poistettu kommentti, jossa joku oli sitä mieltä, että en ole empaattinen ihminen. Olisin toivonut perusteluja asian suhteen.
Sen mitä minä olen seurannut sinua niin ihan empaattiselta vaikutat, ainakin minusta. Perustelulle on minulla mutu-tuntuma.
Sen mitä minä olen seurannut sinua niin ihan empaattiselta vaikutat, ainakin minusta. Perustelulle on minulla mutu-tuntuma.
Kyllä minä koen olevani empaattinen ihminen ja sen takia pyysinkin perusteluja asiaan. Sen tiedän, että täällä on myös niitä ihmisiä, jotka eivät siedä kirjoitteluani, mutta jätän heidät omaan arvoonsa.
Jos jollakin ei ole kykyä selvittää asioita henkilökohtaisesti, niin minun puolesta saa olla sotkut selvittämättä.
Tuntuisi vain itsestä, että helpompi olisi itse kukasenkin elää ilman kaunaa mihinkään suuntaan.
Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, en itsekään pidä kaikista ihmisistä, mutta voisihan tuota edes yrittää selvittää eikä huudella anonyymisti jostain puskasta, kun ei vain ole pokkaa mihinkään muuhun ja se puskasta huutaminen on niin paljon helpompaa.Mu5tasydän kirjoitti:
Kyllä minä koen olevani empaattinen ihminen ja sen takia pyysinkin perusteluja asiaan. Sen tiedän, että täällä on myös niitä ihmisiä, jotka eivät siedä kirjoitteluani, mutta jätän heidät omaan arvoonsa.
Jos jollakin ei ole kykyä selvittää asioita henkilökohtaisesti, niin minun puolesta saa olla sotkut selvittämättä.
Tuntuisi vain itsestä, että helpompi olisi itse kukasenkin elää ilman kaunaa mihinkään suuntaan.
Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, en itsekään pidä kaikista ihmisistä, mutta voisihan tuota edes yrittää selvittää eikä huudella anonyymisti jostain puskasta, kun ei vain ole pokkaa mihinkään muuhun ja se puskasta huutaminen on niin paljon helpompaa.Mu5tasydän: "Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, en itsekään pidä kaikista ihmisistä, mutta voisihan tuota edes yrittää selvittää eikä huudella anonyymisti jostain puskasta, kun ei vain ole pokkaa mihinkään muuhun ja se puskasta huutaminen on niin paljon helpompaa."
Kun aloitin täällä palstalla niin kirjoittelin sukupuolineutraalisti ja minua luultiin naiskirjoittajaksi nickin kuvan perusteella. Silloin anonyymisti minua huoriteltiin, koska luultiin naiseksi. Näitten anonyymikirjoittajien taso on kirjava. On siellä fiksujakin kirjoittajia, mutta todella välillä huudellaan anonyymisti vähän mitä sattuu. Ei niistä kannata välittää. Sitten jos joku esittää nimimerkillä jotain vastaavaa - niin silloin voi anoa perusteluja väitteelle.
Minusta sinä olet empaattinen! Hyvää päivänjatkoa.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Mu5tasydän: "Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, en itsekään pidä kaikista ihmisistä, mutta voisihan tuota edes yrittää selvittää eikä huudella anonyymisti jostain puskasta, kun ei vain ole pokkaa mihinkään muuhun ja se puskasta huutaminen on niin paljon helpompaa."
Kun aloitin täällä palstalla niin kirjoittelin sukupuolineutraalisti ja minua luultiin naiskirjoittajaksi nickin kuvan perusteella. Silloin anonyymisti minua huoriteltiin, koska luultiin naiseksi. Näitten anonyymikirjoittajien taso on kirjava. On siellä fiksujakin kirjoittajia, mutta todella välillä huudellaan anonyymisti vähän mitä sattuu. Ei niistä kannata välittää. Sitten jos joku esittää nimimerkillä jotain vastaavaa - niin silloin voi anoa perusteluja väitteelle.
