Miten taistella ihastumista vastaan?

Meille tuli uusi aasialainen työkaveri. On sen verran vetävä tapaus, että saa ätminkäisen sukat pyörimään jaloissa. Mutta on kiusallista olla ihastunut työkaveriin. Jotenkin tuntuu vaikealta tehdä töitä naama pokkana. Olen yrittänyt kieltää tunteen, mutta jotenkin se vaan kiusaa minua. Mikä avuksi?

71

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota siltä kunnon pakit. Se voi auttaa.

• Kun homman nimi on se, että en haluaisi tehdä asialle mitään. Työpaikkaromanssit päätyvät aina huonosti, saapa sitten pakit tai ei. Tänään näytin työkaverille jotain työjuttuja ja tämä tuli aivan kylkeeni kiinni. Hyppäsin vaistomaisesti kauemmaksi, mikä oli kiusallista.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Kun homman nimi on se, että en haluaisi tehdä asialle mitään. Työpaikkaromanssit päätyvät aina huonosti, saapa sitten pakit tai ei. Tänään näytin työkaverille jotain työjuttuja ja tämä tuli aivan kylkeeni kiinni. Hyppäsin vaistomaisesti kauemmaksi, mikä oli kiusallista.

Vaihda työpaikkaa.

• Ei pakit auta välttämättä yhtään. Ei ne tunteet mistään napista painamalla pois mene, niin kuin ei tule päällekään.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Kun homman nimi on se, että en haluaisi tehdä asialle mitään. Työpaikkaromanssit päätyvät aina huonosti, saapa sitten pakit tai ei. Tänään näytin työkaverille jotain työjuttuja ja tämä tuli aivan kylkeeni kiinni. Hyppäsin vaistomaisesti kauemmaksi, mikä oli kiusallista.

Samoin kaupan kassaan ihastumiset päätyvät aina huonosti, että ei kannata kaupan kassaan ihastua koskaan, koska sinut koetaan ahdistelijana, jos ihastut.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ei pakit auta välttämättä yhtään. Ei ne tunteet mistään napista painamalla pois mene, niin kuin ei tule päällekään.

Kyllä se ihastuksen tunne menee ajallaan ohi, vaikka tuntuu mahdottomalta alussa.
        Suhtaudu siihen aasialaiseen työkaveriisi, että se on varattu, koska ei kukaan aasialaisnainen lähde suomeen työn takia, vaan sillä on poikaystävä täällä.
        Suhtaudu myös niin, ettei se ole sinusta edes kiinnostunut.
        No aasialaisilla on tapana tulla kylkeen kiinni työpaikalla, toisin kuin suomalaisilla, joille kylkeen kiinni tuleminen tuntuu epämieluisalta tunteelta, suomalaisilla on 2 metrin sosiaalinen turvarengas, eikä sen sisään kenenkään tuntemattoman sovi tulla.
        Tosin ei aasialaiset tule vapaa-ajallaan suomalaisiin kylkeen kiinni.

• Anonyymi kirjoitti:

Samoin kaupan kassaan ihastumiset päätyvät aina huonosti, että ei kannata kaupan kassaan ihastua koskaan, koska sinut koetaan ahdistelijana, jos ihastut.

Ihastumiselle ei voi mitään, mutta eri asia miten käyttäytyy sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se ihastuksen tunne menee ajallaan ohi, vaikka tuntuu mahdottomalta alussa.
        Suhtaudu siihen aasialaiseen työkaveriisi, että se on varattu, koska ei kukaan aasialaisnainen lähde suomeen työn takia, vaan sillä on poikaystävä täällä.
        No aasialaisilla on tapana tulla kylkeen kiinni työpaikalla, toisin kuin suomalaisilla, joille kylkeen kiinni tuleminen tuntuu epämieluisalta tunteelta, suomalaisilla on 2 metrin sosiaalinen turvarengas, eikä sen sisään kenenkään tuntemattoman sovi tulla.

