Hänet? Lupauksia tipattomasta kuukaudesta? Ihmisten tapaamista? Elokuvia? Musiikkia? Mitä tammikuu tuo sinun elämääsi?
Mitä tammikuu tuo tullessaan?
37
367
Vastaukset
- Anonyymi
Henkisesti hyvinvoivia ihmisiä :) Kova yritys, kun väärinkäsitysten määrä on lukematon. Alkaa olemaan keinot vähissä. Älä kysy lisää...tai älä ainakaan sulje minua kättelylokeroon, kuin olisin spitaalinen.
ps. Se oli vitsianonyymi: "Henkisesti hyvinvoivia ihmisiä :) Kova yritys, kun väärinkäsitysten määrä on lukematon. Alkaa olemaan keinot vähissä. Älä kysy lisää...tai älä ainakaan sulje minua kättelylokeroon, kuin olisin spitaalinen.
ps. Se oli vitsi"
Ehkä tammikuu tuo paljon henkisesti hyvinvoivia suomalaisia, sillä on väitetty, että suomalaiset olisivat maailman onnellisin kansa? Kaikki eivät voi hyvin tai ainakaan eivät ole tammikuussa onnellisia, mutta ehkä suurin osa suomalaisista? Itse en ole tällä hetkellä täysin onnellinen, mutta ilmeisesti myöhemmin tässä kuussa. Tai ehkä olenkin, sillä tarkemmin ajateltuna talouteni on vähän alamaissa, sillä lupasin kaverilleni 200 euroa lainaa. Sitten hän on minulle velkaa 2750 euroa. Toiveissa on saada koko raha aikanaan takaisin.
- Anonyymi
Tipaton kuukausi. Olen hakenut töihin muutaman kuukauden sijaisuuteen, mutta en oikeastaan halua tehdä kokoaikaista ja siksi ehkä teen mieluummin keikkatyötä.
anonyymi: "Tipaton kuukausi. Olen hakenut töihin muutaman kuukauden sijaisuuteen, mutta en oikeastaan halua tehdä kokoaikaista ja siksi ehkä teen mieluummin keikkatyötä."
Hyvää tipatonta kuukautta ja menestystä työelämässä. Itse olin tosi onnellinen vuosia sitten, kun sain töitä! :)
- Anonyymi
Kunnon tissuttelua joka viikonloppu 💪
Musiikki kuuluu mun elämään päivittäin. Jos en kuuntele musiikkia, niin olen laulamassa. Tammikuu tuo mukanaan pidemmän päivän ja lupauksen tulevasta kesästä.
Mu5tasydän: "Musiikki kuuluu mun elämään päivittäin. Jos en kuuntele musiikkia, niin olen laulamassa. Tammikuu tuo mukanaan pidemmän päivän ja lupauksen tulevasta kesästä."
Joo nyt on päivät pidentyneet. Laitetaan nyt tähän vielä talvinen laulu, josta ehkä pidät?
https://www.youtube.com/watch?v=upH1QZU4Z0Y
- Anonyymi
Ei sitä koskaan tiedä mitä tuo tullessaan. Päivä kerrallaan, sittenhän sen näkee.
Jasu"Ei sitä koskaan tiedä mitä tuo tullessaan. Päivä kerrallaan, sittenhän sen näkee.
Jasu"
Joo ei koskaan tiedä mitä tuo tullessaan. Itse pelasin viikko sitten vakioveikkausta. Yhdeksän euron panoksella sain vähän yli 10 euroa voittoa. Jotenkin on tunne, että ei tiedä koskaan milloinka se 13 oikein napsahtaa kohdalleen.
Laitetaan sinulle tuttua musiikkia. Vieläkö norjalainen A-haa iskee? Mitä musiikkia nykyisin kuuntelet?
https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Ei sitä koskaan tiedä mitä tuo tullessaan. Päivä kerrallaan, sittenhän sen näkee.
Jasu"
Joo ei koskaan tiedä mitä tuo tullessaan. Itse pelasin viikko sitten vakioveikkausta. Yhdeksän euron panoksella sain vähän yli 10 euroa voittoa. Jotenkin on tunne, että ei tiedä koskaan milloinka se 13 oikein napsahtaa kohdalleen.
