Jotkut joutuvat olemaan jouluna yksin. Muualla ollaan kannustavia ja välittäviä paitsi täällä. Täällä vain kiusataan.
Kymppiuutisissa oli äsken yksinäisyydestä
57
523
Vastaukset
Ei kai nyt sentänä täälä sillälailla.
On siinä yksinänsäkin etua. Rauhallisempaa ja kiireettömämpää. Aikaa rauhoittua. Käyttää hyödyks ne vähät lomapäivät. Mä ainakin hommaan amarylliksen, ei tarvi yksin olla.
Se joulu lahjoineen ja etenkin se kaupallisuus on tosi stressaavaa. Ja kauppiaat nauraa meille, kun me maksetaan, suoraa sanoen kannetaan rahaa heille.- Anonyymi
Kyllä, elämme kiusaajien luvatussa maassa. Ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, miten ilkeitä ihmiset osaavat olla.
- Anonyymi
Yksin mieluummin kuin sellaisessa seurassa jossa muistutetaan että kukaan ei tykkää.
- Anonyymi
Mielestäni riippuu aihealueesta.
Siksi itse huuhailen sinkut -palstalla, että täällä on kohteliaisuus ja toisen huomioonottaminen kirjoituksissa edes jonkinlaisella levelillä. Toisilleen tuttujen suuri määrä saattaa olla syy moiseen.
Itsekin voisin kirjautua tai allekirjoittaa kommenttini, mutta toistaiseksi luotan kirjoitustyylini tunnistamiseen.
Olen joulun yksin. Koira ja kaksi kissaa kavereina. Aiemmin jo mainittu rauhoittuminen on pääasia. Aattoaamuna hautausmaakierros koiran kanssa mukana jätesäkillinen kynttilöitä. Kun olen jo pitkään käynyt tuttujen puolesta viemässä kynttilän heidän haluamilleen haudoille. Kierroksessa menee kymmenisen tuntia.
Jouluaamuna käyn kirkossa, jos palvelus on seurakunnan puukirkossa. Pidän vanhoista rakennuksista ja vielä palamattomat kivi- ja puukirkot ovat myös sellaisia.Juu.. olen samaa mieltä kanssasi tuosta, että täällä on sentään jollakin levelillä tuo kohteliaisuus ja toisen huomioonottaminen.
Ja ehkäpä juurikin tuo syy on siinä, että niinkin suuri osa ottaa vastuun sanomisistaan rekkautumalla tai allekirjoituksella.
Itse en todellakaan tunnista anonyymejä toisistaan ollenkaan. Jos ei ole nimimerkkiä, niin en ala pilkun paikoista ketään tunnistelemaan.
Mulle anot on yhtä massaa, mutta se, että valitsee pseudonyymiteetin anonyymiteetin sijaan tekee kirjoittelijasta persoonan, ihmisen. Henkilön.
Anonyymit ovat tärkeä osa palstaa ja en vastusta sitä että henkilö valitsee anonyymiteetin. Samalla hän valitsee myös sen, ettei halua olla tunnistettava, eikä kuulua pieneen yhteisöömme samalla tavoin.
Sillä täällä sinkuissa on oikeasti pieni yhteisö jotka välittävät toisistaan osittain ihan vain täällä palstalla ja toiset myös oikeassa elämässä.
Tämä pieni yhteisö ei ole suinkaan sisäänpäin kääntynyt, kaikki saavat tulla siihen. Jopa suotavaa, että "uusi veri" tuo tullessaan raikkaita tuulahduksia. Eikä se vaadi muuta kuin henkilöitymisen. Että on jotakin pohjaa, mille rakentaa sen mielikuvan ihmisestä.
Miellän itsekin itseni anonyymiksi, sillä vain ne jotka olen kohdannut irl voivat sanoa tuntevansa minut.
Olen oppinut jopa rakastamaan joitakin palstalaisia, enkä voisi kuvitellakaan eläväni ilman heitä loppuelämääni.
- Anonyymi
Ymmärrän mitä tarkoitat kiusaamisella. Meille ulkopuolisille se näyttäytyy sellaisena, koska emme kuulu niin sanottuun sisäpiiriin, vaan olemme ylijäämää, jolle ei monesti tunnu kannattavan edes vastailla mitään.
Yrittäkäämme olla välittämättä moisesta.
