Rakastan, niinpä kysyn mitä kaikkea sinä rakastat? Kysymys kaikille yksilöille. 😊
Entinen Eivori, joka luopuu kuittauksesta tähän..
Ihmiset käyttää hövelisti sanaa
30
305
Vastaukset
Se on kätevä lyhenne joka tarkoittaa: "Olen onnellinen (riittävän tyytyväinen) tähän diiliin sinun kanssasi".
- Anonyymi
Vähäsen vierastan koko "rakastaa" sanaa, toinen sana on "ihana" minkä käyttöä vierastan, eivät oikein sovellu näihin omiin ajatuskuvioihin ainakaan kevyesti käytettynä. Jotkut varmaan rakastaa vaikka etanoita lautasellaan mutta en minä 😁, aineellisessa mielessä tuskin rakastan mitään.
Ja jos mokomaa sanaa tulee käytettyä niin se tulee tosissaan ja jostain sieltä syvältä missä se syvin olemus sitten lieneekään sillä hetkellä...🙂 - Anonyymi
Mie rakastan elämää kaikkinensa.
Rakkautta on erilaista. Rakastan lapsiani ja vanhempiani yms mutta se ei ole romanttista rakkautta. Se on välittämistä kuitenkin ja sitä että haluaa heillä olevan kaikki hyvin elämässään. Eläimiäkin rakastan ja luontoa. Mutta jos minulla olisi, utopistisesti ajatellen, ihminen joka olis erityinen sydämessä niin se olisi romanttista rakkautta. Siihen liittyisi sitten paljon sellaista läheisyyttä ja lähellä olemista.
Esineitäkin voi rakastaa. Vaikka hienoa autoa, taikka harrastusvälineitä, joista haluaa pitää hyvää huolta. Eli sellaista tulee rakkaudesta mieleen. Huolenpitoa ja välittämistä ja suuria tunteita.
Eikä sitä pitäis toiselle koskaan sanoa, jos ei todella tarkoita sitä.- Anonyymi
Nyt kun mainittiin tuo romanttinen rakkaus, niin enpä ole ihan varma tunnenko enää sellaista. Minusta mun rakkaus on vaan rakkautta. Pikemminkin eri ihmisissä vaan toteutuu rakkauteni eri puolet.
Mies saa fyysistä rakkautta erilailla, kun lapset tai eläimet. Silti kaikkia halaan ja suukottelen, miestä ainoastaan suulle. Muita päähän tai poskelle, eläimiä kylkiin ja selkään.
Mulla on jotenkin just toi romanttinen twist kadonnu kun pieru tuuleen. 😄 Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun mainittiin tuo romanttinen rakkaus, niin enpä ole ihan varma tunnenko enää sellaista. Minusta mun rakkaus on vaan rakkautta. Pikemminkin eri ihmisissä vaan toteutuu rakkauteni eri puolet.
Mies saa fyysistä rakkautta erilailla, kun lapset tai eläimet. Silti kaikkia halaan ja suukottelen, miestä ainoastaan suulle. Muita päähän tai poskelle, eläimiä kylkiin ja selkään.
Mulla on jotenkin just toi romanttinen twist kadonnu kun pieru tuuleen. 😄ChatGPT listasi seuraavia adjektiiveja joilla rakkautta lisämääritellään: aito, ehdoton, hellä, horjumaton, ikuinen, intensiivinen, intiimi, intohimoinen, kestävä, kuolematon, oikea, omistautunut, päättymätön, pyhä, pysyvä, raivokas, rajaton, romanttinen, särkymätön, syvä, syvällinen, täydellinen, todellinen, vahva, vankkumaton, vilpitön, ääretön.
Mutta, se möhli pahan kerran. Palstamamma tiedottaa että olisi olemassa myöskin fyysinen rakkaus (jota ihmiset kutsuvat rakastelemiseksi).- Anonyymi
Y_L_Ä_R_E_I_S_I_M_l_E_S kirjoitti:
ChatGPT listasi seuraavia adjektiiveja joilla rakkautta lisämääritellään: aito, ehdoton, hellä, horjumaton, ikuinen, intensiivinen, intiimi, intohimoinen, kestävä, kuolematon, oikea, omistautunut, päättymätön, pyhä, pysyvä, raivokas, rajaton, romanttinen, särkymätön, syvä, syvällinen, täydellinen, todellinen, vahva, vankkumaton, vilpitön, ääretön.