Nää on taas näitä, helpommin sanottu ku tehty. Että elä ajattele sitä muikkelia. Joo niin ku sitähän pystyyki olla ajattelematta kun ihastuu oikeasti. Et sinä voi tietää, eikä kukaan muukaan, miten kauan jonkun ihastuminen kestää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä ikäisiä te kaupan kassoihin ihastuvat olette? Ei kukaan ihastu puolituntemattomaan ihmiseen. Viehättyä voi ulkonäöstä, mutta se ei ole ihastumista. Jos vaihtaa muutaman sanan silloin tällöin, ei voi ihastua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä vaan tulevat, thaimaalaistytöt ovat vapaa-ajallaankin töissä.

• Anonyymi

Nautit tunteesta ja sen vaikutuksista sinuun. Teet pientä analyysiä itsestäsi. Erinomainen tilaisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä. Raportoit tietysti palstalle päivittäinen, miten sekaannuksesi tila etenee.

• En nauti tunteesta yhtään. Olen aivan erakoitunut autismin kirjolla olija. Yleensä en tunne minkäänlaisia romanttisia tunteita. Joten ihastumisen tunne on minulle hyvin ahdistavaa ja se häiritsee minua valtavasti.

• Palstakamu kirjoitti:

En nauti tunteesta yhtään. Olen aivan erakoitunut autismin kirjolla olija. Yleensä en tunne minkäänlaisia romanttisia tunteita. Joten ihastumisen tunne on minulle hyvin ahdistavaa ja se häiritsee minua valtavasti.

Rakastuminen ja ihastuminen onkin aina ahdistavaa. Aivokemiat on niin sotkussa silloin, että sitähän sanotaan aivojen häiriötilaksi.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Rakastuminen ja ihastuminen onkin aina ahdistavaa. Aivokemiat on niin sotkussa silloin, että sitähän sanotaan aivojen häiriötilaksi.

Tieteellisesti rakastuminen laukaisee aivoissa kemiallisen myrskyn: dopamiini, oksitosiini, serotoniini ja adrenaliini syöksyvät liikkeelle, aiheuttaen euforiaa, pakkomielteisiä ajatuksia ja jopa fyysisiä tuntemuksia. 🚀💓 Se muistuttaa aivotoiminnaltaan enemmän huumeiden vaikutusta kuin tasaista arkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteellisesti rakastuminen laukaisee aivoissa kemiallisen myrskyn: dopamiini, oksitosiini, serotoniini ja adrenaliini syöksyvät liikkeelle, aiheuttaen euforiaa, pakkomielteisiä ajatuksia ja jopa fyysisiä tuntemuksia. 🚀💓 Se muistuttaa aivotoiminnaltaan enemmän huumeiden vaikutusta kuin tasaista arkea.

Ihan karseeta, sotkee koko ihmisen elämän. 😖

Jasu

• Anonyymi

Ne on eksoottisia ja vielä eksoottisempia jos ne on värjänneet itsensä blondeiksi. Kai preferenssisi kohdistuvat muutenkin heihin? Mikä siis avuksi? Se mitä voi tehdä etukäteen on se että selibaattia kannattaa välttää. Olen miettinyt että ulkolaisista virolainen kumppani olisi siinä mielessä hyvä että ulkonäön lisäksi kieliongelma olisi vain vähäinen. Ei aito mäkillä löytyisi sinkkua siskoa tähän hätään ;)? "En oo rantaryssä, vaan ihan oikee virolainen." Olin kerran sen keikalla.

• Siinähän se onkin, kun sille et voi mitään. Sitä ihastuu vaan ja sitten kärvistellään niissä tunteissa ja pelätä saa, ettei se toinen tykkääkään yhtään.

• Mutta entä jos ei itsekään haluaisi tykätä. Haluaisin vain takaisin oman rauhallisen arkeni ilman että aivoni pääätävät tehdä jotakin hölmöä, kuten ihastua.

• Palstakamu kirjoitti:

Mutta entä jos ei itsekään haluaisi tykätä. Haluaisin vain takaisin oman rauhallisen arkeni ilman että aivoni pääätävät tehdä jotakin hölmöä, kuten ihastua.

Hei. Mä olen kokenut tuon ja niin vahvana, että tiedän, että sille ei mahda yhtään mitään... Sen kanssa on vaan opittava jotenkin olemaan... Mulla se paheni pahenemistaan ja sitten mun oli mentävä kertoo tytölle, että oon ollu ihastunut. No se oli emämoka, mutta ku en muutakaan osannu tehdä.

