Mistä musiikista pidät? Laita linkkejä!

Mitä musiikkia kuuntelet? Onko siellä joululauluja? Minkälainen musiikki knappaa? Kuunteletko musiikkia yksin (sinkkuna) vai musiikillasi laajempi kuulijakunta?

262

1865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Ihan hyvää. Mikä Tiëstossa vetoaa?

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Ihan hyvää. Mikä Tiëstossa vetoaa?

Vakavasti otettava musiikki kaikilla ulottuvuuksilla populistisella vivahteella. Tyydyttää musiikilliset tarpeet täydellisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Vakavasti otettava musiikki kaikilla ulottuvuuksilla populistisella vivahteella. Tyydyttää musiikilliset tarpeet täydellisesti.

anonyymi: "Vakavasti otettava musiikki kaikilla ulottuvuuksilla populistisella vivahteella. Tyydyttää musiikilliset tarpeet täydellisesti."

Tuo siis Tiëstossa vetoaa ainakin sinuun. Hyvältä kolme ensimmäistä minuuttia minusta kuulosti.

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! :) 11 päivää enää jouluun ja 18 päivää uuteen vuoteen!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tänä Jouluna olen "oikeutettu ja siunattu" kuulemaan oman lapseni soittamaa Joulumusiikkia.
      Vienyt hänet harrastuksiin joista pianon soittaminen on yksi niistä.

Opettaja antoi hänelle viimeviikolla kotiläksyksi kolme Joululaulua, joten odotan nyt innolla miten hän ne esittää.
      Pianon soittaminen ei ole ihan helppoa, tunteet kun välittyvät painalluksen älykkyydestä, suhteessa oikeaan tempoon ja rytmiin.

Muutoin Jouluna en enää kai kuuntele Joulumusiikkia kovinkaan aktiivisesti. Olin töissä ulkomailla 8-vuotta ja siinä maassa ei Joulua tunnettu, kuten me siitä ajattelemme. Tuona aikana suomalaisten perinteiset asiat kuten Joulukuusi, Joulupukki, Sauna jne. Ei niitä edes ollut, joten koin kai jonkinlaisen "korvaushoidon" tuohon puutteeseen.

Joka tapauksessa, Joulu on tärkeää aikaa. Läheisille ja perheille.
      Pistetään nyt yksi ralli. Tässä on kai paljon sitä, mitä ihmiset toivovat.

https://www.youtube.com/watch?v=SdoUeDsVzmY

AV

• "Tänä Jouluna olen "oikeutettu ja siunattu" kuulemaan oman lapseni soittamaa Joulumusiikkia.

Opettaja antoi hänelle viimeviikolla kotiläksyksi kolme Joululaulua, joten odotan nyt innolla miten hän ne esittää.
        Pianon soittaminen ei ole ihan helppoa, tunteet kun välittyvät painalluksen älykkyydestä, suhteessa oikeaan tempoon ja rytmiin.

Muutoin Jouluna en enää kai kuuntele Joulumusiikkia kovinkaan aktiivisesti. Olin töissä ulkomailla 8-vuotta ja siinä maassa ei Joulua tunnettu, kuten me siitä ajattelemme. Tuona aikana suomalaisten perinteiset asiat kuten Joulukuusi, Joulupukki, Sauna jne. Ei niitä edes ollut, joten koin kai jonkinlaisen "korvaushoidon" tuohon puutteeseen.

AV"

Kiitos kertomuksestasi. Hyvää joulumusiikkia lapsesi esittämänä! Hyvää joulunalusaikaa! :)

• Anonyymi

"Tänä Jouluna olen "oikeutettu ja siunattu" kuulemaan oman lapseni soittamaa Joulumusiikkia.

AV"

Kiitos kertomuksestasi. Hyvää joulumusiikkia lapsesi esittämänä! Hyvää joulunalusaikaa! :)

Kiitos, hyvää Joulua.
        Seuraava on kyllä osittain ihan Jouluinen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpDQJnI4OhU

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, hyvää Joulua.

AV

"Kiitos, hyvää Joulua.

AV"

En minä tuosta kyllä joulua löytänyt. U2:sen bändin solistina ollut nainen oli kyllä hyvä, mutta jouluun liittyvää ei löytynyt kuin maininta Jeesuksesta sanoissa ja "kannamme toinen toisiamme"?

• Anonyymi

"Kiitos, hyvää Joulua.

AV"

En minä tuosta kyllä joulua löytänyt. U2:sen bändin solistina ollut nainen oli kyllä hyvä, mutta jouluun liittyvää ei löytynyt kuin maininta Jeesuksesta sanoissa ja "kannamme toinen toisiamme"?

Niin, onko uskonto mielestäsi jo jotain muuta?

Esimerkiksi se ettei haudattaisi ja siunattaisi hautaan jos ei maksaisi kirkollisveroja?
        Jeesus kääntyisi jo haudassaan, sillä hän on uskonnon keskiössä tehden sitä työtä mitä uskonnollisten yhteisöjen kuuluisikin tehdä?

Ei hän tainnut kerätä veroja pelastaakseen sieluja, mutta olihan hän Jumalan poika ja ihmiset erehtyväisiä.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, onko uskonto mielestäsi jo jotain muuta?

Esimerkiksi se ettei haudattaisi ja siunattaisi hautaan jos ei maksaisi kirkollisveroja?
        Jeesus kääntyisi jo haudassaan, sillä hän on uskonnon keskiössä tehden sitä työtä mitä uskonnollisten yhteisöjen kuuluisikin tehdä?

Ei hän tainnut kerätä veroja pelastaakseen sieluja, mutta olihan hän Jumalan poika ja ihmiset erehtyväisiä.

AV

"Niin, onko uskonto mielestäsi jo jotain muuta?

AV"

Minä luulin, että sinä olet ateisti? Tämä viimeinen kirjoitus sotii vähän sitä näkemystä vastaan?

Kolmeen otteeseen olen töissä seurakunnalla hautausmaalla. Koululaisena kahtena kesänä leikkasin ruohoja ja opiskelijana paalutin 3 kk hautakumpuja. Molemmilla kerroilla palkkaa minulle maksettiin verotuloista. Ei hautausmaat pyöri ilman valtiontukea ja verotuloja.

• Anonyymi

"Niin, onko uskonto mielestäsi jo jotain muuta?

AV"

Minä luulin, että sinä olet ateisti? Tämä viimeinen kirjoitus sotii vähän sitä näkemystä vastaan?

Kolmeen otteeseen olen töissä seurakunnalla hautausmaalla. Koululaisena kahtena kesänä leikkasin ruohoja ja opiskelijana paalutin 3 kk hautakumpuja. Molemmilla kerroilla palkkaa minulle maksettiin verotuloista. Ei hautausmaat pyöri ilman valtiontukea ja verotuloja.

Siis, mihin ne kirkollisverot sitten menevät?

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Siis, mihin ne kirkollisverot sitten menevät?

AV

"Siis, mihin ne kirkollisverot sitten menevät?

AV"

Yksi suuri menoerä on hautausmaat, seurakunnan rakennukset, työntekijöiden palkat yms. Myös diakoniaan riittää kirkolla varoja.

• Anonyymi

"Siis, mihin ne kirkollisverot sitten menevät?

AV"

Yksi suuri menoerä on hautausmaat, seurakunnan rakennukset, työntekijöiden palkat yms. Myös diakoniaan riittää kirkolla varoja.

Mietin juuri tuota yhtälöä jossa välit Jumalan ja minun välillä ovat jatkuvat ja yhtenevät.
        Se mitä tapahtuu kuoleman jälkeen on meidän kahden välinen sopimus, ei siihen enää papit auta.
        Papit auttavat vain saattojoukkoon, ja senkin voisi ihan hyvin hoitaa itse,
        Laitetaan vaikka seuraava soimaan, koska oli ihana elämä.

Multaa päälle sen verran etteivät koirat syö(tosin kierrätys kuuluisi jo nykypäivään).

https://www.youtube.com/watch?v=kBu8GQAJvQc

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Mietin juuri tuota yhtälöä jossa välit Jumalan ja minun välillä ovat jatkuvat ja yhtenevät.
        Se mitä tapahtuu kuoleman jälkeen on meidän kahden välinen sopimus, ei siihen enää papit auta.

Multaa päälle sen verran etteivät koirat syö(tosin kierrätys kuuluisi jo nykypäivään).

AV

Olet kumminkin luterilaisen kirkon jäsen?

Kiitos kauniista klassillisesta musiikista linkissä.

Takaisin kaunista countrya.

https://www.youtube.com/watch?v=RNOTF-znQyw

• Anonyymi

Olet kumminkin luterilaisen kirkon jäsen?

Kiitos kauniista klassillisesta musiikista linkissä.

Takaisin kaunista countrya.

https://www.youtube.com/watch?v=RNOTF-znQyw

Olin ateisti koko nuoruuden, liityin kirkkoon armeija aikana jolloin minut myös myöhäisheränneenä kastettiin.

Maailmalla kohtasin Hindut, Buddhalaisuuden ja muslimit.
        Mietin taas mikä on se mihin ihmiset uskovat ja miksi, onhan hindulaisuuteen uskovia 1.2 miljardia ihmistä, Buddhismia seuraa 320 miljoonaa ihmistä ja muslimeita on 1.6 miljardia ihmistä.

Kristittyjä voi olla teoreettisesti enemmän, mutta todellisesti heitä on paljon vähemmän mitä tilastot osittavat, eihän muuten kristillisdemokraatit istuisi Suomen nykyisessä hallituksessa? Sotisi jo vastaan alkuperiaatteita?!

Päivi Räsänen ei ole ihan oikea kristitty, siis periaatteiltaan. Puolustaa yhä poliittisia näkemyksiä ilman sitä jaloa periaatetta jossa ihmiset olisivat yhdenmukaisia. Tuon periaatteen mukaanhan yksityissektorin lääkäriasemat tulisi lakkauttaa, ja tarjota jokaiselle sama terveydenhoito? Miksi hän ei aja Jeesuksen sanomaa, vaan ratsastaa sillä?

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Olin ateisti koko nuoruuden, liityin kirkkoon armeija aikana jolloin minut myös myöhäisheränneenä kastettiin.

Mietin taas mikä on se mihin ihmiset uskovat ja miksi, onhan hindulaisuuteen uskovia 1.2 miljardia ihmistä, Buddhismia seuraa 320 miljoonaa ihmistä ja muslimeita on 1.6 miljardia ihmistä.

Kristittyjä voi olla teoreettisesti enemmän, mutta todellisesti heitä on paljon vähemmän mitä tilastot osittavat, eihän muuten kristillisdemokraatit istuisi Suomen nykyisessä hallituksessa? Sotisi jo vastaan alkuperiaatteita?!

Päivi Räsänen ei ole ihan oikea kristitty, siis periaatteiltaan. Puolustaa yhä poliittisia näkemyksiä ilman sitä jaloa periaatetta jossa ihmiset olisivat yhdenmukaisia. Tuon periaatteen mukaanhan yksityissektorin lääkäriasemat tulisi lakkauttaa, ja tarjota jokaiselle sama terveydenhoito? Miksi hän ei aja Jeesuksen sanomaa, vaan ratsastaa sillä?

AV

"Päivi Räsänen ei ole ihan oikea kristitty, siis periaatteiltaan. Puolustaa yhä poliittisia näkemyksiä ilman sitä jaloa periaatetta jossa ihmiset olisivat yhdenmukaisia. Tuon periaatteen mukaanhan yksityissektorin lääkäriasemat tulisi lakkauttaa, ja tarjota jokaiselle sama terveydenhoito? Miksi hän ei aja Jeesuksen sanomaa, vaan ratsastaa sillä?

AV"

Tuossa olet minusta väärässä. Ehkä näkemykseeni vaikuttaa se, että olen jutellut Räsäsen kanssa ja kuulun Kristillisdemokraattiseen puolueeseen rivijäsenenä. Minusta nyt sinulla on kyseessä väärät mielikuvat?

• Anonyymi

"Päivi Räsänen ei ole ihan oikea kristitty, siis periaatteiltaan. Puolustaa yhä poliittisia näkemyksiä ilman sitä jaloa periaatetta jossa ihmiset olisivat yhdenmukaisia. Tuon periaatteen mukaanhan yksityissektorin lääkäriasemat tulisi lakkauttaa, ja tarjota jokaiselle sama terveydenhoito? Miksi hän ei aja Jeesuksen sanomaa, vaan ratsastaa sillä?

AV"

Tuossa olet minusta väärässä. Ehkä näkemykseeni vaikuttaa se, että olen jutellut Räsäsen kanssa ja kuulun Kristillisdemokraattiseen puolueeseen rivijäsenenä. Minusta nyt sinulla on kyseessä väärät mielikuvat?

Voi olla, mutta miten yksittäisen kansalaisen terveydenhuoltoon voisi vaikuttaa se hallituksen päätös jossa nostettiin vuosittaista budjettia 500 miljoonalla eurolla yksityissektorin hyväksi KELA korvaus asioissa?
        Ymmärtäisi sijoittajana päätöksen tekevän hyvää sijoituksilleni jos omistaisin Pihlajalinnaa tai Terveystaloa. Miten näkisit tämän Suomen kansalaisen silmin nähtynä, mitä hyvää tuosta seuraisi jos yhteiskunnalliselta puolelta leikattaisiin samaan aikaan muutama miljardi?

Selittäisitkö miksi noin toimittiin, ja ketä se hyödyttää.
        Perusteena siis Jumalan sana ja ihmisten tasavertaisuus Jumalan edessä.

Jos et voi perustella, suosittelen vaihtamaan puoluetta!

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, mutta miten yksittäisen kansalaisen terveydenhuoltoon voisi vaikuttaa se hallituksen päätös jossa nostettiin vuosittaista budjettia 500 miljoonalla eurolla yksityissektorin hyväksi KELA korvaus asioissa?
        Ymmärtäisi sijoittajana päätöksen tekevän hyvää sijoituksilleni jos omistaisin Pihlajalinnaa tai Terveystaloa. Miten näkisit tämän Suomen kansalaisen silmin nähtynä, mitä hyvää tuosta seuraisi jos yhteiskunnalliselta puolelta leikattaisiin samaan aikaan muutama miljardi?

AV

"Voi olla, mutta miten yksittäisen kansalaisen terveydenhuoltoon voisi vaikuttaa se hallituksen päätös jossa nostettiin vuosittaista budjettia 500 miljoonalla eurolla yksityissektorin hyväksi KELA korvaus asioissa?

AV"

En ole perehtynyt julkiseen ja yksityiseen sairaanhoitoon, joten olen jäävi sanomaan mitään aiheesta. Toisaalta aihe ei kuulu sinkkupalstalle. En perustele mitään sellaista täällä.

Hyvää joulua joululaululla maustettuna!

https://www.youtube.com/watch?v=xY_jcD6NBUs

• Anonyymi

"Voi olla, mutta miten yksittäisen kansalaisen terveydenhuoltoon voisi vaikuttaa se hallituksen päätös jossa nostettiin vuosittaista budjettia 500 miljoonalla eurolla yksityissektorin hyväksi KELA korvaus asioissa?

AV"

En ole perehtynyt julkiseen ja yksityiseen sairaanhoitoon, joten olen jäävi sanomaan mitään aiheesta. Toisaalta aihe ei kuulu sinkkupalstalle. En perustele mitään sellaista täällä.

Hyvää joulua joululaululla maustettuna!

https://www.youtube.com/watch?v=xY_jcD6NBUs

Kuten aikaisemmin kerroin, Jumala ei hyväksy syytä joka olisi "tietämättömyys joka perustuu välinpitämättömyyteen".

Olisi jo aika keskustella Suomessa kirkkojen alasajosta, perinteiset arvot ovat menneet ajat sitten pois vaikutusvallan piiristä. Tekouskovaiset ratsastavat nyt vanhojen mummojen ja ukkojen perinteisellä uskomuksella, uskomatta siihen itse.

Suorastaan häpeällistä.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten aikaisemmin kerroin, Jumala ei hyväksy syytä joka olisi "tietämättömyys joka perustuu välinpitämättömyyteen".

Olisi jo aika keskustella Suomessa kirkkojen alasajosta, perinteiset arvot ovat menneet ajat sitten pois vaikutusvallan piiristä. Tekouskovaiset ratsastavat nyt vanhojen mummojen ja ukkojen perinteisellä uskomuksella, uskomatta siihen itse.

Suorastaan häpeällistä.

AV

"Kuten aikaisemmin kerroin, Jumala ei hyväksy syytä joka olisi "tietämättömyys joka perustuu välinpitämättömyyteen".

Suorastaan häpeällistä.

AV"

Nyt sinulla on ihmeellisiä käsityksiä? Kirkkoa tarvitaan Suomessa ja myös lähetystyötä. Ketä ovat tekouskovaiset - en tunne sellaisia?

Minusta sinulla on vääristynyt asenne asiasta tai asioista?

Sen haluan sanoa, että papit voivat olla väärässä, mutta se ei tarkoita sitä, että Jumala ei voisi olla toisella tavalla kuin papit opettavat. Jumalan olemassa oloahan sinä et ole kiistämässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Miten hoitaisit itsesi hautaamisen?

Se nyt on kuule sillä tavalla että Suomessa hautaamista säätelee hautaustoimilaki. Kuolleet ihmiset joko haudataan tai tuhkataan ja nimenomaan hautausmaalle. Jos kuuluu kirkkoon, saa myös siunauksen, jota varten järjestetään siunaustilaisuus. Jos ei kuulu kirkkoon tai kuuluu johonkin muuhun kuin ev.lut + ort kirkkoon, silloinkin joko haudataan tai tuhkataan, vainajan omaiset osallistuvat miten osallistuvat tai eivät osallistu.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Päivi Räsäsestä täysin samaa mieltä. Aika kaksinaamainen tapaus, ei kovin kristillinen.

- Sheena

• anonyymi vastasi: "Ysäriä!!!" Tarkemmin, saisiko tarkennuksen siitä - mitä kuuntelet? Vuoden 1990 musiikki eroaa paljon vuoden 1999 musiikista? Yksisanainen viestisi poistettiin täältä liian lyhyenä - voisitko kertoa enemmän?

• Anonyymi

Nuoruuteni olen elänyt 90-luvulla. Klubit, rave, techno tulivat tutuiksi. -99 syntyi lapsi ja sittemmin tämä ukko on rauhoittunut kaikilla elämän alueilla.
        Mutta kuitenkin ysärin tanssi-/populaarimusikki on säilynyt.

Parasta ennen kokoelmat löytyy.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Parasta_ennen!

Onkohan tämä muuten vain epämieluisa viesti ylläpidolle ja poistetaan "sääntöjen vastaisina"?

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Nuoruuteni olen elänyt 90-luvulla. Klubit, rave, techno tulivat tutuiksi. -99 syntyi lapsi ja sittemmin tämä ukko on rauhoittunut kaikilla elämän alueilla.
        Mutta kuitenkin ysärin tanssi-/populaarimusikki on säilynyt.

