Puhumisen vaikeus

Anonyymi-ap

Onko kenelläkään teistä sama ongelma kuinminulla? On helvetin hankala puhua asioista muiden kanssa, koska muita ei kovin paljon kiinnosta mitä ympärillä tapahtuu. Mullakin oli hetki sitten helvetin hyvin mielessä mistä olisin haunut kesukstella, mutta en muista enää. Fuck it. That's Life... :)

Hengitin juuri syvään ja mietin että mitä olisin halunnut kysyä teiltä. Ok. Kyllä mä keksin aina jotain kysymyksiä millä saa jotkut selittelemään ja pois raiteiltaan. Mutta nyt ei ole se juttu. Vaikka olenkin aika hyvä, niin en mä nyt kuitenkaan niiiiin hyvä ole. Mulla on vaan kohtalaisen hyvä huumorintaju... :)

Yritän nyt tässä koko ajan päästä asiaankin. Eli siihen, että mitä teille kuuluu? Onko kaikki hyvin? Tai mahtaako vituttaa jokin juttu?

Omasta puolestani voin kertoa sen, että duunit loppu pari kuukautta sitten. Ei oikeastaan harmita ollenkaan. Tuli aika tarpeeseen. Sävelsin 2 kuukaudessa noin 14-15 biisiä, mikä ei olisi ikinä onnistunut päivätöissä ollessaan. Mun ei ole tarvinnut olla pahemmin ihmisten kanssa tekemisissä(mikä on aivan ihanaa), aloitin salikuurin jne. Mä oon voinut yhtä hyvin viimeksi joskus 2001 kun vedin överit ja olin hetken aikaa kuollut. Tällä kertaa ei ole tarvinnut kuolla voidakseen yhtä hyvin... :)

Yritin jotenkin pehmittää itseäni aikasemmin musa-aloituksella, mutta ei se tainnut toimia. Tuskin toimii tämäkään...

Mut olis silti ihan siistiä jubailla jonkun tuntemattoman kanssa sitä sun tätää vapaasti. Ja juuri siitä syystä, ettei kukaan tunne toisiaan. Mua vituttaa niin paljon ihmisten varautuneisuus, se ettei kukaan uskalla olla juuri sitä mitä se on, jokaisen pitää vaan tietää kaikesta kaikki eikä kukaan kehtaa olla tyhmä ja tietämätön....

En mä oikeastaan edes tiedä mitä mä höpötän. Kuhan höpötän... :)

Mut joo. Depeche Modea... Tämä biisi avasi mun musiikillisen kuulon. Eikä ole ollut paluuta entiseen enää sen jälkeen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=aGSKrC7dGcY

Ps. Sori et höpötän turhia... :)

40

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Depeche Mode. Bändi, mikä on ollut helvetin tärkeä osa mun elämänpolkuani. Muita tulee ja menee, mutta Depeche Mode pysyy. Aina vaikeina hetkinä kun kukaan muu ei ymmärtänyt, Depeche Mode ymmärsi. Usein miettinyt, että seuraako Martin mun elämää... :)

https://www.youtube.com/watch?v=ak4Nh0T88fM

• Anonyymi

Mulla taas on päinvastoin eli on ollut hankala olla puhumatta, mutta nythän se sekin tilanne alkaa helpottumaan ja kääntymään toisinpäin eli on puhuttava ja sitähän riittää. En kylläkään ikäväksenikään olisi halunnut käyvän niin, mutta tilanteet vaatii.

• Anonyymi

Minusta ihmiset kulkee elämässään ihan unessa. Ovat täysin välinpitämättömiä siitä mitä ympärillään tapahtuu. Sokeita.

Mun tytär oli joskus sitä mieltä, että sen faija on nepsy. Mä en edes tiennyt mitä se nepsy on. Oli pakko googlata, En mä ole nepsy. Mä vaan näen sen, miltä suurin osa ihmisistä ummistaa silmänsä. Mulla on aika hyvin toimivat aistit, joten en oikein ymmärrä miksi niitä pitäisi jotenkin dissata... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta ihmiset kulkee elämässään ihan unessa. Ovat täysin välinpitämättömiä siitä mitä ympärillään tapahtuu. Sokeita.

Mun tytär oli joskus sitä mieltä, että sen faija on nepsy. Mä en edes tiennyt mitä se nepsy on. Oli pakko googlata, En mä ole nepsy. Mä vaan näen sen, miltä suurin osa ihmisistä ummistaa silmänsä. Mulla on aika hyvin toimivat aistit, joten en oikein ymmärrä miksi niitä pitäisi jotenkin dissata... :)

Ja ihmiset lukee liian vähän kirjallisuutta.

