Mitä se huumorintajuttoman ihmisen pelko pohjimmiltaan on?
Mikä niissä huumorintajuttomissa ihmisissä oikein pelottaa?
Huumorintajuton suhteeseen?
70
415
Vastaukset
- Anonyymi
No ehkä oletettu seuran raskaus mietityttää?
- AnonyymiUUSI
Juu-u. Sepä se.
Se tunne, kun valitset paikasi kauaksi kaikkein totisinta ja huomaat istuvasi ennen tilan asettumista hänen vieressänsä, etkä kehtaa siirtyä enää pois. Että miten siinä aina käykin niin.
Ei niissä mikään pelota, vaan ovat tylsää seuraa.
- AnonyymiUUSI
Sellaistakin on sattunut. Joskus olen kyllä miettinyt, miten nämä ihmiset sitten kokevat minut. Yritän aina toimia seuran mukaisesti ja kuunnella kohteliaasti, vaikka tuntuu ettei mitään yhteistä ole.
- Anonyymi
Jos toinen loukkaantuu kaikesta tai väärinymmärtää jokaisen sanan, niin kyllähän se jossainvälissä hermoille käy. Kerran oli työkaveri joka otti kaiken vitsinäkin sanotun tosissaan, ja oli sitten mennyt kertomaan esihenkilölle.
- Anonyymi
Elämä on hetkittäin niin raskasta, ettei ilman huumorintajua, mustaakin huumoria jaksaisi elää. Huumorintajuton on helposti jatkuvasti raskas ihminen kaiken muun raskaan lisänä.
Mulla ainakin huumori on auttanut selviämään monesta koettelemuksesta nähden jotain positiivistakin murheen keskellä.
Entinen Eivori- Anonyymi
Ja ihan hemmetin hyvä taito on osata nauraa itselleen. Silleen pärjää paremmin kun kysytään voimia.
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan hemmetin hyvä taito on osata nauraa itselleen. Silleen pärjää paremmin kun kysytään voimia.
Entinen EivoriEsimerkkinä kun mulla oli kohdun ulkoinen raskaus ja munanjohdin räjähti, tuli sisäinen verenvuoto ja sehän piti operoida tietysti sukkelaan. Kaikenkaikkiaan meni ihan liikaa aikaa koko tilani havaitsemiseen, mutta lopulta olin siis leikkaussalissa henkeä jo ahdistaen.
Odoteltiin leikkaavaa lääkäriä, jolla kesti jostain syystä vaikka kaikki valmistelut ja leikkaukseen osallistuva muu henkilökunta oli jo asemissaan. Yksi sitten näki oloni olevan tukala ja ääneen ihmetteli missä se tohtori viipyy. Tohtori Sykerö kävelykeppeineen.
Ja mä repesin nauramaan niin, etten meinannu loppua saada siitä hysteerisestä mielikuvasta ja naurusta, miten lääkäri hyppelee pitkin käytäviä kuin Sykerö keppeineen. 😂🤣
Aijai, nauroin makeasti ja jännitys laukesi. Oli hyvä nukkua sen jälkeen, stressittä.
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkkinä kun mulla oli kohdun ulkoinen raskaus ja munanjohdin räjähti, tuli sisäinen verenvuoto ja sehän piti operoida tietysti sukkelaan. Kaikenkaikkiaan meni ihan liikaa aikaa koko tilani havaitsemiseen, mutta lopulta olin siis leikkaussalissa henkeä jo ahdistaen.
Odoteltiin leikkaavaa lääkäriä, jolla kesti jostain syystä vaikka kaikki valmistelut ja leikkaukseen osallistuva muu henkilökunta oli jo asemissaan. Yksi sitten näki oloni olevan tukala ja ääneen ihmetteli missä se tohtori viipyy. Tohtori Sykerö kävelykeppeineen.
Ja mä repesin nauramaan niin, etten meinannu loppua saada siitä hysteerisestä mielikuvasta ja naurusta, miten lääkäri hyppelee pitkin käytäviä kuin Sykerö keppeineen. 😂🤣
Aijai, nauroin makeasti ja jännitys laukesi. Oli hyvä nukkua sen jälkeen, stressittä.