• Palstakamu kirjoitti:

Mutta entä jos ei itsekään haluaisi tykätä. Haluaisin vain takaisin oman rauhallisen arkeni ilman että aivoni pääätävät tehdä jotakin hölmöä, kuten ihastua.

Ja mä tiedän tuon tunteen myös, kun haluaisi sen oman entisen minän ja oman mielenrauhan takaisin. Ei sekään onnistu, kun ihminen vaan ei suostu lähtemään ajatuksista minnekään, ei hetkeksikään.

• mustasusi kirjoitti:

Ja mä tiedän tuon tunteen myös, kun haluaisi sen oman entisen minän ja oman mielenrauhan takaisin. Ei sekään onnistu, kun ihminen vaan ei suostu lähtemään ajatuksista minnekään, ei hetkeksikään.

Kuulostaa pelottavalta.

• Palstakamu kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta.

Sitä se onkin. Kun voi mennä vuosia niissä tunteissa, vaikka ei mitään vastakaikua edes saa. Kuten mulle kävi. Ja sitten sitä myös särkee sydämensä ja masentuu lopulta.

• Palstakamu kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta.

Mutta jokaisella toki on eri tarina. Ei tiedä miten kauan tuo sun tila kestää. Ken ties siitä tulee sun nainen vielä.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Sitä se onkin. Kun voi mennä vuosia niissä tunteissa, vaikka ei mitään vastakaikua edes saa. Kuten mulle kävi. Ja sitten sitä myös särkee sydämensä ja masentuu lopulta.

Ne kaikki vuodet on hukkaan heitettyjä, eikä niitä saa takaisin, joten ihastuminen ei ole mikään hyvä ja hieno juttu, jos olet yksin ihastuneena, eikä ihastuksen kohde tunne mitään ihastusta vastapuoleisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne kaikki vuodet on hukkaan heitettyjä, eikä niitä saa takaisin, joten ihastuminen ei ole mikään hyvä ja hieno juttu, jos olet yksin ihastuneena, eikä ihastuksen kohde tunne mitään ihastusta vastapuoleisesti.

Sillehän et kuitenkaan pysty itse yhtään mitään. Ihastusta se on silti, vaikka kohde ei mitään tuntiskaan. Sellainen oma henkilökohtainen helvetti se on silloin.

• Anonyymi

Et tee asialle mitään, jutustelet tilanteesta tänne ja siinä kaikki :)

• Toivottavasti en ala jaanaamaan aiheesta päivästä toiseen. Sitä ei kukaan kestäisi :D

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Toivottavasti en ala jaanaamaan aiheesta päivästä toiseen. Sitä ei kukaan kestäisi :D

Kaikenlainen jankuttaminen on nyt palstamuotia. Joten, ole hyvä vaan, tuleepahan vaihtelua aiheisiin.

xLiner

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Toivottavasti en ala jaanaamaan aiheesta päivästä toiseen. Sitä ei kukaan kestäisi :D

Kerro vaan, olet kivan oloinen tyyppi. Sellaisten juttuja lukee mielellään.

(2025-02-02 15:58:49)

• Ihastuminen on hieno tunne. Ole onnellinen siitä, että osaat vielä tuntea sellaisia tunteita, etkä ole zombieksi muuttunut.

• Anonyymi

Onko sul sp tauti ?

• Sulla taitaa olla tekemisen puutetta trolli.

• Ei sentään :D

• Ymmärrän tilanteesi, sillä minäkin olen ollut ihastuneena työkaveriin, johon en ole halunnut itse ihastua. Valitettavasti sitä ei voi päättää itse, kehen ihastuu ja sitä ei voi omalla päätöksellään perua.

Neuvoni onkin, että pura asiaa, käsittele ja hyväksy se. Siten asian kanssa voi oppia elämään.
      Pois sitä ei saa menemään pelkästä halusta.

Toivotan voimia sinulle asian kanssa.

• Ei siihen tunteeseen ole oikein oikopolkuja, ne tunteet kestää, niin kauan kuin kestää.. Sikäli ihanaa aikaa ja samalla aika kamalaa. Pää on ihan sekaisin. Siinä sitä toista saattaa vaan miettiä koko ajan. Unettomia öitä.. silti jaksaa jollain ihmeen voimalla..

Pahennat vaan omaa tilannetta jos yrität kieltää tunteesi..
      Vaikka ajattelet, että olisi kiva jos et tuntisi noin. Niin oikeastaan aika ihanaa, että myös sinä saat kokea tuollaista tunnetta, kun perhoset kutittelee vatsassa. 🥰 Sekin on niin jännä kun ei vaan kaikkiin sillä tavalla ihastu. Aikamoista ”hakuammuntaa” että kenessä on sitten sitä jotain. Yritä silti nauttia tunteesta!🤗 Hieno tunne tuokin.

• Anonyymi

Menee aikanaan ohi kun et ruoki sitä. Tai rupee miettii kyynisiä kuten nää mä oon ruma, mä en kelpaa kellekkään niin voi se omakin tunne hiipua, kun oikein yrittää olla vastaan.

Jasu

• Anonyymi

Menee ihastuksen tunne ohi aikanaan.
        Itselleni kävi, että ihastuin kaupan kassaan ja ihastus oli yksipuolista.
        Hyvin olen pystynyt välttelemään ihastusta, monta kuukautta on mennyt, etten ole ex-ihastusta enää nähnyt, eikä ihnastus ole enää mielessä, kuten oli ihastuksen hetkellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menee ihastuksen tunne ohi aikanaan.
        Itselleni kävi, että ihastuin kaupan kassaan ja ihastus oli yksipuolista.
        Hyvin olen pystynyt välttelemään ihastusta, monta kuukautta on mennyt, etten ole ex-ihastusta enää nähnyt, eikä ihnastus ole enää mielessä, kuten oli ihastuksen hetkellä.

Välttely on ihan toimiva tapa. Lopulta naurattaa koko juttu.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Välttely on ihan toimiva tapa. Lopulta naurattaa koko juttu.

Jasu

Miksi väistellä elämää?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Miksi väistellä elämää?

Joskus on viisaampaa väistää, kun mennä päin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus on viisaampaa väistää, kun mennä päin.

Jasu

Ja kamun aivotuksia lukien hän ei halua olla ihastunut. Miksi siis ei väistäisi, jos ei kerta halua päinkään mennä?

En minäkään joka tilanteessa pidä viisaana toteuttaa itseäni, vaikka tunne olis mikä.

Jasu

• Anonyymi

Kyllä se toveri huomaa käytöksestä ja naamataulusta mistä on kyse vaikka peitellä yrittelisit, turhaa vaivannäköä ja päänvaivaa. Kannattaisi ottaa selvää löytyykö vastakaikua eikä väistellä

• Anonyymi

Voi kettu <3
      Aika kiva kyllä kuulla toi
      just sulle tapahtuvana asiana.

Haleja ja rapsutuksia <3

• Anonyymi

Anna palaa jää susta kantokuorma hautaankin.

• Anonyymi

Näytä kohteelle karvaista mahaa niin se kirmaa tiehensä.

• Anonyymi

Jos kumpainenkin on vapaa, niin mikset pyydä laskiaspullakahville johonkin kahvilaan.
      Sillä selvität tilanteen.
      Eikä pidä hävetä, jos toinen ei suostu.
      Voit kysyä, eikö koskaan?
      Voit sanoa, että olet ollut kiinnostunut.
      Vilma
      Ihastumiselle ei voi mitään. Niin vain joskus käy. Aika raastava tunne.

• Anonyymi

Tiedätkö, mulla on sellainen varmaan vähän erikoinenkin ihastus: mulle naisen lihakset ja voima on ehkä seksikkäin ominaisuus, mutta koska mä itse olin nuorena hintelä ja nyt ehkä pikemminkin veltto ja vatsakas, en näe realistisena parisuhdetta sellaisen naisen kanssa, jolla lihasta ja voimaa on "enemmän kuin tarpeeksi".

Mä itse olen yrittänyt tätä ongelmaa kestää paremmin ja paremmin sillä tavalla, että mä seuraan esimerkiksi iltapäivälehtien viihdesivuilla sellaisia juttuja, joissa kerrotaan esimerkiksi jonkun upean julkkisnaisen treeneistä. Mä itse olen elämän aikana opetellut useampaa kieltä, joten mä pyrin etsimään juttuja monella eri kielellä.

