Asiallinen artikkeli ja kannanotto

Anonyymi-ap

20

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielestäni on aika perustietoutta ja sitä on kyllä jo olemassa. Särähtää aina korvaan, kun tossa lopussa sanottiin. Että pitäisi puuttua asiaan.
      Mitä se puuttuminen sitten olisi. No, kertoa sama varmaankin, kuin mitä tossa jutussa oli.

Se mikä ehkä huvittaa. On se, että mitä häiriökäyttäytymistä voi virikkeen puutteista johtua...ihmisillä on ihan sama juttu.

Mutta moni ihminen osaa ymmärtää eläimen tilaa ja olla empaattinen ja vastuullinen...

Sellasia jatuksia nyt vaan.

• Anonyymi

Siis ajatuksia.

• Anonyymi

Juu, perustietoutta on muttei ehkä aina osata poimia oikeita neuvoja. Itse olen ihmetellyt monien kasvattajiksi esittäytyvien väitteitä, että hiiri stressaantuu kun sillä on tilaa liikaa tai aukeaa tilaa. Ei minusta pidä paikkaansa yhtään. Toki tila voi olla cm tai metreissä. Jolloin voikin vaikuttaa.

Mutta änkeä nyt hiiri pieneen loosiin ja täyttää se täyteen jottei hiiri stressaannu ja pelkää. Ei meillä yksikään hiiri pelkää avaraa tilaa terraariossaan eikä kättäkään siellä.

Tulee uteliaana tykö katsomaan sen sijaan, että juoksisi karkuun tai olisi pelokas. Kiipeilee kättä pitkin. Sitten sanotaan, että äkkiä hännän tyvestä hiiri syliin, se stressaa kun ei tiedä mikä iskee ja milloin. Ei tuttu turvallinen ympäristö tai ihmiskäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, perustietoutta on muttei ehkä aina osata poimia oikeita neuvoja. Itse olen ihmetellyt monien kasvattajiksi esittäytyvien väitteitä, että hiiri stressaantuu kun sillä on tilaa liikaa tai aukeaa tilaa. Ei minusta pidä paikkaansa yhtään. Toki tila voi olla cm tai metreissä. Jolloin voikin vaikuttaa.

Mutta änkeä nyt hiiri pieneen loosiin ja täyttää se täyteen jottei hiiri stressaannu ja pelkää. Ei meillä yksikään hiiri pelkää avaraa tilaa terraariossaan eikä kättäkään siellä.

Tulee uteliaana tykö katsomaan sen sijaan, että juoksisi karkuun tai olisi pelokas. Kiipeilee kättä pitkin. Sitten sanotaan, että äkkiä hännän tyvestä hiiri syliin, se stressaa kun ei tiedä mikä iskee ja milloin. Ei tuttu turvallinen ympäristö tai ihmiskäsi.

Siis itse neuvoisin, ettei mitään äkkinäistä vaan rauhassa. Antaa hiiren tulla tykö. Se kyllä tottuu ja luottaa, kun on käytös ihmisellä turvallista ja ennakoitavaa. 👍

Tietää, että aa nyt se tulee tänne, se puhuu, kuka se on, laittaa käden terraan ja ei tartte pelätä ohi kulkiessakaan ja voi kavuta liki tutkimaan turvallisesti ihmistä. Joka ei ole äkkinäinen peto joka nappaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis itse neuvoisin, ettei mitään äkkinäistä vaan rauhassa. Antaa hiiren tulla tykö. Se kyllä tottuu ja luottaa, kun on käytös ihmisellä turvallista ja ennakoitavaa. 👍

Tietää, että aa nyt se tulee tänne, se puhuu, kuka se on, laittaa käden terraan ja ei tartte pelätä ohi kulkiessakaan ja voi kavuta liki tutkimaan turvallisesti ihmistä. Joka ei ole äkkinäinen peto joka nappaa...

Johdonmukaisuus toimii ihan kaikkien eläinten kanssa, ei yllätyshyökkäykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johdonmukaisuus toimii ihan kaikkien eläinten kanssa, ei yllätyshyökkäykset.

Mun tytöllä oli nuorempana rottia lemmikkinä ja osa niistä tunnisti oman nimensä ja tuli kutsuttuna luo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun tytöllä oli nuorempana rottia lemmikkinä ja osa niistä tunnisti oman nimensä ja tuli kutsuttuna luo.