Entinen EivoriMulla tietysti elämä on ollut yhtä sairastelua ja vastoinkäymisestä toiseen selviämistä, niin olen karaistunut. Ei tuu menetettyä huumoria edes vakavissaan, jos joka nilkan nyrjähdyksestä tai migreenistä alkaisi totiseksi jurottajajsi en olis elossa enää. Ei voi synkistyä kun on vaikeaa, muuten se on menoa eikä nokitutusa, eikä tilanne parane huumorintajuttomuudella.
Entinen Eivori - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla tietysti elämä on ollut yhtä sairastelua ja vastoinkäymisestä toiseen selviämistä, niin olen karaistunut. Ei tuu menetettyä huumoria edes vakavissaan, jos joka nilkan nyrjähdyksestä tai migreenistä alkaisi totiseksi jurottajajsi en olis elossa enää. Ei voi synkistyä kun on vaikeaa, muuten se on menoa eikä nokitutusa, eikä tilanne parane huumorintajuttomuudella.
Entinen EivoriHyvä sinä 👍
Tuo jos mikä on ominaisuus, joka saa pölvästitkin nauttimaan ihmisten seurasta ja pitämään niistä älyttömästi 😀
On nimittäin tullut sanottua mssairaalle ystävälleni niin hölmöjä ajatuksia, että muunlaisessa seurassa olisin saanut hävetä itseni pöydän alle 😂
Ja tilannekomiikka, jonka jotkut noukkivat ilmasta ja pelastavat sinut siltä itsesi kärsimykseltä 😄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sinä 👍
Tuo jos mikä on ominaisuus, joka saa pölvästitkin nauttimaan ihmisten seurasta ja pitämään niistä älyttömästi 😀
On nimittäin tullut sanottua mssairaalle ystävälleni niin hölmöjä ajatuksia, että muunlaisessa seurassa olisin saanut hävetä itseni pöydän alle 😂
Ja tilannekomiikka, jonka jotkut noukkivat ilmasta ja pelastavat sinut siltä itsesi kärsimykseltä 😄Se on kyllä havaittu ominaisuudeksi, josta saapi olla kiitollinen. Ei ala niin herkästi synkistelemään, kun murjaisee kunnon puujalka vitsin ja nauraa päälle.
Minunkin esimies yritti kerran loukata mua sanomalla, että päässäs on vikaa kun aina koet sen kipeeksi. Johon hymyillen totesin, vikaa on siksihän se aina särkee. Sukuvika vielä kaiken lisäksi. Vika ei tarvitse olla edes iso kun se on päässä. 😉
Onhan huumori kaikinpuolin sellainen elämänilo, etenkin kun huumorit vielä kohtaa. ❤️😄
Joskus joku on mennyt noloksi esitettyään jonkun asian vähän tahdittomasti ja tajutessaan nolostuu, että hups nyt sanoin ajattelemattomasti. Siinä sitten keventäen voinut itse kuitata huumorilla, ettei tuo nyt niin vakavaa ole, vihjasten.
Entinen Eivori - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä havaittu ominaisuudeksi, josta saapi olla kiitollinen. Ei ala niin herkästi synkistelemään, kun murjaisee kunnon puujalka vitsin ja nauraa päälle.
Minunkin esimies yritti kerran loukata mua sanomalla, että päässäs on vikaa kun aina koet sen kipeeksi. Johon hymyillen totesin, vikaa on siksihän se aina särkee. Sukuvika vielä kaiken lisäksi. Vika ei tarvitse olla edes iso kun se on päässä. 😉
Onhan huumori kaikinpuolin sellainen elämänilo, etenkin kun huumorit vielä kohtaa. ❤️😄
Joskus joku on mennyt noloksi esitettyään jonkun asian vähän tahdittomasti ja tajutessaan nolostuu, että hups nyt sanoin ajattelemattomasti. Siinä sitten keventäen voinut itse kuitata huumorilla, ettei tuo nyt niin vakavaa ole, vihjasten.
Entinen EivoriYritän kovasti olla hyvätapainen herrasmies mutta en aina onnistu siinä, joskus lipsahtaa tahallisesti ja joskus tahattomasti...sanallisesti siis 🙂, tarkoittaa yhtä ja ulos tuleva saakin ihan toisen merkityksen kuin oli tarkoitus. Viimeksi tahaton tuli kun toivotin juhlista poislähtevälle pulskalle pariskunnalle iloisesti lähtöhetkellä 😂 "Hyvää ruokahalua" , olivat lähdössä putkeen toisille kekkereille...tarkoitus oli sanoa "hyvää matkaa"😁.
