Miksi pikaketjut takoo suuria voittoja

Anonyymi-ap

Tähän on hyvin yksinkertainen vastaus,se johtuu vain siitä että ihmiset ei OSAA itse tehdä hyvää ruokaa.

Tämä on aivan varma asia.Yksikin kova hyvin ylipainoinen pikaruokaketjun käyttäjä sanoi suoraan yhdellä sivustolla että itse tehty ruoka on aivan paskaa.😳😂
Minä osaan itse ainakin tehdä hyvää,halpaa vähäkalorista ja ravitsevaa ruokaa😏
Mitkä on huomattavasti paremman makuisiakin mitä nämä pikaketjun ruuat
Olen tajunnut tuon asian jo vuosia sitten että ihmisen PITÄÄ osata tehdä ITSE hyvää ruokaa.Hyvään ruokaan ei tarvitse laittaa kovin paljon juustoa ja rasvaa mitä nämä pikaketjun ruuat on aivan täynnä,varsinkin halpaa rasvaa niissä on paljon.🥴
Lisäksi niissä on paljon suolaakin ja varmasti pahinta suolaa eli merisuolaa,Sekä valkoista vehnäjauhoja mitä minä en käytä ollenkaan.
Leivän teen itse vehnäluomutäysjyväjauhoista johon laitan vähintään puolet erillaisia terveellisiä ravintokuidun lähteitä kuten soijarouhetta,riisi ja herneproteenijauhetta ,pellavansiemenrouhe yms

Mittasin nyt aamulla verenpaineen,oli 115/79/57
Samat ne on ollut myös illalla jo PITEMMÄN aikaa😁

Pikaruokaketjut takoo suuria voittoja😲

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2535f381-4431-4d75-a5cf-d3ba023d9d6b

64

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama täällä , itse teen aina ruuat alusta asti, lapsenlapseni 22 vuotias tekee myös ja osaa tehdä todella hyvää ruokaa .
      Saattaa olla että kerran kaksi vuodessa tilataan pizza siihen ne jää ne valmiit ruuat.
      Netti on täynnä reseptejä eri ruokiin. Ja sieltä on kiva poimia reseptejä ruokalajeihin joissa on erilaisia mausteita.
      60 luvun ruokatavat olivat todella yksinkertaisia ja mauttomia kun ainit mauste oli sipuli ja suola joku hieman ripauttaa valkopippuria ruokaansa . Nykyään on miten paljon tahansa mausteita , siis on valinnan varaa.

• Anonyymi

Minä en tarvitse edes mitään ruokaohjeita.Hyvä ruoka tulee niinkin yksinkertaisella tavalla että paloittele kaikki kasvikset ja juurekset yms ja lisää siihen sitten hieman juustoa,lihaa ja hyvät mausteet ja pistää uuniin tunniksi.
        Tekee kerralla isomman satsin noin 5 seksi päiväksi.
        Syö sen sitten jonkun hyvän leivän kera

Makuja voi vaihdella mielensä mukaan samalle ruuallekkin käyttämällä eri mausteita.
        Jos haluaa esim pitsan makuista ruokaa,käyttää pitamausteita,ja esim intialaista ruokaa,käyttää Intian mausteita ja niin edelleen.
        Uusia makuja saa niinkin että käyttää eri kasviksia ja lihaa.

Mielestäni kaikki kokkausohjelmat on täyttä huijausta,niissä maailman yksinkertaisin asia tehdään vaikeaksi.🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en tarvitse edes mitään ruokaohjeita.Hyvä ruoka tulee niinkin yksinkertaisella tavalla että paloittele kaikki kasvikset ja juurekset yms ja lisää siihen sitten hieman juustoa,lihaa ja hyvät mausteet ja pistää uuniin tunniksi.

Makuja voi vaihdella mielensä mukaan samalle ruuallekkin käyttämällä eri mausteita.
        Jos haluaa esim pitsan makuista ruokaa,käyttää pitamausteita,ja esim intialaista ruokaa,käyttää Intian mausteita ja niin edelleen.

Mielestäni kaikki kokkausohjelmat on täyttä huijausta,niissä maailman yksinkertaisin asia tehdään vaikeaksi.🤔

Se on vain uusavuttomuutta että ei osata tehdä ruokaa.
        Kaikki ostetaan valmiina kaupasta,ei siinä ole mitään järkeä.😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä jos osataan edes kananmuna itse paistaa😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin söin pouttun lasaknen 800g vahingossa yöllä. Päälle 900g vanilia jäätelyä. Ihmiset on tyhmiä kun ne ostaa kioskilta jäätelyä joka on KALLISTA.minä ostan Lidlistä halpaa jäätelyä ja laitan 80 mm siivun itse vuolemaani tikkuun ja laitan lautaselle jossa se sulaa reunalta pehmeäksi ja sen voi syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihme että mielessä pyörii sitten pikaruoka.

