Musta sukkaiset ihmiset

Anonyymi-ap

Mitä mieltä olette musta sukkaisuudesta? Eikö se ole aika rasistista väittää jotain toista ihmistä musta sukkaiseksi varsinkaan jos ei ole? Voiko tuollaisesta nostaa kunnianloukkaussyytteen?

64

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tennis sukkainen loukkaa tyyli tajua.

• Pyh...😤

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Pyh...😤

Taisi olla sarkasmia suomenkielen raiskaamisesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla sarkasmia suomenkielen raiskaamisesta.

Taisi viitata pahimpaan pelkoon linnankutsujen kättelyjonossa. 😄

• Gattino kirjoitti:

Kyllä, tästä on jo aikaa, eikä nuorempi sukupolvi tiedä koko asiaa. 😊
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/vesahack/8524-lenita-airisto-ja-tennissukka-gate/

Pienikin pilkahdus jotain muuta kuin mustaa mustan päälle, niin kamalaahan se oli... nythän jääkiekkomiehet pistää varmaan Lenitan tyylitajua lekalla oikein olan takaa...

https://www.iltalehti.fi/nhl/a/305beafb-17bc-4113-9556-1dfadcd356ed

Huvittaa kun naisilla saa olla linnanjuhlissakin vaikka mitä virityksiä, mutta miehellä musta smokki ja piste. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Pienikin pilkahdus jotain muuta kuin mustaa mustan päälle, niin kamalaahan se oli... nythän jääkiekkomiehet pistää varmaan Lenitan tyylitajua lekalla oikein olan takaa...

Huvittaa kun naisilla saa olla linnanjuhlissakin vaikka mitä virityksiä, mutta miehellä musta smokki ja piste. 😁

Kyllä pikku musta tyyli pukee naista kuin naista. Ei siitä pääse mihinkään!

• Disseisback kirjoitti:

Miehillä on tiukka pukeutumiskoodi. Itse haluaisin käyttää erivärisiä kenkäpareja, vaikkapa toinen kenkä olisi keltainen ja toinen harmaa.

Taidan olla aikaani edellä tai sitten henkisesti epätasapainossa.

• Gattino kirjoitti:

Miehillä on tiukka pukeutumiskoodi. Itse haluaisin käyttää erivärisiä kenkäpareja, vaikkapa toinen kenkä olisi keltainen ja toinen harmaa.

Niin on. Tylsä kulttuuri. 🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ei kun frakki, smokki nimenomaan ei ole etiketin mukainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kun frakki, smokki nimenomaan ei ole etiketin mukainen.

Sekin vielä...

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Ostetaan yhdessä kengät🤣. Sinä ostat keltaiset ja minä vihreät? Sama koko 42?

• Anonyymi kirjoitti:

Ostetaan yhdessä kengät🤣. Sinä ostat keltaiset ja minä vihreät? Sama koko 42?

Kokoni on 45-46. Jos jalassasi pysyy 46-kokoinen kenkä, voimme harkita asiaa. 🙂

Onhan minulla kenkiä tuulikaapin lattialla.
        Kerran, ulos lähtiessä, huomasin, että jaloissani oli eriparikengät.
        Se näytti aika hölmöltä .

• Anonyymi

Terv Lenita

• Anonyymi

Tennis sukat ja remmi sandaalit; siinäpä vasta tyyli taiturin taidon näyte.

• Anonyymi

Älä käytä mustia sukkia. Problem solved.

• Anonyymi

Palstan setä taitaa kuulua niihin miehiin jotka kokee mustasukkaisuutta tuntemattomista naisista ilman mitään oikeutta, koska vintillä tuuli tuivertaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstan setä taitaa kuulua niihin miehiin jotka kokee mustasukkaisuutta tuntemattomista naisista ilman mitään oikeutta, koska vintillä tuuli tuivertaa

Ei! Mulla on vintillä villaeristeet kunnossa ja toissakesänä justiinsa laitettiin lisää puhallusvillaa kattoremontin yhteydessä.

• Anonyymi

Mistäs tämä mustasukkaisuus sana edes juontuu? 🤔
      Oliko joku kade jonkun sukista?

• Mä en voi käsittää mustasukkaisis ihmisiä. Minusta ainoa hyvä sukka on valkoinen tennissukka. Mustat sukat järjestään on hiostavia. Joku siinä pigmentissä tekee siitä kuuman. Ja mustat vaatteet yleensäkin kuivuvat huonommin jne.

• Anonyymi

Ilman muuta sinä palstan setä ja muu yhtä tässä maailmassa oleva poppoo marssitte näillä eväillä ja asiasanoilla raastupaan

• Anonyymi

Tässä oli nääs tätä rikosoikeudellista terminologiaa kuitenki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä oli nääs tätä rikosoikeudellista terminologiaa kuitenki

Jos esim tämä mitäänsanomaton tekstinpätkä olisi löytynyt osoitteesta x, niin mitä sitten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos esim tämä mitäänsanomaton tekstinpätkä olisi löytynyt osoitteesta x, niin mitä sitten

Ja lopuksi - luetaanko näitä ääneen ku äänikirjaa vai mitenkä

• Anonyymi

Mustasukkaisuus luonteessa on raskas ominaisuus. Olen kokenut sitä itse ja ollut sen kohteena ja kumpikaan ei ole ihmiselle hyväksi.

Sukkina taas musta on oikeinkin jees, sävyjen kanssakin. Sukat saa olla hassujakin. 😆

Jasu

• Anonyymi

Karseinta mitä tiiän on VALKOISET tennissukat mitkä on lörpöttimet tai neliskanttiset kun lautajalkaan tehty. Ne on aina paskaset ja rumat.

Jasu

• Anonyymi

Ja tää ei sitte ollu Disse sulle, mulla on ollu itellä noita kehnoja tennissukkia ja mä inhoan niitä. 😆

Jasu

• Anonyymi

Näin jälkeenpäin sitä ihmettelee, että miten moisia homostimia tuli teini-iässä ja nuorena aikuisena edes pidettyä? Pthyi sentäs!

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tää ei sitte ollu Disse sulle, mulla on ollu itellä noita kehnoja tennissukkia ja mä inhoan niitä. 😆

Jasu

Hympfh! 😤

• Anonyymi

Oleksä Lenita 2?

• Anonyymi

Oikeastaan outo luonteenpiirre, koska ketään ei voi omistaa. Mistä juontuu.
      Mutta olen ollut suhteen alussa mustasukkainen jonkin verran siksi, että olen epävarma, onko toinen tosissaan. Minusta on oltu mustasukkaisia, vaikka se on tuntunut ihan naurettavalta ja se on kaukana naurusta.
      Kait juontuu jotenkin lapsuuden huomiosta. Ehkä.
      Vilma

• Anonyymi

Nimen omaan juontuu lapsuudesta. Ihmisillä on taipumus hakea toisista sitä, mitä on lapsuudestaan jääneet vaille. Jos on jo silloin ollut mustasukkainen vanhemman huomiosta, niin ei siitä välttämättä ole toipunut.

Toista ihmistä ei voi omistaa. Kunpa se olisi kaikille selvää, niin elämä olisi kaikille miellyttävämpää. Olen itsekin tuntenut joskus aivan musertavan järkyttäviä mustasukkaisuudentunteita. Mutta tehnyt töitä itseni kanssa myös sen tiimoilla. Löytänyt syvemmän ymmärryksen asioihin. Ehkä ihmiselle on hyväksi myös käydä läpi ns. erakkovaihe. Joutuu kohtaamaan asioita. Pääsee tietoisuudessa aivan eri levelille.

• Anonyymi

Vilma hyvä. Kyse oli mustista sukista ei mustasukkaisuudesta. Eikö ole suomen kieli moninaista? Ehdottomasti tämä kieli pitää säilyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma hyvä. Kyse oli mustista sukista ei mustasukkaisuudesta. Eikö ole suomen kieli moninaista? Ehdottomasti tämä kieli pitää säilyttää.

Sulla meni 12 päivää miettiä kahden rivin kommenttia.
        Olet väärässä kieliasusta. Aloitushan on epäsuomea, kuten usein.
        Se että kommentoijat ovat iloitelleet liirumlaarumilla on heidän asiansa.
        Vilma
        Sattuiko sieluun, kun kommentoin mustasukkaisuudesta. Oletko?
        On varhainen lauantaiaamu ja kuullostaa siltä kuin ulkona sataisi, sillä ränni rummuttaa.
        Lisää kahvia. Eihän sitä muuten herää.

• Mustasukkaisuus kumpuaa omista epävarmuuksista ja kipupisteistä. On ihan inhimillistä tuntea ajoittain mustasukkaisuutta, mutta jollei sitä pysty käsittelemään vaan kaataa tunteensa kumppanin niskaan (tai kuka nyt sitten kohteena onkaan), on aika puhaltaa peli poikki ja hakea apua ongelmaansa. Terveessä suhteessa ei ole sijaa mustasukkaisuudelle.

Olen joskus tuntenut mustasukkaisuutta ja parhaiten siihen on auttanut, kun olen sanonut sen avoimesti kumppanilleni. Asiasta on voitu sitten puhua ja yhdessä etsiä ratkaisua. Korostan silti sitä, että on aina mustasukkaisuutta tuntevan omalla vastuulla käsitellä tunteensa niin etteivät ne aiheuta turhaa draamaa parisuhteessa. Tai missään muussakaan ihmissuhteessa.

Noin muutenkin pidän enemmän valkoisista sukista. Jäänyt kai päälle, kun käytän "aina" valkoisia tennareita.

• Anonyymi

Musta sukkaisuus
      valko sukkaisuus
      kumi saapas
      taka pakki

• Anonyymi

Valkosukkaisuus ei ole niin paha kuin mustasukkaisuus ja Alkosukkaisuus ei ole suomenkielen sana!

• Anonyymi

Minä kuljen sukka housuissa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kuljen sukka housuissa!

Onk sulla jokin sisätasku lahkeessa, että saat sukan pysymään housuissa?

• Anonyymi

En ole mustasukkainen tyttöhyttyset saa mennä imemään muita miehiä annan luvan

• Minulla on 12 paria mustia - ja 9 paria valkoisia sukkia (kävin ne laskemassa). Kirjavia ja raidallisia sukkia en laskenut.
      Mitä tämä kertoo minusta? Olenko vain osapäivä mustasukkainen?

• Enpä tiedä mutta täsmällisyys ainakin taitaa kuulua luonteenpiirteisiin 😁

• Ex-Lukka kirjoitti:

Enpä tiedä mutta täsmällisyys ainakin taitaa kuulua luonteenpiirteisiin 😁

Kyllä vaan. Olen myös järjestelmällinen ja pikkutarkka. Tiedän missä sukkani ovat, tai ainakin pitäisi olla. 😃

Oletko itse täsmällinen?

• tosi.typy kirjoitti:

Kyllä vaan. Olen myös järjestelmällinen ja pikkutarkka. Tiedän missä sukkani ovat, tai ainakin pitäisi olla. 😃

Oletko itse täsmällinen?

En sukkien suhteen ainakaan, olen hädintuskin tietoinen siitä missä sukkalaatikkoni sijaitsee 🙂

• Ex-Lukka kirjoitti:

En sukkien suhteen ainakaan, olen hädintuskin tietoinen siitä missä sukkalaatikkoni sijaitsee 🙂

Oi voi! Tuossa on parantamisen varaa. Kannattaisiko järjestellä kaikki kaapit ja laatikot, jotta tavarat pysyvät järjestyksessä ja muistissa?

Et voi muuten tietää, oletko osapäivä mustasukkainen, vai kokopäivä valkosukkainen, tai jotain siltä väliltä. 😂

• tosi.typy kirjoitti:

Oi voi! Tuossa on parantamisen varaa. Kannattaisiko järjestellä kaikki kaapit ja laatikot, jotta tavarat pysyvät järjestyksessä ja muistissa?

Et voi muuten tietää, oletko osapäivä mustasukkainen, vai kokopäivä valkosukkainen, tai jotain siltä väliltä. 😂

Itse asiassa olen siirtymässä pikkuhiljaa (tosihiljaa) tästä hallitun kaaoksen tilasta johonkin järjestelmällisempään systeemiin.
        Liinavaatekaappi on conmaritettu jo 😁.
        Sukkavalikoiman perusteella kuulun musta tai harmaasukkaisiin 🙂

• Ex-Lukka kirjoitti:

Itse asiassa olen siirtymässä pikkuhiljaa (tosihiljaa) tästä hallitun kaaoksen tilasta johonkin järjestelmällisempään systeemiin.

KonMari siis...korjaus

• Ex-Lukka kirjoitti:

Hyvä uutinen. Järjestelmällisempi vaihtoehto on aina paras. Pitkällä tähtäimellä siivottu liinavaatekaappi kiittää järjestäjää. Arjenpyöritys helpottuu huomattavasti. 😃

Musta- ja harmaasukkaiset ritarit ovat järkkymättömiä valinnoissaan. 🙂👍

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Hyvä uutinen. Järjestelmällisempi vaihtoehto on aina paras. Pitkällä tähtäimellä siivottu liinavaatekaappi kiittää järjestäjää. Arjenpyöritys helpottuu huomattavasti. 😃

Musta- ja harmaasukkaiset ritarit ovat järkkymättömiä valinnoissaan. 🙂👍

Käytätkö palstagubbe näitä ihania nikkejäsi sattumanvaraisesti?

• Anonyymi

Ai minäkö?😁 Vihaan yli kaiken mustasukkaisia ihmisiä ja karttelen moisia tapauksia, josta johtuen joudun kärvistelemään omat pimeät valoni ja tuntemukseni.
      Hienointa asiassa ehkä on, että sellaistakin voi vielä tuntea 🙃 🧚.

Käytän sitä ihan vapaan ja luovasti 😅

• Anonyymi

Mä käytän värikkäitä ja valkoisia sukkia.

• Anonyymi

Siis musta sukkaisuudesta vai mustasukkaisuudesta?

• Anonyymi

Minä en enää ala parisuhteessa olemaan koska olen mustasukkainen ja myös toinen on ollut sellainen. Se on ankeaa. Yksin on mukavaa elää.

• Rasismi ja mustasukkaisuus? ehkäpä kuitenkin parempi yhdistelmä olisi narsismi ja mustasukkaisuus...tai no oikeastaan huonompi 🤔 mutta noin ikäänkuin pariksi toisilleen

• Ennemmin mustat sukat kuin valkoiset. Mustat sukat kun pesee, niin voi leikkiä, että ne ovat oikeasti puhtaat. Valkoiset tahtovat värjäytyä melko nopeasti.

Mitä luonteenpiirteisiin tulee, niin jos pariskunnalla on vahva henkinen yhteys eikä kummallakaan sen pahempia traumoja asian tiimoilta, ei moisesta välttämättä tarvitse kärsiä.

Eri asia sitten, jos luottamus rakoilee, henkistä yhteyttä ei ole tai suhteessa on petetty, mutta viimeisimmän jälkeen ei välttämättä ole koko suhdetta olemassakaan, ainakaan ehyttä sellaista.

• Anonyymi

Minulla oli kerran vihreät sukat jaloissa. Mahdollinen sussukokelas järkyttyi niistä niin, ettei sen jälkeen enää tavattu.

• Anonyymi

Sukkana vedetään huumoria vakavasta asiasta 🙄

Moni salarakastaja on yllätetty yön selkään ilman kenkiä.

Kannattaa pitää sukkansa kurissa.

Sanoohan tuon järkikin, että kaikenlaiset sukittajat on hyvä pitää oman pesän ulkopuolella.

Se on kuin laittaisi rahaa sukkaan.

• Anonyymi

Suki suki oukki doukki 🤓

• Anonyymi

Olen sitä mieltä että mustasukkaisuus on edelleen yhdysssana.

• Anonyymi

Haluan tilata 1 mustasukkaisen miehen. Elin vuosia valkosukkaisen kanssa ja koin joka päivä ettei hän halu a omistaa minua.

• Anonyymi

Niinkö kävi palstasetä, no uffaffaa. Ettet olisi niitä tapauksia jotka nuolaisee ennen kuin tipahtaa ja rupeaa kukkoilemaan ennenaikaisesti. Viittaan siis ihan tuohon mustasukkaisuuteen. Se on piirteenä ensinnäkin sellainen, että siihen tulisi olla oikeus jos nyt ei mennä niinkään siihen mikä on tervettä mustasukkaisuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö kävi palstasetä, no uffaffaa. Ettet olisi niitä tapauksia jotka nuolaisee ennen kuin tipahtaa ja rupeaa kukkoilemaan ennenaikaisesti. Viittaan siis ihan tuohon mustasukkaisuuteen. Se on piirteenä ensinnäkin sellainen, että siihen tulisi olla oikeus jos nyt ei mennä niinkään siihen mikä on tervettä mustasukkaisuutta

Olen nainen ja rakastan mustasukkaisia miehiä.

• Anonyymi

Voi tietenkin, valtakunnansyyttäjällä on vino pino näitä keissejä pöydällä palstasetä, tjeu

• Anonyymi

Mustasukkaisuus on normaali ja yleisinhimillinen tunne. Se herää, kun ihminen kokee hänelle tärkeän ihmissuhteen olevan uhattuna. Epäterve mustasukkaisuus on väkivaltaa.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2428
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      184
      2112
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      2047
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1848
    5. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      31
      1771
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      187
      1506
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      215
      1415
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1225
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      1012
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      1011
    Aihe