lemmikkieläimiä, jos pölypalloja ei lasketa? Joskus lemmikit on parempia kavereita, kun ihmiset?
Jasu
Paljonko teillä on
82
469
Vastaukset
- Anonyymi
I am Very protective for my lil one dude
Eipä ole lemmikkieläimiä, kissa ollut viimeksi
- Anonyymi
Ei ole tällä hetkellä yhtään lemmikkiä.
- Anonyymi
Kaksi kissaa ja koira. Tuijan alla lehtisilppukasassa siiliperhe. Jos heidätkin ruokakuntaan.
Mies 65- Anonyymi
Siilit voidaan laskea. 😃
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siilit voidaan laskea. 😃
JasuJahaa
Ei yhtään, eikä tule.
Omalta kohdaltani pidän tärkeänä sitä, etten pidä yhdenkään elävän elämää viihteenäni siten, että ottaisin sen luonnosta kotiini.
Periaatekysymys...tai vastaus. 😃
Pidän kyllä eläimistä, mutta näen niitä tarvittaessa. Meen vaikka naapurin luona pyörähtämään...🙂- Anonyymi
Luonnosta niitä ei saa kotiin ottakkaan, mitkä luontoon kuuluu. Luonnonvaraisia. 🙂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnosta niitä ei saa kotiin ottakkaan, mitkä luontoon kuuluu. Luonnonvaraisia. 🙂
JasuEn minäkään kotihiirtä tai metsähiirtä kotiin ottaisi. Tai rottaa, villirottaa. Mutta kesyhiiri, kesyrotta onkin sitten jo aivan eri asia. Ne on jalostettu villiversioistaan jo ennen kivi ja keppi. Ja marsut samoin, eihän niitä suomessa edes luonnossa ole.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
En minäkään kotihiirtä tai metsähiirtä kotiin ottaisi. Tai rottaa, villirottaa. Mutta kesyhiiri, kesyrotta onkin sitten jo aivan eri asia. Ne on jalostettu villiversioistaan jo ennen kivi ja keppi. Ja marsut samoin, eihän niitä suomessa edes luonnossa ole.
JasuNo minusta nekin alunperin on luonnosta...
Mutta en mä muitten lrmmikkien pitoa liiemmin ala tuomitsemaan... psitsi jos lsiminlyö sitä eläintä...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No minusta nekin alunperin on luonnosta...
Mutta en mä muitten lrmmikkien pitoa liiemmin ala tuomitsemaan... psitsi jos lsiminlyö sitä eläintä...No ei nuo lemmikkiversiot ole ikinä olleet luonnoa, eivät edes pärjäisi luonnossa. Ovat ihan ihmisen armoilla kyllä. Alunperin jo kalliokirjoituksissa tai kuvissa esiintyi eläimiä lemmikkinä. Pitkä historia. Faaraon kissa. 🙃
Mutta joo, ei ihmisen olisi pitänyt ikinä moiseen ryhtyä. Alunperin.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
No ei nuo lemmikkiversiot ole ikinä olleet luonnoa, eivät edes pärjäisi luonnossa. Ovat ihan ihmisen armoilla kyllä. Alunperin jo kalliokirjoituksissa tai kuvissa esiintyi eläimiä lemmikkinä. Pitkä historia. Faaraon kissa. 🙃
Mutta joo, ei ihmisen olisi pitänyt ikinä moiseen ryhtyä. Alunperin.
JasuNiin... ehkä nyttrnkin vois rajoitella, ettei ihan älyttömäksi menis. Joskus luin jonkun eläkkeellä olevan eläintarhan johtajan juttusia, että ei kannata kaikkien lemmikkejä ottaa, vaan nauttii sit tuttavien eläimistä.
Se kertoi, että loppujen lopukdi jo prlkästään Suomen kissat ja koirat vetää aikamoisen kasan lihaa vuodessa...🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin... ehkä nyttrnkin vois rajoitella, ettei ihan älyttömäksi menis. Joskus luin jonkun eläkkeellä olevan eläintarhan johtajan juttusia, että ei kannata kaikkien lemmikkejä ottaa, vaan nauttii sit tuttavien eläimistä.
Se kertoi, että loppujen lopukdi jo prlkästään Suomen kissat ja koirat vetää aikamoisen kasan lihaa vuodessa...🤔Varmasti vetää ja onhan niitä heitteilläkin vailla koteja vallan pirusti. Uusia sukupolvia ei tarttisi ehkä niin paljon teettää, kun teetetään. Mullakin moni lemmikki on kodinvaihtaja, tullut meille eläkekotiin kun toinen vaihtoehto olis ollu lopetus.
