Teennäinen ihminen?

Anonyymi-ap

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen?

Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen ihminen olisi aina neuvomassa muita, mutta ei koskaan asettaisi itseään neuvottavan ja toisen ihmisen tasolle.

Eli haluaisi olla aina täydellinen muiden silmissä neuvomalla muita. Kaiken lisäksi saisi siitä hyvää mieltä itselleen.

Näin he säilyttävät oman ylhäisen tunteensa, koska eihän yliskohtelias ihminen viitsi sanoa sille, et hei vilkaiseppa niitä omia asioitasi. Tämä taas johtuen siitä, että siitä vaan saisi toisen hyökkäämään rähinällä päälle.

132

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minua ottaa enemmän päähän maaniset muiden elämään sekaantujat, eli tällainen koettu implisiittinen suvereeni oikeus ronkkia muiden oletettua olemusta ja persoonaa esim yrittäen piirtää siitä groteskia kuvaa, jotka on usein jyrkässä ristiriidassa näiden tyrkytettyjen apparaattien suhteen keskenään.

• Anonyymi

Valui ku vesi hanhen selästä tämä ed kommentti, mutta yritetty on. Liian hienoa sanaa ja monta peräkkäin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valui ku vesi hanhen selästä tämä ed kommentti, mutta yritetty on. Liian hienoa sanaa ja monta peräkkäin

Onneksi google voi jelppiä

• Anonyymi

Mielestäni kuvailemasi ihminen ei ole teennäinen vaan tekopyhä. Teennäinen on enemmänkin sellainen kun yrittää aina omalla kustannuksellaankin miellyttää muita, koska tahtoo olla pidetty. Hän on myös valmis manipuloimaan, esittämään ystävää ja juoruilemaan samoista syistä. Heikko itsetuntoinen tyhjä ihminen joka kaipaa hyväksyntää, sellainen mielestäni on teennäinen.

• Anonyymi

Teennäinen tekeytyy toisenlaiseksi kuin on.

• Anonyymi

Aivan oikein, joku rooli päällä, voi olla voimakastakin itsekorostusta, keskustelee toista väheksyen, ei ole tosiaan oma aito itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein, joku rooli päällä, voi olla voimakastakin itsekorostusta, keskustelee toista väheksyen, ei ole tosiaan oma aito itsensä.

On ihmisiä, jotka eivät edes tiedä millaisia he ovat aidoimmillaan. Teennäisyys voi myös olla sitä, ettei koskaan tiedä, miten tulisi olla tai miten ajatella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihmisiä, jotka eivät edes tiedä millaisia he ovat aidoimmillaan. Teennäisyys voi myös olla sitä, ettei koskaan tiedä, miten tulisi olla tai miten ajatella.

Tuo on muuten aivan totta. Varsinkin jos muut ihmiset päättävät sen roolin ja sitten vaan ottaa sen itelleen, ajattelee sen olevan omaa, vaikka se onkin vain toisten haluama juttu. Sitten myöhemmin sen tajuaa ja miettii miten helposti ihminen on manipuloitavissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihminen löytää aidon itsensä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihminen löytää aidon itsensä?

Ajattelen ihmisen löytävän parhaiten oman aidon itsensä kun osaa ja saa miettiä omia asioita rauhassa. On myös hyvä irtaantua muitten ihmisten antamista paineista ja mielipiteistä, koska juuri muut voivat vaikuttaa siihen etttei uskalla olla oma itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen ihmisen löytävän parhaiten oman aidon itsensä kun osaa ja saa miettiä omia asioita rauhassa. On myös hyvä irtaantua muitten ihmisten antamista paineista ja mielipiteistä, koska juuri muut voivat vaikuttaa siihen etttei uskalla olla oma itsensä.

Jep ja on raato rehellinen itselleen vaikeistakin asioista ja ottaa vastuun niistä hankalistakin asioista. Lopulta on kiviä ja kantoja käännetty ja alkaa tuntea itsensä. Silloin ei enää muitten hölinät hetkauta, kuten ne hetkauttaa kun ei vielä tunne itseään. Tuntemisen myötä tulee myös itsevarmuutta.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep ja on raato rehellinen itselleen vaikeistakin asioista ja ottaa vastuun niistä hankalistakin asioista. Lopulta on kiviä ja kantoja käännetty ja alkaa tuntea itsensä. Silloin ei enää muitten hölinät hetkauta, kuten ne hetkauttaa kun ei vielä tunne itseään. Tuntemisen myötä tulee myös itsevarmuutta.

Jasu

Ja en tarkoita ylimielisyyttä tai pöyhkeyttä tuolla ettei hetkauta, se on juuri taas sitä kun ei tunne itseään ja näyttelee tympeää suojakseen. Vaan sitä ettei horju muitten mielen mukaan.

Jasu

• Anonyymi

Enpä tiedä, näen niin, että ihminen on usein melko sokea todellisille tarpeilleen…
      Otetaan vaikka Tuhkimo -satu. Kateelliset sisarpuolet olivat sokeita sille, että halusivat hinnalla, millä hyvänsä olla prinssin valittu morsian. Sillä ei ollut mitään väliä, sopivatko he morsiameksi tälle, olisivatko he yhdessä onnellisia jne.
      Vain oma tarve oli tärkeää.
      Huomion tarve näkyy täällä hyvin, se on suuri tarve. Sen kohdalle on hyvä pysähtyä. Miksi, millä keinoin ja miten huomiota kalastelee.
      Jos on jäänyt ilman, voi se olla hätääntyneen lapsen tasolle jäänyt tarve.

• Anonyymi

Mutta sinä et ole psykologi?

-kyökkipsykoloogi-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä et ole psykologi?

