Näin kuulin,onko tuo väite totta?
Kävelevätkö turistit liian leveästi kylällä?...
64
532
Vastaukset
- Anonyymi
Joku valitti että joutuu väisteleen niitä,..
- Anonyymi
Niitä juoppoja on kyllä syytäkin väistellä.
Haisevat pahalle ja oksentavat päällesi
, jos et ole varovainen.
- Anonyymi
Matkalaukku kolahti portaisiin rapussa
Mie en kestä
Mie oon asukas
Marssille!
Mie en kestä en kestä enää! Mie oon asukas! Mie tiedän, että asukas ei omista asuntoa vain hallitsee ja taloyhtiö määrää ettei saa vuokrata asuntoa miten vain! Mie haluan kytätä ketä on naapuriasunnoissa. Mie tietenkin itekki vuokrasin asunto mutta olen p-aukinen en omista kuin yhden ja siksi kadehdin niitä joilla on 2 asuntoa! Voi V ko,,, Matkailu pitää kieltää,,, mie oon asukas ja mie en hyväksy mitään! - Anonyymi
Turistit kielletään ja hotellit suljetaan.
- Anonyymi
Kavele huvin varovastiti teen laitata
- Anonyymi
Antaa heidän kävellä, ovat tulleet tänne kulkemaan ja viettämään lomaa. Ei minua turistit haittaa.
Ainoa asia mikä haittaa on tuo laiton majoitustoiminta asuintaloissa. Kaavoitus ja sen määräykset kertoo, että jatkuva majoitustoiminta on vastoin määräyksiä.
Nyt kun keväällä vaalit niin kehotankin ehdokkaita ja nykypäättäjiä rehellisyyteen, kun käyn kampanjakojuilla ja kysyin harjoittaako ehdokas tuota rikollista toimintaa, odotan vastausta ja yksikään tähän rikokseen ryhtynyt ei saa ääntäni! Kyllä kaikkien, myös heidän, pitää noudattaa lakeja.- Anonyymi
Mihin taloyhtiö lakiin viittaa lyhytvuokraus?
odotan mielenkiinnolla oikeaa vastausta viittaus siihen lakiin???
Pashan ja vääristelijöitä kyllä riittää...
TV: Vuokraisäntä
- Anonyymi
Tuota laitonta toimintaa on vaikeaa näyttää toteen,siinä on kova työ ...Parempi on antaa sen jatkua ja pyytää turisteja ja vuokraisäntiä toimimaan toiset huomioonottaen.Noin olis paras kaikille.
- Anonyymi
Ei tietenkään saa jatkua, sehän on laitonta. Kyllä jokaisen majoittajan pitää käsittää, että ei ahneus ja rahanhimo saa johtaa laittomuuksiin. Vaikea varmaankin puuttua, kun asiaa hoitamaan pestattu ihminen kertoi, että asiassa valehdellaan. On taatusti kova työ saattaa rikollisia vastuuseen, mutta siihen meillä on viranhaltijoita veroeuroin palkattu. Kyllä päättäjiltä vaaditaan ennen kaikkea REHELLISYYTTÄ, siksi ei ääniä näille rikollisille!
- Anonyymi
Laiton toiminta helppo tunnistaa. Ei vakituista asukasta ja se on siinä. Onneksi saadaan nyt loppumaan.
- Anonyymi
Niin niin joo joo laitonta on mutta minkäs teet...Toistan:Ei siihen auta ku tottua.Ei minua haittaa ainakaan nuo tämän rapun turistit,ja on laillisia tai ei,sama ääni niistä lähtee..Eikä ne metelöi yhtään.
- Anonyymi
Hyvähän se on tienata noin,ei minua haittaa yhtään.Niin tekisin iteki jos voisin.
- Anonyymi
Rikollista touhua...Puuttukaa päihdeongelmiin,huumeisiin,jos haluatte johonkin puuttua.
- Anonyymi
Kokeile rauhassa,niin huomaat kuinka joudut tekeen töitä kateuden voimalla.Kokeile ku et usko.Sinun on näytettävä,todistettava se perinjuurin nimittäin...Ihmisillä on oikeus kutsua kylään toisia,Kokeile.Petyt.Ja rankasti.
- Anonyymi
JA SE ON KALTAISILLESI AIVAN OIKEIN.
- Anonyymi
Neuvon kaikkia joilla on mahdollisuus vuokraamaan asuntojaan helppoa rahaa.
- Anonyymi
Kyllä, sitä omaa asuntoa missä asut vakituisesti voit ja saat vuokrata satunnaisesti. Mutta jos ostat asuintalosta kopperon, kalustat ja varustat ja pidät sitä jatkuvasti majoitustoiminnassa niin se on laitonta.
