Miten tulee toimia kun sain ilmoituksen gigantista että olisin tehnyt sieltä tilauksen

Anonyymi-ap

Eli 20.11 on tullut sähköpostiin tilausilmoitus ja kiitos tilauksesta.

En ole gigantista mitään tilannut reiluun vuoteen. Onko kellekään käynyt vastaavalla tavalla? Mistä on kysymys?

Selef Urge

32

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

20.11.2024 tullut lmoitus just sen huomasin. Kännykkä on ollut kiinni ja avaan sen nyt ja katson onko siihen tullut ilmoitusta.

Selef Urge

• Anonyymi

Klikkaa siinä viestissä olevaa linkkiä ja kirjaudu sisään pankkitunnuksilla peruaksesi tilauksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Klikkaa siinä viestissä olevaa linkkiä ja kirjaudu sisään pankkitunnuksilla peruaksesi tilauksen.

"Anonyymi
        2024-11-24 16:35:15
        Klikkaa siinä viestissä olevaa linkkiä ja kirjaudu sisään pankkitunnuksilla peruaksesi tilauksen".
        ...............
        Sen jos teet niin tilisi vedetään tyhjäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2024-11-24 16:35:15
        Klikkaa siinä viestissä olevaa linkkiä ja kirjaudu sisään pankkitunnuksilla peruaksesi tilauksen".
        ...............
        Sen jos teet niin tilisi vedetään tyhjäksi.

Joo, aikamoinen pahaatarkoittava neuvo...

Hyvä kun huomautit . Itsekin aioin siihen varoitusmaininnan laittaa.

Ilmoitan vaan Giganttiin asiasta huomenna enkä tilauksia peruuttele kun en ole semmoisia tilannutkaan.

Selef Urge

• Anonyymi

Kännykkääni ei ole tullut tilausilmoitusta. Eikös se pitäisi aina tilatessa tulla?

Selef Urge

• Anonyymi

Kokeilke kysyä Gigantin chatissä. Ennen kaikkea, ole varovainen...

• Anonyymi

Gigantin chat on tekoäly ja ihmistä ei ole paikalla sunnuntaisin, ainakaan tähän aikaan ja tuskin koko sunnuntaina. Tämä on ensimmäinen kerta kun joudun huijausyrityksen kohteeksi. Ellei sitten ole jokin muu sekoilu Gigantin puolelta kyseessä, mutta siitä ei varmaankaan ole kysymys vaan ihan väärän tilauksen lähettämisestä, jolla pyritään saamaan minua hölmöilemään. saatanan lasten tekosia.

Selef Urge

• Anonyymi

No, täytyyhän siinä ilmoituksessa lukea mitä olet muka "tilannut".
      Ota yhteys suoraan Giganttiin.

• Anonyymi

Gigantin asiakaspalvelusivulla:

" Gigantin nimissä on liikkeellä huijausyrityksiä. Rikolliset ovat lähestyneet puhelimitse ja viestitse mm. erinäisiin perintä- sekä laskutusasioihin liittyen. Myös Gigantin verkkosivuista on luotu hyvin aidontuntuinen valekopio, jonka url-osoite muistuttaa hyvin paljon virallista osoitettamme (www.gigantti.fi). Löydät lisätietoja miten tunnistat huijausviestit klikkaamalla alla olevaa 'Lue lisää' -linkkiä."

Ja kuittia en mene klikkailemaan....Koitan saada asiakaspalvelijaa kiinni just...

Selef Urge

• Anonyymi

Asiakaspalvelu on suljettu että tällä tavalla. Tekoälybotiskaan ei ollut mitään apua asian hoitamisessa.

Selef Urge

• Jos ilmoituksessa ei kerrota mitä on tilattu ja viestin mukana on linkki "lisätietoihin", niin ilmiselvä huijausyritys. Klikkaa sitä linkkiä, niin ei jää yritykseklsi...

• Anonyymi

Ei käynyt mielessäkään. Kiitos tuestanne ja ohjauksesta.