Suomessa on sananvapaus ja kaikilla on oikeus kirjoittaa täällä, myös meillä oikeilla sinkuilla ja se tuntuu joskus jopa harmittavan joitakin tyyppejä. Mukavaa päivää sinulle.- Anonyymi
Mieluummin ylijäämää :)
- Anonyymi
Jotkut kiusaa ihmisiä niin kauan että saisi toisen hengiltä.
- Anonyymi
34-vuotias yrittää tehdä sitä palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
34-vuotias yrittää tehdä sitä palstalle.
En yritä! Ei minun tarvitse viettää joulua yksin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En yritä! Ei minun tarvitse viettää joulua yksin!
Miksi hillut sinkut -palstalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hillut sinkut -palstalla?
Muuten vain.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat? Terve yksilö, jolla jalat toimii, ei tarvitse olla yksin, voi hakeutua jonnekin ihmisten seuraa, ellei perhettä/sukulaisia/ystäviä ole.
- Anonyymi
Mulla ei jalat toimi.
Muuten olen täysin terve.
- Anonyymi
Tarkoitin sitä, mitä kysymysmerkin edessä oli kirjoitettu!
Etkö ymmärtänyt? Useimpien ihmisten yksinäisyys on itse valittu mielentila, mutta aina voi valita myös toisin, jos haluaa.
Itse SAAN olla joulun yksin. Tai no onhan tuossa tuo kissanrontti. Mutta yksin, monta päivää, aika hyvä joululahja.
Tällä ja muilla palstoilla meno on sellaista kuin kävijätkin ovat ja usein menon muoto, laatu ja vauhdikkuus vaihtelevat paljon jopa yhden tunnin aikana. Palstalle pätee sama mikä pätee IRL:kin ihmisten välisissä asioissa: yleensä saa sitä mitä tilaa.- Anonyymi
Olen eri mieltä. Olen aina yrittänyt olla reilu, tasapuolinen ja asiallinen, mutta silti kohtelu on vähän niin ja näin. Toki saatan joskus jotain töksäyttää, mutta oletan, että siitä sanotaan. En kuitenkaan ole tilannut käytökselläni ignooraamistani. Täällä on oikeasti tyyppejä, jotka ottavat rekkautuneita silmätikuksi ja jos kirjoittaa rekkautuneena, niin saa vaan pelikaaneja turbiiniin. Mut kaikkeen tottuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä. Olen aina yrittänyt olla reilu, tasapuolinen ja asiallinen, mutta silti kohtelu on vähän niin ja näin. Toki saatan joskus jotain töksäyttää, mutta oletan, että siitä sanotaan. En kuitenkaan ole tilannut käytökselläni ignooraamistani. Täällä on oikeasti tyyppejä, jotka ottavat rekkautuneita silmätikuksi ja jos kirjoittaa rekkautuneena, niin saa vaan pelikaaneja turbiiniin. Mut kaikkeen tottuu...
Laita esimerkki epäasiallisesta kohtelusta.
Anonyymi kirjoitti:
Paha sanoa kun anonyymit kirjoittajat ovat yhtä harmaata massaa, pois lukien persoonallisesti ja johdonmukaisesti samalla tavalla kirjoittavat tahot, joista jotkut äityvät käyttäämään aina samaa allekirjoitusta.
Jokaisella avoimella palstalla on tahoja, jotka tekevät ilkeyksiä toisia kohtaan, olivat kohteet sitten anonyymejä tai rekkuja. Rekut ovat ehkä hitusen helpompia maalitauluja.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita esimerkki epäasiallisesta kohtelusta.
No esimerkiksi huorittelu tai hirteen toivominen. Enpä muista missä avauksessa moinen oli.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Paha sanoa kun anonyymit kirjoittajat ovat yhtä harmaata massaa, pois lukien persoonallisesti ja johdonmukaisesti samalla tavalla kirjoittavat tahot, joista jotkut äityvät käyttäämään aina samaa allekirjoitusta.
