Kun rakastaa vaikka ei pitäisi

Anonyymi-ap

Onko sinulla keinoja, joilla voit vähentää rakastamista? Sitä että ajattelee toista liian usein, kun ei pääse irti? Miten sen tunteen tappaa? Lähdin pois, syyt on syvät, enkä palaa, joten sitä keinoa ei ole.
Olen kokeillut lenkkeilyä ja kylmää suihkua. Auttaa vähän ja hetkeksi.
Onko muuta?
Sydän vain on niin rikki.

34

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvitseeko sitä olla rakastamatta? Mä mietin joskus niin.

Mutta ei rakkaus tarvitse välttämättä mitään reagointia. Se vaan on.

Mua ainakin ajatus helpotti. :o)

• Itseasiassa katsoin just klipin, missä mummukka sanoi näin:

Rakkaus on kuin pieru.
        Jos sinun pitää sitä pidätellä, se on luultavasti p.ska! 🤣

• Se ajattelu kyllä helpottaa, kun on tarpeeksi kulunut aikaa.. aikaahan tähän tarvitaan. Ei itseltäni ole ainakaan ikinä onnistunut se, että nyt vaan päätän olla ajattelematta.

Jotakin listausta:⬇️

lähtisin liikkeelle jos vaan mahdollista.
      -Keskustelkaa erosta avoimesti. Tämä yleensä selkeyttää miksi tämä juttu nyt ei toimi ja miksi päätit suhteen, niin kuin päätit.

-Keskity niihin asiohin joista pidät.
      -Liikunta tosiaan voi tarjota ainakin hetkellistä apua.
      -Jos voit, eikä ole mitään pakottavia tekijöitä, niin pidä kohteeseen reilua välimatkaa.
      -Lemmikin rapsutusterapia (mieli lepää)🥰

Tsemihali🤗

• D puhuu myös tuossa ylempänä asiaa🙄

Jos jotakuta rakastaa. Niin häntä voi rakastaa, vaikka ette olisi yhdessä. Siellä se rakkaus jossain piilossa lymyää😇

• Anonyymi

Tunne seuraa ei pääse irti.

• Anonyymi

Vitsailu lisää tuskaa

• Anonyymi

Vain hetkellisesti. Ja se on tuska joka ei tapa eikä tee pysyvää haavaa, kelpo työkalu. Sen jälkeen helpottaa ja on taas yksi askel etäämpänä.

• Anonyymi

Itsellä on auttanut, kun on vain hyväksynyt, että ei tule koskaan pääsemään kokonaan irti. Niin kauan en myöskään aloita mitään uutta, koska se ei olisi oikein. Ehkä joku vielä joskus vetää jalat alta.

• Anonyymi

Helpottaa aikanaan. Syvätkin syyt voi anteeksi antaa. Tilanteet, jolloin en suosittele jäämään suhteeseen on väkivalta. Sillä on taipumus vain kasvaa ja henkikin voi mennä. Sitten on huumeet ja alkoholi. Päihteiden käyttö ongelmallisena haittaa todella paljon elämää jos toisella ei ole mitään halua parantua. Sitten on vielä ongelmallinen rahapelaaminen, syöksee täyteen köyhyyteen sekä mahdollinen alaikäisiin sekaantuminen. En voisi hyväksyä. Muuten voisin miettiä, tuleeko suhteessa vielä parempia aikoja.

• Anonyymi

Tässä kohtaa pitäisi varmaan kiittää tietynlaista sisäänrakennettua mekaniikkaani, missä sydänsurut eivät kauaa kestä. Ajattele että jossain on jotain paljon parempaa.

• Anonyymi

Eroa ensin

• Anonyymi

Tämä on sinkkupalsta?

• Anonyymi

Tää on hyvä ohje.

• Anonyymi

Ei ole enkä halua vähentää. Minä tykkään niin paljon. Haluisin hänet kainalooni just nyt ja heti.

• Anonyymi

❤️.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

❤️.

