Jotka osaavat ja pystyvät puhumaan ja kertomaan kipeistäkin asioista, loukkaa ne kuulijaa tai ei.
Mikään ihme että tulen toimeen vanhempien miesten kanssa paremmin. Saa nämä nuoremmat leikkiä kotia valitsemallaan tiellä.
Mihinköhän on kadonneet suoraselkäiset miehet?
56
446
Vastaukset
Sellainen vaatii elämän kokemusta ja kypsyyttä. Mistä sitä olisi joku miehenalku vielä saanut?
- Anonyymi
Suoraselkäisyys pitäisi olla asia jonka se isä opettaa pojalleen. Toki kaikilla ei tätä luksusta ole annettu, mutta jotkin perusherrasmies käytösmallit olisi silti hyvä omata. Eikä olla mielin kielin vain niin kauan kun toisella on jotain mitä saattaa haluta..
Anonyymi kirjoitti:
Suoraselkäisyys pitäisi olla asia jonka se isä opettaa pojalleen. Toki kaikilla ei tätä luksusta ole annettu, mutta jotkin perusherrasmies käytösmallit olisi silti hyvä omata. Eikä olla mielin kielin vain niin kauan kun toisella on jotain mitä saattaa haluta..
Onhan se niinkin, että kasvatuksella on oma merkityksensä. Käytöstavat opitaan kotona.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Onhan se niinkin, että kasvatuksella on oma merkityksensä. Käytöstavat opitaan kotona.
Enkä ole itsekään mikään käytöstapojen puolestapuhuja, kaukana siitä, mutta tuollainen nössöys ottaa kypärään ihan kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraselkäisyys ei mielestäni ole vain opittava asia. Se voi olla jo suoraan luonteessa. On vaan luonteeltaan niin suora, avoin ja rehellinen. Mitäpä sitä ylimääräisesti hienostelemaan, ketä se lopulta hyödyttää, ei nyt kaiken aikaa tarvii miettiä viihdyttääkö toista. Asiat asioina, huvi huvina. Siltikin suorapuheisuudessa voi käyttää hienotunteisuutta. Se voi silti olla keskustelevaa ja toista arvostavaa vaikka sanotaan asia kuten itse sen näkee.
Anonyymi kirjoitti:
Suoraselkäisyys ei mielestäni ole vain opittava asia. Se voi olla jo suoraan luonteessa. On vaan luonteeltaan niin suora, avoin ja rehellinen. Mitäpä sitä ylimääräisesti hienostelemaan, ketä se lopulta hyödyttää, ei nyt kaiken aikaa tarvii miettiä viihdyttääkö toista. Asiat asioina, huvi huvina. Siltikin suorapuheisuudessa voi käyttää hienotunteisuutta. Se voi silti olla keskustelevaa ja toista arvostavaa vaikka sanotaan asia kuten itse sen näkee.
Olen myös samaa mieltä tuosta, että luonnekin ratkaisee. Kaikki ei ole kilttejä ja nöyriä luonteeltaan.
- Anonyymi
Hyvin monet ovat heitä, joille ei voi puhua suoraan ja jotkut pahoittavat mieliäkin jos tuo julki omia mielipiteitä asioista. Huomannut senkin, ettei kaikilla ole kykyä vastaanottaa asioita, joita puhuu vähän syvemmin?
Monet ikävät asiat ovat myös sellaisia, että jollei toisella ole omakohtaisia kokemuksia niistä, ei sellainen osaa oikein keskustellakaan sellaisista asioista oikealla tavalla toiselle. Luottamus on myös oltava toiseen, että uskaltaa puhua ikävemmistä asioista toiselle.
Huomannut senkin, että ei se aina ikää katso. Jotkut vanhemmatkin ihmiset ovat aika sokeita asioille tai eivät osaa ottaa kantaa niihin sillai, et siitä huomaisi, että hän on kartalla asioista.
Vaikeat asiat voivat toisille olla jopa outoja ja kokee ne enemmän sitten puhujan huonoudeksi, vaikka itse ei kykene niitä käsittelemään niin kuin toinen toivoisi? Itse ainakin vanhemmiten oppinut sen, että kaikille ei voi puhua samoista asioista samalla tavalla.