Mutta joo liikaa kaupallisuutta liittyy aiheeseen eläimet.
Jasu Disseisback kirjoitti:
Niin... ehkä nyttrnkin vois rajoitella, ettei ihan älyttömäksi menis. Joskus luin jonkun eläkkeellä olevan eläintarhan johtajan juttusia, että ei kannata kaikkien lemmikkejä ottaa, vaan nauttii sit tuttavien eläimistä.
Se kertoi, että loppujen lopukdi jo prlkästään Suomen kissat ja koirat vetää aikamoisen kasan lihaa vuodessa...🤔Tässä tää juttu...
https://yle.fi/a/3-5071054
Naapurini hoitaa kyllä hyvin eläimiään, mutta 3 irlannin paimenkoiraa ja pari muuta ja 2 kissaa yhdellä ihmisellä on minusta kieltämättä överiä...🙄Anonyymi kirjoitti:
Varmasti vetää ja onhan niitä heitteilläkin vailla koteja vallan pirusti. Uusia sukupolvia ei tarttisi ehkä niin paljon teettää, kun teetetään. Mullakin moni lemmikki on kodinvaihtaja, tullut meille eläkekotiin kun toinen vaihtoehto olis ollu lopetus.
Mutta joo liikaa kaupallisuutta liittyy aiheeseen eläimet.
JasuJoo, ja sitten se jalostus....🙄
Nyttenkin on koiria jslostettu, mitkä sairastaa syntyessään jo jotain. Hrngitys on joillsin vaikeaa, lonkat menee alta aikayksikön...
Ei oikein mun päähän mene ne hommat...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, ja sitten se jalostus....🙄
Nyttenkin on koiria jslostettu, mitkä sairastaa syntyessään jo jotain. Hrngitys on joillsin vaikeaa, lonkat menee alta aikayksikön...
Ei oikein mun päähän mene ne hommat...Niitä on osa eläinlääkäreistäkin allekirjoittanut addressin, jotta tietyt rodut asetettaisiin jatkojalostus kieltoon. Juuri sairauksien takia.
Surullista kun kaikkea ihminen sorkkii. 😢
Jasu - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tässä tää juttu...
https://yle.fi/a/3-5071054
Naapurini hoitaa kyllä hyvin eläimiään, mutta 3 irlannin paimenkoiraa ja pari muuta ja 2 kissaa yhdellä ihmisellä on minusta kieltämättä överiä...🙄Juu ja korkeasaarikin pitäisi lopettaa, eläimet elää sielläkin ihan väärässä paikassa. Mutta juu. Käy mulle, että tulee laki jolla lopetetaan kaikki lemmikieläinten pidot asteittain, niin ettei uusia sukupolvia enää saa teettää päivästä xxxx. xx. Ja kun vanhat kuolee pois, loppuu homma siihen kultakin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja korkeasaarikin pitäisi lopettaa, eläimet elää sielläkin ihan väärässä paikassa. Mutta juu. Käy mulle, että tulee laki jolla lopetetaan kaikki lemmikieläinten pidot asteittain, niin ettei uusia sukupolvia enää saa teettää päivästä xxxx. xx. Ja kun vanhat kuolee pois, loppuu homma siihen kultakin.
JasuMä tosin siirtyisin sitten villieläinten hoitoon vapaaehtoisena. 😂
Mulla on kauhea tarve olla eläinten parissa, nautin niitten seurasta ja kun saan tehdä parhaani heidän hyväkseen. Nään kun pikku suu nassuttaa ruokaa ja silmät kirkkaana riehaantuu. Ihan parasta nähdä hyvinvoivia eläimiä ja tukea sitä hyvinvointia omalla panoksellaan.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mä tosin siirtyisin sitten villieläinten hoitoon vapaaehtoisena. 😂
Mulla on kauhea tarve olla eläinten parissa, nautin niitten seurasta ja kun saan tehdä parhaani heidän hyväkseen. Nään kun pikku suu nassuttaa ruokaa ja silmät kirkkaana riehaantuu. Ihan parasta nähdä hyvinvoivia eläimiä ja tukea sitä hyvinvointia omalla panoksellaan.
JasuJuu, onhsn eläimiä varsinkin luonnossa kivs katsella. Lintulaudoilta bongata ja viprltämässä ties missä.
Töissä välillä näkee kaikenlsisia eläimiä. Hirvistä alkaen on tullut nähtyä. 😃- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Juu, onhsn eläimiä varsinkin luonnossa kivs katsella. Lintulaudoilta bongata ja viprltämässä ties missä.