Heathcliff... <3

Helvettiläinen kuin täydellistä! Kate tais olla jotain 16 kun sävelsi tän... Ei tätä vaan voi ymmärtää. Voi vaan todeta, että näin vittu kävi. Oli nerokas teinimimmi, joka pisti jokaisen setämiehen ojennukseen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=-1pMMIe4hb4

• Anonyymi

Jep. Puhuminen on vaikeaa. :)

Jaskan pauhaaminen on helppoa... :)

• Joo eihän toi neuvottelu muiden kanssa helppoo oo. Mäkin uohdan usein mitä oon sanomassa. Etenkin kun olin opiskelemassa naisvaltasella alalla. Niin sanopa siinä sitten jotain järkevää.

Kannattaa usein siihen väliin sanoo jotain ja siinä sitten vaivihkaa saat oman sanoman sanottua ja mahdollisesti kommenttia siihen. Ja kyllä se siitä. Moni mielellään haluaa ohjata sitä keskustelua aluamaansa suuntaan, niin miksei sitten itekin.

Jos oiskin välillä vähän väliä töistä, niin vois keskittyä omiinkiin hommiin. Ois kirjotustehtävää ja käsityötä ym. Tänään oli vapaata vanhoista ylitöistä ja suunnitteilla oli tehdä vaikka ja mitä. Mutta nukuin koko päivän.

Mutta se on hienoo että pääsit säveltään. Säveltämisestä en mitään ymmärrä. Veli paljon sävelsi, mutta ei enää, kun on vainaa.

Ja töiden aikaan ei mikään onnistu, ainakaan mikään luova homma. Sellasta suorittamista, kun ees syödä ehtis. Kesän aikana lähti kolme kiloo eli 5% painosta. Onneks ens viikko on kans lyhempi, itsenäisyyspäivä. Ja sitten tulee joulu, en siis jouluihminen, mutta ne vapaat.

• Anonyymi

Mä oon löytänyt aika hienon maailman sen meille opetetun viereltä. Yritän joskus näyttää sitä muille ja kertoa miten siihen pääsee kiinni. Mutta kun ei, niin ei... :(

• Anonyymi

Mulla on vähän sitä toista vikaa, kun omista asioista puhuminen on liian helppoa. Se on vähän niin kuin jakaisi jotain pyssyjä ja panoksia muille, jos vastapuoli onkin epäluotettava tyyppi.

• Anonyymi

Mä taas tapani mukaan rönsyilen vähän muualle.... :)

Oletteko koskaan miettineet sitä, että Hän puhuu meille koko ajan. Hän vaan puhuu heidän kautta, joilta me sitä vähiten odotetaan...

Minä kuulen Hänen äänen kaikkialla. Ja ihmettelen sitä, miksi muut ei kuule. Kate Bush on Hänelle yksi väline kenen kautta Hän puhuu. Eikä sanoilla voi ymmärtää sitä mitä Hän puhuu. Sanat on valheellisia... :)

https://www.youtube.com/watch?v=NAj8suae3WY

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä taas tapani mukaan rönsyilen vähän muualle.... :)

Oletteko koskaan miettineet sitä, että Hän puhuu meille koko ajan. Hän vaan puhuu heidän kautta, joilta me sitä vähiten odotetaan...

Minä kuulen Hänen äänen kaikkialla. Ja ihmettelen sitä, miksi muut ei kuule. Kate Bush on Hänelle yksi väline kenen kautta Hän puhuu. Eikä sanoilla voi ymmärtää sitä mitä Hän puhuu. Sanat on valheellisia... :)

https://www.youtube.com/watch?v=NAj8suae3WY

Kiitos linkistä, olipa hyvä biisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos linkistä, olipa hyvä biisi.