Minä lähdin sukuloimaan Etelä-Suomeen ja vuokrasin taloni turisteille ja kaksi viikkoa majoitin väkeä hyvällä tuotolla - näin saa tehdä ja se ei ole laitonta.
Se helppo raha tulee vain, kun tekee kaavoituksen ja asumismääräysten mukaan. - Anonyymi
Ei se ihan niin ole. Jos asut vuokra-asunnossa ja vuokraat sitä eteenpäin, niin se on petos.
Huono neuvo, kun pitää osata eikä harjoittaa LAITONTA MAJOITUSTOIMINTAA. Oman asunnon, missä itse asut, saa vuokrata satunnaisesti!!!! Selvä ero tähän, että hommataan asunto majoitusta varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ihan niin ole. Jos asut vuokra-asunnossa ja vuokraat sitä eteenpäin, niin se on petos.
Huono neuvo, kun pitää osata eikä harjoittaa LAITONTA MAJOITUSTOIMINTAA. Oman asunnon, missä itse asut, saa vuokrata satunnaisesti!!!! Selvä ero tähän, että hommataan asunto majoitusta varten.ei ole petos vaan sopimusrikkomus!
- Anonyymi
Laitoin vuokraus jatkuu,turistit ovat täällä nyt kuin myös jatkossa.Te -MIE OLEN ASUKAS-TYYPIT,ETTE TE TÄLLE ASIALLE VOI YHTÄÄN MITÄÄN LOPPUJENLOPUKSI.Muualle asumaan jos tuo touhu ottaa päähän.Olette hävinneet.Myönnätte sen tai ette.
- Anonyymi
Kiinteistöliiton J.K.:ko täällä taas puolustelee laitonta toimintaa? Lopeta jo, hyvä mies. Olet tehnyt itsestäsi pellen.
- Anonyymi
Olen ihan peruskansalainen joka tekee asiat niinku parhaaksi näkee,kannustaa muitakin toimimaan niin.Minua ei turisteille asuntoaan vuokraava ärsytä vähääkään.
- Anonyymi
Onko sulle semmoinen sana tuttu kuin LAKI?
- Anonyymi
On.Kunnioitan yleensä lakeja,en kaikkia,kuten en tätäkään.
- Anonyymi
15.46 on esimerkillinen kirjotus,noin toimii fiksut ja tekee rahaa samalla.
- Anonyymi
Just näin, tuon kun muutkin ymmärtäisi!
- Anonyymi
On niin noloa seurata meidän kerrostalon salamajoittajaa. Iso mies ja hiipii pitkin seinänvieriä, ettei kukaan näe. Tietää itsekin toimivansa laittomasti ja on hänelle jo huomautus lähtenyt.
- Anonyymi
Tulisiko sillä seinävieriä hiipiessään vetelät housuun jos sanoisit reippaasti vaikkapa päivää????
Olisihan sekin näky, velli valuu lahkeesta.
- Anonyymi
No,jos se teitä häiritsee,menkää ja sanokaa että lopettaa sen.YKSINKERTAISTA.
- Anonyymi
On sanottu. Homma jatkuu näköjään silti.
- Anonyymi
No kuka tuossa kärsii,jos se vuokraa kämppäänsä?
- Anonyymi
Me vakituiset asukkaat.
- Anonyymi
Millä tavalla?
- Anonyymi
Toistan:Millainen kärsimys siitä seuraa jos jossain asunnossa yöpyy ulkolaisia välillä?
- Anonyymi
Lista on pitkä.
- Anonyymi
Tarkenna.Tuo vastaus ei riitä,En vuokraa kämppääni,en silti käsitä tuota akkamaista kitinää koska turistit ovat raittiita ja fiksuja.Turistit tätä kaupunkia pirteänä pitävät,töitäkin on monilla heidän ansiosta,-MIE OLEN ASUKAS-tyypit,vaihtakaa asuinpaikkaanne!Olette turismin ja kehityksen tiellä.
- Anonyymi
Mistä tiedät että turistit on raittiita ja fiksuja? Tunnetko heidät kaikki?
- Anonyymi
Voin jo ennalta kertoa,muuttoja muualta maasta ja ulkomailta tulee jatkossa kasvavin määrin.Täällä alkaa olemaan säpinää lähivuosina,LOPULTAKIN...
- Anonyymi
Edelleenkään ei tule sitä syytä....
- Anonyymi
Laittomasti vuokratun huoneiston naapurien asumisrauha menee, kun turistit meluavat läpi yön. Onneksi laki on laki ja nyt tämä loppuu.
- Anonyymi
MILLÄ TAVALLA TURISTIT OVAT HAITAKSI KUN YÖPYVÄT JONKUN ASUNNOSSA?
- Anonyymi
Hotellit on yöpymistä varten.
- Anonyymi
Kertokaa meille.
- Anonyymi
Lukekaa te ylimieliset paskat lakia. Koskee myös teitä.
- Anonyymi
Tuleeko niitä perusteita?Jos ei,tuohan on pelkkää tyhjää kitinää....Perustelut esiin!
- Anonyymi
Kauan olen odottanut,monet muutkin vastausta,mutta ei mitään perusteita.Vieläkään....Olette te valittajat noloja tapauksia,teidät jyrätään,eihän teistä ole mihinkään.
- Anonyymi
Eipä sinustakaan näy olevan muuhun kun täällä inisemiseen. Laiton on laitonta ja laittomuus on rikos - siinä tärkein perustelu!
- Anonyymi
On se huvittavaa ku hiljenee heti ku pyytää perusteluita...Munatonta touhua...
- Anonyymi
Turistit poukkoilevat ihan mistä sattuu tien yli eikö mittään tietoa suojatiestä. Ajelevat kahdella kaistalla , yksisuuntaista väärään suuntaan , tukkivat vieraspaikat pysyviltä asukkailta ja nostavat vuokra-asuntojen hintatasoa.
- Anonyymi
käy opastamassa niitä, niin minä teen aina kun näen että menee väärin niin helppoa se on, älä täällä itke ja valita....
- Anonyymi
Just noin,sitä vois joskus neuvoakki toisia eikä vaan kitinää-Nuo ei tajua mitään jne...
- Anonyymi
Turistit ovat uskomaton piristys ja rahasampo Rovaniemelle.Uskomatonta ettei jotkut tajua sitä.Ja jos tajuavat,eivät arvosta sitä.Hyi ...vetti mitä kiittämättömyyttä.
- Anonyymi
Lomailen usein maassa missä turismi on pelastava tekijä,ja sen tuntee siellä ollessaan,turisteille annetaan paljon mokia anteeksi,ymmärretään...Se on parempi meidänkin toimia samoin,ja lopettaa tuo naurettava piipittäminen.Turismi on yhtälailla täällä elintärkeä juttu.
- Anonyymi
No kerroppas missä maissa..ja haaparanta tornio ei oo maa.
- Anonyymi
Annetaanko anteeksi esimerkiksi
- liikennerikkomukset / liikenteen vaarantaminen (ajellaan vastaantulevien kaistalla ja mitä näitä nyt on)
- omaisuusrikokset (pöllitään pulkat yms. pihoilta, joillain lähtenyt jopa koira)
- kotirauhan häirintä ja taloyhtiön järjestyssääntöjen rikkominen luvattomissa salahotelleissa
- salakuvaaminen (ihmisten yksityispihoilla keekoillaan kamerat ojossa ja kuvataan taloon sisälle)
- kieltokylttien noudattamatta jättäminen
yms. yms.?
Se, että on turisti, ei oikeuta perseilyyn.
Onneksi kohta loppuu tämä sesonki. - Anonyymi
Teillä jotka ette jaksa ettekä kestä muutoksia,ettekä mitään negatiivista vaikka positiivista onkin monin kerroin enemmän,muuttakaa muualle,koska Lappi ja Rovaniemi muuttuvat pian turismin,ei vuoksi vaan ANSIOSTA.
- Anonyymi
Se missä maassa lomailen,en kerro,sen kerron kumminkin että turisteja arvostetaan siellä.Täällä pitäis ajatella samoin.
- Anonyymi
Thaimaa?
Hymyillään ja kumarrellaan ja sitten nauretaan farangin selän takana, että ei luoja mikä urpo.
Siellä pallomahainen takaraivokaljukin luulee olevansa oikea hottis. Rahaakaan ei tarvitse juuri olla, että vähän "lohkeaa".
- Anonyymi
Ei ole Thaimaa...
- Anonyymi
Eikö se ole kaikkien hyödyksi että turistit tykkäävät olla täällä?Kun heidän rahoilla täällä eletään...Suurin osin.
- Anonyymi
MIE OLEN ASUKAS!Turistit pois kylältä,nyt ei mahdu kävellen kylillä vaikka olen täältä kotoisin!
- Anonyymi
Aloittajalle kerron, että vaikka en ole turisti niin turhan usein kävelen leveästi. Olen nimittäin Piston "mannekiini", se on minulle päivähoitopaikka ja liiankin usein iltasella taivallan muutaman katuvälin pituisen kotimatkan niin sanotusti laitamyötäisessä ja jalat ei tottele vaan vievät laidasta laitaan. Aina olen kyllä kotiin päässyt - tänäänkin. Mitäpä tuo haittaa, kyllä tänne monenlaista sekaan mahtuu.
- Anonyymi
Se on just noin!!!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605697- 1024821
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3902842Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s891345Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3391110- 65951
- 29928
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46876Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja108856Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52829