"Mielestäni kaikki kokkausohjelmat on täyttä huijausta"

Niinpä, miksi sitä turhaan harkitsee ja miettii makuyhdistelmiä kun voi kaikki sekoittaa keskenään ja kypsentää tunnin samassa astiassa. 🙄 Ja haaveilla pizzasta ja ranuista kun yrittää oksentamatta syödä sitä sianruokasotkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se on vain uusavuttomuutta että ei osata tehdä ruokaa."

Uusavuttomuutta on laittaa kaikki elintarvikkeet samaan astiaan ja laittaa uuniin. Mitä taitoa siinä tarvitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusavuttomuutta on laittaa kaikki elintarvikkeet samaan astiaan ja laittaa uuniin. Mitä taitoa siinä tarvitaan?

Uusavuton laittaa ne elintarvikkeet pakkauksineen kuorineen kaikkineen siihen astiaan ja uuniin.
        Uusavuton ei siis osaa edes alkeellisia asioita, eli ei tiedä mitä pitää tehdä esim. liahlle joka on paketissa tai perunalle.
        Uusavuton ei osaa käyttää veitsiä vaan pelkää satuttavansa itsensä niillä.
        Uusavuton ei tiedä miten uusia käytetään ja mitä lämpötiloja käytetään.
        Uusavuton ei tiedä mistä edes aloitta, ei huomaa että ne tarvikkeet tulee hakea kaupasta.
        Ja mikä tärkeintä, uusavuton ei osaa hakea ohjeita vaan hän osaa vain selata somea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusavuton laittaa ne elintarvikkeet pakkauksineen kuorineen kaikkineen siihen astiaan ja uuniin.
        Uusavuton ei siis osaa edes alkeellisia asioita, eli ei tiedä mitä pitää tehdä esim. liahlle joka on paketissa tai perunalle.
        Uusavuton ei osaa käyttää veitsiä vaan pelkää satuttavansa itsensä niillä.
        Uusavuton ei tiedä miten uusia käytetään ja mitä lämpötiloja käytetään.
        Uusavuton ei tiedä mistä edes aloitta, ei huomaa että ne tarvikkeet tulee hakea kaupasta.
        Ja mikä tärkeintä, uusavuton ei osaa hakea ohjeita vaan hän osaa vain selata somea.

Uusavuton voi käyttää mikroa tai käydä ulkona syömässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusavuton voi käyttää mikroa tai käydä ulkona syömässä.

Juu ja itketään sitten että pitää saada liksaa lisää tai kelan tukia lisää kun rahat ei riitä.
        Sitten kun sairauksia tulee niin sitten taasen itketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja itketään sitten että pitää saada liksaa lisää tai kelan tukia lisää kun rahat ei riitä.
        Sitten kun sairauksia tulee niin sitten taasen itketään.

Kuka itkee, kuka ei...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niillä sitä taitoa ole ollenkaan jotka tilaa valmisruokaa kotiinsa.Ne pystyy aivan hyvin tekemään halvalla itsekkin ja tulee paljon paremman makuista JOS osaa tehdä.😳😏

• Wolt ei ole pikaruokaketju ja jos kasviskeitto olisi ihmisten mielestä parempaa kuin hampurilainen niin meillä olisi kasviskeittoketjuja.

Kyllä, meillä on paljon hyviä kevyitä ruokia. Esimerkiksi kasvispastajauhelihakeitto (100 g paistettua broilerijauhelihaa, 75 g täysjyväpastaa ja 125 g keittojuureksia). 400 kcal ja valmistusaika 15 minuuttia. Pasta bolognesekään ei ole kovin raskasta.

• Anonyymi

Olen katsonut televisiosta amerikkalaisia isojen ihmisten ohjelmia. Minun hämmästys oli , kun kaikki olivat koukussa pikaruokaan. Voi olla, että ne ovat hyviä, mutta vain hassu syö niitä joka päivä. Lihominen on ainoa seuraus. Ja kaupat pursuavat pikkuleipiä ja karkkia. Vaikka teen itse ruoan, saan välillä hotkimiskohtauksen.Silloin näen silmissäni kaikki houkutukset. Onneksi kohtaukset menevät nopeasti ohi.
      Kyllä minä nautin itsetehdystä ruoasta. Olen vähän laihiksella, mutta ostan joskus keittiökermaa. Se on täyteläisen makuista, mutta kevyempää kuin tavallinen kerma.