Siis tää on aivan ihana! Hän puhuu Katen suulla... :)

• Anonyymi

Se on se kun ihmiset ei enää tapaile ja kommunikoi. Korona ja Ne piikit On yks. Aivosumu on välillä ihan helvetillinen

• Anonyymi

Nyt youtuben algoritmi tarjosi mulle tämän... https://www.youtube.com/watch?v=o5Fz02-oHq0

Mun pitäis varmaan ommata se hänelle. Mutta en tee sitä. Hän on ollut vaan opportunisti viimeiset 15 vuotta. Rusinat pullasta. Nyt saa hakea rusinansa jostain muualta. Minulla ei enää ole niitä... :)

• Anonyymi

Haluatteko kuulla hienoa kitaransoittoa? Ette varmaan, mutt linkitän kuitenkin... :)

Mulla kävi 4 vuotta sitten ikävä tapaturma, että mun otelautakädestä poistu kynnen verran yhdestä sormesta ja mietin et mun kitaransoitot oli siinä. Niinhän ne olikin melkein vuoden ajan. Mutta rakkaus lajiin vei voiton. Minusta tuli lopulta vajaasormisena parempi kitaristi mitä olin täyssormisena... :)

Life is like a chokolate box... :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZhSsCkLkji8

• Anonyymi

Ei hitto,
        onko nää DM aloitukset ollut sun aloituksia? Sekin kun kävin mainitsee että Dm ei ole
        pelkkä Gahan.. Tai sellasta jotakin?
        Ja linkitin siihe Martinin biisin...

Toi sun soitto,
        se edelleen on taivaallista mun mielestä 🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei hitto,
        onko nää DM aloitukset ollut sun aloituksia? Sekin kun kävin mainitsee että Dm ei ole
        pelkkä Gahan.. Tai sellasta jotakin?
        Ja linkitin siihe Martinin biisin...

Toi sun soitto,
        se edelleen on taivaallista mun mielestä 🥰

En mä sitä aloitusta tehnyt, mutta kommentoin siihen, että Martin on se bändin sielu. Hänen kynästä melkein ne kaikki biisit on tullut. Ja Alan Wilder on loistava muusikko, hän oli taas syypää kaikkiin niihin hienoihin soundeihin ja sovituksiin kun oli vielä mukana bändissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä sitä aloitusta tehnyt, mutta kommentoin siihen, että Martin on se bändin sielu. Hänen kynästä melkein ne kaikki biisit on tullut. Ja Alan Wilder on loistava muusikko, hän oli taas syypää kaikkiin niihin hienoihin soundeihin ja sovituksiin kun oli vielä mukana bändissä.

Tästä Alanin proggis Depeche Moden jälkeen. Recoil.

https://www.youtube.com/watch?v=gH856RHHyes

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä Alanin proggis Depeche Moden jälkeen. Recoil.

https://www.youtube.com/watch?v=gH856RHHyes

Niin ja se soittaminen... Heh, kiitos... :)

Mä oon aina ollut aika laiska treenaamaan eri tekniikoita, skaaloja yms. En jaksanut opetella nuotteja sun muuta. En osanut enkä osaa vieläkään yhdistää niitä ääniin niin kuin yhdistän kirjaimet sanoihin. Näin niinku vuosien jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että se laiskuuteni on ollut lopulta mulle voimavara ja luovuuteni lähde. Paljon hyviä asioita alkoi tapahtumaan kun lakkasin miettimästä eri tekniikoita ja keskityin pelkästään siihen miltä mikäkin kuulostaa. Tämä on asia, missä olen perkeleen tarkka. En siis kiinnitä huomiota siihen kuin tarkkaa soitto on teknisesti tai meneekö se oppikirjan mukaan, mutta sen täytyy kuulostaa hyvältä. Ja siinä vaiheessa unohtuu se laiskuuskin. Silloin touhuan jonkun biisin parissa niin kauan kunnes alkaa kuulosta omiin korviin hyvältä. Se onnistuu joskus nopeammin ja toisinaan siihen voi mennä kymmeniä tunteja. Puhumattakaan sitä ajatusduunia, mikä ei lakkaa vaikka soittaminen lakkaisi. Noin puolet siitä duunista tapahtuu päänsisällä. Kun se hyvä flow tulee, se on aika kokonaisvaltaista touhua, sitä voisi sanoa pakkomielteeksi... :)

• Anonyymi

Mä voisin oikeasti puhua Kate Bushista aamun asti ja koko iltapäivän. Ja vielä sen jälkeenkin.

Mä tiedän, ett yksi ymmärtää tän. Mutta hänen kanssa en halua puhua enää sanaakaan. Fuck her!

Mutta Kate Bush ei ole tästä maailmasta. Eikä ole Nick Cavekaan... :)

https://www.youtube.com/watch?v=TqhOVY58zIo

• Anonyymi

Mä heitän taas teille loppukaneettina sen, että te ette halua ettekä osaa puhua muiden ihmisten kanssa. Teille annetaan kaikki mahdollisuudet, mutta te kieltäydytte siitä. Eli teidän pariuduttemuus on täysin teidän syytä. Olette tunareita.