Laitetaan sinulle tuttua musiikkia. Vieläkö norjalainen A-haa iskee? Mitä musiikkia nykyisin kuuntelet?
https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914Kuuntelen mitä milloinkin, ei vaan ole musiikin tarvetta kovin usein tällä hetkellä.
Mulla on enemmänkin nyt viime aikoina ollut hiljaisuuden kaipuuta, joten olen kuunnellut hiljaisuutta.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Kuuntelen mitä milloinkin, ei vaan ole musiikin tarvetta kovin usein tällä hetkellä.
Mulla on enemmänkin nyt viime aikoina ollut hiljaisuuden kaipuuta, joten olen kuunnellut hiljaisuutta.
Jasu"Kuuntelen mitä milloinkin, ei vaan ole musiikin tarvetta kovin usein tällä hetkellä.
Jasu"
Hiljaisuuden kuuntelua tammikuussa, mikä ettei, jos haluaa hiljentyä. Kevääseen asti meinaat vaalia hiljaisuutta?- Anonyymi
"Kuuntelen mitä milloinkin, ei vaan ole musiikin tarvetta kovin usein tällä hetkellä.
Jasu"
Hiljaisuuden kuuntelua tammikuussa, mikä ettei, jos haluaa hiljentyä. Kevääseen asti meinaat vaalia hiljaisuutta?Niin kauan, kun koen tarvetta hiljaisuudelle. Vaikka vuoden, jos se sitä vaatii.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan, kun koen tarvetta hiljaisuudelle. Vaikka vuoden, jos se sitä vaatii.
Jasu"Niin kauan, kun koen tarvetta hiljaisuudelle. Vaikka vuoden, jos se sitä vaatii.
Jasu"
Munkeille ja nunnille hiljentyminen sekä hiljaisuus ovat tärkeitä? Itsekin tässä muutama vuosi sitten hiljeennyin jouluksi. Kävin kirkossa ja vietin erilaisen joulun.- Anonyymi
"Niin kauan, kun koen tarvetta hiljaisuudelle. Vaikka vuoden, jos se sitä vaatii.
Jasu"
Munkeille ja nunnille hiljentyminen sekä hiljaisuus ovat tärkeitä? Itsekin tässä muutama vuosi sitten hiljeennyin jouluksi. Kävin kirkossa ja vietin erilaisen joulun.Varmaan ihmisille, jotka pohdiskelee paljon hiljaisuus on tarpeen. Samoin jos uupuu herkästi härdellistä mitä arki nykyään tahtoo olla. Pitäisi olla jatkuvasti kaikessa menossa mukana (oletusarvo nykyään).
Hiljaisuusretriitti on hyväksi kelle vaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ihmisille, jotka pohdiskelee paljon hiljaisuus on tarpeen. Samoin jos uupuu herkästi härdellistä mitä arki nykyään tahtoo olla. Pitäisi olla jatkuvasti kaikessa menossa mukana (oletusarvo nykyään).
Hiljaisuusretriitti on hyväksi kelle vaan.
JasuMä oon muksusta asti ollut sellainen välillä omiin oloihini vetäytyjä. Keräilly voimiani ja uppoutunut aatoksiini, ihmetelly ympäristöäni ja tuumaillut. Vanhemmiten vaan väsyn entistä herkemmin kaikkeen itselleni ylilyövään.
Koskee lähinnä sosiaalisuuden piirejä, mitkä sisältää vuorovaikutusta paljon, valveilla oloa ja aivojen ärsykkeiden vastaanottoa.
Silloin hiljaisuus on hyvä keino saada hermosto rauhoittumaan, mieli lepoon. 🙂
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mä oon muksusta asti ollut sellainen välillä omiin oloihini vetäytyjä. Keräilly voimiani ja uppoutunut aatoksiini, ihmetelly ympäristöäni ja tuumaillut. Vanhemmiten vaan väsyn entistä herkemmin kaikkeen itselleni ylilyövään.
Koskee lähinnä sosiaalisuuden piirejä, mitkä sisältää vuorovaikutusta paljon, valveilla oloa ja aivojen ärsykkeiden vastaanottoa.
Silloin hiljaisuus on hyvä keino saada hermosto rauhoittumaan, mieli lepoon. 🙂
JasuHyvää hiljaisuutta näin talviaikaan. Jotkut taitavat nukkua nyt jonkinlaista talviunta ja ovat erilaisia kuin kesällä?
Mitä tammikuu tuo tullessaan?