Elämä opettaa sanotaan, mutta toisilla on elo niin toisenlaista jolloin jo arki antaa toisenlaiset lähtökohdat kaikelle. Tulee pettymyksiä, kadottaa luottamuksen toisiin ja syntyy epäilyjä, et onko toisesta syntynyt vääränlainen kuva itselle.
Luonne-erot samoin kuin näkemyserot voivat olla toisten kanssa liian suuria, että asioista voisi edes toivoa sopimista toisen kanssa. Silloin parempi ottaa vain etäisyyttä. Kohdannut myös haluttomuutta ymmärtää johtuuko sitten vain siitä, että menee yli hilseen vai onko synnyttänyt toisesta mielikuvan, joka vähemmän mieleen? Täällähän näitäkin väärin ymmärtäjiä on. Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monet ovat heitä, joille ei voi puhua suoraan ja jotkut pahoittavat mieliäkin jos tuo julki omia mielipiteitä asioista. Huomannut senkin, ettei kaikilla ole kykyä vastaanottaa asioita, joita puhuu vähän syvemmin?
Monet ikävät asiat ovat myös sellaisia, että jollei toisella ole omakohtaisia kokemuksia niistä, ei sellainen osaa oikein keskustellakaan sellaisista asioista oikealla tavalla toiselle. Luottamus on myös oltava toiseen, että uskaltaa puhua ikävemmistä asioista toiselle.
Huomannut senkin, että ei se aina ikää katso. Jotkut vanhemmatkin ihmiset ovat aika sokeita asioille tai eivät osaa ottaa kantaa niihin sillai, et siitä huomaisi, että hän on kartalla asioista.
Vaikeat asiat voivat toisille olla jopa outoja ja kokee ne enemmän sitten puhujan huonoudeksi, vaikka itse ei kykene niitä käsittelemään niin kuin toinen toivoisi? Itse ainakin vanhemmiten oppinut sen, että kaikille ei voi puhua samoista asioista samalla tavalla.
Elämä opettaa sanotaan, mutta toisilla on elo niin toisenlaista jolloin jo arki antaa toisenlaiset lähtökohdat kaikelle. Tulee pettymyksiä, kadottaa luottamuksen toisiin ja syntyy epäilyjä, et onko toisesta syntynyt vääränlainen kuva itselle.
Luonne-erot samoin kuin näkemyserot voivat olla toisten kanssa liian suuria, että asioista voisi edes toivoa sopimista toisen kanssa. Silloin parempi ottaa vain etäisyyttä. Kohdannut myös haluttomuutta ymmärtää johtuuko sitten vain siitä, että menee yli hilseen vai onko synnyttänyt toisesta mielikuvan, joka vähemmän mieleen? Täällähän näitäkin väärin ymmärtäjiä on.Hieno kirjoitus ja allekirjoitan täysin.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hieno kirjoitus ja allekirjoitan täysin.
Kiitokset ymmärryksestä, huomannut sinusta, että suoraselkäisyytesi takia saat paljon kuraa niskaan täällä. Tsempit sille, että osaat heidät jättää omaan arvoonsa. Ovat yleensä kyvyttömiä asettumaan sinun asemaan. Heille on turha alkaa selittelemään mitään, koska heillä ei ole edes halua ymmärtää tarkoitus perääsi.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitokset ymmärryksestä, huomannut sinusta, että suoraselkäisyytesi takia saat paljon kuraa niskaan täällä. Tsempit sille, että osaat heidät jättää omaan arvoonsa. Ovat yleensä kyvyttömiä asettumaan sinun asemaan. Heille on turha alkaa selittelemään mitään, koska heillä ei ole edes halua ymmärtää tarkoitus perääsi.
Sen olen oppinut huomaamaan kyllä, että joillekin on turha koittaa edes selitellä mitään, kun eivät suostu ajatteluaan muuttamaan.
- Anonyymi
Ei ne mihinkään kadonnu ole. Ihmiset vaan ei erota ylimielistä päänaukomista rehellisestä suoraan puhumisesta. Kuvitellaan, että on okei sylkeä mitä vaan päin näköä. Ihmiset on vähän joko tai nykyään. Ei arvaa sanoa mitään kuin hissukseen tai sylkee mitä sattuu påin näköä muka hienon suorana luonteena, vaikka on vaan pässi käytökseltään.
Jasumustasusi kirjoitti:
Mikähän siihen on vaikuttanut?