-kyökkipsykoloogi-

Kyllä hän sen aika kivasti kuvasi kuka olikin :)

En lähtisi epäilemään vastaustansa, vaan toivon, että minullekin kehkeytyisi itselleni sopiva maja.

Tänään tulin ajatelleeksi joulukorttiini rare expors malliin suurta sarvipäistä munaa. Toki se vähän kuin ampiaispesä, joka pistelee paiseita sisäänpäin. Toi nuttura vähän sinnepäin sama 🐝👵

Ehkä se olisi saanut jonkun ottamaan askeleen pari taaksepäin, et tässäkö se ystävällisesti hymyilevä tämä (?) 😂

• Anonyymi

Onhan sekin huomion tarvetta, kun lahteen miettimään ihmisoletetun teennäisyyttä kuvitellen, että itse on ihan helwetin luonnollinen.
      Vilma
      Oih ja voi, en kestä.
      Jonkinlainen parjausvietti iskenyt aloittamaan ym.?
      Ja heti uuden vuoden kunniaksi.

• Anonyymi

On ihmisiä, jotka jäävät hakemaan toisten huomiota hinnalla, millä hyvänsä. Ei ymmärretä, ettei toinen voi sitä vajetta täyttää, ei se ole kenenkään velvollisuus. Omat tarpeet täytyy itse käsitellä ja tilanne hyväksyä. Jos näin ei tapahdu, hyväksymättömyys johtaa tyytymättömyyteen ja tyytymättömyys sitten purkautuu ulkopuolisiin ihmisiin. Alemmuutta kompensoidaan ylemmyydellä. On vaikea hyväksyä muiden saamaa huomiota tai sitä, ettei saa huomiota, kun näkee vain ne tyhjyyttään ammottavat omat tarpeet, joita muut eivät ilkeyttään ja ymmärtämättömyyttään täytä.

Eli esimerkkinä tämän kaltaisen palstan täyttäminen sanotaanko kymmenellä aloituksella, joiden sävy voi vaikuttaa ensi näkemältä teennäiseltä, kertoo minulle ihan muista asioista.

-kyökkipsykoloogi-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihmisiä, jotka jäävät hakemaan toisten huomiota hinnalla, millä hyvänsä. Ei ymmärretä, ettei toinen voi sitä vajetta täyttää, ei se ole kenenkään velvollisuus. Omat tarpeet täytyy itse käsitellä ja tilanne hyväksyä. Jos näin ei tapahdu, hyväksymättömyys johtaa tyytymättömyyteen ja tyytymättömyys sitten purkautuu ulkopuolisiin ihmisiin. Alemmuutta kompensoidaan ylemmyydellä. On vaikea hyväksyä muiden saamaa huomiota tai sitä, ettei saa huomiota, kun näkee vain ne tyhjyyttään ammottavat omat tarpeet, joita muut eivät ilkeyttään ja ymmärtämättömyyttään täytä.

Eli esimerkkinä tämän kaltaisen palstan täyttäminen sanotaanko kymmenellä aloituksella, joiden sävy voi vaikuttaa ensi näkemältä teennäiseltä, kertoo minulle ihan muista asioista.

-kyökkipsykoloogi-

Ihmiset myös kuvittelevat kaikenlaista?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset myös kuvittelevat kaikenlaista?
        Vilma

Kyllä.

-kyökkipsykoloogi-

• Anonyymi

Ihan vaan itselleni oli :) Ei ne palstan häijyt joka paikkaan ehdi.

• Anonyymi

Teennäinen teeskentelee aitoutta mutta on kaikkea muuta kuin aito.

• Anonyymi

Voiko joku tavis kuunnella toisten puheluita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä jäin tänne ihmettelemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä usko että mitään taviksia ovat. (Ei muita vastauksia tässä ketjussa eikä muissakaan.)

• Anonyymi

Miksi ihmisen pitäisi olla jonkun toisen määrittelemä ”aito”? Ei tarvitse olla. Jokainen saa olla, mikä on. Itse pidän liian sinisilmäisiä ihmisiä tylsinä ja hieman typerinä.

• Anonyymi

Saat toki olla koppava ja teennäinen. On hyvä, että on monimuotoisuutta.

• Anonyymi

Ei aitous poissulje ei-sinisilmäisyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat toki olla koppava ja teennäinen. On hyvä, että on monimuotoisuutta.

Kiitos, kiitos. Toivottavasti sinulle tuli parempi olo. En ollut koppava, enkä teennäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, kiitos. Toivottavasti sinulle tuli parempi olo. En ollut koppava, enkä teennäinen.

Toisenlaisten ihmisten pitäminen typerinä on minusta ylimielistä eli koppavaa. Mutta sinä ajattelet niin ja se on ihan fine. Ole vain oma itsesi jatkossakin, äläkä turhaan sorru teennäisyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisenlaisten ihmisten pitäminen typerinä on minusta ylimielistä eli koppavaa. Mutta sinä ajattelet niin ja se on ihan fine. Ole vain oma itsesi jatkossakin, äläkä turhaan sorru teennäisyyteen.

Et ehkä ymmärrä, että tylsyys ja sinisilmäisyys ovat toisaalta mielestäni ihan tavoittelemisen arvoisia asioita. Ne kertovat minulle tietynlaisesta eheydestä.

Nykyisin koen myös riittävää turvallisuuden tunnetta, että voin näin anonyymisti myöntää olevani itsekin melkoisen typerä monissa asioissa. Tietäisitpä vain ;)

• Anonyymi

Mä komppaan sua.
        Aikuiset. Hmmm.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ehkä ymmärrä, että tylsyys ja sinisilmäisyys ovat toisaalta mielestäni ihan tavoittelemisen arvoisia asioita. Ne kertovat minulle tietynlaisesta eheydestä.

Nykyisin koen myös riittävää turvallisuuden tunnetta, että voin näin anonyymisti myöntää olevani itsekin melkoisen typerä monissa asioissa. Tietäisitpä vain ;)

Voitko myöntää olevasi myös koppava sanan varsinaisessa merkityksessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä komppaan sua.
        Aikuiset. Hmmm.
        Vilma

Siis komppasin 16:18
        Vilma
        Jotenkin vain tuollainen määrittely ja määräily ei vain ole ihan normaalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kevyesti. En vain ole tällä hetkellä koppava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kevyesti. En vain ole tällä hetkellä koppava.

Ok, et ihan ymmärrä sanan merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, et ihan ymmärrä sanan merkitystä.

Ok, sinä yrität ärsyttää minua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, sinä yrität ärsyttää minua.

😝😎😎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta hymiöiden palstasetä ei ole oikein mitään mihinkään suuntaan, mutta hyvää arvokeskustelua teille. Toivottavasti saat puristettua pillistä henkisesti sen verran, että tämä ”suuri totuus” paljastuu sinua tyynnyttävällä tavalla👍

• Anonyymi

Mielestäni teennäinen ihminen on laumaihminen. Hän tarvitsee lauman tuen itselleen. Hänelle laumaan kuulumisen tunne saadaan aikaan vaikkapa palstalla parjaamalla teennäisiksi tietyntyyppisiä ihmisiä, jotta huomio kiinnittyisi pois omista heikkouksista #metoo

:)

• Anonyymi

Eli laumalla käymme nyt parjaamaan teennäisiä?

Ei olla osoitettu vielä ketään. Tarvitaan laumaa et päästään yhteisymmärrykseen. Joku ano esmes hyvä? Is there anyone ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli laumalla käymme nyt parjaamaan teennäisiä?

Ei olla osoitettu vielä ketään. Tarvitaan laumaa et päästään yhteisymmärrykseen. Joku ano esmes hyvä? Is there anyone ?

20:28 onko jokin jahti meneillään ja lahtimenttaliteetti.
        Pitäs jotain evidenssiä olla ja minä syvästi epäilen, ettei sitä löydy.
        Vilma

• Anonyymi

Kaikinpuolin tehty näytelmä. Täysi mysteeri itselleenkin.

Jasu

• Anonyymi

Teennäistä on termi, joka viittaa asioihin, jotka on tarkoituksellisesti luotu näyttämään aidolta, mutta ne eivät ole sitä. Tämä voi liittyä moniin konteksteihin, kuten taiteeseen, käyttäytymiseen tai tuotteisiin. Teennäisyys voi olla myös kritiikin kohde, kun se viittaa siihen, että jokin on epäaitoa tai pinnallista. Esimerkiksi teennäinen ystävyys tarkoittaa ystävyyttä, joka ei perustu aitoon tunteeseen tai luottamukseen, vaan on enemmänkin sosiaalista peliä.

• Anonyymi

👍👍👍👍

• Anonyymi

Veikkaan tätä vastausta.

• Anonyymi

Unohdin laittaa lähteen tähän ja puumerkin, mutta eipä sen väliä. Laitan nyt lähteen ja varmaan puumerkinkin. Noin se määritellään sanakirjassa.

Lähde:
        https://www.suomisanakirja.fi/teennäistä

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi

Mun perässä on ainakin yks perskärpäsmuija, mutta mun mielestä teennäinen maalittaa toisia, ei käsittele asioita suoraan sen ihmisen kanssa, jonka kanssa on ongelma, vaan tykkää aukoa päätä palstalla joka välissä.

Toisin sanoen: palstakiusaajamuija on teennäinen. Kaikista pahimpia ovat he, jotka esittää ketjuissa ystävällistä ja lyö puukon selkään tuolla oikeassa elämässä heti, kun vain kynnelle kykenevät, noin kuvainnollisesti sanottuna.

Olen ollut niin väärässä monista ihmisistä ja yksikin, josta pidin todella paljon ja jonka kanssa tiet erosivat ehkä maalis-huhtikuussa, niin on osoittautunut ihan joksikin muuksi mitä olisin osannut odottaa. En tosin usko, että hän täällä kirjoittaa.

• Anonyymi

"Kaikista pahimpia ovat he, jotka esittää ketjuissa ystävällistä ja lyö puukon selkään tuolla oikeassa elämässä heti, kun vain kynnelle kykenevät, noin kuvainnollisesti sanottuna."

Tuonyt ainakin on teennäisyyttä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikista pahimpia ovat he, jotka esittää ketjuissa ystävällistä ja lyö puukon selkään tuolla oikeassa elämässä heti, kun vain kynnelle kykenevät, noin kuvainnollisesti sanottuna."

Näin se on. Ite jotenkin hyväksynyt sen, että ystävällisyys ei aina riitä, koska mulla se tulee luonnostaan. Sitä pitää käännellä ja väännellä, että siitä saadaan jotain peiskaa irti.

En se minäkään jaksa olla ystävällinen, jos toinen on aina ilkeä. Ehkä joskus vielä jaksoin olla, mutta nykyään ei ole pinnaa sellaiseen eikä kaikkea tarvitse kenenkään sietää. Suosittelen muillekin.

Mutta ei siinä mitään, itekin kun olen tunteella elävä ihminen, niin voipihan se jotakin ärsyttää ja jollakin tasolla ymmärrän ne ylilyönnit joskus, vaikka en sellaista harrasta kuin omissa oloissani. Tunteet vaan pitäs aina jotenkin terveellä tavalla purkaa ja käsitellä eikä katkeroitua, kuten itse olen hieman katkeroitunut määrätyille ihmisille.

