Niinhän palstalla inttävät alarmistit tuntuvat uskovan, kun mikään 1900 luvun tutkimuksella saatu tieto ei alarmisteille kelpaa.
Mistähän se tuollainen suorastaan kivettynyt vanhoollisuus johtuu. Onko alarmistit muuttuneet suolapatsaiksi, niinkuin Lootin vaimo muuttui. Lootin vaimohan muuttui suolapatsaaksi juuri sen takia, että se katsoi taakseen.
Kun koko ajan tuijottaa taakseen, niin kivettyy menneisyyteen. Tulevaisuudesta tulee pelkkä kauhukuva vailla toivoa paremmasta. Menettää mahdollisuuden elää täyttä elämää. Koko ajan vaan kalvaa pelko, että vielä pahempaa on tulossa.
Sekin oli muka kauhea uutinen, että Suomessa lämpötila on noussut moninkertaisesti sen, mitä maapallon keskilämpötila on noussut.
Taas tuli lisää pelotetta. Minulle se ei ollut edes uutinen. Tajusin sen mekanismin jo monia vuosia sitten, joten uskoin jo etukäteen, että niin tulee käymään. Ei lämmin luita riko, sanoo vanha sanonta, Ei siis hätäillä.
Nuoret vissiin uskovat, että nykyinen ilmasto-oppi on viimeisintä ja loistavinta tieteellistä tietoa. Niin saatta uskoa alle neljäkymppiset. Todellisuudessa se oppi luotiin jo 1800 luvun puolivälissä. Ei siis mitään uusinta uutta.
Oliko 1700 ja 1800 luvun tiede huipputiedettä ja 1900 luvun tiede pelkkää huijausta ?
19
154
Vastaukset
- Anonyymi
"Tajusin sen mekanismin jo monia vuosia sitten, joten uskoin jo etukäteen, että niin tulee käymään."
Mikä on mielestäsi syynä tuohon lämpötilan nousuun?- Anonyymi
Se että mitä enemmän maapallolle kertyy auringon energiaa, niin sitä enemmän sitä virtaa napoja kohti ilmavirtauksien mukana. Tuo tiedetään historiastakin. Keskiajan lämpimällä kaudella Grönlannissa oli niin lämmintä, että Viikingit asuttivat sen, ja viljelivät siellä viljaa.
Kun sitten tuli kylmä kausi, jota nimitetään pieneksi jääkaudeksi, lämpötila laski Grönlannissa niin paljon, ettei siellä pystynytkään enään viljelemään. Viikingit joutuivat hylkäämään Grönlannin, Siellä on edelleen Vikinkien rakentamien rakennusten raunioita.
Viimeisimpien tutkimusten mukaan Viikinkejä asui silloin myös Amerikassa. Viikingit siis löysivät Amerikan ennen Kolumbusta, Aina kun tulee lämmin kausi, niin keskilämpötila nousee eniten etelässä ja pohjoisessa. Sellainen se luonnon mekanismi on.
Nythän meillä on juuri sellainen säätila, että lämpöä siirtyy kohti pohjoisnapaa. Suomessahan se on normaalia. Tästä talvesta saattaa tulla todella lauha. No minähän tykkään siitä.
Minä en pelkää ilmastonmuutosta, koska tunnen ne luonnossa toimivat prosessit riittävän hyvin. Eihän meteorologit pelottele ilmastonmuutoksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että mitä enemmän maapallolle kertyy auringon energiaa, niin sitä enemmän sitä virtaa napoja kohti ilmavirtauksien mukana. Tuo tiedetään historiastakin. Keskiajan lämpimällä kaudella Grönlannissa oli niin lämmintä, että Viikingit asuttivat sen, ja viljelivät siellä viljaa.
Kun sitten tuli kylmä kausi, jota nimitetään pieneksi jääkaudeksi, lämpötila laski Grönlannissa niin paljon, ettei siellä pystynytkään enään viljelemään. Viikingit joutuivat hylkäämään Grönlannin, Siellä on edelleen Vikinkien rakentamien rakennusten raunioita.
Viimeisimpien tutkimusten mukaan Viikinkejä asui silloin myös Amerikassa. Viikingit siis löysivät Amerikan ennen Kolumbusta, Aina kun tulee lämmin kausi, niin keskilämpötila nousee eniten etelässä ja pohjoisessa. Sellainen se luonnon mekanismi on.