Parasta ennen kokoelmat löytyy.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Parasta_ennen!

Onkohan tämä muuten vain epämieluisa viesti ylläpidolle ja poistetaan "sääntöjen vastaisina"?

>simiti<

Kiitos tarkemmasta näkökulmasta. Se aiemmin anonyymin kirjoittama oli vain sananmittainen ja ilmeisesti automaatti poisti sen.

• Anonyymi

Muistaakseni kuuntelet itse hyvää musaa. Ihan yht'äkkiä, kun joku kertoi sinun olleen palstalla jo melkein vuosikymmen sitten, muistin samantien linkittämäsi musavideon joka oli kuvattu junan katolta:)

• Anonyymi

Ps. Ei kuitenkaan T.a.t.u vaan ehkäpä Savage Garden...

• anonyymi: "Muistaakseni kuuntelet itse hyvää musaa. Ihan yht'äkkiä, kun joku kertoi sinun olleen palstalla jo melkein vuosikymmen sitten, muistin samantien linkittämäsi musavideon joka oli kuvattu junan katolta:)"

Olen ollut vuodesta 2016 lähtien palstalla, mutta en muista musavideota, joka oli kuvattu junan katolta. En muista linkittäneesi sellaista tänne. Ehkä se oli joku muu henkilö.

Hyvää joulua sinne!

• Anonyymi

anonyymi: "Muistaakseni kuuntelet itse hyvää musaa. Ihan yht'äkkiä, kun joku kertoi sinun olleen palstalla jo melkein vuosikymmen sitten, muistin samantien linkittämäsi musavideon joka oli kuvattu junan katolta:)"

Olen ollut vuodesta 2016 lähtien palstalla, mutta en muista musavideota, joka oli kuvattu junan katolta. En muista linkittäneesi sellaista tänne. Ehkä se oli joku muu henkilö.

Hyvää joulua sinne!

Niin, mutta se on mielestäni melkein vuosikymmen sitten. Se video oli Fazerin sininen. Ehkä löydän sen vielä. Hassuja nämä muistikuvat 😅

• Anonyymi

Seuraavan olen saattanut linkittää Savage Gardenilta. Hyvää musiikkia.

https://www.youtube.com/watch?v=WQnAxOQxQIU

Juu, kuuntelin tuota itsekin siihen aikaan :) Eikä kuullosta hassummalta nykyäänkään!

Kiitos! Ja hyvä joulua myös sinne!

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, ihan samaa sarjaa tuokin 😂 Rakastin myös tätä, eikä se kuulostanut hassumalta tänäänkään radiosta kuultuna 😀

Britney Spears - Born to Make You Happy

https://youtu.be/Yy5cKX4jBkQ

Minäkin olen kuullut tuon radiosta, mutta en välttämättä ole osannut yhdistää BS:hen, vaikka tuo häneltä kuulostaa. Ihan kiva eli kiitos sen jakamisesta linkillä muille! :)

• Anonyymi

Minäkin olen kuullut tuon radiosta, mutta en välttämättä ole osannut yhdistää BS:hen, vaikka tuo häneltä kuulostaa. Ihan kiva eli kiitos sen jakamisesta linkillä muille! :)

Taisit pitää vähän rokimmasta. Siihen aikaan se oli tällaista :)

Lovex - Guardian Angel

https://youtu.be/t36_06LCSgw?si=ApVjo_s5SylzCXFu

• Anonyymi

• Anonyymi

Kiitos hyvästä videosta ja biisistä. Jotenkin mystinen maku.

Vähän vanhempaa laatu mystistä.

https://www.youtube.com/watch?v=sOnqjkJTMaA

No hui `':) Oli kyllä!Silloin.

Evanescence - Bring Me To Life

https://youtu.be/3YxaaGgTQYM?si=OSeGHc9HkjEI2g5y

Olisko kuitenkin pitänyt yrittää herättää se lady ihan kunnolla, ettei kissapeto olisi herännyt ja kävellyt pitkin seiniä aamulla 😅

Morning After Dark performed by Timbaland ft. Nelly Furtado, Soshy

https://youtu.be/25LBTSUEU0A?si=pxg0y99oTsSOJKZT

🐾

• Anonyymi kirjoitti:

No hui `':) Oli kyllä!Silloin.

Evanescence - Bring Me To Life

https://youtu.be/3YxaaGgTQYM?si=OSeGHc9HkjEI2g5y

Olisko kuitenkin pitänyt yrittää herättää se lady ihan kunnolla, ettei kissapeto olisi herännyt ja kävellyt pitkin seiniä aamulla 😅

Morning After Dark performed by Timbaland ft. Nelly Furtado, Soshy

https://youtu.be/25LBTSUEU0A?si=pxg0y99oTsSOJKZT

🐾

Täytyy sanoa, että sinulla on linkeissä hyviä biisejä. Kiitos siitä.

Klassikko vuosituhannen vaihteesta.

https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU

• Anonyymi

Täytyy sanoa, että sinulla on linkeissä hyviä biisejä. Kiitos siitä.

Klassikko vuosituhannen vaihteesta.

https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU

Voi ei, tämä on edelleenkin niin hyvä 🤯 että koko pääni on kuin yksi sandström 😅

Silloin kun ajatukset tahtovat halkoa liian monta kahta uomaa, tarvitaan vähän rauhoittavaa.

Two Lanes - Belong
        https://youtu.be/A7sw-cieuvU

Eli että tähän nyt vähän uudempaa mitä kuuntelen. En ole tainnut päästä tänään vielä kovinkaan pitkälle :)

Cynthia Ruth - Good Years
        https://youtu.be/mbUBUumhUM8

Kiitos itsellesi!
        ❤️

• Anonyymi kirjoitti:

Voi ei, tämä on edelleenkin niin hyvä 🤯 että koko pääni on kuin yksi sandström 😅

Silloin kun ajatukset tahtovat halkoa liian monta kahta uomaa, tarvitaan vähän rauhoittavaa.

Two Lanes - Belong
        https://youtu.be/A7sw-cieuvU

Eli että tähän nyt vähän uudempaa mitä kuuntelen. En ole tainnut päästä tänään vielä kovinkaan pitkälle :)

Cynthia Ruth - Good Years
        https://youtu.be/mbUBUumhUM8

Kiitos itsellesi!
        ❤️

Hyvää musiikkia. Vielä kerran kiitos siitä! :)

Jälkimmäinen video oli kyllä erikoinen - hevonen asunnossa sisällä. Mutta kun videon jätti pois ja keskittyi musiikkiin niin tuli hyvät fiilikset. Musa oli hyvää, mutta videossa ihmetytti - miksi nuori nainen poltti nukkekodin?

Soitetuin suomalainen musavideo - Freestyler.

https://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM

• Anonyymi

Hyvää musiikkia. Vielä kerran kiitos siitä! :)

Jälkimmäinen video oli kyllä erikoinen - hevonen asunnossa sisällä. Mutta kun videon jätti pois ja keskittyi musiikkiin niin tuli hyvät fiilikset. Musa oli hyvää, mutta videossa ihmetytti - miksi nuori nainen poltti nukkekodin?

Soitetuin suomalainen musavideo - Freestyler.

https://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM

Rakastuin freestyleriin heti kun kuulin ja näin sen ensimmäistä kertaa :)

Musavideon on kuvaa ja musiikkia. Aina ne eivät käy yksiin, koska tekijät on erit. Voi olla, ettei kumpikaan ymmärrä toistensa taidelajeista mitään. Kuva kertoo löyhästi siltojen polttamisesta tai tuollaisenaan ehkä tuhopoltolta.

Tuo hevonen esti minuakin kuuntelemasta sitä alkuun. Ajattelin: OMG! Mitä tuo hevonen tuossa tekee!? Mitä tuo hevonen tekee tuossa!?? 😨💦

Sitten hyväksyin sen siihen, välittämättä yhtään miksi se oli siinä ja mitä sen ponit lienee 😬. Kaikki sekoittuu kaikkeen. Ystävällinen koputus lattiaan kehotti kuitenkin jatkamaan eteenpäin.

Tämä saa olla viimeinen tähän ketjuun tänne, etten herätä cremlinsejä. Joskus tulee mietittyä, tuleeko liian syväkatsottua näitä. Yksi vähän enemmän kauhua

Pendulum - The Other Side

https://youtu.be/zENtEumtyBI

ja

Toinen enemmän rakkautta ja jotakin muuta mieleen:

Monsen - Fractal Setting Tripping on Mozart

https://youtu.be/9sGlEEtXQCg

Ja hyvää yötä!

:)

• Anonyymi kirjoitti:

Rakastuin freestyleriin heti kun kuulin ja näin sen ensimmäistä kertaa :)

Musavideon on kuvaa ja musiikkia. Aina ne eivät käy yksiin, koska tekijät on erit. Voi olla, ettei kumpikaan ymmärrä toistensa taidelajeista mitään. Kuva kertoo löyhästi siltojen polttamisesta tai tuollaisenaan ehkä tuhopoltolta.

Tuo hevonen esti minuakin kuuntelemasta sitä alkuun. Ajattelin: OMG! Mitä tuo hevonen tuossa tekee!? Mitä tuo hevonen tekee tuossa!?? 😨💦

Sitten hyväksyin sen siihen, välittämättä yhtään miksi se oli siinä ja mitä sen ponit lienee 😬. Kaikki sekoittuu kaikkeen. Ystävällinen koputus lattiaan kehotti kuitenkin jatkamaan eteenpäin.

Tämä saa olla viimeinen tähän ketjuun tänne, etten herätä cremlinsejä. Joskus tulee mietittyä, tuleeko liian syväkatsottua näitä. Yksi vähän enemmän kauhua

Pendulum - The Other Side

https://youtu.be/zENtEumtyBI

ja

Toinen enemmän rakkautta ja jotakin muuta mieleen:

Monsen - Fractal Setting Tripping on Mozart

https://youtu.be/9sGlEEtXQCg

Ja hyvää yötä!

Hyvää joulunalusaikaa! Se fraktaalijuttu oli vähän kummallinen, mutta kiitos biiseistä! :)

• Anonyymi

Hyvää joulunalusaikaa! Se fraktaalijuttu oli vähän kummallinen, mutta kiitos biiseistä! :)

No höh. Etkö näekään samaa kuin minä! 😀😂

No se on tietysti rakkautta musiikkiin, matematiikkaan ja fraktaaleihin, - pieniin kuvioihin, jotka toistavat itse itseään samanlaisina ikuisuuteen asti, mitä syvemmälle niitä katsotaan 😀

Ihan loistava trancea ennen edes varsinaisen genren syntymistä 😄😀

Mutta nyt on lähdettävään työstämään lunta ja kurkistelemaan niita fraktaaleja oikein käytännön tasolla 😀

❄️
        ❄️

❄️

❄️

moi
        😘

• Anonyymi kirjoitti:

No höh. Etkö näekään samaa kuin minä! 😀😂

No se on tietysti rakkautta musiikkiin, matematiikkaan ja fraktaaleihin, - pieniin kuvioihin, jotka toistavat itse itseään samanlaisina ikuisuuteen asti, mitä syvemmälle niitä katsotaan 😀

Mutta nyt on lähdettävään työstämään lunta ja kurkistelemaan niita fraktaaleja oikein käytännön tasolla 😀

❄️
        ❄️

❄️

❄️

moi
        😘

"No höh. Etkö näekään samaa kuin minä! 😀😂

Mutta nyt on lähdettävään työstämään lunta ja kurkistelemaan niita fraktaaleja oikein käytännön tasolla 😀"

Fraktaalit on minulle vanha juttu kymmenien vuosien takaa. Silloin ne oli uutta ja ihmeellistä tietokoneissa. Joo, lumihiutaleissa on myös fraktaaleja ja kuulemma ei ole koskaan täysin samanlaista lumihiutaletta? Toivottavasti lumityöt eivät olleet liian raskaita. Lumityösi kunniaksi laulu "Lumiukko" piirretystä.

https://www.youtube.com/watch?v=upH1QZU4Z0Y

• Anonyymi

"No höh. Etkö näekään samaa kuin minä! 😀😂

Mutta nyt on lähdettävään työstämään lunta ja kurkistelemaan niita fraktaaleja oikein käytännön tasolla 😀"

Fraktaalit on minulle vanha juttu kymmenien vuosien takaa. Silloin ne oli uutta ja ihmeellistä tietokoneissa. Joo, lumihiutaleissa on myös fraktaaleja ja kuulemma ei ole koskaan täysin samanlaista lumihiutaletta? Toivottavasti lumityöt eivät olleet liian raskaita. Lumityösi kunniaksi laulu "Lumiukko" piirretystä.

Sitä lunta oli tullut ihan käsittämättömän paljon! Onneksi se oli vielä kevyttä.

Okei, jännät ovat urat sinunkin elämässäsi! Niinhän niistä lumihiutaleista sanotaan, että fraktaaleita. Yritin etsiä vanhoja kivoja musavideoita niiden syntymisestä tuubista, mutta olen kadottanut parhaimmat 😀

Voi tuo lumiukkoa, siitä saa niin jouluisen tunnelman ,🌲🌕❤️. Päädyin sen kyydissä kuuntelemasn "Mobyn Everlongin" joka kestää ja kestää, niin kuin minun vastauksenikin...

Vasta kahdeksan uutisaiheisiin havahduin, kun se hevonenkin oli jo eksynyt sinne junaradalle 🤭 Onneksi ei jäänyt alle! 😅

Moby - Everloving

https://youtu.be/atyvdC15HFA

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä lunta oli tullut ihan käsittämättömän paljon! Onneksi se oli vielä kevyttä.

Okei, jännät ovat urat sinunkin elämässäsi! Niinhän niistä lumihiutaleista sanotaan, että fraktaaleita. Yritin etsiä vanhoja kivoja musavideoita niiden syntymisestä tuubista, mutta olen kadottanut parhaimmat 😀

Voi tuo lumiukkoa, siitä saa niin jouluisen tunnelman ,🌲🌕❤️. Päädyin sen kyydissä kuuntelemasn "Mobyn Everlongin" joka kestää ja kestää, niin kuin minun vastauksenikin...

Vasta kahdeksan uutisaiheisiin havahduin, kun se hevonenkin oli jo eksynyt sinne junaradalle 🤭 Onneksi ei jäänyt alle! 😅

Moby - Everloving

https://youtu.be/atyvdC15HFA

anonyymi: "Vasta kahdeksan uutisaiheisiin havahduin, kun se hevonenkin oli jo eksynyt sinne junaradalle 🤭 Onneksi ei jäänyt alle! 😅

Moby - Everloving"

Musiikki oli hyvää, mutta video yli pitkä?

Nightwishiä. Sama Walking In The Air.

https://www.youtube.com/watch?v=_B90VnG6FR0

• Anonyymi

anonyymi: "Vasta kahdeksan uutisaiheisiin havahduin, kun se hevonenkin oli jo eksynyt sinne junaradalle 🤭 Onneksi ei jäänyt alle! 😅

Moby - Everloving"

Musiikki oli hyvää, mutta video yli pitkä?

Nightwishiä. Sama Walking In The Air.

Ounou!

Nyt meni vähän miettiessä mitä vastaisin.

Täytyy tunnustaa, että häkellyin. Nämä kaksi yhdessä, nightwish ja the lord of the rings räjäyttävät ihan toisen tajunnan ja tekevät siitä itselleni henkilökohtaisen.. kaikkea ..

♥️💦
        ....

Ja mitä sinulle linkkaisin.. hmm..

Aah, siis tuo Moby on tarkoitettu ensisijaisesti kuunneltavaksi, mutta jos käyt ylikierroksilla, niin katso myös video, hmmm..🤭😀 sen sanoitukset vaatiikin kyllä jo erityistaitoja!

Mutta oletko kuullut Ignea Algan, josta tulee kylmät väreet kuten " winter is coming", toiseen suosikkisarjaani viitaten. Vähän vaikea edes kuvata, miten paljon asiasta sen taustalla järkytyin. En usko että erehdyn, mutta sen on täytynyt saada paljon vaikutteita nightwishistä:

IGNEA - ALGA
        https://youtu.be/6KOXbzMRQHs

Ehkä sittenkin ja sen vuokso tähän lopuksi haluan lisätä tähän yhden ihanan. Se kestää kyllä kuuntelua, vaikka olisit nähnytkin:

Ilta - While Your Lips Are Still Red
        https://youtu.be/KpOcRpb18Y0

• Anonyymi kirjoitti:

Ounou!

Nyt meni vähän miettiessä mitä vastaisin.

Täytyy tunnustaa, että häkellyin. Nämä kaksi yhdessä, nightwish ja the lord of the rings räjäyttävät ihan toisen tajunnan ja tekevät siitä itselleni henkilökohtaisen.. kaikkea ..

♥️💦
        ....

Ja mitä sinulle linkkaisin.. hmm..

Aah, siis tuo Moby on tarkoitettu ensisijaisesti kuunneltavaksi, mutta jos käyt ylikierroksilla, niin katso myös video, hmmm..🤭😀 sen sanoitukset vaatiikin kyllä jo erityistaitoja!

Mutta oletko kuullut Ignea Algan, josta tulee kylmät väreet kuten " winter is coming", toiseen suosikkisarjaani viitaten. Vähän vaikea edes kuvata, miten paljon asiasta sen taustalla järkytyin. En usko että erehdyn, mutta sen on täytynyt saada paljon vaikutteita nightwishistä:

IGNEA - ALGA
        https://youtu.be/6KOXbzMRQHs

Ehkä sittenkin ja sen vuokso tähän lopuksi haluan lisätä tähän yhden ihanan. Se kestää kyllä kuuntelua, vaikka olisit nähnytkin:

Ilta - While Your Lips Are Still Red
        https://youtu.be/KpOcRpb18Y0

Metallista sinfonia. Siihen pitää vastata ihan Sibelluksella. Katsomisen arvoinen video.
        Suosikki biisejäni, vaikka en ole mikään suuri klassisen musiikin ystävä.

https://www.youtube.com/watch?v=F5zg_af9b8c

• Anonyymi

Metallista sinfonia. Siihen pitää vastata ihan Sibelluksella. Katsomisen arvoinen video.
        Suosikki biisejäni, vaikka en ole mikään suuri klassisen musiikin ystävä.

https://www.youtube.com/watch?v=F5zg_af9b8c

Doh nin. Niinpä. Ei mulla muuta, toteaisi joku.. tai siis tämä hieman vakavana.

No siis juu, en minäkään sinfonioista koskaan pitänyt. Hui, pois se minusta! Jotenkin niistä vaan oppi pitämään ja osaan rakastunut myöhemmin löydyttyäni jopa enemmän.

Inhosin viuluja. Ja ensimmäiset viulut johon rakastuin oli Rasmuksen.

Rasmus - Liquid

https://youtu.be/xRPEydf4M44

Tosi heikko tallenne. Ehkä se löytyisi remasteroituna, mutta tuollaisena sitä varmaan kuuntelin. Enkä edes ymmärtänyt sanoja.

Olisi tosi mielenkiintoista tietää nyt tämän oman jälkeen, mikä joku musa resonoi sinuun voimakkaasti joskus nuorensa! 😀

Joku vielä nolompi?? 🤭 Mut hei, ei tuo ollut minun ainoa 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Doh nin. Niinpä. Ei mulla muuta, toteaisi joku.. tai siis tämä hieman vakavana.

No siis juu, en minäkään sinfonioista koskaan pitänyt. Hui, pois se minusta! Jotenkin niistä vaan oppi pitämään ja osaan rakastunut myöhemmin löydyttyäni jopa enemmän.

Rasmus - Liquid

Tosi heikko tallenne. Ehkä se löytyisi remasteroituna, mutta tuollaisena sitä varmaan kuuntelin. Enkä edes ymmärtänyt sanoja.

Olisi tosi mielenkiintoista tietää nyt tämän oman jälkeen, mikä joku musa resonoi sinuun voimakkaasti joskus nuorensa! 😀

Joku vielä nolompi?? 🤭 Mut hei, ei tuo ollut minun ainoa 😂

anonyymi: "Doh nin. Niinpä. Ei mulla muuta, toteaisi joku.. tai siis tämä hieman vakavana.

Rasmus - Liquid

Joku vielä nolompi?? 🤭 Mut hei, ei tuo ollut minun ainoa 😂"

The Rasmus oli 2000-luvulla kova sana minullakin. Seuraava on tosi hyvä.

https://www.youtube.com/watch?v=_ao2u7F_Qzg

• Anonyymi

anonyymi: "Doh nin. Niinpä. Ei mulla muuta, toteaisi joku.. tai siis tämä hieman vakavana.

Rasmus - Liquid

Joku vielä nolompi?? 🤭 Mut hei, ei tuo ollut minun ainoa 😂"

The Rasmus oli 2000-luvulla kova sana minullakin. Seuraava on tosi hyvä.

https://www.youtube.com/watch?v=_ao2u7F_Qzg

*piih* 🤭 anteek

*nuts* 💥✨

🙃

*REPS* 😅🤣💦

Mistä olet voinut löytää tämän version!??😂
        No mut, näihin kuviin ja näihin tunnelmii!

Hyvää yötä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*piih* 🤭 anteek

*nuts* 💥✨

🙃

*REPS* 😅🤣💦

Mistä olet voinut löytää tämän version!??😂
        No mut, näihin kuviin ja näihin tunnelmii!

Hyvää yötä!

En kyllä ole ottanut niin hyviä nauruja aikoihin. En ole nuorentunut yhtään sitten tuon 😂😅🤭

Voi että 🤣 💦

No mutta, Death In Roma on tehnyt joukon pysäyttäviä covereita vanhoista mustavalko-elokuvista. Useimmat niistä ovat hurjan raadollisia, mutta yhtä sen viimeisimmistä olen kuunnellut paljon. Sen alkuperäisestä olen tietenkin myös pitänyt, mutta tällä rainalla tämä :)

Death In Rome - Destroy She Said

https://youtu.be/iSR3o9pT-AE?si=xgQCCf-HNSv4qpZe

Drath In Roma - Destroy She Sed

• Anonyymi kirjoitti:

En kyllä ole ottanut niin hyviä nauruja aikoihin. En ole nuorentunut yhtään sitten tuon 😂😅🤭

Voi että 🤣 💦

No mutta, Death In Roma on tehnyt joukon pysäyttäviä covereita vanhoista mustavalko-elokuvista. Useimmat niistä ovat hurjan raadollisia, mutta yhtä sen viimeisimmistä olen kuunnellut paljon. Sen alkuperäisestä olen tietenkin myös pitänyt, mutta tällä rainalla tämä :)

Death In Rome - Destroy She Said

https://youtu.be/iSR3o9pT-AE?si=xgQCCf-HNSv4qpZe

Drath In Roma - Destroy She Sed

Täytyy sanoa, että olipa outo video. En katsonut ihan loppuun, sillä musiikkikaan ei oikein vedonnut.

Hyvät joulut näin viikkoa etukäteen!

• Anonyymi

Täytyy sanoa, että olipa outo video. En katsonut ihan loppuun, sillä musiikkikaan ei oikein vedonnut.

Hyvät joulut näin viikkoa etukäteen!

Oi voi, ja nyt siis ihan oikeasti anteeksi. En olisi laittanut, jos olisin tiennyt miten järkytyt. Tarkoitus oli sanoa, että pidän mustavalkofilmeistä. Olen tosi pahoillani, että saatoin loukata. Ei ollut tosiaankaan tarkoitus.

Mutta hyvää joulua sinulle, pidä itsestäsi oikein hyvää huolta ja nauti joulusta!

Ehkä löydän joskus myöhemmin jonkun tosi kauniin anteeksipyynnöksi:)

• Anonyymi kirjoitti:

Oi voi, ja nyt siis ihan oikeasti anteeksi. En olisi laittanut, jos olisin tiennyt miten järkytyt. Tarkoitus oli sanoa, että pidän mustavalkofilmeistä. Olen tosi pahoillani, että saatoin loukata. Ei ollut tosiaankaan tarkoitus.

Mutta hyvää joulua sinulle, pidä itsestäsi oikein hyvää huolta ja nauti joulusta!

Ehkä löydän joskus myöhemmin jonkun tosi kauniin anteeksipyynnöksi:)

anonyymi: "Oi voi, ja nyt siis ihan oikeasti anteeksi. En olisi laittanut, jos olisin tiennyt miten järkytyt. Tarkoitus oli sanoa, että pidän mustavalkofilmeistä. Olen tosi pahoillani, että saatoin loukata. Ei ollut tosiaankaan tarkoitus.

Ehkä löydän joskus myöhemmin jonkun tosi kauniin anteeksipyynnöksi:)"

En järkyttynyt vaan tarkoitus oli sanoa, että en kauheasti innostunut kyseisestä videosta. Ei tarvitse pyytää anteeksi.

• Anonyymi

anonyymi: "Oi voi, ja nyt siis ihan oikeasti anteeksi. En olisi laittanut, jos olisin tiennyt miten järkytyt. Tarkoitus oli sanoa, että pidän mustavalkofilmeistä. Olen tosi pahoillani, että saatoin loukata. Ei ollut tosiaankaan tarkoitus.

Ehkä löydän joskus myöhemmin jonkun tosi kauniin anteeksipyynnöksi:)"

En järkyttynyt vaan tarkoitus oli sanoa, että en kauheasti innostunut kyseisestä videosta. Ei tarvitse pyytää anteeksi.

Oh, niin kyllä, mutta vastasit niin pian, etten edes ehtinyt muualle. Siksi säikähdin. En tiedä, olisinko muuten edes sitä huomannut. Voi, vähän niitä hetkiä, kun että tekisi mieli sanoa hei camoon ja halata. Mut juu, hyvä jos sitä et tarvitse :)

• Anonyymi
    • Nyt kuuntelen joululauluja ja syön samalla lettuja ja juon glögiä.

Tykkään monenlaisesta musiikista. Menee rock (joskus jopa hevi), iskelmä, pop (etenkin 1980-luvun uuden aallon bändit ja sooloartistit ja synthpop), funk, soul, reggei, country, folk, klassinen, kansanmusiikki, blues, joskus electromusiikkikin.

Suosikkeja mulla on monia. Jos alkaisin luettelemaan, niin lista olisi loputon =D Yleensä vanhempaa kaartia kuuluu mun soittolistalle (1900-luvun alusta lähtien, keskimäärin eniten ehkä 1960-1990 -lukujen musiikkia), mutta välillä/joskus 2000-luvunkin musiikkia.

Esittäjän iällä, sukupuolella, kansalaisuudella yms. ei ole mulle väliä. Jos laulajan ääni nappaa tai instrumentaalimusiikki, jota soitetaan, niin se on siinä. Eikä väliä esittääkö kappaletta bändi, instrumentaaliorkesteri vai sooloartisti.

• Norppa83: "Nyt kuuntelen joululauluja ja syön samalla lettuja ja juon glögiä.

Tykkään monenlaisesta musiikista. Menee rock (joskus jopa hevi), iskelmä, pop (etenkin 1980-luvun uuden aallon bändit ja sooloartistit ja synthpop), funk, soul, reggei, country, folk, klassinen, kansanmusiikki, blues, joskus electromusiikkikin.

Suosikkeja mulla on monia. Jos alkaisin luettelemaan, niin lista olisi loputon =D Yleensä vanhempaa kaartia kuuluu mun soittolistalle (1900-luvun alusta lähtien, keskimäärin eniten ehkä 1960-1990 -lukujen musiikkia), mutta välillä/joskus 2000-luvunkin musiikkia.

Esittäjän iällä, sukupuolella, kansalaisuudella yms. ei ole mulle väliä. Jos laulajan ääni nappaa tai instrumentaalimusiikki, jota soitetaan, niin se on siinä. Eikä väliä esittääkö kappaletta bändi, instrumentaaliorkesteri vai sooloartisti."

Sinähän moniruokanen olet! :) Mitä joululauluja kuuntelet näin joulun alla?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Norppa83: "Nyt kuuntelen joululauluja ja syön samalla lettuja ja juon glögiä.

Esittäjän iällä, sukupuolella, kansalaisuudella yms. ei ole mulle väliä. Jos laulajan ääni nappaa tai instrumentaalimusiikki, jota soitetaan, niin se on siinä. Eikä väliä esittääkö kappaletta bändi, instrumentaaliorkesteri vai sooloartisti."

Sinähän moniruokanen olet! :) Mitä joululauluja kuuntelet näin joulun alla?

Nyt kuuntelen suomalaisten iskelmäartistien tulkitsemiä joulukappaleita. Laitoin listan Youtubesta. Siinä on aika paljon monille tuttuja joulukappaleita kuten Tonttu, Joulupukki matkaan jo käy, Tule joulu kultainen. Jollei jouluna ole lunta, Kolme yötä jouluun.

Mun suosikkeja joulukappaleista ovat esimerkiksi Tule joulu kultainen, Joulupukki matkaan jo käy, Arkihuolesi kaikki heitä, When a child is born, Tulkoon joulu.

• Norppa83 kirjoitti:

Nyt kuuntelen suomalaisten iskelmäartistien tulkitsemiä joulukappaleita. Laitoin listan Youtubesta. Siinä on aika paljon monille tuttuja joulukappaleita kuten Tonttu, Joulupukki matkaan jo käy, Tule joulu kultainen. Jollei jouluna ole lunta, Kolme yötä jouluun.

Mun suosikkeja joulukappaleista ovat esimerkiksi Tule joulu kultainen, Joulupukki matkaan jo käy, Arkihuolesi kaikki heitä, When a child is born, Tulkoon joulu.

Norppa83: "Nyt kuuntelen suomalaisten iskelmäartistien tulkitsemiä joulukappaleita. Laitoin listan Youtubesta. Siinä on aika paljon monille tuttuja joulukappaleita kuten Tonttu, Joulupukki matkaan jo käy, Tule joulu kultainen. Jollei jouluna ole lunta, Kolme yötä jouluun.

Mun suosikkeja joulukappaleista ovat esimerkiksi Tule joulu kultainen, Joulupukki matkaan jo käy, Arkihuolesi kaikki heitä, When a child is born, Tulkoon joulu."

Hyviä lauluja. Itse olen kuunnellut Radio Nostalgiasta viime aikoina 60-80-luvun lauluja. Siellä oli paljon sellaisia, jotka sinä olet tarjonnut tänne. Myös Radio Novaa olen kuunnellut paljon. Siellä on paljon 90-luvulta nykypäivään biisejä.

Hyvää joulukuuta ja joulua! Kiva, kun tulit tänne käymään! Olit odotettu kuten joulupukki! :)

Norppa83: "Nyt kuuntelen suomalaisten iskelmäartistien tulkitsemiä joulukappaleita. Laitoin listan Youtubesta. Siinä on aika paljon monille tuttuja joulukappaleita kuten Tonttu, Joulupukki matkaan jo käy, Tule joulu kultainen. Jollei jouluna ole lunta, Kolme yötä jouluun.

Mun suosikkeja joulukappaleista ovat esimerkiksi Tule joulu kultainen, Joulupukki matkaan jo käy, Arkihuolesi kaikki heitä, When a child is born, Tulkoon joulu."

Hyviä lauluja. Itse olen kuunnellut Radio Nostalgiasta viime aikoina 60-80-luvun lauluja. Siellä oli paljon sellaisia, jotka sinä olet tarjonnut tänne. Myös Radio Novaa olen kuunnellut paljon. Siellä on paljon 90-luvulta nykypäivään biisejä.

Hyvää joulukuuta ja joulua! Kiva, kun tulit tänne käymään! Olit odotettu kuten joulupukki! :)

Kiitos ja hyvää joulua =)

• Norppa83 kirjoitti:

Kiitos ja hyvää joulua =)

Hyvän joulun lisäksi onnellista uutta vuotta! Toivottavasti luet tämän vuoden 2024 puolella ja vierailet täällä ennen joulua tai uutta vuotta.

• Michael Bublen tulkitsemana tulee myös kuunneltua joulukappakeita aika monesti.

• Anonyymi

Pidän hyvin erilaisista musiikeista, harvalla on niin monipuolinen maku kuin minulla 🤷‍♀️ Tango, flamenco, vanhat suomalaiset iskelmät, kuubalaiset rytmit, ROCK (ei liian proge), punk, Sleepy Sleepers (en tiedä mitä se on), kasari- ja ysäri poppi, Abba ... kuuntelen mieluusti myös harmonikkamusaa (suomalainen + ranskalainen musette harmonikka) , klassista musiikkia (piano, viulu, orkesteri) jne jne. Linkkejä en nyt laita, sillä juutun kuuntelemaan musiikkia ja mahdollisesti vielä laulamaan eikä nyt ole siihen aikaa.

Tottahan toki rakastan myös joulumusiikkia! Sisältää hartaat joululaulut. Niin ja urkumusiikki on mahtavaa!

- Sheena

• "Pidän hyvin erilaisista musiikeista, harvalla on niin monipuolinen maku kuin minulla 🤷‍♀️ Tango, flamenco, vanhat suomalaiset iskelmät, kuubalaiset rytmit, ROCK (ei liian proge), punk, Sleepy Sleepers (en tiedä mitä se on), kasari- ja ysäri poppi, Abba ... kuuntelen mieluusti myös harmonikkamusaa (suomalainen + ranskalainen musette harmonikka) , klassista musiikkia (piano, viulu, orkesteri) jne jne. Linkkejä en nyt laita, sillä juutun kuuntelemaan musiikkia ja mahdollisesti vielä laulamaan eikä nyt ole siihen aikaa.

Tottahan toki rakastan myös joulumusiikkia! Sisältää hartaat joululaulut. Niin ja urkumusiikki on mahtavaa!

- Sheena"

Sinullahan monipuolinen ja vivahteikas musiikkimaku! Sleeparit ovat kait huumorimusiikkia? Olen kuullut bändistä, mutta vähän liian nuori olin, kun he olivat pinnalla. Leningrad Cowboys jatkoi kait samaa rataa osin samoilla tekijöillä?

• Anonyymi

Noilla on useita hyviä biisejä.

• Minkämaalainen tuo bändi on?

• Olen kuunnellut aika paljon erilaista joulumusiikkia. Ei pelkästään laulettuna, vaan myös instrumentaalisena.
      Kotiin olen sisustanut joulutunnelmaa ja samalla kuunnellut joulumusaa.

Vähän swengaavampaan tahtiin. 🎶

~ Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow Instrumental Jazz ~
      https://youtu.be/nXDs-V_Lgxk?si=l6gdmCpuvZJl-3Dl

• tosi.typy: "Olen kuunnellut aika paljon erilaista joulumusiikkia. Ei pelkästään laulettuna, vaan myös instrumentaalisena.

https://youtu.be/nXDs-V_Lgxk?si=l6gdmCpuvZJl-3Dl "

Kiitos uuden ulottuvuuden luomisen joululauluihin - instrumentaaliset joululaulut! :)

Hyvää joulua! :) :)

tosi.typy: "Olen kuunnellut aika paljon erilaista joulumusiikkia. Ei pelkästään laulettuna, vaan myös instrumentaalisena.

https://youtu.be/nXDs-V_Lgxk?si=l6gdmCpuvZJl-3Dl "

Kiitos uuden ulottuvuuden luomisen joululauluihin - instrumentaaliset joululaulut! :)

Hyvää joulua! :) :)

Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow - ja monta muuta samanlaista laulua kokoelmassa laulettuna.

https://www.youtube.com/watch?v=o1MMxIMkH6g

Täytyy sanoa, että hieno oli tämä linkittämäsi toinenkin instrumentaalinen joululaulu. Kiitos siitä.

Joululaulu-sikelmä!

https://www.youtube.com/watch?v=X_BQjl-smS8

Hienoa joulumusaa. Näistä minulle riittää pitkäksi aikaa fiilisteltävää. Kiitos! 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Hienoa joulumusaa. Näistä minulle riittää pitkäksi aikaa fiilisteltävää. Kiitos! 😊

Eipä kestä. Itsellekin viimeinen linkki oli yksi parhaimmista joululinkeistä. Hyvää joulua vielä kerran.

• Anonyymi

Olisiko se junanvaunun katolla-video queenin breakthru. - cu-

• Anonyymi

Huomenta :) ja kiitos, mutta ei se ollut tämäkään. Video oli kuvattu samalla tavoin liikkuvan junan katolta, yöllä ja yllä upea fazerin sininen tähtitaivas. Ehkä jotenkin jouluista, lähdössä matkaan. Kevyttä brittipoppibandi ja naissolisti, mitä silloin kuuntelin enimmäkseen. Muistan olettaneeni hänen olevan nainen, jolla valtavan kaunis ja vapaa sielu.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta :) ja kiitos, mutta ei se ollut tämäkään. Video oli kuvattu samalla tavoin liikkuvan junan katolta, yöllä ja yllä upea fazerin sininen tähtitaivas. Ehkä jotenkin jouluista, lähdössä matkaan. Kevyttä brittipoppibandi ja naissolisti, mitä silloin kuuntelin enimmäkseen. Muistan olettaneeni hänen olevan nainen, jolla valtavan kaunis ja vapaa sielu.

anonyymi: "Huomenta :) ja kiitos, mutta ei se ollut tämäkään. Video oli kuvattu samalla tavoin liikkuvan junan katolta, yöllä ja yllä upea fazerin sininen tähtitaivas. Ehkä jotenkin jouluista, lähdössä matkaan. Kevyttä brittipoppibandi ja naissolisti, mitä silloin kuuntelin enimmäkseen. Muistan olettaneeni hänen olevan nainen, jolla valtavan kaunis ja vapaa sielu."