Töissä välillä näkee kaikenlsisia eläimiä. Hirvistä alkaen on tullut nähtyä. 😃Olis vallan tylsää, jos maailmassa ei olis kun ihmisiä. Kuolisin yksinäisyyteen, kun nyt koen iloa ja riemua eläinten olemassaolosta ja läsnäolosta. Ne tekee elämästäni antoisampaa ja parempaa. 🙂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis vallan tylsää, jos maailmassa ei olis kun ihmisiä. Kuolisin yksinäisyyteen, kun nyt koen iloa ja riemua eläinten olemassaolosta ja läsnäolosta. Ne tekee elämästäni antoisampaa ja parempaa. 🙂
JasuMutta mä koen jotenkin olevani itsekin eläin siinä määrin, etten asetu kovin hyvin ihmiselämän muottiin. Eläinten kanssa koen elämän helpommaksi ja luonnolliseksi, helppo olla.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mutta mä koen jotenkin olevani itsekin eläin siinä määrin, etten asetu kovin hyvin ihmiselämän muottiin. Eläinten kanssa koen elämän helpommaksi ja luonnolliseksi, helppo olla.
JasuKyllähän täällä pitää kaikenlaisia vipeltäjiä olla. 😃
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kyllähän täällä pitää kaikenlaisia vipeltäjiä olla. 😃
On se ainakin elämää rikastuttavampaa monilajisuus maan kamaralla. Voi tarkkailla toisen lajin elämää ja oppia siitä kunnioittamaan ko. lajin elämää kuin omaansakin. Ei ole vähäpätöisempää toisenkaan lajin elämä. Vaikka ihmiset helposti arvottaa ihmisten elämän arvokkaammaksi mitä muitten lajien. Mikä on minusta ihan päin persettä ja väärin.
Ei eläinlaji tai koko mitään eroa tee eläimen elämänarvoon. Se on vaan ihmisen narsismia ajatella, että tekisi.
Sammakon elämä on sammakolle yhtä ainutkertainen kun mulle mun. Ja yhtä oikeutettu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se ainakin elämää rikastuttavampaa monilajisuus maan kamaralla. Voi tarkkailla toisen lajin elämää ja oppia siitä kunnioittamaan ko. lajin elämää kuin omaansakin. Ei ole vähäpätöisempää toisenkaan lajin elämä. Vaikka ihmiset helposti arvottaa ihmisten elämän arvokkaammaksi mitä muitten lajien. Mikä on minusta ihan päin persettä ja väärin.
Ei eläinlaji tai koko mitään eroa tee eläimen elämänarvoon. Se on vaan ihmisen narsismia ajatella, että tekisi.
Sammakon elämä on sammakolle yhtä ainutkertainen kun mulle mun. Ja yhtä oikeutettu.
JasuTai niin mä koen, kunnioitusta muita eläinlajeja kohtaan yhtä tärkeinä.
Ei yhtään turhempina.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai niin mä koen, kunnioitusta muita eläinlajeja kohtaan yhtä tärkeinä.
Ei yhtään turhempina.
JasuEttä jos mä kesällä kiljahdan riemusta, sammakko järkytyksestä, kun nään sammakon kasvimaallani lehtien katveessa, se johtuu ilosta nähdä sammakko. Ihana kurnuttaja, antaa kurnun rauhassa köllötellä siellä lehtien katveessa. 🤗
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Että jos mä kesällä kiljahdan riemusta, sammakko järkytyksestä, kun nään sammakon kasvimaallani lehtien katveessa, se johtuu ilosta nähdä sammakko. Ihana kurnuttaja, antaa kurnun rauhassa köllötellä siellä lehtien katveessa. 🤗
JasuNiin, kyllä niillä on sama oikeus täällä vippaills kuin meilläkin. Tietty vesimyyrällä ei ollut asiaa mun taloon, sen verran mäkin oon reviiritietoinen. 😃
Tuossa kun katselin nuorten pelejä, joku kslastusohjelma tuli välillä. Niin sitä mä en kanssa tajua, miksi kalastetaan, jos niitä ksloja ei sitten oteta, vaan päästetään takas... 😤
Jonkun alamitan takia ymmärrän harvinaisimmilla, mutta kun monet ei haluakaan pitää kalaa, tykkäävät vaan kalastaa...se on älytöntä.
Ei oo, mutta tossa lapsuuden kodissa oli kissa Utu ja se oli kolli. Valkoinen hiekan värinen. Sitten kun mä olin muutanut pois, niin sinne tuli uus kissa Gise. Siitä mä oon kertonnutkin teille. Mutta vainaa sekin jo, eli 19 vuotiaaksi. Joo kissan ottaisin, mutta en ota, kun oon niin vähän kotona, niin joutuis oleen liikaa yksin.
