Uusissa 3:ssa on nyt 2,5 litran kone. Tehoja on 140 hv, kun vastaavasta koneesta on cx 5:ssa otettu 194 hv.
Kun taas vuotta vanhemmassa 3:ssa on 150hv tehot hybridinä 2l koneella.
Ihmeellistä vaihtelua, ehkä haetaan pienempiä päästöjä ?
Mazda 3 2,5l pannu
15
536
Vastaukset
- Anonyymi
Vuoden 2025 Mazda3- ja CX-30-mallit esittelevät uuden 2.5 e-Skyactiv G -moottorin (140 hv), jonka ominaisuuksiin kuuluvat sylinterien lepuutustoiminto sekä M Hybrid -kevythybridijärjestelmä. Tämä moottori korvaa aiemmat 2.0 e-Skyactiv G -versiot (122 hv ja 150 hv) ja on osa Mazdan sitoutumista vastata paremmin asiakkaiden ja markkinoiden vaatimuksiin.
- Anonyymi
Vertasin specsejä CO/2 päästöt ja kulutus sama kuin 2l koneessa. Erona se, että 2 l hybrid 150 hv tai 180hv.
Mitä hyötyä tulee kuluttajalle? Pienemmät tehot?
- Anonyymi
Jenkeissä tuo 2,5 litraa on tavallinen bensamoottoristen sikäläisen mittapuun mukaisten pikkuautojen moottorien tilavuus. Japsien lisäksi esimerkiksi VW Golfia on myyty pitkään lähinnä tämänkokoisella koneella. Jenkit ilmeisesti uskovat, ettei kuutiotuumia korvaa mikään ja bensakulutuksella ei ole suurta merkitystä.
- Anonyymi
Kustannus kilometriä kohden on varmaankin se, mikä kaikkia kiinnostaa, myös "jenkkejä".
Kun 2,5 litrainen vie keskikulutuksessa noin 10 litraa satasella ja se 1.6 litrainen 7 litraa, on ero vain 3 litraa satasella.
Siihen kun huomioidaan että polttoaine maksaa Yhdysvalloissa vain noin 0,80 euroa / litra, on tuolla kulutus ja hintarakenteella edullisempaa ajella kuin meidän hinnoilla ja 1.6 litraisella moottorilla.
Toki, me maksamme polttoaineen hinnassa veroa, joka sitten hyväksikäytetään palveluiden tarjoamiseen. Joten jos iso moottori on tärkeä asia etkä aio sairastua, niin USA on ihan oiva paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kustannus kilometriä kohden on varmaankin se, mikä kaikkia kiinnostaa, myös "jenkkejä".
Kun 2,5 litrainen vie keskikulutuksessa noin 10 litraa satasella ja se 1.6 litrainen 7 litraa, on ero vain 3 litraa satasella.
Siihen kun huomioidaan että polttoaine maksaa Yhdysvalloissa vain noin 0,80 euroa / litra, on tuolla kulutus ja hintarakenteella edullisempaa ajella kuin meidän hinnoilla ja 1.6 litraisella moottorilla.
Toki, me maksamme polttoaineen hinnassa veroa, joka sitten hyväksikäytetään palveluiden tarjoamiseen. Joten jos iso moottori on tärkeä asia etkä aio sairastua, niin USA on ihan oiva paikka.On toisenlainen kokemus. Mulla oli 3 litran bensa BMW automaatti ja sitä ennen 1.6 automaatti. Pitkällä matkalla isompi kone otti 6.8 litraa ja tuo 1.6 otti 7.3 litraa. Kaupunkiajossa isompi otti noi 4 desiä vähemmän per 100 km.
- Anonyymi
Tuolla tehorajoituksella haetaan moottorin pienempiäen päästöjen lisäksi parempaa alavääntöä. Hieman yllättäen täysin tasaisella tiellä jossa ei ole ylä tai alamäkiä niin tuo 2.5l 140hv tehorajoitettu moottori manuaalivaihteistolla jaksaa tasanopeudella liikuttaa autoa hetken aikaa 4-vaihteella jopa niinkin hitaasti kuin 30-35kmh, vaikka autossa on kaksi hoikkaa ihmistä ilman matkatavaroita.
- Anonyymi
Kyllä se auto kaipaa kierroksia toimiakseen kunnolla. Luulisi karstaa syntyvän venttiileihin varsinkin nyt kun noita boiaineita lisätään.Ainakin mä lyön tallan tiskiin motarilla ja kierrätän konetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se auto kaipaa kierroksia toimiakseen kunnolla. Luulisi karstaa syntyvän venttiileihin varsinkin nyt kun noita boiaineita lisätään.Ainakin mä lyön tallan tiskiin motarilla ja kierrätän konetta.