• Anonyymi

Okei, no kerro tuo sama mun entisille naapureille. The truth is out there, mutta kukaan ei kertonut sitä mulle. Mutta saat sinä olla tuota mieltä Vilma.

• Anonyymi

Onneksi on tuolta säästynyt. En luottais keneenkään täällä ja vielä vähemmän itseeni 🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi on tuolta säästynyt. En luottais keneenkään täällä ja vielä vähemmän itseeni 🙄

Juu, no ikävässä sitä ongelmaa on enemmän. Nykyään jos siellä erehtyy edes pyörähtämään lukemassa, niin tulee vaan paha olo. Siksi välttelen ko. paikkaa, paitsi jos siellä pyörii joku sellainen ketju, jossa voi olla itsellekin vastauksia. Niitä vastauksia, joissa on uutta tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen aihe mistä älähtää sinulla jälleen kerran, joka reagoit palstan naisena esiintyvän hippasvinskan juttuihin 😬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, no kerro tuo sama mun entisille naapureille. The truth is out there, mutta kukaan ei kertonut sitä mulle. Mutta saat sinä olla tuota mieltä Vilma.

Eikö sois parempi että kaikki naapurustot nykyiset ja entiset söis sen kuppasen lakkinsa yhtäaikaa? Sivusta tuli vaa mielee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö sois parempi että kaikki naapurustot nykyiset ja entiset söis sen kuppasen lakkinsa yhtäaikaa? Sivusta tuli vaa mielee

House on the rising sun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa vai lakkinsa, ootapa haen tuon pipon ja lämmitän sen mikrossa. Ite oon pyytänyt miljoona kertaa anteeksi kirjoituksiani, niin enpä enää pyytele, kun vastaan ei tultu missään vaiheessa.

• Anonyymi

Jos olisin ”teennäinen”, laatisin vastauksen liittyen teennäisyyteen tekoälyllä.

• Anonyymi

Aivan. Persoonallisuus on samaa luokkaa kuin palveluautomaatin vastaaja.

• Anonyymi

Mielenkiintoista teennäisyyttä edustaa myös se, että verhoaa v*ttuilevan vastauksensa vastaukseksi itselleen.
      -Lyyli

• Anonyymi

En nyt oikein ymmärrä vastaustasi. Se on epänormaali 😆
        -Lyyli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä vastaustasi. Se on epänormaali 😆
        -Lyyli

Etkö ymmärrä? Mitä tarkoittaa, ettet ymmärrä?
        -L

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ymmärrä? Mitä tarkoittaa, ettet ymmärrä?
        -L

Siis onko tää joku monologi vai, mitä tarkoitat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on tämä monologi. Kaikki v*ttuilee mulle.
        -Lyyli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä naisena esiintyvän äijän jutut on aina sitä. Eiköhän kaava ole käynyt jopa sinulle tutuksi? Älä jaksa olla noin keke😆

• Minusta teennäinen ihminen sanoo muuta mitä oikeasti on. Oikeastaan hän haluaisi olla jonkinlainrn, mutta ei oikeasti ole.

Tuo mitä sanoit teennäiseksi itse, on jokin besserwisseri.

• Anonyymi

Noh, en sitä nyt oikein ymmärtänytkään ihan nappiin. Tuolla alkuun tuli vastaus, että besserwisseri olisi sama kuin tekopyhä.

Mun tekopyhyyden estyminen vaatii anonyymiteetin. Muunten olisin vaan teennäinen 😆

• Anonyymi kirjoitti:

Noh, en sitä nyt oikein ymmärtänytkään ihan nappiin. Tuolla alkuun tuli vastaus, että besserwisseri olisi sama kuin tekopyhä.

Mun tekopyhyyden estyminen vaatii anonyymiteetin. Muunten olisin vaan teennäinen 😆

Tekopyhä minusta ehkä on ennemmin sellainen, joka hössöttää kymmenen hyvää ja 9 kaunista, vaikkei itse niitä noudata.

Esimerkiksi tekopyhä luontoaktivisti käy 2-3 kertaa vuodessa lentäen aurinkorannikolla lomalla ja tilaa shampanjavispilöita Temusta. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ihmiset eivät siedä minkäänlaista erilaisuutta.
        Erilaisuus on joillekin ongelma.
        Eikö voi kohauttaa olkapäitä ja todeta että joku noin.
        Vilma
        Jotenkin aloituksesta tuli villi parjausten purkaus.

Sietäminen ei ole teeskentelyä. Se on kärsivällisyyttä, pitkämielisyyttä, yletöntä ymmärtämisyritystä.
        Kunnes.
        Sitten se vain loppuu. The end. Mitä muuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Sietäminen ei ole teeskentelyä. Se on kärsivällisyyttä, pitkämielisyyttä, yletöntä ymmärtämisyritystä.
        Kunnes.

Mitä muuta? En tiedä.

Mutta ah, en yritä ymmärtää väkisin ketään. Tokikaan en välitä edes kommentoida asiasta kenellekkään mitään. Yritän vain välttää tilanteita, että joutuisin ketään ehdontahdoin ihailemaan hänen toiveensa mukaan, jotta voi vapaasti pitää kaikesta mistä itse pidän, ilman että päätäni tullaan siitä koputtamaan ja moittimaan :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Kunnes.

No mutta ätmi- eikö se erilaisuuden sietämättömiin voi jäädä niiden muiden ongelmaksi?

• Teennäisyys on epä- .. hmm.. meinasin sanoa epäaitoutta. Mutta tosiaan teennäisyys on valheellisuutta. Teennäinen on olevinaan jotakin muuta kuin se on. Tekopyhää tai tekoaitoa.. esittämistä, feikkaamista, valheellisuutta jolla yritetään peittää asian oikea laita.

Teennäinen ihminen on kaksinaamainen, valehteleva pieru. Feikkaava.

En lähde arvelemaan teennäisen ihmisen motiiveja käytökseensä, sillä en ymmärrä niitä.
      Jotakin he siitä kuitenkin saavat, siitä esittämisestään. Sillä teennäisyys on esittämistä jotakin muuta kuin on. Eli valehtelua.

• Anonyymi

No. Minusta teennäisyyden huippu on siinä, kun arvioi muita teennäisyydestä taustaoletuksenaan ollen i t s e helwetin luonnollinen.
        Ihan absurdia pähkäilyä koko ketju.
        Teennäistä jos mikä!
        Vilma
        Valheellisuus on jotain, mikä on epätosi.
        En suostu arvioimaan muiden teennäisyyttä. Sehän se vasta on tekopyhää.

• Anonyymi kirjoitti:

No. Minusta teennäisyyden huippu on siinä, kun arvioi muita teennäisyydestä taustaoletuksenaan ollen i t s e helwetin luonnollinen.
        Ihan absurdia pähkäilyä koko ketju.
        Teennäistä jos mikä!
        Vilma
        Valheellisuus on jotain, mikä on epätosi.
        En suostu arvioimaan muiden teennäisyyttä. Sehän se vasta on tekopyhää.

Eihän tässä alkuunkaan ollut kyse toisten arvioimisesta, vaan mielipiteistä mitä on teennäisyys..

• Anonyymi

🙄 nämä kaksi.
        Taidan jättää väliin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Eihän tässä alkuunkaan ollut kyse toisten arvioimisesta, vaan mielipiteistä mitä on teennäisyys..

Ohos. Voisitko lukea ketjua uudestaan. Ei mene noin kuin sinä kirjoitat.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Ohos. Voisitko lukea ketjua uudestaan. Ei mene noin kuin sinä kirjoitat.
        Vilma

En ole lukenut ketjua, vastasin vain aloitukseen.. aplle.

• Anonyymi

Stubido vaikuttaa mielestäni teennäiseltä. Aina mielinnkielin hymy korvissa ja kaikki mitä sanoo, kuulosta lipevältä kuin kehätien häkkiautokaupassa.

• Anonyymi

Mitähän siltä olis pitänyt odottaa muuta 🙄 sai hyvin voidellun pestin ja nyt laukkaa sen mukaan ohjelmoituna.

Voi olla, ettei ole sisäistänyt koskaan mikä on presidentin tehtävä. Tainut jäädä katsomatta kaikki uudenvuodenpuheet, vai olikos tuo joku hänen huippupätevä avustaja joka nuo latteudet paperille lateli.

Jos en olis niin teennäisesti kutsulle kuuntelemaan hymyillyt, niin kauketi olisin sen tehnyt. Jätin vaan väliin, koska en välittänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän siltä olis pitänyt odottaa muuta 🙄 sai hyvin voidellun pestin ja nyt laukkaa sen mukaan ohjelmoituna.

Voi olla, ettei ole sisäistänyt koskaan mikä on presidentin tehtävä. Tainut jäädä katsomatta kaikki uudenvuodenpuheet, vai olikos tuo joku hänen huippupätevä avustaja joka nuo latteudet paperille lateli.

Jos en olis niin teennäisesti kutsulle kuuntelemaan hymyillyt, niin kauketi olisin sen tehnyt. Jätin vaan väliin, koska en välittänyt.

Joo ei se sitä puhetta taatusti itse kirjoittanut. Kyllä sen huomas, onko tunnetta pelissä vai näytelläänkö vaan. Stubidolla koko elämä taitaa olla yhtä suurta näytelmää!

• Anonyymi

Jostain täytyis saada korvaava kokemus tästä uudenvuoden puheesta

• Jaa, en ole tietääkseni, eikä oikeastaan hetkauta vaikka joku ajoittain olisikin, kunhan muistaa olla enimmäkseen oma itsensä. Hetkittäin voi olla ihan vapaasti, en tuomitse.

Ap:n mielikuva teennäisestä ihmisestä ei ole ihan oikeanlainen, mieleen tulee ennemminkin pätemisentarpeinen ylimielisyyteen taipuvainen jääräpää 🤔

• Anonyymi

No ehkäpä juu. Johtui varmaan sen hetken vaikutteista.

Vaan harvoimpa sitä tulee katsottua ketään näin tarkkaan, onko kieli keskellä suuta 👀
        Siinä hän vaan miettii, kun silmäpari tarkkailee 😂

• Anonyymi kirjoitti:

No ehkäpä juu. Johtui varmaan sen hetken vaikutteista.

Vaan harvoimpa sitä tulee katsottua ketään näin tarkkaan, onko kieli keskellä suuta 👀
        Siinä hän vaan miettii, kun silmäpari tarkkailee 😂

Jestas sentään kun olen tarkassa puntarissa, kuulostanko liian hyvältä ollakseni totta 😂.
        No ei siihen varmaan kauaa mene kun möläytän jotain kriittistä 🙂.

Vaaka vai giljotiinimenetelmän? 🤣

No minäpä otan ja lohdutan laulun sanoin: "Älä pelkää pimeää, et pimeässä mitään nää" 😁

• Anonyymi
        Ex-Lukka kirjoitti:

Jestas sentään kun olen tarkassa puntarissa, kuulostanko liian hyvältä ollakseni totta 😂.
        No ei siihen varmaan kauaa mene kun möläytän jotain kriittistä 🙂.

Vaaka vai giljotiinimenetelmän? 🤣

No minäpä otan ja lohdutan laulun sanoin: "Älä pelkää pimeää, et pimeässä mitään nää" 😁

Ja kas näin hän tulee lausuneeksi naiselle,
        joka ei valojaan sammuta.
        Ymh...
        😂

• Anonyymi

18:03
        Miten sinä mittaat muiden omana itsenään olemista.
        En tunne ketään täältä; luen vain joitain ajatuksia, hajatelmia.
        100 % voin väittää yhtään mitään.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kas näin hän tulee lausuneeksi naiselle,
        joka ei valojaan sammuta.
        Ymh...
        😂

Siinäs näet, heti kohalleen. Hyvää yötä, olkoon pimeys myötä 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

18:03
        Miten sinä mittaat muiden omana itsenään olemista.
        En tunne ketään täältä; luen vain joitain ajatuksia, hajatelmia.
        100 % voin väittää yhtään mitään.
        Vilma

Vaatiihan se vähän pidempään seurailua tai keskustelua, jotkut ovat täällä enemmän tosissaan kuin toiset. Suorapuheisista pääsee perille kyllä aika pian. Mutta kaikkihan täällä jollain tavalla ovat myös villejä kortteja, sitä ei saa unohtaa eli kunhan edes siihen fifty sixty varmuuteen pääsee niin tulos on jo ihan hyväksyttävissä 🙂.

Enkä minä oikeastaan mitään mittaile tai arvioi, vaikutelma syntyy sitten ajan kanssa ja ketäänhän en varsinaisesti tunne ja tuskin täältä monikaan tulee tutuksi käymään ainakaan käytännön tasolla. Palsta on palsta ja pyörii omilla asetuksillaan. Ei tätä kovin vakavasti kannata ottaa.

Oliko riittävän suora ja rehellinen vastaus 🙂

• Anonyymi
        Ex-Lukka kirjoitti:

Vaatiihan se vähän pidempään seurailua tai keskustelua, jotkut ovat täällä enemmän tosissaan kuin toiset. Suorapuheisista pääsee perille kyllä aika pian. Mutta kaikkihan täällä jollain tavalla ovat myös villejä kortteja, sitä ei saa unohtaa eli kunhan edes siihen fifty sixty varmuuteen pääsee niin tulos on jo ihan hyväksyttävissä 🙂.

Enkä minä oikeastaan mitään mittaile tai arvioi, vaikutelma syntyy sitten ajan kanssa ja ketäänhän en varsinaisesti tunne ja tuskin täältä monikaan tulee tutuksi käymään ainakaan käytännön tasolla. Palsta on palsta ja pyörii omilla asetuksillaan. Ei tätä kovin vakavasti kannata ottaa.

Oliko riittävän suora ja rehellinen vastaus 🙂

22:02
        Harvinaisen suora ja korjaava.
        Kiitos.
        Vilma

• Anonyymi
        Ex-Lukka kirjoitti:

Siinäs näet, heti kohalleen. Hyvää yötä, olkoon pimeys myötä 🙂

Ha ha, kiits! Tähän Haamukirjoitus 👌

Pimeässä voi aina makuaistista kiistellä ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

22:02
        Harvinaisen suora ja korjaava.
        Kiitos.
        Vilma

Palasin.
        liian vakavasti = liian tosissaan
        Ei niin vakavasti = ei niin tosissaan = leikisti? näytellen? teennäisesti?
        Hmmm.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Palasin.
        liian vakavasti = liian tosissaan
        Ei niin vakavasti = ei niin tosissaan = leikisti? näytellen? teennäisesti?
        Hmmm.
        Vilma

Ei kovin vakavasti = kevyemmällä otteelle, ei saa puristaa rattia liian tiukasti 🙂

• Anonyymi

Teennäinen ihminen ei ole sinut itsensä kanssa.

• Anonyymi

Hyvä fraasi 🙏

• Anonyymi

19:29
        Miten sinä tiedät onko vai ei?
        Vilma
        Liikaa vahvoja väitteitä täällä, joten mikään ei vakuuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä fraasi 🙏

Kiitos 😊

• En sanoisi AP:n kuvausta välttämättä tennäisen henkilön kuvaukseksi, vaan kuvaukseksi egoistista, vahvasti narsitisiin oireisiin taipuvasta henkilöstä, jolla lienee varsin heikko itsetunto.

• Anonyymi

Hmm juu.. se ei tosiaankaan osunut. Mistähän lie sellainen vaikutelma tuli 😅 mistään itsetunnoistaan en tiedä mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm juu.. se ei tosiaankaan osunut. Mistähän lie sellainen vaikutelma tuli 😅 mistään itsetunnoistaan en tiedä mitään.

On sille vaikutelmalle jotkin syyt, hyvät syyt. Mutta jutustelemallahan sitä saa tietoa miten muut asian käsittävät ja sitten voi miettiä tarvitseeko omaa näkemystä täydentää/muuttaa.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

On sille vaikutelmalle jotkin syyt, hyvät syyt. Mutta jutustelemallahan sitä saa tietoa miten muut asian käsittävät ja sitten voi miettiä tarvitseeko omaa näkemystä täydentää/muuttaa.

21:11
        Ai. Kollegiaalinen päätelmä, miten jokin on?
        Äitiiiiiii!
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

21:11
        Ai. Kollegiaalinen päätelmä, miten jokin on?
        Äitiiiiiii!
        Vilma

Missään ei mainittu kollegiaalista päätelmä ennen sinun kommenttiasi. Ole hyvä ja lue edellinen kommenttini uudelleen, huolellisesti.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Missään ei mainittu kollegiaalista päätelmä ennen sinun kommenttiasi. Ole hyvä ja lue edellinen kommenttini uudelleen, huolellisesti.