Minusta sinä olet empaattinen! Hyvää päivänjatkoa.Tässä tullaan taas siihen, miten törkeitä jotkut anonyymit voivat olla. Minusta sinäkin olet empaattinen ihminen mitä olen seurannut. Emme siis välitä moisista ihmisistä. Hyvää päivänjatkoa myös sinulle. 🤗
Mu5tasydän kirjoitti:
Tässä tullaan taas siihen, miten törkeitä jotkut anonyymit voivat olla. Minusta sinäkin olet empaattinen ihminen mitä olen seurannut. Emme siis välitä moisista ihmisistä. Hyvää päivänjatkoa myös sinulle. 🤗
Mu5tasydän: "Tässä tullaan taas siihen, miten törkeitä jotkut anonyymit voivat olla. Minusta sinäkin olet empaattinen ihminen mitä olen seurannut. Emme siis välitä moisista ihmisistä. Hyvää päivänjatkoa myös sinulle. 🤗"
Vaikka emme välittäisi näistä anonyymeistä - niin kumminkin he häiritsevät. Itse kerroin samassa talossa asuvasta hyvästä kaverista, jonka kanssa syömme yhdessä suklaata. Hän vie kauppaan minulta tyhjiä pulloja, joilla minä maksan osuuteni suklaasta. Hän maksaa noin puolet itse. Pistämme suklaalevyn puoliksi. Tämä häiritsevä anonyymi on saanut päähänsä jostain, että olemme homoja. On kuulemma homomaista touhua, vaikka olemme täysi heteroja. Miesystäväni hän on nimennyt Sepoksi.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Mu5tasydän: "Tässä tullaan taas siihen, miten törkeitä jotkut anonyymit voivat olla. Minusta sinäkin olet empaattinen ihminen mitä olen seurannut. Emme siis välitä moisista ihmisistä. Hyvää päivänjatkoa myös sinulle. 🤗"
Vaikka emme välittäisi näistä anonyymeistä - niin kumminkin he häiritsevät. Itse kerroin samassa talossa asuvasta hyvästä kaverista, jonka kanssa syömme yhdessä suklaata. Hän vie kauppaan minulta tyhjiä pulloja, joilla minä maksan osuuteni suklaasta. Hän maksaa noin puolet itse. Pistämme suklaalevyn puoliksi. Tämä häiritsevä anonyymi on saanut päähänsä jostain, että olemme homoja. On kuulemma homomaista touhua, vaikka olemme täysi heteroja. Miesystäväni hän on nimennyt Sepoksi.Häiritsevää käytöstä todellakin. Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla, että vaikeaa heistä on olla välittämättä.
Yritin aikani taistella, mutta pitäs olla vähän enemmän sotilaita samalla puolella, niin onnistuisi paremmin. Joskus tuntui, että taistelin yksin.
No onneksi sinä tiedät totuuden suklaa-asiassa. Järjetöntä tuollaiset puheet ja vielä järjettömämpää, että joku saa tuollaisesta kiksejä.Mu5tasydän kirjoitti:
Häiritsevää käytöstä todellakin. Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla, että vaikeaa heistä on olla välittämättä.
Yritin aikani taistella, mutta pitäs olla vähän enemmän sotilaita samalla puolella, niin onnistuisi paremmin. Joskus tuntui, että taistelin yksin.
No onneksi sinä tiedät totuuden suklaa-asiassa. Järjetöntä tuollaiset puheet ja vielä järjettömämpää, että joku saa tuollaisesta kiksejä.Kiitos näkemyksestäsi. Me olemme samalla puolella taistelussa ärsyttäviä anonyymejä vastaan!
Hyvää sunnuntaita! Itse taidan siirtyä muutamaksi tunniksi television ääreen. Törmätään täällä ehkä illalla?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiitos näkemyksestäsi. Me olemme samalla puolella taistelussa ärsyttäviä anonyymejä vastaan!
Hyvää sunnuntaita! Itse taidan siirtyä muutamaksi tunniksi television ääreen. Törmätään täällä ehkä illalla?Kiitos ja sitä samaa, ehkä törmätäänkin.
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos ja sitä samaa, ehkä törmätäänkin.
Hyvää joulua näin etukäteen, jos emme törmääkään palstalla. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2025! Tasan kuukausi jouluaattoon ja runsaat viisiviikkoa uuteen vuoteen! :)
Hyvää joulua näin etukäteen, jos emme törmääkään palstalla. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2025! Tasan kuukausi jouluaattoon ja runsaat viisiviikkoa uuteen vuoteen! :)
Kiitos ja sitä samaa sinnekin! :)
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos ja sitä samaa sinnekin! :)
Minkälainen on sinun ihannekumppanisi?
Tätä on kysytty aika monesti ja olen tähän vastannutkin kirjautumatta. Mun mielestä sellainen keskustelutaitoinen ihminen, joka kohtaa toiset empaattisesti ja jolle raha ei ole kaikista tärkein arvo. Jos ulkonäköä ajattelee, niin en pidä epäsiististä parrasta enkä siitä, että on ainakaan liikaa tatuointeja.
Mu5tasydän kirjoitti:
Entäpä sinun?
Mu5tasydän : Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Entäpä sinun?"
Vuosia sitten määrittelin se ihannekumppanin - uskovainen, osaa hyvin englantia ja sovitaan yhteen. Löysinkin siltä vaikuttavan naisen, mutta kuukausien esiseurustelun jälkeen tulimme siihen tulokseen, että emme sovi yhteen. Sittemmin olen tullut siihen tulokseen, että en taida kaivata juuri nyt kumppania. Naisystävää sentään etsin, sillä viime vuonna kuoli auto-onnettomuudessa se viimeinen naisystävä, joka oli jäljellä muutamasta.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Mu5tasydän : Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Entäpä sinun?"
Vuosia sitten määrittelin se ihannekumppanin - uskovainen, osaa hyvin englantia ja sovitaan yhteen. Löysinkin siltä vaikuttavan naisen, mutta kuukausien esiseurustelun jälkeen tulimme siihen tulokseen, että emme sovi yhteen. Sittemmin olen tullut siihen tulokseen, että en taida kaivata juuri nyt kumppania. Naisystävää sentään etsin, sillä viime vuonna kuoli auto-onnettomuudessa se viimeinen naisystävä, joka oli jäljellä muutamasta.Mulla on profiilissa sähköpostiosoite, johon voi halutessaan laittaa viestiä, jos kaipaat juttukaveria. Vastaan aina asiallisiin yhteydenottoihin enkä kirjoittelusi perusteella usko, että yhteydenottosi olisi epäasiallinen.