♥️

• Anonyymi

Rakastaa saa, rakkaus ei ole koskaan paha asia. Rakkaus ei vaadi yhdessä olemista tai edes sitä, että ollaan yhteydessä.

Jos yhdessä oleminen on sinulle henkisesti, taloudellisesti tai taloudellisesti vahingoittavaa tai toinen ei halua/pysty tai vastapuolelle ei riitä yksi rakastettu, ei itsesi kannalta ole hyväksi yrittää jäädä tai yrittää pitkittää asiaa. Saat silti rakastaa niin pitkään kuin tunne sinussa säilyy. Jossain kohtaa tunne voi muuttua myös vihaksi, ennen kuin vaihtuu neutraalimmaksi välittämiseksi.

• Anonyymi

Olisi kivaa luottaa siihen että tuossa jossain sitten häämöttää neutraali ja vapautunut olotila. On hankalaa kestää itseensä kohdistuvaa vihaa, enkä itse saa itseäni työstettyä ainakaan pitkäaikaisesti niin kiertoradalle, että saisin esille omia vihan tunteita vastineeksi. Kommunikaatio veisi minua eteenpäin, mutta kun minua on luokiteltu jo lähtökohtaisesti johonkin sellaiseen kastiin etten ole suoraan puhumisen arvoinen, niin enpä voi mitään. Olen sitten se ärsyttävä perskärpänen joka ei ymmärrä, että tulisi palvoa ehdotta tai pysyä poissa näköpiiristä. (Tai ehkä mieluusti molempia 😅.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kivaa luottaa siihen että tuossa jossain sitten häämöttää neutraali ja vapautunut olotila. On hankalaa kestää itseensä kohdistuvaa vihaa, enkä itse saa itseäni työstettyä ainakaan pitkäaikaisesti niin kiertoradalle, että saisin esille omia vihan tunteita vastineeksi. Kommunikaatio veisi minua eteenpäin, mutta kun minua on luokiteltu jo lähtökohtaisesti johonkin sellaiseen kastiin etten ole suoraan puhumisen arvoinen, niin enpä voi mitään. Olen sitten se ärsyttävä perskärpänen joka ei ymmärrä, että tulisi palvoa ehdotta tai pysyä poissa näköpiiristä. (Tai ehkä mieluusti molempia 😅.)

Se juuri, ettei saisi vihata, vaan vaaditaan hyväksyntää ja antamaan anteeksi, ennen kuin siihen edes pystyy. Ja mistään kokemastaan ei saisi puhua, vaan pitäisi olla hyhhys

En ostanut seurakuntatädin anteeksiantolöpinöitä. Annoin itseni vihata ihan vapaasti ja ehdotta itseäni. Sitä jättäjäosapuolta ymmärsin hyvin, mutten halunnut olla missään väleissä, koska ei sitä ansaitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuo oma tapasi on paljon hauskempi, tosin toisella voi mennä hermot, nim. nauruhermot 🤣

• Anonyymi

Hyvä neuvo oli tuo edelläkin mainittu, että antaa itselle luvan rakastaa. Ei rakkaus kuole haluamalla, että se loppuu. Sitten vain tuntee ja kaipaa niin pitkään kun tunteita on. Se alkaa muuttua haikeudeksi hiljalleen, kun ei aktiivisesti edistä sitä.

• Anonyymi

OLEN AJAtellut tuota Elon Muakin skylink-jutua... muutenkin seurannut hänen jutujaan hUSKOJA rKWTRWJAKIN

valokuirtu on kaapwli valehtwlww aina

• Anonyymi

Ei ole. Aika hoitaa.

• Anonyymi

Miksi ei pitäisi rakastaa?
      Hienoa, että koet tuollaisen tunteen.
      Oletko varma, ettet saa vastakaikua? Tiedätkö toisen tunteet aivan varmasti?
      Vai yli-innokkuusko saa toisen käpertymään?
      Vilma
      Mikään ei estä sinua tapaamasta muita ihmisiä. Jos toinen välttelee, älä hyydy.

• Ei sitä tunnetta millään pois saa. Ei ole sellaisia keinoja olemassa. Mutta kuten jo moni sanoi aiemmin, niin anna sen vaan olla. Jos sitä yrittää jotenkin väkisin tukahdutella, niin tulee vaan huonompi olo.
      Muihin ihmisiin me ei voida vaikuttaa juurikaan, jos ei tunne samalla tavalla niin ei tunne. Sydän toipuu vaan ajan kanssa, niin tylsää kuin se on.

• Anonyymi

jyv' kpli kitti moom loao,oa mi,eerpolso--- hassuja varasinkinjos heksDWSIMLIKSI NIIN NUMWEORT JA KIEJAIMEWT YHDESSÄ

• Anonyymi

En valitettavasti osaa neuvoja antaa ja auttaa. Eri ihmisillä on erilaisia metodeja. Ainoa mitä voin ehdottaa on aika. Ajan kanssa voi helpottaa. Ensin sattuu minkä sattuu, voi tuntua kun suolistettaisi elävältä mutta sekin aikanaan helpottaa.

Olen päässyt yli kaikista rakkauden tunteista ajan myötä.

Jasu

• Anonyymi

Lenkiltä taas tulin. Kohta kylmään suihkuun. Olipa lohduttavaa lukea kirjoituksianne. Olen ajatellut yhtä positiivista näkökantaa. Eikö olekin hyvä että kykenee rakastamaan. Ettei ole psykopaatti tai muuten tunteeton. Se onkin sitten yksi valopilkku tässä eli listaan näitä
      Liikunta, kylmä suihku, te muut kirjoittajat, kykenevyys tunteisiin ja moni ehdotti vain Aikaa, joten sekin. Onhan näitä keinoja vaikka ja kuinka. Jospa se rikkinäinen sydän näillä alkaisi korjaantua.
      En hyydy. Katselen ympärilleni.

• Anonyymi

12:19
        Pidä tuota mielialaa yllä.
        Emme osaisi tukea, ellemme olisi kokeneet jotain samankaltaista.
        Onko tilanteessa sitä, että itsensä pitää unohtaa, kun toista ei voi.
        Siksi ei kannata hyytyä,
        Vilma

• Anonyymi

P3elaan joitAIN VANHOJA AIKA HAUSKOJA PEWLEJÄ KUIN bATmAN dELUXE SORI pACMn.

• Anonyymi

Eipä sille oikein mitään mahda. Tai ainakaan itse en ole tuohon mitään keinoa löytänyt. Ja toisaalta miksi ei saisi rakastaa? Aina parempi kuitenkin rakastaa kuin vihata. Aika lieventää pahoja oireita.

• Anna itsellesi lupa rakastaa, vaikka et olisikaan yhteyksissä. Tiedosta, että vaikka rakkaus olisikin yksipuolista .. se on rakkautta. Helli rakkauttasi kuin ystävää ja lopeta mielikuvitusleikit yhteisestä elämästä.

Tunnista faktat. Sinä rakastat, mutta yhteinen elämä ei ole mahdollinen. Rakkautesi ei katoa minnekään, ehkä ajan myötä.. ehkä.
      Joten anna itsellesi lupa tuntea rakkautta vaikka sitten oman mielenrauhasi takia. Tukahduttaminen tuottaa vain epätoivoa ja realiteetteihin perustuva rakastaminen voi tuoda helpotuksen.

Päästä irti kuitenkin romanttisista haaveistasi. Ne yleensä aiheuttavat sitä pahaa mieltä. Ei rakastaminen.

• Anonyymi

Olet sivuraiteilla, ei rakastamista pidä vähentää tai edes yrittää sitä. Hakeudu ihmisten pariin ja tee asioita, joita rakastat.

• Anonyymi

Ajattele niitä syitä syviä. Miksi yhä antaisit sielullisesti pahoinpidellä itseäsi? Ymmärrä ettei ole rakkautta se. Kyse on jostain ihan muusta. Ja olet paremman arvoinen. Jos jatkat hänen perään haikailua,et rakasta itseäsi etkä sydämmentotuutta itsessäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1585
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      174
      1110
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1109
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe