Ajatelkaa, niinkin voi käydä, että kun käy kaupassa, unohtaakin kassahihnalle jonkin tuotteen pakatessaan tavaroita. Sen sitten muistaa ja huomaa, kun kotona purkaa ostoksia kasseista tyhjäksi. Juuri tänään kävi näin! En löydä mistään maksamaani hammaslankaa ja sinne liukuhihnallehan sen on tarvinnut jäädä!
Sellainenkin kävi mielessä, voisiko joku olla niin härski, että nappaa ostoksen omaan kassiinsa sillä välin, kun olen maksamassa ostoksiani? Onhan se mahdollista, kun kassalla on aina ne kaksi puolta, edelliselle asiakkaalle ja seuraavalle. Mielestäni se ei ole kovin miellyttävää, ehkä käytännöllistä kuitenkin!
Eniten harmittaa silloin, kun sattuu samaan aikaan kassalle jonkun lapsiperheen äidin ja hänen lapsikatraansa kanssa, jonka kurittomat mukulat kiipeilevät sillä telineellä, jolle ostoskassi lasketaan lastausta varten. Mene siinä sitten sellaiselle 5 vuotiaalle räkänokalle sanomaan hienovaraisesti, että voisitko jättää hipelöimättä flunssasilla hyppysilläsi niitä minun tuorehedelmiäni? Eihän niin voi sanoa, koska silloin saa vähintäänkin paheksuvia katseita tai pahimmillaan äidin kimppuunsa siitä hyvästä, että on torunut hänen lastaan!
No, ei voi mitään! Nyt on käytettävä onpelulankaa, jos haluaa purukalunsa puhtaaksi. Ei kai sekään ole suotavaa, tiedä mitä kemikaaleja niissä on? Tosin, onhan hammaslangassakin teflonia, ainakin joissain! Onko se sitten myrkyllistä tuolla tavoin käytettynä? Sinänsä paskamaista, että tuollaisen turhamaisuuden takia joutuu käytyämään muovia ja ikuisuuskemikaaleja. Onhan se turhamaista, kun ajattelee ihmiskunnan pärjänneen kymmeniä tuhansia vuosia ilman, kunnes joku ymmärsi käyttää kananluuta hammastikkuna - lanka tuli myöhemmin!
Toisaalta arvostan hampaitani! Haluan pitää ne puhtaina! Valitettavasti sekään ei riitä. Joulun ja vuodencaihteen jälkeen on tilattava hammaslääkäriin aika, kun perimmäistä hammasta jomottaa. Pakko mennä yksityiselle, kun julkisella puolella peruivat aikani ja tylysti ilmoittivat, että seuraava kiireetön aika on vasta joskus helmi-maaliskuussa! On se ihmeellistä, kun tässä kuitenkin veroja maksellaan maailmanennätystahdissa niin silti palvelut vain huononevat huononemistaan. Minne ne verovarat karkaa, kun eivät ne koskaan tavallisen tallukan arjessa näy muuta kuin kurjistuvana hyvinvointina?
No nyt tulikin tämän illan mietteet raapusteltua vaikkakin vähän epäkronologisesti, mutta kuitenkin...
Kassahihnalle unohtunut ostos
10
218
Vastaukset
Minulta tais alkuviikolla jäädä meetvurstit kassalle. Olin varma että ne oli ostoskorissa, mutta kotona ei löytynyt kassista eikä autosta
Kyllä sitäkin tapahtuu, että viereinen asiakas pakkaa omaan kassiinsa seuraavan asiakkaan tuotteita. Toisinaan niitä jää ostoskoreihin ja kärryihin lojumaan.
No TUO on aitoa joulustressiä! Hammaslangasta aihe palstalle... jops palstsn setä miehiltä leuks loksahtaa tästä...
Ihanaa....- Anonyymi
Olin lähikaupassamme ja edelläni meni eräs tuttu mies ostoksineen. Mitenkäs sitten lähtikään niin nopsaan, että unohti ottaa tupakat mukaan. Mieshän oli tuttu myös kassarouvalle, joka tosissaan huolestui: "Jari unohti tupakat!" Kassarouva nappasitupakat ja juoksi unohtelijan perään pihalle ja palasi hetken kuluttua jatkamaan minun ostosteni kirjaamista. Meillä syrjäseudulla palvelu pelaa.
- Anonyymi
Marketissa suuri-ikäluokkapariskunta otti ostoskärryni leipäosastolla, lastasivat siihen lisää ja jatkoivat matkaa. Siinä kärryssä oli äidille ja itselleni tarkoitetut ostokset.
Löysin osittain lastatun kärryn, tutkin mitä siellä on ja päättelin, että mahtaa olla kärryvarkaan tavaraa.
Lähdin etsimään pariskuntaa. Lauantaina kaupassa oli muitakin kuin me, joten etsintä edistyi hitaasti.
Kassajonossa huomasin henkilöt ja kärryni. Jäin seuraamaan tilannetta
Rouva sitten vuorollaan ryhtyi nostamaan paketteja hihnalle ja kassa luki koodeja.
"Erkki, oletko sinä ostanut kalaa?"
"En". Vastasi herra.
"Eiväthän nämä ole edes meidän ostoksiamme!" Rouva huudahtaa.
Sitten alkoi huuto kassan suuntaan. Ei me näitä makseta. Joku on vaihtanut ostoskärryt. Pakkasivat lastin takaisin kärryyn ja jättivät kassalle. Ja kääntyivät takaisin etsimään omaansa.
Lähdin sitten heidän rattaidensa kanssa tilanteesta pois ja kiikutin kärrit naisten alusvaateosastolle...!
Hain uuden tyhjän kärryn ja aloitin kierroksen uudelleen.
Vatun idiootit!- Anonyymi
Mielenkiintoista: asiassa on kertoman mukaan "kärryvaras", vaikka tietenkin on vain erehdys. Asiassa on myös joku vaihtanut ostoskärryt, vaikka he ovat itse ne erehdyksessä vaihtaneet. Aina syyllinen on joku muu kuin itse. Aina kaikki luullaan pahantahtoiseksi.
Kassakin luuli varmaan joksikin huijareiksi niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista: asiassa on kertoman mukaan "kärryvaras", vaikka tietenkin on vain erehdys. Asiassa on myös joku vaihtanut ostoskärryt, vaikka he ovat itse ne erehdyksessä vaihtaneet. Aina syyllinen on joku muu kuin itse. Aina kaikki luullaan pahantahtoiseksi.
Kassakin luuli varmaan joksikin huijareiksi niitä.Miksi kirjaat asian pahantahtoiseksi?
Mielestäni tapaus osoitti vain idioottimaisuutta!
Nim. Tuon kokenut...
Ja, kun kassaa hoitaa kassakaunotar, niin mies voi tahallansa ja tarkoituksellisti unohtaa jotain siihen linjalle, jolloin pääsee kuin varkain keskusteluyhteyteen kassakaunottaren kanssa. Jos "unohtaa" varmuusvälinepakkauksen, niin se auttaa jäänmurskaamisessa.
- Anonyymi
Joskus jotain pientä unohtunut ja nykyään vilkaisen varmuudeksi, jäikö mitään.
Muutamalle olen hihkaissut perää heiltä unohtuneen ostoksen vuoksi.
Ystävä oli joskus maksettuaan ostokset joutunut keskustelemaan tuntemattoman miehen kanssa ja havahtunut siihen, että tuo mies samaan aikaan lappoi ystäväni ostoksia kassiinsa. Just siks Lidlissä oli sellaset kassat, missä asiakas saattoi lapata ostoksensa suoraan pussiin. Mutta ei nää ihmiset tajunnu sen systeemin nerokkuutta ja joutui vaihtaa kassat perinteiseen malliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731585Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991247
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1741110Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1761109Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964