Kävelevätkö turistit liian leveästi kylällä?...

Anonyymi-ap

Näin kuulin,onko tuo väite totta?

64

532

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joku valitti että joutuu väisteleen niitä,..

• Anonyymi

Niitä juoppoja on kyllä syytäkin väistellä.
        Haisevat pahalle ja oksentavat päällesi
        , jos et ole varovainen.

• Anonyymi

Matkalaukku kolahti portaisiin rapussa
      Mie en kestä
      Mie oon asukas
      Marssille!

Mie en kestä en kestä enää! Mie oon asukas! Mie tiedän, että asukas ei omista asuntoa vain hallitsee ja taloyhtiö määrää ettei saa vuokrata asuntoa miten vain! Mie haluan kytätä ketä on naapuriasunnoissa. Mie tietenkin itekki vuokrasin asunto mutta olen p-aukinen en omista kuin yhden ja siksi kadehdin niitä joilla on 2 asuntoa! Voi V ko,,, Matkailu pitää kieltää,,, mie oon asukas ja mie en hyväksy mitään!

• Anonyymi

Turistit kielletään ja hotellit suljetaan.

• Anonyymi

Kavele huvin varovastiti teen laitata

• Anonyymi

Antaa heidän kävellä, ovat tulleet tänne kulkemaan ja viettämään lomaa. Ei minua turistit haittaa.

Ainoa asia mikä haittaa on tuo laiton majoitustoiminta asuintaloissa. Kaavoitus ja sen määräykset kertoo, että jatkuva majoitustoiminta on vastoin määräyksiä.
      Nyt kun keväällä vaalit niin kehotankin ehdokkaita ja nykypäättäjiä rehellisyyteen, kun käyn kampanjakojuilla ja kysyin harjoittaako ehdokas tuota rikollista toimintaa, odotan vastausta ja yksikään tähän rikokseen ryhtynyt ei saa ääntäni! Kyllä kaikkien, myös heidän, pitää noudattaa lakeja.

• Anonyymi

Mihin taloyhtiö lakiin viittaa lyhytvuokraus?
        odotan mielenkiinnolla oikeaa vastausta viittaus siihen lakiin???
        Pashan ja vääristelijöitä kyllä riittää...

TV: Vuokraisäntä

• Anonyymi

Tuota laitonta toimintaa on vaikeaa näyttää toteen,siinä on kova työ ...Parempi on antaa sen jatkua ja pyytää turisteja ja vuokraisäntiä toimimaan toiset huomioonottaen.Noin olis paras kaikille.

• Anonyymi

Ei tietenkään saa jatkua, sehän on laitonta. Kyllä jokaisen majoittajan pitää käsittää, että ei ahneus ja rahanhimo saa johtaa laittomuuksiin. Vaikea varmaankin puuttua, kun asiaa hoitamaan pestattu ihminen kertoi, että asiassa valehdellaan. On taatusti kova työ saattaa rikollisia vastuuseen, mutta siihen meillä on viranhaltijoita veroeuroin palkattu. Kyllä päättäjiltä vaaditaan ennen kaikkea REHELLISYYTTÄ, siksi ei ääniä näille rikollisille!

• Anonyymi

Laiton toiminta helppo tunnistaa. Ei vakituista asukasta ja se on siinä. Onneksi saadaan nyt loppumaan.

• Anonyymi

Niin niin joo joo laitonta on mutta minkäs teet...Toistan:Ei siihen auta ku tottua.Ei minua haittaa ainakaan nuo tämän rapun turistit,ja on laillisia tai ei,sama ääni niistä lähtee..Eikä ne metelöi yhtään.

• Anonyymi

Hyvähän se on tienata noin,ei minua haittaa yhtään.Niin tekisin iteki jos voisin.

• Anonyymi

Rikollista touhua...Puuttukaa päihdeongelmiin,huumeisiin,jos haluatte johonkin puuttua.

• Anonyymi

Kokeile rauhassa,niin huomaat kuinka joudut tekeen töitä kateuden voimalla.Kokeile ku et usko.Sinun on näytettävä,todistettava se perinjuurin nimittäin...Ihmisillä on oikeus kutsua kylään toisia,Kokeile.Petyt.Ja rankasti.

• Anonyymi

JA SE ON KALTAISILLESI AIVAN OIKEIN.

• Anonyymi

Neuvon kaikkia joilla on mahdollisuus vuokraamaan asuntojaan helppoa rahaa.

• Anonyymi

Kyllä, sitä omaa asuntoa missä asut vakituisesti voit ja saat vuokrata satunnaisesti. Mutta jos ostat asuintalosta kopperon, kalustat ja varustat ja pidät sitä jatkuvasti majoitustoiminnassa niin se on laitonta.