Näyttää siltä, että nykypäivänä moni ei osaa löytää tasapainoa suoran ja kunnioittavan puhumisen välillä. Tämä voi johtua osittain siitä, että kommunikaatio on muuttunut pinnallisemmaksi sosiaalisen median ja digitaalisen viestinnän myötä. Näissä ympäristöissä tunteiden ja sävyn tulkitseminen on vaikeampaa, ja helposti syntyy väärinkäsityksiä. Toisaalta on myös paljon ihmisiä, jotka eivät halua astua konfliktien tai epämukavien tunteiden alueelle, koska pelkäävät loukkaavansa muita tai joutuvansa itse arvostelun kohteeksi.
Kulttuurillakin on vaikutusta. Nykyään korostetaan paljon yksilön oikeuksia ja itsensä ilmaisemista, mutta joskus tämä voi johtaa siihen, että ihmiset unohtavat vastuun ja empatian, joka liittyy avoimeen ja rehelliseen vuorovaikutukseen. Kunnioittava suoruus vaatii kypsyyttä, empatiaa ja rohkeutta – ominaisuuksia, joita ei aina opita, jos esimerkiksi kasvatus tai elämäntilanne ei tue niiden kehitystä.
Voisiko olla niin, että tässä ajassa rehellisyys ja suoruus koetaan joskus uhkaavana tai epätoivottuna, koska moni pelkää arvostelua tai haluaa miellyttää kaikkia? Toisaalta sekin voi vaikuttaa, että ihmiset ovat nykyään herkempiä ja vähemmän tottuneita käsittelemään vaikeita asioita suoraan.
-chatgpt- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mikähän siihen on vaikuttanut?
Kasvatuksen puute, lähinnä siis vanhemmuuden vastuun ottaminen. Veikkaan niin. Lapsille on tehtävä selväksi miten ei muita kohdella ja miten käyttäydytään. Muuten menee helposti vituralleen. Jotkut lapset on fiksumpia itseohjautumaan, toiset taas on ihan rajattomia jollei joku niitä vedä.
Jasu - Anonyymi
Kyllä ne erottaa, ja jos omalla veemäisellä käytöksellään tietää saavansa vastapuolen reagoimaan ja edelleen jatkaa sitä, niin voi syyttää itseään. Kaikki vaiva ja sekoilu vain sen takia että suoraselkäisyyttä ei löydy kuin silloin, kun se palvelee jotenkin omaa etua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne erottaa, ja jos omalla veemäisellä käytöksellään tietää saavansa vastapuolen reagoimaan ja edelleen jatkaa sitä, niin voi syyttää itseään. Kaikki vaiva ja sekoilu vain sen takia että suoraselkäisyyttä ei löydy kuin silloin, kun se palvelee jotenkin omaa etua.
Ne erottaa juu, mutta moni ei itse erota itseään kumpiko on. Mielestään on suora vaikka onkin vaan moukka. Suoraan voi puhua niinkin ettei hyökkää henkilöön.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Kasvatuksen puute, lähinnä siis vanhemmuuden vastuun ottaminen. Veikkaan niin. Lapsille on tehtävä selväksi miten ei muita kohdella ja miten käyttäydytään. Muuten menee helposti vituralleen. Jotkut lapset on fiksumpia itseohjautumaan, toiset taas on ihan rajattomia jollei joku niitä vedä.
JasuSe johtaa siihen lopulta on poliisit ja vartijat niitä kasvattajia, ja sekään ei ole oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne erottaa juu, mutta moni ei itse erota itseään kumpiko on. Mielestään on suora vaikka onkin vaan moukka. Suoraan voi puhua niinkin ettei hyökkää henkilöön.
JasuSehän tässä pointti onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSiinä vaiheessa kun alkaa tulla sinä, sinulta, sinua jne. Mennää henkilöön eikä asiaan. Siinä hälvenee monella se asiallisuuden raja.
Se on jo syyttelyä, eikä enää asiallista kritiikkiä ja suoruutta. Keskustelusta katoaa mielekkyys, jos joku kohdistaa kiukkuaan suoraan johonkin tyyppiin, vaikka asia vituttaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun alkaa tulla sinä, sinulta, sinua jne. Mennää henkilöön eikä asiaan. Siinä hälvenee monella se asiallisuuden raja.
