Syyrian tyrannian kaatuminen on herättänyt toivon tunteita kautta maailman. Maasta paenneet syyrialaiset ovat iloinneet toiveista päästä näkemään kotimaansa ja rakkaansa. Toivo on herännyt myös maahanmuutosta kärsivien eurooppalaisten keskuudessa.
Helsingin keskustassa kokoontui sunnuntaina iltapäivällä monisatapäinen ihmisjoukko juhlimaan diktaattori Bashir al-Assadin hallinnon luhistumista Syyriassa. Tunnelma oli suorastaan riehakas, kun rummut löivät tahtia ihmisten huutaessa iskulauseita, joiden keskeinen sisältö oli ”vapaus”.
Arabikevät ja sitä vuonna 2011 seurannut Syyrian sisällissota aiheutti 2010-luvun pahimman pakolaiskriisin ja miljoonat ihmiset joutuivat pakenemaan kotimaastaan.
Maanantaina Syyrian uusimmat tapahtumat ja reaktiot niihin herättivät väistämättömän kysymyksen myös siitä, voisivatko miljoonat syyrialaispakolaiset viimein palata kotimaahansa. Vai olisivatko hyvinvointivaltion pidäkkeet liian vahvat.
PS. pois turvallisuusuhka
Vai olisivatko hyvinvointivaltion pidäkkeet liian vahvat.
Anonyymi-ap
4
59
Vastaukset
- Anonyymi
Lapin Kansa aiheesta juttu tekemään
minä toivotan hyvää matkaa syyriaan- Anonyymi
https://www.suomenuutiset.fi/euroopassa-herasi-toivo-pakolaisten-kotiinpaluusta-itavallassa-valmistellaan-jo-paluu-ja-karkotusohjelmaa-syyriaan/
nyt näkevät suosionsa....raiskaukset ja rikollisuus
- Anonyymi
paljonko Sipilän kutsumat on suomen valtiolle maksaneet?
asiat esille ennen vaaleja kiitos- Anonyymi
Keskisarja PS sanoi että vielä toisessa polvessa eivät tuota mitään valtiolle....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442