Eikä siitä ollut kauhean pitkä aika kun töräytin tahallisesti pariskunnan omissa kekkereissä muun porukan hiljaiseksi 😁 tietoisesti. Hyvä minä sillä kertaa mutta tämä toinen kerta sai aikaan kohonneita kulmakarvoja, noh oikeastaan ok näin jälkikäteen ajatellen 🙂
Joo, ei tajuttoman kanssa mitään tuu.
- AnonyymiUUSI
Niin ei, tiedä minkä syytteen vielä saa.
- Anonyymi
Tai niin, että molemmilla on erilainen huumorintaju.
Toinen osaa nauraa itselleen ja toinen kokee sen itsensä moittimisena, vaikkei se sitä ole.
Tähän olen törmännyt.
Kauhean vaikea on siinä selittää sitten omaa huumoriaan.
Joo. Maailmassa on paljon todella vakavia asioita. Huumori helpottaa sietämään ja jaksamaan.
Voisi olla vaikeaa elää 100 %:sen kanssa. Pitäisikö mennä nurkan taakse nauramaan vai itkemään?
Sitten ihmisillä on kausia, milloin hymyilyttää edes tai vähempi.
Vilma- Anonyymi
Jep, mulla ja miehelläni on erilainen huumorintaju, ei täysin mutta monessa kohtaa kumpikaan ei ymmärrä missä kohtaa se hauska oli, mille toinen nauraa. Välillä osuu molempien huumoriin. Kun ei osu, ollaa opittu toteamaan aijaa oli vissiin hauska juttu ja elämä jatkuu.
Anonyymi kirjoitti:
Jep, mulla ja miehelläni on erilainen huumorintaju, ei täysin mutta monessa kohtaa kumpikaan ei ymmärrä missä kohtaa se hauska oli, mille toinen nauraa. Välillä osuu molempien huumoriin. Kun ei osu, ollaa opittu toteamaan aijaa oli vissiin hauska juttu ja elämä jatkuu.
Entinen Eivori9:51
Tuo on hyvä esimerkki. Ja tavallaan se osoittaa meidän erilaisuutemme, luonteidemme erilaisuuden. Ja sehän nyt edellyttää ymmärtämistä. Aikuisilta ainakin.
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
9:51
Tuo on hyvä esimerkki. Ja tavallaan se osoittaa meidän erilaisuutemme, luonteidemme erilaisuuden. Ja sehän nyt edellyttää ymmärtämistä. Aikuisilta ainakin.
VilmaJos ei ymmärtämistä, niin ainakin hyväksyntää että erilaisia ollahan. Toki sekin pitää ymmärtää, että joku onkin erilainen kun itse, vaikkei sitä erilaisuutta ja persoonaa ihan ymmärtäisikään. Mutta ymmärtää ja hyväksyy, että erilaisia ollaa ja se on okei.
Entinen Eivori
- Anonyymi
Tarkoitin 100 %:sen tosikon kanssa. (Vaikka aikuiselta sekin tosikkopuoli saa löytyä)
Vilma Huumorintaju, tai oikeastaan tilannekomiikka on jotain, mitä joko on tai ei.
Enkä pelkää, että ajautuisin sellaisen kanssa suhteeseen, joka ei oikein tajua tilsnnekomiikkaa ja huumoria.. siitä ei ole pelkoa. Sellaista ei tulisi tapahtumaan.- Anonyymi
Voisihan täällä olla ketju koomillisista tapahtumista.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
VilmaOn niitä ollutkin.
Mä kytken sellaisen huumorin- ja tilannekomiikan ymmärtämättömyyden johonkin autismin kirjoon.
Ei vaan ole sellaista kykyä ymmärtää ja piste.
Muutama kaveri ja tuttava on sen tyyppisiä ja aika kuivaa on heidän kanssa keskustella "rennosti". Itse kun tykkään heittää kaikenlaista läppää, niin osa menee yli hilseen selkeästi. Ja jos sieltäpäin tulee jokin läppä, on se joku jostain kuultu ja ihan väärään kohtaan. 😁- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
On niitä ollutkin.