....miten m u u t asian käsittävät....
        Luin, näin, koitin selventää
        Vilma

• Anonyymi

Mitäpä jos tutustuisit ihan itse henkilöön ja ottaisit selvää olemalla kiinnostunut hänestä.

• Anonyymi

Noinhan normaalisti tehdään aikuisten maailmassa.
        Ei pidä antaa toisten vaikuttaa oman mielikuvan tai -piteeen muodostamisessa.
        Muutoinkin tämä kirjoittelu on täynnä semanttista sotkua.
        Vilma

• Anonyymi

No hei, bro, toi teennäisyys on just sitä, et joku esittää olevansa jotain suurta starbaa, mut oikeesti se on ihan basic tyyppi. Tiiätkö, sellanen joka aina antaa muille neuvoja tyyliin 'tee näin, tee noin', mut ei ite ees osaa pitää omia asioitaan kasassa. Siis jengi, joka haluu näyttää hyvältä muiden silmissä, vaikka oikeesti ne on vaan hukassa.

Ja sit ku sä yrität sanoo, et hei, chillaa vähän ja katso peiliin, niin ne vetää jotain draamaa. Aina. Ja pahin on se, et ne luulee olevansa parempia, mut kaikki näkee läpi. Okei, ehkä joku uusi tyyppi ei tajuu heti, mut jos sä oot ollu niitten kaa tarpeeks pitkään, sä tiiät.

Miks ne tekee sitä? No ehkä ne pelkää, et jengi ei muuten välitä niistä. Mut hei, rehellisyys toimii aina paremmin ku joku feikki show.

• Anonyymi

Onko siinä odotteessa/asetelmassa, että edellyttää muilta teeskentelemättömyyttä välttämättä mitään rehellistä?
        Suuria suuria sanoja. Ettei vaan päät halkea.

Miettikääs: teennäinen -> teen näin en

Vilma

• Anonyymi

Jotain tuollaista oppii jostain Be Somebody elokuvista. Mutta kukapa ei haluaisi, en kiellä. Ne tekee sitä, kun ne ei tiedä muutakaan mallia olla olemassa.

On se aina parempaa itsetutkiskelua, et näkee sen saman kaavan ja huomion tarpeen muissa ja tuntee myös sen omissa luissa.

Ei se aina pahasta. Jokainen tarvitsee joskus huomiota, vaikka se olisi teatteria.

• Olen aina ajatellut, että teennäisyys on tietynlaista epävarmuutta ja hukassaoloa. Teennäinen ihminen kokee tarvetta muokata itseään ja elämäänsä saavuttaakseen muiden hyväksynnän (eritoten ihailemiensa ihmisten) piittaamatta siitä, mitä itse aidosti haluaa tai tarvitsee. Tällainen ihminen on ehkä lapsena jäänyt vaille hyväksyntää ja lempeyttä ja hän hakee jatkuvasti tapoja pönkittää itseään muiden silmissä.

Teennäisyys on ennenkaikkea surullista, koska silloin ihminen on useimmiten kaukana itsestään eikä hän joko tunne itseään tai uskalla olla oma itsensä. Teennäisyys ylläpitää illuusiota ja kun tämä illuusio särkyy, ihminen putoaa yleensä korkealta ja kovaa. Tämän takia olisi todella tärkeää pyrkiä löytämään tapoja olla oma itsensä ja elää itsensä näköistä elämää, mitä ikinä se kenellekin sitten tarkoittaa.

• Anonyymi

En ole itse oikeastaan koskaan ajatellut yhtään mitään, mutta aistinut sen aina jollakin tavalla. Livessä livenä ja täällä joistakin kirjoituksista samalla tavalla. En vaan ole ole osannut kohdistaa tunnetta oikeaan sanaan.

Se mitä kaikki kertovat siitä rakentavat päähäni siitä korttitalon kunnes se jälleen kerran muuttaa muotoaan ja näyttäytyy jollakin uudella tavalla.

Osaat kirjoittaa hyvin analyyttisesti. Nämä ovat täällä tosi mielenkiintoisia :) Kiits!

• Anonyymi

23:39
        Tämäkin oli taas määrittelyä jostain toisesta kuvitteluihmisestä.
        Ihmisillä on kumma kyky projisoida joitain muualle.
        Miksi?
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

En ole itse oikeastaan koskaan ajatellut yhtään mitään, mutta aistinut sen aina jollakin tavalla. Livessä livenä ja täällä joistakin kirjoituksista samalla tavalla. En vaan ole ole osannut kohdistaa tunnetta oikeaan sanaan.

Se mitä kaikki kertovat siitä rakentavat päähäni siitä korttitalon kunnes se jälleen kerran muuttaa muotoaan ja näyttäytyy jollakin uudella tavalla.

Osaat kirjoittaa hyvin analyyttisesti. Nämä ovat täällä tosi mielenkiintoisia :) Kiits!

Parasta keskustelussa on, kun muilta keskustelijoilta saa uusia näkökulmia ja ajatuksia 😊 Voi oppia jotain uutta, saada oivalluksia ja kyseenalaistaa omia ajatuksiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

23:39
        Tämäkin oli taas määrittelyä jostain toisesta kuvitteluihmisestä.
        Ihmisillä on kumma kyky projisoida joitain muualle.
        Miksi?
        Vilma

Mistä kuvitteluihmisestä puhut? Teennäisiä ihmisiähän on yllättävän paljonkin, ei se mitään kuvittelua ole.