Minä lähdin sukuloimaan Etelä-Suomeen ja vuokrasin taloni turisteille ja kaksi viikkoa majoitin väkeä hyvällä tuotolla - näin saa tehdä ja se ei ole laitonta.

Se helppo raha tulee vain, kun tekee kaavoituksen ja asumismääräysten mukaan.

• Anonyymi

Ei se ihan niin ole. Jos asut vuokra-asunnossa ja vuokraat sitä eteenpäin, niin se on petos.

Huono neuvo, kun pitää osata eikä harjoittaa LAITONTA MAJOITUSTOIMINTAA. Oman asunnon, missä itse asut, saa vuokrata satunnaisesti!!!! Selvä ero tähän, että hommataan asunto majoitusta varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ihan niin ole. Jos asut vuokra-asunnossa ja vuokraat sitä eteenpäin, niin se on petos.

Huono neuvo, kun pitää osata eikä harjoittaa LAITONTA MAJOITUSTOIMINTAA. Oman asunnon, missä itse asut, saa vuokrata satunnaisesti!!!! Selvä ero tähän, että hommataan asunto majoitusta varten.

ei ole petos vaan sopimusrikkomus!

• Anonyymi

Laitoin vuokraus jatkuu,turistit ovat täällä nyt kuin myös jatkossa.Te -MIE OLEN ASUKAS-TYYPIT,ETTE TE TÄLLE ASIALLE VOI YHTÄÄN MITÄÄN LOPPUJENLOPUKSI.Muualle asumaan jos tuo touhu ottaa päähän.Olette hävinneet.Myönnätte sen tai ette.

• Anonyymi

Kiinteistöliiton J.K.:ko täällä taas puolustelee laitonta toimintaa? Lopeta jo, hyvä mies. Olet tehnyt itsestäsi pellen.

• Anonyymi

Olen ihan peruskansalainen joka tekee asiat niinku parhaaksi näkee,kannustaa muitakin toimimaan niin.Minua ei turisteille asuntoaan vuokraava ärsytä vähääkään.

• Anonyymi

Onko sulle semmoinen sana tuttu kuin LAKI?

• Anonyymi

On.Kunnioitan yleensä lakeja,en kaikkia,kuten en tätäkään.

• Anonyymi

15.46 on esimerkillinen kirjotus,noin toimii fiksut ja tekee rahaa samalla.

• Anonyymi

Just näin, tuon kun muutkin ymmärtäisi!

• Anonyymi

On niin noloa seurata meidän kerrostalon salamajoittajaa. Iso mies ja hiipii pitkin seinänvieriä, ettei kukaan näe. Tietää itsekin toimivansa laittomasti ja on hänelle jo huomautus lähtenyt.

• Anonyymi

Tulisiko sillä seinävieriä hiipiessään vetelät housuun jos sanoisit reippaasti vaikkapa päivää????
        Olisihan sekin näky, velli valuu lahkeesta.

• Anonyymi

No,jos se teitä häiritsee,menkää ja sanokaa että lopettaa sen.YKSINKERTAISTA.

• Anonyymi

On sanottu. Homma jatkuu näköjään silti.

• Anonyymi

No kuka tuossa kärsii,jos se vuokraa kämppäänsä?

• Anonyymi

Me vakituiset asukkaat.

• Anonyymi

Millä tavalla?

• Anonyymi

Toistan:Millainen kärsimys siitä seuraa jos jossain asunnossa yöpyy ulkolaisia välillä?

• Anonyymi

Lista on pitkä.

• Anonyymi

Tarkenna.Tuo vastaus ei riitä,En vuokraa kämppääni,en silti käsitä tuota akkamaista kitinää koska turistit ovat raittiita ja fiksuja.Turistit tätä kaupunkia pirteänä pitävät,töitäkin on monilla heidän ansiosta,-MIE OLEN ASUKAS-tyypit,vaihtakaa asuinpaikkaanne!Olette turismin ja kehityksen tiellä.

• Anonyymi

Mistä tiedät että turistit on raittiita ja fiksuja? Tunnetko heidät kaikki?

• Anonyymi

Voin jo ennalta kertoa,muuttoja muualta maasta ja ulkomailta tulee jatkossa kasvavin määrin.Täällä alkaa olemaan säpinää lähivuosina,LOPULTAKIN...

• Anonyymi

Edelleenkään ei tule sitä syytä....

• Anonyymi

Laittomasti vuokratun huoneiston naapurien asumisrauha menee, kun turistit meluavat läpi yön. Onneksi laki on laki ja nyt tämä loppuu.

• Anonyymi

MILLÄ TAVALLA TURISTIT OVAT HAITAKSI KUN YÖPYVÄT JONKUN ASUNNOSSA?

• Anonyymi

Hotellit on yöpymistä varten.

• Anonyymi

Kertokaa meille.

• Anonyymi

Lukekaa te ylimieliset paskat lakia. Koskee myös teitä.