Sinullahan varsinainen mysteeri-biisi? Toivottavasti ei jää jouluksi asti sentään mieltä vaivaamaan.

• Anonyymi

anonyymi: "Huomenta :) ja kiitos, mutta ei se ollut tämäkään. Video oli kuvattu samalla tavoin liikkuvan junan katolta, yöllä ja yllä upea fazerin sininen tähtitaivas. Ehkä jotenkin jouluista, lähdössä matkaan. Kevyttä brittipoppibandi ja naissolisti, mitä silloin kuuntelin enimmäkseen. Muistan olettaneeni hänen olevan nainen, jolla valtavan kaunis ja vapaa sielu."

Sinullahan varsinainen mysteeri-biisi? Toivottavasti ei jää jouluksi asti sentään mieltä vaivaamaan.

Niinhän se onkin 😀

Kaikki tuollainen on niin kummallista, kun se jää vaivaamaan mieltä ja on selkeänä mielessä, kuin olisi tapahtunut vain hetki sitten.

Miksi en ottanut sen itselleni talteen? Miksi joku voi olla niin kaunista, ettei siihen voi koskea, vaikka kaikki musiikki on yhteistä?

Joskus on käsittämättömän vaikea ymmärtää itseään. Niin kuin nyt tämäkin
        😅

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se onkin 😀

Kaikki tuollainen on niin kummallista, kun se jää vaivaamaan mieltä ja on selkeänä mielessä, kuin olisi tapahtunut vain hetki sitten.

Miksi en ottanut sen itselleni talteen? Miksi joku voi olla niin kaunista, ettei siihen voi koskea, vaikka kaikki musiikki on yhteistä?

😅

anonyymi: "Niinhän se onkin 😀

😅"

Minua jäi vaivaamaan yksi kirja pari kymmenen vuoden takaa. Laitoin varauksen siitä, jotta saisin sen uudelleen luettua. Joten et ole ainut jolla on menneisyyden kummituksia elämässä.

• Anonyymi

anonyymi: "Niinhän se onkin 😀

😅"

Minua jäi vaivaamaan yksi kirja pari kymmenen vuoden takaa. Laitoin varauksen siitä, jotta saisin sen uudelleen luettua. Joten et ole ainut jolla on menneisyyden kummituksia elämässä.

Hienoa! Voit päästä siten vähän lähemmäksi itseäsi :) Kysyisin mielelläni mikä kirja se on, mutta pelkäämpä ettet vastaisi ja se on ihan ok.

• Anonyymi kirjoitti:

Hienoa! Voit päästä siten vähän lähemmäksi itseäsi :) Kysyisin mielelläni mikä kirja se on, mutta pelkäämpä ettet vastaisi ja se on ihan ok.

anonyymi: "Hienoa! Voit päästä siten vähän lähemmäksi itseäsi :) Kysyisin mielelläni mikä kirja se on, mutta pelkäämpä ettet vastaisi ja se on ihan ok."

Kirjan nimi on "Suomalainen nuorallatanssi".

Suomalainen nuorallatanssi Bagley, Desmond. Julkaisuvuosi: 1974

Agenttijännäri, joka jäi mieleen, koska sijoittui Suomeen. Kirja on kirjaston mukaan matkalla luokseni.

• Anonyymi

anonyymi: "Hienoa! Voit päästä siten vähän lähemmäksi itseäsi :) Kysyisin mielelläni mikä kirja se on, mutta pelkäämpä ettet vastaisi ja se on ihan ok."

Kirjan nimi on "Suomalainen nuorallatanssi".

Suomalainen nuorallatanssi Bagley, Desmond. Julkaisuvuosi: 1974

Agenttijännäri, joka jäi mieleen, koska sijoittui Suomeen. Kirja on kirjaston mukaan matkalla luokseni.

Hmmm...

Hmmmmm..

Okei. Varmaan syytäkin :) Tai siis juu, sitä muuttuu lukijana koko ajan itsekin. Ostin kirpparila yhden Ikka Remeksen ikiyön ja yhden kevyemmän dekkarin ja yhden entisen kansanedustajan kirjoittaman ja yhden runon tapaan arvoituksellisen, jonka heti luin.

Sitten aloitin kevytdekkaria ja hylkäsin sen heti, kun avasin kansanedustajan ja nyt juuri pääsin aloittamaan Remeksen. Ja siis en ole itse välittänyt dekkareista aikaisemmin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hmmm...

Hmmmmm..

Okei. Varmaan syytäkin :) Tai siis juu, sitä muuttuu lukijana koko ajan itsekin. Ostin kirpparila yhden Ikka Remeksen ikiyön ja yhden kevyemmän dekkarin ja yhden entisen kansanedustajan kirjoittaman ja yhden runon tapaan arvoituksellisen, jonka heti luin.

Sitten aloitin kevytdekkaria ja hylkäsin sen heti, kun avasin kansanedustajan ja nyt juuri pääsin aloittamaan Remeksen. Ja siis en ole itse välittänyt dekkareista aikaisemmin.

Minä luen vähemmän dekkareita. Suosituin genre minulla on fantasia-kirjallisuus. Tolkien ja kumppanit. Englannista asti olen tilannut fantasiakirjoja, joita olen lukenut paljon englanniksi.

• Anonyymi

Minä luen vähemmän dekkareita. Suosituin genre minulla on fantasia-kirjallisuus. Tolkien ja kumppanit. Englannista asti olen tilannut fantasiakirjoja, joita olen lukenut paljon englanniksi.

Juu huomasin, etteivät kevytdekkarit minuunkaan uppos. Ihan liian kevyttä seksillä höystettyä höttöä . Ehkä tuo Remes kuitenkin, sehän olikin jännitys. En yksin sellaisenaan yleensä niistäkään välitä. Ihan riittävästi jännitystä omassakin elämässä...

Remeksellä on muutenkin mielenkiintoisia ajatuksi, joista olen muuten lukenut ilman kirjoja. Ja toisaalta kun haluan tietää siitä jotakin. Fantasia on ehkä paras ja osin psykologinen, jos se nyt mikään genre erikseen on. Kaikki tutkimaton siis 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Juu huomasin, etteivät kevytdekkarit minuunkaan uppos. Ihan liian kevyttä seksillä höystettyä höttöä . Ehkä tuo Remes kuitenkin, sehän olikin jännitys. En yksin sellaisenaan yleensä niistäkään välitä. Ihan riittävästi jännitystä omassakin elämässä...

Remeksellä on muutenkin mielenkiintoisia ajatuksi, joista olen muuten lukenut ilman kirjoja. Ja toisaalta kun haluan tietää siitä jotakin. Fantasia on ehkä paras ja osin psykologinen, jos se nyt mikään genre erikseen on. Kaikki tutkimaton siis 😀

anonyymi: "Juu huomasin, etteivät kevytdekkarit minuunkaan uppos. Ihan liian kevyttä seksillä höystettyä höttöä . Ehkä tuo Remes kuitenkin, sehän olikin jännitys. En yksin sellaisenaan yleensä niistäkään välitä. Ihan riittävästi jännitystä omassakin elämässä...

Remeksellä on muutenkin mielenkiintoisia ajatuksi, joista olen muuten lukenut ilman kirjoja. Ja toisaalta kun haluan tietää siitä jotakin. Fantasia on ehkä paras ja osin psykologinen, jos se nyt mikään genre erikseen on. Kaikki tutkimaton siis 😀"

Minä luin vähän yli 10-vuotiaana Agatha Christietä, tarinoita Neiti Marplesta ja Hercule Poirotista. Myös Sherlock Holmes oli lähellä sydäntä. Niistä taisin lukea kaikki, kun oli kerätty yhteen kirjaan koko roska. Ne oli dekkareita, mutta sitten löysin fantasian - David Eddings, Tolkien, Margaret Weis... Myös fantasia sarjat - The Game of Thrones ja The Lord of Rings :The Rings of Power - ovat napanneet.

• Mulla on niin erikoinen musiikkimaku valtaväestöön verrattuna, että mieluummin kuuntelen yksinäni. Etenkään vieraiden kuullen, en ala soittamaan lemppari kappaleitani. Ne tuomittaisiin kuitenkin.
      Kuuntelen niin lukuisia eri genrejä ja tyylejä. Menee ihan mielialan mukaan, mikä milloinkin sattuu maistumaan. Mainstream musiikkia en juurikaan laita soimaan, enkä kuuntele iskelmää yms vanhusten musiikkia.

• mustasusi: "Mulla on niin erikoinen musiikkimaku valtaväestöön verrattuna, että mieluummin kuuntelen yksinäni. Etenkään vieraiden kuullen, en ala soittamaan lemppari kappaleitani. Ne tuomittaisiin kuitenkin.
        Kuuntelen niin lukuisia eri genrejä ja tyylejä. Menee ihan mielialan mukaan, mikä milloinkin sattuu maistumaan. Mainstream musiikkia en juurikaan laita soimaan, enkä kuuntele iskelmää yms vanhusten musiikkia."

Laita pari esimerkki musiikista, jota kuuntelet. Jotain konkretiaa?

mustasusi: "Mulla on niin erikoinen musiikkimaku valtaväestöön verrattuna, että mieluummin kuuntelen yksinäni. Etenkään vieraiden kuullen, en ala soittamaan lemppari kappaleitani. Ne tuomittaisiin kuitenkin.
        Kuuntelen niin lukuisia eri genrejä ja tyylejä. Menee ihan mielialan mukaan, mikä milloinkin sattuu maistumaan. Mainstream musiikkia en juurikaan laita soimaan, enkä kuuntele iskelmää yms vanhusten musiikkia."

Laita pari esimerkki musiikista, jota kuuntelet. Jotain konkretiaa?

Folk Metal: Falkenbach, Ofdrykkja, Faun...
        Electronic: The Prodigy, Orbital, Jarre...
        Black Metal: Bathory, Drudkh, Coldworld...
        Metal: Iron Maiden, King Diamond, Testament...
        Techno: Autechre, Tzusing, Planetary Assault System...
        Folk: Tenhi, Myrkur, Ataraxia
        Rock: Rainbow, Ozzy Osbourne, Iron Butterfly...
        Indie:
        Afropop:
        Jpop/Jrock
        EBM (Electronic Body Music)
        Ambient
        Industrial
        Trance
        Neo classical
        Ethereal
        Goth
        K-Pop

En mä jaksa kaikkea luetella 😄

• mustasusi kirjoitti:

Indie:
        Afropop:
        Jpop/Jrock
        Ambient
        Industrial
        Trance
        Neo classical
        Ethereal
        Goth
        K-Pop

Kiitos tarkasta luettelosta, mutta tarkoitus oli pyytää musiikkiesimerkkejä linkeillä, jotta niitä voi muutkin kuunnella.

Laita muutama Youtube-linkki. Ei olisi tarvinnut noin tarkkaan kaikille kertoa musiikkimaustasi, mutta kiitos siitä, että olit kaikkein perusteellisin.

Kiitos tarkasta luettelosta, mutta tarkoitus oli pyytää musiikkiesimerkkejä linkeillä, jotta niitä voi muutkin kuunnella.

Laita muutama Youtube-linkki. Ei olisi tarvinnut noin tarkkaan kaikille kertoa musiikkimaustasi, mutta kiitos siitä, että olit kaikkein perusteellisin.

https://www.youtube.com/watch?v=mvvWu7i6Qe4
        OTYKEN - PSYCHE

https://www.youtube.com/watch?v=MRtbNzAlD18
        Eivør - JARÐARTRÁ/DUST TO DUST

https://www.youtube.com/watch?v=n-nwEe9xx_k
        Misþyrming - Söngur heiftar

https://www.youtube.com/watch?v=teRgh01Xb1U
        MAXIMUM THE HORMONE - Shimi

https://www.youtube.com/watch?v=AbZH7XWDW_k
        TAEYEON 태연 'INVU'

https://www.youtube.com/watch?v=SVbc_Fwbt50
        Heilung - Anoana

https://www.youtube.com/watch?v=69fnUZhV8SI
        ALCEST - Sapphire

Siinä joitain mistä on tullut tykättyä kovasti ja toki on paljon muutakin.

• mustasusi kirjoitti:

OTYKEN - PSYCHE

TAEYEON 태연 'INVU'

Heilung - Anoana

ALCEST - Sapphire

Joo, kiitos linkeistä. Kuuntelen myöhemmin illalla ja kommentoin - mitä pidin!

Hyvää viikonloppua!

• mustasusi kirjoitti:

OTYKEN - PSYCHE

TAEYEON 태연 'INVU'

Heilung - Anoana

ALCEST - Sapphire

Kiitos varsinaisesta erikois-pläjäyksestä tänne. Piti ihan äänestää väkäsellä tykkäyksestä. Erilaisen ihastuttavia biisejä, joitten kaltaisia ei juuri ollut kuullut. Kiitos elämyksestä! Kannatti nähdä vaivaa - jospa joku muu minun lisäkseni piti tarjoamastasi musiikista?

Kiitos varsinaisesta erikois-pläjäyksestä tänne. Piti ihan äänestää väkäsellä tykkäyksestä. Erilaisen ihastuttavia biisejä, joitten kaltaisia ei juuri ollut kuullut. Kiitos elämyksestä! Kannatti nähdä vaivaa - jospa joku muu minun lisäkseni piti tarjoamastasi musiikista?

Tarkoituksella laitoin laidasta laitaan, tunnelmaltaa hyvin erilaisia teoksia. Kun sitä on tullut kahlattua musiikkia jos jonkinlaista tässä elämän varrella.

• mustasusi kirjoitti:

Tarkoituksella laitoin laidasta laitaan, tunnelmaltaa hyvin erilaisia teoksia. Kun sitä on tullut kahlattua musiikkia jos jonkinlaista tässä elämän varrella.

mustasusi: "Tarkoituksella laitoin laidasta laitaan, tunnelmaltaa hyvin erilaisia teoksia. Kun sitä on tullut kahlattua musiikkia jos jonkinlaista tässä elämän varrella."

Se oli sinulta onnistunut esille laitto. Kiitos siitä ja hyvää joulua!

mustasusi: "Tarkoituksella laitoin laidasta laitaan, tunnelmaltaa hyvin erilaisia teoksia. Kun sitä on tullut kahlattua musiikkia jos jonkinlaista tässä elämän varrella."

Se oli sinulta onnistunut esille laitto. Kiitos siitä ja hyvää joulua!

Kiitos ja hyvää joulua sinullekin. :)

• Anonyymi

Yes, se joku muu on täällä :) Ehdin vasta tänään kuunnella.

Otyken ja Eivør olivat tuttuja ennestään..
        ja minä taasen olen eräs Kygo🪄🐸
        kun pitä varastaa show hetkeksi.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

OTYKEN - PSYCHE

TAEYEON 태연 'INVU'

Heilung - Anoana

ALCEST - Sapphire

Vau, hieno kokoelma 😚😀👍

(peukut)

En saa niitä muuten tähän. 🪄

• Anonyymi kirjoitti:

Vau, hieno kokoelma 😚😀👍

(peukut)

En saa niitä muuten tähän. 🪄

✨ Kiitos. ✨

• mustasusi kirjoitti:

✨ Kiitos. ✨

Minustakin kokoelmasi oli mielenkiintoinen. Laita lisää erilaisia linkkejä tykkäämääsi musiikkiin! :)

Minustakin kokoelmasi oli mielenkiintoinen. Laita lisää erilaisia linkkejä tykkäämääsi musiikkiin! :)

Joo, mietinkin tätä että voisin laittaa. Kunhan pääsen kotiin. Hauskaa että ihmisiä kiinnostaa.

Ok. Tässä uusi lista suosikeistani. Tässä on nyt kattaus japanilaisia artisteja.

https://www.youtube.com/watch?v=Hwn49r14nIc
        CAPSULE - Hikari no Disco

https://www.youtube.com/watch?v=rNzAmcGCDLI
        BiS - Shinsei Idol Kenkyuukai

https://www.youtube.com/watch?v=9jL4t8ABGmI
        MONDO GROSSO - In This World feat.Ryuichi Sakamoto Vocal:Hikari Mitsushima

https://www.youtube.com/watch?v=-P_0oe_p9Hg
        Perfume - Ima Ima Ima

https://www.youtube.com/watch?v=8lx0vLTH_yg
        Sacanaction - Maybe, the wind

• mustasusi kirjoitti:

Ok. Tässä uusi lista suosikeistani. Tässä on nyt kattaus japanilaisia artisteja.

https://www.youtube.com/watch?v=Hwn49r14nIc
        CAPSULE - Hikari no Disco

https://www.youtube.com/watch?v=rNzAmcGCDLI
        BiS - Shinsei Idol Kenkyuukai

https://www.youtube.com/watch?v=9jL4t8ABGmI
        MONDO GROSSO - In This World feat.Ryuichi Sakamoto Vocal:Hikari Mitsushima

https://www.youtube.com/watch?v=-P_0oe_p9Hg
        Perfume - Ima Ima Ima

https://www.youtube.com/watch?v=8lx0vLTH_yg
        Sacanaction - Maybe, the wind

Kiitos mielenkiintoisesta erilaisesta musiikista. Sinähän pidät aasialaisista musiikista. Itselläni on aasialaisissa lauluissa on seuraava suosikki. Siitä on löydettävissä myös versio lyriikalla, jossa englanniksi on sanat.

https://www.youtube.com/watchv=zQWavER7to&list=RDQMvXwyLz2QGxU&start_radio=1

Löytyykö lisää erilaista mielenkiintoista musiikkia?

Kiitos mielenkiintoisesta erilaisesta musiikista. Sinähän pidät aasialaisista musiikista. Itselläni on aasialaisissa lauluissa on seuraava suosikki. Siitä on löydettävissä myös versio lyriikalla, jossa englanniksi on sanat.

Yritän vielä kerran sen linkin kanssa

https://www.youtube.com/watch?v=-zQWavER7to&list=RDQMvXwyLz2QGxU&start_radio=1

Tämä kappale ja video on tuttu minullekin. 😊

Joo löytyyhän sitä paljon vielä. Laittelen niitä lisää kyllä jos haluat.

Yritän vielä kerran sen linkin kanssa

https://www.youtube.com/watch?v=-zQWavER7to&list=RDQMvXwyLz2QGxU&start_radio=1

Kysyin ChatGPT:ltä tuon kappaaleen sanoista suomennokset. Ne on tässä:

Tässä on suomennos kappaleen sanoista:

Tämä on sanoituksia kappaleesta 海の声 (Umi no Koe), joka on esittänyt 桐谷健太 (Kiritani Kenta), joka tunnetaan myös hahmonaan浦島太郎 (Urashima Taro). Kappaleen täyden version sanoma on kaunis ja täynnä tunnetta.