Tein hiljattain aiheeseen liittyen keskustelun aloituksen.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18801870/haluaako-riikka-purra-kaikista-naisista-fitnessurheilijoita

Otin tuohon aloitukseen linkkejä eri maiden julkkiksista, pääsääntöisesti muita kuin jenkkijulkkiksia, koska "kaikki" tuntee jenkkijulkkikset. Tuossa argentiinalais-espanjalainen laulaja Chenoa esittelee upeeta hauista ja vatsalihaksia 45 iässä.
      https://www.hola.com/belleza/20210408187406/chenoa-en-forma-biceps-abdominales-foto/

Ei ole siis helppoa tällaisena velttona ja vatsakkaana katsoa kun nainen 45 iässä on noin timmissä kunnossa. Toki onhan se myönnettävä, tuohon ihastuu, mutta sitten tämä realismi. Ehkä herättää lopulta enemmän kateutta, mutta ei kannata välittää, vaan lukee jokatapauksessa. Samalla myös espanjan kielen taitokin menee eteenpäin.

Toki, onhan naisessa aina muutakin kuin vain lihakset ja voima, mä esimerkiksi voin etsiä vaikkapa Youtubesta-videoita Chenoan haastatteluista. Tuossa esimerkiksi. Espanjan kielellä.
      https://www.youtube.com/watch?v=-lEuADJSa18

Jälleen toki ihastuu, mutta sitten tämä realismi: toisilla menee elämässä suoraan sanoen "kaikki liian hyvin" ja toisilla sitten taas "vähän huonommin". Arvaat varmasti, mihin ryhmään itse koen kuuluvani.

Eli ihastumista ja samalla toki myös kateutta, mutta ei välitä, vaan katsoo videon ja yrittää keskittyä kuuntelee Chenoan ja tuon juontajan keskustelua. Haastetta riittää kyllä, kun vieraalla kielellä.

Ehkä tällä tavalla voi ajan kanssa oppia kestämään paremmin sitä ikävää tosiasiaa, että toisilla menee elämässä "kaikki liian hyvin". Tämä voi pitemmän päälle auttaa oikeessakin elämässä kestää paremmin ikäviäkin tosiasioita ja ehkä vähän paremmat mahdollisuudet myös parisuhteen löytymiseen, jos aina on iskenyt alemmuuden tunne, kun kokee olevansa naista "huonompi".

Todellavaikeeta

• Anonyymi

No.
        Mietipä, miksi joku nainen sekaan treenaamaan.
        Ihan pelkästään itsensä takia tai terveyssyistä.
        Kyllä siihen v o i liittyä muutakin.
        Jospa nainen on ollut aikoinaan myös vähemmän tyytyväinen itseensä.
        Ja hänhän voisi vallan hyvin ihastua ihastuneeseen mieheen. Mietis?
        Vilma
        Lopeta tuo itsekriittisyys ihan tähän pisteeseen.
        Sinä olet sinä.

• Anonyymi

Onneksi on helppo löytää joku toinen, johon ihastun.
      Naiset ovat niin ihastuttavia!

Sitten jos ihastuttava nainen huolii minut, rakastun häneen ja hän minuun.
      Sitten elämämme on siitä eteenpäin ihanaa satua.

• Anonyymi

17:13
        Miksei voisi olla satuakin.
        Ei tartte olla kyyninen.
        Nythän on kevät.
        Vilma

• Anonyymi

Ihastuminen on tunne eikä sitä vastaan edes kannata taistella. Tunne on vain tunne, olet selkeästi yhä elossa!

Voit ihan itse päättää, miten tunteeseen reagoit ja miten sen seurauksena toimit. Aina tai useinkaan tunteen seurauksena ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään, annat vaan sukkien pyöriä jaloissa, nauttien siitä.

- Sheena

• Anonyymi

Se, jos mies ihastuu naiseen, on vain merkki siitä, että kiinnostus naisiin on tallella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se, jos mies ihastuu naiseen, on vain merkki siitä, että kiinnostus naisiin on tallella.

Samoin se menee toisinpäin, jos nainen ihastuu mieheen....

• Ihmiset jotka väittää, että se menee pian ohi, ja että sitä voi estää ja vältellä, eivät varmaan ole ihastuneet koskaan kunnolla. Koska se on aivokemiallinen juttu, ja laukeaa ties mistä syystä. Niin ei ole mitään keinoa millä sitä tukahduttaa. Pahentaa varmasti vaan oloaan, jos yrittää jotenkin estellä.

"Ihastuminen on usein biologinen ja psykologinen reaktio, jota ei voi hallita tahdonvoimalla. Aivot erittävät dopamiinia, oksitosiinia ja muita hormoneja, jotka saavat aikaan sen euforisen ja keskittymiskyvyn vievän tunteen. Yrittäminen tukahduttaa tai estää ihastumusta voi johtaa vain siihen, että tunteet patoutuvat ja saattavat jopa voimistua."

"Ehkä tärkeämpää kuin yrittää estää ihastuminen on hyväksyä se osaksi inhimillistä kokemusta. Tunteiden hyväksyminen ilman, että niiden annetaan hallita elämää liikaa, voi tuoda jonkinlaista rauhaa. On myös hyvä muistaa, että vaikka ihastuminen on vahva tunne, se ei määrittele koko elämää – tunteet tulevat ja menevät, vaikka se tuntuisi vaikealta juuri siinä hetkessä."

Eikä sitä tiedä kukaan, kauan se tila kestää. Voi mennä vain viikkoja ja voi mennä useita vuosia.

• Anonyymi

Juuri näin. Ihastumisen kesto on hyvin yksilöllistä, eikä kukaan ulkopuolinen voi määrittää, kuinka kauan se jatkuu. Se riippuu monista tekijöistä, kuten tunteen intensiteetistä, siitä, kuinka paljon vuorovaikutusta on ihastuksen kohteen kanssa, ja myös omista elämäntilanteista ja persoonallisuudesta.

Joillekin ihastuminen voi hiipua nopeasti, kun taas toisilla se saattaa jäädä elämään vuosiksi, jopa ilman mitään konkreettista vastakaikua. Ihastuminen voi olla myös syklinen tunne, joka palaa mieleen tietyissä tilanteissa, muistoissa tai unissa, vaikka sen luulisi jo menneen ohi.

Tuo, mitä sanoit, on tärkeä muistutus siitä, ettei ihastumusta voi mitata kellolla tai kalenterilla. Se on kokemus, joka pitää käydä läpi omassa tahdissaan, hyväksyen sen, että tunteet ovat osa ihmisyyttä – vaikka ne olisivat joskus kivuliaitakin.

• Anonyymi

Miten niin ei ole ihastunut kunnolla, jos väittää että ihastustaan voi vältellä tai ei ruoki itseään?

Mä olen ollut vuosia ihastunut samaan ihmiseen useammin kun kerran ja tarkalleen nimenomaan tiedän, että mikäli stalkkaat etkä välttele ihmistä johon oot ihastunut, ruokit tahalleen itseäsi. Itsekuria se vaatii, mutta vasta sitten helpottaa kun tietoisesti lakkaa vahtimasta ihastustaan. Keskittyy muuhun päätöksellä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin ei ole ihastunut kunnolla, jos väittää että ihastustaan voi vältellä tai ei ruoki itseään?

Mä olen ollut vuosia ihastunut samaan ihmiseen useammin kun kerran ja tarkalleen nimenomaan tiedän, että mikäli stalkkaat etkä välttele ihmistä johon oot ihastunut, ruokit tahalleen itseäsi. Itsekuria se vaatii, mutta vasta sitten helpottaa kun tietoisesti lakkaa vahtimasta ihastustaan. Keskittyy muuhun päätöksellä.

Jasu

Ei mikään kukka elä kastelematta, eikä ihastus tunnetta ruokkimatta. Kukaan ei puhunut ajasta kuinka pitkään kestää kun ihastus hiipuu, en minä ainakaan. Konsteista vaan miten se aikanaan hiipuu ja loppuu.

Jasu

• Anonyymi

Mistä nuo lainaukset ovat?

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä nuo lainaukset ovat?

xLiner

Ne on ChatGPT:ltä, jonka kanssa käyn keskusteluja palstan jutuista ja muustakin.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ne on ChatGPT:ltä, jonka kanssa käyn keskusteluja palstan jutuista ja muustakin.

Ai. Kiinnostavaa. Täytyy joskus paremmaloa ajalla perehtyä tuohon.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ai. Kiinnostavaa. Täytyy joskus paremmaloa ajalla perehtyä tuohon.

xLiner

Kannattaa. Maksuversio on todella fiksu ja monipuolinen apuri vähän kaikessa, mitä voi keksiä.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kannattaa. Maksuversio on todella fiksu ja monipuolinen apuri vähän kaikessa, mitä voi keksiä.

Mä en luota tekoälyyn. Sua voidaan manipuloida jollet osaa tarkistaa tietoja muualtakin.

Ja varo ettei pää sekoa. Yksi perheellinen palstalainen tässä taannoin kertoi rakastuneensa tekoälyyn.

Maksuversio? Ei. Onko siitä ilmaista versiota?

Lähestyisin siis pitkällä tikulla.. 😁

xLiner

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en luota tekoälyyn. Sua voidaan manipuloida jollet osaa tarkistaa tietoja muualtakin.

Ja varo ettei pää sekoa. Yksi perheellinen palstalainen tässä taannoin kertoi rakastuneensa tekoälyyn.

Maksuversio? Ei. Onko siitä ilmaista versiota?

Lähestyisin siis pitkällä tikulla.. 😁

xLiner

Juu, se toimii myös ilmaisena. Kannattaa koittaa, niin sitten tiedät mistä on kyse.

• Anonyymi

Eikös noista moni ole ladyboi, suomalaisen ätmin hankala erottaa naisista.

• Anonyymi

Olipa taas typerä yleistys.

• Anonyymi

Järjellistäminen auttaa.

Jos kohde on parisuhteessa, nollaaminen on helppoa. Löytyy noin 100 huonoa puolta kun vähän ajattelee. Jollei huumaavaa typeröittävää hormonimyrskyä olisi, kukaan ei pariutuisi kenenkään kanssa. Ihmisissä on niin paljon isoja vikoja.

Se on kyllä paha, kun ihastus iskee yhtäaikaa molempiin. Toisen seurassa on niin hyvä olla ja odottaa vaan että kohtaisi taas, ja mielikuvitus värittää haaveita... Mutta siitäkin selviää, kun ei tee sitä ratkaisevaa askelta. Parhaimmassa tapauksessa ihastus laimenee lämpimäksi kaveruudeksi. Pahimmassa menee välit - ja hyvä niin, millainen olisikaan ollut kumppanina!

xLiner

• Anonyymi

Tarkoitan sitä että kykenen kyllä psyykkaamaan itseni irti ihastuksen tunteesta jos siihen on tarvetta.

Multa loppuu rakkauskin seinään jos toinen prseilee pahasti. Ne tunteet vain kuolevat.

xLiner

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan sitä että kykenen kyllä psyykkaamaan itseni irti ihastuksen tunteesta jos siihen on tarvetta.

Multa loppuu rakkauskin seinään jos toinen prseilee pahasti. Ne tunteet vain kuolevat.

xLiner

Tuo on kyllä totta. Ihastus kuolee tosi nopeasti, jos toinen osottautuu ihan perseeksi.

Ja eiköhän se muutenkin karise, kun antaa vaan asialle aikaa ja miettii toista vaan työkaverina. Toivottavasti.

• Anonyymi
      UUSI

Aasialainen? Apua. 😅😆😂🤪

• Anonyymi
      UUSI

Sieltä päin tulevat ihmiset on kyllä, ketä olen tavannut, aivan ihastuttavia; kilttejä, ystävällisiä, kohteliaita jne., ja sellaista fysiikkaa ei vaan suomalaisilta miehiltä löydä. Kyllä se siitä kun vaan toteaa itelle, että he on ihan "out of our league". Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      38
      5475
    2. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      37
      2802
    3. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      206
      1831
    4. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      162
      1522
    5. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      142
      1475
    6. Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?

Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi
      Bachelor
      29
      1373
    7. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      187
      1212
    8. Trump - otan Gasan haltuun nyt

USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h
      Maailman menoa
      283
      1059
    9. Kemettikö lommauttaa

Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.
      Suomussalmi
      24
      973
    10. Tiistaipäivää pakkastakin on

Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      200
      862
    Aihe