Jokaisella avoimella palstalla on tahoja, jotka tekevät ilkeyksiä toisia kohtaan, olivat kohteet sitten anonyymejä tai rekkuja. Rekut ovat ehkä hitusen helpompia maalitauluja.Viimeisestä kappaleesta olen samaa mieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sitä mäkin toivon, että jos jokin mun puheista ärsyttää niin siitä vois sanoo. Niin voitas keskustella syvemmin. Tuli mieleen Tietäjä aborttipalstalla. Kun riideltiin, vaikka oltiinkin asiasta samaa mieltä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Joo, sitä mäkin toivon, että jos jokin mun puheista ärsyttää niin siitä vois sanoo. Niin voitas keskustella syvemmin. Tuli mieleen Tietäjä aborttipalstalla. Kun riideltiin, vaikka oltiinkin asiasta samaa mieltä.
Aina ei pysty ymmärtämään miksi samaa mieltä olevien pitää riidellä, mutta toisaalta, eihän hekään välttämättä ymmärrä konfliktien välttämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No esimerkiksi huorittelu tai hirteen toivominen. Enpä muista missä avauksessa moinen oli.
Tuo ei epäasiallisuutta vaan väkivaltaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei epäasiallisuutta vaan väkivaltaa.
Niinhän se on, sitä esiintyy täällä välillä enkä nyt sen enempää ala siitä jauhamaan enkä ole mikään ainoa uhri.
- Anonyymi
Tää on niin tuttua myös Punkalaitumlla, mutta Punkalaitumella ollaan yksin myös vappuna, joten asiassa ei sinänsä ole mitään uutta. Under the dome!
- Anonyymi
Taisin tehdä aiemmin aloituksen.
Yksinäisyysjankku on niin syvältä ja siihen käytetään julkisuudessa pari kolme viikkoa ja sitten pahin teeskentely on ohi.
Vilma - Anonyymi
Turhaa jankkaamista, etenkin kun monet ovat yksin mielellään, kuka mistäkin syystä.
- Anonyymi
Noh tuossakin yksinäisyys ei ole se juttu, vaan miten siihen suhtautuu asenne. Oma periaatteeni on, että oleminen ja eläminen kannattaa tehdä niin mukavaksi kuin suinkin, vaikka olisi tahtomattaan yksin. Muuten sitä tulee vain traumoja ja masennusta.
- Anonyymi
Yksinäisyys ei todellakaan ole aina itse valittua. Jos vähän miettiii asiaaniin asian ymmärtää: voi olla että on menetetty ne tärkeimmät ihmiset, uusien ihmissuhteiden aito luominen on työlästä koska kaikilla omat lähipiirinsä, ystävänsä ja joukkoon ei mahdu uusia tuttavuuksia.
Kun tulee aikansa torjutuksi milloin milläkin syyllä voimat siinä ehtyvät. - Anonyymi
Järkyttävää kiusaaminen, kukaan ei liene loppupelissä turvassa yksinäisyydestä vaikka olisi kuinka paljon kavereita ympärillä.
- Anonyymi
Ihminen, joka on terve henkisesti, kestää ihan hyvin yksinään olon juhlapyhinä.
- Anonyymi
Täällä pääsääntöisesti kiusaavat ja hallitsevat aivan muut ihmiset, kuin sinkut. No vaikka se loppuisi, niin tuskinpa tätä palstaa silti saataisiin toimimaan heidät huomioon ottaen. Joku psykopaatti hokee jotain incelliteorioitansa tai joku ikänsä ollut juopporetku kertoo mitenkä saadaan naisia viinaa juomalla yms.
Voi sitä narsismiksikin kutsua, nekun tarvitsee alati niitä uusia uhreja. - Anonyymi
Rauhallinen yksin oleminen on ihan parasta laatuaikaa.
xLiner- Anonyymi
Eikö yksinäisille kelpaa toisten yksinäisten seura? Ymmärrän ettei se riitä kaikille, vaan joidenkin täytyy päästä vampyroimaan toinen (Disse-tyyli)... 😌
xLiner
- Anonyymi
Hei kaikki, yksinäiset, kaksinaiset, miehet ja naiset, narrit, pellet ja muut pallopäät... Hyvää joulua teille, älkää antako tavisten lannistaa :)
- Anonyymi
Kiitos samoin! T. toinen palloaivo.
- Anonyymi
Millaisia viestejä tänne jaat? Kannustavia,rakkaudellisia? Jos et niin mieti millaisia. Ajaako sinua itsekkyys vai epäitsekkyys. Haluatko ottaa,vai antaa.🤷♀️
- Anonyymi
Tuossa sun emojiallekirjoitusmikäliessä on jotain epämiellyttävää ylemmyyttä, oletko tietoinen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa sun emojiallekirjoitusmikäliessä on jotain epämiellyttävää ylemmyyttä, oletko tietoinen ?
Olen. Hyvinkin. Mutta se lienee tarkoituksellista,sillä sillä se on sen tarkoitus ,jos ymmärrät.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen. Hyvinkin. Mutta se lienee tarkoituksellista,sillä sillä se on sen tarkoitus ,jos ymmärrät.🤷♀️
Sen on tarkoitus haastaa/kyseenalaistaa näkemään laajemmin. Omaan napaan tuijottamalla mikään ei muutu. Rakkaudella tämä.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen on tarkoitus haastaa/kyseenalaistaa näkemään laajemmin. Omaan napaan tuijottamalla mikään ei muutu. Rakkaudella tämä.🤷♀️
Kun lukee näitä aloituksia täällä niin kaikki on minäminää. Oivoi minun kaipaus ja minun puute. Mikä vattu teitä vaivaa? Luuletteko todella että itsekkyydellä ja vaatimuksilla/omilla himoilla elämässä mitään aarteita luo seuraavaan? Ei luo. Sen tulenette näkemään jos edes onneksenne lottopotin tänne maanpäälle koskaan edes voitatte oppiaksenne. Käyttäkää nyt tämä ainutkertainen tilaisuus,älkää tuhlatko sitä pahaan. Rakkaudella tämä.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lukee näitä aloituksia täällä niin kaikki on minäminää. Oivoi minun kaipaus ja minun puute. Mikä vattu teitä vaivaa? Luuletteko todella että itsekkyydellä ja vaatimuksilla/omilla himoilla elämässä mitään aarteita luo seuraavaan? Ei luo. Sen tulenette näkemään jos edes onneksenne lottopotin tänne maanpäälle koskaan edes voitatte oppiaksenne. Käyttäkää nyt tämä ainutkertainen tilaisuus,älkää tuhlatko sitä pahaan. Rakkaudella tämä.🤷♀️
Kun tajuisitte että olette oman onnenne luojia. Olette kipinöitä jumalasta,olette sisimmiltäänne täydellisiä. Miksi luotte pahuutta ja niin kaltoinkohtelette itseänne. Synnytte seuraavaan elämään makseleen karmanvelkojanne. Minkälaisen uuden elämän mahdollisuuden tahdotte,te luotte sen nyt. 🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
Woman Shrugging: Nainen kohauttaa olkapäitään osoittaakseen tiedon puutteesta tietystä aiheesta tai välinpitämättömyydestä tilanteen seurauksista: https://emojipedia.org/woman-shrugging
- Anonyymi
G_U_B_B_E kirjoitti:
Woman Shrugging: Nainen kohauttaa olkapäitään osoittaakseen tiedon puutteesta tietystä aiheesta tai välinpitämättömyydestä tilanteen seurauksista: https://emojipedia.org/woman-shrugging
Sinulle tahdon sanoa. Olet myös kipinä Jumalasta. Siten täydellinen. Mutta älä anna vastoinkäymisten tehdä sinusta epätäydellistä. Huomaa miten arvokas sielu olet. Älä enää pahoinpitele itseäsi🧡🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle tahdon sanoa. Olet myös kipinä Jumalasta. Siten täydellinen. Mutta älä anna vastoinkäymisten tehdä sinusta epätäydellistä. Huomaa miten arvokas sielu olet. Älä enää pahoinpitele itseäsi🧡🤷♀️
Kuunnelkaa juhatapion aurinko ei laske. Olen omistanut tämän tyttärelleni. Nyt omistan sen teille kaikille🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