Se on jo syyttelyä, eikä enää asiallista kritiikkiä ja suoruutta. Keskustelusta katoaa mielekkyys, jos joku kohdistaa kiukkuaan suoraan johonkin tyyppiin, vaikka asia vituttaa.
JasuMyönnän syyllistyneeni tuollaiseen, mutta se on ollut suoraa reagointia omaan kohteluuni, ei sillä että itseäni puolustelisin. Joskus kaikissa on syytä ja silloin on parempi siirtyä mielekkäämmille laitumille.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Se johtaa siihen lopulta on poliisit ja vartijat niitä kasvattajia, ja sekään ei ole oikein.
Ja vankilat. Niin, kaikkien ei pidä lisääntyä. Fakta joka joskus loukkaa kun osuu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän tässä pointti onkin.
Okei. 👍
Jasu
- Anonyymi
Natsimies on sellainen . Ei tunne empatiaa ja kaikki pahuus on arkipäiväistä .
- Anonyymi
No kai se itsesuojeluvaisto sanoo parempi olla hiljaa kuin huomauttaa esim ruoka on vähän suolatonta tai joutuu lusikoimaan omaa verta olevaa soppaa eli nenästä vuotaa verta solkenaan lautaselle ja sattuu itkettää ja joutuu syömään lautasen tyhjäksi kun sai kokin nyrkistä ja jos kokki kysyy otatko lisää niin parempi ottaa ja toivoo tyrehtyis nenä eli itsesuojelu vaisto
- Anonyymi
Eli suoraselkäisyys tai väkivalta.. No ei se onneksi noin mene irl, toivon mukaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suoraselkäisyys tai väkivalta.. No ei se onneksi noin mene irl, toivon mukaan...
No jokainen mies tietää ei kannata haastaa vahvempaa turhaan aina itse kärsii seurauksista eli parempi miellyttää vahvempaa päällikköä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jokainen mies tietää ei kannata haastaa vahvempaa turhaan aina itse kärsii seurauksista eli parempi miellyttää vahvempaa päällikköä
Ei mies tiedä, mutta nyhveröt kylläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä kerrassaan omituinen kommentti.
- Anonyymi
Eikö se tule ulkopuolelta tuo arvio suoraselkäisyydestä.
Voi sanoa, että p y r i n suoraselkäisyyteen tai rehellisyyteen.
Jos sanoo, että olen suoraselkäinen, rehti ja aijaijai sentään, jos lupaa jotakin, eikä pysty pitämään sanaansa.
Aijai.
Mitäs nainen tästä sanoo?
Vilma - Anonyymi
Mun mielestä täälläkin on suoraselkäisen oloisia miehiä.
- Anonyymi
Kiitos paljon.
- Anonyymi
En osaa tuohon sanoa, koska en tunne ketään, mutta kommentoin, jos jokin ajatus kiehtoo.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa tuohon sanoa, koska en tunne ketään, mutta kommentoin, jos jokin ajatus kiehtoo.
VilmaHaetko jotain viihdearvoa suoraselkaisyydestä kun siitä on nimenomaan poistettu kaikki turha ja jäljelle jäänyt vain olennainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haetko jotain viihdearvoa suoraselkaisyydestä kun siitä on nimenomaan poistettu kaikki turha ja jäljelle jäänyt vain olennainen.
Oletko sitä mieltä, että jos jokin ajatus kiehtoo, se on suoraan verrannollinen viihdearvoon.
Voivoi.
Ajatus -> viihdearvo. Miten S i n ä nämä menit yhdistämään ja päättelemään jotain aivan kummallista. En minä tuollaista tarkoita. Yritän ymmärtää, jos et ymmärrä.
No.
Vilma
- Anonyymi
Mene vaikka Ylikselle tai X:ään jakamaan mielipiteitäsi tai vaikka kuviasi, niin saat sitä myöden rehellistä kommenttia nuoriltakin miehiltä, että juokset itkien terapeutille.