- Tammikuu on aika yllätyksetön kuukausi. Pysähtyneisyyden aika ja kevään odotusta (ehkä se sieltä joskus tulee, vai onko toiveajattelua?)
Lupauksia tipattomasta kuukaudesta?
- Tipaton tammikuu sopii minulle, se yleensä kestää toukokuuhun asti (kuten viime vuosinakin).
Ihmisten tapaamista?
- Tammikuussa ihmiset ovat vähän jähmeitä tapaamaan. Osa on selvästi talvihorroksessa.
Elokuvia?
- Viikolla katsoin kotimaisen leffan "Häät enne hautajaisia". Nyt katson maratoonina kotimaista sarjaa "Queen of Fucking Everything". Tämä on vielä kesken ...
Musiikkia?
(tämä soi juuri nyt ...)
Bryn Christopher - The Quest
https://youtu.be/GM-3FfOVuQ0?si=PGmxaQIUHEXGNwvk
Mitä tammikuu tuo sinun elämääsi?
- Hiljaiseloa, mielenrauhaa, palautumista (siivosin jo joulun pois kuleksimasta).
Ensi maanantaiksi varasin ajan kampaajalle. Siinä ne jännittävimmät tammikuun tapahtumat tällä kertaa. 😁
Kiitos gallupista! 😃Kiitos monipuolisesta vastauksesta. Musiikkivideo oli tosi hyvä, kiitos siitä. Onko toukokuussa joku vappupicknikki, joka katkaisee vuoden alussa alkaneen tipattomanajan?
Kiitos monipuolisesta vastauksesta. Musiikkivideo oli tosi hyvä, kiitos siitä. Onko toukokuussa joku vappupicknikki, joka katkaisee vuoden alussa alkaneen tipattomanajan?
Toukokuussa on aina paljon juhlimisen aihetta. Vappu, äitienpäivä, synttärit (omat ja ystävien). Silloin juhlitaan kevättä, sekä rankan talven päättymistä.
Ehkä otamme myös lasillisen kuohuvaa ja kohotamme maljan keväälle, sekä tulevalle kesälle.- Anonyymi
Kyllä sinun pitää opetella ottamaan kunnolla ainakin kerran kuussa.
tosi.typy kirjoitti:
Toukokuussa on aina paljon juhlimisen aihetta. Vappu, äitienpäivä, synttärit (omat ja ystävien). Silloin juhlitaan kevättä, sekä rankan talven päättymistä.
Ehkä otamme myös lasillisen kuohuvaa ja kohotamme maljan keväälle, sekä tulevalle kesälle.tosi.typy: "Toukokuussa on aina paljon juhlimisen aihetta. Vappu, äitienpäivä, synttärit (omat ja ystävien). Silloin juhlitaan kevättä, sekä rankan talven päättymistä.
Ehkä otamme myös lasillisen kuohuvaa ja kohotamme maljan keväälle, sekä tulevalle kesälle."
Kuulostaa kivalta. Itse en enää ota vappuna, sillä sekoilin joskus nuorempana railakkaasti vappuna. Hienoa, kun juhlitte kevättä, äitienpäivää ja synttäreitä.Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinun pitää opetella ottamaan kunnolla ainakin kerran kuussa.
Ei sovi minulle. Kesällä ehkä useammin? Ystäväporukalla ja seurassa, terdellä. Talvella ei vaan maistu, eikä ole fiiistä. Enkä ole oppinut koskaan yksinäni kännäämään.
Selvinpäin on hauskempaa. 😁
Tämä saitti herjaa minua botiksi, eikä päästä vastaamaan. Hmph!! 😣- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Ei sovi minulle. Kesällä ehkä useammin? Ystäväporukalla ja seurassa, terdellä. Talvella ei vaan maistu, eikä ole fiiistä. Enkä ole oppinut koskaan yksinäni kännäämään.
Selvinpäin on hauskempaa. 😁
Tämä saitti herjaa minua botiksi, eikä päästä vastaamaan. Hmph!! 😣Herjaa botiksi koska alkoholipolitiikkasi on liian konservatiivinen.
Anonyymi kirjoitti:
Herjaa botiksi koska alkoholipolitiikkasi on liian konservatiivinen.