Mutta, se möhli pahan kerran. Palstamamma tiedottaa että olisi olemassa myöskin fyysinen rakkaus (jota ihmiset kutsuvat rakastelemiseksi).Fyysistä on myös pusut suulle. Ei fyysisyys kusivehkeitä edellytä.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jotenkin just toi romanttinen twist kadonnu kun pieru tuuleen. 😄Mä huomasin ihastumisestani, että pystyn tuntemaan syvästi. Se on hyvä tiedostaa itsessään. Fyysinen rakkaus on tosiaan vielä yksi mitä en huomannut tuossa listassa. Sitä en voi toiselle antaa, jos en tunne vetoa ja ole riittävästi kiinnostunut. En voi pakottaa itseäni siihen.
Anonyymi kirjoitti:
Fyysistä on myös pusut suulle. Ei fyysisyys kusivehkeitä edellytä.
Kaikenlainen koskettelu ja hyväily on fyysistä, mutta kuuluu mielestäni romanttiseen rakkauteen enemmän. Etenkin jos koskettelu on intiimiä. Siinä se raja kulkee selkeästi.
Tosin voi sitä myös rakastella ilman tunteitakin.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mä huomasin ihastumisestani, että pystyn tuntemaan syvästi. Se on hyvä tiedostaa itsessään. Fyysinen rakkaus on tosiaan vielä yksi mitä en huomannut tuossa listassa. Sitä en voi toiselle antaa, jos en tunne vetoa ja ole riittävästi kiinnostunut. En voi pakottaa itseäni siihen.
Juu, minäkin tunnen syvästi kun tunnen. En kuitenkaan usko enää tulevaisuudessa kokevani ihastumisia. Jotenkin vaan tuntuu se laari tyhjälle ja sammaloituneelle. Turhallekin.
Ymmärrän. Ei väkisin mikään toimi. Anonyymi kirjoitti:
Juu, minäkin tunnen syvästi kun tunnen. En kuitenkaan usko enää tulevaisuudessa kokevani ihastumisia. Jotenkin vaan tuntuu se laari tyhjälle ja sammaloituneelle. Turhallekin.
Ymmärrän. Ei väkisin mikään toimi.No joo. Itseasiassa mietin samaa, että kun tuo viimeisin ihastuminen oli niin tajuttoman voimakas ja kesti vuosia, että mahtaako enää olla edes mahdollista kokea mitään samanlaista. Sääli vaan että se meni sitten tuolla tavalla täysin hukkaan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No joo. Itseasiassa mietin samaa, että kun tuo viimeisin ihastuminen oli niin tajuttoman voimakas ja kesti vuosia, että mahtaako enää olla edes mahdollista kokea mitään samanlaista. Sääli vaan että se meni sitten tuolla tavalla täysin hukkaan.
Vähän sama juttu, enkä halua enää kokea sellaista.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä mielelläni koen sellaista sitten, jos se on vastavuoroista. Yksipuolisesti se on täyttä pasketta. Kuten jokainen ehkä tietää.
mustasusi kirjoitti:
Kyllä mä mielelläni koen sellaista sitten, jos se on vastavuoroista. Yksipuolisesti se on täyttä pasketta. Kuten jokainen ehkä tietää.
Mutta eipä sitä tiedä, ihastuuko tässä enää kehenkään niin valtavasti. Mun kohdalla se on varmasti aina turhaa, kun tiedän nyt mihin ihastun jos ihastun. Eihän sitä pysty ohjailemaan. Eikä pakottamaan. Voi sitä jostain vähän kiinnostua, mutta se menee nopeesti ohikin sellainen kevyt kiinnostuminen, etenkin jos toinen käyttäytyy kylmästi.
Anonyymi kirjoitti:
Surua ja stressiä se paljon tuottaa. Mielenrauha menee.
- Anonyymi
LAITSANYIRTYOKONRRNYRKMIÄNUMRTOIDTSKRNON KOLMODRT OLIDIVZT
kuuikympixiä påaljon... xuuri numrro- Anonyymi
Hömps köklöt plöt töh töhöö pöh höt. 😄
- Anonyymi
Käyttävät vai? Mun kokemukseni mukaan ihmiset eivät käytä tuota sanaa tarpeeksi. No ehkä ihmiset sitten käyttävät sitä väärässä paikassa, liikaa kun ei tarvittaisi ja liian vähän, kun olisi syytä. Moni kai käyttää sitä sitten silloin, kun riittäisi sanoa jotain sen kaltaista kuin tykkään tosi paljon.