Mä kytken sellaisen huumorin- ja tilannekomiikan ymmärtämättömyyden johonkin autismin kirjoon.
Muutama kaveri ja tuttava on sen tyyppisiä ja aika kuivaa on heidän kanssa keskustella "rennosti". Itse kun tykkään heittää kaikenlaista läppää, niin osa menee yli hilseen selkeästi. Ja jos sieltäpäin tulee jokin läppä, on se joku jostain kuultu ja ihan väärään kohtaan. 😁Mutta onhan sekin humoristista, jos väärät vitsit kerrotaan väärässä paikassa.
Mutta onhan sekin humoristista, jos väärät vitsit kerrotaan väärässä paikassa.
VilmaJoo, se menee joskus hyvin, mutta jos aina joutuis vääntämään kaiken rautalangasta, ei se toimis.
- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
Joo, se menee joskus hyvin, mutta jos aina joutuis vääntämään kaiken rautalangasta, ei se toimis.
Ei toimisi ei ja rautalanka loppuisi...
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vilma😀 luepa mikä tahansa ketju alusta loppuun asti täällä niin huomaat löytäväsi komiikan aineksia ja runsaasti -sivusta
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimisi ei ja rautalanka loppuisi...
VilmaJoo. Huomaa, että täälläkin osa mun letkautuksista menee aika väärin läpi.
Täällä se ei haittaa, mutta kjmppanin kohdalla sellainen rasittais välittömästi. 😁- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
On niitä ollutkin.
Muutama kaveri ja tuttava on sen tyyppisiä ja aika kuivaa on heidän kanssa keskustella "rennosti". Itse kun tykkään heittää kaikenlaista läppää, niin osa menee yli hilseen selkeästi. Ja jos sieltäpäin tulee jokin läppä, on se joku jostain kuultu ja ihan väärään kohtaan. 😁Hah 😂 Väärä läppä väärään kohtaan ja sekin kovin kankeasti. Tunnistan tilanteen.
Onhan se vähän kummallista, etteivät kaikki koskaan naura tai puhu vapautuneesti.
Olen itse arvellut sen vaan johtuvan seurasta 😀 Anonyymi kirjoitti:
Hah 😂 Väärä läppä väärään kohtaan ja sekin kovin kankeasti. Tunnistan tilanteen.
Onhan se vähän kummallista, etteivät kaikki koskaan naura tai puhu vapautuneesti.
Olen itse arvellut sen vaan johtuvan seurasta 😀No välillä on jopa jotenkin myötähäpeän fiilistä, kun jossain hautajaisissa koittaa keventää alapääläpällä fiilistä...🙄
Kyllä sen vaan huomaa kenrn kanssa voi huoletta heitellä kaikenlaista ja se ei uppoa egoon, eikä raavituta tajaraivoa yötolkulla. 😄- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
😀 luepa mikä tahansa ketju alusta loppuun asti täällä niin huomaat löytäväsi komiikan aineksia ja runsaasti -sivusta
Samaa mieltä, paljon tahatonta ja tahallista piilokomiikkaa 😀
- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
No välillä on jopa jotenkin myötähäpeän fiilistä, kun jossain hautajaisissa koittaa keventää alapääläpällä fiilistä...🙄
Kyllä sen vaan huomaa kenrn kanssa voi huoletta heitellä kaikenlaista ja se ei uppoa egoon, eikä raavituta tajaraivoa yötolkulla. 😄Ei kai sentää! 😂
Itse jännitän tosi paljon ja saatan sanoa jotakin ihan hölmösti.
Itse muistan exäni suvun hautajaiset, kun sanoin vahingossa lämpimän osanottoni sijaan lämpimät kiitokset teille kaikille 🫣
Taitavat olla huojentuneita erostamme 😂 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
😀 luepa mikä tahansa ketju alusta loppuun asti täällä niin huomaat löytäväsi komiikan aineksia ja runsaasti -sivusta
Juu. Kyll.
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, paljon tahatonta ja tahallista piilokomiikkaa 😀
Osa komiikasta tulee äidinkielestäkin.
Ajatelkaapa sanaa omaperäinen.
Mitä kaikkea?
Ei kai sentää! 😂
Itse jännitän tosi paljon ja saatan sanoa jotakin ihan hölmösti.