• Anonyymi

Tuleeko niitä perusteita?Jos ei,tuohan on pelkkää tyhjää kitinää....Perustelut esiin!

• Anonyymi

Kauan olen odottanut,monet muutkin vastausta,mutta ei mitään perusteita.Vieläkään....Olette te valittajat noloja tapauksia,teidät jyrätään,eihän teistä ole mihinkään.

• Anonyymi

Eipä sinustakaan näy olevan muuhun kun täällä inisemiseen. Laiton on laitonta ja laittomuus on rikos - siinä tärkein perustelu!

• Anonyymi

On se huvittavaa ku hiljenee heti ku pyytää perusteluita...Munatonta touhua...

• Anonyymi

Turistit poukkoilevat ihan mistä sattuu tien yli eikö mittään tietoa suojatiestä. Ajelevat kahdella kaistalla , yksisuuntaista väärään suuntaan , tukkivat vieraspaikat pysyviltä asukkailta ja nostavat vuokra-asuntojen hintatasoa.

• Anonyymi

käy opastamassa niitä, niin minä teen aina kun näen että menee väärin niin helppoa se on, älä täällä itke ja valita....

• Anonyymi

Just noin,sitä vois joskus neuvoakki toisia eikä vaan kitinää-Nuo ei tajua mitään jne...

• Anonyymi

Turistit ovat uskomaton piristys ja rahasampo Rovaniemelle.Uskomatonta ettei jotkut tajua sitä.Ja jos tajuavat,eivät arvosta sitä.Hyi ...vetti mitä kiittämättömyyttä.

• Anonyymi

Lomailen usein maassa missä turismi on pelastava tekijä,ja sen tuntee siellä ollessaan,turisteille annetaan paljon mokia anteeksi,ymmärretään...Se on parempi meidänkin toimia samoin,ja lopettaa tuo naurettava piipittäminen.Turismi on yhtälailla täällä elintärkeä juttu.

• Anonyymi

No kerroppas missä maissa..ja haaparanta tornio ei oo maa.

• Anonyymi

Annetaanko anteeksi esimerkiksi

- liikennerikkomukset / liikenteen vaarantaminen (ajellaan vastaantulevien kaistalla ja mitä näitä nyt on)
      - omaisuusrikokset (pöllitään pulkat yms. pihoilta, joillain lähtenyt jopa koira)
      - kotirauhan häirintä ja taloyhtiön järjestyssääntöjen rikkominen luvattomissa salahotelleissa
      - salakuvaaminen (ihmisten yksityispihoilla keekoillaan kamerat ojossa ja kuvataan taloon sisälle)
      - kieltokylttien noudattamatta jättäminen
      yms. yms.?

Se, että on turisti, ei oikeuta perseilyyn.

Onneksi kohta loppuu tämä sesonki.

• Anonyymi

Teillä jotka ette jaksa ettekä kestä muutoksia,ettekä mitään negatiivista vaikka positiivista onkin monin kerroin enemmän,muuttakaa muualle,koska Lappi ja Rovaniemi muuttuvat pian turismin,ei vuoksi vaan ANSIOSTA.

• Anonyymi

Se missä maassa lomailen,en kerro,sen kerron kumminkin että turisteja arvostetaan siellä.Täällä pitäis ajatella samoin.

• Anonyymi

Thaimaa?

Hymyillään ja kumarrellaan ja sitten nauretaan farangin selän takana, että ei luoja mikä urpo.
        Siellä pallomahainen takaraivokaljukin luulee olevansa oikea hottis. Rahaakaan ei tarvitse juuri olla, että vähän "lohkeaa".

• Anonyymi

Ei ole Thaimaa...

• Anonyymi

Eikö se ole kaikkien hyödyksi että turistit tykkäävät olla täällä?Kun heidän rahoilla täällä eletään...Suurin osin.

• Anonyymi

MIE OLEN ASUKAS!Turistit pois kylältä,nyt ei mahdu kävellen kylillä vaikka olen täältä kotoisin!

• Anonyymi

Aloittajalle kerron, että vaikka en ole turisti niin turhan usein kävelen leveästi. Olen nimittäin Piston "mannekiini", se on minulle päivähoitopaikka ja liiankin usein iltasella taivallan muutaman katuvälin pituisen kotimatkan niin sanotusti laitamyötäisessä ja jalat ei tottele vaan vievät laidasta laitaan. Aina olen kyllä kotiin päässyt - tänäänkin. Mitäpä tuo haittaa, kyllä tänne monenlaista sekaan mahtuu.

• Anonyymi

Se on just noin!!!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      60
      5697
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      102
      4821
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      390
      2842
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      89
      1345
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      339
      1110
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      65
      951
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      29
      928
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      876
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      108
      856
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      829
    Aihe