Kerron huomenna lisää sitten kun olen asiakaspalvelussa selvittänyt jutun.

Gigantin sivulta:

"Asiakaspalvelu on auki arkisin klo 9-20 ja lauantaisin 10-16. Yhteyden saat puhelimitse 020 321 321 tai tästä chatin kautta aukioloaikojen mukaisesti."

Selef Urge

• Anonyymi

Ilmiselvä huijausyritys.sinua on helppo huijata kun et itse tätä älynnyt.

• Noo, fiksullahan se jää vain huijausyritykseksi. Gigantin asiakaspalveluhan ei näihin osaa sen enempää kertoa, mitä julkaistussa varoituksessa lukee.

Rikolliset eivät liity Giganttiin millään lailla, eivätkä ole käyttämässä hyväkseen mitään Gigantin tilaussysteemien heikkouksia, vaan ihan vaan ihmisten hyväuskoisuutta.

• Anonyymi

Poista viesti, jos et ole tilannut mitään.

• Anonyymi

Entä jos poliisi kysyy sitä? Vastaan sille että sain neuvon poistaa sen?

Selef Urge

• Anonyymi

Siinä ilmoituksen aloituksessa lukee:

Hyvä asiakkaamme ja etunimeni ja sukunimeni aivan oikein kirjoitettuna.

• Anonyymi

T:

Selef Urge

• Anonyymi kirjoitti:

T:

Selef Urge

Mulle ja kaikille ko huijausyrityksiä tulee jatkuvasti. Ei poliisi ole niistä kiinnostunut.kunhan et anna tunnuksia.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Mulle ja kaikille ko huijausyrityksiä tulee jatkuvasti. Ei poliisi ole niistä kiinnostunut.kunhan et anna tunnuksia.

Mulle tämä on ihan eka kerta. Onneksi nämä rikolliset saavat kerran kunnon tuomion pahoista teoistaan. Intiassa näillä on isot toimistotilat missä työskentelevät kokopöiväisesti ja Intian poliisi on siitä taatusti tietoinen missä nämä huijaririkoliset pesivät , muttei puutu asiaan.

Selef Urge

• Anonyymi

Siitäs nyt sait kun aina allekirjoitat viestit nimelläsi. Ja aina muistat hölöttää mitä milloinkin olet shopannut just nimenomaan giganttisesta. 🤭

• Anonyymi

Minulle tuli kerran ilmoitus postista että paketti on saapunut,jota en todellakaan ollut tilannut.Eipä mittään,en noutanut sitä,niin joutuivat lähettämään takaisin sen.Se sitten siitä,-eikä mitään seuraamuksia tullut.

• Anonyymi

Jos tuollainen sähköpostiin tulee, poistan tietenkin linkkiä avaamaatta.

• Anonyymi

Asiakaspalvelu gigantissa auki 9-20 joten ei pääse vieläkään kysymään varmennostarkennoksellisuuveksellisuutta loppukanetosoivuujessa.

chattiteköälyropotti kuitenkin palveli kun malttoi tarkentaa kuin älyvapaalle mitä haluan tietää eli tekoälyllisyys päätyi huijausyritykseen aivan kuten minä ja ilmeisesi kaikki tekin.Olkaahan itsekkin tarkkoina. mikään viestissä ei ulkonaisesti erottunut äkkiseltään ouvolta lähetysviestissä joka oli noreplymiukumaukuiluagigantti.fi ainakin mun silmissä.

Siis olkaa oikeasti tarkkoina huijausviestien suhteen, koska jos sulla olisi oikea tilaus tulossa niin sä voisit haksahtaa. Poitin sen viestin ja koitan jututtaa tänään gigantin huonollisesti hitaallisuujessa kiinnisaatavallista asijakaspalvelua asijasta klo 9-20.

Selef Urge

• Anonyymi

Kyseessä oli Gigantin bugi, joka lähetti minulle kuitin kesäkuussa ostamani mikroaaltouunin ostosta, jonka kesäkuussa ostin myymälästä varaa ja nouva toiminnolla.

