Mazda 3 2,5l pannu

Anonyymi-ap

Uusissa 3:ssa on nyt 2,5 litran kone. Tehoja on 140 hv, kun vastaavasta koneesta on cx 5:ssa otettu 194 hv.
Kun taas vuotta vanhemmassa 3:ssa on 150hv tehot hybridinä 2l koneella.
Ihmeellistä vaihtelua, ehkä haetaan pienempiä päästöjä ?

35

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuoden 2025 Mazda3- ja CX-30-mallit esittelevät uuden 2.5 e-Skyactiv G -moottorin (140 hv), jonka ominaisuuksiin kuuluvat sylinterien lepuutustoiminto sekä M Hybrid -kevythybridijärjestelmä. Tämä moottori korvaa aiemmat 2.0 e-Skyactiv G -versiot (122 hv ja 150 hv) ja on osa Mazdan sitoutumista vastata paremmin asiakkaiden ja markkinoiden vaatimuksiin.

      • Anonyymi

        Vertasin specsejä CO/2 päästöt ja kulutus sama kuin 2l koneessa. Erona se, että 2 l hybrid 150 hv tai 180hv.
        Mitä hyötyä tulee kuluttajalle? Pienemmät tehot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertasin specsejä CO/2 päästöt ja kulutus sama kuin 2l koneessa. Erona se, että 2 l hybrid 150 hv tai 180hv.
        Mitä hyötyä tulee kuluttajalle? Pienemmät tehot?

        mitä järkeä on 2.5 koneesta saadaan vain 140 hv kiihtyvyys putosi 10 sekunttiin satasella kysyn vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä järkeä on 2.5 koneesta saadaan vain 140 hv kiihtyvyys putosi 10 sekunttiin satasella kysyn vain

        Todellinen kiihtyvyys on päälle 8 sekuntia. Suorituskykyisempi ja alakierroksilta paljon vääntävämpi turbokoneen tapaan (mutta ilman turbon turhaututtavaa lagia) verrattuna vanhempaan 2.0 litraiseen versioon.

        Erinomainen polttomoottorikone on.


    • Anonyymi

      Jenkeissä tuo 2,5 litraa on tavallinen bensamoottoristen sikäläisen mittapuun mukaisten pikkuautojen moottorien tilavuus. Japsien lisäksi esimerkiksi VW Golfia on myyty pitkään lähinnä tämänkokoisella koneella. Jenkit ilmeisesti uskovat, ettei kuutiotuumia korvaa mikään ja bensakulutuksella ei ole suurta merkitystä.

      • Anonyymi

        Kustannus kilometriä kohden on varmaankin se, mikä kaikkia kiinnostaa, myös "jenkkejä".

        Kun 2,5 litrainen vie keskikulutuksessa noin 10 litraa satasella ja se 1.6 litrainen 7 litraa, on ero vain 3 litraa satasella.

        Siihen kun huomioidaan että polttoaine maksaa Yhdysvalloissa vain noin 0,80 euroa / litra, on tuolla kulutus ja hintarakenteella edullisempaa ajella kuin meidän hinnoilla ja 1.6 litraisella moottorilla.

        Toki, me maksamme polttoaineen hinnassa veroa, joka sitten hyväksikäytetään palveluiden tarjoamiseen. Joten jos iso moottori on tärkeä asia etkä aio sairastua, niin USA on ihan oiva paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustannus kilometriä kohden on varmaankin se, mikä kaikkia kiinnostaa, myös "jenkkejä".

        Kun 2,5 litrainen vie keskikulutuksessa noin 10 litraa satasella ja se 1.6 litrainen 7 litraa, on ero vain 3 litraa satasella.

        Siihen kun huomioidaan että polttoaine maksaa Yhdysvalloissa vain noin 0,80 euroa / litra, on tuolla kulutus ja hintarakenteella edullisempaa ajella kuin meidän hinnoilla ja 1.6 litraisella moottorilla.

