Millaisia kokemuksia teillä on munuaisbiopsiata?
Itse kävin 2viikkoa sitten, itse koepalan otto ei sattunut juurikaan.
Muutama tunti koepalan oton jälkeen alkoi propleemat sain epilptisen kohtauksen jonka takia ajokielto 3kk.
Kylki ja alavatsa ja alaselkä kipuili sen jälkeen.
Seuraavana päivänä pääsin kotiin kipu oli aika kovaa ja muutaman päivän olin kotona ja sitten alkoi ambulanssilla päivystykseen jossa odotin yli 6h jonka aikana kävin ultrassa oliko munuaisessa jotakin, sen jälkeen lähetettiin takaisin kotiin , 3.5h kotona jonka aikana verenpaine ja leposyke nousi 223/104/122 kuumekkin nousi ja taas vauhdilla päivystykseen ambulanssilla olin yön päivystyksessä ja aamulla lääkäri tuli ja määräsi antibiotti kuurin viikoksi kuume laski ja suurin osa kivuista loppui mutta joka ilta kuume kuitenkin nousi. Edelleen odotan että parantuisin ja pääsisin töihin ja ulkoilemaan.
Munuaisbiopsia kokemuksia
1
108
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle munuaisbiopsia tehtiin paksulla neulalla.
Olin vuoteessa kylkiasennossa ja lääkäri puudutti kolme kertaa. Ensin pinnasta sitten kaksi puudutusta syvemmältä. Puudutus sattui hieman, saman verran kuin hammaslääkärissä. Toisen neulan kohdalla kipu oli erilaista, jotenkin tuntui pieni paine sisällä.
Tämän jälkeen kipua ei tuntunut.
Kannattaa antaa välittömästi palautetta jos on tuntemuksia ja kipua näytteenotto alueella niin lääkäri lisää puudutusta.
Näytteenottoneula piti äänen kun näyte otettiin.
Itseltäni otettiin kolme näytettä.
Tämän jälkeen laitettiin pieni lappu haavan päälle ja vietiin osastolle toipumaan.
Neljä tuntia lepoa ja sitten kotiin.
En pitänyt toimenpidettä mitenkään kauheana tai kivuliaana.
Esilääkityksenä aamulla ennen toimenpidettä sain sairaalassa diapamia ja se auttoi ettei jännittänyt liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2234468Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223379Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621945Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61663Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611189Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin97913- 30757
- 63755
- 176740