Itse muistan exäni suvun hautajaiset, kun sanoin vahingossa lämpimän osanottoni sijaan lämpimät kiitokset teille kaikille 🫣
Taitavat olla huojentuneita erostamme 😂No ihsn menee korrektiuuden piikkiin.
Meidän maapaikan naapurit on hiukan...no toistaitoisia. Se emäntä kysyi äitiltäni, että mistä otti pitopalvrlun idäni hautajaisiin. Äitini tietty sanoi ja kysyi, että kuoliko hänen veljensä, mikä tiedetysti oli huonossa kunnossa. No ei vsinsja vielä ollut kuollut, mutta ettei iskr kiire. 🤣🤣🤣
Tälläisiä tyyppejä löytyy...että aika pieni etikettivirhe tuo sinun mainitsema jännitykseen liittyvä. 😃- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
No ihsn menee korrektiuuden piikkiin.
Meidän maapaikan naapurit on hiukan...no toistaitoisia. Se emäntä kysyi äitiltäni, että mistä otti pitopalvrlun idäni hautajaisiin. Äitini tietty sanoi ja kysyi, että kuoliko hänen veljensä, mikä tiedetysti oli huonossa kunnossa. No ei vsinsja vielä ollut kuollut, mutta ettei iskr kiire. 🤣🤣🤣
Tälläisiä tyyppejä löytyy...että aika pieni etikettivirhe tuo sinun mainitsema jännitykseen liittyvä. 😃🤣💦
Ei. Apua!
😂 Anonyymi kirjoitti:
🤣💦
Ei. Apua!
😂Juu... mutta tuollaisia vst. tyyppejä on paljon...
Täälläkin tuo nimimerkki "todella vaikeaa" mielestäni lukeutuu heihin... muuten saattaa olla ihan fiksukin, mutta tilsnnetaju ja sellainrn sosiaalinrn ymmärrys likipitäin nolla.
Ihan siinä ja tässä, että pidän trollina, mutta kun on noita irl-tapauksiakin lähellä, mitkä on aikas kujalla, niin hyvinkin mahdollista. 😁- AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
Juu... mutta tuollaisia vst. tyyppejä on paljon...
Täälläkin tuo nimimerkki "todella vaikeaa" mielestäni lukeutuu heihin... muuten saattaa olla ihan fiksukin, mutta tilsnnetaju ja sellainrn sosiaalinrn ymmärrys likipitäin nolla.
Ihan siinä ja tässä, että pidän trollina, mutta kun on noita irl-tapauksiakin lähellä, mitkä on aikas kujalla, niin hyvinkin mahdollista. 😁Ajattelin, että se on harmiksen uusi trollaus 🤭 Ehkä ei kuitenkaan, mutta kun niissä oli jotain niin samaa.
Ajattelen aina, että harmis on varsin kivan näköinen kaveri, mutta jos ei tee sitä trollausmielessä, niin voipi siinä kuunnellessa juttujaan ihan live loksahtaa suu vähän auki 🤯 - AnonyymiUUSI
Disseisback kirjoitti:
Juu... mutta tuollaisia vst. tyyppejä on paljon...
Ihan siinä ja tässä, että pidän trollina, mutta kun on noita irl-tapauksiakin lähellä, mitkä on aikas kujalla, niin hyvinkin mahdollista. 😁Miksi pitää välillä arvostella jotakuta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin, että se on harmiksen uusi trollaus 🤭 Ehkä ei kuitenkaan, mutta kun niissä oli jotain niin samaa.
Ajattelen aina, että harmis on varsin kivan näköinen kaveri, mutta jos ei tee sitä trollausmielessä, niin voipi siinä kuunnellessa juttujaan ihan live loksahtaa suu vähän auki 🤯Miksi pitäisi välillä arvostella jotakuta?
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin, että se on harmiksen uusi trollaus 🤭 Ehkä ei kuitenkaan, mutta kun niissä oli jotain niin samaa.
Ajattelen aina, että harmis on varsin kivan näköinen kaveri, mutta jos ei tee sitä trollausmielessä, niin voipi siinä kuunnellessa juttujaan ihan live loksahtaa suu vähän auki 🤯Itse uskon, että sama kaveri kirjoittaa useampaakin nikkiä. 😀
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää välillä arvostella jotakuta?
