Olin tänään iso omenassa syömässä buffet ravintolassa perheeni kanssa,lähtiessä vanhempi herrasmies avautui kulkiessani ohi että häntä häiritsee kovasti kun syön ravintolassa pipo päässä,kerroin syyn että minua kiusattu korkean otsan takia ja hakattu päähän koulussa ylä-asteella,enkä halua näyttää omasta mielestäni rumaa kaljua päätäni kenellekkään,mies totesi vain että selvä mutta kun olin mennyt jo pois niin alkoi vielä selittää siskolleni ja hänen tyttärelleen että kun hän oli tarhassa niin siellä jo opetettiin että hattu pois päästä syödessä.Ei tainnut tulla tällä herrasmiehellä mieleenkään että kyseessä olisi voinut olla myös esim. fyysinen vamma päässä esim.arpi tai palovamma,minulla siis henkinen vamma minkä vuoksi käytän muiden ihmisten nähden hattua syödessä ja joka paikassa,millä oikeudella tämä ihminen siis päätti avautua hatun käytöstä ravintolassa missä ei ole mitään sääntöä hatun käytöstä,kyseessä buffet ravintola!Mitä mieltä olette?Hetken päästä keskustelin asiasta siskon tytön kanssa lähellä ravintolaa mutta kuitenkin käytävällä ei ravintolan sisällä siis,myönnän kyllä että hieman kovaäänisesti niin toinen mies henkilö täysin ventovieras käveli ohi ja sanoi että minä olen se ongelma,häiritsen kuulemma asiakkaita,sanoin että mitä se sinulle kuuluu mutta hän vaan jatkoi miten minä olen se ongelma ja häiritsen ihmisiä,sanoin että olen psyykkisesti sairas niin hän vastasi että hän tietää sen,mistä hän sen voisi muka tietää olenko henkisesti sairas vai en?Ymmärrän kyllä jos ravintolan työntekijät puuttuisivat asiaan ja sanoisivat että pipoa ei saa käyttää syödessä mutta millä oikeudella asiakkaalla on puuttua asiaan,kysynpä vaan?Ja jos jonkun mielestä käyttäydyn huonosti kauppakeskuksessa ja häiritsen ihmisiä niin kutsu vartijat tai sano asiasta ravintolan työntekijöille,millä oikeudella avaudut suoraan minulle,mitä mieltä olette?
Avautuminen ravintola käytöksestä
11
296
Vastaukset
- Anonyymi
Osa "varttuneista" tai "senioreista" (vanhukseksi vanhuksia ei kai saa sanoa) ovat huonosti käyttäytyviä. He katsovat oikeudekseen puutua (tölviä) toisten pukeutumista, painoa, kasvatusta jne. Tässä porukassa myös avoin rasismi on sangen yleistä. Ongelma on, että he itse pitävät itseään nimen omaan "herrasmiehinä" ja "hyvin käyttäytyvinä" ja siksi eivät ymmärrä korjata käyttäytymistään. Toki hyvinkäyttäytyviäkin vanhuksia on.
Ehkä kyse on kasvatuksesta tms tekijästä kulttuurissa jossa ovat varttuneet.
Aika hoitaa.- Anonyymi
Oikeasti kyse on siitä että vanhoilla ihmisillä luonnolliset opitut estot katoaa kun vanhus ei enää esim työelämässä missä pitää käyttäytyä normien mukaan? Vähän sama kuin lapset laukoo totuuksia kun eivät ole vielä oppineet käyttäymis normeja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti kyse on siitä että vanhoilla ihmisillä luonnolliset opitut estot katoaa kun vanhus ei enää esim työelämässä missä pitää käyttäytyä normien mukaan? Vähän sama kuin lapset laukoo totuuksia kun eivät ole vielä oppineet käyttäymis normeja?
Osalla kyse voi olla myös alkavasta muistisairaudesta. Kun otsalohko alkaa rapautua, impulssikontrolli heikkenee.
- Anonyymi
Kun naisetkin saa pitää ties mitä virityksiä päässään missä tahansa niin tietysti miehetkin saa.
- Anonyymi
On tiettyjä tapoja ja pukeutumiskoodeja. Niitä ovat mm. se, ettei mies syö lakki päässä, tietyn tason ravintoloihin on solmiopakko ja niin edelleen. Ovatko nämä koodit järkeviä? Toki voidaan väittää, etteivät ole. Voisihan ravintolaan mennä vaikka alasti perse paljaana, jos oikein aletaan kyseenalaistamaan.
Avaajan kannatta pitäytyä nakkikioskeilla, jos ei pysty syömään ilman pipoa päässä ja aiheuttaa pahennusta ja hämminkiä ravintolassa kuten avauksessaan kuvaa.- Anonyymi
Ehdottomasti vanhat tavat kunniaan, naisille leningit päälle, ei yksin tai naisten kesken ravintolaan jne. Olethan varmasti antanut hyvää esimerkkiä?
- Anonyymi
On myös sisälukutaito. Tai joillakin on, joilllakin ei.
Aloittaja kirjoittaa: "Olin Isossa Omenassa syömässä buffet ravintolassa".
Tuo ei varmasti ole sen tason ravintola, jossa olisi mikään pukukoodi.
Sinun kannattaisi etsiä apua vaikeuksiisi ymmärtää lukemaasi.
- Anonyymi
Kyllä, olet todellakin psyykkisesti sairas, pysy kotona jos et osaa käyttäytyä.
- Anonyymi
Jos on vähääkään sivistynyt ja syö hienossa ravintolassa pipo päässä, niin kyllähän se antaa syöjästä todella junttimaisen vaikutuksen. Paremmissa paikoissa todennäköisesti heittävä sellaisen örveltäjän heti ulos!
Omapahan on asiasi ja sitä saa mitä tilaa myös ravintolassa pipopäisenä. Luultavasti hyvin kireä pipokin kaiken lisäksi sinulla?- Anonyymi
HALOO! Onko Iso Omenan buffet-lounas "hieno ravintola"?
Oletko koskaan käynyt ravintolassa? Saati korkealuokkaisessa ravintolassa? - Anonyymi
Ei ämmillä ole mitään muitakaan tapoja ja pitävät päähineen päässä missä tahansa, miksei siis miehetkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391579En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121018
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7911- 71836