• Anonyymi

"Vaikka teen itse ruoan, saan välillä hotkimiskohtauksen.Silloin näen silmissäni kaikki houkutukset"

Uskon että näät ne lihomiseen johtaneet pikaruokalan herkut koko ajan silmissä. Siksihän tännekin niistä selostat, kun olet ahmimishäiriöinen. Uskottelet itselles että omat tekemäsi oksettavat keitot mihin laitat koko jääkaapin sisällön olisi muka herkkua ja silmissä kuitenkin vilisee hampparit ja pizzat. Ja sitten tulee hetki kun ei enää jaksa vain kuvitella mielessään vaan addiktio voittaa kun keho piiputtaa ylirasittuneena ja menet vetämään kunnon pekonipizzan, nam nam. Fasupaloja, karkkia 250g, levy suklaata ja päälle mansikkakakkukahvit. Sitä rataa kuukausi kolme. Selitykset kuinka sitä vaan laihtuu. Näinhän se sulla menee tämä ahmimis-/katumis -kierto. Sulla taitaa olla jo 5 -vuotis juhlavuosi menossa kun selostat tätä ahmimis-pakkoliikunta -kiertoa.

Sen takia huomasin kun oli pikaruoka -otsikko. Eilen nimittäin arvoin että mihin menis syömään oikein kunnon mätön. Hese, BG, vai meniskö intialaiseen, kaikki siinä ihan vierekkäin. Söin oikein hyvän kanatortilla-aterian, sokerittomalla juomalla, ranut, sipulirenkailla, paprikamajoneesilla. Olisin syönyt vielä pehmiksen mutta ei mahtunut mahaan.

Enkä käynyt hesellä siksi koska hesellä tehdään parempaa ruokaa. Teen erilaista kotiruokaa, en pikaruokaa. Kotiruuan teen niin maistuvaksi ettei kotona pyöri hampparit mielessä. Ne pyörii kylillä ja muualla kun on kova nälkä esim pitkästä liikunnasta tai pitkästä ateriavälistä. Silloin tekee mieli hiilarimättöä. Muttei niitä kotona mieti. Jos olo on kylläinen niin ei herkkujakaan pyöri mielessä

Tuli varmaan sen 1500 kcal tosta ateriasta. Mut mitäpä siitä, en syönyt koko päivänä juurikaan muuta, kuin aamukahvit ja kananmunaa. Kyllä tommosen ihan mielellään vetää ja laihduttajakin voi syödä kerran kuussa tai viikossakin jos mieli tekee. Ei siitä sen suurempaa draamaa tarvi kehitellä.

• Anonyymi

Itse teen suuret voitot syömällä erittäin oikeita halpoja ruokia. Juoksen, hiihdän ja pyöräilen kaikki tarjoukset ja poistotuotteet ovh - 50 mmentä pros. läpi ja lopulla rahalla ostan puuroa.

• Anonyymi

Suuremmat voitot teen MINÄ kun ostan kerralla 25den kilon säkin karkkia ja jaan ne pienempiin pusseihin ja kirjoitan päälle ELÄ OTA.Sitten syön niitä kellarissa joka päivä ja LAIHDUN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuremmat voitot teen MINÄ kun ostan kerralla 25den kilon säkin karkkia ja jaan ne pienempiin pusseihin ja kirjoitan päälle ELÄ OTA.Sitten syön niitä kellarissa joka päivä ja LAIHDUN.

Onhan sitä joillakin karkkia,mutta mistä sitä sulle saatais😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kellarin avain on hukassa ja siinäkin luki että elä ota.

Vain sillä tavalla laihtuu erittäin oikeata läskiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lidlistä sitä rahalla myydään.

• Anonyymi

Kyllä monet osaavat tehdä ruokaa, ainakin ruuanlaiton voi helposti oppia.
      Kyse taitaa olla enemmänkin viitsimisestä, ei viitsitä tehdä ruokaa, kun valmistakin saa niin helposti.
      Ja toinen on se, että vedotaan kiireeseen, ei muka ole aikaa laittaa ruokaa, valmiin saa nopeammin.
      Itse tehty ruoka tulee edullisemmaksi, ja kun tekee enemmän kerralla, voi syödä useampaan kertaan samaa. Valmisruoka on yleensä se yksi annos, ja se siitä. On se sitten kaupasta tai ravintolasta, tai pikaruokaketjusta.

Onhan ruuanlaitto yksi " ohjelmanumero " , on jotain tekemistä. Ja jos vain mahdollista, ruokaa on mukavaa tehdä yhdessä muiden kanssa. Samalla voi jutella, ja sitten vielä syödäkin yhdessä. On se aina kivampaa kuin yksin syöminen.
      Nykypäivänä ei edes perheet taida kovin paljon keskittyä yhteiseen ruokailuun, jokainen syö pikaisesti omat " eväänsä ", omaan tahtiin.
      Ruuanlaitto ja ruokailu tulisi nostaa taas tärkeäksi jutuksi, etenkin perheiden keskuudessa. Sekin on yhdessä oloa, ja samalla voi keskustella perheen yhteisistä asioista. Se kasvattaa ja opettaa myös sosiaalisuutta, ja osoittaa, että ihmiset välittävät toisistaan, ottavat toisensa huomioon.