Nythän meillä on juuri sellainen säätila, että lämpöä siirtyy kohti pohjoisnapaa. Suomessahan se on normaalia. Tästä talvesta saattaa tulla todella lauha. No minähän tykkään siitä.
Minä en pelkää ilmastonmuutosta, koska tunnen ne luonnossa toimivat prosessit riittävän hyvin. Eihän meteorologit pelottele ilmastonmuutoksella.Tarkoitin kyllä maapallon keskilämpötilan nousua. Miksi maapallolle kertyy nyt enemmän Auringon energiaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin kyllä maapallon keskilämpötilan nousua. Miksi maapallolle kertyy nyt enemmän Auringon energiaa?
Kirjoita nettihakuun roy spencer, niin saat esille ajantasaisen käyrän maapallon keskilämpötilasta. Katso sitä, ja mieti, mitä se todistaa auringon toiminnasta viimeisen runsaan vuoden aikana.
Siitä käyrästä näkee, että auringon toiminta vaihtelee. Se ei ole niin tasaista kuin luullaan, Sieltä tulee välillä voimakkaampia pulsseja. Osa niiden pulssien tuomasta energiasta varastoituu joksikin aikaa maahan. Osa varastoituu pidemmäksikin aikaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoita nettihakuun roy spencer, niin saat esille ajantasaisen käyrän maapallon keskilämpötilasta. Katso sitä, ja mieti, mitä se todistaa auringon toiminnasta viimeisen runsaan vuoden aikana.
Siitä käyrästä näkee, että auringon toiminta vaihtelee. Se ei ole niin tasaista kuin luullaan, Sieltä tulee välillä voimakkaampia pulsseja. Osa niiden pulssien tuomasta energiasta varastoituu joksikin aikaa maahan. Osa varastoituu pidemmäksikin aikaa.Luepa tuolta lisää ja mieti, mitä se todistaa Auringon vaikutuksesta:
https://skepticalscience.com/arg_aurinko_ja_ilmasto.htm
- Anonyymi
1470-1960 (2043) tehtiin 2000 pyhää kirjaa jotka selvittää maailman toimintaperiaatteen. Koko tuon ajan tiede on tasoltaan hyvää. Niin kuin oli myös antiikin filosofian aioni 490 ekr- 0 jkr. Uusia tieteen faktoja monilla aloilla on selvinnyt viime vuosikymmeninä. Tekniikassa mm. Tehtiin Tietokoneet ja kännykät. Biologiassa dna juosteen koodi avattiin.
Nykyiset säätiedotukset ovat huippua verrattuna 1970 lukuun jolloin seuraavan päivän sääkin oli epävarma. Nykyisin on varmaa viisikin päivää putkeen.- Anonyymi
Minä kirjoitin muutama päivä sitten, että koko ihmiskunnan historian ajan on tullut tieteellisiä oivalluksia. On kyllä tullut myös virhepäätelmiä. Onnistumiset eivät siis takaa sitä, että kaikki olisivat onnistuneet.
Varsinkin väittämät, jotka ovat puhtaasti teoreettisia, ovat epävarmoja, kunnes ne pytytään kokeellisesti todistamaan. Ei siis kannata sellaiseen hirveän ehdottomasti uskoa. Tämä minun kantani on kuitenkin koko ajan ymmärretty täällä väärin.
Kyllä ne säätiedotukset on todellakin tulleet viime vuosina varsin luotettaviksi. Pientä hienosäätöä niihin saatta tulla päivän aikana.
- Anonyymi
"Oliko 1700 ja 1800 luvun tiede huipputiedettä ja 1900 luvun tiede pelkkää huijausta
Niinhän palstalla inttävät alarmistit tuntuvat uskovan, kun mikään 1900 luvun tutkimuksella saatu tieto ei alarmisteille kelpaa.""
APH:n lapsellinen olkiukko, jota hän hakkaa niin, että ruumenet pöllyää.
Ei täällä kukaan ole sinun lisäksesi kieltänyt 1900 luvun tiedettä, eikä myöskään 2000 luvun.
Sinä täällä olet ainoa, joka höpöttää hitaista fotoneista, 300 barin alipeineista, lämpösäteilyä absorboivista hapesta ja typestä (lämpenevät, mutta lämpenevät johtumalla), rakenteisiin varastoituvista fotoneista...
Aivan päätöntä.- Anonyymi
Päätöntä minun mielestäni tämä: Havaitset, että aph on toiminut aina samalla tavalla jo yli 6 vuoden ajan. Tuosta havainnosta huolimatta jatkat hänen viesteihinsä vastailua ikäänkuin juuri sinun vastauksesi yhtäkkiä muuttaisi aph:n käytöksen.
- Anonyymi
Aivan päätön on nimenomaan sinun kommenttisi. On se kummallista, kun ne jotka on jääneet lähtökuoppiin, kuvittelevat olevansa neroja. Ei ole pienintäkään kykyä soveltaa tiedettä. Ei tuollaisista ole ollenkaan sellaisille aloille, joissa täytyy osata ymmärtää ja soveltaa tiedettä.
Niille aloille kun pyrkii, niin täytyy pystyä jättämään lähtökuopat taakseen. Kun olin harjoittelussa peltisepän firmassa, niin pomo käski minun tehdä tietynlaisen ilmastointiputken liitoksen.
Minulla oli autossa kansio, jossa oli sen alan piirustuksia, joita olin piirtänyt oppitunnilla. Aivan samanlaista minulla ei ollut, mutta muutin pikkusen yhtä, ja tein sen mukaan. sapluunan.
Siihen tuli sitten kokenut peltiseppä moittimaan, että ei sitä noin tehdä, Minä sanoin vain, että näin se pomo käski tehdä. Kun pomo sitten tuli verstaalle, kysyin että kelpaako. Kyllä kelpasi, ja hän selitti, miksi hän halusi juuri sellaisen, jota ei ollut ennen tehty.
Minä siis poikkesin joustavasti vakiomallista. Sinähän et pysty mistään oppimastasi vakiomallista poikkeamaan. Olet siis vajakki, joka ei pysty joustamaan, Ei työelämä sellaisia kaipaa. Minun työni vaati erittäin paljon sitä joustavuutta.
Sinä et kyllä kelpaa edes liukuihihnan ääreen. Siinäkin voidaan tarvita joustavuutta. Noista luettelemistgasi asioista sinulta puuttuu alkeellisinkin taju. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan päätön on nimenomaan sinun kommenttisi. On se kummallista, kun ne jotka on jääneet lähtökuoppiin, kuvittelevat olevansa neroja. Ei ole pienintäkään kykyä soveltaa tiedettä. Ei tuollaisista ole ollenkaan sellaisille aloille, joissa täytyy osata ymmärtää ja soveltaa tiedettä.
Niille aloille kun pyrkii, niin täytyy pystyä jättämään lähtökuopat taakseen. Kun olin harjoittelussa peltisepän firmassa, niin pomo käski minun tehdä tietynlaisen ilmastointiputken liitoksen.
Minulla oli autossa kansio, jossa oli sen alan piirustuksia, joita olin piirtänyt oppitunnilla. Aivan samanlaista minulla ei ollut, mutta muutin pikkusen yhtä, ja tein sen mukaan. sapluunan.
Siihen tuli sitten kokenut peltiseppä moittimaan, että ei sitä noin tehdä, Minä sanoin vain, että näin se pomo käski tehdä. Kun pomo sitten tuli verstaalle, kysyin että kelpaako. Kyllä kelpasi, ja hän selitti, miksi hän halusi juuri sellaisen, jota ei ollut ennen tehty.
Minä siis poikkesin joustavasti vakiomallista. Sinähän et pysty mistään oppimastasi vakiomallista poikkeamaan. Olet siis vajakki, joka ei pysty joustamaan, Ei työelämä sellaisia kaipaa. Minun työni vaati erittäin paljon sitä joustavuutta.