Mu5tasydän kirjoitti:
Mulla on profiilissa sähköpostiosoite, johon voi halutessaan laittaa viestiä, jos kaipaat juttukaveria. Vastaan aina asiallisiin yhteydenottoihin enkä kirjoittelusi perusteella usko, että yhteydenottosi olisi epäasiallinen.
Mu5tasydän: "Mulla on profiilissa sähköpostiosoite, johon voi halutessaan laittaa viestiä, jos kaipaat juttukaveria. Vastaan aina asiallisiin yhteydenottoihin enkä kirjoittelusi perusteella usko, että yhteydenottosi olisi epäasiallinen."
Joo, taidan ottaa yhteyttä. Yhden sinkut-palstalta löydetyn naisen kanssa kirjoittelimme pari vuotta, mutta sitten hän jostain syystä lopetti vastaamisen. Eli on kokemusta kirjoittelusta.Mu5tasydän kirjoitti:
Mulla on profiilissa sähköpostiosoite, johon voi halutessaan laittaa viestiä, jos kaipaat juttukaveria. Vastaan aina asiallisiin yhteydenottoihin enkä kirjoittelusi perusteella usko, että yhteydenottosi olisi epäasiallinen.
Lähetin sinulle sähköpostia vähän ennen kello 21. Vastailisitko huomiseen mennessä?
Hyvää marraskuun loppua!Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Lähetin sinulle sähköpostia vähän ennen kello 21. Vastailisitko huomiseen mennessä?
Hyvää marraskuun loppua!Juu, minä vastailen ja kiitos.
- AnonyymiUUSI
Oon hyvä noissa mutta ...varattu
anonyymi: "Oon hyvä noissa mutta ...varattu"
Aloituksessa oli - Mikä ratkaisee parinmuodostuksessa? Minkälaista ihmistä tavoittelet sinkkuna tai silloin, kun olit sinkku? Eli mikä tilanne sinulla oli ennen kuin olit varattu?
- AnonyymiUUSI
Aika pitkään ollut varattu mitä se kertoo?
- AnonyymiUUSI
Rakkaus ja tunteet ratkaisevat minulla parinvalinnan. Valitettavasti en ole löytänyt juuri sitä oikeaa.
- AnonyymiUUSI
Hyvää pikkujouluaikaa kaikille! Jospa hän löytyisi yllättäin pikkujoulusta! Onko kokemuksia pikkujoululöydöistä?
- AnonyymiUUSI
Hyvää pikkujouluaikaa myös sinulle. Itse olin 20 vuotiaana pikkujoulussa, jossa kerroin käyneeni Sokoksella ostoksilla. Ostin yöpuvun, koska yksi nainen suositteli sitä seksikkäänä. Oli ostanut sellaisen miehelleen. Kysyin pikkujoulussa muutaman naisen pöydässä, että haluaako joku teistä nähdä tuon seksikkään yöpuvun, joka minulla on alla. Yksi nainen potki pöydän alta jalkaani ja valitti jälkikäteen yhdelle miehelle, että oli saanut pakit minulta. Sen jälkeen en ole käynyt vastaavissa pikkujouluissa, joten ei ole kokemusta pikkujouluheiloista, mutta kokemukseni perusteella sellaisia löytyy. Onko muilla jotain muita pikkujoulukokemuksia?
Parin muodostuksessa ratkaisee ja ratkaisi sama aaltopituus, romanttinen tunne ja kummankin motivaatio. Suhteessa, jolla on tulevaisuus ei tarvitse miettiä vaan omakin motivaatio on itsestään selvää. Kun oma tunne kolahtaa, myös kipinää löytyy.
Järkeä käytän jo ennen isompia tunteita, jos arvomaailmat eroaa liikaa, tai toinen on varattu, on epävakaa, päihdeongelmainen, kiintymystapa on turvaton tai ei toinen ei osoita kiinnostusta oikeaan suhteeseen. Silloin olen hieman varuillani ja en päästä omia tunteita laukalle, vaan katson hetken mikä tilanne on ja sitten jätän asian siihen. Joskus olen vetäytynyt, vaikka tunteita olisi ehtinyt jo hieman syntyä, kun näen että jatkaminen olisi itselle vahingollista.
Tavoittelin sinkkuna ollessani keskivertoa älykkäämpää ihmistä, joka osaa ja haluaa keskustella syvällisiä, joka haluaa olla henkisesti ja fyysisesti lähellä ja silti parin välillä on myös terve erillisyys. Herkkyys, aitous ja läsnäolon kyky myös puhuttelee. Sen sain mitä toivoin, yli vuosi yhteistä aikaa jo takana.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010380Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523555Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543301- 642875
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2072243- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252033Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221456Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386