Saatat olla oikeassa. Täällä ei siedetä nollan promillemäärää, siksi herjataan. Saitti syrjii meitä puhtoisia kunnon kansalaisia. 😒☹️
- Anonyymi
FT6''P'ÅÅIIÅ6ÅGÅGTGÖFÄPPÖS¨SÖÖRÄP,DD.DFFD,EDP,DÄOOFRTP,DPFR,.RTÖÖP
OIKEIati huvitti kun Netflixin jo peräti nluray-soittimwwnkin wettä maksau unohtunut ehkä..jooh noniin hoiswsrru - Anonyymi
Uuden kumppanin. Siinä sitä on taas jännäämistä, kestääkö päivän, viikon vai koko tammikuun. Edellinen kesti välipäivät. Kaveri sanoi että ei hän noin paljon harrastavan ihmisen kanssa jaksa olla, hän haluaa rauhallisemman, hiukan kävelyä, saunomista ja Emmerdalea. Hyvä että meni, senkin sohvaperuna.
- Anonyymi
Ilmeisesti lisää ikää ja ajoittain suuria tunteita.
AV"Ilmeisesti lisää ikää ja ajoittain suuria tunteita.
AV"
Ai, sinullakin on tammikuussa synttärit niin kuin minullakin? Nyt alkaa ikä painamaan, kun on täällä taapertanut 70-luvulta lähtien.
Taitaa tulla sellainen touhutipaton tammikuu eli eipä tiedossa mitään sykettä nostattavaa jos ei salitreenejä lasketa, niin ja hiihtoa.
Ihmisiä varmaan kohtaan kun kyselen kiinnostusta osallistua kevään vaaleihin. Ehkä toinen työ tähän nykyisen rinnalle tuomaan vähän sisältöä elämää. Todennäköisesti menee kuitenkin helmikuulle.
Mitä tuossa oidemmän ajan ennusteita katsoin niin tammikuu tuo todennäköisesti ainakin lumitöitä.M184: "Taitaa tulla sellainen touhutipaton tammikuu eli eipä tiedossa mitään sykettä nostattavaa jos ei salitreenejä lasketa, niin ja hiihtoa.
Ihmisiä varmaan kohtaan kun kyselen kiinnostusta osallistua kevään vaaleihin. Ehkä toinen työ tähän nykyisen rinnalle tuomaan vähän sisältöä elämää. Todennäköisesti menee kuitenkin helmikuulle.
Mitä tuossa oidemmän ajan ennusteita katsoin niin tammikuu tuo todennäköisesti ainakin lumitöitä."
Hyviä salitreenejä, hiihtoja ja lumitöitä. Ne ainakin on edessä sinulla tammikuussa. ;)
Perusarkea. Tammikkusta joulukuuhun. Sitä toivon. Ei mitään hypeä vaan tasaista taaperrusta.
Toivoisin, ettei tule mitään rankkoja lumisateita. Sitten pirpana joutuisi aina heittäytymään aurausvallin päälle ja pyöriä alas kadulle.
Jostain kumman syystä edelleen muistisairaanakin muistan sellaisen keskustelun.
Mutta kuitenkin vuosi tuo tullessaan kevään ja sen viikon mittaisen kesän. Kyllä sitä kannattaa odottaa 11,5kk.
Vaikka pidänkin synkästä (dark/death) metallista, niin oikeassa elämässä haluan toivoa ja positiivisuutta kaikille ja kaikkialle.
Jopa niille Etelämantereen pingviineille, jotka toki ovat turvassa jääkarhuilta, mutta syömättä hautovat muniaan todella pitkään.5imiti kirjoitti:
Toivoisin, ettei tule mitään rankkoja lumisateita. Sitten pirpana joutuisi aina heittäytymään aurausvallin päälle ja pyöriä alas kadulle.
Jostain kumman syystä edelleen muistisairaanakin muistan sellaisen keskustelun.
Mutta kuitenkin vuosi tuo tullessaan kevään ja sen viikon mittaisen kesän. Kyllä sitä kannattaa odottaa 11,5kk.
Vaikka pidänkin synkästä (dark/death) metallista, niin oikeassa elämässä haluan toivoa ja positiivisuutta kaikille ja kaikkialle.
Jopa niille Etelämantereen pingviineille, jotka toki ovat turvassa jääkarhuilta, mutta syömättä hautovat muniaan todella pitkään.Juu.. jännä että muistat tuon. Ukemilla aurausvallin yli.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. jännä että muistat tuon. Ukemilla aurausvallin yli.
