Kannatan kiinalaisen jätin Temun kieltoa. Halpiskrääsää ihmiset tilaa niin runsaasti, että Suomen talous kärsii. Vie tuloja Suomen kaupoilta ja logistiikkakustannukset paisuu.
Mikä ihmeen tavarakiima ihmisillä on, kun ostellaan, ostellaan ja taloudet jo muutenkin niin täynnä roinaa, että liikoja kannetaan kirpputoreille ja kirpputorit muistuttavat jo kaatopaikkoja.
Osteluun järkeä ja suunnitelmallisuutta niin säästää rahaa niin paljon, että ei ole edes tarvetta halpiskrääsään. Voi ostaa täältä sen mitä OIKEASTI tarvitsee. Nuo halvat hinnat saa ihmisen tekemään heräteostoksia.
Perusteluksi ei riitä se, että mielestänne Suomessa on niin kallista ja tuolta saa niin edullisesti. Ihmisiä jo ahdistaa tavaran paljous eikä se tuo onnea eikä autuutta, että koko ajan kulutus kasvaa. Ostan vain tositarpeeseen ja silloinkin mietin, että tulenko toimeen ilman tuota. Laadukkaat kengät ja vaatteet toimii kymmenenkin vuotta helposti, kun huoltaa eikä tyydy huonosti tehtyyn halpatuontitavaraan.
Temutus kielletään
13
90
Vastaukset
- Anonyymi
Tama taas huhhu tenutus olla kulla kielto
- Anonyymi
Mitä, mitä, mitä ihmettä, ei tällaista kirjoitusta kukaan ymmärrä. Kyllä kait keskustelupalstalle osallistuja pitää edes osata kirjoittaa, minimivaatimus.
- Anonyymi
Kyllä, niin se kuulostaa, että eduskunnassa on tullut keskusteluun aihe, että Temu pitää kieltää. Ei minua kyllä haittaa. Odotellaan miten asia etenee.
- AnonyymiUUSI
Joutaa kieltää, Kiinan halpatuontia ja Kiina tukee Venäjän sotimista hiljaa siellä taustalla.
- AnonyymiUUSI
Kannatan ihmisten vapautta ostaa, mistä haluaa. Eikö täällä "lännessä" (ennen muuta usa:ssa) ollakaan valmiita vapaaseen kilpailuun? Itse olen tyytyväinen siihen, mitä olen temusta ostanut.
- AnonyymiUUSI
Ei se ole niin vapaata kilpailua kuin voisi luulla. Siellä Kiinan suurissa halpatuote tehdaskeskittymissä rikotaan kaikkia mahdollisia työelämän lakeja mitä vain voidaan. Työssä paljon alaikäisiä, työaikalainsäädäntöä ei ole ja osa tehdassaleista todella ala-arvoisia, huono ilmastointi, kuuma tai kylmä sali, kemikaaleja leijuu huoneilmassa ja työntekijöitä pidetään kuin orjia. Siihen ne halvat hinnat perustuu.
Vapaa kilpailu perustuu ihmisarvojen polkemiseen ja voiton maksimointiin. Kenelle se sitten on vapaata, oikeasti???? En ole koskaan tilannut Temusta mitään enkä tilaa.
Kun ostaa laadukasta niin ei tarvitse turvautua heikkolaatuiseen halpatuontiin. Ihmisten pitää jo muutenkin harkita kuluttamistaan eettisemmin ja kestävämmin. Ihmisiä vaivaa jo nyt tavaraähky ja lisää vain ostetaan ostamisen vuoksi ei tarpeeseen.
- AnonyymiUUSI
Minä tilaan temusta ja poltan roskani ulkona tynnyrissä.Teen sen ilolla kun tiedän, että se jollakin ahdistaa 😁
- AnonyymiUUSI
Ilot ja nautinnot ne sinullakin, mutta järjenkäyttö on yhä sallittua.
- AnonyymiUUSI
Meille tehdään oma verkkokauppa joka on kotimainen . Se kuitenkin tuo vain TEMUN tavaraa myyntiin . Sitä rovaniemeläisetkään voi kieltää
- AnonyymiUUSI
Ei kait sitä rovaniemeläiset kielläkään, kuulostaa että päättäjät sitä suitsii. Moni kansanedustaja on jo kantansa ilmaissut.
- AnonyymiUUSI
Kiinan kansan elintaso nousee ja olot paranevat, kun maan talous nousee. Länsi on alistanut Afrikkaa ja muita kehitysmaita satoja vuosia ensin avoimen siirtomaaherruuden avulla ja sitten "kehitysavun" avulla, jolla on vain ylläpidetty vallitsevaa olotilaa ja alistettua asemaa. Nyt Afrikan maat ovat heräämässä ja ovat potkineet mm. Ranskan pois monesta maasta.
- AnonyymiUUSI
Kyllä se "pitkässä kuusessa" Kiinan elintason paraneminen, kun koko ajankuuluu ja tulee esiin ihmisoikeusrikkomuksia. Siellä alistetaan kansaa ihan omien johtajien toimesta.
- AnonyymiUUSI
"Ihmisoikeusrikkomukset" ovat vanhaa lännen, itseriittoista, laulua kaikkea muuta kuin omaa elämäntyyliä, arvoja ja politiikkaa kohtaan. Muun muassa "sukupuoliagenda" on tätä laulua. LGBT-jutut pitäisi saada Kiinaankin, muuten rikotaan "ihmisoikeuksia". No, Trump on tässä lgbt-asiassa vähän eri linjoilla. Samaa itseriittoisuutta/arroganssia/pöyhkeilyä on myös se, kuinka Suomenkin poliitikot haluaisivat määrätä, kuka varsinkin venäjällä olisi vallassa. Ei kelpaa myöskää Orban eikä moni muukaan. Miten käy Sakassa seuraavissa vaaleissa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578777Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123459Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262650Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802030Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411442FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681050