Sivutiellämme on kaatuneita puita ja niiden raivaukseen menee useampi päivä.
Veljeni kyseli konetta tuohon hommaan, mutta kaikkialla on kaatuneita puita, joten eivät tiedä milloin ehtivät.
Joten omilla systeemeillä poistamme nuo.
https://aijaa.com/iErOf7
Toistensa päälle kaatuneiden puiden raivaus on hidasta ja hankalaa, ja lisäksi pitää miettiä milloin voi käydä kehnosti.
Viikonloppuohjelma ja ehkä vielä maanantainkin
33
268
Vastaukset
Ohhoh! Kunnolla rytissyt..
Täällä tulee muutenkin aina ja kun on myrsky niin melkein aina jossain kaatuu puita.
Ja nyt oli tosiaan poikkeuksellisesta suunnasta tuuli, niin sekin vaikutti.
- Anonyymi
Ei tuon ryteikön edessä tarvitse enää miettiä milloin voi käydä huonosti. Suman väärällä purkujärjestyksellä noutaja tulee milloin vain.
Niin tulee ja se juuri vaatii sen miettimisen, että seisooko sillä puolella jolle runko katkaisussa siirtyy.
Noin 15 runkoa tien yli ja koska melkein kaikki ovat kuusia, niin karsimista riittää.
Veljeni lähti etsimään pidempää terälaippaa sahaan, sillä osa on tyvestä todella paksuja, eikä katkaisu onnistu.
- Anonyymi
nelosella tulee paljon uusintroja ja uusia jaksoja kaikenlaisista seikkailuohjelmista.
kuin aimn Amazing Race ja Seviytyjät.
Itse sain hauskan oman peli-idean tehdä hauska asteroidien räjäyttely-peli... luultavasti voi saattaaollalaitteistoa eli hardware 2s kiihstrrtymiäkin jotta hyviä kuvia ja poksaksia...- Anonyymi
Tekoälyn avulla voi luoda kuvia peli-ideoista. Videoitakin voi luoda sen avulla. Ne voivat auttaa hahmottamaan millainen pelistä voisi tulla ja niistä voi saada lisäideoita. Joskus oli talvimyrsky, puuskissa jopa 33 m/s, ainakin 31 m/s. Silloin lakosi kyllä puita ja paljon. - sivusta.
- Anonyymi
<ztgwewsroid blast 3D, voisiolla: #now enyering asteroidfield"....
nopeutuujaisoneeasteroidiytmitäpitäisijotta voisaadarnnätyksiäkin säiskimälläniitä.
tekninentoteutusniin kun eihatdwate-koodereitaoleniinmitenkäytetään jotain grafiikkakihdyttimiä tuollaisisa. - Anonyymi
Minun mökin pihalla oli puita kaatunut kuusi kappaletta ja se olii silloin viikko sitten ison myrskyn aikana. Mökkitielle oli kaatunut aika monta puuta mutta joku oli ne raivannut. Meillä on joku kilometrin pituinen metsäinen mökkitie. Saan puista klapeja aika paljon ja olen ne sahannut pölkyiksi. Haen klapikoneen jossain vaiheessa ja teen niistä klapeja.
Täällä on tarkoitus tehdä noista mahdollisimman paljon myytävää tavaraa, eli tukkeja tulee ja latvoista haketta.
- Anonyymi
No, jopa on melkoinen este tullut tielle!
VilmaMeitä ei haittaisi vielä aikoihin, mutta aamulla tuli soitto,että muita haittaa, joten pakko tehdä käsin tuo homma.
Moottorisaha käy kuitenkin huonosti (liian laiha seos) lähden kohta purkamaan sen kaasutinta.
Ohhoh! Siellä on rytissyt oikein kunnolla.
Tuossa riittää käsitöitä pitkäksi aikaa. Malttia matkaan.
Hitaasti ja harkiten hyvä tulee.Kyllä se tuosta etenee ja eräs lupasi tulla avuksi jos tarvitsemme.
Sahan huolto on nyt tehty ja se käy paremmin.
Kaipaisi silti uudet kalvot, mutta niitä ei ole varastossa.
(vähän väsyttää, sillä noissa raivuuhommissa löytyy harvoin käytössä olleita lihaksia)
((ai niin ja täytyy käydä etsimässä varastosta karkeampipohjaiset kumisaappaat, sillä rungot ovat liukkaita))
(((ehkä myös nastoitan niiden pohjat)))
- Anonyymi
NIIN OLI MIWELWSSÄ JOKU HAUSKA varuusräiskintä niin joskäyttää diectx niin xboksilla ja tietokoneilla toimii hyvinkin... tämä miten mikä on tämä linjamillelähwtät gradiikkakiihdyttimilellejotain iirtotehrtäviäjamilloin executethem
- Anonyymi
Johan on rytissyt!