No joo. Muistisairaat monesti muistavat wanhoja asioita. Hyvänä esimerkkinä altzheimer.
Itselläni tuli onnettomuudessa eikä pahene, mutta oireet ja häiriöt ovat täysin vastaavia.
Toki aivojumpalla saan jopa parannettua muistia hieman.
Mutta ei sillä mihinkään kuuhun mennä, ei minulla koskaan ole ollut mitenkään hyvä muisti.5imiti kirjoitti:
No joo. Muistisairaat monesti muistavat wanhoja asioita. Hyvänä esimerkkinä altzheimer.
Itselläni tuli onnettomuudessa eikä pahene, mutta oireet ja häiriöt ovat täysin vastaavia.
Toki aivojumpalla saan jopa parannettua muistia hieman.
Mutta ei sillä mihinkään kuuhun mennä, ei minulla koskaan ole ollut mitenkään hyvä muisti.Eihän sille mitään mahda. Sillä on mentävä mitä on. Olet kertonut tilanteestasi ja ymmärrän sinua. Ei kunnollista tasapainoa, muisti huono ja välillä aikamoiset kivutkin ymmärtääkseni.
On ihme, että olet ylipäätään hengissä. Mutta kuten isäsikin sanoo, kaikkea et voi laittaa aivovamman piikkiin. Paljon toki voit kuitata sillä, mutta ihan itse valitset miten käyttäydyt muita kohden..
Osaat olla halutessasi aika jyrkkä ja paskamainen, minulle et tosin ollut kuin mukava ja asiallinen. Sinulla on hyvä ja rikas mielikuvitus ja tarinointiasi on ollutkin mukava lukea täällä palstalla.
Kiljupäissäsi joskus sulle tulee ylilyöntejä, mutta vakiväki osaa suodattaa niitä jo. Pääosin olet mukava ja kiva. Hyvä keskustelija. Parempi jopa kuin moni täysaivoinen "normaali" talliainen.
Se, että sulta puuttuu puolet aivoista, ei todellakaan vaikuta siltä. Osaat keskustella ja tiedän että sulla on suuri ja lämmin sydän.Pikku-pirpana kirjoitti:
Eihän sille mitään mahda. Sillä on mentävä mitä on. Olet kertonut tilanteestasi ja ymmärrän sinua. Ei kunnollista tasapainoa, muisti huono ja välillä aikamoiset kivutkin ymmärtääkseni.
On ihme, että olet ylipäätään hengissä. Mutta kuten isäsikin sanoo, kaikkea et voi laittaa aivovamman piikkiin. Paljon toki voit kuitata sillä, mutta ihan itse valitset miten käyttäydyt muita kohden..
Osaat olla halutessasi aika jyrkkä ja paskamainen, minulle et tosin ollut kuin mukava ja asiallinen. Sinulla on hyvä ja rikas mielikuvitus ja tarinointiasi on ollutkin mukava lukea täällä palstalla.
Kiljupäissäsi joskus sulle tulee ylilyöntejä, mutta vakiväki osaa suodattaa niitä jo. Pääosin olet mukava ja kiva. Hyvä keskustelija. Parempi jopa kuin moni täysaivoinen "normaali" talliainen.
Se, että sulta puuttuu puolet aivoista, ei todellakaan vaikuta siltä. Osaat keskustella ja tiedän että sulla on suuri ja lämmin sydän.Kiitoksia mukavista sanoistasi. Vaikka olen kertonut paljon tällä palstalla. En ole kertonut sitä, kuinka väkivaltainen sika aikoinaan olin.
Otin ja sain haluamani joko hyvällä tai pahalla. Se oli sitä sekavaa aikaa. Rikosrekisterini pysyy, mutta nykyiset teot ratkaisevat.5imiti kirjoitti:
Kiitoksia mukavista sanoistasi. Vaikka olen kertonut paljon tällä palstalla. En ole kertonut sitä, kuinka väkivaltainen sika aikoinaan olin.
Otin ja sain haluamani joko hyvällä tai pahalla. Se oli sitä sekavaa aikaa. Rikosrekisterini pysyy, mutta nykyiset teot ratkaisevat.Olet sinä niistäkin maininnut sivumennen. Tämä ja tässä. Se merkkaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964