• Anonyymi

Sehän on tärkein asia että osaa tehdä itselleen ruokaa,mutta valitettavasti hyvin moni tilaa kun ei itse osaa tehdä omasta mielestään niin hyvää ruokaa että sitä voisi syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on tärkein asia että osaa tehdä itselleen ruokaa,mutta valitettavasti hyvin moni tilaa kun ei itse osaa tehdä omasta mielestään niin hyvää ruokaa että sitä voisi syödä.

Ruuanlaitossakin voi kehittyä paremmaksi.
        Jos ei alkuun tykkää omatekemästään ruuasta, kyllä ajan myötä siitä saa paremman makuista. Kokemus opettaa.

• Anonyymi

Minä en niitä herkällä osta. Hintaa nostettu niissäkin roimasti.

• Anonyymi

Minä ostan herkällä kaikki ja puurot myös.

• Anonyymi

Minäkään en ole ostanut sen jälkeen yhtään ainoaa hampurilaista kun euron juustot kallistui puolella.

• Anonyymi

"Mitkä on huomattavasti paremman makuisiakin mitä nämä pikaketjun ruuat"

Miksi sitten mielessäs pyörii ne pikaruokalan herkut? Ettei vain maistuis paljon paremmilta?

• Anonyymi

Ei ne ole yhtään sen parempia,JOS osaat itse tehdä ja hyvin maustaa saa tehtyä ruokaa jossa on 3 kertaa vähemmän kaloreita ja maistuu yhtä hyvälle

MAKU TULEE HYVÄLLÄ MAUSTAMISELLA ei rasvalla
        Terveellinen ruoka tehdään kasviksista juureksista sekä lihasta.Eikä niin kuin nämä mättöruuat jotka on vain rasvaa juustoa ja vehnäjauhoja.
        Alan nyt itse tekemään herkullista ja hyvää ruokaa viikoksi.
        Siinä on sekin etu kun itse tekee HYVÄÄ RUOKAA sitä on aina kaapissa eikä tule mitään mielihaluja ostaa mitään mättöruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne ole yhtään sen parempia,JOS osaat itse tehdä ja hyvin maustaa saa tehtyä ruokaa jossa on 3 kertaa vähemmän kaloreita ja maistuu yhtä hyvälle

MAKU TULEE HYVÄLLÄ MAUSTAMISELLA ei rasvalla
        Terveellinen ruoka tehdään kasviksista juureksista sekä lihasta.Eikä niin kuin nämä mättöruuat jotka on vain rasvaa juustoa ja vehnäjauhoja.
        Alan nyt itse tekemään herkullista ja hyvää ruokaa viikoksi.
        Siinä on sekin etu kun itse tekee HYVÄÄ RUOKAA sitä on aina kaapissa eikä tule mitään mielihaluja ostaa mitään mättöruokaa.

Minä suunnittelen ITSE kaikki ruuat,voin katsoa valmiitakin ohjeita,mutta teen itse niistä aina paljon monipuolisemman ja terveellisen version.

Jos esim ohjeessa on paljon kermaa ja juustoa,voin laittaa niitä vain VÄHÄN ja jos niissä ei ole YHTÄÄN kasviksia lisään niitä vähintään puolet painosta.
        Hyvin yksinkertaista ja TOIMII varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä suunnittelen ITSE kaikki ruuat,voin katsoa valmiitakin ohjeita,mutta teen itse niistä aina paljon monipuolisemman ja terveellisen version.

Jos esim ohjeessa on paljon kermaa ja juustoa,voin laittaa niitä vain VÄHÄN ja jos niissä ei ole YHTÄÄN kasviksia lisään niitä vähintään puolet painosta.
        Hyvin yksinkertaista ja TOIMII varmasti.

Eikä maulla olekaan niin väliä.

• Anonyymi

"Yksikin kova hyvin ylipainoinen pikaruokaketjun käyttäjä sanoi suoraan yhdellä sivustolla että itse tehty ruoka on aivan paskaa.😳😂"

Kävikö sinun laittamaa sotkua syömässä?

• Anonyymi

Kyllä se totta on että ne ostaa SIKSI sitä koska eivät osaa itse tehdä hyvää ruokaa.😆🥴🤣

• Anonyymi

Yksi läski sanoi kerran että ne maistuu hyvältä.Se onkin totuus.