- Anonyymi
Nuoret miehet ovat usein siinä vaiheessa, ettei heidän tarvitse miettiä rehellisyyttä, bailata vaan ja antaa mennä 😊
- Anonyymi
Eikö aloituksessa juuri sanottu, että rehellisyys ois aika ok! En tiedä mikä lapatossu sinä olet mutta minä olen sen verran kovissa keitoissa uitettu että ei paljon niksauttele nuorten miesten mielipiteet, jokaisella saa olla niitä enkä ole täällä miellyttääkseni. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö aloituksessa juuri sanottu, että rehellisyys ois aika ok! En tiedä mikä lapatossu sinä olet mutta minä olen sen verran kovissa keitoissa uitettu että ei paljon niksauttele nuorten miesten mielipiteet, jokaisella saa olla niitä enkä ole täällä miellyttääkseni. :D
Niin, olisihan se aika epäloogista ottaa "neuvoja" vastaan nuorilta miehiltä. Ehkä heiltä voisi saada niksejä esim. kuinka nopeuttaa esim. kaljan juontia jos siihen olisi tarvetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mene ja kokeile. Tosin myös nykyajan nuoret on opetettu käyttäytymään hyvin vanhusten seurassa, joten vaste ei liene toivottu jos haastelet naamallasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mene ja kokeile. Tosin myös nykyajan nuoret on opetettu käyttäytymään hyvin vanhusten seurassa, joten vaste ei liene toivottu jos haastelet naamallasi.
Nyt kyllä sanon tähän oman havainnon. Nykyajan nuoret ovat jakaantuneet ainakin kahteen kastiin. On tosiaan niitä, jotka osaavat käyttäytyä tosin hyvin ja kohteliaasti ja näyttää sen tulevan ihan luonnostaan. On myös paljon sellaisia, joilla ei ole mitään käytöstapoja, vanhemnmilla ei ole ollut ehkä aikaa koskaan niitä opettaa, yhteiskunta ei välitä asiasta ja itsekkään ei näe tai osaa itseään sillä osa-alueella kehittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menit puolustuskannalle heti, joten ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa. Naamani on hyvin ok joten parempaa onnea ensi kerralla töräysyrityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menit puolustuskannalle heti, joten ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa. Naamani on hyvin ok joten parempaa onnea ensi kerralla töräysyrityksiin.
Kelaapa ketjua taaksepäin tai vilkaise vaikka peilistä kuka sortui ad hominemiin heti lähtöönsä. On rehellisyyttä todeta, että ikä näkyy naamasta, jos tämä jo keitti sinulla yli, lienet itse se lapatossu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelaapa ketjua taaksepäin tai vilkaise vaikka peilistä kuka sortui ad hominemiin heti lähtöönsä. On rehellisyyttä todeta, että ikä näkyy naamasta, jos tämä jo keitti sinulla yli, lienet itse se lapatossu.
En ole mennyt henkilökohtaisuuksiin missään vaiheessa, voin toki mennä jos haluat
Jos rinnastat iän näkymisen jotenkin negatiivisesti ihmisen ulkomuotoon niin sehän kertoo karua kieltä sinusta itsestäsi. Koitas nyt.
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20123927
25% eli neljännes alle 35-vuotiaista miehistä on sitä mieltä, että nainen voi ansaita häneen kohdstuvan väkivallan. Kaikista miehistä näin ajattelee viidennes.
Näin sairasta porukkaa. Mitä tähän voi sanoa.
I rest my case.- Anonyymi
Tuohan alkaa mennä venäläisten miesten suuntaan tuo ajattelu ja käytöskin.
Ennemminkin kysyisin mihin on kadonneet suoraselkäiset ihmiset.. suoraselkäisiä naisia on selkeästi vähemmän kuin suoraselkäisiä miehiä.
Itse kuulun kai joihinkin ameebojen tai mustekalojen lahkoon, silti arvostan selkärankaa. Eihän suoraselkäisyys tarkoita pelkästään sitä, että toteaa muiden virheitä. Selkärankaa vaaditaan, että osaa myöntää omat virheensä.
Suoraselkäisyyteen ei tarvita kuin rohkeutta.- Anonyymi
Niin, tai se voi näyttää rohkeudelta, mut voi olla ettei anna itselleen edes mahdollisuutta ilmaista asioita kierrellen ja kaarrellen.