Punainen sydän on pitkään ollut suosituimpia hymähdyksiä, neljänneksi suosituin kaikista Twitterissä käytetyistä hymiöistä vuonna 2020. Tätä hymiötä kulutettiin 8:ssa jokaisesta 1000 twiitistä vuoden aikana (0,8%), sitä kulutettiin yli kaksi kertaa useammin kuin Kaksi Sydäntä -hymähdystä, joka on seuraavaksi suosituin sydänhymähdys tviittinäytteessämme. https://blog.emojipedia.org/what-every-heart-emoji-really-means/
- Anonyymi
G_U_B_B_E kirjoitti:
Punainen sydän on pitkään ollut suosituimpia hymähdyksiä, neljänneksi suosituin kaikista Twitterissä käytetyistä hymiöistä vuonna 2020. Tätä hymiötä kulutettiin 8:ssa jokaisesta 1000 twiitistä vuoden aikana (0,8%), sitä kulutettiin yli kaksi kertaa useammin kuin Kaksi Sydäntä -hymähdystä, joka on seuraavaksi suosituin sydänhymähdys tviittinäytteessämme. https://blog.emojipedia.org/what-every-heart-emoji-really-means/
Kuunteles myös suvi teräsniskan .vihaton.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuunteles myös suvi teräsniskan .vihaton.🤷♀️
Kukaan ei vihaa teitä ellette te itseänne. Kun käännätte vihanne rakkaudeksi niin alkaa ihmeitä tapahtumaan. Helppoa se ei ole muttei kuulu ollakkaan.tänne tultiin oppimaan ja oppikoulut on joskus raskaita. Mutta muistakaa että itse me haluttiin.valitsimme juuri ne lähtököhdat ja kompastuskivet. Ei valiteta. Otetaan vastuu. 🤷♀️
"Jotkut joutuvat olemaan jouluna yksin"
Eihän tälle voi kun nauraa. Joutua. Henkilö joka elää yksin, elää yksin 365 vuorokautta vuodessa. Mitä joulu merkitsee? Se että joutuisi olemaan ilman kaunotarta juhannuksena oli paha ja häpeällistä.- Anonyymi
Iskelmähän ei ole ruokaa vaan mustelma, mutta sanat pitää paikkansa vaikka maailma katoaa https://youtu.be/tA_wn31kaT4?si=7Mtix7icXPnPckmP
- Anonyymi
Olen hyvä opettamaan. Sielutietoisuus. Mutta kaikkea shaissea on vaikea anteeksi antaa. Siihen silti pyrin,annan ja taas lankean. Teot ei lienee väärät jos tahtotila on hyvään. Kaikesta huolimatta. Eiku eteenpäin sano mummoki lumessa🧡🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen hyvä opettamaan. Sielutietoisuus. Mutta kaikkea shaissea on vaikea anteeksi antaa. Siihen silti pyrin,annan ja taas lankean. Teot ei lienee väärät jos tahtotila on hyvään. Kaikesta huolimatta. Eiku eteenpäin sano mummoki lumessa🧡🤷♀️
Suvi teräsniskan vihaton. Kaikesta pskasta huolimatta Minä valiten rakastaa🤷♀️
- Anonyymi
Tämä on kaikkien kilttien ja kunnollisten hyvien miehien kohtalo. Naiset eivät halua edes joulunakaan antaa hyväntekeväisyysrakkautta kiltille miehelle vaan menevät mieluummin jännisten käytettäväksi. Kiltit miehet hylätään joka joulu omaan kotiinsa katkeroitumaan yksin.
- Anonyymi
Tuo viesi ei viesti kiltteyttä se on omaa itsekkyyttä ja pahuutta. Mitä jos loisit muille joulua. Veisit vaikka lshjoja vähävaraisille. Tekisit sen sydämmestäsi. Koska sä haluut. Sen jälkeen voisit vinkua jos enää sitä tarpeelliseksi näkisit🤷♀️
- Anonyymi
Se on kurjaa, jos ja kun kiusataan. Itsekin koin nuorena alkuun yksinään olon epämukavaksi, mutta jossain kohtaa aloin tykätä siitä ettei kukaan vaadi huomiotani ja saan touhuilla mitä tykkään. Eikä siihenkään kukaan tule mussuttamaan näkemyksiään.
Nyt parisuhteessa vuosikausia eläneenä taas arvostan aikaa, kun saan olla yksin. Sitä osaa arvostaa ihan erilailla, kun on joutunut vääntymään ja joustamaan muitten huomioimiseksi vuosikaudet.
Jasu- Anonyymi
Niin ja minulla on erakkoluonteeseen vahva taipumus. Jota vauhdittaa nopea väsyminen ihmisiin, ääniin ja älyttömyyksiin. 🙂
Se tekee yksin olemisesta hyvin helppoa ja mukavaa.
Jasu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964