Onneksi ei kukaan tuohon tuolloin ole sattunut. Tänäänkin oli vielä tosi kehno sää ajella, vaikka siirsin alkuviikoksi sovittua lähtoä. Ylimääräistä ajoa kertyi onnettomuuksien takia.
Seurasin vanhojen ilmapuntareiden viisareihin paikkoja. Viikon myrsky ylitti edellisen ennätyksen niukasti. Pidän noita vanhoja vempeleitä digitaalisia mielenkiintoisempana ja kauniina. Kaikki löydöt tehty kirppareilta käyttökelvottomina hylättyinä.Meillä on yli sata vuotta vanha ilmapuntari jossain (oli vielä muutama vuosi sitten seinässäkin, mutta nyt siinä on taulu).
Peräisin eläkkeellä olleen merikapteenin huutokaupasta (isovarini osti) ja Ahvenanmaan merimuseossa on muistaakseni samanlainen.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Meillä on yli sata vuotta vanha ilmapuntari jossain (oli vielä muutama vuosi sitten seinässäkin, mutta nyt siinä on taulu).
Peräisin eläkkeellä olleen merikapteenin huutokaupasta (isovarini osti) ja Ahvenanmaan merimuseossa on muistaakseni samanlainen.Vau, varmaan upea! Niillehän oli maanviljelyssäkin käyttöä, mutta merellä ja sisävesillä varmaan olleet tosi tarpeellisia. Moni ainakin tehty nimenomaan ruorin mallisiin, (yksi pieni messinkinen on tosi soma, liekkö laiva alta lahonnut) vaikka viime vuosikymmenillä niitä myyty enää lähinnä arvolahjoina.
- Anonyymi
Hemuli kävi ahneeksi. Ilmapuntari. Hattivatit piirittivät. R.I.P. Hemuli. Hattivatti olisi kätevä kapistus. Sähkökummitusolento 👻⚡️. Ilmaista sähköä. Kämppä lämpenee ja sähköshokkihoidotkin saa tarvittaessa siinä samalla 🤭. Sähköankeriaat? Nehän voisivat aikuisten oikeasti toimia sähköntuottajina. Isoon altaaseen niitä ja sitten niiden tuottamaa sähköä voitaisiin jotenkin taltioida 🤔. Nerokas idea, vaikka itse sanonkin. Guugletin, ne ovat näköjään tosiasiallisesti lähempänä monneja kuin oikeita ankeriaita. Taitavat osata hengittää sekä vedessä että ilmassa.
Ompas siinä kuusia. Mä en tykkää kuusista. Kaatuvat niin helposti, nyt koitetaan saada omasta taloyhtiöstä kaadettua. On siinä jo juurilahoa. Naapuritalossa meni yks mersu just kuusen takia. Männystä tykkään enemmän ja lehtipuista. Sopii sorvaamiseenkin. Harmi vaan kun koivua ei oo missään myytävänä puutavarana. Ois kiva jos puulajeja kasvatettaisiin monipuolisemmin ja myytäis ulkomaille korkeemman jalostusasteen tuotteita. No joo, eipä meillä oo designia. Paitsi Artek ja Aalto, mutta siihen se taitaa jäädä.
Kyllä mänty on tosiaan kestävämpi puu kuin kuusi. Ainakin omalla mökkipalstallani kuuset ovat ne, jotka ovat kaatuneet tuulen voimasta. Sen vuoksi uudet puut mitkä olen laittanut kasvamaan lähellä taloa ovat ollet mäntyjä, ne eivät yleensä kaadu kovassakaan myrskyssä.
- AnonyymiUUSI
Auttoisilla on ollut saha, joka sahasi pääasiassa visakoivua. En tiedä, onko enää toiminnassa. Ainakin lautaa käyttänyt huonekalutehdas Jämsäntien varressa näyttää hiljaiselta.
Mutta voi siellä sahalla olla kuivattuja tapuleita pystyssä. Anonyymi kirjoitti:
Auttoisilla on ollut saha, joka sahasi pääasiassa visakoivua. En tiedä, onko enää toiminnassa. Ainakin lautaa käyttänyt huonekalutehdas Jämsäntien varressa näyttää hiljaiselta.
Mutta voi siellä sahalla olla kuivattuja tapuleita pystyssä.Joo, täytyy mennä kattoon. Ostaa koivua sieltä tai jos ei enää pystyssä, niin tehdä sahasta vaikka hylätty video. Joroisillakin oli pitkään koivusaha, teki sotkan huonekalutehtaalle Lahteen puutavaraa. Mutta sen mä tiedän, että on palanut, eikä rakennettu enää uudelleen. Joku hylätty saha näytti olevan myytävänä Tampere Vaasa tien varrella. Pitäskö hommata oma saha?
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Joo, täytyy mennä kattoon. Ostaa koivua sieltä tai jos ei enää pystyssä, niin tehdä sahasta vaikka hylätty video. Joroisillakin oli pitkään koivusaha, teki sotkan huonekalutehtaalle Lahteen puutavaraa. Mutta sen mä tiedän, että on palanut, eikä rakennettu enää uudelleen. Joku hylätty saha näytti olevan myytävänä Tampere Vaasa tien varrella. Pitäskö hommata oma saha?
No siinä siis Parkanon lähellä tien varressa. Pari viikkoo sitten siinä oli kuusitukkia ja joku niitä siinä kopissa nosteli linjalle. Muuten kenttä aika hiljainen. Ja mökkinäyttelykin on purettu pois.
Kauhavalla eräs vaari virittää traktorisirkkelinsä sänkipellolle joka syksy ja kevät. Koskaan en oo nähny siinä tukkeja enkä lautaa. Purua kuitenkin.
Sahausbisnes on aika vänkää hommaa. Kun sivusta on seurannut.
- Anonyymi
Onpa hurja...!
xLiner - Anonyymi
Onko omia puita vai jonkun toisen puita ja kysy disseä se kaataa siitä vähän enemmänkin puita avohakkuu ja jos tänään kutsut niin disse olis jo polttanut kaikki ja kysyy mis o lisää puita
Ksnnattaa harkiten purkaa. Joku traktori ois poikaa... vois kiskoa päällimmäisen aina kasasta erilleen. 🤔
Tilanne muuttui sikäli, että eräs kävi arvioimassa, että puuta on sen verran paljon, että tulee tappiota jos katkotaan summassa moottorisahalla. Kone tulee ensi viikolla hoitamaan homman loppuun.
Noh, kuntoilu olisi kyllä ollut terveellistä (jos ei tule tukki päähän) ja ehdin jo laittaa nastatkin talvikumisaappaisiin (on niille muutenkin käyttöä).buddy-love kirjoitti:
Tilanne muuttui sikäli, että eräs kävi arvioimassa, että puuta on sen verran paljon, että tulee tappiota jos katkotaan summassa moottorisahalla. Kone tulee ensi viikolla hoitamaan homman loppuun.
Noh, kuntoilu olisi kyllä ollut terveellistä (jos ei tule tukki päähän) ja ehdin jo laittaa nastatkin talvikumisaappaisiin (on niille muutenkin käyttöä).Joo. Kyllähän noi näytti tukkipuille.
Mä oisin varmaan rymynnyt silti itse. Joskus riehuin pikkutraktorilla minimitukkimitassa runko kerrallaan 5-6 kuusta kasaan. Ei sitä pikkunippua kukaan silti ostanut...ois pitänyt olla kylillä lisätäytettä tukkirekkaan.
No sahuutin ne itse ja pygasin lauta-aidan niistä. 😄
- Anonyymi
Tosi painavia puut, voin kuvitella.
Niin, mutta tykkäättekö te kuusista? Just tohon mun ylempänä kommenttiin viitaten. Mä lapsena kiipeilin usein mäntyihin ja kerran erehdyin meneen kuuseen ja arvaa olinko naarmuilla. Että puihin mulla on ollu jo yhteys läpi elämän, etten pelkästään puutöihin niitä käyttänyt. Just se toimitusketju sieltä metsästä sahojen kautta on kiinnostanut. Ja metsä kasvaa koko ajan lisää.
OIva alue järjestää äijähenkinen moottorisahafestivaali.
Siellä saa päristä ja pilkkoa kyllästymiseen saakka.- Anonyymi
Tuon raivaamiseen tarvitset Mootorisahan ja Traktorin tai ainkin perkoukullisen auton
sekä köyttä tai vaijeria.Tyven puolelta poikki ja köysi tai vaijeri tyven puolelle kiinni ja auto , vetämään.Varoitus kolmio tai joku värikäs vaate varoittamaan muita tiellä liikujia,tiellä olevasta esteestä.Ei puita tarvitse kokonaisena vetää,pätki pienempiin osiin,nämä voi omistaja sitten hakea tienposkista itselleen. - Anonyymi
Onneksi se joku moto on jo luvannut tulla. Aina huolestuttaa kun näkee tuollaisilla työmailla tikkaita. Tikkailta ei saisi tehdä mitään töitä, eikä varsinkaan mennä päällekäisten tuulenkaatojen rytöläjää purkamaan.
Ja noissa hommissa moottorisahametsurin pitää olla myös fyysisesti kunnossa sekä ketterä. Siinä ei riitä että ymmärtää fysiikan lait.
-keinovaginamies-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386