Enpä ole vuosiin kuullut ongelmaa siitä, että venttiilit olisi karstaantuneet liian rauhallisen ajamisen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole vuosiin kuullut ongelmaa siitä, että venttiilit olisi karstaantuneet liian rauhallisen ajamisen vuoksi.
Toisaalta ei taida olla haitaksi jos kiihdyttää ripeästi haluttuun nopeuteen, jota myös suositellaan kulutuksen pitämiseksi alhaisempana.
- Anonyymi
Kyllä Mazdan 2,0 vapari +6v. jaksaa hyvin kulkea 3. vaihteella 30 km/h - 120 km/h
jolloin kierrokset olisivat 1500 ----- 6000 rpm eli ihan sallituissa rajoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Mazdan 2,0 vapari 6v. jaksaa hyvin kulkea 3. vaihteella 30 km/h - 120 km/h
jolloin kierrokset olisivat 1500 ----- 6000 rpm eli ihan sallituissa rajoissa.Mutta tuo tehorajoitettu 2.5l 140hv vapari antaa maksimitehonsa käyttöön 5000rpm kohdalla, maksimivääntö 238Nm noin 3300rpm kohdalla. 4-vaihteella 30-35kmh moottorin kierrosluku on noin 1000-1100rpm verran. Tämä näin alhainen 30-35kmh ajonopeus 4- vaihteella oli vain lyhyt testi moottorin alaväännölle, enkä tietenkään ajaisi pitkiä aikoja näin alhaisella ajonopeudella 4-vaihteella vaan ajan mieluummin 3-vaihteella.
- Anonyymi
Uusi 2.5 on tehty nimenomaan päästöjen vuoksi. Täyttää uudet normit. Ja se on ihan eri moottori kuin aikaisempi 2.5 kone.
- Anonyymi
Oletko nyt aivan varma, oletko sinä päässyt tutkimaan tuon tehorajoitetun 2.5l moottorin rakenteita?
Mazda on tähän saakka ollut melkoisen konservatiivinen Skyactiv-G sarjan moottoreidensa kanssa, eikä ole ole rakentanut moottoreita kokonaan uusiksi yhtään missään vaiheessa. Vaan on ottanut jo olemassa olevat moottorit joihin sitten on tehnyt muutoksia sen verran, että moottorit saataisiin tiukentuneiden päästörajoituksien mukaisiksi ilman huijauksia. Sitten tuonut nämä moottorit "uusina" markkinoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nyt aivan varma, oletko sinä päässyt tutkimaan tuon tehorajoitetun 2.5l moottorin rakenteita?
Mazda on tähän saakka ollut melkoisen konservatiivinen Skyactiv-G sarjan moottoreidensa kanssa, eikä ole ole rakentanut moottoreita kokonaan uusiksi yhtään missään vaiheessa. Vaan on ottanut jo olemassa olevat moottorit joihin sitten on tehnyt muutoksia sen verran, että moottorit saataisiin tiukentuneiden päästörajoituksien mukaisiksi ilman huijauksia. Sitten tuonut nämä moottorit "uusina" markkinoille.Tuosta videosta pääsee katsomaan Mazda Skyactiv-G 2.5l moottorin rakennetta. Moottoreiden purkaamista työkseen tekevä mies tunnusti videossa, että turbottomat Skyactiv-G moottorit ovat yleisesti luotettavia. Eikä moottoreiden rikkoutuminen ennenaikaisesti ole kovinkaan yleistä. Ne moottorien rikkoutumisen ovat suurimmaksi osaksi aiheutuneita huonoista kuljettajista jotka ovat esim. huudattaneet moottoria ylikierroksille, laiminlyöneet säännölliset huollot, tarkistukset, mahdolliset pienet korjaukset(jotka ovat sitten johtaneet isompaan vikaan). Jos ei huomioida kolaroituja autoja.
https://www.youtube.com/watch?v=72q69lb3njo
- Anonyymi
Kiinnostava muutos, lupaisi hyvää myös luotettavuudelle kun matalaviritteinen iso kone.
Ja väännöllähän käytännössä enemmän merkitystä kuin jollain huipputeholla 6000rpm kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4403788Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743016- 1301903
- 1211657
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://311407PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1611339- 751245
- 831244
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m181165