• Anonyymi

Esitit kysymyksen

"Miksi pikaketjut takoo suuria voittoja"

Vastaus taitaa olla: Koska pikaruokaa ostetaan paljon.

Syyt on moninaiset miksi ostetaan. Ajanpuute, työlounas, nälkä, matka, sosiaalinen elämä, vaihtelunhalu, helppous, maku ja aivojen palkitseminen. Sitten on varmaan ahmimishäiriöt, mutta periaatteessa silloin ostetaan kaikkea muutakin kuin pikaruokaa: karkkia, jäätelöä, leivonnaisia jne mitä sinä tapaat. Ja väliin syöt katumuksen ja itseriittoisuuden puuskassa (pilkkaat herkuttelijoita ja ahmatteja ja huonoja kokkeja vaikka itse kuulut heihin spaketteineen ja kaalikastikkeineen) jotain näennäisesti terveellistäkin ja liikut pakonomaisesti millä pyrit kompensoimaan ahmimisen tuomaa ahdistusta.

Ei auta juoksumatto, ei auta Huawei, ei auta tekoäly mutta tearapeutti auttaisi. Otaksun kuitenkin että kohdallasi se on myöhäistä, kun olet jo iäkäs. Sitä ei enää vanhana pysty muuttaa huonojakaan tapojaan. Eli kun liikuntakyky menee (jos et menehdy infarktiin) lihot 300 kiloiseksi eli se mitä olet arvellut torjuvasi liikunnalla.

T kn

• Anonyymi

Tapojaan pystyy muuttamaan milloin vain, se ei katso ikää.
        Saatat jopa itsekin tulla sen joskus huomaamaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapojaan pystyy muuttamaan milloin vain, se ei katso ikää.
        Saatat jopa itsekin tulla sen joskus huomaamaan...

Miksi haluat loukata ihmisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi haluat loukata ihmisiä?

En ole tarkoittanut loukata yhtään ketään, anteeksi.
        Kommenttini oli lähinnä tuolle jollekin, joka väitti jonkun lihovan 300 kiloiseksi, ja väitti hänen olevan jo iäkäs, mutta onko se joku iäkäs ?
        Sehän se oli loukkaavaa.
        Kukaan ei voi tietää kenenkään syömisten syitä, eli turhaa olettaa yhtään mitään, etenkään tuiki tuntemattomista ihmisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tarkoittanut loukata yhtään ketään, anteeksi.
        Kommenttini oli lähinnä tuolle jollekin, joka väitti jonkun lihovan 300 kiloiseksi, ja väitti hänen olevan jo iäkäs, mutta onko se joku iäkäs ?
        Sehän se oli loukkaavaa.
        Kukaan ei voi tietää kenenkään syömisten syitä, eli turhaa olettaa yhtään mitään, etenkään tuiki tuntemattomista ihmisistä.

Karkkihiihtäjä on itse kertonut torjuvansa varmat 300 kg jos ei olisi liikkunut. Mitä tapahtuu kun liikuntakyky menee? Jos ei syömistään kykene kontrolloimaan? Ja ukko on sanonut olevansa yli 60 v jo 5 vuotta sitten ja muka on samassa kunnossa kuin 30v. Ja ne erektiot... Fakta on että 60 v keho on toiminut jo 30 vuotta silloin kun 30 v on vasta syntynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karkkihiihtäjä on itse kertonut torjuvansa varmat 300 kg jos ei olisi liikkunut. Mitä tapahtuu kun liikuntakyky menee? Jos ei syömistään kykene kontrolloimaan? Ja ukko on sanonut olevansa yli 60 v jo 5 vuotta sitten ja muka on samassa kunnossa kuin 30v. Ja ne erektiot... Fakta on että 60 v keho on toiminut jo 30 vuotta silloin kun 30 v on vasta syntynyt.

Miksi karkkia ei muka saisi syödä,minä syön ainakin 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi karkkia ei muka saisi syödä,minä syön ainakin 😄

Niin syön minäkin aina silloin tällöin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

60-vuotias voi olla vielä tosi hyvässä kunnossa, jos on pitänyt itsestään huolta.
        Jotkut 60-vuotiaat ovat jopa paremmassa kunnossa kuin jotkut 30-vuotiaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

60-vuotias voi olla vielä tosi hyvässä kunnossa, jos on pitänyt itsestään huolta.
        Jotkut 60-vuotiaat ovat jopa paremmassa kunnossa kuin jotkut 30-vuotiaat.

Terve 60v on toki paremmassa kunnossa kuin 30v terminaalivaiheen syöpäpotilas tai neliraajahalvaantunut tai als-potilas tms.

Mutta 60v keho on toiminut ja kulunut kauemmin kuin 30v. Esim sydän on sen ikäinen kuin on vuosia ei voi olla 30v sydän.