        Toki, me maksamme polttoaineen hinnassa veroa, joka sitten hyväksikäytetään palveluiden tarjoamiseen. Joten jos iso moottori on tärkeä asia etkä aio sairastua, niin USA on ihan oiva paikka.

        On toisenlainen kokemus. Mulla oli 3 litran bensa BMW automaatti ja sitä ennen 1.6 automaatti. Pitkällä matkalla isompi kone otti 6.8 litraa ja tuo 1.6 otti 7.3 litraa. Kaupunkiajossa isompi otti noi 4 desiä vähemmän per 100 km.


    • Anonyymi

      Tuolla tehorajoituksella haetaan moottorin pienempiäen päästöjen lisäksi parempaa alavääntöä. Hieman yllättäen täysin tasaisella tiellä jossa ei ole ylä tai alamäkiä niin tuo 2.5l 140hv tehorajoitettu moottori manuaalivaihteistolla jaksaa tasanopeudella liikuttaa autoa hetken aikaa 4-vaihteella jopa niinkin hitaasti kuin 30-35kmh, vaikka autossa on kaksi hoikkaa ihmistä ilman matkatavaroita.

      • Anonyymi

        Kyllä se auto kaipaa kierroksia toimiakseen kunnolla. Luulisi karstaa syntyvän venttiileihin varsinkin nyt kun noita boiaineita lisätään.Ainakin mä lyön tallan tiskiin motarilla ja kierrätän konetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se auto kaipaa kierroksia toimiakseen kunnolla. Luulisi karstaa syntyvän venttiileihin varsinkin nyt kun noita boiaineita lisätään.Ainakin mä lyön tallan tiskiin motarilla ja kierrätän konetta.

        Enpä ole vuosiin kuullut ongelmaa siitä, että venttiilit olisi karstaantuneet liian rauhallisen ajamisen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole vuosiin kuullut ongelmaa siitä, että venttiilit olisi karstaantuneet liian rauhallisen ajamisen vuoksi.

        Toisaalta ei taida olla haitaksi jos kiihdyttää ripeästi haluttuun nopeuteen, jota myös suositellaan kulutuksen pitämiseksi alhaisempana.


      • Anonyymi

        Kyllä Mazdan 2,0 vapari +6v. jaksaa hyvin kulkea 3. vaihteella 30 km/h - 120 km/h
        jolloin kierrokset olisivat 1500 ----- 6000 rpm eli ihan sallituissa rajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Mazdan 2,0 vapari 6v. jaksaa hyvin kulkea 3. vaihteella 30 km/h - 120 km/h
        jolloin kierrokset olisivat 1500 ----- 6000 rpm eli ihan sallituissa rajoissa.

        Mutta tuo tehorajoitettu 2.5l 140hv vapari antaa maksimitehonsa käyttöön 5000rpm kohdalla, maksimivääntö 238Nm noin 3300rpm kohdalla. 4-vaihteella 30-35kmh moottorin kierrosluku on noin 1000-1100rpm verran. Tämä näin alhainen 30-35kmh ajonopeus 4- vaihteella oli vain lyhyt testi moottorin alaväännölle, enkä tietenkään ajaisi pitkiä aikoja näin alhaisella ajonopeudella 4-vaihteella vaan ajan mieluummin 3-vaihteella.


    • Anonyymi

      Uusi 2.5 on tehty nimenomaan päästöjen vuoksi. Täyttää uudet normit. Ja se on ihan eri moottori kuin aikaisempi 2.5 kone.