---

Taivaan ääntä halusin kuulla
        Korvat kuuntelee tuulen ääniä
        Meren ääntä halusin tietää
        Etsin sinun ääntäsi

Mitä enemmän ajattelen, ettemme voi tavata
        Sitä suuremmaksi kasvaa halu tavata
        Joen kuiskaus, vuoren kuiskaus
        Tunnen sen kuin sinun äänenäsi

Kun suljen silmäni, kuulen sen
        Sinun kiljahteleva naurun ääni
        Jos sanon sen ääneen, se tuntuu kuin se tavoittaisi
        Tänäänkin laulan
        Meren äänen mukana

Etsin sinun ääntäsi

Aalloissa kelluen, sitten katoen
        Naama hymyilee viattomasti, kuin lapsi
        Vaikka minä olisin vanhus, täällä laulaisin
        Ajatellen vain sinua

Meren ääni, tuulen ääni,
        Taivaan ääni, auringon ääni,
        Joen ääni, vuoren ääni,
        Vie äänesi mukanani
        Etsin sinun ääntäsi

---

Kappaleessa on kaunis ja haikea tunnelma, jossa luonnon äänet yhdistyvät kaipaukseen ja haluun löytää toisen ihmisen ääni. Se kertoo siitä, kuinka syvällä tunteet voivat olla, ja miten ne voivat olla niin voimakkaita, että ne ilmenevät jopa luonnon äänissä.

• mustasusi kirjoitti:

Kysyin ChatGPT:ltä tuon kappaaleen sanoista suomennokset. Ne on tässä:

Tässä on suomennos kappaleen sanoista:

Tämä on sanoituksia kappaleesta 海の声 (Umi no Koe), joka on esittänyt 桐谷健太 (Kiritani Kenta), joka tunnetaan myös hahmonaan浦島太郎 (Urashima Taro). Kappaleen täyden version sanoma on kaunis ja täynnä tunnetta.

---

Etsin sinun ääntäsi

Mitä enemmän ajattelen, ettemme voi tavata
        Sitä suuremmaksi kasvaa halu tavata
        Joen kuiskaus, vuoren kuiskaus
        Tunnen sen kuin sinun äänenäsi

Kun suljen silmäni, kuulen sen
        Sinun kiljahteleva naurun ääni
        Jos sanon sen ääneen, se tuntuu kuin se tavoittaisi
        Tänäänkin laulan
        Meren äänen mukana

Etsin sinun ääntäsi

Aalloissa kelluen, sitten katoen
        Naama hymyilee viattomasti, kuin lapsi
        Vaikka minä olisin vanhus, täällä laulaisin
        Ajatellen vain sinua

Meren ääni, tuulen ääni,
        Taivaan ääni, auringon ääni,
        Joen ääni, vuoren ääni,
        Vie äänesi mukanani
        Etsin sinun ääntäsi

---

Kappaleessa on kaunis ja haikea tunnelma, jossa luonnon äänet yhdistyvät kaipaukseen ja haluun löytää toisen ihmisen ääni. Se kertoo siitä, kuinka syvällä tunteet voivat olla, ja miten ne voivat olla niin voimakkaita, että ne ilmenevät jopa luonnon äänissä.

Kiitos suomenkielisestä lyriikan käännöksen laittamisesta. Minä tiesin mitä se oli suunnilleen englanniksi, mutta nopeasti löytänyt englanninkielisen lyriikan käännöstä.

Hyvää joulunodotusta, sillä on enää viikko jouluun! .)

• mustasusi kirjoitti:

Tämä kappale ja video on tuttu minullekin. 😊

Joo löytyyhän sitä paljon vielä. Laittelen niitä lisää kyllä jos haluat.

"Tämä kappale ja video on tuttu minullekin. 😊

Joo löytyyhän sitä paljon vielä. Laittelen niitä lisää kyllä jos haluat."

Joo, laita, sillä niissä on mielenkiintoista musiikkia, vaikka kaikki en kyllä kuunnellut loppuun asti.

Kiitos suomenkielisestä lyriikan käännöksen laittamisesta. Minä tiesin mitä se oli suunnilleen englanniksi, mutta nopeasti löytänyt englanninkielisen lyriikan käännöstä.

Hyvää joulunodotusta, sillä on enää viikko jouluun! .)

Kiitos, samoin hyvää joulun odotusta. Nopeasti se sieltä tulee. :)

• mustasusi kirjoitti:

Indie:
        Afropop:
        Jpop/Jrock
        Ambient
        Industrial
        Trance
        Neo classical
        Ethereal
        Goth
        K-Pop

Sinulla oli pitkä luettelo musiikista - siinä kiinnostaa monet esittäjät - mitä näiltä laulajilta tai bändeiltä tai genrestä kuuntelet? Osa tuttuja, mutta osa tuntemattomia suuruuksia. Jaksatko laittaa hyviä linkkejä ainakin osaan seuraavista, jotka mainitsit.

"Folk Metal: Falkenbach, Ofdrykkja, Faun...
        Indie:
        Afropop:
        Jpop/Jrock
        Ambient
        Industrial
        Trance
        Neo classical
        Ethereal
        Goth
        K-Pop"

Sinulla oli pitkä luettelo musiikista - siinä kiinnostaa monet esittäjät - mitä näiltä laulajilta tai bändeiltä tai genrestä kuuntelet? Osa tuttuja, mutta osa tuntemattomia suuruuksia. Jaksatko laittaa hyviä linkkejä ainakin osaan seuraavista, jotka mainitsit.

"Folk Metal: Falkenbach, Ofdrykkja, Faun...
        Indie:
        Afropop:
        Jpop/Jrock
        Ambient
        Industrial
        Trance
        Neo classical
        Ethereal
        Goth
        K-Pop"

https://www.youtube.com/watch?v=mA5nN65B_eg
        Falkenbach - Eweroun

https://www.youtube.com/watch?v=Z43oZtz1KHg
        Ofdrykkja - Hårgalåten

https://www.youtube.com/watch?v=8Nlw0oqpO5g
        Faun & Eluveitie - Gwydion

https://www.youtube.com/watch?v=hsGste97v3M
        Emperor - Fine Day To Die (Bathory cover)

https://www.youtube.com/watch?v=558TW8qVuNE
        MYRKUR - Ella

• mustasusi kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=mA5nN65B_eg
        Falkenbach - Eweroun

https://www.youtube.com/watch?v=Z43oZtz1KHg
        Ofdrykkja - Hårgalåten

https://www.youtube.com/watch?v=8Nlw0oqpO5g
        Faun & Eluveitie - Gwydion

https://www.youtube.com/watch?v=hsGste97v3M
        Emperor - Fine Day To Die (Bathory cover)

https://www.youtube.com/watch?v=558TW8qVuNE
        MYRKUR - Ella

Kiitos valtavasti - yhtä lukuun ottamatta mahtavia mystisiä biisejä. Emperor - Yksi hieno päivä kuolla - ei oikein iskenyt. En pitänyt ollenkaan laulun ideasta, mutta todella ihania skandinaavisia biisejä. Lisää tälläistä. Tämä oli näistä lähettämistäsi paras satsi. Kiitos siitä.

Osaatko ruotsia hyvin, sillä osassa kieli oli ruotsi?

Kiitos valtavasti - yhtä lukuun ottamatta mahtavia mystisiä biisejä. Emperor - Yksi hieno päivä kuolla - ei oikein iskenyt. En pitänyt ollenkaan laulun ideasta, mutta todella ihania skandinaavisia biisejä. Lisää tälläistä. Tämä oli näistä lähettämistäsi paras satsi. Kiitos siitä.

Osaatko ruotsia hyvin, sillä osassa kieli oli ruotsi?

Okei kiitos. Joo mä arvelinkin että tuo Emperor ei välttämättä sovi tähän joukkoon ollenkaan. Sen olisi voinut jättää poiskin.

En mä oikeastaan osaa ruotsia ollenkaan hyvin.

Tämän tyylistä ja paljon muutakin tulee kuunneltua.

• mustasusi kirjoitti:

Okei kiitos. Joo mä arvelinkin että tuo Emperor ei välttämättä sovi tähän joukkoon ollenkaan. Sen olisi voinut jättää poiskin.

En mä oikeastaan osaa ruotsia ollenkaan hyvin.

Tämän tyylistä ja paljon muutakin tulee kuunneltua.

mustasusi: "Tämän tyylistä ja paljon muutakin tulee kuunneltua."

Ne mystiset biisit olivat mielenkiintoisia. Oletko mystiikkaan taipuvainen? Saa laittaa lisää! :) :)

mustasusi: "Tämän tyylistä ja paljon muutakin tulee kuunneltua."

Ne mystiset biisit olivat mielenkiintoisia. Oletko mystiikkaan taipuvainen? Saa laittaa lisää! :) :)

Olen kyllä mystiikkaan taipuvainen. Mua kiehtoo menneissä ajoissa juurikin se mystiikka. Symbolit yms.

Tältä on näköjään tullut uutta materiaalia. 😊

https://www.youtube.com/watch?v=pLqNSAZEFjU
        Wardruna - Birna

• mustasusi kirjoitti:

Olen kyllä mystiikkaan taipuvainen. Mua kiehtoo menneissä ajoissa juurikin se mystiikka. Symbolit yms.

Tältä on näköjään tullut uutta materiaalia. 😊

https://www.youtube.com/watch?v=pLqNSAZEFjU
        Wardruna - Birna

Tosi hieno biisi. Kiitos siitä sinulle. Tykkäsin kovasti. Jos olisin ollut levyraadissa niin olisin antanut ehkä täydet kymmenen arvosanaksi.

Jos tulee vastaan vastaavia hyviä biisejä - niin heittele vain tänne linkillä.

Hyvää talvipäiväseisausta, joka on 21.12.! :)

Tosi hieno biisi. Kiitos siitä sinulle. Tykkäsin kovasti. Jos olisin ollut levyraadissa niin olisin antanut ehkä täydet kymmenen arvosanaksi.

Jos tulee vastaan vastaavia hyviä biisejä - niin heittele vain tänne linkillä.

Hyvää talvipäiväseisausta, joka on 21.12.! :)

Kiitos. Se on merkittävä päivä. ❄️🌞

• mustasusi kirjoitti:

Jospa minä laitan omia suosikkejani selitysten keran - miksi se on suosikkejani.

Heinäkuussa 2010 kahtena päivänä ei tainnut mennä helleraja rikki Joensuussa. Kuukauden ennätys oli 36,8 ja lähellä kaupunkia Liperin puolella lentokentällä 37,2. Se oli tosi lämmin kuukausi ja aurinkoinen. Samaan aikaan oli kesä-heinäkuussa jalkapallon MM-kisat, jotka olivat Etelä-Afrikassa. Sieltä kotoisin ollut mies sanoi minulle, että kesä Joensuussa oli hyvä. Yhdistin kesän lämmön ja Etelä-Afrikan jalkapallokisat sekä kisojen tunnuslaulun. Se oli laulu, jonka myötä tunsin kesän olevan hyvä myös eteläafrikkalaiselle. Se oli lämmin kesä muistoissani. Muistan aina kuuntelun myötä lämmintä kesää ja sen MM-kisoja.

https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0

• mustasusi kirjoitti:

Tämä jouluinen Lumiukko "Walking In The Air" laulua soitin vuosi sitten jouluna sitten paljon. Se tuo vuosikymmenien ajalta mieleen joulun hetkiä! :)

Onko sinulla samanlaisia muistolauluja tai jotain muuta, joka on jollain tavoin rakas?

Tämä jouluinen Lumiukko "Walking In The Air" laulua soitin vuosi sitten jouluna sitten paljon. Se tuo vuosikymmenien ajalta mieleen joulun hetkiä! :)

Onko sinulla samanlaisia muistolauluja tai jotain muuta, joka on jollain tavoin rakas?

Kyllä tämä samainen kappale on ollut rakas minullekin. Nightwish teki hyvän version tästä.

• mustasusi kirjoitti:

Kyllä tämä samainen kappale on ollut rakas minullekin. Nightwish teki hyvän version tästä.

Laita linkki, jos jotain tulee mieleen. Nightwish - Walking In The Air.

• Anonyymi

https://www.youtube.com/watch?v=GnlXotGDwqw&ab_channel=georgemichaelVEVO

Siinä.
      Kysyttävää jollain?

Mikään metallimusa ole joulua nähnytkään.
      Moniko marginaalirenkutus soi vielä 40 vuotta ensiesityksensä jälkeen?
      Ovatko outoja ne massat, jotka nämä klassikot pitävät hengissä, vai friikkejä ne, jotka kuuntelevat jotain muinais-uzbekistanilaista peräreikähuilunsoittoa muka "hyvänä musana"?

• Anonyymi

Järkevälle ihmiselle jäi päähän takomaan kysymys: Millaista musiikkia on "muinaisuzbekistanilainen peräreikähuilumusiikki"?

• Tänään olen kuunnellut joululauluja, lähinnä popahtavampaa eli en mitään varpunen jouluaamuna-tyylisiä vaikka ne ovatkin kauniita, mutta tähän päivään sopi paremmin joulupoppi. Osa biiseistä tunnelmallisempia, osa menevämpiä.

Esim tämä biisi soi listalla.

https://youtu.be/QJ5DOWPGxwg?si=dzKi80JlUb9NE0hI

• Kiitos biisin antamisesta tänne ja hyvää joulua! Täytyy tunnustaa minä tykkään enemmän perinteisistä joululauluista kuin pop-versioista.

Kiitos biisin antamisesta tänne ja hyvää joulua! Täytyy tunnustaa minä tykkään enemmän perinteisistä joululauluista kuin pop-versioista.

Kiitos samoin hyvää joulua sinne!

Pidän monenlaisista joululauluista, mutta jotkut joululaulut ovat liian hartaita tai melankolisia siihen tunnelmaan, mitä eilen hain ja silloin popahtavammat sopii paremmin.

• Aletheias kirjoitti:

Kiitos samoin hyvää joulua sinne!

Pidän monenlaisista joululauluista, mutta jotkut joululaulut ovat liian hartaita tai melankolisia siihen tunnelmaan, mitä eilen hain ja silloin popahtavammat sopii paremmin.

Aletheias: "Kiitos samoin hyvää joulua sinne!

Pidän monenlaisista joululauluista, mutta jotkut joululaulut ovat liian hartaita tai melankolisia siihen tunnelmaan, mitä eilen hain ja silloin popahtavammat sopii paremmin."

Minä taas pidän hartaista joululauluista, sillä olen jonkinlainen uskovainen. Sen sijaan joku Whamin tai Marie Careyn pop-joululaulu ei oikein herätä itselläni ylistyslaulua.

Aletheias: "Kiitos samoin hyvää joulua sinne!

Pidän monenlaisista joululauluista, mutta jotkut joululaulut ovat liian hartaita tai melankolisia siihen tunnelmaan, mitä eilen hain ja silloin popahtavammat sopii paremmin."

Minä taas pidän hartaista joululauluista, sillä olen jonkinlainen uskovainen. Sen sijaan joku Whamin tai Marie Careyn pop-joululaulu ei oikein herätä itselläni ylistyslaulua.

Minulla vaihtelee musiikkmaku todella paljon tilanteesta ja fiiliksestä riippuen. On jotain, mitä en kuuntele lainkaan, esim rankka hevi, mutta muutoin menee monenlainen. Hartaammat joululaulut sopivat esim Kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen, mistä pidän kovasti tai hetkeen, kun haluaa rauhoittua joulun tunnelmaan.

Karsastan kuitenkin suomalaisille tyypillistä melankoliaa ja synkkyyttä, mikä heijastuu moneen, myös joulunviettoon. Koen sen raskaana ja ajoittain jopa masentavana. Sen takia suosin musiikissakin enemmän sellaista, mistä tulee hyvä, kepeä ja aurinkoinen fiilis. Moni suomalainen elokuvakin on jäänyt kesken, kun en vain jaksa sellaista kaurismäkeläistä synkistelyä.

• Aletheias kirjoitti:

Minulla vaihtelee musiikkmaku todella paljon tilanteesta ja fiiliksestä riippuen. On jotain, mitä en kuuntele lainkaan, esim rankka hevi, mutta muutoin menee monenlainen. Hartaammat joululaulut sopivat esim Kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen, mistä pidän kovasti tai hetkeen, kun haluaa rauhoittua joulun tunnelmaan.

Karsastan kuitenkin suomalaisille tyypillistä melankoliaa ja synkkyyttä, mikä heijastuu moneen, myös joulunviettoon. Koen sen raskaana ja ajoittain jopa masentavana. Sen takia suosin musiikissakin enemmän sellaista, mistä tulee hyvä, kepeä ja aurinkoinen fiilis. Moni suomalainen elokuvakin on jäänyt kesken, kun en vain jaksa sellaista kaurismäkeläistä synkistelyä.

Aletheias: "Minulla vaihtelee musiikkmaku todella paljon tilanteesta ja fiiliksestä riippuen. On jotain, mitä en kuuntele lainkaan, esim rankka hevi, mutta muutoin menee monenlainen. Hartaammat joululaulut sopivat esim Kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen, mistä pidän kovasti tai hetkeen, kun haluaa rauhoittua joulun tunnelmaan.

Karsastan kuitenkin suomalaisille tyypillistä melankoliaa ja synkkyyttä, mikä heijastuu moneen, myös joulunviettoon. Koen sen raskaana ja ajoittain jopa masentavana. Sen takia suosin musiikissakin enemmän sellaista, mistä tulee hyvä, kepeä ja aurinkoinen fiilis. Moni suomalainen elokuvakin on jäänyt kesken, kun en vain jaksa sellaista kaurismäkeläistä synkistelyä."

Minä en tunnista mainitsemaasi melankoliaa joulunvietossa. Ehkä joku yksittäinen joululaulu on vähän sinne päin, mutta itse joulunvietossa en ole kokenut melankoliaa. Viime vuonna kävimme haudalla jouluaattona, mutta muuten en ole havainnut meidän suvun jouluvietossa melankoliaa. Kaurismäkimäinen melankolia ei ole niin tuttua, sillä en ole juuri katsonut hänen elokuviaan kuin "Mies vailla menneisyyttä". Minusta se on Suomen kautta-aikojen paras elokuva. Meillä taitaa olla erilainen maku ja käsitys raskaasta sekä melankoliasta?

Aletheias: "Minulla vaihtelee musiikkmaku todella paljon tilanteesta ja fiiliksestä riippuen. On jotain, mitä en kuuntele lainkaan, esim rankka hevi, mutta muutoin menee monenlainen. Hartaammat joululaulut sopivat esim Kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen, mistä pidän kovasti tai hetkeen, kun haluaa rauhoittua joulun tunnelmaan.

Karsastan kuitenkin suomalaisille tyypillistä melankoliaa ja synkkyyttä, mikä heijastuu moneen, myös joulunviettoon. Koen sen raskaana ja ajoittain jopa masentavana. Sen takia suosin musiikissakin enemmän sellaista, mistä tulee hyvä, kepeä ja aurinkoinen fiilis. Moni suomalainen elokuvakin on jäänyt kesken, kun en vain jaksa sellaista kaurismäkeläistä synkistelyä."