Jos ihminen elää n 85 -vuotiaaksi niin
        siihen on kolmikymppisellä pidempi matka kuin kuuskymppisellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terve 60v on toki paremmassa kunnossa kuin 30v terminaalivaiheen syöpäpotilas tai neliraajahalvaantunut tai als-potilas tms.

Mutta 60v keho on toiminut ja kulunut kauemmin kuin 30v. Esim sydän on sen ikäinen kuin on vuosia ei voi olla 30v sydän.

Jos ihminen elää n 85 -vuotiaaksi niin
        siihen on kolmikymppisellä pidempi matka kuin kuuskymppisellä.

Katselepa nykynuoria, jotka jaksavat juuri ja juuri raahautua pysäkille menemään yhden pysäkinvälin bussilla, ratikalla, tms. Siihen ei paljon kuntoa tarvitse, eikä siinä kyllä kunto nousekaan.
        Ei tarvitse olla terminaalivaiheen potilas tai muukaan potilas, riittää kun istutaan huonoissa asennoissa laitteet kädessä kaiket päivät, joskus yötkin, syödään ns. roskaruokaa, nukkuminen jää liian vähäiseksi, liikkuminen on vähäistä, ym.
        Tai sitten käyttävät jo lapsena/nuorena erilaisia päihteitä, menee kyllä kunto todella nopeasti huonoksi.
        Ei se sydänkään kunnossa pysy paikallaan olosta, tai mahdollisen päihteiden käytön takia.
        60-vuotiaan sydän voi olla ihan hyvin paremmassa kunnossa kuin 30-vuotiaan, vaikka se onkin vanhempi ja kauemmin joutunut toimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katselepa nykynuoria, jotka jaksavat juuri ja juuri raahautua pysäkille menemään yhden pysäkinvälin bussilla, ratikalla, tms. Siihen ei paljon kuntoa tarvitse, eikä siinä kyllä kunto nousekaan.
        Ei tarvitse olla terminaalivaiheen potilas tai muukaan potilas, riittää kun istutaan huonoissa asennoissa laitteet kädessä kaiket päivät, joskus yötkin, syödään ns. roskaruokaa, nukkuminen jää liian vähäiseksi, liikkuminen on vähäistä, ym.
        Tai sitten käyttävät jo lapsena/nuorena erilaisia päihteitä, menee kyllä kunto todella nopeasti huonoksi.
        Ei se sydänkään kunnossa pysy paikallaan olosta, tai mahdollisen päihteiden käytön takia.
        60-vuotiaan sydän voi olla ihan hyvin paremmassa kunnossa kuin 30-vuotiaan, vaikka se onkin vanhempi ja kauemmin joutunut toimimaan.

Jos puhitaan terveistä: Nuorilla kunto pysyy ihan riittävän hyvänä koska keho on vielä kehitysvaiheessa. Se ehtii uudistua ja sitä voi muokata ja saa jopa ne veitsenterävät vatsalihakset joita 60 v ei kyllä millään ilveellä saa kun nahka roikkuu ja läski siirtyy luonnostaan vatsaan.

Kuuskymppisellä voi olla hyvä kunto mutta elinaikaa on n 25 vuotta. Kolmikymppisellä 55 v. Hyvä kunto ei mitenkään pidennä elinaikaa. Kunnosta huolimatta voi sairaus tulla kelle vaan ja mitä vanhempi, sen huonommin immuniteetti toimii kuten korona näytti. Ja kun vanha rääkkää kehoaan niin vastustuskyky senkun laskee ja elimistö kuluu entistä nopeammin kun ravinto koostuu roskasta niin kuin sulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"60-vuotiaan sydän voi olla ihan hyvin paremmassa kunnossa kuin 30-vuotiaan,"

Älä unta nää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos puhitaan terveistä: Nuorilla kunto pysyy ihan riittävän hyvänä koska keho on vielä kehitysvaiheessa. Se ehtii uudistua ja sitä voi muokata ja saa jopa ne veitsenterävät vatsalihakset joita 60 v ei kyllä millään ilveellä saa kun nahka roikkuu ja läski siirtyy luonnostaan vatsaan.

Kuuskymppisellä voi olla hyvä kunto mutta elinaikaa on n 25 vuotta. Kolmikymppisellä 55 v. Hyvä kunto ei mitenkään pidennä elinaikaa. Kunnosta huolimatta voi sairaus tulla kelle vaan ja mitä vanhempi, sen huonommin immuniteetti toimii kuten korona näytti. Ja kun vanha rääkkää kehoaan niin vastustuskyky senkun laskee ja elimistö kuluu entistä nopeammin kun ravinto koostuu roskasta niin kuin sulla.

Ei se ikää katso.60 vuotias voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin 30 vuotias jos hoitaa kuntoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, mistäs sinä tiedät, mitä ravinnokseni syön ?
        Siinä osuit oikeaan, että minulla on huono vastustuskyky, mutta siihen on muut syyt kuin ravinto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"60-vuotiaan sydän voi olla ihan hyvin paremmassa kunnossa kuin 30-vuotiaan,"

Älä unta nää.

En näekään unta. Enkä myöskään yleistä, mutta näin päin voi joillain olla, ei toki kaikilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En näekään unta. Enkä myöskään yleistä, mutta näin päin voi joillain olla, ei toki kaikilla.

Kuuskymppisellä on kuuskymppisen sydän ja kolmikymppisellä kolmikymppisen sydän.

Kuusikymppisen sydän on sykkinyt 30 vuotta kauemmin kuin kolmikymppisen. Se ei muutu miksikään vaikka juoksisit matolla 24/7.

Puhumattakaan aivoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ikää katso.60 vuotias voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin 30 vuotias jos hoitaa kuntoaan.

Käppänä koettaa mennä kolmikybäisestä, lähinnä surkuhupaisaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käppänä koettaa mennä kolmikybäisestä, lähinnä surkuhupaisaa.

Voi, tämä käppänä ymmärtää oikein hyvin oman ikääntymisensä ja siihen liittyvät muutokset, niin kehossa kuin muutenkin.
        Sitä tämä käppänä ei täysin ymmärrä, miksi sanot noin, koska olet itsekin jossain vaiheessa samanlainen käppänä.
        Ja myönnän, en ole hyväkuntoinen käppänä itse, mutta tunnen kyllä sellaisiakin käppänöitä, jotka ovat hyvässä kunnossa, jotkut heistä paremmassa, kuin mitä jotkut tuntemani kolmekymppiset.
        Mitä enemmän tuntee ihmisiä, eri ikäisiä, eri kokoisia, erilaisia kaiken kaikkiaan, kuulee ja näkee erilaisista elämistä ja pärjäämisistä aika paljon.
        Osa käppänöitä, osa ei, mukavia kuitenkin luonteiltaan.

• Anonyymi

Yksi haaste on kiire. Ruoanlaittoon menee helposti tunti x2.

• Anonyymi

Onko ihmisillä ihan aidosti niin kiire, kuin on olevinaan ?
        Kaksi tuntia päivästä löytyy kyllä, jos haluaa.

• Anonyymi

Jälleen kerran, miksi pitää valmistaa ruokaa useamman kerran päivässä?
        1 lämmin ruoka päivässä riittää vaikka tekisi raskastakin työtä, itse tein betoni ja raudoitustöitä keskimäärin 12 tuntia päivässä ja yhdellä ruualla menin.
        Antakaa nyt perhana sen ruuansulatusjärjestelmänkin levätä joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleen kerran, miksi pitää valmistaa ruokaa useamman kerran päivässä?
        1 lämmin ruoka päivässä riittää vaikka tekisi raskastakin työtä, itse tein betoni ja raudoitustöitä keskimäärin 12 tuntia päivässä ja yhdellä ruualla menin.
        Antakaa nyt perhana sen ruuansulatusjärjestelmänkin levätä joskus.

Jos sinulle riittää yksi lämmin ruoka päivässä, ei se tarkoita, että kaikilla muilla olisi sama juttu.
        Ruuansulatusjärjestelmä taitaa tykätä enemmän säännöllisestä ravinnosta, kuin siitä, että vetäisee kerran päivässä ison annoksen.

• Anonyymi

Ei siihen mene kuin 2 tuntia kerran viikossa ja saa syödä viikon parempaa ruokaa kuin tämä pikaruoka.

Lihominen johtuu yleensä vain siitä ettei liiku yhtään ja samaan aikaan syö liikaa.☹️
        Miinuskaloreita tulee näin helposti 1500 päivässä🫤

Liikunnalla PYSTYY helposti polttamaan noin 1000 kaloria päivässä.
        Kalorien seuranta tapahtuu nykyisin parhaiten aktiivisuusrannekkeen avulla.😳🤔
        Jos on taipumusta lihomiseen syönyt kalorit pitää laskea aina🧐 JOKA PÄIVÄ
        Varsinkin illalla ja yöllä syötyjä kaloreita pitää tarkkailla erityisen tarkasti,ainakin minulla on tullut helposti juuri illalla ja yöllä ne 1000 ylimääräistä kaloria päivässä ja olen alkanut siksi lihomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulle riittää yksi lämmin ruoka päivässä, ei se tarkoita, että kaikilla muilla olisi sama juttu.
        Ruuansulatusjärjestelmä taitaa tykätä enemmän säännöllisestä ravinnosta, kuin siitä, että vetäisee kerran päivässä ison annoksen.

Tuosta säännöllisyydestä olen tingannut työterveyshoitajan kanssa.
        Jos elimistö tottuu säännolliseen rytmiin jossa 12 maissa välipala ja 4 maissa lämmin ruoka niin ei elimistö kaipaa mitään jatkuvaa syöntiä.
        Ja tuohan on säännöllistä, 12 ja 16 joka ikinen päivä vuodesta toiseen.
        Kyllä minä näen säännöllisyyden.
        Ihmiset paasaa verensokerista mutta normi ihmiselle ei tee tiukkaa tuollainen 1 välipala ja 1 ruoka rytmi, sairaalla on sitten eri juttu.
        Ja totta hitossa jos elimistö on tottunut saamaan ravintoa jatkuvasti, eli kun vähän mahaan tulee tilaa niin puputetaan lisää niin elimistö kapinoi muutokseen mutta sopeutuu kyllä.
        Ihminen olisi kuollut jo alkuunsa jos ei olisi kestänyt paastoja, vai luuletko että miljoona vuotta sitten rukaa oli jonossa ja aina saatavilla kun vähän hiukoi?

Tuossa minun 1 lämpinän ruuan rytmissäkin joutuu pitämään paastopäiviä, eli silloin syön kevyemmin enkä ollenkaan lämmintä ruokaa.
        Voisin väittää että hyvin harvalle tuo 1 aterian rytmi ei sovi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos elimistö tottuu säännolliseen rytmiin jossa 12 maissa välipala ja 4 maissa lämmin ruoka niin ei elimistö kaipaa mitään jatkuvaa syöntiä.
        Ihmiset paasaa verensokerista mutta normi ihmiselle ei tee tiukkaa tuollainen 1 välipala ja 1 ruoka rytmi, sairaalla on sitten eri juttu.
        Ja totta hitossa jos elimistö on tottunut saamaan ravintoa jatkuvasti, eli kun vähän mahaan tulee tilaa niin puputetaan lisää niin elimistö kapinoi muutokseen mutta sopeutuu kyllä.
        Ihminen olisi kuollut jo alkuunsa jos ei olisi kestänyt paastoja, vai luuletko että miljoona vuotta sitten rukaa oli jonossa ja aina saatavilla kun vähän hiukoi?

Tuossa minun 1 lämpinän ruuan rytmissäkin joutuu pitämään paastopäiviä, eli silloin syön kevyemmin enkä ollenkaan lämmintä ruokaa.

Luitkohan ihan kunnolla ?
        En kirjottanutkaan mitään jatkuvasta syömisestä, vaan mainitsin nimenomaan sen säännöllisyyden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eihän se mansikkakakku ja karkki ole lämmintä eikä jäätelö ensinkään. Ne EI Lihota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siihen mene kuin 2 tuntia kerran viikossa ja saa syödä viikon parempaa ruokaa kuin tämä pikaruoka.

Lihominen johtuu yleensä vain siitä ettei liiku yhtään ja samaan aikaan syö liikaa.☹️
        Miinuskaloreita tulee näin helposti 1500 päivässä🫤

Liikunnalla PYSTYY helposti polttamaan noin 1000 kaloria päivässä.
        Kalorien seuranta tapahtuu nykyisin parhaiten aktiivisuusrannekkeen avulla.😳🤔
        Jos on taipumusta lihomiseen syönyt kalorit pitää laskea aina🧐 JOKA PÄIVÄ
        Varsinkin illalla ja yöllä syötyjä kaloreita pitää tarkkailla erityisen tarkasti,ainakin minulla on tullut helposti juuri illalla ja yöllä ne 1000 ylimääräistä kaloria päivässä ja olen alkanut siksi lihomaan.

Juu minä ainakin syön ja liikun samaa aikaa vaikka hernesoppa pysyy huonosti lautasella juostessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu minä ainakin syön ja liikun samaa aikaa vaikka hernesoppa pysyy huonosti lautasella juostessa.

Älä epäile. Hernekeitto 7 kg kuivattuja herneitä ja 500 g sianlihaa höystettynä kaalisalaatilla öljykastikkeella tuottaa aika pitkälti tarvittavan energian ja ravinteet. Ruokaakin saa syödä paljon, tuollaiset 3 kg päivässä. Viikkoannosta varten tarvitaan 25 l pata. Salaatti toki kannattaa tehdä päivittäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syö jatkossa kylmänä suoraan purkista, niin ei läisky ja loisku, se kun on kiinteämpää....pysyy purkissa juostessakin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minä syön aika pikaruokapaikoissa, ja se ruoka on hyvää ja edullista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe