Onko hautausmaat jo kierretty, ruskaako napa ja onko oltu kiltisti toisia kohtaan vai vieläkö on parantamisen varaa?
Itse ajattelin kohta vetäistä polttoon päälle, laittaa puhelimen kiinni ja lähteä johonkin huitelemaan.
Haluan uppoutua yksinoloon oikein kunnolla ja kohdata kaikki tunteeni sellaisena kuin ne tulevat.
Haluan mahdollisesti kiukutella itsekseni, iloita itsekseni ja sietää määrättyjä asioita näin joulunakin.
Miten joulu sujuu?
80
510
Vastaukset
Hautausmaat???
Mä sain aika tarpeekseni, kun olin siellä töissä.
Mutta muuten mä alan kohta viettää joulua. Työpajakin on jo putsattu. Ja lahjat paketoitu. No ei ollut kuin ruskeeta paperia ja tappura narua, mutta niillä mennään.
Hyvää joulua myös teille sinkuille!
Ikäville kävinkin jo toivottamassa.- Anonyymi
Kiitos ja sitä samaa sinullekin. ✨
- Anonyymi
No on on, haluaisin pikku hiljaa kokea erilaisen joulun ja painua vaikkapa jonnekin erämökille joulunpyhiksi. Hyvät eväät mukaan ja paikanpäällä valmistettua loimulohta. Jostain syystä tänä jouluna on tehnyt mieli karpalohilloa 😋, kainalokuoppa olisi myös vapaana...oisko messiin lähtijöitä? Ilman karpalohilloa en sitten lähe 🙂
- Anonyymi
Joku korpimökki olis kyllä hyvä. Tulis varmasti ihan erilainen joulufiilis. ✨
Hautausmaat kävin jo eilen "sytyttelemässä" ja syötyäkin on tullut. Nyt on meneillään noin tusinan jouluviinipullon tuhoamisrituaali, joka vienee ajan täysin tästä torstaihin.
Huomenna pitänee harkita toisen kinkun hankkimista, ensimmäinen kun oli aivan liian pieni ja katosi kitusiin tavattoman nopeasti. Samalla riennolla voisi tietysti käydä toisellakin hautausmaalla moikkaamassa kavereita.- Anonyymi
Joo, ne on pahoja nuo viinit, kun ne ovat niin hyviä. Täällä kans ajattelin kaataa itselleni ensimmäisen lasillisen ja laulatin kuukkelia aukiolevien baarien suhteen. ✨
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ne on pahoja nuo viinit, kun ne ovat niin hyviä. Täällä kans ajattelin kaataa itselleni ensimmäisen lasillisen ja laulatin kuukkelia aukiolevien baarien suhteen. ✨
In vino veritas 😂
Itse kyllä ajattelin pysyä omissa oloissani muun Espoon joulurauhan turvaamiseksi, niin ei tullene ravinteleihin lähdettyä 😁- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
In vino veritas 😂
Itse kyllä ajattelin pysyä omissa oloissani muun Espoon joulurauhan turvaamiseksi, niin ei tullene ravinteleihin lähdettyä 😁Minäkin muuten, mutta laulattaa, et sori vaan muut baarin asiakkaat. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin muuten, mutta laulattaa, et sori vaan muut baarin asiakkaat. 😂
Voisihan sitä laulaa kotonaankin viinipäissään, eikö? Toki naapurit eivät välttämättä ilahdu Kauneimpien Joululaulujen udesta tulkinnasta pyytämättä, joten ehkä ravinteli on parempi paikka 😂
Tuli sitä nuorena jokunenkin joulu vietettyä baarissa, jos ei aina aattoa, niin sitten vähintään joulupäivä. Se oli sinällään metkaa, että kun olisi kuvitellut ettei baarissa ole muita, niin siellähän oli ällistyttävä määrä porukkaa.- Anonyymi
Voisihan sitä laulaa kotonaankin viinipäissään, eikö? Toki naapurit eivät välttämättä ilahdu Kauneimpien Joululaulujen udesta tulkinnasta pyytämättä, joten ehkä ravinteli on parempi paikka 😂
Tuli sitä nuorena jokunenkin joulu vietettyä baarissa, jos ei aina aattoa, niin sitten vähintään joulupäivä. Se oli sinällään metkaa, että kun olisi kuvitellut ettei baarissa ole muita, niin siellähän oli ällistyttävä määrä porukkaa.Juu, naapureita säästääkseni suuntaan suosiolla kuppilaan. 😁
Olen kuullut, että baarissa voi olla yllättävästi porukkaa jopa aattona, niin pitäähän se käydä vilkaisemassa.