- Anonyymi
Joo, se just on hyvä huomioida onko tarpeeksi aikaa ja resursseja. Pitkään eli kissa. ❤️
Mulla on nyt tällä hetkellä enää 40 lemmikiksi laskettavaa karvaista kaveria. Kuollut tässä vast ikään 5.
Jasu
- Anonyymi
Olen ollut reilun vuoden ilman lemmikkejä. Se oli vähän ennen joulua viime vuonna kun vein toisem koirani viimeisen kerran eläinlääkäriin, toisen taas noin puoli vuotta ennen sitä. Ainakin vielä tällä hetkellä mä nautin siitä, että mulla ei ole niin sitovia lemmikkejä. Tuntuuhan se tietysti edelleen oudolta, kun yhtäkkiä yli 20 vuoden jälkeen ei olekaan koiraa.
- Anonyymi
Varmasti tuntuu joo. Pitkä väli oli itselläkin ilman mitään lemmikkiä, silloin se tauko oli ihan paikallaan. Eläimet sitoo kyllä vahvasti.
Mutta on ne kivojakin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tuntuu joo. Pitkä väli oli itselläkin ilman mitään lemmikkiä, silloin se tauko oli ihan paikallaan. Eläimet sitoo kyllä vahvasti.
Mutta on ne kivojakin.
JasuAinakin tällä hetkellä tuntuu, että en ota enää koskaan koiraa. Siilin voisin ehkä joku päivä ottaa. Ne vain ovat vaativia hoidettavia, joten saa nähdä. Onhan mulla nuo kalat ja ne sitovat niin paljon vähemmän. Voi olla, että pidän pelkkiä kaloja ja kasveja jatkossa 🤷♀️.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että en ota enää koskaan koiraa. Siilin voisin ehkä joku päivä ottaa. Ne vain ovat vaativia hoidettavia, joten saa nähdä. Onhan mulla nuo kalat ja ne sitovat niin paljon vähemmän. Voi olla, että pidän pelkkiä kaloja ja kasveja jatkossa 🤷♀️.
Ymmärrän. En minäkään koiraa enää halua. Kalatkin vaatii viitseliäisyyttä akvaarionhuollossa. Mutta niille ei tarvitse kaikkea sellaista mitä vaikkapa koirille tarjota.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän. En minäkään koiraa enää halua. Kalatkin vaatii viitseliäisyyttä akvaarionhuollossa. Mutta niille ei tarvitse kaikkea sellaista mitä vaikkapa koirille tarjota.
JasuNo jaa. Monella on sellainen käsitys, että se vaatisi paljonkin vaivaa, mutta ei se nyt oikeasti vaadi. Se vaatii sen, että ymmärtää miten se systeemi toimii. Itse tajuan ihan kemiallisella tasolla mitä siellä tapahtuu, mutta ei se välttämätöntä ole. Itsellä on muutama tuttava, jotka ovat yrittäneet akvarioita muutamaankin kertaan ja olleet sitten sitä mieltä, että kauhea homma. Kun neuvoin hieman niin ovat jälkikäteen ihmetelleet, että näin helpollako siinä pääseekin. Todellisuudessa se on vähän sellainen laiskan hoitajan harrastus, sillä toimiva vesiekosysteemi tykkää, kun sille ei hirveästi tehdä. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa. Monella on sellainen käsitys, että se vaatisi paljonkin vaivaa, mutta ei se nyt oikeasti vaadi. Se vaatii sen, että ymmärtää miten se systeemi toimii. Itse tajuan ihan kemiallisella tasolla mitä siellä tapahtuu, mutta ei se välttämätöntä ole. Itsellä on muutama tuttava, jotka ovat yrittäneet akvarioita muutamaankin kertaan ja olleet sitten sitä mieltä, että kauhea homma. Kun neuvoin hieman niin ovat jälkikäteen ihmetelleet, että näin helpollako siinä pääseekin. Todellisuudessa se on vähän sellainen laiskan hoitajan harrastus, sillä toimiva vesiekosysteemi tykkää, kun sille ei hirveästi tehdä. 🙂
No mä en tosiaan voi sanoa ymmärtäväni mitään tuosta puolesta mikä akvaarioelämään liittyy. 😅
Mutta sama mielikuva on kyllä tullu, että pesu on työlästä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mä en tosiaan voi sanoa ymmärtäväni mitään tuosta puolesta mikä akvaarioelämään liittyy. 😅
Mutta sama mielikuva on kyllä tullu, että pesu on työlästä.
