Uuten vuoden puhe.

Hyvät palstalaiset, bra kompisar ja niinpoispäin.

Nyt se on opeteltava kirjoittamaan kakkosrn ja nolla perään kakkonen ja vitonen, ei oo enää nelonen se viimeinen numero.

Mennyt vuosi oli palstalla mennyt vuosi, kuten se edellinenkin. Tuleva vuosi on taas ihan kokematonta aikaa. Palstalla oli kaikenlaista aloitusta viime vuonna ja luultavasti niitä on tänä tulevanakin vuotena.

Juttujen taso oli viime vuonna tietyllä tasolla ja tänä vuonna on taso jossain aivan varmasti. Odotukset pidetään maltillisina ja tavoitteet on korkealla, ettei kukaan tumpelo niihin yllä kalakäsineen.

Puppugeneraattori yskii, mutta vanhana valtiomiehenä kekdin kyllä jargonia vielä virkkeen jos toisenkin verran tähän.

Mutta lopuksi toivotan palstalaisille jutturikasta uutta vuotta 2025 ja muistakaa olla ruokkimatta trolleja, ne muuten p.skoo palstan alustan floodeillaan.

Ps. Pelastakaa k&k-miehet keräys jatkuu, kun viime vuoden aikaan kolehtiin saatiin vaan kaksi nappia, kuivanut purkka ja kolme nikotiinityynyä. Olkaa aktiivisia, että saadaan terapia apuja miehille järjestettyä.

Kiitos.

34

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

👏👏👏

• Köh, köh...yskis! Kiitos, kiitos, ee tarvihe!

• Anonyymi
      • Elekee, elekee, ee tarvihe! 😁

• Minä köyhänä en osallistu Pelastakaa k&k- miehet keräykseen.
      Tein jotakin vielä parempaa..
      .. nappasin itselleni aidon k&k-miehen palstalta noin neljä vuotta sitten.

Mutta hyvä puhe.. tänään jo mokasin kun allekirjoittelin valmiita työmääräyksiä.. kirjoitin ainakin kolmesti 02.01.2024..

• No sinähän oot ottanutkin konkreettisesti osaa ottamalla hoitaaksesi k&k-miehen... siitähän tehtiin muistaakseni ihan luovutuspaperit? 🤔

No niin, ois pitänyt pitää puhe aikaisemmin... nyt ne työmäätäykset on jo myöhästyneitä..😬

• Disseisback kirjoitti:

No sinähän oot ottanutkin konkreettisesti osaa ottamalla hoitaaksesi k&k-miehen... siitähän tehtiin muistaakseni ihan luovutuspaperit? 🤔

No niin, ois pitänyt pitää puhe aikaisemmin... nyt ne työmäätäykset on jo myöhästyneitä..😬

Meillä kun tekee kirjoitusvirheen, se pitää korjata. Korjauksessa tulee selvitä korjauksen syy, allekirjoitus, nimen selvennys ja päivämäärä. Eli jos kirjaan päivämäärän väärin, on pakko uudelleen tehdä koko rimpsu.

Olekko vapailla?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Meillä kun tekee kirjoitusvirheen, se pitää korjata. Korjauksessa tulee selvitä korjauksen syy, allekirjoitus, nimen selvennys ja päivämäärä. Eli jos kirjaan päivämäärän väärin, on pakko uudelleen tehdä koko rimpsu.

Olekko vapailla?

Joo, niin se meilläkin pitää mennä just eikä melkein. Raportointi on osa seurantaa.

Joo, vapailla toista päivää. 🙂

Olekko vapailla?

Tuosta vuoden opettelusta tuli mieleen, niin tyttö halus toisen nimensä kutsumanimekseen. Se on ok, mutta voi luoja, kun on yli 18 vuotta sanonut toisella nimellä, niin on muuten vsikeaa muuttaa käytäntöö...

Lempinimetkin menee nyt uusiks...🤣

• Disseisback kirjoitti:

Joo, niin se meilläkin pitää mennä just eikä melkein. Raportointi on osa seurantaa.

Joo, vapailla toista päivää. 🙂

No.. sepä mukavaa ku saat irtioton arjesta :)

Ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen mulla ei ole joululomaa. Ihan outoa.
        Tyntuu niin tyhmältä käydä pari päivää töissä .. vapaa.. pari päivää töissä .. kolme vapaata..

Talossamme on pakkopekkasia välipäivinä ja nytkin tuotantolinjat on poissa tän loppuviikon.
        Ovat joululomalla.. hmph.. tai jollakin hiton uudenvuoden sapattivapaalla.

Mä olen tehnyt töitä kaikki paitsi pyhät. En ole enää töissä tuotantolinjalla, niin en saa joululomaa.

Toisaalta, kun mulla ei ole pakkopekkasia, niin saan käyttää ne haluamallani ajanjaksolla. Omiin tarpeisiini.

Toista se on sulla.. mä en osaisi ollenkaan sun rytmissäsi olla.
        Mulle tää 7-16 päiväduuni on ainoa mitä haluan tehdä.