Hyvää yötä...

https://www.youtube.com/watch?v=BNwUCLbbUZo

• Anonyymi

Hyvää yötä 💗

• Anonyymi

Niinpä, siitä on kokemusta! Ei kannata ihmetellä, kun nainen ei halua tutustua sellaiseen mieheen!

• Ei vituta mikään ja kaikki aika fine.

Katson yövuorossa x-menejä ja kohta taidan ottaa tirsat, ennenkuin aamumies kolisee tulla paikkaamaan. Vapaatkin alkaa ja teen jotain puuhommia taas, mutta en liikaa verenmaku suussa. Nyt vois nautiskellen tehdä jotain.

Tiedän, ettei mun musamaku kaksista sun mieleen ole, mutta yritän...

https://youtu.be/sKuc0JWE-8A?si=rZ33GjgGkaEHCceC

Huili tekee hyvää ja omat jutut....

• Anonyymi

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mulle pienen selauksen jälkeen tyrkkäs tällästä esiin.

https://youtu.be/iBAs3TGIz7M?si=p-eS93WBXO73EUty

Mutta taidan katsoo yhden wolverinen ja lähtee sit nokkasille..

Eikun öitä.

Wolverinellä on pähee letti. Ja ne kynnet helppais puutarhan hommissa. 😅

Öippisii.

EE

• Anonyymi kirjoitti:

Wolverinellä on pähee letti. Ja ne kynnet helppais puutarhan hommissa. 😅

Öippisii.

EE

Jep ja parta. 😄

Noilla vois tulls näppärästi myös halkoja, kun pyyhkii 5 cm;n terästäkin suht iisisti. 😄

• Anonyymi

Ihana ketju, jotenkin mahtava avaus ja tunnelma :)

• Anonyymi

Ainahan voi änkyttää jos ei puhua osaa, unohtamatta käsimerkkejä. Spot.

Entinen Eivori

• Anonyymi

Vai oliko se länkyttää, no kumminki.

EE

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

No minäpä vastaa sinulle :)

Olen luultavasti palstan surkeimpia kirjoittajia mitä keskusteluun tulee, mutta heräsin myöhään "pieniltä ilatatorkuilta". Tähän aikaan vuodesta perinteisesti menen sekaisin talviajan muutoksesta ja maaliskuun alkuun saakka nukun, valvon ja kukun miten sattuu.

Vähän hämmästyttää, että väität että hankala puhua. Porukka tuli heti mukaan, vaikka moni anonyymi saa kirjoitella ihan issekseen ja olla omissa oloissaan miten lystää. Täytyy provota reippaasti, floodata hartaasti tai haukkua palstalaiset, jos haluaa että joku välittäisi tulla edes lätkäisemään päin naamaria, ellei happo trolleja lasketa.

Jäin miettimään, kenen äänen haluaisit meidänkin kuulevan ja huomaan etten näe tästä kysymystäsi, mut jatkan siitä kohta...

ps. mitään musalinkkiä en laita, kun ne saa väliin tuntemaan, niin kuin puukoa haavassaan kääntelis. Nuo omat valitsemasi oli hienoja.

• Anonyymi

Oukei.

En mäkään halua puhua Kate Bushista. Liian henkilökohtaista. Enkä Heartcliffestä ja omista ajatuksista, jotka siihen liittyy. Mutta Nick Cave näyttää aina jotenkin pelottavalta. Tosin tuo on rauhallinen musavideo.

Miten niin ei nähtäisi tai välitettäis mitä ympärillään tapahtuu? Paremmlnkin kyse siitä, ettei halua pompata joka asiasta melua nostamaan. Ja enimmäkseen ihmiset ovat huolissaan kaikesta. Tämä palsta pinnallisiuksineen on siihen varsin toimiva.

Niin että mikä sinua huolettaa?

• Anonyymi

Entinen puoliso oli todella vähäpuheinen ja siksi en pidä vähäpuheisista miehistä! Se oli suorastaan helvetillistä, kun hän ei pystynyt puhumaan mistään parisuhteeseen liittyvistä asioista, eikä todellakaan ollut puhelias muutenkaan!

• Anonyymi

Paljon sanoja ilman kieltä.

• Anonyymi

Kate Bushin äänessä on valöörejä, mikä on laulajille harvinaista.
      Vilma

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe