En minä ole edes MAINNUT, että keitä he LOUKKAAVAT!

Anonyymi-ap

Veera-täti kuoli ja minä muistelin hänen ja minun keskusteluja.
Veera-täti asui meillä Ruotsissa ja minä en olisi halunnut, että hän muutti meiltä pois.
Hän oli minun ELÄMÄNI PÖPERÖ-MAIJA jonka kanssa minä katsoin Eemeliä ja Peppiä.
Hän kertoi minulle, että hän oli ollut myös VAIVAISKODISSA ja LASTENKODISSA.
Hän istui minun kanssa keittiössä, kun minä opettelin KAUNOKIRJOITUSTA ja hän sanoi minulle, että: Anna minä näytän sinulle miten sinä voisit tehdä E ja kirjoittaa nimesi kauniisti.
Hän näytti ja minä käytän edelleen E jonka Veera-täti opetti.
Veera-täti muutti meiltä ja hän oli pakannut tavaroitaan sillä aikaa, kun minä olin koulussa ja minä olin ABBA fani tuolloin ja minun sekä kavereiden jutut pyöri ABBAn ympärillä. Minulla oli meidän huoneen seinillä ABBA julisteita ja nuo olivat KAIKKI MINUN eikä siskoni kanssa yhteisiä.
Minä tulin aina KOULUSTA JA TARKISTIN, että minun tavaroihin ei ollut sisko koskenut.
Minä näin, että seinältä oli kadonnut ABBAN JULISTE ja Veera-täti sanoi, että hän oli tuon ottanu ja pakannut tavaroitaan sen sisään.
Hän lupasi, että MINÄ SAAN UUDEN JULISTEEN TILALLE!
EI OLE JULISTETTA NÄKYNYT JA HÄN VIELÄ KEHTAS KUOLLA, KUN ERÄÄT VAATIVAT KUNNIAA JA EIVÄT ANNA MINUN EDES MAINITA KEITÄ MUITA TOIVONIEMEN NOSTALGISESSA VAIVAISKODISSA ON ASUNUT!

VAIVAISKODISTA tuli KÖYHÄINKOTI jossa ASUI KUNNAN HUUTOLAISIA JOITA MYYTIIN VIELÄ 1960 luvulla.
Kyllä KÖYHYYS ON SELLAINEN ASIA JOSTA KYLLÄ PITÄIS KESTÄÄ PUHUA.
POLIISIT olivat sentään käyneet kysymässä minun mummolasta, että: Voisko Tepselin Osmo tulla teille, koska hän ei oikein sopeudu TOIVONIEMEN KÖYHÄINKOTIIN.
Ei ollut TARVINNUT EDES MAKSAA, mutta Osmo oli viety takasin Toivoniemeen ja sieltä tuotu taas takaisin minun mummolaan.
Tepselin Osmo on kuollut VIRALLISESTI, mutta hän halusi olla myös minun enon.
Hänen KUNNIAA oli loukannut hänen sisarukset väittämällä, että hän on kuollut ja he perivät hänet muutenkin, koska he ovat hänen omaisiaan.
Minä kuulin, että Osmon velipoika on kuulemma minun siskoni ikäinen ja oli jostain joutunut vankilaan. En minä edes tiedä minkä näköinen hän on EIKÄ VITTU EDES KIINNOSTA TUOLLAISET TÖRKY IHMISET!

4

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi valehtelet internetissä? Viimeinen huutolaisten huutokauppa on pidetty Suomessa 1930-luvulla.

