puhelinta, televisiota, mikroaaltouunia, tietokonetta, mikroskooppia, kaukoputkea, taskulaskinta, rannekelloa, elokuvaa ja valokuvaa?
Itse olen jo varmaan 20-30 vuotta pohdiskellut tätä, että mitä unessa en koskaan näe. Edelleenkään en muista koskaan yhdessäkään muistamassani unessa olleen em. asioita. Vaikka käsipuhelin on ollut jo vuodesta 2000 aina mukana ja läsnä, uniin se ei ole päässyt. Tätä ihmettelen eniten.
Oletko koskaan nähnyt tai käsitellyt unessa
7
126
Vastaukset
- Anonyymi
Olen puhunut kännykällä unessa mutta yleensä se osoittautuu mahdottomaksi.
Olen myös käyttänyt tietokonetta unessa.
Valokatkaisimet toimii aika harvoin. - Anonyymi
Unilla on joku tarkoitus joka on rentouttaa ja saada aikaan hyvä olo ilman jännitystä. Näin yleensä. Mutta on erikseen painajaiset joissa tarkoitus on päinvastainen.
Itse näin lapsena painajaisen jossa hai söi minut. Sen jälkeen en ole painajaisia kokenut.
Unissa näkyvät kohteet on huolella valikoituneet niin että ne ei aiheuta levottomuutta. Joku Freud voi väittää niitä kaikkia seksuaalisuuteen viittaaviksi tai että unet ratkaisee päivän kuluessa syntyneet ongelmat. En tiedä.
Yleensäkin uneni ovat melko hämäriä kuviltaan eikä selkeitä teräväpiirtoa. - Anonyymi
Kuvailemasi vempeleet ovat ihmisen pikkuaivoille liian monimutkaisia. Ei niitä unissa voi nähdä.
- Anonyymi
Höpöhöpö ylemmille viesteille. Unien tarkoitus ei ole rentouttaa. Ja unien käsittelyn rajoite teknisiltä osin ei pikkuaivot ole. Teknologiaa tuottavat yksilöt usein näkee unia pohdinnan kohteistaan. Usein jopa tekninen ongelma ratkeaa nukkuessa unen kautta, koska sitä ei tietoinen mieli rajoita millään toisarvoisilla perusteilla, joita on huono itsetunto tms. Silloin kontrolloi tiedostamaton. Ihan samojen "tietokantojen" mukaan tehtyine "johtopäätöksineen". Jotain voi tietoisuuteen pulpahtaa pintaan, ja tietoisen pitää vaan olla ohittamatta signaalia.
No ei tietenkään onnistu, jos "koulutusaivopesu" on määritellyt rajat ja uskomukset, joiden ylittäminen on periaatteessa kiellettyä. - Anonyymi
Hyvä kysymys. Mielenkiintoinen näkökulma uniin, joita näeme. Jään pohtimaan asiaa. Nämä laitteet ovat sekä nykyaikaa ja opittuja että ehkä mielen kannalta " loogisia, välineellisä ja siten sekundäärisiä". Kysymystä voisi laajentaa esimerkiksi alitajunnan suuntaan.
Enpä minäkään muista moisia teknisiä vempeleitä nähneeni tai käyttäneeni unissani, mutta autoa olen ajellut.
- Anonyymi
Tietenkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1345642
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2464148- 91745
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1541008- 90933
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii137932Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj64923- 81823
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei110792- 40786