Rotat on älykkäitä. Ihania, joku päivä saatan rottia kaveriksi haalia. Nyt kun on muita jyrsijöitä, en rottia ota. Kun haluan, että saavat olla vapaanakin ja silloin nuo muut on vaarassa. Myös hiirien ja rottien välillä tarttuu tarttuvat taudit. Meillä ei ole mahkuja eristää tiloja niin että olisi vain yksi tila missä liikkua. 🫤

Mutta rotat. ❤️🤗👍

• Anonyymi

Toivottavasti ei kukaan korkeastikoulutettu jännä vastaa vois vastata jänniä

• Anonyymi

Ihan kauheeta pitää eläimiä häkissäl

• Anonyymi

Mutta miten pupuilla on korkeastikoulutettujen kotona niillä ei ole kivaa

• Anonyymi

On ainakin pelkästään. Elintilaa pitää sitten olla ja niin valtavia häkkejä ei ole vastaan tullut vielä mikä pupullekin riittäisi muuksi kuin lepopaikaksi.

• Anonyymi

Ihmisten ei ehkä pitäisi pitää lemmikkejä.

• Anonyymi

Ei niin, koskaan alunperinkään. Nyt se on jo niin pitkälle ryöstäytynyttä, ettei taida enää loppua, vaikka periaatelopettajia olisi miljoona.

Mutta samaa mieltä, eläimen ei pitäisi olla lemmikkinä eikä jalostettu. Ihminen on sorkkinut liikaa...

• Anonyymi

Niin. Jos ei käsitä, että lemmikki on elävä otus tarpeineen, kannattaa mennä porsliinikauppaan ja ostaa verettömiä vaihtoehtoja.
      Häkissä liikaa pitäminen on julmaa.
      Tietenkin ne tekevät papanoita, osaavat pissiä lasipöytään alapuolelta, järviä kenkiä, johtoja, mutta.
      Olen enempi luonnoneläinten kannalla, en jalostettujen, paitsi lampaat, lehmät ja hevoset ja luomukanat.
      Söpöjähän ne ovat.
      Vilma

• Anonyymi

Juu, eläin on ihmisen vanki, silloin vähintä mitä voi tehdä on edes pyrkiä tarjoamaan parasta mitä on elinolosuhteiksi. Eikä säästää ja pihistellä halvimman mukaan ja vähimmän mukaan.

Ruoka on myös tärkeimpiä, että se on laadultaan hyvää eikä halvinta paskaa nätissä pussissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, eläin on ihmisen vanki, silloin vähintä mitä voi tehdä on edes pyrkiä tarjoamaan parasta mitä on elinolosuhteiksi. Eikä säästää ja pihistellä halvimman mukaan ja vähimmän mukaan.

Ruoka on myös tärkeimpiä, että se on laadultaan hyvää eikä halvinta paskaa nätissä pussissa.

Eikä halpuuskaan, vaan laatu se juttu. Voihan hyvän saada joskus halvallakin jopa ilmaiseksikin.

• Anonyymi

Unohdin nasupossuset, mitkä ovat paitsieläimiä myös.
        Vilma

• Anonyymi

Tuli vielä aloittajana mieleeni, että tuokin on hyvä pointti, etsiä koditon tai kodinvaihtaja. Mulla on marsuja 7 ja vain yksi on ostettu poikasena yksinäisen marsun kaveriksi. Muut on kodinvaihtajia ja ilmaisia paitsi yksi kodinvaihtaja.

Samoin oli joskus kissat. Ja suuri osa sakemanneista.

Pari hamsua ja hiiriä on tullu ostettua poikasena. Nyt on niitäkin tullut sitten omina kasvatteina.

Aikuiset on yhtä ihania mielestäni kun pentuna otetut.

• Anonyymi

Jatkossakin olen kodinvaihtajille avoin. Jos sillä vältetään turhat kuolematkin ja heitteillejätöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkossakin olen kodinvaihtajille avoin. Jos sillä vältetään turhat kuolematkin ja heitteillejätöt.

Guinea pig on myös ollut luonnonvarainen Brasiliassa ja Argentiinassa.
        Luin, että kalliomarsu voi kiivetä puuhun lehtiä syömään. Silläpä täytyy olla erityiset kynnet, sillä muutoin tulisi kovaa kyytiä alas.
        Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3151
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2901
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1605
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1478
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1259
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1126
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      181
      1125
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      144
      985
    Aihe