JasuEi akvaariota kuulu mitenkään pestä. Jos sitä joutuu erityisesti pesemään, niin tekee jotakin väärin. Siinö vain pesee pois kaiken sen, mitä se tarvisi toimiakseen kunnolla. Ei järviäkään kukaan pese. 🙂
- Anonyymi
Sellaista suhdetta ei saa koskaan ihmisen kanssa, mikä syntyy rakkaan lemmikin kanssa. Siinä on jotain niin välitöntä ja aitoa. 😻
xLiner- Anonyymi
Sivusta totean, että tavallaan ymmärrän kyllä tuon ajatuksen, mutta pidän sitä silti hieman erikoisena. En mä pysty lainkaan pistämään ihmistä ja eläintä samalle viivalle. Kyse on niin totaalisen erilaisesta suhteesta, ainakin itselleni. Jos vertaisin lemmikkiä johonkin ihmissuhteeseen, niin sitten lapseen, mutta sekin on niin eri juttu, kun lasta kasvattaa vain päästääkseen joku päivä irti. Lemmikin riippuvuussuhde ei koskaan katkea, sen ei ole tarkoituskaan lentää pesästä.
- Anonyymi
Tosta olen prikulleen samaa mieltä. Se on ihan erilaista ja aidompaa. Ei ole yhteistä puhekieltä, mutta silti puhutaan ymmärtäen kehonkieltä. 🤗
Eläimiä kohtaan rakkaus on ehdotonta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosta olen prikulleen samaa mieltä. Se on ihan erilaista ja aidompaa. Ei ole yhteistä puhekieltä, mutta silti puhutaan ymmärtäen kehonkieltä. 🤗
JasuMussa voi toki olla vähän pipin vikaa kun sanon huomenet ja hyvät yötkin jokaiselle nimeltään. 🤣
Höpöttelen ummet lammet silitellessä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että tavallaan ymmärrän kyllä tuon ajatuksen, mutta pidän sitä silti hieman erikoisena. En mä pysty lainkaan pistämään ihmistä ja eläintä samalle viivalle. Kyse on niin totaalisen erilaisesta suhteesta, ainakin itselleni. Jos vertaisin lemmikkiä johonkin ihmissuhteeseen, niin sitten lapseen, mutta sekin on niin eri juttu, kun lasta kasvattaa vain päästääkseen joku päivä irti. Lemmikin riippuvuussuhde ei koskaan katkea, sen ei ole tarkoituskaan lentää pesästä.
Ihminen ei koskaan pääsekään samalle viivalle 😉
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuIhan kaikkea en aina ymmärrä mitä kisut mulle sanovat, mutta pääosin ymmärrämme toisiamme. Ihan parhaita juttukavereita 😊
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kaikkea en aina ymmärrä mitä kisut mulle sanovat, mutta pääosin ymmärrämme toisiamme. Ihan parhaita juttukavereita 😊
xLinerSitten tulkitaan, kun ei ihan varma oo. Onneksi eläimet on armollisempia vaikka tulkitsee joskus väärinkin. Ihmiset jo siinä kohtaa alkaa keulimaan silmille. 🤣
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tulkitaan, kun ei ihan varma oo. Onneksi eläimet on armollisempia vaikka tulkitsee joskus väärinkin. Ihmiset jo siinä kohtaa alkaa keulimaan silmille. 🤣
JasuIhan totta. Meillä ei ole ikinä ollut keskenämme sukset ristissä. Ei ole tarvinnut ääntä korottaa. Eläinlääkärissä on joskus ollut vähän kurjaa, ei muuten. Neuvotellen lempeästi hommat hoituu ♥️
Ja sitten ihmiset... 🤬 Ei jaksa. Yhtään.
xLiner
Tällä hetkellä ei yhtään, mitta kaipaisin kyllä karvaisia ystäviä kotiin. Onneksi daan aina välillä kissa- ja koiraterapiaa ystävien ja muun perheen luona 😊
Vähän on kyllä ikävä heppaterapiaa. Hevosella on ihanan rauhoittava vaikutus. Se tunne kun ilta-auringossa vie lempihevosensa kesälaitumelle istuen hevosen selässä ilman mitään varusteita ja lopuksi antaa hevoselle pitkän halin ennen kuin päästää hevosen vapaasti nauttimaan laitumella olostaan.. Ei kovin moni asia tässä maailmassa ole parempaa kuin tuo 🥰- Anonyymi
Kääk, mulla on vähän heppa traumoja kaverin hepasta. Mutta tykkään silti hevosista. Hienoja olentoja. ❤️
Heppahali kuulostaa hyvältä. 🥰
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Kääk, mulla on vähän heppa traumoja kaverin hepasta. Mutta tykkään silti hevosista. Hienoja olentoja. ❤️
Heppahali kuulostaa hyvältä. 🥰
JasuHevoset ovat kyllä hienoja olentoja 🥰 Ja hevosissa, kuten muissakin eläimistä upeinta on, kun oppii tuntemaan eläimen persoonallisuuden. Syntyy luottamus ja ratsastaessa hevonen ja ihminen toimivat yhteistyössä toisiaan pienistä eleistä lukien.. Se on mahtava tunne, mutta ratsastusharrastukseni loppui aikoinaan raskaaksi tuloon. Voisihan sen ehkä joskus vielä aloittaa, mutta sitä ennen ehkä täytyy voittaa lotossa 😁
Heppaa halatessa parasta on hepan jykevä kaula, lämmin karvapeite ja se että voi rutistaa kovaakin, eikä hevonen ole moksiskaan 😄🥰- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Hevoset ovat kyllä hienoja olentoja 🥰 Ja hevosissa, kuten muissakin eläimistä upeinta on, kun oppii tuntemaan eläimen persoonallisuuden. Syntyy luottamus ja ratsastaessa hevonen ja ihminen toimivat yhteistyössä toisiaan pienistä eleistä lukien.. Se on mahtava tunne, mutta ratsastusharrastukseni loppui aikoinaan raskaaksi tuloon. Voisihan sen ehkä joskus vielä aloittaa, mutta sitä ennen ehkä täytyy voittaa lotossa 😁
Heppaa halatessa parasta on hepan jykevä kaula, lämmin karvapeite ja se että voi rutistaa kovaakin, eikä hevonen ole moksiskaan 😄🥰Ymmärrän tuon tunteen. ❤️
Hevonen ei tosiaan mene helposti rikki. Ehkä joku päivä käyt taas ratsastamassa ja vietät laatu aikaa hevosen seurassa. Eläinten seuran lasken laatuajaksi. 👍
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän tuon tunteen. ❤️
Hevonen ei tosiaan mene helposti rikki. Ehkä joku päivä käyt taas ratsastamassa ja vietät laatu aikaa hevosen seurassa. Eläinten seuran lasken laatuajaksi. 👍
JasuAika eläinten kanssa on todellakin laatuaikaa ❤️ Onhan eläinten todettu madaltavan verenpainetta ja vähentävän stressiä eli ei mitään huuhaata, että eläimet lisäävät hyvinvointia.
Ehkä sitä vielä joskus hyppää hepan selkään tai ainakin pääsee useammin silittelemään 🥰
- Anonyymi
Ei ole lemmikkejä.Ihmiset on parhaimpia lemmikkeinä 😁
- Anonyymi
Höh, miksi tästä mun vastaus on poistettu. Vissiin kun nahkamarakatiksi ihmistä sanoin. 😆
Jasu
- Anonyymi
Jos kysytään että paljonko on lemmikkejä, ja vastaa että yksi neljäsosa koiraa, niin miksi se poistetaan sääntöjen vastaisena?
-keinovaginamies-- Anonyymi
Joku tulkitsee sen, että yksi jalka!
- Anonyymi
Jaaha, eli mikä se sellanen on?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, eli mikä se sellanen on?
JasuOsittainen huoltovelvoite ja käyttöoikeus muorin pikkupiskiin.
Oikeastaan se on niin pieni, että muutan laskelman 1/8 koiraan.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osittainen huoltovelvoite ja käyttöoikeus muorin pikkupiskiin.
-keinovaginamies-Chihu kenties? Pikkuinen kynäjalka? 😍
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osittainen huoltovelvoite ja käyttöoikeus muorin pikkupiskiin.
-keinovaginamies-Sitten se on jalkapuoliomistus!
Ei ole minulla lemmikkejä, eikä tule. En kykene sitoutumaan lemmikkeihin ja antamaan niille elämisen arvoista elämää. Haluaisin koiran, mutta en kuitenkaan. En halua tai pysty sitoutumaan siihen mitä se vaatii.
Huonekasvinikin ovat tekokasveja. Minulla on ihan tarpeeksi sitoutumisia itseni ja poikani hoivaamisessa, etten ota taakkaa lemmikistä, taakkaa, jota en ehkä edes pysty kantamaan.
Minulta puuttuu sellainen itsekkyys jota lemmikin ottaminen vaatisi. Parempi näin.- Anonyymi
Lemmikit ei ole kaikkien juttu. Se on kuin lastenkin kanssa, vähän on itsekäs oltava jos niitä haluaa. Lemmikki tai lapsi tai kumppani.
Joku huollettava kuitenkin.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Lemmikit ei ole kaikkien juttu. Se on kuin lastenkin kanssa, vähän on itsekäs oltava jos niitä haluaa. Lemmikki tai lapsi tai kumppani.
Joku huollettava kuitenkin.
JasuNiin.. en ota huollettavia, pysyn poissa sellaisista. Paree niin.
3. Eiku 2. Eikäku tota 1. Ollaan on ton äijän kanssa kaksin, kaksi vanhaa kollia. Aika monasti elämän mittainen eläinkaveri on parempi kaveri kuin ihmiskaveri, se on tullut huomattua. Mutta ei taida tuon kollin jälkeen enää uusia tulla ellei jotain poikkeavaa tapahdu, ei passaa pitkäikäistä kaveria ottaa enää kun ei itsekään ole nuori.
"Tanssittiin joskus Randenkin häitä
Mu maailma houkutti pois morsion
Vanhoja poikia viiksekkäitä
Mies sekä kolli kumpikin on"- Anonyymi
No mutta oot parhaassa seurassa, kollin kanssa. On se kolli kissa tai sitten sinä itse. 😜
Jasu
- Anonyymi
Kaksi on lemmikkieläintä , grillikana ja paistettu ahven .... Näin talvella on ahvenen kanssa vähän vaikeampaa , järven ollessa jäässä mutta kesällä taas uudistamme suhteemme ...
- Anonyymi
Hahaa, 🤣🤣👍
Jasu
- Anonyymi
Ei jalostetyuja eläimiä.
Seuraan lähitienoon eläimiä. Lintuja, oravia, rusakoita ja siiliä kesällä.
On tässä liikkunut kettujakin.
Eräänä aamuna oli isot tassun jäljet joitakin viikkoja sitten kuitenkin jo talvella.
Ketulla on jändesti jonossa jäljet.
Riåusakolla 2 eteen, 2 leveesti sivuille, 2 eteen, 2 leveesti sivuille.
Oravalla on sellaisia pienijälkisiä hypähdyksiä jonossa niin kuin lumikolla.
Oisko ollut sitten susi?
Vilma- Anonyymi
Näkyykö fasaaneja? Minä oon lihottanu fasaanit jyrsijöitten ruoalla. Menee aina purujen mukana puutarhaan ja linnut syö. Fasaanit on täällä mörssäreitä. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyykö fasaaneja? Minä oon lihottanu fasaanit jyrsijöitten ruoalla. Menee aina purujen mukana puutarhaan ja linnut syö. Fasaanit on täällä mörssäreitä. 😅
JasuSisällöltään tuollasta.
"viljat kokonaisena ja leseenä (kaura, ohra, vehnä), herne, maissi, eläinperäiset tuotteet (kana), auringonkukansiemenet, hampunsiemenet, alfalfa, kasvisperäiset tuotteet (rapsirouhe, mallasitu, ruoho, melassi), spelttihiutale, porkkana, pellavansiemenet, yrtit (nokkonen, eukalyptus, korianteri, fenkolin siemen, rohtosalkoruusu, timjami, kamomilla, sarviapila, koivunlehtiä, anis, kuusenneulasia, ratamo, kumina, salvia), vitamiinit ja hivenaineet".
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisällöltään tuollasta.
"viljat kokonaisena ja leseenä (kaura, ohra, vehnä), herne, maissi, eläinperäiset tuotteet (kana), auringonkukansiemenet, hampunsiemenet, alfalfa, kasvisperäiset tuotteet (rapsirouhe, mallasitu, ruoho, melassi), spelttihiutale, porkkana, pellavansiemenet, yrtit (nokkonen, eukalyptus, korianteri, fenkolin siemen, rohtosalkoruusu, timjami, kamomilla, sarviapila, koivunlehtiä, anis, kuusenneulasia, ratamo, kumina, salvia), vitamiinit ja hivenaineet".
JasuJa on siellä jauhomatojakin joukossa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuOn näkynyt reilu kuukausi sitten.
Jossain vaiheessa vuosia sitten tuli ruokittua pähkinöillä ja ukkofasani oppi komentamaankin, että täällä ollaan.
Kun sitten hiirulainen ihastui pähkinöihin tai mikä lie metsämyyrä, oli lopetettava.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On näkynyt reilu kuukausi sitten.
Jossain vaiheessa vuosia sitten tuli ruokittua pähkinöillä ja ukkofasani oppi komentamaankin, että täällä ollaan.
Kun sitten hiirulainen ihastui pähkinöihin tai mikä lie metsämyyrä, oli lopetettava.
VilmaPähkinät on niin rasvaisia, että jyrsijät rakastaa niitä. 😃
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pähkinät on niin rasvaisia, että jyrsijät rakastaa niitä. 😃
JasuOli kerran hauska katsoa, kun hiiri tai mikä lie pikkujyrsijä juosta vipelsi pähkinä suussa.
Eihän se saanut suuta kiinni, vaan puolet pähkinästä oli suusta ulkona.
Sen voisi ihan piirtää.
Ei mitään hamsterintapaista.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli kerran hauska katsoa, kun hiiri tai mikä lie pikkujyrsijä juosta vipelsi pähkinä suussa.
Eihän se saanut suuta kiinni, vaan puolet pähkinästä oli suusta ulkona.
Sen voisi ihan piirtää.
Ei mitään hamsterintapaista.
VilmaHeh, ne on ahneita mokomat. Hiiret syö yllättävän paljon nopean aineenvaihdunnan takia. Tuntuu, että näille kesyversioillekin saa kipata jatkuvasti lisää ruokaa. Hamsterit syö paljon vähemmän. Mutta marsut taas märehtii jatkuvasti, elää syödökseen. 😅
Jasu
- Anonyymi
Katti
- Anonyymi
Aina on.
- Anonyymi
Neljä oranssia medakaa on söpöjä.
- Anonyymi
Kaloja. Onko ollu muita medakoiden lisäksi?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaloja. Onko ollu muita medakoiden lisäksi?
JasuMedaka pentuja odotellaan, lisäksi on merkkilevä kotiloita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Medaka pentuja odotellaan, lisäksi on merkkilevä kotiloita.
Oo, perheenlisäystä tiedossa. ❤️
Kotilot on jääny mulle vieraiksi, mutta millaisessa ympäristössä kotilot elää?
Jasu
Kun kolmas kissamme siirtyi vanhuuttaan "vihreämmille niityille", päätin ettei meille tule enää lemmikkejä. Luopuminen on sydäntäsärkevää. Meidän kissaneidit olivat perheenjäseniä. Heillä oli omat luonteenpiirteensä ja tapansa, joihin itse totuin.
Kun väistämätön tulee eteen, minun on hyvin vaikea käsitellä luopumisen tuskaa. Kiintymys ja kaipaus jatkuu pitkään.
En enää halua lemmikkejä meille. Surutyön tekeminen on liian raskasta.- Anonyymi
Sehän se onkin se negatiivinen puoli, aina sattuu menettäminen. Mä olen itse joutunut oppimaan lopettamaan eläimen, ilman lekureita. Se on kuule alkuun ihan hirveää, eikä se useammankan jälkeen helpotu.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Sehän se onkin se negatiivinen puoli, aina sattuu menettäminen. Mä olen itse joutunut oppimaan lopettamaan eläimen, ilman lekureita. Se on kuule alkuun ihan hirveää, eikä se useammankan jälkeen helpotu.
JasuVoin uskoa, että rakkaan eläimen lopettaminen on järkyttävää. En tiedä, pystyisinko itse siihen. Kun eläin kärsii, siinä pitää vaan toimia, eikä antaa tunteille valtaa. Silti tuo kuulostaa painajaismaiselta tilanteelta.
Olet rohkea, kun pystyit siihen ja lopetit kärsivän eläimen. Oikein toimittu.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Voin uskoa, että rakkaan eläimen lopettaminen on järkyttävää. En tiedä, pystyisinko itse siihen. Kun eläin kärsii, siinä pitää vaan toimia, eikä antaa tunteille valtaa. Silti tuo kuulostaa painajaismaiselta tilanteelta.
Olet rohkea, kun pystyit siihen ja lopetit kärsivän eläimen. Oikein toimittu.Se on ollut pakko, kun niitä eläimiä on paljon. Ja yhden pienen jyrsijän lopetus on helposti yli 100€. Käytin juuri yhtä hiirtä lekurissa kun iho kutiaa ja se keikka maksoi yli 300 euroa. Joku olis laittanu hiiren mielummin kylmäksi, kun maksanut sitä.
Ja oonkin toistakymmentä jo joutunut lopettamaan, hiirtä ja hamsua. Ei se kivaa oo mutta pakko kun auttaa ei voi.
Jasu
- Anonyymi
Pari kissaa jäi eksälle ja niitä on ikävä joka päivä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579107Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123569Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292837Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812189Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641837Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411472FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681086