Mites,, alkaiskos juttusuoni pulppuilemaan? Sinkkuloita jo iso ikävä. Ja sä olet mahtava tarinankertoja.

• Disseisback kirjoitti:

Tuosta vuoden opettelusta tuli mieleen, niin tyttö halus toisen nimensä kutsumanimekseen. Se on ok, mutta voi luoja, kun on yli 18 vuotta sanonut toisella nimellä, niin on muuten vsikeaa muuttaa käytäntöö...

Lempinimetkin menee nyt uusiks...🤣

Oho!

Toi on muutens vaikeaa. Isosiskon etunimi on Mari, mutta sitä ei ole koskaan käytetty muuta kuin virallisissa papereissa. Hänen toka nimensä on ollu aina käytössä.. en oikeasti edes tunnista hänen nimeään jos käytetään hänen koko nimeään.

En vain osaa.

Hän yritti vaihtaa sitä virallisesti, mutta ei onnistunut.

Tytsy siis on pyytänyt teitä käyttämään tokaa nimeään? Vai ihan virallisestikko vaihtanut?

No.. sepä mukavaa ku saat irtioton arjesta :)

Ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen mulla ei ole joululomaa. Ihan outoa.
        Tyntuu niin tyhmältä käydä pari päivää töissä .. vapaa.. pari päivää töissä .. kolme vapaata..

Talossamme on pakkopekkasia välipäivinä ja nytkin tuotantolinjat on poissa tän loppuviikon.
        Ovat joululomalla.. hmph.. tai jollakin hiton uudenvuoden sapattivapaalla.

Mä olen tehnyt töitä kaikki paitsi pyhät. En ole enää töissä tuotantolinjalla, niin en saa joululomaa.

Toisaalta, kun mulla ei ole pakkopekkasia, niin saan käyttää ne haluamallani ajanjaksolla. Omiin tarpeisiini.

Toista se on sulla.. mä en osaisi ollenkaan sun rytmissäsi olla.
        Mulle tää 7-16 päiväduuni on ainoa mitä haluan tehdä.

Mites,, alkaiskos juttusuoni pulppuilemaan? Sinkkuloita jo iso ikävä. Ja sä olet mahtava tarinankertoja.

No en tiedä onko tällä erikoisempaa irtiottoa, välillä vaan ei töissä tartte käydä kiireiden keskellä... sitten kun lomat alkaa, voin jotain irtiottoa tehdä. 🤔

En mä tiedä... ei täällä jotenkaan ole enää sellaista eloa, mistä vois juttua kirjoittaa. Suurin osa anonyymien kirjoittelua, eikä niistä oikein tiedä mitään... enkä muutenkaan taida jaksaa...🙄

Oho!

Toi on muutens vaikeaa. Isosiskon etunimi on Mari, mutta sitä ei ole koskaan käytetty muuta kuin virallisissa papereissa. Hänen toka nimensä on ollu aina käytössä.. en oikeasti edes tunnista hänen nimeään jos käytetään hänen koko nimeään.

En vain osaa.

Hän yritti vaihtaa sitä virallisesti, mutta ei onnistunut.

Tytsy siis on pyytänyt teitä käyttämään tokaa nimeään? Vai ihan virallisestikko vaihtanut?

Joo. Virallisti sen kutsumanimekseen tänään.

Ja vaikeaa se on, mutta joku aika kun vaan sinnikkäästi opettelee, niin kyllä se siitä alkaa mennä käyttöön. 🙂

• Disseisback kirjoitti:

No en tiedä onko tällä erikoisempaa irtiottoa, välillä vaan ei töissä tartte käydä kiireiden keskellä... sitten kun lomat alkaa, voin jotain irtiottoa tehdä. 🤔

En mä tiedä... ei täällä jotenkaan ole enää sellaista eloa, mistä vois juttua kirjoittaa. Suurin osa anonyymien kirjoittelua, eikä niistä oikein tiedä mitään... enkä muutenkaan taida jaksaa...🙄

Just fine.. jos siltä tuntuu.
        Ja missään nimessä ei saa lähtee pakolla mukaan.

Alkusyksystä ei ollut juuri ketään paikalla, mutta nyt taas näkyy nimimerkkejä enempi.
        Samapa tuo.. kai.

Sun tarinat ovat vain odotettuja ja niin viihteellisiä. Sillä kyselin. Olet lahjakas tarinoitsija.

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Virallisti sen kutsumanimekseen tänään.

Ja vaikeaa se on, mutta joku aika kun vaan sinnikkäästi opettelee, niin kyllä se siitä alkaa mennä käyttöön. 🙂

Hei kuule, siinä menee monta vuotta. Ja sinnikkyydellä se onnistuu.

Tytsysi kai haluaa jonkinmoisen uuden alun vai onko hää vaan aina inhonnut nimeään?

Systerille kävi niin, että pian naimisiinmenonsa jälkeen hän kävi lääkärissä ja kun häntä huudettiin etunimellä ja uudella sukunimellään, ei hän tunnistanut itseään kutsuttavaksi.

Sama oli mulla, kun hoideltiin äiteen paperiasioita niin en tunnistanut hänen nimeään niistä.

Kun aivot nimeävät asian tai henkilön joksikin, siitä on todella vaikeaa oppia ulos.

• Anonyymi

Ätmien tukiyhdistys palkitsee sinut varmasti avokätisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ätmien tukiyhdistys palkitsee sinut varmasti avokätisesti.

En tunne yhtään ätmiä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En tunne yhtään ätmiä.

K&k = ätmi

• Anonyymi kirjoitti:

K&k = ätmi

Kiltti ja kunnollinen on ehdottomasti taiteenlaji. Vaatii selkärankaa ja rohkeutta olla sellainen. Siis k&k.
        Mitään tekemistä minkään ätmiyden kanssa.

Just fine.. jos siltä tuntuu.
        Ja missään nimessä ei saa lähtee pakolla mukaan.

Alkusyksystä ei ollut juuri ketään paikalla, mutta nyt taas näkyy nimimerkkejä enempi.
        Samapa tuo.. kai.

Sun tarinat ovat vain odotettuja ja niin viihteellisiä. Sillä kyselin. Olet lahjakas tarinoitsija.

Joo, siihen tarttee sellaisen näkemyksen tyypeistä ja vähän taustaa tarinoista, mitä sit värjäilee...

Ehkä mä en itse ole sillä silmällä enää palstaa lukenut tms. Mutta on vähän tarinaboksi tyhjä...🙂

Hei kuule, siinä menee monta vuotta. Ja sinnikkyydellä se onnistuu.

Tytsysi kai haluaa jonkinmoisen uuden alun vai onko hää vaan aina inhonnut nimeään?

Systerille kävi niin, että pian naimisiinmenonsa jälkeen hän kävi lääkärissä ja kun häntä huudettiin etunimellä ja uudella sukunimellään, ei hän tunnistanut itseään kutsuttavaksi.

Sama oli mulla, kun hoideltiin äiteen paperiasioita niin en tunnistanut hänen nimeään niistä.

Kun aivot nimeävät asian tai henkilön joksikin, siitä on todella vaikeaa oppia ulos.

Toivottavasti ei menis vuosia, mutta voi silti olla hankalaa.

Hän varmaan tykkäs ottaa uuden alun tms. En ole tarkemmin kysellyt. 🙂

Joo, noissa virallisissa papruissa on viralliset nimet...

• Aplodit! 👏👏👏

Olin jo ehtinyt odottaa palstalle ja palstalaisille omaa Uuden Vuoden puhetta.
      Kaunis kiitos! 😁

• Niin! Oletko jo kiittänyt Disseä kauniisti, hyvästä puheesta?

• tosi.typy kirjoitti:

Niin! Oletko jo kiittänyt Disseä kauniisti, hyvästä puheesta?

Oho! Täältä välistä häviää omituisesti asiallisia viestejä! 🤔

• tosi.typy kirjoitti:

Oho! Täältä välistä häviää omituisesti asiallisia viestejä! 🤔

Ei uutta tämän sivuston alla. 😁

• Anonyymi

kamm4e volöo,sytää,str4ypm---r5'ä,åedu7---

Kansakaiset; Melko Kikkare, kuin omani kakkapöle... Nelko Tittare, Westa dönstaewe, ippeliäsi ruijotellen näin Alkeksi..

• Vuodet ne vaihtuu ja maailma rullaa, mutta nivesmies jaksaa painattaa omaan tyyliinsä. 💪

• Anonyymi

weaw-Swnrin wlli-pewaiswnrin UUswn alku puhe kun tuli,k laitoin oven kiinni ja aloin pelaamaan Duke Bukem Diewcer oekuö jibeekka,,

• Anonyymi

noiaa PELEIAAÄ NIIN JOKU dRIVER- sAN dRANCISCO..OLI LYHYEN AIKAA CAPAANA dULL PELI, KN JOKU OIKEUSRIITA NAPPASIN ON SE VOI HURJASTELLA MIELIN MÄÄRIN DODGE r/R CHANGERILLAKINJNE..

• Mahtava puhe! 😄

Aika hienon tittelin sinä ja Rande olitte saaneet toisessa ketjussa, palstan johtajat 😁

• Joo. 😃

Pitää vetää sit roolia ja laitella puhetta. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Joo. 😃

Pitää vetää sit roolia ja laitella puhetta. 😁

Kyllä, teiltä odotetaan nyt asianmukaista otetta palstan johtamisessa 😂 Sitä ei voi luvata, että palstalaiset suostuu tulla johdetuiksi 😁

• Aletheias kirjoitti:

Kyllä, teiltä odotetaan nyt asianmukaista otetta palstan johtamisessa 😂 Sitä ei voi luvata, että palstalaiset suostuu tulla johdetuiksi 😁

Johdetaan esimerkin kautta. 😄

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      225
      8934
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      42
      6782
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      169
      4759
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      126
      3051
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      102
      1848
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      266
      1824
    7. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      1558
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1297
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      75
      1291
    10. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      82
      1254
    Aihe