Eli ei ollut tämäkään vielä eka huijausyritys mua kohtaan. Herra on varjellut mua pahoilta ihmisiltä.

Eli tällainen lopputulema tälle tarinalle. Sitä viestiä en edes klikannut auki kun periaatteeni on etten tee mitään enempää kuin on pakko tehdä asijoijen selvittämiseen ja aina jos on vaihtoehtoreitti asijan selvittämiseen niin valitsen sen turvallisemman reitin.

Asiakaspalvelija osasi jutella mukavasti chatissa, mutta annoin asijan selvityksestä silti numeron 3 , koska jouvuin jonottamaan n.20min.

Selef Urge

• Anonyymi

Hienoa. Jeesus varjeli.

Mutta silti kantsuu aina olla varovainen eikä klikkailla mitä tahansa, "sillä teidän vastustajanne, P*rkele, käy ympäri kuin kiljuva jalopeura..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa. Jeesus varjeli.

Mutta silti kantsuu aina olla varovainen eikä klikkailla mitä tahansa, "sillä teidän vastustajanne, P*rkele, käy ympäri kuin kiljuva jalopeura..."

Mulle on tullut kaksi kertaa Klarnan perätön ilmoitus, että tietyn ostokseni osamaksu olisi muka myöhässä. Otin yhteyttäkin Klarnaan, jossa vain robotti vastasi.

Tuota robottia aloin hiukan epäillä ja siksi tarkistinkin nyt tilini, ettei huijari ole vienyt vähiä varojani, joilla olisi selvittävä ensikuun alkuun asti.

En nyt enää reagoi noihin valheilmoituksiin, jos itse tiedän maksaneeni kaiken ajallaan.

• Anonyymi

Minä eilen mietin ja lukemiin 99pros pysähtyi numerollisuuvet että on tämä hujausyritys, mutta 1 pros oli sillä kannalla että tuo sähköpostiosoite on mielestäni ihan saman kuin gigantin oma aito noreplyisyys, mutta en sitä jäänyt sitten tavailemaan enempää, mutta sen perusteella näytti aijolta, ja että voisiko olla jotain inhillimillisatkteknillistä.

No, asija selvisi pukiksi.

Nyt pitää iloita ja tanssahtaa innokkaasti käsijä taputellen hetki, jotta jännitystila normalisoituup.

Asija on täten loppuunsa käsitelty.

Selef Urge

• Anonyymi

Moikka vielä kuitenkin!

Kirjoitin aloituksessa etten ole vuoteen sieltä mitään tilannut, mutta eihän siitä olekaan kuin vähän yli 5kk ja 1 viikko suunnilleen aikaa kun sieltä mikroaaltouunin tilasin. Näin se muisti toimii kun miettii äkkii että milloinkohn se olikaan kun gigantista käväsin tuon mikroaalloillisen. Joo, kesäähän se oli, t-paitanenhan mulla oli päällä ja silleen hauvikset esillä ja leuka kai lievästi koholla.

Selef Urge

• Anonyymi

Itse olen muuten aina valokuvannut viime vuosien uudet, "isommat" ostokseni: mikroaaltouunin sekä jenkki-jääkaappi-pakastimen. Edellinen kestikin n. 30 vuotta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen muuten aina valokuvannut viime vuosien uudet, "isommat" ostokseni: mikroaaltouunin sekä jenkki-jääkaappi-pakastimen. Edellinen kestikin n. 30 vuotta!

Siis edellinen jenkki-jääkaappi-pakastin kesti n. 30 vuotta, oli muist. Whirlpool.

• Anonyymi

eurojackpottija 1 arwallisteisrivillisteisyys konearpomus otinpallisteisuus tiistai arpontaan.

4,12,14,34,37

lisänumerolliset: 3, 8

Selef Urge

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      39
      2955
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      63
      2334
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2294
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1988
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      17
      1352
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1346
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1343
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1224
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      22