Minä en tunnista mainitsemaasi melankoliaa joulunvietossa. Ehkä joku yksittäinen joululaulu on vähän sinne päin, mutta itse joulunvietossa en ole kokenut melankoliaa. Viime vuonna kävimme haudalla jouluaattona, mutta muuten en ole havainnut meidän suvun jouluvietossa melankoliaa. Kaurismäkimäinen melankolia ei ole niin tuttua, sillä en ole juuri katsonut hänen elokuviaan kuin "Mies vailla menneisyyttä". Minusta se on Suomen kautta-aikojen paras elokuva. Meillä taitaa olla erilainen maku ja käsitys raskaasta sekä melankoliasta?

En ole minäkään henkilökohtaisesti oman suvun joulunvietossa kokenut melankoliaa, mutta kyllähän suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tietynlainen melankolia ja synkistely, mikä heijastuu moneen yhteiskunnan alueeseen, ei vain musiikkiin tai elokuviin tai joulun viettoon. Väkivaltatilastot ja alkoholistien määrä ovat tämän ilmiön karuin ilmenemismuoto.

• Aletheias kirjoitti:

En ole minäkään henkilökohtaisesti oman suvun joulunvietossa kokenut melankoliaa, mutta kyllähän suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tietynlainen melankolia ja synkistely, mikä heijastuu moneen yhteiskunnan alueeseen, ei vain musiikkiin tai elokuviin tai joulun viettoon. Väkivaltatilastot ja alkoholistien määrä ovat tämän ilmiön karuin ilmenemismuoto.

Aletheias: "En ole minäkään henkilökohtaisesti oman suvun joulunvietossa kokenut melankoliaa, mutta kyllähän suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tietynlainen melankolia ja synkistely, mikä heijastuu moneen yhteiskunnan alueeseen, ei vain musiikkiin tai elokuviin tai joulun viettoon. Väkivaltatilastot ja alkoholistien määrä ovat tämän ilmiön karuin ilmenemismuoto."

Minä en pidä suomalaista joulua melankolisena. Ainut vähän melankolinen joululaulu on "Maa on niin kaunis". Sekin on minusta kaunis. Tunnetko sinä siis jonkun melankolisen joululaulun?

https://www.youtube.com/watch?v=YPRDv2q8LMY

Aletheias: "En ole minäkään henkilökohtaisesti oman suvun joulunvietossa kokenut melankoliaa, mutta kyllähän suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tietynlainen melankolia ja synkistely, mikä heijastuu moneen yhteiskunnan alueeseen, ei vain musiikkiin tai elokuviin tai joulun viettoon. Väkivaltatilastot ja alkoholistien määrä ovat tämän ilmiön karuin ilmenemismuoto."

Minä en pidä suomalaista joulua melankolisena. Ainut vähän melankolinen joululaulu on "Maa on niin kaunis". Sekin on minusta kaunis. Tunnetko sinä siis jonkun melankolisen joululaulun?

https://www.youtube.com/watch?v=YPRDv2q8LMY

Tämähän on ollut paljon esillä mediassakin, miten suomalaiset rakastavat nimenomaan melankolisia joululauluja eli ei tämä pelkästään minun näkemykseeni perustu. Se liittyy vahvasti Suomen historiaan ja sieltä kumpuavaan suomalaiseen mielenlaatuun (yleistäen, eivät kaikki suomalaiset samanlaisia tietenkään ole). Moni joululaulu on tehty/käännetty/sanoitettu aikana, jolloin ihmisen elämä oli monella tavalla rankempaa kuin nykyisin. Oli nälkävuosia, sotia, lamaa, lapsikuolleisuus korkea.. Ei siis ehkä ihme, että tämä heijastuu myös joulumusiikkiin.

Esimerkkejä melankolisista joululauluista on esim Varpunen jouluaamuna, Sylvian joululaulu, Oi tuikkikaa tähtöset.. En nyt suoriltaan muista lisää, mutta surumielisiä, haikeita ja mollissa olevia joululauluja löytyy pilvin pimein. Melankoliahan ei itsessään ole huono asia, esim Varpunen jouluaamuna on mielestäni kaunis sävellys ja moni suomalainen nimenomaan rakastaa näitä hieman haikeampia joululauluja ja kokevat ne ehkä lohduttavina tai rauhoittavina.

• Aletheias kirjoitti:

Tämähän on ollut paljon esillä mediassakin, miten suomalaiset rakastavat nimenomaan melankolisia joululauluja eli ei tämä pelkästään minun näkemykseeni perustu. Se liittyy vahvasti Suomen historiaan ja sieltä kumpuavaan suomalaiseen mielenlaatuun (yleistäen, eivät kaikki suomalaiset samanlaisia tietenkään ole). Moni joululaulu on tehty/käännetty/sanoitettu aikana, jolloin ihmisen elämä oli monella tavalla rankempaa kuin nykyisin. Oli nälkävuosia, sotia, lamaa, lapsikuolleisuus korkea.. Ei siis ehkä ihme, että tämä heijastuu myös joulumusiikkiin.

Esimerkkejä melankolisista joululauluista on esim Varpunen jouluaamuna, Sylvian joululaulu, Oi tuikkikaa tähtöset.. En nyt suoriltaan muista lisää, mutta surumielisiä, haikeita ja mollissa olevia joululauluja löytyy pilvin pimein. Melankoliahan ei itsessään ole huono asia, esim Varpunen jouluaamuna on mielestäni kaunis sävellys ja moni suomalainen nimenomaan rakastaa näitä hieman haikeampia joululauluja ja kokevat ne ehkä lohduttavina tai rauhoittavina.

Aletheias: "Esimerkkejä melankolisista joululauluista on esim Varpunen jouluaamuna, Sylvian joululaulu, Oi tuikkikaa tähtöset.. "

Minusta ne ovat hienoja - varsinkin Sylvian joululaulu - seuraava versio siitä on kaikkein rakkain joululauluni. Onko sinusta seuraava muka niin melankolinen?

https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmbo

Aletheias: "Esimerkkejä melankolisista joululauluista on esim Varpunen jouluaamuna, Sylvian joululaulu, Oi tuikkikaa tähtöset.. "

Minusta ne ovat hienoja - varsinkin Sylvian joululaulu - seuraava versio siitä on kaikkein rakkain joululauluni. Onko sinusta seuraava muka niin melankolinen?

https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmbo

Eihän se, että jokin biisi on melankolinen tarkoita sitä, ettei biisi voisi olla hieno. Ei melakolinen ole synonyymi huonolle.

Ja kyllä, tuo linkittämäsi biisi on hyvinkin melankolinen.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Synkistely on aliarvostettu taiteenlaji, terveisin huvikseen synkistelijä :)

• Aletheias kirjoitti:

Eihän se, että jokin biisi on melankolinen tarkoita sitä, ettei biisi voisi olla hieno. Ei melakolinen ole synonyymi huonolle.

Ja kyllä, tuo linkittämäsi biisi on hyvinkin melankolinen.

Aletheias: "Ja kyllä, tuo linkittämäsi biisi on hyvinkin melankolinen."

Niin mutta siinä oli hieno kitaralisä. Olen kuullut biisin kolme numeroisen määrän. Ilmeisesti satoja kertoja. Daruden Sandstorm, Sibeliuksen Finlandia, Valse Triste ja tuo on minun suosikkini suomalaisessa musiikissa. Valse Triste se vasta melankolinen on, sillä siinä Sibelius purkaa tunteitaan lapsensa kuolemasta. Melankolinen, mutta hieno.

https://www.youtube.com/watch?v=5Ls8-pk4IS4

• Anonyymi kirjoitti:

Synkistely on aliarvostettu taiteenlaji, terveisin huvikseen synkistelijä :)

Saattaa olla 😊 Itse en niin pidä synkistelystä, kun se on niin mahdottoman synkeää puuhaa 😄

Niin mutta siinä oli hieno kitaralisä. Olen kuullut biisin kolme numeroisen määrän. Ilmeisesti satoja kertoja. Daruden Sandstorm, Sibeliuksen Finlandia, Valse Triste ja tuo on minun suosikkini suomalaisessa musiikissa. Valse Triste se vasta melankolinen on, sillä siinä Sibelius purkaa tunteitaan lapsensa kuolemasta. Melankolinen, mutta hieno.

Moni melankolinen teos on hieno ja vaikuttava. Elämään kuuluu myös suru, kipu, haikeus ja kaipaus ja näitä tunteita monet taiteilijat ilmentävät teoksissaan olipa kyse sitten musiikista tai maalaustaiteesta ja nämä tunteet välittyvät yleisölle, joka saa kokea taiteen omalla tavallaan. Melankolialle on oma paikkansa ja se puhuttelee monia.

• Aletheias kirjoitti:

Moni melankolinen teos on hieno ja vaikuttava. Elämään kuuluu myös suru, kipu, haikeus ja kaipaus ja näitä tunteita monet taiteilijat ilmentävät teoksissaan olipa kyse sitten musiikista tai maalaustaiteesta ja nämä tunteet välittyvät yleisölle, joka saa kokea taiteen omalla tavallaan. Melankolialle on oma paikkansa ja se puhuttelee monia.

Aletheias: "Moni melankolinen teos on hieno ja vaikuttava. Elämään kuuluu myös suru, kipu, haikeus ja kaipaus ja näitä tunteita monet taiteilijat ilmentävät teoksissaan olipa kyse sitten musiikista tai maalaustaiteesta ja nämä tunteet välittyvät yleisölle, joka saa kokea taiteen omalla tavallaan. Melankolialle on oma paikkansa ja se puhuttelee monia."

Tuo oli niin hyvin sanottu, että piti äänestää väkäsellä ylöspäin.

Tämänkö kaltaisia joululaulujen pitäisi olla? Celtic Woman on irlantilainen naislauluyhtye, jolla on vähän melankolisia lauluja.

https://www.youtube.com/watch?v=zHlQZ_gFZT8

Minä pidän Celtic Womanista paljon. Esimerkiksi heidän Amazing Grace on hieno. Ja siinä on aavistus melankoliaa ainakin sanoissa.

https://www.youtube.com/watch?v=HsCp5LG_zNE

• Anonyymi

Tämä on myös eräs Valse Triste klassikko, sanoisin ehkä jopa synkähköksi 😁
        https://www.youtube.com/watch?v=Q2KcmfvWOHM

• Anonyymi
      • anonyymi: "Muut viettävät joulua, itse syön tonnikalaa ja näkkileipää, ja kuuntelen Eminemiä."

Tuota en usko - taisi olla vain sellainen huumoriheitto?

• Anonyymi

anonyymi: "Muut viettävät joulua, itse syön tonnikalaa ja näkkileipää, ja kuuntelen Eminemiä."

Tuota en usko - taisi olla vain sellainen huumoriheitto?

Monihan uskoo Suomen olevan hyvinvointivaltio, mutta se ei ole, ainakaan kaikille.

• Anonyymi

Tykkään monenlaisesta musiikista. Makuni on lähes kaikkiruokainen. Melkein kaikki muu musiikki menee paitsi ns. örinälaulu eli death metal -musiikista en tykkää 😊
      Joku musiikki voi kuulostaa hyvälle, vaikka en sanoista juuri välittäisi. Esim. voin kuunnella Addison Raen: diet Pepsi :ä sen vuoksi, että pidän laulajan tavasta kuiskia ja musiikin tunnelmasta. Toinen on esim. Rihannan: love on the brain. Tykkään melodiasta ja Rihannan äänestä, mutta en tykkää jenkkien kirosanoista, joita kappaleessa on. Esimerkkejä on lukuisia. Valitsen musiikin vallitsevan tunnetilan mukaan.

• anonyymi: "Tykkään monenlaisesta musiikista. Makuni on lähes kaikkiruokainen. Melkein kaikki muu musiikki menee paitsi ns. örinälaulu eli death metal -musiikista en tykkää 😊
        Joku musiikki voi kuulostaa hyvälle, vaikka en sanoista juuri välittäisi. Esim. voin kuunnella Addison Raen: diet Pepsi :ä sen vuoksi, että pidän laulajan tavasta kuiskia ja musiikin tunnelmasta. Toinen on esim. Rihannan: love on the brain. Tykkään melodiasta ja Rihannan äänestä, mutta en tykkää jenkkien kirosanoista, joita kappaleessa on. Esimerkkejä on lukuisia. Valitsen musiikin vallitsevan tunnetilan mukaan."

Kiitos näkemyksestä "lähes kaikkiruokaiselle". Vai ei hiustenläpi örinällä laulettu death metal oikein saa tykkäystä. Minusta sen lajin esitykset ovat monesti huvittavia pienellä mossauksella?

• Anonyymi

anonyymi: "Tykkään monenlaisesta musiikista. Makuni on lähes kaikkiruokainen. Melkein kaikki muu musiikki menee paitsi ns. örinälaulu eli death metal -musiikista en tykkää 😊
        Joku musiikki voi kuulostaa hyvälle, vaikka en sanoista juuri välittäisi. Esim. voin kuunnella Addison Raen: diet Pepsi :ä sen vuoksi, että pidän laulajan tavasta kuiskia ja musiikin tunnelmasta. Toinen on esim. Rihannan: love on the brain. Tykkään melodiasta ja Rihannan äänestä, mutta en tykkää jenkkien kirosanoista, joita kappaleessa on. Esimerkkejä on lukuisia. Valitsen musiikin vallitsevan tunnetilan mukaan."

Kiitos näkemyksestä "lähes kaikkiruokaiselle". Vai ei hiustenläpi örinällä laulettu death metal oikein saa tykkäystä. Minusta sen lajin esitykset ovat monesti huvittavia pienellä mossauksella?

Hei, mä olen kuitenkin sentään yrittänyt tuotakin joskus kuunnella 😄, mutta en vain pysty ja huvitusreaktio tulee itsellekin sattumalta kuullessa 😆

• Anonyymi

Yksin kuuntelen. Monentyyppistä, mitä milloinkin.

• Anonyymi

Soitinmusiikista kun on semmoista rytmiä.

• Anonyymi
    • Mä kuuntelen niin laidasta lsitaan ksikkea, että mun musalinkeistä ei toinns vetää johtopäätöksiä, kuin korkrintaan sen hetkisestä fiiliksestä...ja sekin on vaikeaa tajuta...luulisin. 😃

https://youtu.be/JhhF3qSxMjY?si=p6M3tWOR1H6crk_7

Tään laitoin nyt, kun oon katsellut Ema Hurskaisen juttuja Youtubessa...hyvä tyyppi. Aito. Paukttaa tuossakin rumpuja. 🙃

• Emsn videoitten kautta löysin tämänkin biisin...

https://youtu.be/vPt6Eij5DH4?si=JMY8kq54yBeujqpc

Jofnsuusts löytyy hyviä musiikin tekijöihä.....

Ehkä osa on vähän karannut kauemmamksi tietoudessa...

Mutta eivätpähän ole hiljaa...😄

• Disseisback kirjoitti:

Emsn videoitten kautta löysin tämänkin biisin...

https://youtu.be/vPt6Eij5DH4?si=JMY8kq54yBeujqpc

Jofnsuusts löytyy hyviä musiikin tekijöihä.....

Ehkä osa on vähän karannut kauemmamksi tietoudessa...

Mutta eivätpähän ole hiljaa...😄

Sittrn voin hypätä vaikka Anna Eriksoniin. ..

https://youtu.be/VCpTmMPWg94?si=TdMZU4O1MRqQNHoT

Vähän tumma mut...

https://youtu.be/tgua1wD7bO0?si=n92GOE3FIJH-Wm_X

Olrn rakastsnut ihmistä kesällä. Samaistun...rakastrlua poukamassa...😄

• Anonyymi

Eläkeläiset on loistavaaa

Joo, Anna Eriksonilla on hyviä biisejä. Tässä yksi "Kun katsoit minuun".

https://www.youtube.com/watch?v=IT7U1QRcwWw

Mitä kuuluu, Disse?

Eipä ihmeitä... liikaa taas hommia..🤔

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Disseisback, tämä on minusta ehkä paras Anna Eriksonin biisi. Mitä mieltä olet?

https://www.youtube.com/watch?v=UX8mQKbx4cI

Joo, ihan kiva.

Snnan ääni on jotenkin huikea. Pidän siitä. 🙂

• Disseisback kirjoitti:

Joo, ihan kiva.

Snnan ääni on jotenkin huikea. Pidän siitä. 🙂

Joo, Anna E:llä on hieno ääni. Lähetin tuo viestini anonyyminä, sillä en päässyt kirjautumaan nimimerkilleni. Onko sinulla käynyt samalla tavalla koskaan, että et pääse sisälle kuin anonyyminä?

Joo, Anna E:llä on hieno ääni. Lähetin tuo viestini anonyyminä, sillä en päässyt kirjautumaan nimimerkilleni. Onko sinulla käynyt samalla tavalla koskaan, että et pääse sisälle kuin anonyyminä?

Jotain häikkäähän täällä näkyy taas olevan.

Ei sikäli uutta...

• Disseisback kirjoitti:

Jotain häikkäähän täällä näkyy taas olevan.

Ei sikäli uutta...

Disseisback: "Jotain häikkäähän täällä näkyy taas olevan.

Ei sikäli uutta..."

Nyt pääsin ensiyrittämällä sisälle, joten ei se niin pahaa ole kuin joskus, kun koko suomi24.fi on ollut kaatunut.

Mitä kuuluu? Sanoit aikaisemmin, että kiirettä on riittänyt tai jotain sinne päin? Mitä se kiire on?

Disseisback: "Jotain häikkäähän täällä näkyy taas olevan.

Ei sikäli uutta..."

Nyt pääsin ensiyrittämällä sisälle, joten ei se niin pahaa ole kuin joskus, kun koko suomi24.fi on ollut kaatunut.

Mitä kuuluu? Sanoit aikaisemmin, että kiirettä on riittänyt tai jotain sinne päin? Mitä se kiire on?

No nyytenkin kommentoinnin jälkeen lyö tyhjän sivun ja alakulnassa se joku botti-ilmoitus...

Mutta tuttua suomi24 laatuahan tämä. 😁

No edelliset vapaat tein metrihalkoja. Sitten kävin pari aamuvuoroa töissä 7-19 js sit taas halkohommiin ja illaksi yövuoroon. Sig niiyä pari 19-07 ja perään lumitöitä kotona ja töissä. Sitten huoltoja töissä ja nyt huikaan kyllä pari päivää...

Ja sit taas töihin...

• Disseisback kirjoitti:

No nyytenkin kommentoinnin jälkeen lyö tyhjän sivun ja alakulnassa se joku botti-ilmoitus...