      • Anonyymi

        Oletko nyt aivan varma, oletko sinä päässyt tutkimaan tuon tehorajoitetun 2.5l moottorin rakenteita?
        Mazda on tähän saakka ollut melkoisen konservatiivinen Skyactiv-G sarjan moottoreidensa kanssa, eikä ole ole rakentanut moottoreita kokonaan uusiksi yhtään missään vaiheessa. Vaan on ottanut jo olemassa olevat moottorit joihin sitten on tehnyt muutoksia sen verran, että moottorit saataisiin tiukentuneiden päästörajoituksien mukaisiksi ilman huijauksia. Sitten tuonut nämä moottorit "uusina" markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma, oletko sinä päässyt tutkimaan tuon tehorajoitetun 2.5l moottorin rakenteita?
        Mazda on tähän saakka ollut melkoisen konservatiivinen Skyactiv-G sarjan moottoreidensa kanssa, eikä ole ole rakentanut moottoreita kokonaan uusiksi yhtään missään vaiheessa. Vaan on ottanut jo olemassa olevat moottorit joihin sitten on tehnyt muutoksia sen verran, että moottorit saataisiin tiukentuneiden päästörajoituksien mukaisiksi ilman huijauksia. Sitten tuonut nämä moottorit "uusina" markkinoille.

        Tuosta videosta pääsee katsomaan Mazda Skyactiv-G 2.5l moottorin rakennetta. Moottoreiden purkaamista työkseen tekevä mies tunnusti videossa, että turbottomat Skyactiv-G moottorit ovat yleisesti luotettavia. Eikä moottoreiden rikkoutuminen ennenaikaisesti ole kovinkaan yleistä. Ne moottorien rikkoutumisen ovat suurimmaksi osaksi aiheutuneita huonoista kuljettajista jotka ovat esim. huudattaneet moottoria ylikierroksille, laiminlyöneet säännölliset huollot, tarkistukset, mahdolliset pienet korjaukset(jotka ovat sitten johtaneet isompaan vikaan). Jos ei huomioida kolaroituja autoja.
        https://www.youtube.com/watch?v=72q69lb3njo


    • Anonyymi

      Kiinnostava muutos, lupaisi hyvää myös luotettavuudelle kun matalaviritteinen iso kone.

      Ja väännöllähän käytännössä enemmän merkitystä kuin jollain huipputeholla 6000rpm kohdalla.

    • Anonyymi

      2.5l 140hv Skyactiv-G suorituskyvyltään jopa nopeampi kuin 2.0l 186hv Skyactiv-X versio 120km/h asti.

      Isomman koneen ansiosta myös koneen pitkäikäisyys muuttuu varmasti entistä varmemmaksi, eli yksi markkinoiden idioottivarmista koneista.

      • Anonyymi

        Ei kai mazdassa ole juuri koskaan moottori katkaissut auton elinkaarta, vaan korin ruostuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mazdassa ole juuri koskaan moottori katkaissut auton elinkaarta, vaan korin ruostuminen.

        Mazda korjasi ruosteongelmansa jo 2008.

        Muut japsit vielä sen kanssa tappelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda korjasi ruosteongelmansa jo 2008.

        Muut japsit vielä sen kanssa tappelee.

        Uudempiakin mazdoja, 3 ja 6 poistunut liikennekäytöstä ruostevaurioiden takia. Eli annettu ruostua ja omistaja ei kyennyt laittamaan kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudempiakin mazdoja, 3 ja 6 poistunut liikennekäytöstä ruostevaurioiden takia. Eli annettu ruostua ja omistaja ei kyennyt laittamaan kuntoon.

        Älä valehtele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda korjasi ruosteongelmansa jo 2008.

        Muut japsit vielä sen kanssa tappelee.

        "Mazda korjasi ruosteongelmansa jo 2008."

        Ei se silti tuota tilannetta muuta. Jos on erityisen kestävät moottorit niin autot tullaan lopulta poistamaan liikenteestä ruostumisen takia, eikä sen vuoksi että moottori olisi ajettu loppuun.

        Tuohan oli ihan normaalitilanne 1995 - 2005 autoille. Ennenkuin alettiin tekemään päästörajoitettuja moottoreita, ihme kikkailuineen.

        Moottorit kesti ihan helposti, vähän huonollakin ylläpidolla 300 - 400 tkm, mutta korien kesto alkoi tulla vastaan viimeistään 20 vuoden iässä.