- Anonyymi
On helpompi löytää suoraselkäinen kahden kesken ja hetkeksi, kuin yhteisönä. Ei kukaan muukaan sanonut mitään. Tein vain niinkuin muutkin. Seurasin vain perässä. En tiedä mistään mitään. - cu-
- Anonyymi
Yym, omien virheiden myöntäminen on helppoa, kun on rehellinen itselleen. Silleen mä olen oppinut puhumaankin asioista kuten ne nään ja koen, myös omat mokani. Olemalla rehellinen itselleni silläkin seurauksella, että saan kuulla kunniani. Sitten kuullaan ja sitten opitaan jos opittavaa on.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yym, omien virheiden myöntäminen on helppoa, kun on rehellinen itselleen. Silleen mä olen oppinut puhumaankin asioista kuten ne nään ja koen, myös omat mokani. Olemalla rehellinen itselleni silläkin seurauksella, että saan kuulla kunniani. Sitten kuullaan ja sitten opitaan jos opittavaa on.
JasuMun mielestä ihminen ei opi mitään todella, jollei uskalla olla raatorehellinen. Se on huono homma, jos pitää pää työntää puskaan ja inttää en halua kohdata asiaa, en halua kuulla, en halua, en halua.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
On helpompi löytää suoraselkäinen kahden kesken ja hetkeksi, kuin yhteisönä. Ei kukaan muukaan sanonut mitään. Tein vain niinkuin muutkin. Seurasin vain perässä. En tiedä mistään mitään. - cu-
Niinhän sitä sanotaan, että joukossa tyhmyys tiivistyy..
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä ihminen ei opi mitään todella, jollei uskalla olla raatorehellinen. Se on huono homma, jos pitää pää työntää puskaan ja inttää en halua kohdata asiaa, en halua kuulla, en halua, en halua.
JasuTuosapa on se pointti juurikin. Suoraselkäisyyteen tosiaan vaaditaan rehellisyyttä. Mutta onkin taito olla suoraselkäinen ja rehellinen hienotunteisesti.
Muuten saattaa olla vain moukka. No.. liioittelen ehkä hieman..
Räyhääminen asiasta kuin asiasta ei ole rehellisyyttä tai suoraselkäisyyttä nähnytkään.
Säkin saatat joskus pikkuisen räyhääntyä, mutta menet silti rehellisyydellä. Mikä on oikeasti yksi sun parhaita puoliasi nykyään. Rehellisyys siis.
Minä puolestani olen alkanut pikkuisen valehtelemaan irl. Olen luopumassa raatorehellisyyden tuomasta itsekunnioituksesta hienotunteisuuden alttarille.
Tullut siihen lopputulemaan, että kaikki ääripäät on huonosta. Riittää kun asian suorittaa 70 prosenttisesti. Sillain lempeästi.
Jopa rehellisyyden.
Täällä en koe olevan tarpeen valehdella, minä piut paut veisaan mitä minusta ajatellaan. Kun harva mknua oikeasti tuntee.
Vähän samaa mieltä kuin Pirppis. Yleensäkään ei tunnu olevan suoraselkäisiä ihmisiä, jotka sen lisäksi uskaltavat sanoa mitä mielessä liikkuu. Se puhuminen on hirmu vaikeaa.
Tuntuu, että täytyy olla a) humalassa, b) suutuksissa, kiihtyneessä tilassa puolustuskannalla tai c) molemmat ed. mainitut yhtäaikaa...
Sitten se jokin saattaa tulla sieltä ulos, mikä selkeästi vaivaa ja näkyy koko olemuksessa.
Monissa mun suhteissa sai kuulla jostain epäkohdasta tms. silloin, kun oli jokin konfliktintapainen, missä itse vaikks kritisoin toisen käytöstä tms. Sitten sieltä tulee, että sinä oot/teet jotain....
Käytännössä, jos tänä päivänä haluaa avoimen ja rehdin suhteen johonkin ihmiseen, hanki selvännäkijän kristallipallo. 😂- Anonyymi
Ihmisiä pitää haastaa eri yhteyksissä eikä vaieta. Jos tietää, että toiminta jossain ei ole ok.
Ensi viikolla tulee törmäyskurssi ja tiedän sen ennakkoon.
Suhmurointi ja pikkupikkukähmintä ei ole suoraselkäistä.
En siedä yhtään.
Muutoin en välitä hirveästi määritellä ihmisiä, muita ihmisiä. Annan heidän olla sellaisia, miten esiintyvät. Mutta teot ja ajatukset ja arvot ilmaisevat paljon. Niistä voi keskustella ja tuleekin.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2258934Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.426782Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1694759- 1263051
- 1021848
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2661824Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81558Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191297Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll751291- 821254