Niinpä... mutta täällä on joskus vedettävä foliohattu korviin. 😄
- Anonyymi
Ne vetää joka asiasta herneet nenään.
xLiner- Anonyymi
Siinä käy niin, että juttelee lopulta yksinään eikä toinen ymmärrä mistään mitään. Ahdistavaa kaikille.
xLiner - Anonyymi
Tai sitten huumori ei osu yksiin. Eräänkin huumorintaju oli = kummeli. Jankutti niitä sketsejä. 🥱🙄. Toisten vahingot ja epäonnistumiset oli kans muka hauskoja.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä käy niin, että juttelee lopulta yksinään eikä toinen ymmärrä mistään mitään. Ahdistavaa kaikille.
xLiner10:52
Voiko olla niin homogeenista joukkoa sentään, kun ihmiset asuvat eripuolilla Suomea.
Vain yhden sellaisen ihmisen olen tuntenut, joka nauroi kyllä muille, muttei koskaan itselleen.
Tavallaanhan se itsensä liian vakavasti ottaminen voi sivullisesta vaikuttaa huvittavalta.
Vilma
(Minulle on sattunut ja tapahtunut...)
- Anonyymi
Ei sellaista ole olemassakaan kuin täysin huumorintajuton. Jokaisella on jotakin mikä huvittaa ja naurattaakin, mutta se on eri asia käykö se ilmi ja missä tilanteissa. Ei itseäni ainakaan täysin erilainen huumorintaju mitenkään pelota, mutta parisuhteessa tai ylipäänsä läheisessä ihmissuhteessa se ei toimi kovin hyvin. Jollei toisen huumoria kykene edes tajuamaan huumoriksi, niin yhteiselo on jatkuvaa selittelyä ja anteeksipyytelyä. Huumorilla myös pääsee helpommin yli vaikeistakin tilanteista ja yhteinen huumori luo myös yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se on ainakin minusta hyvä tunne, kun toinen tajuaa ihan ilman selittämistä ja likipitäenkään kaikki eivät tajua.
- Anonyymi
Niinpä.
Jos itse on huumorintajuttomalla tuulella ollut, you know, niin miehen huumorintaju on kyllä pelastanut tilanteen. Voin tunnustaa.🌩
Vilma - AnonyymiUUSI
Se voisi pitää paikkansa. Olisi mielenkiintoista nähdä joku tutkimus, miten eri paikkakunnalla asuvat kokevat toistensa huumorin. Pelkästään kaskuja lukemalla se ei selviä, vaan ihmisten välisessä keskustelussa.
Voisiko olla jopa niin, että olen pitänyt toisen vakavaksi tarkoittamaa vitsinä / lyönyt sen vitsiksi 🙄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se voisi pitää paikkansa. Olisi mielenkiintoista nähdä joku tutkimus, miten eri paikkakunnalla asuvat kokevat toistensa huumorin. Pelkästään kaskuja lukemalla se ei selviä, vaan ihmisten välisessä keskustelussa.
Voisiko olla jopa niin, että olen pitänyt toisen vakavaksi tarkoittamaa vitsinä / lyönyt sen vitsiksi 🙄Eipä se taida olla mitenkään paikkakuntaan sidottua tuo huumorintaju. Ei se ole oikein edes maahan tai kulttuuriin sidottua. En ainakaan itse ole huomannut tuollaista. Kulttuurissa tietenkin osein on omat nyanssinsa ja asiat, jotka "saavat" ja "eivät saa" olla hauskoja. Yksilöt kuitenkin usein poikkeavat niistä yhteisönsä normeista, kun voivat turvallisesti näyttää erilaisen puolen itsestään. Huumorintajussa on myös jotain perinnöllistä. Se ei taida olla läheskään kaikilta osiltaan opittua. Tältä ainakin itsestä on tuntunut, kun elämään on tupsahtanut "uusia" sukulaisia, joiden kanssa ei oikein kukaan ollut ollut aiemmin tekemisissä.
- Anonyymi
Muuten pitäis olla varmaan kännissä koko ajan että kestää
- Anonyymi
Itse olen melko huumorintajuinen, osaan nauraa itselle ja muille, mutta joskus rajaan huumorinkukkaa tarkoituksella, riippuen siitä millaisen kuvan tahdon antaa toisille.
Lisäksi jos jonkun ihmisen mielipiteellä on minulle merkitystä, en ota yleensä häntä huumorilla alkuun ennen kuin tunnen tarpeeksi. Sitten myöhemmin ei olekaan mitään rajaa asioista, joihin humoristinen näkökulma ei ulottuisi.- AnonyymiUUSI
Vaikutat juuri sellaiselta, jonka seurassa on helppo olla 🙂👍
- Anonyymi
Ei huumorintajuttomuus ihmisestä huonompaa tee, mutta kun itse sattuu olemaan tyypiltään sellainen ettei mitään liian pyhää oikeastaan ole mistä ei jotain lohkaista voisi ja juuri silloin kun siltä tuntuu niin aika aneemiseksi se kanssakäynti helposti menee...sitten jos vielä on kysymyksessä on tyyppi joka kääntää jokaisen henkilökohtaisen viittauksen itseensä kohdistuvaksi loukkaukseksi niin ei kyllä tule mitään.
Huumorintaju on mauste, makuaistien herättäjä 🙂- Anonyymi
Kyllä, otan tämänkin kommentin vahvasti itseeni kohdistuvana… 😉
Omat jutut ovat aina parhaita. Eikö kaikki ymmärrä niitä - ne huumorintajuttomat.
Tosiasia myös taitaa olla, että mielipiteemme saavat innoituksensa elävästä elämästä ja todellisista ihmisistä - kummeleista.
Kummelille saa nauraa. Tietenkin, mutta miksi kummeli ei naura sinulle tai sinun kanssa. Siksi, koska se ei ymmärrä sinun huumoriasi.
Mielensäpahoittajat - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, otan tämänkin kommentin vahvasti itseeni kohdistuvana… 😉
Omat jutut ovat aina parhaita. Eikö kaikki ymmärrä niitä - ne huumorintajuttomat.
Tosiasia myös taitaa olla, että mielipiteemme saavat innoituksensa elävästä elämästä ja todellisista ihmisistä - kummeleista.
Kummelille saa nauraa. Tietenkin, mutta miksi kummeli ei naura sinulle tai sinun kanssa. Siksi, koska se ei ymmärrä sinun huumoriasi.
MielensäpahoittajatTästä on jo jonkin aikaa.
Taisin olla aika väsynyt ja kaikenlaista kommellusta oli ja naurusta ei meinannut tulla loppua.
Kamalinta oli, kun jossain käänteissä pääsi pieruja ja sittenkös nauratti kahta kamalammin.
Ja taas.
Aloin miettimään, voinko koskaan enää mennä leffaan katsomaan jotain komediaa.
Kun minusta on tullut varsinainen raketti.
Ehken.
Vilma
- AnonyymiUUSI
No ohhoh 😃 näin paljon vastauksia! Kerrankin jotakin myös minulle!😅
Nyt kyllä ansaitsette ryhmähalin ja 😘- AnonyymiUUSI
😘👍
- AnonyymiUUSI
Onko huumorintajuttomiakin ihmisiä?
- SheenaOn. On niinkin pahoja tapauksia, että menee heillä autistisen kirjon siihen aivan kaiken kirjaimellisesti ottavien päähän.
Aika karmeaa, jos ottaa huumoriksi tarkoitetun satiirin, ironian ja parodian aivan sananmukaisesti totena.- AnonyymiUUSI
kollimaattori kirjoitti:
On. On niinkin pahoja tapauksia, että menee heillä autistisen kirjon siihen aivan kaiken kirjaimellisesti ottavien päähän.
Aika karmeaa, jos ottaa huumoriksi tarkoitetun satiirin, ironian ja parodian aivan sananmukaisesti totena.Itse miettisin tuota enemmän sen autistisen kirjon omaavan henkilön osalta. Entä jos osat olisivat toisinpäin?
Aikuisten oikeasti ihmisiä kiusataan/härnätään/haukutaan todella paljon "huumorin" varjolla.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Itse miettisin tuota enemmän sen autistisen kirjon omaavan henkilön osalta. Entä jos osat olisivat toisinpäin?
Aikuisten oikeasti ihmisiä kiusataan/härnätään/haukutaan todella paljon "huumorin" varjolla.
- Sheena"Läpällä" tehdään hirveitä asioita, mutta nyt oli kyse huumorista, mikä menee eräistä kuulijoista täysin ohi, vitsin viittaamatta mitenkään asianosaisiin.