    • Anonyymi

      Kiihtyvyys 190 nopeudessa ratkaisee sen, kuka pokkaa voittopokaalin
      ruutulipun heilahdettua.
      Ja nyt hanaa.
      - Matti Kyllönen -

      Keijo Rosberg on maailmanmestari

    • Anonyymi

      Vaarit ne vaan ajelee hevosilla. Muilla on ollut yli 50 vuotta moottorien teho kilowatteja.

      • Anonyymi

        Vielä kun onnistut laittamaan pilkut kohdilleen, niin elämäsi on varmasti täysin virheetöntä ja 100% laadukasta ja parempaa kuin muilla.


    • Anonyymi

      Mazda on jääny 20 vuotta muista jälkeen. Muilla japseilla maksimiväännöt ja tehot käytössä koko ajan. Kulutus ja suorituskyky aivan toista luokkaa.

      • Anonyymi

        Sua ei oikein kaivattu tänne valehtelemaan hondakaaho


    • Anonyymi

      Mazdan Skyactiv-G kone on markkinoiden idioottivarmin bensakone tällä hetkellä ja iskutilavuuden suurentaminen paineen vähentämiseksi entistä enemmän tekee koneesta jo ns. "rikkoutumattoman".

      Kulutuslukematkin siinä 5, 5 litran paikkeilla todellisesti, eli hyvää työtä Mazdalta.

    • Anonyymi

      Viikko sitten kävin koeajamassa 2,5 litraisen koneen sisältävän Mazda3:n nykyisen Corollan tilalle. Ajeltiin se yksi tunti auton kanssa ja sen aikana kulutti vain 5,8 litraa sekalainen! Ohitukset menee turvallisesti ja tuntuu paljon tehokkaammalta mitä paperit sanoo. Tilattiin nyt sitten eilen Mazda3 hätchbäckki kyseisellä koneella 6 vuoden takuulla :)

    • Anonyymi

      Minun nykyisellä autollani, vuoden 2006 Mazda3:lla on nyt jo 420 tuhatta ajettu ja ajatus olisi vaihtaa tuollaiseen 2,5 litraiseen 3-malliin kun on jo kilometrejä niin reilusti. Ostin nykyisen uutena aikoinaan ja ajatus olisi nyt sama. Tulee todennäköisesti olemaan viimeinen ajokki joten mahdollisella arvon tippumisella ei ole väliä ja on ihan järkevää ostaa uutena. Jos jollakin on jo omistuksessa kyseinen auto niin jakaisitko kokemuksesi, kiitos.

      N59

      • Anonyymi

        Ei itse mutta sukulainen osti moisen uutena muutama kuukausi sitten. On sanonut olevansa tyytyväinen ko. autoon!


    • Anonyymi

      Mazdan 2.5 litran turboahdettu moottori tuottaa tyypillisesti 250 hevosvoimaa ja 320 lb-ft vääntömomenttia tavallisella, 93-oktaanisella premium-polttoaineella. Joissakin malleissa, kuten CX-5:ssä, teho voi nousta 256 hevosvoimaan premium-polttoaineella.
      Turbo siis antaa mukavasti suorituskykyä ja Mazdan ajoominaisuudet vain paranevat tehon myötä. Tämä on testeissä todettu.

      • Anonyymi

        Sitähän ei tuoda Eurooppaan (Iso-Britannia poikkeus)


    • Anonyymi

      Mazda on selkeästi japanilaisista se paras.

      Keskusteluun liittyen 2.5 litraiset koneet -ratkaisu ei ole ollenkaan huono asia ja kyseinen kone tulee olemaan hyvin kestävä pitkällä aikavälillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      18
      3764
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      222
      3698
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      96
      2656
    4. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

      Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      20
      2564
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      18
      2238
    6. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2236
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      27
      2083
    8. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1946
    9. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      58
      1778
    10. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1611
    Aihe