Mutta tuttua suomi24 laatuahan tämä. 😁

No edelliset vapaat tein metrihalkoja. Sitten kävin pari aamuvuoroa töissä 7-19 js sit taas halkohommiin ja illaksi yövuoroon. Sig niiyä pari 19-07 ja perään lumitöitä kotona ja töissä. Sitten huoltoja töissä ja nyt huikaan kyllä pari päivää...

Ja sit taas töihin...

Töitä näköjään piisaa. No, jouluna on varmaa vapaata ellei tule myrskyä, joka kaataisi puita?

Mitä meinaat tehdä jouluna?

Töitä näköjään piisaa. No, jouluna on varmaa vapaata ellei tule myrskyä, joka kaataisi puita?

Mitä meinaat tehdä jouluna?

Ihan vaan perheen seurasssa. Rennosti...

• Disseisback kirjoitti:

Ihan vaan perheen seurasssa. Rennosti...

Hyvää joulua perheen parissa, rennosti! :)

Vuosia sitten oli tosi hauska kirjoitella kanssasi.

Hyvää joulua perheen parissa, rennosti! :)

Vuosia sitten oli tosi hauska kirjoitella kanssasi.

Hyvää joulua sullekin.

• Disseisback kirjoitti:

Hyvää joulua sullekin.

Kiitos hyvän joulun toivottamisesta. Löytyisikö joku musiikkikipale tänne palstan musiikkiosiooni?

• Näitä C64-pelimusiikkien remiksejä kuuntelen edelleen. Eivät ole mitään joulumusiikkia. Tässä esimerkkinä Ocean Loader X musiikit, ne soivat aina pelin alussa, kun jonkun pelin latasi kasetilta, siinä meni nimittäin sen verran aikaa ladata peli muistiin kasetilta, että piti olla jotain hyvää musaa taustalla soimassa.

Näistä on olemassa eri versioita ja tulkintoja:
      Ocean Loader 1, Matt Gray
      https://m.youtube.com/watch?v=PS2jYmA-UYo

Ocean Loader 1 (D4XX Instrumental Remix)
      https://m.youtube.com/watch?v=kjXZ0Hs9mo8

Tämä vastaa taas eniten alkuperäistä (ocean loader 1 ja 2 ovat sama musiikki)
      [C64 Ocean Loader 2] - Remastered audio
      https://m.youtube.com/watch?v=TDSQD4q4IdM

Jogeir Liljedahl - Ocean Loader III (Encore64 V2)
      https://remix64.com/track/jogeir-liljedahl/ocean-loader-iii-encore64-v2/

Ocean Loader 4 Remix by Von Currenter
      https://m.youtube.com/watch?v=iShGs-NiRdo

• Kiitos, että toit mieleen lapsuuden aikoja Commodore 64:n kanssa 80-luvun loppupuolelta. Tuo viimeinen linkki oli minusta kaikkein mielenkiintoisin. Itselläni oli kesästä 1988 lähtien Amiga 500 ja myöhemmin PC 486, joten kuusnelosen musiikkielämykset korjaantuivat pian paremmalla tietokoneäänellä.

• Anonyymi

Kreolilainen messu
      Harry Belafonte: Mary's boy Child
      Grieg: Solveigin laulu
      Miliza Korjus: Warum
      Merikanto: Anniina
      Kirite Kanawa: Un bel di vedremo (Puccini: Madame butterfly
      Lehar: Vilja oi Vilja (Iloinen leski)
      Ari Klem: Oi jouluyö

Vilma

• "Kreolilainen messu

Vilma"

Olisit laittanut linkkinä niin muut olisivat voineet kuunnella. Kiitos mielenkiintoisesta näkemyksestä ja mausta.

Viimeinen antamasi linkkinä ja perään parempi ruotsalainen versio. Jussi Björling on parempi laulaja kuin Ari Klem?

https://www.youtube.com/watch?v=r-egKX3khE4

https://www.youtube.com/watch?v=ofKk_Etapq4

• Anonyymi

"Kreolilainen messu

Vilma"

Olisit laittanut linkkinä niin muut olisivat voineet kuunnella. Kiitos mielenkiintoisesta näkemyksestä ja mausta.

Viimeinen antamasi linkkinä ja perään parempi ruotsalainen versio. Jussi Björling on parempi laulaja kuin Ari Klem?

https://www.youtube.com/watch?v=r-egKX3khE4

https://www.youtube.com/watch?v=ofKk_Etapq4

Kiitos. Olipa kivaa ha vaikuttavaa kuunnella Klemmaria. Kuoron sävy sopi tavattoman hyvin hänen laulunäänensä kanssa. Hyvin selvisi siitä korkeimpien äänten kohdasta.
        35 vuotta sitten! Ja mikä frisyyri.
        Vilma
        (Nolosti on todettava, etten oikein osaa linkittää, mutta suosittelen listani kuuntelua vaikka ihan itsekseen sitten.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Olipa kivaa ha vaikuttavaa kuunnella Klemmaria. Kuoron sävy sopi tavattoman hyvin hänen laulunäänensä kanssa. Hyvin selvisi siitä korkeimpien äänten kohdasta.
        Vilma
        (Nolosti on todettava, etten oikein osaa linkittää, mutta suosittelen listani kuuntelua vaikka ihan itsekseen sitten.)

Lisäys. Jussilla on todella laulun lahja. Soi.
        Sai miettimään, että vaikka rakentaisimme millaiset lavasteet, jouluksikin, on se mitä on meillä sydämessä, mielessä tai sielussa? tärkeintä.
        Vilma

• Usko.Toivo.Rakkaus
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

"Kiitos. Olipa kivaa ha vaikuttavaa kuunnella Klemmaria. Kuoron sävy sopi tavattoman hyvin hänen laulunäänensä kanssa. Hyvin selvisi siitä korkeimpien äänten kohdasta.
        Vilma
        (Nolosti on todettava, etten oikein osaa linkittää, mutta suosittelen listani kuuntelua vaikka ihan itsekseen sitten.)"

Minäpä laitan tähän sinun puolestasi muutaman.

https://www.youtube.com/watch?v=mkq4AlQyIkA
        https://www.youtube.com/watch?v=bR3N1yBEGbw
        https://www.youtube.com/watch?v=YKKGxNzJnqQ
        https://www.youtube.com/watch?v=y3R5i3pyhT0
        https://www.youtube.com/watch?v=ddFj_eMPCnE

• Anonyymi

"Kiitos. Olipa kivaa ha vaikuttavaa kuunnella Klemmaria. Kuoron sävy sopi tavattoman hyvin hänen laulunäänensä kanssa. Hyvin selvisi siitä korkeimpien äänten kohdasta.
        Vilma
        (Nolosti on todettava, etten oikein osaa linkittää, mutta suosittelen listani kuuntelua vaikka ihan itsekseen sitten.)"

Minäpä laitan tähän sinun puolestasi muutaman.

https://www.youtube.com/watch?v=mkq4AlQyIkA
        https://www.youtube.com/watch?v=bR3N1yBEGbw
        https://www.youtube.com/watch?v=YKKGxNzJnqQ
        https://www.youtube.com/watch?v=y3R5i3pyhT0
        https://www.youtube.com/watch?v=ddFj_eMPCnE

Kiitos. Kiitos. Oli joululahja tuo puolestani laittaminen!
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Kiitos. Oli joululahja tuo puolestani laittaminen!
        Vilma

"Kiitos. Kiitos. Oli joululahja tuo puolestani laittaminen!
        Vilma"

En kyllä laittanut kaikkia. Siitä olen pahoillani, sillä niin paljon vaivaa en halunnut nähdä.

Kiinnitin huomiota, että moni musiikistasi oli ennen toista maailmansotaa. Mistä moinen mielenkiinto - onko sillä joku kiva selitys? Anteeksi uteliaisuuteni.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäys. Jussilla on todella laulun lahja. Soi.
        Sai miettimään, että vaikka rakentaisimme millaiset lavasteet, jouluksikin, on se mitä on meillä sydämessä, mielessä tai sielussa? tärkeintä.
        Vilma

"Lisäys. Jussilla on todella laulun lahja. Soi.
        Vilma"

Minusta Jussi Björling on yksi parhaimmista äänisistä oopperalaulajista kautta aikojen. Sinulla taitaa olla elämän tuomaa viisautta, kun noin virkot joulusta?

• Anonyymi

Olen aina pitänyt näistä kappaleista. Kulkeneet mielessä vuosia.
      Niissä jokaisessa on oma tunnelmansa.
      Warumin liitämme ehkä myös nykyisin Estoniaan. Mutta aina voimme kysyä "miksi".
      Sota, tsunami, maanjäristykset, runsaat sateet ja tulvat, nälkä ja pahimpana ihmisen ilkeys.
      Kaikenlainen musiikki kiehtoo. Tuntemus ei ole järisyttävä.
      Vilma

• "Olen aina pitänyt näistä kappaleista. Kulkeneet mielessä vuosia.
        Sota, tsunami, maanjäristykset, runsaat sateet ja tulvat, nälkä ja pahimpana ihmisen ilkeys.
        Vilma"

Kiitos musiikkimaun selventämisestä.

Tuolta musiikkisi aikakaudelta suomalainen klassikko. Mitä pidät?

https://www.youtube.com/watch?v=fBJrqdOTqVw

• Anonyymi

"Olen aina pitänyt näistä kappaleista. Kulkeneet mielessä vuosia.
        Vilma"

Kiitos musiikkimaun selventämisestä.

Tuolta musiikkisi aikakaudelta suomalainen klassikko. Mitä pidät?

https://www.youtube.com/watch?v=fBJrqdOTqVw

Olipa koskettava pläjäys.
        Nykyisin voisi vaihtaa sinisilmät ruskeisiin, muuten oli aivan ihana.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Olipa koskettava pläjäys.

AV

"Olipa koskettava pläjäys.

AV"

Vanhempi rouva, jolle tuon laitoin, oli nähnyt tuon elokuvan pikkutyttönä. Minusta hienoimpia lauluja tuolta aikakaudelta suomeksi.

Vanhemmalta ajalta kansainvälinen suosikkini on Caruson levyttämä O Sole Mio. Caruso ensimmäinen miljoona levyn myyjä joillakin oopperajutuillaan?

https://www.youtube.com/watch?v=5wer9lqOImI

• Anonyymi

Pidän. Edelleenkin.
      Pikkutyttönä näin elokuvan.
      Wager laulaa vakuuttavasti ja fraseeraus on hyvä.
      Vilma

• "Pidän. Edelleenkin.
        Pikkutyttönä näin elokuvan.
        Wager laulaa vakuuttavasti ja fraseeraus on hyvä.
        Vilma"

Ehkä jossain siinä elokuvassa Wagerin ruotsinkielinen tausta näkyy. Hän taitaa puhua suomea ylikorostetusti? Hieno ääni hänellä on ja elokuvassa hän muistaakseni oli 17-vuotias eli aika nuori. Ehkä sen takia teininä, v. 1938 syntynyt, äitini piti häntä hienona joskus sodan jälkeen. Elokuva taidettiin näyttää vielä 1950-luvulla?

Haaveiletko valkoisesta joulusta? Itse olen melkein kaikki joulut tällä vuosituhannella ollut Lohjalla. Aina siellä ei ole valkoinen joulu, joten haaveilen valkoisesta.

https://www.youtube.com/watch?v=IOkyBqGw2Wg

• Juicen joululevy niitä harvoja, joista pidän.
      Ja sitten tietysti tämä, mikä sopii hyvin hänen äänialalleen. Kas outoa, ei löydy Kojon levyttämää Varpunen jouluaamuna. Itsellä oli aikoinaan kyseinen sinkku. Ehkä oli tilautyö yhdistykselle.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juice joululauluista ei tule muuta mieleen kuin "Sika".

https://www.youtube.com/watch?v=PDaJqMZcEXM

Oonko huumorintajuton, koska en tykkää yhtään "Siasta"? Epälaulu?
        Mieluumminm Jänöjussin mäenlasku.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Oonko huumorintajuton, koska en tykkää yhtään "Siasta"? Epälaulu?
        Vilma

"Oonko huumorintajuton, koska en tykkää yhtään "Siasta"? Epälaulu?
        Vilma"

Se Juice Leskisen sika on huumorilaulu niin kuin sinun mainitsemasi Jänöjussin mäenlasku seuraavassa?

https://www.youtube.com/watch?v=Zgqc8NrGc3A

• Anonyymi

Niinpä. Puhe oli erikoista, vähän neitimäistä. Laulu on ihan eri vai oliko tuo äänite vanhempana tehty.
      Joulusää on aina arvoitus. Nyt on ollut useita talvisia päiviä, välillä kenkkuakin ilmaa.
      Joulu on ihan kiva, mutta odotan piteneviä päiviä tai oikeammin valoisampia päiviä ja kevättä.
      Vilma
      Telkkarissa näytetään vanhoja kotimaisia elokuvia aika ajoin.
      Kino Reginassa ikivanhoja leffoja ja klassikoita näytetään myös, uusiakin.

• "Niinpä. Puhe oli erikoista, vähän neitimäistä. Laulu on ihan eri vai oliko tuo äänite vanhempana tehty.
        Joulusää on aina arvoitus. Nyt on ollut useita talvisia päiviä, välillä kenkkuakin ilmaa.
        Joulu on ihan kiva, mutta odotan piteneviä päiviä tai oikeammin valoisampia päiviä ja kevättä.
        Vilma
        Telkkarissa näytetään vanhoja kotimaisia elokuvia aika ajoin.
        Kino Reginassa ikivanhoja leffoja ja klassikoita näytetään myös, uusiakin."

Hyvää joulua, vaikka sää ei olisi valkoinen! Kino Regina taitaa olla Helsingissä? Asuin siellä, mutta en käynyt kuin muutamassa elokuvateatterissa, sillä Tennispalatsin kinosalit täyttivät tarpeeni.

• Tämä bändi on yksi suosikeistani. Tätäkin on katsottu melkein miljardi kertaa, joten en ole ainut joka siitä pitää. Lauluyhtyeellä on myös joululauluja, jos joku on kiinnostunut.

https://www.youtube.com/watch?v=LRP8d7hhpoQ

• Anonyymi
      • Kiitos, mutta kuunteluani Michaelia tulin siihen tulokseen, että suomalaiset joululaulut ovat parempia suomalaisille kuulijoille. Onko joku samaa mieltä? Linkki suomalaisiin joululauluihin.

https://www.youtube.com/watch?v=X_BQjl-smS8

• Anonyymi

Tästä tykkään muunmuassa. On vain niin kaunis ja tätä on mukava laukaa mukana,<3

Beverley Craven - Promise Me
      https://youtu.be/EmTBKbyaEjU

• Kiitos, tämä oli tosi hyvä. Outoa kyllä en muista sitä aikaisemmin kuuleeni. Taitaa olla aika vanha?

• Anonyymi
      • Täytyy sanoa, että erikoinen video. Jos olisin ollut levyraadissa niin olisin antanut 8 pistettä tälle. Hyvä, mutta ei huippubiisi, minusta.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
      • "Lumiukkoelokuvasta tuttu tunnari, se säväyttää aina.

AV"

Joku oli laittanut tuon tänne ketjuun jo, mutta kiitos näkemyksestäsi AV. Myös alkuperäinen Lumiukko elokuvan lauluvideo on jossain täällä muistaakseni.

Laitaisitko linkillä musiikkia, josta pidät?

• Anonyymi

"Lumiukkoelokuvasta tuttu tunnari, se säväyttää aina.

AV"

Joku oli laittanut tuon tänne ketjuun jo, mutta kiitos näkemyksestäsi AV. Myös alkuperäinen Lumiukko elokuvan lauluvideo on jossain täällä muistaakseni.

Laitaisitko linkillä musiikkia, josta pidät?

Mjaa, mennään tunnelmiin yli 10 vuotta taaksepäin.
        Tätä tunneskaalaa ei voi ymmärtää kokematta, jotain siitä jää kaipaamaan.
        Harmoniaa, ehkä.

https://www.youtube.com/watch?v=HHipq7wwpMU

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Mjaa, mennään tunnelmiin yli 10 vuotta taaksepäin.
        Harmoniaa, ehkä.

AV

"Mjaa, mennään tunnelmiin yli 10 vuotta taaksepäin.
        Harmoniaa, ehkä.

AV"

Sanoista en ymmärtänyt kuin "tie" sanan jostain. Ihan hyvää musiikkia - harmonista ja kaunista. Sanat eivät puhuttele valitettavasti, kun on kiinaksi. Mistä muusta diggaat?

• Anonyymi

Monenmoisista. Mutta viimeksi kuulin kappaleen vihaton. Suvi teräsniska. Se resonoi minuun🤷‍♀️

• "Monenmoisista. Mutta viimeksi kuulin kappaleen vihaton. Suvi teräsniska. Se resonoi minuun🤷‍♀️"

Eli tämän kappaleen kuulit viimeksi. Suvi Teräsniskaa. Mikä tässä viehättää, miksi se resonoi?

https://www.youtube.com/watch?v=3pWUdHoz9bQ

• Anonyymi

"Monenmoisista. Mutta viimeksi kuulin kappaleen vihaton. Suvi teräsniska. Se resonoi minuun🤷‍♀️"

Eli tämän kappaleen kuulit viimeksi. Suvi Teräsniskaa. Mikä tässä viehättää, miksi se resonoi?

https://www.youtube.com/watch?v=3pWUdHoz9bQ

Olen tahtonut aina rakastaa kaikkia ja kaikkialla. Ymmärtää, hyväksyä. Mutta sitä on hyväksikäytetty. Se on vääristänyt uskon siihen mitä on rakkaus. Rakkaus on puettu itsekkyyteen ,seksiin ja kaikenlaisiin vaatimuksiin. Se on tehnyt vihaiseksi ja epäuskoiseksi aitoon rakkauteen. En usko että aitoa rakkautta tämä itsekkäitten maapallo päällään kantaa. Tahtoisin silti uskoa. Mutta 🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

Olen tahtonut aina rakastaa kaikkia ja kaikkialla. Ymmärtää, hyväksyä. Mutta sitä on hyväksikäytetty. Se on vääristänyt uskon siihen mitä on rakkaus. Rakkaus on puettu itsekkyyteen ,seksiin ja kaikenlaisiin vaatimuksiin. Se on tehnyt vihaiseksi ja epäuskoiseksi aitoon rakkauteen. En usko että aitoa rakkautta tämä itsekkäitten maapallo päällään kantaa. Tahtoisin silti uskoa. Mutta 🤷‍♀️

anonyymi: "Olen tahtonut aina rakastaa kaikkia ja kaikkialla. Ymmärtää, hyväksyä. Mutta sitä on hyväksikäytetty. Se on vääristänyt uskon siihen mitä on rakkaus. Rakkaus on puettu itsekkyyteen ,seksiin ja kaikenlaisiin vaatimuksiin. Se on tehnyt vihaiseksi ja epäuskoiseksi aitoon rakkauteen. En usko että aitoa rakkautta tämä itsekkäitten maapallo päällään kantaa. Tahtoisin silti uskoa. Mutta 🤷‍♀️"

Minä taas uskon ystävänrakkauteen, äidinrakkauteen, parisuhderakkauteen, veljesrakkauteen, altrustiseen rakkauteen ja Jumalan rakkauteen. Rakkautta on kaikkialla, mutta myös itsekkyyttä ja hyväksikäyttöä.