- AnonyymiUUSI
kollimaattori kirjoitti:
"Läpällä" tehdään hirveitä asioita, mutta nyt oli kyse huumorista, mikä menee eräistä kuulijoista täysin ohi, vitsin viittaamatta mitenkään asianosaisiin.
Kinaan vastaan. "Läppä" = "huumori".
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Kinaan vastaan. "Läppä" = "huumori".
- Sheena"Ihan vaan läpällä vähän heitettiin herjaa", mikä ajoi teinin itsemurhaan.
Osaatko itse erottaa huumorin ja "huumorin"?- AnonyymiUUSI
kollimaattori kirjoitti:
"Ihan vaan läpällä vähän heitettiin herjaa", mikä ajoi teinin itsemurhaan.
Osaatko itse erottaa huumorin ja "huumorin"?Olen tosi hyvä arvioimaan huumoria ja "huumoria", on sellainen työpaikka.
- Sheena
- AnonyymiUUSI
Ah. Mä haluan huumorintajuttoman miehen, koska olen itsekin huumorintajuton.
Testattu on. Kävin standupkeikalla, jossa koomikko höpötti typeriä juttuja yhtä soittoa. Ne muutama sata muuta ihmistä nauraa räkättivät solkenaan. Minä vaan ihmettelin ja lähdin puoliajalta kotiin. Ihmiset oikeesti maksaa, päästäkseen kuuntelemaan! Niin, no, niinhän minäkin tein.
Mutta enpä tee toista kertaa.
Parisuhteeseen siis tällainen toinen tosikko, kiitos.- AnonyymiUUSI
Ei se välttämättä johdu huumorin puutteesta.
Jos on väsynyt elämään syystä tai toisesta, voi tuollainen tuntua tyhjänpäiväiseltä - AnonyymiUUSI
No nuo standup jutut jostain syystä viehättävät monia, en vain oikeastaan pidä huumorista joka on liian osoittelevaa tai ilmiselvää, liian ohjelmoitua. Nyt tulee vitsi, valmistaudu hekottamaan ryhmähengen mukaisesti-tyyliin ja saat itse aikaan korkeintaan jonkin kuivalta rykäisyltä kuulostavan hymähdyksen 😁.
Selvä juttu mun puolestani, käynnistetään vain ne parisuhdeneuvottelut, kiitos
(huono vitsi, vinkiksi kaikille muille huumorintajuttomille 😏) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No nuo standup jutut jostain syystä viehättävät monia, en vain oikeastaan pidä huumorista joka on liian osoittelevaa tai ilmiselvää, liian ohjelmoitua. Nyt tulee vitsi, valmistaudu hekottamaan ryhmähengen mukaisesti-tyyliin ja saat itse aikaan korkeintaan jonkin kuivalta rykäisyltä kuulostavan hymähdyksen 😁.
Selvä juttu mun puolestani, käynnistetään vain ne parisuhdeneuvottelut, kiitos
(huono vitsi, vinkiksi kaikille muille huumorintajuttomille 😏)Hyvä. 6 kk koeaika, ateriaetu, ei matkakorvauksia. Milloin voit aloittaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä. 6 kk koeaika, ateriaetu, ei matkakorvauksia. Milloin voit aloittaa?
22:55:23 Pakkohan huumorintajuttoman on ottaa tämmöinen tarjous tosissaan. Jotkut sitten väittävät että suhteitten solmiminen on muka vaikeaa, ihan höpöjä puhuvat.
Maailman helpoin juttu 🙂.
Jos nyt tingittäisiin ensitöikseen tuo koeaika vähän lyhyemmäksi, minä kun olen jo valmiiksi koulutettu entinen aviomies, vien jätepussitkin roskikseen ihan oma-aloitteisesti enkä vain kasaa niitä eteiseen odottamaan että joku muu vie ne mennessään. 4kk tällä koulutustaustalla 🤔?
Ei mikään pelota huumorintajuttomassa ihmisessä, mutta usein hunorontqjuttoman ihmisen seurassa on vain todella jähmeää olla. Työympäristössä se vielä ehkä menee, mutta parisuhteessa ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904453
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?603291Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132541Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1232416Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki982323- 412053
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282007Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91647- 291628