Huomennahan on kaikenmaailman bileitä tai viimeistään tapanina, niin ne tanssit on sitten erikseen mietittävä. Anonyymi kirjoitti:
Juu, naapureita säästääkseni suuntaan suosiolla kuppilaan. 😁
Olen kuullut, että baarissa voi olla yllättävästi porukkaa jopa aattona, niin pitäähän se käydä vilkaisemassa.
Huomennahan on kaikenmaailman bileitä tai viimeistään tapanina, niin ne tanssit on sitten erikseen mietittävä.Eli paikalliseen Pata-Ässään äänijänteitä aukomaan ja naapurit kiittää 😂
No kaikki ne joulut jolloin itse baarissa olen nuohonnut, niin ihan täysi hulina on ollut päällä, ehkä hiukan vähemmän porukkaa kuin peruslauantaina, mutta toisaalta ei sitten ole tarttenut vessaan tai tiskille jonottaa. Ja yleensä ollut hyvä meininkin, porukka jotenkin lepposampaa, liekö joulun taikaa.
Huomenna ja tapanina on sitten jatkot eli kohtuullisen tiukka rupeama edessä sulla 😉😁- Anonyymi
Eli paikalliseen Pata-Ässään äänijänteitä aukomaan ja naapurit kiittää 😂
No kaikki ne joulut jolloin itse baarissa olen nuohonnut, niin ihan täysi hulina on ollut päällä, ehkä hiukan vähemmän porukkaa kuin peruslauantaina, mutta toisaalta ei sitten ole tarttenut vessaan tai tiskille jonottaa. Ja yleensä ollut hyvä meininkin, porukka jotenkin lepposampaa, liekö joulun taikaa.
Huomenna ja tapanina on sitten jatkot eli kohtuullisen tiukka rupeama edessä sulla 😉😁Näin se voi olla, mutta harvemmin yhdistän tanssia ja viiniä. Ne tanssihommat hoidetaan selvinpäin, vaikka ei niin osaisikaan tanssia. Asenne on tärkein. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Näin se voi olla, mutta harvemmin yhdistän tanssia ja viiniä. Ne tanssihommat hoidetaan selvinpäin, vaikka ei niin osaisikaan tanssia. Asenne on tärkein. 🙂
No voi sitä hutikassakin tanssata, kunhan muistaa rajansa ja osaa tarpeen vaatiessa todeta, että ei enää itse ohjaa jalkoja, vaan viini ohjaa, joten lienee viisaampi siirtyä pelkkään seurusteluun. Toki parit välivedet voivat muuttaa tilanteen tunnissa taas tanssille suotuisaksi. Ja ainakin itellä ne tanhut lähtee sen verran laukalle, että ei siinä pahemmin tinneriä ehdi ottaa ja jos jotain juokin, on isoin tarve juurikin välivesille kun paita on märkänä heilumisesta 😁
- Anonyymi
No voi sitä hutikassakin tanssata, kunhan muistaa rajansa ja osaa tarpeen vaatiessa todeta, että ei enää itse ohjaa jalkoja, vaan viini ohjaa, joten lienee viisaampi siirtyä pelkkään seurusteluun. Toki parit välivedet voivat muuttaa tilanteen tunnissa taas tanssille suotuisaksi. Ja ainakin itellä ne tanhut lähtee sen verran laukalle, että ei siinä pahemmin tinneriä ehdi ottaa ja jos jotain juokin, on isoin tarve juurikin välivesille kun paita on märkänä heilumisesta 😁
Annat siis kaikkesi tanssilattialla, se on oikein. Mielestäni se on joko tai, täysillä tai ei ollenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Annat siis kaikkesi tanssilattialla, se on oikein. Mielestäni se on joko tai, täysillä tai ei ollenkaan.
Yleensä niin käy, se vaan vie mukanaan ja kaikki muu unohtuu. Toki vaatii sopivan musiikin ja mielentilan, mutta enpä nyt muista koska viimeksi olisi jäänyt telineisiin kun sopivaa musiikkia sattui kohdille.
- Anonyymi
Tänään soitettiin joululauluja ja niitä jopa laulettiin. Yhteisäänestyksen tuloksena kauneimmaksi jäi "we walking in the air" kappale.
Lahjat jakoon, jouluruoka, ja sen jälkeen luistelemaan 1.5 tunniksi.
Luistelun jälkeen joulusauna. Tytär jäi kasailemaan tylypahkaa, kun sanoin hyvää yötä.
A V- Anonyymi
Muistoja menneisyydestä, hieno elokuva ja hyvä kappale.
https://www.youtube.com/watch?v=upH1QZU4Z0Y&list=RDupH1QZU4Z0Y&start_radio=1 - Anonyymi
Kuulostaa oikein leppoisalta perhejoululta. ✨
- Anonyymi
Yhden paikan kiersi presidenttimme kaukaa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/41455a73-0636-4bed-94e5-a88bb30fffdf- Anonyymi
Niin kiersi, valitettavasti.
- Anonyymi
Tosi hyvin sujuu, on tosi hyvä känni menossa.
- Anonyymi
Sama
- Anonyymi
Tyydyin juomaan vain kaksi drinkkiä ja siirryin holittomiin. Hyvä, että toiset pitävät baarejakin pystyssä. ✨
- Anonyymi
Hyvää joulua sinulle ja lämmintä joulumieltä, mene varovasti tuolla on jäätä paljon.
❤️- Anonyymi
Kiitos samoin, tuntemattomien ystävällisyys voi joskus yllättää positiivisesti, kuten tämä kommentti ja illan seura. ✨
Hyvin menee... illasta jo sai himmattua menon liki nollaan. Nyt saunan päälle se on aika nollissa. Käännän töllön päälle ja katson jos siellä jotain katsottavaa ja otan pari ruissaria.
Mutta luultavasti kohta vaan unille. Tekee hyvää huilia. 🙂- Anonyymi
Niin se tekee. ✨
Anonyymi kirjoitti:
Niin se tekee. ✨
Tuli kai vedettyä sellaiset 10 tuntia unta paateroon. 😁
Tää on siistiä. Pitkästä aikaa ihan vaan olla. 😁
Kiitos, joulu sujuu oikein leppoisasti. Hautausmaa on kierretty, jouluruokaa nautittu hyvässä seurassa, joulukävelyllä käyty jne.. Huomenna jatkuu taas rakkauden parissa joulunvietto 😊
Hienoa, että annat itsellesi luvan tuntea eikä paeta negatiivisiakaan tunteita.- Anonyymi
Kyllä kaikkien tunteiden tunteminen on joskus sallittua ja tekee hyvää. Sinullakin kuulostaa olleen mukava aatto, hyvä kuulla. ✨
- Anonyymi
Aattoaamuna kolmelta lähdimme koiran kanssa hautausmaakierrokselle. Lahti-Loviisa-Kotka-Lappeenranta... ja takaisin Pirkanmaalle. Vielä yksi perinteinen joulukahvivierailu siihen jatkoksi ja kotiin.
Pari bisseä ja nukkumaan. Nyt heräsin. Koira kuorsaa terassilla ja näkee unia punakuonovaljakoiden paluulennoista Korvatunturille. Tassujen satunnaisesta heilunnasta päätellen haluaisi mukaan.
Kissat. Toinen nukkuu patterin alla omalla paikallaan. Toinen kipittää juuri kellarin portaita tänne ylös. Kävi ulkovessassa tai sitten nukkui viileämmässä alakerrassa. Liiketunnistimen naksahdus paljastaa niiden liikkeet.
Tämä on itselleni vuoden paras hetki rauhoittua olemaan itsensä kanssa. Herätän koiran ja se saa Jouluaterian. Menemme uudelleen nukkumaan ja kello soi viideltä. Joulukirkkoa ei ole tänä vuonna kuudelta joten tyydymme öiseen kävelylenkkiin.
Koko "perhe". Kissat luultavasti rahnustavat perässä, koska ilma on kuiva ja maa jäässä...- Anonyymi
Mukava kuulla, että sinulla on ollut hyvä aatto karvaisten rakkaiden kanssa. ✨
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukava kuulla, että sinulla on ollut hyvä aatto karvaisten rakkaiden kanssa. ✨
Kiitos. Hauskaa, että joku on valveilla.
Eilen aamusta (klo 02.54...?) aamupostin kuljettaja toivotti Hyvät Joulut, kun elukan kanssa valmistelimme lähtöä. En ihmistä aiemmin ollut tavannut, auton kyllä kurvailemassa. Mielestäni hänen eleensä oli mieleenpainuva.
Rauhallista Joulunaikaa Sinne... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Hauskaa, että joku on valveilla.
Eilen aamusta (klo 02.54...?) aamupostin kuljettaja toivotti Hyvät Joulut, kun elukan kanssa valmistelimme lähtöä. En ihmistä aiemmin ollut tavannut, auton kyllä kurvailemassa. Mielestäni hänen eleensä oli mieleenpainuva.
Rauhallista Joulunaikaa Sinne...Ne on joskus ne pienet eleet, jotka voivat yllättää todella positiivisesti. Kiitos sinulle.
- Anonyymi
Hyvin kuin ennenkin kuin sulla?
- AnonyymiUUSI
No johan tuossa omastani paapatin. Kommenttisi jättää kuitenkin pohtimaan, että kuulutko niihin ihmisiin, joilla on vaikutusvaltaa toisten ihmisten elämään.
- AnonyymiUUSI
Joo no hautausmailla käyminen on on katumuksen osoitus, itseä hävettää miten paha tuli oltua tuolle kuolleelle ihmiselle, katuu pahuuttaan haudan äärellä, noh hautajaisetkin sama asia, häpeän ja katumuksen paikka osallistujille.
- AnonyymiUUSI
Sinulla on oikeus olla tuota mieltä. Itse muistelen haudalla niitä edesmenneen ihmisen kanssa koettuja hetkiä. ✨
- AnonyymiUUSI
Jaa-a, eipä päässyt haudoille tietyistä syistä, ikävä kyllä.
Liiankin kiltti oon ollu toisia kohtaan, mutta hyvä, että mainitsit tuon "parantamisen varan", sillä nythän voin tosiaan parantaa tilannetta olematta liian kiltti. Kaikki kun eivät ole ansainneet sitä liikaa kiltteyttä.- AnonyymiUUSI
Onpa jännä, miten onnistuit kääntämään positiiviseksi tarkoitetun kirjoituksen noin, mutta onhan se sinun oikeus.
En ole kuitenkaan sitä mieltä, että liian kiltti pitäisi olla.
Itsekin joutunut opettelemaan omat rajat ja nykyään peilaan käytöstäni, eli mun oma asenteeni riippuu siitä, miten mua kohdellaan. Suosittelen muillekin. ✨ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onpa jännä, miten onnistuit kääntämään positiiviseksi tarkoitetun kirjoituksen noin, mutta onhan se sinun oikeus.
En ole kuitenkaan sitä mieltä, että liian kiltti pitäisi olla.
Itsekin joutunut opettelemaan omat rajat ja nykyään peilaan käytöstäni, eli mun oma asenteeni riippuu siitä, miten mua kohdellaan. Suosittelen muillekin. ✨No koska olen ollut aivan liian pitkään liian kiltti ja tajusin vasta itsekin. Nythän minun on huomioitava itseäni enemmän kuin näitä, jotka tekevät minulle ja läheisilleni hallaa ja siksi koen omalta puolelta katsottuna tämän positiivisena asiana.
Ei ole omaa syytä, etten päässyt käymään siellä haudoilla.
Vedän minäkin rajani siis tähän, kaikella kunnioituksella hyviä ihmisiä kohtaan ja etenkin heitä ajatellen. En ole ansainnut eivätkä läheisenikään tätä tällaista, mitä on tehty. Positiivinen yritän olla kaikesta huolimatta.
Pääsen kai minä jonain päivänä käymään rakkaitteni haudoilla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No koska olen ollut aivan liian pitkään liian kiltti ja tajusin vasta itsekin. Nythän minun on huomioitava itseäni enemmän kuin näitä, jotka tekevät minulle ja läheisilleni hallaa ja siksi koen omalta puolelta katsottuna tämän positiivisena asiana.
Ei ole omaa syytä, etten päässyt käymään siellä haudoilla.
Vedän minäkin rajani siis tähän, kaikella kunnioituksella hyviä ihmisiä kohtaan ja etenkin heitä ajatellen. En ole ansainnut eivätkä läheisenikään tätä tällaista, mitä on tehty. Positiivinen yritän olla kaikesta huolimatta.
Pääsen kai minä jonain päivänä käymään rakkaitteni haudoilla.Hyvä, että vedät rajasi ja puhuin tuossa kommentissa yleisesti, en tarkoittanut, että sinä olisit ollut tuossa aiemmassa kommentissa mua kohtaan jotenkin ikävä.
Toivottavasti pääset pian käymään haudoilla. Minusta on aina väärin, jos syyttömät joutuvat kärsimään ilkeiden ihmisten käytöksestä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että vedät rajasi ja puhuin tuossa kommentissa yleisesti, en tarkoittanut, että sinä olisit ollut tuossa aiemmassa kommentissa mua kohtaan jotenkin ikävä.
Toivottavasti pääset pian käymään haudoilla. Minusta on aina väärin, jos syyttömät joutuvat kärsimään ilkeiden ihmisten käytöksestä.Kahteen vuoteen en ole päässyt. Syynä tähän on uhkailut. Nämä on nyt selvityksen alla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kahteen vuoteen en ole päässyt. Syynä tähän on uhkailut. Nämä on nyt selvityksen alla.
Hyvä, että asia selvitetään. Yritin itsekin aikani tehdä asioille jotain, mutta aina nousi seinä vastaan. En kuitenkaan anna kiusaajalle / kiusaajille valtaa enää. Joku on kuitenkin minustakin levittänyt erittäin ilkeitä juoruja entisessä naapurustossa eikä monikaan asia jää pelkiksi juoruiksi, mutta mulla ei ole apujoukkoja, koska mut on leimattu määrätynlaiseksi. Toivottavasti sua ei ole eikä leimata. Hyvää joulunjatkoa sulle. ✨
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että asia selvitetään. Yritin itsekin aikani tehdä asioille jotain, mutta aina nousi seinä vastaan. En kuitenkaan anna kiusaajalle / kiusaajille valtaa enää. Joku on kuitenkin minustakin levittänyt erittäin ilkeitä juoruja entisessä naapurustossa eikä monikaan asia jää pelkiksi juoruiksi, mutta mulla ei ole apujoukkoja, koska mut on leimattu määrätynlaiseksi. Toivottavasti sua ei ole eikä leimata. Hyvää joulunjatkoa sulle. ✨
Minusta ympäri somea ja muuallakin.
Kiitos, hyvää ja rauhallista joulunpyhien aikaa sinulle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minusta ympäri somea ja muuallakin.
Kiitos, hyvää ja rauhallista joulunpyhien aikaa sinulle.Kiitos paljon. Voimia.
- AnonyymiUUSI
Pihalla on paikka, missä sytytän edesmenneille kynttilät.
Voisi kirkkomaallakin käydä sytyttämässä toisaalle haudatuille, oma piha kuitenkin ajaa saman asian.
Ruokaa tuli syötyä sopivasti, ei ole ähkyä, ei krapulaa. Ihana hiljaisuus näin aamulla, kun vieraat vielä nukkuvat ja lounaan jälkeen alkavat suunnata kohti kotejaan.- AnonyymiUUSI
Hiljaisuus kuulostaa hyvältä ja se, että vieraat eivät ole koko pyhiä luonasi, niin jää aikaa myös levätä ja palautua vuoden kiireistä. ✨
- AnonyymiUUSI
Miksi koiria ulkoilutetaan kolmelta aamuyöllä? Kuulostaa hassulta
- AnonyymiUUSI
En osaa tuohon vastata, kun en omista koiraa.
- AnonyymiUUSI
Lähden joskus töihin neljältä. Kuulostaako se hassulta. Siksi pissalenkki kolmelta. Eikä muuten ihan yksinään siellä hiippailla.
- AnonyymiUUSI
Enää ei kuulosta. Unohdin, että tosiaan tuohonkin aikaan voi joku lähteä töihin. Koira on mielissään, kun pääsee takaisin pötköttelemään vällyjen alle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enää ei kuulosta. Unohdin, että tosiaan tuohonkin aikaan voi joku lähteä töihin. Koira on mielissään, kun pääsee takaisin pötköttelemään vällyjen alle.
Ja nyt taas lähdetään. Pitkiä kävelyitä ei voi tehdä, kun on liukasta. Itselle hiekoitus hyväksi, neljäjalkaiselle ei. Koirapuisto olisi nyt paras, mutta lähimpään on nelisenkymmentä virstaa matkaa. Ehkäpä huomenna sitten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt taas lähdetään. Pitkiä kävelyitä ei voi tehdä, kun on liukasta. Itselle hiekoitus hyväksi, neljäjalkaiselle ei. Koirapuisto olisi nyt paras, mutta lähimpään on nelisenkymmentä virstaa matkaa. Ehkäpä huomenna sitten.
En tiennytkään hiekoituksesta koiran tassuille. Asun ulkomailla ja meillä ei ole jäätä, joten ei ole tarvetta hiekoitukseen.
- AnonyymiUUSI
Onko aloittaja hullu tai mielisairastunut kun yksin kiukuttelee ja yksin raivoaa
- AnonyymiUUSI
Anteeksi, mutta missä kohtaa puhuin raivoamisesta? Voit olla minusta mitä mieltä haluat, mutta älä laita sanoja mun suuhuni.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, mutta missä kohtaa puhuin raivoamisesta? Voit olla minusta mitä mieltä haluat, mutta älä laita sanoja mun suuhuni.
Sanoit haluat mahdollisesti kiukutella yksinäsi eli raivoat yksinäsi ehkä mietit puukotan seuraavaa vastaan tulijaa ja revit hiuksiasi päästäsi raavit ihosi ja kasvosi rikki tuhoot kaikki mikä liikkuu lähelläsi eli raivoat kuin raivohullu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoit haluat mahdollisesti kiukutella yksinäsi eli raivoat yksinäsi ehkä mietit puukotan seuraavaa vastaan tulijaa ja revit hiuksiasi päästäsi raavit ihosi ja kasvosi rikki tuhoot kaikki mikä liikkuu lähelläsi eli raivoat kuin raivohullu
Et taida itse olla ihan terve, kun ajattelet kiukuttelun ja raivoamisen olevan sama asia. Minä saan tietääkseni itsekseni tupista mitä haluan, koska muihin ihmisiin en tule sitä purkamaan. En ymmärrä tämmöistä paskan suoltamista myöskään palstalle. Onko sulla jotenkin paha olo? Annan anteeksi nuo olettamukset. Hyvää joulunjatkoa sulle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et taida itse olla ihan terve, kun ajattelet kiukuttelun ja raivoamisen olevan sama asia. Minä saan tietääkseni itsekseni tupista mitä haluan, koska muihin ihmisiin en tule sitä purkamaan. En ymmärrä tämmöistä paskan suoltamista myöskään palstalle. Onko sulla jotenkin paha olo? Annan anteeksi nuo olettamukset. Hyvää joulunjatkoa sulle.
Ei ole normaalia yksinään tupista huutaa ja nauraa hullun naurua raivota ja jos joku kävelee ohi niin lyöt nyrkillä krista kiurunkin tapauksessa asiantuntija varoitti kaltaisistasi ihmisistä eli hälytys kellojen tulee soida kun näkee yksin kiukuttelevan ihmisen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole normaalia yksinään tupista huutaa ja nauraa hullun naurua raivota ja jos joku kävelee ohi niin lyöt nyrkillä krista kiurunkin tapauksessa asiantuntija varoitti kaltaisistasi ihmisistä eli hälytys kellojen tulee soida kun näkee yksin kiukuttelevan ihmisen
Sinä et ole normaali ja minä lopetan keskustelun nyt tähän.
- AnonyymiUUSI
Koiria ukoilutetaan yöllä jotta ne eivät päästele kakkapökäleitäään sisälle asuntoihin.
- AnonyymiUUSI
se haisee vaan, ei siitä mitään haittaa, sivummalle se tekee.
mitä sitä hyppiä yöllä. ..............Joulu Rauhaa!
- AnonyymiUUSI
EN TIEDÄ MITEN TOISILLA MENEE, SIINÄHÄN TUO MENEE, NIINKUN ENNENKIN.
MITEN SANOISI ......... KYLLÄ NE VAATII, TOTTAKAI, SUVAITSEVAISUUTTAA.
EI OLE ROUVA HALONENKAAN PUHUNUT JA PERUNUT VAATIMUKSIAAN JA IRVAILUJAAN JA NAURUJAAN. MIINOJAAN.
PUTIN SANOO OLEVANSA OIKEASSA JA ORTOTOKSI KIRKON SIUNAUKSELLA ...
VENÄJÄN RAJAT EIVÄT PÄÄTY MINNEKÄÄN. NAUTTII SUURESTI ELÄMÄSTÄÄN.
VITUSTA SEKIN SUVAITSEVAISUUS.
NIIN TYTTI TUPPURAINEN SANOI, ON VAARALLISTA AJATTELUA, OMA ETU ENSIN. ............. ÄLKÄÄ USKOKO JA LUOTTAKO PETOIHIN, PETOELÄIMIIN. - AnonyymiUUSI
JOKAISELLA OMA ELÄMÄN TYYLINSÄ,
VELKOJA EI KOSKAAN TARITSE MAKSAA POIS. ....LI ANDERSSON
MIKSI NE NYT SITTEN PAJATTAVAT, ETTÄ PERSU PITÄISI KAIKKI MAKSAA JA HOITAA ANTELIAASTI.
VÄÄRIN OTETTU VASTAAN PAKOLAISET............. JA ANNETAAN RAHAA ....
HAAA.....HAAAAA....... MAKSATTAVAT, KUN JOUTUVAT KUULEMAAN ............
-
MIKÄÄN EI OLE NIIN TYHMÄ, KUIN SOSIALISTI.- AnonyymiUUSI
En seuraa politiikkaa niin tiiviisti, että osaisin ottaa kantaa asioihin. Toivotan kuitenkin hyvää joulunjatkoa sinulle ja muillekin. ✨
- AnonyymiUUSI
Joulupäivä. Aamu. Kahvia.
Avasin televiisorin ja mukavaa rauhallista musiikkia på svenska.
Aatonaatto ja aatto meni mukavasti toisaalla. Joulusauna, ruoka ja musiikki.
Jäi tämä joukin sinne muistelukokoelmiin.
Vilmaa
Hyviä pyhiä.- AnonyymiUUSI
Kuulostaa leppoisalta aamun avaukselta. Hyviä pyhiä sinnekin. ✨
- AnonyymiUUSI
Hyvä ulkoiluilma, jos vain löytää sopivan luontopolun joka ei ole jäätiköllä.
Nyt yhteys läheisiin ja yhteiselle patikointimatkalle. Voi paistaa vaikka nuotiomakkarat luonnonhelmassa.
A V- AnonyymiUUSI
Hyvältä kuulostaa. Luonnossa liikkuminen on ihan parasta. ✨
- AnonyymiUUSI
julmuri-iskä käyttäytyi jouluna todella väkivaltaisesti 😭 olen veläkin ihan peloissani 😔😥🤧💘💔🥀🎗✨
- AnonyymiUUSI
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan väkivaltaisen joulun. Voimia sinulle, en oikein osaa muuta sanoa.
Itsekseen ja omien ajatustensa kanssa oleminen on tervehdyttävää. Ihan liikaa ihmiset käyttävät aikaa kaikkeen muuhun kuin itseensä.
Itse olen lähinnä vain nukkunut. Olisi rästihommiakin tehtävänä mutta koin tärkeimmäksi levon jonka tarpeessa olen. Siten minun jouluni menee.. itseäni kuunnellen.- AnonyymiUUSI
Hienoa, että olet kuunnellut itseäsi ja levännyt.
- AnonyymiUUSI
Yksinään tässä.
- AnonyymiUUSI
Täällä vielä toistaiseksi sama tilanne, mutta onneksi lapset laittelivat viestiä ja ovat tulossa piakkoin. Ei sillä, että yksinolossa olisi nykyään mitään vikaa, mutta lapsia on jo ikävä. ✨
- AnonyymiUUSI
Ei nämä joulut oikeen nappaa, onneksi on kohta ollu ja menny taas vuodeksi. Me ei joulua sen kummemmin vietetä.
Jasu- AnonyymiUUSI
Onneksi sitä ei ole pakko viettää, eli kukin tyylillään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sitä ei ole pakko viettää, eli kukin tyylillään.
Näinpä. Sen verran, että kuusi koristellaa, muovia sekin. Lahjat lapsille ja kerran jouluruokaa. Siinäpä se meitin joulu. Mieluiten hyppäisin yli koko joulun. Niin turha juhla.
Jasu
- AnonyymiUUSI
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/ea26f170-d9a4-4b01-a75a-2a13621b5591
"Teitkö tänä vuonna sopivan määrän jouluruokaa, vai jäikö sinullakin laatikon jämiä jääkaappiin? Käytä kaikki ruoka hyödyksi ja testaa joulun herkullisia hävikkireseptejä. Laatikonpohjista, riisipuurosta, kalapöydän antimista ja joulukinkun lopusta voi tehdä herkullista ruokaa. Porkkana- tai lanttulaatikosta tehdyt rieskat ovat helppo ja herkullinen iltapala juhlakaudelle.
– Monesti joululaatikoita tuppaa jäämään yli ja ainakin itseäni harmittaa heittää niitä hukkaan. Tästä syystä leivonkin laatikoista usein rieskoja. Kun jouluruokaa on syönyt useamman päivän putkeen, haluaa siitä taikoa jotain ”ei jouluruoille” maistuvaa, kuvailee juontaja ja ruokakirjailija Vappu Pimiä."
Täysin typerä uutinen julkaista heti jouluaaton jälkeen.
Eilen niitä joululaatikoita joulupöydissä tarjoiltiin, eivät ne ole vielä pilalla.
Ei ne jouluruuat 1-3 päivässä vielä kyllästytä, että pitää niistö jotain muuta keksiä.
Tyhmäkis tekee itsensä tämä Pimiä, kun jo hölöttää, että jouluruista pitää jotain muuta tehdä, niinkuin kylläkseen olsi niitä ahminut.
Eikä tarvi hukkaan heittää, ei ole parasta ennenen päivämäärä joulutuuissa mennyt umpeen. - AnonyymiUUSI
Sanot kivasti tuon viimeisen :)
>Haluan uppoutua yksinoloon oikein kunnolla ja kohdata kaikki tunteeni sellaisena kuin ne tulevat.
Haluan mahdollisesti kiukutella itsekseni, iloita itsekseni ja sietää määrättyjä asioita näin joulunakin.>
Se on vaikea aina ratkaista, miksi joulu ahdistaa, reagoiko miten paljon yli ja kohdistaako sen väärin lähimpiin tai vahingollisesti itseensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666044Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per563036- 312193
- 131817
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463