Power of Love.

https://www.youtube.com/watch?v=b_zHQ6kFuQ0

• Anonyymi

anonyymi: "Olen tahtonut aina rakastaa kaikkia ja kaikkialla. Ymmärtää, hyväksyä. Mutta sitä on hyväksikäytetty. Se on vääristänyt uskon siihen mitä on rakkaus. Rakkaus on puettu itsekkyyteen ,seksiin ja kaikenlaisiin vaatimuksiin. Se on tehnyt vihaiseksi ja epäuskoiseksi aitoon rakkauteen. En usko että aitoa rakkautta tämä itsekkäitten maapallo päällään kantaa. Tahtoisin silti uskoa. Mutta 🤷‍♀️"

Minä taas uskon ystävänrakkauteen, äidinrakkauteen, parisuhderakkauteen, veljesrakkauteen, altrustiseen rakkauteen ja Jumalan rakkauteen. Rakkautta on kaikkialla, mutta myös itsekkyyttä ja hyväksikäyttöä.

Power of Love.

https://www.youtube.com/watch?v=b_zHQ6kFuQ0

Juurikin kaikkeen muuhun rakkauteen uskon. Jumalan rakkauteen, universaaliin rakkauteen,vanhemman ja lapsen väliseen rakkauteen,ystävien väliseen rakkauteen,lemmikki/yleensäkkin eläin rakkauteen. Luonnon ja pienimpien ottomönkiäisten molemminpuoliseen rakkauden tuntemiseen. Mutta en parisuhde rakkauteen. Se ei ole aitoa. Se on itsekkyyttä pahimmillaan. Toisen hyväksikäyttämistä omiin alhaisiin tarpeisiin. Siihen en usko. 🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

Juurikin kaikkeen muuhun rakkauteen uskon. Jumalan rakkauteen, universaaliin rakkauteen,vanhemman ja lapsen väliseen rakkauteen,ystävien väliseen rakkauteen,lemmikki/yleensäkkin eläin rakkauteen. Luonnon ja pienimpien ottomönkiäisten molemminpuoliseen rakkauden tuntemiseen. Mutta en parisuhde rakkauteen. Se ei ole aitoa. Se on itsekkyyttä pahimmillaan. Toisen hyväksikäyttämistä omiin alhaisiin tarpeisiin. Siihen en usko. 🤷‍♀️

anonyymi: "Juurikin kaikkeen muuhun rakkauteen uskon. Jumalan rakkauteen, universaaliin rakkauteen,vanhemman ja lapsen väliseen rakkauteen,ystävien väliseen rakkauteen,lemmikki/yleensäkkin eläin rakkauteen. Luonnon ja pienimpien ottomönkiäisten molemminpuoliseen rakkauden tuntemiseen. Mutta en parisuhde rakkauteen. Se ei ole aitoa. Se on itsekkyyttä pahimmillaan. Toisen hyväksikäyttämistä omiin alhaisiin tarpeisiin. Siihen en usko. 🤷‍♀️"

Minä uskon siihen parisuhderakkauteenkin. Sinulla taitaa olla vain huono tuuri parisuhde-elämässäsi. Kaikki eivät ole ihania, täydellisiä ihmisiä??

• Anonyymi

anonyymi: "Juurikin kaikkeen muuhun rakkauteen uskon. Jumalan rakkauteen, universaaliin rakkauteen,vanhemman ja lapsen väliseen rakkauteen,ystävien väliseen rakkauteen,lemmikki/yleensäkkin eläin rakkauteen. Luonnon ja pienimpien ottomönkiäisten molemminpuoliseen rakkauden tuntemiseen. Mutta en parisuhde rakkauteen. Se ei ole aitoa. Se on itsekkyyttä pahimmillaan. Toisen hyväksikäyttämistä omiin alhaisiin tarpeisiin. Siihen en usko. 🤷‍♀️"

Minä uskon siihen parisuhderakkauteenkin. Sinulla taitaa olla vain huono tuuri parisuhde-elämässäsi. Kaikki eivät ole ihania, täydellisiä ihmisiä??

Joo ei käy kieltäminen. Eka oli pornorunkkari. Toka psykopaatti,kolmas narsisti. Ihan itsehän heidät valitsin? Minun oma vika?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei käy kieltäminen. Eka oli pornorunkkari. Toka psykopaatti,kolmas narsisti. Ihan itsehän heidät valitsin? Minun oma vika?🤷‍♀️

Mutta hei,olen oivaltanut mitä aito rakkaus on ja se ei ole mitään noista. Että syvimmät kiitokseni heille siitä. Olen loppujenlopuksi onnen pekka.✌🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

anonyymi: "Joo ei käy kieltäminen. Eka oli pornorunkkari. Toka psykopaatti,kolmas narsisti. Ihan itsehän heidät valitsin? Minun oma vika?🤷‍♀️"

Minullakin ollut ns. ystävissä ollut jonkinlainen psykopaatti. Aluksi en tajunnut minkälainen hän oli, mutta sitten annoin porttikiellon hänelle luokseni. Ilmeisesti olet huono onninen nainen - eikä välttämättä ollut sinun vikasi, että löysit huonoja ihmisiä parisuhteeseesi??

• Anonyymi

anonyymi: "Joo ei käy kieltäminen. Eka oli pornorunkkari. Toka psykopaatti,kolmas narsisti. Ihan itsehän heidät valitsin? Minun oma vika?🤷‍♀️"

Minullakin ollut ns. ystävissä ollut jonkinlainen psykopaatti. Aluksi en tajunnut minkälainen hän oli, mutta sitten annoin porttikiellon hänelle luokseni. Ilmeisesti olet huono onninen nainen - eikä välttämättä ollut sinun vikasi, että löysit huonoja ihmisiä parisuhteeseesi??

Olen täällä oppimassa. Maksan myös karman velkoja edellisistä elämistäni. Niin me kaikki. Ei parane ees valittaa. Oivallus on kaiken arvoista!🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miellät siis ihmisyyden alle kymmenen ihmisen otannalla?
        Otanta on pieni ja muuttuva tekijän ollessa vain toinen osapuoli ei itse tiedostaisi omaa osuuttaan?

Kauheaa jos menneisyyteni naiset ajattelisivat samoin minusta mitä nyt sinä menneisyydestäsi ajattelet.
        Uskon kuitenkin heidän ajattelevan toisin, jopa tämä viimeisin ex joka kanssa kävin parituntia sitten jouluostoksilla lapsen ollessa pianotunnilla.

Pukinkonttiin tuli jotain joka sullottiin auton konttiin.
        Meillä on ainakin yhä se oikea näkemys elämästä, ei vain lapsen suhteen vaan myös siihen mitä itse elämältä kaipaamme. Osa on leikkaantunut pois lapsen tärkeyden myötä, mutta se on vain tervettä ihmisten kasvussa.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Olen täällä oppimassa. Maksan myös karman velkoja edellisistä elämistäni. Niin me kaikki. Ei parane ees valittaa. Oivallus on kaiken arvoista!🤷‍♀️

anonyymi: "Olen täällä oppimassa. Maksan myös karman velkoja edellisistä elämistäni. Niin me kaikki. Ei parane ees valittaa. Oivallus on kaiken arvoista!🤷‍♀️"

Kumminkin uskoit muihin rakkauksiin kuin parisuhde. Toivottavasti mielipiteesi vaihtuu vielä. Hyvää joulua ja Jumalan siunausta elämääsi! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miellät siis ihmisyyden alle kymmenen ihmisen otannalla?
        Otanta on pieni ja muuttuva tekijän ollessa vain toinen osapuoli ei itse tiedostaisi omaa osuuttaan?

Kauheaa jos menneisyyteni naiset ajattelisivat samoin minusta mitä nyt sinä menneisyydestäsi ajattelet.
        Uskon kuitenkin heidän ajattelevan toisin, jopa tämä viimeisin ex joka kanssa kävin parituntia sitten jouluostoksilla lapsen ollessa pianotunnilla.

Pukinkonttiin tuli jotain joka sullottiin auton konttiin.
        Meillä on ainakin yhä se oikea näkemys elämästä, ei vain lapsen suhteen vaan myös siihen mitä itse elämältä kaipaamme. Osa on leikkaantunut pois lapsen tärkeyden myötä, mutta se on vain tervettä ihmisten kasvussa.

AV

No joo. Sinä kykenet sitten siihen mihin nuo ei. Se on pillua ja hänen oma tai katkeruutta ja vihaa 🤷‍♀️

• Anonyymi

anonyymi: "Olen täällä oppimassa. Maksan myös karman velkoja edellisistä elämistäni. Niin me kaikki. Ei parane ees valittaa. Oivallus on kaiken arvoista!🤷‍♀️"

Kumminkin uskoit muihin rakkauksiin kuin parisuhde. Toivottavasti mielipiteesi vaihtuu vielä. Hyvää joulua ja Jumalan siunausta elämääsi! :)

Ei muutu. Jumalan siunausta sinullekkin🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muutu. Jumalan siunausta sinullekkin🤷‍♀️

Vaikka en ole uskovainen, haluan antaa anteeksi ihmisille jotka ovat olleet erehtyväisiä.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka en ole uskovainen, haluan antaa anteeksi ihmisille jotka ovat olleet erehtyväisiä.

AV

"Vaikka en ole uskovainen, haluan antaa anteeksi ihmisille jotka ovat olleet erehtyväisiä.

AV"

Minustakin anteeksianto on tärkeää. Isän Meidän -rukouksessa sanotaan, että "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta."

Kuten sanoit, että kolmen perusteella ei pitäisi tuomita kaikkia ihmisiä.

• Anonyymi

"Vaikka en ole uskovainen, haluan antaa anteeksi ihmisille jotka ovat olleet erehtyväisiä.

AV"

Minustakin anteeksianto on tärkeää. Isän Meidän -rukouksessa sanotaan, että "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta."

Kuten sanoit, että kolmen perusteella ei pitäisi tuomita kaikkia ihmisiä.

Ai kolmen. Entäpä lapsuudessa isä veljet koulukaverit ja muut. Siinä teille kolme.pöh. Hyvää yötä. 🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

Ai kolmen. Entäpä lapsuudessa isä veljet koulukaverit ja muut. Siinä teille kolme.pöh. Hyvää yötä. 🤷‍♀️

anonyymi: "Ai kolmen. Entäpä lapsuudessa isä veljet koulukaverit ja muut. Siinä teille kolme.pöh. Hyvää yötä. 🤷‍♀️"

No, sitten kolmenkymmenen perusteella ei pitäisi muita tuomita ja antaa anteeksi menneille. Hyvää yötä ja hyvää joulua! :(

• Anonyymi

anonyymi: "Ai kolmen. Entäpä lapsuudessa isä veljet koulukaverit ja muut. Siinä teille kolme.pöh. Hyvää yötä. 🤷‍♀️"

No, sitten kolmenkymmenen perusteella ei pitäisi muita tuomita ja antaa anteeksi menneille. Hyvää yötä ja hyvää joulua! :(

Tässä olemme samaa mieltä, meillä jokaisella on jokin menneisyys. Se, onko menneisyys edustanut suurempaa otantaa ihmisistä ja elämästä, se on ihmisten itse vaikeaa mieltää.

Itse paljon nähneenä, uskon ihmisten hyvyyteen kansalaisuudesta, uskonnosta tai kasvatuksesta riippumatta. Maailmassa on paljon hyviä ihmisiä, enemmän mitä "huonoja".

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä olemme samaa mieltä, meillä jokaisella on jokin menneisyys. Se, onko menneisyys edustanut suurempaa otantaa ihmisistä ja elämästä, se on ihmisten itse vaikeaa mieltää.

Itse paljon nähneenä, uskon ihmisten hyvyyteen kansalaisuudesta, uskonnosta tai kasvatuksesta riippumatta. Maailmassa on paljon hyviä ihmisiä, enemmän mitä "huonoja".

AV

"Tässä olemme samaa mieltä, meillä jokaisella on jokin menneisyys. Se, onko menneisyys edustanut suurempaa otantaa ihmisistä ja elämästä, se on ihmisten itse vaikeaa mieltää.

AV"

Hyvin sanottu. Minä uskon hyvään Jumalaan, joten en pidä hänen luomaa maailmaansa pelkästään pahoja ihmisiä täynnä olevaksi. Minulla on ollut naapurina hindu ja muslimeja - heissäkin on paljon hyviä ihmisiä.

• Anonyymi
      • Sait minun hymyilemään. Jotenkin huvitti, kun eläkevaarit pistivät rapiksi. Laulujen sisällön suhteen en ollut yhtä positiivinen. En jaa näitten laulavien eläkevaarien maailmankuvaa.

• Anonyymi

Sait minun hymyilemään. Jotenkin huvitti, kun eläkevaarit pistivät rapiksi. Laulujen sisällön suhteen en ollut yhtä positiivinen. En jaa näitten laulavien eläkevaarien maailmankuvaa.

Minusta tämmöset kieli poskella (huom. ei poskessa) tyyppiset laulut on just hyvää viihdettä perjantai-iltaan. Ei näitä kannata liian vakavasti ottaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta tämmöset kieli poskella (huom. ei poskessa) tyyppiset laulut on just hyvää viihdettä perjantai-iltaan. Ei näitä kannata liian vakavasti ottaa.

anonyymi: "Minusta tämmöset kieli poskella (huom. ei poskessa) tyyppiset laulut on just hyvää viihdettä perjantai-iltaan. Ei näitä kannata liian vakavasti ottaa."

En ottanut vakavasti, sillä huumorilla se oli tehty. Ilmeisesti tekijät eivät pitäneet itseään vanhoina. Nuorekkaita he olivat. Joo parempaa tämä video oli kuin aikaisemmin yhden naisen jutut, että elämässä hän pääasiassa tavannut paskoja miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjaa, tuo kai edustaa minun työkeikkoja:)

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Mjaa, tuo kai edustaa minun työkeikkoja:)

AV

"Mjaa, tuo kai edustaa minun työkeikkoja:)

AV"

Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit? Miten niin edustaa sinun työkeikkoja?

• Anonyymi

"Mjaa, tuo kai edustaa minun työkeikkoja:)

AV"

Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit? Miten niin edustaa sinun työkeikkoja?

Samaa huumoria, ihmiset ovat todella vakavissaan jos tulisi saada hyväksyntä jollekin liiketoiminnalle. Moni on opiskellut paljon sitä miten erilaiset liiketoiminnot voitaisiin onnistuneesti jalkauttaa.
        Kokemus tekee itse työstä humoristista, kun vain keskittyy siihen mikä on tärkeintä.

AV

• Usko.Toivo.Rakkaus
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa huumoria, ihmiset ovat todella vakavissaan jos tulisi saada hyväksyntä jollekin liiketoiminnalle. Moni on opiskellut paljon sitä miten erilaiset liiketoiminnot voitaisiin onnistuneesti jalkauttaa.
        Kokemus tekee itse työstä humoristista, kun vain keskittyy siihen mikä on tärkeintä.

AV

"Samaa huumoria, ihmiset ovat todella vakavissaan jos tulisi saada hyväksyntä jollekin liiketoiminnalle. Moni on opiskellut paljon sitä miten erilaiset liiketoiminnot voitaisiin onnistuneesti jalkauttaa.

AV"

En täysin ymmärtänyt vieläkään, mutta ehkä pääsin hajulle mitä tarkoitit. En ole liikemaailmassa, joten aivan tajua - mitä tarkoitat.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nyt ei valitettavasti jaksa kuunnella musiikkia, taas sellainen musiikiton jakso menossa. Ei aina kaipaa edes musiikkia, terapiaa. Joskus hiljaisuus on parempi. 😊

Hyvää joulunaikaa. 🎄🎁✨🙂

• anonyymi: "Nyt ei valitettavasti jaksa kuunnella musiikkia, taas sellainen musiikiton jakso menossa. Ei aina kaipaa edes musiikkia, terapiaa. Joskus hiljaisuus on parempi. 😊

Hyvää joulunaikaa. 🎄🎁✨🙂"

Hyvää joulunaikaa ja hiljaisuutta jouluusi. Laitan tähän positiivisen joululaulun.

https://www.youtube.com/watch?v=zA9velkM_Zw

• Anonyymi
      • Hyvää joulua kaikille myös minunkin puolestani.

www.youtube.com/watch?v=C1uGcbRZE3U&list=PLQJANAjlZopCrUb_Fpcaj7J_XFcjokOlk

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Kiitos hyvästä videosta. Vesiputous taustalla oli hieno ja kitarasoundi. Hyviä jouluja Jasu, jos ei törmätä ennen joulua.

• Anonyymi

Kiitos hyvästä videosta. Vesiputous taustalla oli hieno ja kitarasoundi. Hyviä jouluja Jasu, jos ei törmätä ennen joulua.

Hyvät joulut! 🤗

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tässä kiva biisi vihellellä. Mä tykkään viheltää biisejä. 😅

Oonkin aika hyväksi kehittynyt.

https://youtu.be/HONuS3JFclA?si=PzZpp9r7jLgjtiWm

Carolina.

Jasu

"Niin ja tässä kiva biisi vihellellä. Mä tykkään viheltää biisejä. 😅

Oonkin aika hyväksi kehittynyt.

https://youtu.be/HONuS3JFclA?si=PzZpp9r7jLgjtiWm

Carolina.

Jasu"

Kiitos hyvästä biisistä ja hyvää joulua myös sinnekin!

Hyvää joulua ja uutta vuotta Lennonin joululaululla! :)

https://www.youtube.com/watch?v=z7w-oRGLbac

• Anonyymi

Luuletteko että minä uskon pahaan Jumalaan? Jos uskoisin niin enpä täällä enää aikaani tuhlaisi. Ainoastaan hyvään Jumalaan uskomalla täällä edes enää olen. On niin helppoa heittää kinttaalla mitä toinen kokee. Anna anteeksi ja plääplääp kun olen antanut jo tuhannesti mutta aina pahat muistot palaa. Antaisitko itse minun housuissani.jos niin hyvä sinä. Minusta ei siihen ole. Niin huono olen🤷‍♀️

• Anonyymi

Ällöttää ja etoo nämä typerämpää typerimmät aloitukset täällä. Mutta se pitäisi myös hyväksyä. Jokainen on omalla luokalla. Joku omaa munaa palvova. Joku rahaa. Mainetta .ulkonäköä. heidän pitäisi antaa käydä omat oppikoulut. Ei saisi niihin puuttua. Suututtaa vaan niin saatanasti. Ihminen on luomakunnan typerin otus🤷‍♀️

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1585
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      174
      1110
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1109
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe