Housunlahkeet korjaisit lyhyemmiksi?
-flowersreally-
Kenen palstalaisen
16
351
Vastaukset
- Anonyymi
Ai pirppismittaiseksi?
- Anonyymi
Mihin mun vastaus katosi? Kommentoin vain, että pirppismittaiseksiko?
- Anonyymi
Korjaisin kenen housut vaan jos pyytäisi. Jos vieraampi, voisi kahvikupin Cittarissa pistää, jos tutumpi, ei maksaisi mitään ja minä vielä keittäisin kahvit.
- Anonyymi
Omani vain lyhennän, en muiden, sori.
- Sheena Nuorempana lyhensin farkkujen lahkeet nitojan niiteillä. Nopeaa ja tehokasta. Oli taas kerran kiirettä "ei minnekään". Se oli sitä huoletonta nuoruusaikaa. 😁
- Anonyymi
Aikoinaan lyhensin ihanat vaaleat sammarit 'silmämääräisesti'.
No. Niistä tuli caprit, eivätkä ne olleet edes muotia silloin.
Siis epäluotettava lyhentelijä olen.
Voi tulla nivusiin leikatut pitkikset eli pätkikset.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Aikoinaan lyhensin ihanat vaaleat sammarit 'silmämääräisesti'.
No. Niistä tuli caprit, eivätkä ne olleet edes muotia silloin.
Siis epäluotettava lyhentelijä olen.
Voi tulla nivusiin leikatut pitkikset eli pätkikset.
VilmaTuolla meiningillä lyhennät pitkikset vielä muodin huipulle. Koskaan ei voi tietää, mistä innovaatiosta yleisö ja kuluttajat hullaantuvat. Jatka samaan malliin. 😀
Mulla oli sama kikka juniorina, kunnes hoksasin, että vielä paremman lahkeen lyhennyksen saa aikaiseksi nk. räkäteipillä ja silitysraudalla. Räkäteippi siis on efektiivisesti kaksipuoliteippiä, jossa ei ole mitään muuta kuin se teipin liima, ei mitään kuituhöttöä välissä kuten tutummassa karhuntarrassa jne. Farkkujen lyhennykset kesti hyvinkin sen parikymmentä pesua ennen kuin jostain kohden alkoi repsottamaan. Ja no se homma loppui, kun jäin tädille kiinni siitä, jolloin kahvitellessa tuo käski ottamaan housut pois ja se tikkasi lahkeet pysyvästi kuntoon siinä kahvittelun lomassa. Ja mikä oli tikatessa armoitetulla käsityöihmisellä, koneita oli laidasta laitaan ja järeimmällä olisi varmaan voinut tikata vaikka auton helmapellit lyhyemmäksi 😂
randombypasser kirjoitti:
Mulla oli sama kikka juniorina, kunnes hoksasin, että vielä paremman lahkeen lyhennyksen saa aikaiseksi nk. räkäteipillä ja silitysraudalla. Räkäteippi siis on efektiivisesti kaksipuoliteippiä, jossa ei ole mitään muuta kuin se teipin liima, ei mitään kuituhöttöä välissä kuten tutummassa karhuntarrassa jne. Farkkujen lyhennykset kesti hyvinkin sen parikymmentä pesua ennen kuin jostain kohden alkoi repsottamaan. Ja no se homma loppui, kun jäin tädille kiinni siitä, jolloin kahvitellessa tuo käski ottamaan housut pois ja se tikkasi lahkeet pysyvästi kuntoon siinä kahvittelun lomassa. Ja mikä oli tikatessa armoitetulla käsityöihmisellä, koneita oli laidasta laitaan ja järeimmällä olisi varmaan voinut tikata vaikka auton helmapellit lyhyemmäksi 😂
Opin tuon teippi/ silitysrauta niskin vasta paljon myöhemmin. Olen käyttänyt kaksipuolista, silitettävää tekstiiliteippiä kiitettävän usein. Se on ratkaissut monta pulmatilannetta.
Itsen en valitettavasti ole käsityöihminen. Opin hyvin huonosti ompelemaan, virkkaamaan ja kutomaan.
Mikälie syynä? Ehkä välinitämättömyys, laiskuus ja motivaation puute? Nämä ovat aika hyviä arvauksia. 😁tosi.typy kirjoitti:
Opin tuon teippi/ silitysrauta niskin vasta paljon myöhemmin. Olen käyttänyt kaksipuolista, silitettävää tekstiiliteippiä kiitettävän usein. Se on ratkaissut monta pulmatilannetta.
Itsen en valitettavasti ole käsityöihminen. Opin hyvin huonosti ompelemaan, virkkaamaan ja kutomaan.