Sinä et kyllä kelpaa edes liukuihihnan ääreen. Siinäkin voidaan tarvita joustavuutta. Noista luettelemistgasi asioista sinulta puuttuu alkeellisinkin taju.Ja nyt kun aph on trollinruokkijaa loukannut on ruokkijan pakko jatkaa huomion antamista aph: lle. Pitää nimittäin päästä sanomaan se viimeinen sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätöntä minun mielestäni tämä: Havaitset, että aph on toiminut aina samalla tavalla jo yli 6 vuoden ajan. Tuosta havainnosta huolimatta jatkat hänen viesteihinsä vastailua ikäänkuin juuri sinun vastauksesi yhtäkkiä muuttaisi aph:n käytöksen.
Itseäni eivät ainakaan niinkään kiinnosta aph:n persoonalliset väitteet fysiikasta, jotka eivät vaikuta mitään yhtään mihinkään, vaan noin psykologian kannalta se, mikä estää aivoja myöntämästä, että ovat väärässä. Aihe voi olla mikä tahansa.
Tekoäly listasikin joukon syitä, joiden joukosta aph:n hyvin tunnistaa. En niitä kopsaa tähän, jokainen voi itse katsoa. Lopussa oli myös hyvä luettelo neuvoja, miten voi oppia myöntämään virheensä. Montako kertaa esimerkiksi olet nähnyt näillä palstoilla jonkun kirjoittavan: "Ups, taisin tosiaan olla väärässä."? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseäni eivät ainakaan niinkään kiinnosta aph:n persoonalliset väitteet fysiikasta, jotka eivät vaikuta mitään yhtään mihinkään, vaan noin psykologian kannalta se, mikä estää aivoja myöntämästä, että ovat väärässä. Aihe voi olla mikä tahansa.
Tekoäly listasikin joukon syitä, joiden joukosta aph:n hyvin tunnistaa. En niitä kopsaa tähän, jokainen voi itse katsoa. Lopussa oli myös hyvä luettelo neuvoja, miten voi oppia myöntämään virheensä. Montako kertaa esimerkiksi olet nähnyt näillä palstoilla jonkun kirjoittavan: "Ups, taisin tosiaan olla väärässä."?APH:n osalta se oman virheen myöntäminen tapahtui viimeksi hänen edellisessä aloituksessaan:
"No Wikipedian mukaan keskiaika oli noin 400-1500 vuosien välissä. Taas olisi pitänyt tarkistaa. Minä vaan oletin, että se olisi jatkunut 1600 luvu puolelle."
Toivoisi vaan, että hän tarkistaisi tietojaan enemmänkin eikä vain olettaisi, kuvittelisi ja arvaisi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
APH:n osalta se oman virheen myöntäminen tapahtui viimeksi hänen edellisessä aloituksessaan:
"No Wikipedian mukaan keskiaika oli noin 400-1500 vuosien välissä. Taas olisi pitänyt tarkistaa. Minä vaan oletin, että se olisi jatkunut 1600 luvu puolelle."
Toivoisi vaan, että hän tarkistaisi tietojaan enemmänkin eikä vain olettaisi, kuvittelisi ja arvaisi.Maailma on jatkuvasti täynnänsä olettamuksia. Tuo olettamukseni oli takertumisen arvoinen vain lainailijalle, joka ei pysty ymmärtämään oikein edes suomenkieltä, ja ei omia virheitään tunnusta edes vuosikymmenessä.
Jos minä en olisi tunnustanut omia virheitäni, niin minulta olisi mennyt henki jo vuosikymmeniä sitten. Välillä ne virheet on ollut pakko tunnustaa ja korjata murto-osa sekunnissa. Sitä se oli esim. ambulanssin ratissa hälyytysajossa.
Kun sinä idiootti et ole koskaan ottanut huomioon edes minun ammattejani, niin eihän sinulla itselläsi voi edes olla ammattia. Olet pelkkä tyhmänylpeä koulupudokas, joka halveksii ammattilaisia.
Miksikähän se ammattilaisten halveksiminen on niin hienoa. Viittaa todella pahaan persoonallisuushäiriöön. Minä olen aina arvostanut ammattilaisia, oli heidän ammattinsa mikä tahansa, mutta toki ammattilainenkin voi tehdä myös virheitä.
Tuo ammattilaisten täydellinen halveksiminen, joka sinulla on, on kuitenkin kaikista pahin virhe, mitä ihminen voi elämässään toistaa. Kaikista virheellisin oletkin siis sinä itse, ja valtaosa ihmisistä on virheettömämpiä kuin sinä.
Kommenttisi kuvaa oivasti yhtä ihmistyyppiä nimittäin tyyppiä, joka huomaa aina omat vikansa toisessa, mutta ei koskaan niitä itsessään, joten sovitappa viimeistä kappalettasi itseesi. Nimenomaan sinuun itseesi se sopii, mutta varsin harvoin minuun.
Minä kun olen oikaissut sitäkin, mitä muut ovat olettaneet, kuvitelleet ja arvanneet, ja kertonut keinostakin, miten nuo olettamukset, kuvitelmat ja arvaukset voi paljastaa, jos on tarpeeksi järkeä päässä.
Sen paljastuksen voi tehdä vaikka tavallista kehittyneempi ala-asteen oppilas. Kyllä sen ikäinen pystyy jo ymmärtämään, mitä ilmalle tapahtuu, kun sitä jäähdytetään ja mitä tapahtuu kun sitä lämmitetään.
Sitten tarvitsee vain näyttää taulukosta, kuinka paljon mitäkin kaasua ilmassa on prosentteina, niin alakoululainenkin voi oppia ilmasta jotakin, mitä alalarmistit ja ilmastotiede eivät ole oppineet koskaan. Kait sitä nyt edelleen opetetaa prosentti.
Kun suljetussa tilassa esim. muovipussissa tai muovipullossa olevaa ilmaa jäähdytetään, niin siinä tapahtuu sitä rajumpi muodonmuutos, mitä kylmemmäksi se jäähdytetään. Tuosta ja prosenteista voi alakoululainenkin päätellä jotakin, mitä alarmistit eivät osaa.
Laittamalla ilma suljettuun läpinäkyvään tilaan, luodaan ilmasto pienoiskoossa. Sitä on helppo havainnoida, ja siinä tapahtuu lämpöopillisesti aivan samat asiat, kuin ilmakehässäkin tapahtuu. Ilmakehässä niitä on vaan vaikea havaita.
Siitä vaan lapsoset tekemään tiedettä, koska tuo on tieteen kriteerit täyttävä tutkimusmenetelmä. Tieteen kriteerihän on se, että koe täytyy olla tehtävissä muuallakin ja lopputulos on sama.
Tuon kokeen voi tehdä silläkin tavalla, että panee tyhjän muovipullon korkin kiinni tropiikissa, ja vie sen sitten etelänavalle, mutta helpompi on käyttää lämmitettyä suomalaista saunaa ja pakastinta.
Tuolle toiselle pikkusen selitystä aivotoiminnasta. Kun aivoit on rekisteröineet tapahtuman, joka todellisessa elämässä on tapahtunut, niin ei tietenkään aivot myönnä olevanna väärässä. vaikka sitä samaa ei olisi sinulle tapahtunutkaan.
Tämän verran nyt pitäisi aivotoiminnasta ymmärtää. Niillä joilla on persoonallinen ja harvinainen ammatti, on myös persoonallisia ajatuksia. Minulla on useitakin sellaisia ammatteja, joissa on työskennellyt alle 10 000 ihmistä.
Jossakin ammatissani on työskennellyt Suomessa ehkä vain muutamia kymmeniä. Et sinä opi heitä koskaan ymmärtämään. Sitähän täällä ei ole pöljät koskaan oppineet ymmärtämään, että ammattilaisella on aina omia persoonallisia ajatuksia.
Ammattilaisen aivot on rekisteröineet sen ammatin tapahtumat, joista kukaan muu ei tiedä mitään. Sitten ammattilainen voi soveltaa sitä rekisteröitynyttä tietoa moneen muuhunkin asiaan. Sitä voi soveltaa vaikkapa ilmastotieteeseen.
Kun on kokenut hirvittävän suuren määrän lämpöopillisia ilmiöitä, niin siitä ymmärtää hurjan paljon enemmän, kuin intävät koulupojat voi ikinä oppia. Sitten ne koulupojan asteelle jääneet kuvittelevat olevansa neroja.
Täällä inttää ja solvaa ne, joilla ei ole koskaan ollut aavistustakaan siitä, millä tavalla erilaiset lämpöopilliset ilmiöt liittyvät toisiinsa. Se jätetään ilmeisesti kouluissa kokonaan opettamatta, mutta minulle sekin opetettiin koulussa.
Minä siis tiesin tuon tapahtumaketjun jo valmiiksi mennessäni ensimmäiselle metallipuolen kurssille vuonna 1971. Ainakin yksi inttäjä täällä ei opi sitä millään vuosissakaan.
Jos ei tuota tapahtumaketjua millään opi, niin ei kelpaa metallipuolelle eikä mihinkään muuhunkaan sellaiseen ammattiin, jossa käsitellään lämpöopillisia asioita. Metallipuolellahan käsitellään koko ajan lämpöopillisia asioita.
Teknologiateollisuudessa työskentelee Suomessa noin 100 000 ihmistä, ja vain osa heistä on metallipuolella, joten ei ne kovin yleisiä matallipuolen ammattilaiset ole. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maailma on jatkuvasti täynnänsä olettamuksia. Tuo olettamukseni oli takertumisen arvoinen vain lainailijalle, joka ei pysty ymmärtämään oikein edes suomenkieltä, ja ei omia virheitään tunnusta edes vuosikymmenessä.
Jos minä en olisi tunnustanut omia virheitäni, niin minulta olisi mennyt henki jo vuosikymmeniä sitten. Välillä ne virheet on ollut pakko tunnustaa ja korjata murto-osa sekunnissa. Sitä se oli esim. ambulanssin ratissa hälyytysajossa.
Kun sinä idiootti et ole koskaan ottanut huomioon edes minun ammattejani, niin eihän sinulla itselläsi voi edes olla ammattia. Olet pelkkä tyhmänylpeä koulupudokas, joka halveksii ammattilaisia.
Miksikähän se ammattilaisten halveksiminen on niin hienoa. Viittaa todella pahaan persoonallisuushäiriöön. Minä olen aina arvostanut ammattilaisia, oli heidän ammattinsa mikä tahansa, mutta toki ammattilainenkin voi tehdä myös virheitä.
Tuo ammattilaisten täydellinen halveksiminen, joka sinulla on, on kuitenkin kaikista pahin virhe, mitä ihminen voi elämässään toistaa. Kaikista virheellisin oletkin siis sinä itse, ja valtaosa ihmisistä on virheettömämpiä kuin sinä.
Kommenttisi kuvaa oivasti yhtä ihmistyyppiä nimittäin tyyppiä, joka huomaa aina omat vikansa toisessa, mutta ei koskaan niitä itsessään, joten sovitappa viimeistä kappalettasi itseesi. Nimenomaan sinuun itseesi se sopii, mutta varsin harvoin minuun.
Minä kun olen oikaissut sitäkin, mitä muut ovat olettaneet, kuvitelleet ja arvanneet, ja kertonut keinostakin, miten nuo olettamukset, kuvitelmat ja arvaukset voi paljastaa, jos on tarpeeksi järkeä päässä.
Sen paljastuksen voi tehdä vaikka tavallista kehittyneempi ala-asteen oppilas. Kyllä sen ikäinen pystyy jo ymmärtämään, mitä ilmalle tapahtuu, kun sitä jäähdytetään ja mitä tapahtuu kun sitä lämmitetään.
Sitten tarvitsee vain näyttää taulukosta, kuinka paljon mitäkin kaasua ilmassa on prosentteina, niin alakoululainenkin voi oppia ilmasta jotakin, mitä alalarmistit ja ilmastotiede eivät ole oppineet koskaan. Kait sitä nyt edelleen opetetaa prosentti.
Kun suljetussa tilassa esim. muovipussissa tai muovipullossa olevaa ilmaa jäähdytetään, niin siinä tapahtuu sitä rajumpi muodonmuutos, mitä kylmemmäksi se jäähdytetään. Tuosta ja prosenteista voi alakoululainenkin päätellä jotakin, mitä alarmistit eivät osaa.
Laittamalla ilma suljettuun läpinäkyvään tilaan, luodaan ilmasto pienoiskoossa. Sitä on helppo havainnoida, ja siinä tapahtuu lämpöopillisesti aivan samat asiat, kuin ilmakehässäkin tapahtuu. Ilmakehässä niitä on vaan vaikea havaita.
Siitä vaan lapsoset tekemään tiedettä, koska tuo on tieteen kriteerit täyttävä tutkimusmenetelmä. Tieteen kriteerihän on se, että koe täytyy olla tehtävissä muuallakin ja lopputulos on sama.
Tuon kokeen voi tehdä silläkin tavalla, että panee tyhjän muovipullon korkin kiinni tropiikissa, ja vie sen sitten etelänavalle, mutta helpompi on käyttää lämmitettyä suomalaista saunaa ja pakastinta.
Tuolle toiselle pikkusen selitystä aivotoiminnasta. Kun aivoit on rekisteröineet tapahtuman, joka todellisessa elämässä on tapahtunut, niin ei tietenkään aivot myönnä olevanna väärässä. vaikka sitä samaa ei olisi sinulle tapahtunutkaan.
Tämän verran nyt pitäisi aivotoiminnasta ymmärtää. Niillä joilla on persoonallinen ja harvinainen ammatti, on myös persoonallisia ajatuksia. Minulla on useitakin sellaisia ammatteja, joissa on työskennellyt alle 10 000 ihmistä.
Jossakin ammatissani on työskennellyt Suomessa ehkä vain muutamia kymmeniä. Et sinä opi heitä koskaan ymmärtämään. Sitähän täällä ei ole pöljät koskaan oppineet ymmärtämään, että ammattilaisella on aina omia persoonallisia ajatuksia.
Ammattilaisen aivot on rekisteröineet sen ammatin tapahtumat, joista kukaan muu ei tiedä mitään. Sitten ammattilainen voi soveltaa sitä rekisteröitynyttä tietoa moneen muuhunkin asiaan. Sitä voi soveltaa vaikkapa ilmastotieteeseen.
Kun on kokenut hirvittävän suuren määrän lämpöopillisia ilmiöitä, niin siitä ymmärtää hurjan paljon enemmän, kuin intävät koulupojat voi ikinä oppia. Sitten ne koulupojan asteelle jääneet kuvittelevat olevansa neroja.
Täällä inttää ja solvaa ne, joilla ei ole koskaan ollut aavistustakaan siitä, millä tavalla erilaiset lämpöopilliset ilmiöt liittyvät toisiinsa. Se jätetään ilmeisesti kouluissa kokonaan opettamatta, mutta minulle sekin opetettiin koulussa.
Minä siis tiesin tuon tapahtumaketjun jo valmiiksi mennessäni ensimmäiselle metallipuolen kurssille vuonna 1971. Ainakin yksi inttäjä täällä ei opi sitä millään vuosissakaan.
Jos ei tuota tapahtumaketjua millään opi, niin ei kelpaa metallipuolelle eikä mihinkään muuhunkaan sellaiseen ammattiin, jossa käsitellään lämpöopillisia asioita. Metallipuolellahan käsitellään koko ajan lämpöopillisia asioita.
Teknologiateollisuudessa työskentelee Suomessa noin 100 000 ihmistä, ja vain osa heistä on metallipuolella, joten ei ne kovin yleisiä matallipuolen ammattilaiset ole."Kun aivoit on rekisteröineet tapahtuman, joka todellisessa elämässä on tapahtunut, niin ei tietenkään aivot myönnä olevanna väärässä. "
Eikä silloinkaan, kun sinun aivosi ovat rekisteröineet tapahtuman, jota ei ole tapahtunut?
Esimerkiksi yli 10m vesipatsaan imeminen tai fotonien liikkuminen useammalla eri nopeudella ovat tapahtumia, joita ei ole. Missä on sinun mielestäsi silloin vika? Fysiikan laeissa vai sinun päässäsi?
Kyselin toisaalla tieteenaloja, jotka ovat eri mieltä kanssani, eli samaa mieltä sinun kanssasi. Pyysin luettelemaan niitä, koska väitit tietäväsi useita. Missä luettelo viipyy?
- Anonyymi
vihervassut ihailee 1800 - luvun kommunismia ja pyrkivät sen ajan utopiaan.
- Anonyymi
Miten tuo liittyy mitenkään siihen että ilmastonmuutos on huijausta?
- Anonyymi
Kuka sellaista on väittänyt?
- AnonyymiUUSI
Ammu itsesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau373921Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433130Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343036Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4692717Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1871986Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281498- 381385
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212