Minulle rakkaus on sellainen pakahduttava tunne, joka toisinaan tuntuu pahaltakin. Joskus olisi kovin paljon helpompaa olla rakastamatta. Rakkaus on tunne, jonka kohde voi satuttaa aivan liian helposti, vaikka ei edes tarkottaisi sitä. Näin voi käydä, jos vaikkapa aiheuttaa huolta sellaisessa, joka rakastaa. Se voi tuntua siltä, että sydän rikkoutuu seuraavassa hetkessä. Rakkaus on toki usein myös mukava tunne, mutta minulle siinä on aina tietty ikävä pohjavire, sillä rakkaus tuo aina mukanaan myös huolen. Jos en lainkaan huolehti jonkun/jonkin puolesta, niin silloin tiedän, että en rakasta. - Anonyymi
Laadin puhetta. Siinä on yksi lause. Rakastan pääkaupunkiamme.
- Anonyymi
Tuleeko dramaattinen puhe? :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko dramaattinen puhe? :)
Tavallaan, uskoisin koskettavan. On tarkoitus kehua henkilöä, joka on mahdollistanut muutamia minua ilahduttavia asioita Hgin alueella.
Rakastan halkoja! 🥰
https://aijaa.com/TeLUhZ
Siinä ois tämän päivän rutistus...n. 5 pinomottia metrihslkoja pinossa. Vielä ois ainakin toinen mokoma halkomatta. 😬Minä koen asian niin että ihmiset oikeasti käyttävät ihan liian vähän tuota rakastan ilmaisua.
Itse rakastan tosi paljon. Merta, sateen tuoksua, omaa kotiani, poikaani, sänkyäni, talvista lumimaisemaa, pujista.. jne...
Mielestäni ihmiset vierastavat liikaa sitä minä rakastan tunnetta ja varsinkin sen ääneen sanomista.
Aivan kuin olisi synti tunnustaa sellainen heikkous kuin että minä rakastan.
Kolme maailman kauneinta sanaa;
kiitos, anteeksi ja rakastan.
Niitä käytetään ihan liian vähän.- Anonyymi
Rakastan kissojani.
Läheiset ihmiset ovat minulle tärkeitä, mutta en käyttäisi rakastan -sanaa. Voin kuolla jonkun puolesta, toisen rikkoa lakia, kolmannen vaarantaa terveyteni. Neljännen voin tyrkätä jyrkänteeltä...
Pidän kovasti työstäni ja innostun siitä.
Olen onnellinen elämässäni.
Himoitsen joitain syötäviä.
Mutta rakastan vain kissojani.
xLiner - Anonyymi
en rakasta mitään enkä ketään ole rakastanut enkä tule rakastamaan sellainen puuttuu minusta täysin
- Anonyymi
Rakastan elämää 🎼🎵🎶
- Sheena - Anonyymi
Se miten joku käyttää rakastan sanaa on jokaisen oma asia ja miten kokee asiat. Sinä et voi määrittää mikä on höveliä sanankäyttöä, vaikka ymmärrän mitä tarkoitat jos joku sanoo vaikka että rakastan tätä jäätelö. Et rakasta, tykkäät sen mausta jne.
Itselleni se on tunne jostain ihmisestä, esimerkiksi omista lapsista. Rakastunut taas olen erääseen ihmiseen ja se voi muuttua rakkaudeksi.
En voisi sanoa että rakastan elämää, kuten edellä. En tunne elämää kohtaan mitään suurempia tunteita. Pidän kissastani, ja varmasti suren kun joskus kuolee, mutta rakastanko, en. Koen että voin rakastaa vain ihmistä rakkaus sanan syvimmässä merkityksessä. - Anonyymi
Kuraputkeen tuuppaamista. :)
Iaskin..väärin - Anonyymi
Mä ilmaisisin näin.
On ihmisiä, jotka ovat rakkaita.
Kenen kanssa on elämäni on todennäköisesti se, ketä rakastan, sillä olenhan rakastunut ja menettänyt järkeäkin vähän siinä.
Vilma - Anonyymi
Positiivinen aloitus. Rakastan lapsiani, ystäviä ja niitä hetkiä, kun elämä tuntuu elämisen arvoiselta: kesää, auringonnousuja ja -laskuja, kun vesi kutittaa varpaita istuessani laiturin nokassa, kun kuulen palokärjen laulavan, kun voin tehdä jonkin teon toiselle mikä tuottaa iloa. Toki on paljon muitakin hetkiä, mutta nuo tulivat ekana mieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133151
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172901Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731605Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271478- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531259- 991247
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1771126Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1811125Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe144985