• Anonyymi

Ei minun vanhemmat ole olleet edes TOIVONIEMESSÄ TÖISSÄ joten miten minä voin LOUKATA EDES ERÄÄN KUNNIAA, koska hänen vanhemmat tai ainakin toinen heistä oli TOIVONIEMESSÄ TÖISSÄ joten minusta hän on tuo joka loukkaa oman lapsensa kunniaa.
      Jos köyhällä ei ole mitään niin kyllä hänellä on oikeus MUISTOIHIN ja ei he ole koskaan sanoneet minulle, että; ET SAA MUISTAA MEITÄ, KUN ME KUOLLAAN!
      Tepselin Osmon äitihän meni Viekonelon kanssa naimisiin ja Osmohan EI SOPINUT HEIDÄN HIENOON PERHEESEEN JOTEN HÄNET SIJOITETTIIN TOIVONIEMEEN.
      HÄN OLI IHMINEN JOKA OPETTI MILLAISIA KUNNIALLISET OVAT.
      TEPSELIN OSMON KUNNIAN PUOLESTA MENEN VANKILAAN MIELELLÄÄN NIIN VIEKONELON ONNI JA TOIVONIEMESSÄ ASUNEET SAAVAT KUNNIAA VAIKKA EN OLE EDES OSMON KOHTALOON SYYLLINEN.
      Hän oli SENTÄÄN RUOTSISSA TYÖPAIKKANSA LUOTTAMUSMIES JA EI ELÄINTARHAAN PÄÄSE IDIOOTIT JA TAANTUNEET IHMISET TÖIHIN.
      VEERA-TÄTI OLI KONDITORIASSA TÖISSÄ RUOTSISSA.
      MOLEMMAT OLIVAT ASUNEET TOIVONIEMESSÄ JA HE KÄYVÄT ERÄÄN KUNNIAN PÄÄLLE JOKA OLI MYÖS OLOSUHTEIDEN PAKOSTA JOUTUNUT ASUMAAN TOIVONIEMESSÄ NIIN, KUIN MONET MUUTKIN!

• Anonyymi

Aikion Anja oli myös vanhoja TOIVONIEMEN aikaisia hoitajia. Minä käytin Männikössä, kun olin ensimmäistä kertaa töissä hänen työvaatteita, koska toiset sanovat: Sulla on niin iso maha jo joten Anjan mekot mahtuu sinulle päälle.
        Minä kävin Anjan luona vanhemman panostajan koulutuksen jälkeen monta kertaa, koska hän pyysi. Minä menin myös nostamaan hänet lattialta ylös, kun hän oli vahingossa istunut tuolilta ohi.
        Hän oli sen näköinen, että minä en saa häntä äitini kanssa ylös.
        Minä sanoin hänelle, että: Vanhempi panostaja tilattiin auttamaan mummo lattialta ylös.
        Hän oli epäilevän näköinen minun suhteen, että saanko minä häntä ylös.
        Minä otin toiselta puolelta kiinni ja nostin tuolille istumaan.
        Hän sanoi itse, että; En ole näin kevyesti noussut ikinä lattialta ylös.
        Minä sanoin hänelle, että: Minähän olen myös enkeli ja ei pidä alkaa valittamaan jos tilaa apua.
        Sain Aikion Anjan SEINÄKELLON jota kukaan ei ollut huolinut vaan kaikki oli sanoneet, että KELLO ON NIIN RUMA että en kyllä huoli sitä.
        Minun äitini oli sanonut Aikion Anjalle, että: Kerta KELLO EI KELPAA KENENKÄÄN NIIN MINÄ VIEN SEN KELLON MINUN TYTÖLLE, KOSKA HÄNELLE KYLLÄ KELPAA.
        MINÄ SANOIN, ETTÄ: NÄIN KAUNISTA JA ARVOKASTA KELLO EI SAA EDES RAHALLA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikion Anja oli myös vanhoja TOIVONIEMEN aikaisia hoitajia. Minä käytin Männikössä, kun olin ensimmäistä kertaa töissä hänen työvaatteita, koska toiset sanovat: Sulla on niin iso maha jo joten Anjan mekot mahtuu sinulle päälle.
        Minä kävin Anjan luona vanhemman panostajan koulutuksen jälkeen monta kertaa, koska hän pyysi. Minä menin myös nostamaan hänet lattialta ylös, kun hän oli vahingossa istunut tuolilta ohi.
        Hän oli sen näköinen, että minä en saa häntä äitini kanssa ylös.
        Minä sanoin hänelle, että: Vanhempi panostaja tilattiin auttamaan mummo lattialta ylös.
        Hän oli epäilevän näköinen minun suhteen, että saanko minä häntä ylös.
        Minä otin toiselta puolelta kiinni ja nostin tuolille istumaan.
        Hän sanoi itse, että; En ole näin kevyesti noussut ikinä lattialta ylös.
        Minä sanoin hänelle, että: Minähän olen myös enkeli ja ei pidä alkaa valittamaan jos tilaa apua.
        Sain Aikion Anjan SEINÄKELLON jota kukaan ei ollut huolinut vaan kaikki oli sanoneet, että KELLO ON NIIN RUMA että en kyllä huoli sitä.
        Minun äitini oli sanonut Aikion Anjalle, että: Kerta KELLO EI KELPAA KENENKÄÄN NIIN MINÄ VIEN SEN KELLON MINUN TYTÖLLE, KOSKA HÄNELLE KYLLÄ KELPAA.
        MINÄ SANOIN, ETTÄ: NÄIN KAUNISTA JA ARVOKASTA KELLO EI SAA EDES RAHALLA!

Minulla on vieläkin käytössä Aikion Anjan vaatteita joita hän antoi, kun oli elossa.
        Taitaa olla myös Hastrupin Hissunkin, koska hän oli myös äitini asiakkaita jotka aina antoivat vaatteita ja äitini toi niitä minulle.

Minun lapset kutsuvat minua HAMSTERIKSI, koska minä sanon aina : Kyllä minä voin ottaa jos ei muille kelpaa.
        Kysyvät aina, että: Mihin sie muka TARVIT tuota?
        Minä vastasin, että: Ei voi ikinä TIETÄÄ MIHIN TARVII.
        Nyt voin TODISTAA, ETTÄ MINÄ OLEN KAIKEN TARVINNUT MIKÄ EI OLE TOISILLE KELVANNUT.

Sain äidin puolen mummon tina kaulakorun, kun hän kuoli. Enoni vaimo antoi minulle tuon, kun minä olin heillä ja hän sanoi: Sinä saat tämän mummon korun.
        Minä olin lapsena sanonut mummolle, että: Minä haluan tämän korun.
        En saanut silloin, koska minä kuulemma hukkasin kaikki.
        Mummo sai Valituista Paloista semmosen KULTAISEN PISARAN ja hän antoi tuon minulle.
        Minä kaivoin kerran omia koruja ja minä löysin tuon PISARAN ja sanoin vielä ääneen : Mummon antama PISARA on vielä tallella, mutta ei tämä kyllä kiillä niin kuin uutena.

Minä olen sentään saanut myös MERIPIHKA HELMET isäni puolen mummolta, kun hän oli käynyt Neuvostoliitossa ja äitini oli pyytänyt häntä tuomaan meripihka helmet minulle ja siskolle.
        Ensimmäisen kerran laitoin nuo kaulaani, kun olin käynyt vanhemman panostajan koulutuksen.
        Minä siivoamassa huonetta ja otin valokuvia sekä kirjoitin, että " Minä olen siivoomassa, mutta minä näköjään taas löydän kaikkea muuta."
        Joka kerta kun minä aloin siivoamaan niin ensimmäinen minkä löysin oli HUULIPUNA ja sen jälkeen kaiken muun mitä ei SIIVOUKSESSA kyllä tarvi kotona eikä töissä.

Meripihka helmet sain joskus yli 40vuotta sitten ja nuo maksaa varmaan maltaita nykyisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      181
      2556
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      189
      2098
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      177
      1955
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      122
      1761
    5. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      161
      1706
    6. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      31
      1655
    7. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      179
      1265
    8. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      72
      1237
    9. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      171
      1225
    10. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      80
      1171
    Aihe