Mikälie syynä? Ehkä välinitämättömyys, laiskuus ja motivaation puute? Nämä ovat aika hyviä arvauksia. 😁Tekstiiliteippi on kanssa kätevää, mä opin sen vasta kun kaikki muut kikat oli käytetty ja täti pakotti tuomaan lyhennettävät/korjattavat/muokattavat hänen käsiinä 😂
Olin muksuna armoitettu virkkuukone. Kutomisen perustaidot opettelein jossain 30v ja ompelun perusteet samalla, ihan vain ymmärtääkseni kuinka paljon taitoa ne asiat vaativat jos meinaa saada hyvää jälkeä aikaiseksi. Pakko sanoa että vaikka osasin niitä taitoja aiemminkin arvostaa, niin sen jälkeen aloin kohtelemaan noita taitajia kuin kuninkaallisia 😁
Kaikilla meillä on ne vahvuutemme ja kiinnostuksen kohteemme, muut asiat on sitten jonkun toisen ongelma tai unelma 😂randombypasser kirjoitti:
Tekstiiliteippi on kanssa kätevää, mä opin sen vasta kun kaikki muut kikat oli käytetty ja täti pakotti tuomaan lyhennettävät/korjattavat/muokattavat hänen käsiinä 😂
Olin muksuna armoitettu virkkuukone. Kutomisen perustaidot opettelein jossain 30v ja ompelun perusteet samalla, ihan vain ymmärtääkseni kuinka paljon taitoa ne asiat vaativat jos meinaa saada hyvää jälkeä aikaiseksi. Pakko sanoa että vaikka osasin niitä taitoja aiemminkin arvostaa, niin sen jälkeen aloin kohtelemaan noita taitajia kuin kuninkaallisia 😁
Kaikilla meillä on ne vahvuutemme ja kiinnostuksen kohteemme, muut asiat on sitten jonkun toisen ongelma tai unelma 😂Olet oikea monitaituri. Toki arvostan kädentaitoja, mutta en ole kiinnostunut käsitöistä. Mielenkiintoista, kuinka meillä nuo kädentaidot hyppäävät yhden sukupolven yli.
Oma äitini rakastaa kasitöitä ja kutoo meille kaikille villaiset sukat. Ennen hän teki nuken vaatteita meidän nukeille ja myöhemmin myyjäisiin. Myös tyttäreni on käsitöiden innokas harrastaja.
Itse puuhastelen jotain aivan muuta, kuten intensiivisesti palstailen täällä S24:lla.
Kuten sanoit, meillä kaikilla on omat vahvuutemme. 😂tosi.typy kirjoitti:
Olet oikea monitaituri. Toki arvostan kädentaitoja, mutta en ole kiinnostunut käsitöistä. Mielenkiintoista, kuinka meillä nuo kädentaidot hyppäävät yhden sukupolven yli.
Oma äitini rakastaa kasitöitä ja kutoo meille kaikille villaiset sukat. Ennen hän teki nuken vaatteita meidän nukeille ja myöhemmin myyjäisiin. Myös tyttäreni on käsitöiden innokas harrastaja.
Itse puuhastelen jotain aivan muuta, kuten intensiivisesti palstailen täällä S24:lla.
Kuten sanoit, meillä kaikilla on omat vahvuutemme. 😂En suinkaan, ne oli vain mielitekoja, oppia sen verran, että ymmärtää sitä kokonaisuutta ja enempää ei tarvitse niistä ikinä oppia. Oppia vain ymmärryksen vuoksi, ei itse osaamisen vuoksi, asia joka tulee toistuvasti töissä eteen, riittää kun ymmärtää ja etenkin tietää ketkä myös osaavat 😂
Tuo oli hyvä havainto, ne taidot tosiaan loikkasivat yhden sukupolven yli. Menetetty sukupolvi? 🤔 Se sukupolvi joka löysi käsitöiden sijaan S24:n 😂randombypasser kirjoitti:
En suinkaan, ne oli vain mielitekoja, oppia sen verran, että ymmärtää sitä kokonaisuutta ja enempää ei tarvitse niistä ikinä oppia. Oppia vain ymmärryksen vuoksi, ei itse osaamisen vuoksi, asia joka tulee toistuvasti töissä eteen, riittää kun ymmärtää ja etenkin tietää ketkä myös osaavat 😂
Tuo oli hyvä havainto, ne taidot tosiaan loikkasivat yhden sukupolven yli. Menetetty sukupolvi? 🤔 Se sukupolvi joka löysi käsitöiden sijaan S24:n 😂Täällä on meitä useampia, joilla on halu oppia tätä palstailun mystisyyttä ja S24:n kokonaisuutta. Opinnot ja kuivaharjottelu ovat vielä pahasti kesken.
Tää lähtee nyt naama- ja hammaspesulle. Oma sänky, tyyny ja täkki kutsuvat.
öitä! 😴tosi.typy kirjoitti:
Täällä on meitä useampia, joilla on halu oppia tätä palstailun mystisyyttä ja S24:n kokonaisuutta. Opinnot ja kuivaharjottelu ovat vielä pahasti kesken.
Tää lähtee nyt naama- ja hammaspesulle. Oma sänky, tyyny ja täkki kutsuvat.
öitä! 😴Juu, tälle on kyllä omistauduttu, niin eiköhän se oppikin aikanaan tule, vähän munkeilla Tiibetissä, joutuu tekemään henkisesti raskaita harjoitteita karuissa oloissa vuosikausia ja sitten ehkä kokee valaistumisen 🤣
Hyvät yöt 🤗
- Anonyymi
Jokainen hoitaa housunlahkeensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199