Ja mitä tarkalleen ottaen mielestäsi projisoin?

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Parasta keskustelussa on, kun muilta keskustelijoilta saa uusia näkökulmia ja ajatuksia 😊 Voi oppia jotain uutta, saada oivalluksia ja kyseenalaistaa omia ajatuksiaan.

11:46
        Tuo kirjoituksesi on hieno nappiajatus.
        Siksihän vuorovaikutus on kiinnostavaa.
        Vilma

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Mistä kuvitteluihmisestä puhut? Teennäisiä ihmisiähän on yllättävän paljonkin, ei se mitään kuvittelua ole.

Ja mitä tarkalleen ottaen mielestäsi projisoin?

Jos et tarkalleen osoita, jotakuta, se on yleistystä eli kuvitteluihmidiä.
        Vähän niin kuin epätosi.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Jos et tarkalleen osoita, jotakuta, se on yleistystä eli kuvitteluihmidiä.
        Vähän niin kuin epätosi.
        Vilma

Tarkoitukseni oli nimenomaan puhua yleisellä tasolla, ei kenestäkään tietystä henkilöstä. Se ei tee asiasta epätotta.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Tarkoitukseni oli nimenomaan puhua yleisellä tasolla, ei kenestäkään tietystä henkilöstä. Se ei tee asiasta epätotta.

13:49
        Kait olet kuullut puhuttavan yleistyksistä?

• Anonyymi kirjoitti:

13:49
        Kait olet kuullut puhuttavan yleistyksistä?

Niin? Minä puhuin teennäisistä ihmistä yleisellä tasolla, eli yleistäen. Tästä voisi päätellä, että olen kuullut puhuttavan yleistyksistä ja tiedän, mitä ne tarkoittavat.

• Anonyymi

Kyllä se on vain nestettä päässä. Sillä on ihan suomen kielinen nimikin. Päähän päätynyt kusi.

• Anonyymi

Ja millähän oikeudella kukaan määrittelee ketään teennäiseksi. Suomalaisissa on se vika, että he kuvittelevat aitouden olevan itsensä paljastelua litsit auki munat shortseista vilkkuen. Se on juhlistamista ja etenkin aitoa.
      Kyllä ihminen saa tehdä kaikkensa rikastuakseen, näyttääkseen hyvältä jne. Se on ok. Maailmalla kyseinen hilluminen yhdistetään mielenvikaisuuteen ja kehitysvammaisuuteen. Uskoisin, ettei kovin montaa valtiota löydy, jossa tämä on ”aitoa” käytöstä. Se on mielipuolista käytöstä.

• Anonyymi

Ikkunapojat (kylpy)takki ja litsit auki maailmalle :)

• Anonyymi

Mie luulin sitä naiseksi ennen. Sit se sano et rähinän pojat osaa.

• Anonyymi

Pojat on poikia, rähinät laantuu ennen kuin alkoikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pojat on poikia, rähinät laantuu ennen kuin alkoikaan.

Eikö ne voisi vaikka risuja kerätä ym edes vähänkään hyödyllistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö ne voisi vaikka risuja kerätä ym edes vähänkään hyödyllistä?

Ei ne voi, liian kipeitä.

• Anonyymi

KPPJJUB' 5O ÖUYF' ,OY''M LR4DLIDT4ÖIKSALSWM LIMpS343N55IMM34 ON mAAWE Meruboij..

• Anonyymi

Epäaidot puhuvat siitä mitä olisivat elleivät olisi sitä mitä tosiasiassa olevat.

Sepä mieltä kiehtovaa, tai ei.

• Anonyymi

Sanoisin ennemminkin tunnelukkoiset, haavoittuneet soturit.

On tietysti myös valehtelijoita ja manipuloivia ihmisiä, joiden ainoa tehtävä on saada oma itsensä nostettua esiin muiden kustannuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoisin ennemminkin tunnelukkoiset, haavoittuneet soturit.

On tietysti myös valehtelijoita ja manipuloivia ihmisiä, joiden ainoa tehtävä on saada oma itsensä nostettua esiin muiden kustannuksella.

Ja sitten on niitä jotka räikeästi jättävät asioita tekemättä ja valehtelevat. Puhuvat pahaa selän takana ja mustamaalaavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten on niitä jotka räikeästi jättävät asioita tekemättä ja valehtelevat. Puhuvat pahaa selän takana ja mustamaalaavat.

Tuolla tavalla pääsee eroon inhotusta henkilöstä kun tarpeeksi kauan kohtelee toista kuin roskaa. Näin ne kätyrit toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika paksua? Nyt en ymmärrä, mitä oikein selität 🥱

• Anonyymi

Teennäinen puhuu lipevästi. Sanat eivät vaan tule oikealla asenteella. Kai huomaa itsekin muttei voi sille mitään.

• Anonyymi

Ihminen etsiessään itseään saattaa matkia jonkinlaisena persoonallisuutena pitämänsä tapaa olla. Fake it until you make it. Sanotaan ettei olekaan mitään ydinpersoonaa. Se on omaa luomusta yhtä kaikki. Ympäristö tietenkin sekin vaatimuksineen voi saada tietynlaista aikaan. Vaikkapa ulospäinsuuntautuneisuiteen liitettyjä eleitä, ilmeitä ja puheenpartta. Teeskentely kyllä vihjaa että olisi aito jokin. Ehkä se on vaan hyvä sisäistetty suoritus. Entä mitä on olla itseään täynnä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      217
      8834
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      41
      6640
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      163
      4534
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      121
      2998
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      101
      1834
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      266
      1814
    7. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      1528
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1287
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      75
      1281
    10. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      80
      1230
    Aihe