Laiskottelun vähentäminen palkasta

Anonyymi-ap

Pomo sanoi yhdelle työntekijälle että vähentää laiskottelun takia puolet päivän palkasta. Ihan oikein minusta mutta saako niin tehdä?

11

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos pomon palkasta ottaisi pois youtubettelun niin eihän siitä jäis kuin sylki käteen :o

• Anonyymi

TES määrää palkan eli jos sopimusta rikotaan työnantajan puolelta on sanktiot melkoisia ja alk. 5 numeroisia euromääriä....sekä maksaa kuitenkin 100% työtunnit työntekijälle! Että silleen!

• Anonyymi

el tietenkään saa. Palkkaa maksetaan myös ihmisen eli työntekijän työssäolon ajasta. Se on aina pois ihmisen elonpäivistä kun ollaan työnantajan palveluksessa. Kukaan ei tietenkään myy omaa aikaansa ilmaiseksi. Hyvälle, osaavalle ja tuotteliaammalle työnantaja voi maksaa halutessansa enempi. Korottaa sellaisen palkkaa jos joku on hyvä ja tuottelias työssänsä. Ei ole kiellettyä. Se on jopa järkevääkin. Urakkatyö ja provisiopalkat on asia eriksensä. Niitäkin on monenlaisia.
      Laiskottelun toteennäyttäminen tuntitöissä on vaikeata ja usein jopa mahdotonta.
      Jos kaupassa, ravintolassa ei käy asiakkaita niin työntekijän palkka on maksettava työajalta vaikka kaupan kassaan ei tule pennin hyrrää.

• Anonyymi

Siksi yhteiskunta on vääristynyt kun palkkaa aletiin maksaa työpaikalla olosta ei tuloksita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi yhteiskunta on vääristynyt kun palkkaa aletiin maksaa työpaikalla olosta ei tuloksita

Olisi aika köyhää porukkaa jos maksettaisiin työnteosta. Ihan yleinen käytäntö nykyään että työpaikalle mennään housujen persusta kuluttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuloksista maksaminen oli järkevää kun työntekijä sai esim. 80% tuloksesta, mutta kun työnantajan nälkä kasvoi syödessä ja nykyään työntekijä saa tuloksesta promillen tuhasosia, ei se ole enää kannattavaa tehdä sitä työtä.

• Anonyymi

Minä olen kerran pudottanut palkkaa vanhimmalta ja laiskimmalta palkan samaksi kuin nuoremmilla. Kyllähän minua on tämä vaivannut teinkö oikein. Ainakin nuoremmat kokivat sen oikeaksi.

• Anonyymi

tiedä tuota. Vanha ja laiska saattoikin olla se jolla oli tietotaitoa. Näytti että oli laiska mutta sai eniten aikaiseksi. Hölmö huhkii mutta fiksu tekee ajatuksella.

• Anonyymi

Juu ennemmin kannattaa maksaa lisää liksaa duunareille jotka kantaa tyhjää pahvilaatikkoa edestakaisin näyttääkseen kiireiseltä, kuin duunarille joka saa omat ja kaverinkin työt tehtyä kolmessa tunnissa ja sitte vaan makoilee viisi tuntia, mokoma laiska paska.

• Anonyymi00011

Firmasta kannattaa lähteä pois jos puheet edes leikillään ovat tuota tasoa.

• Anonyymi00012

Hyvän pomon tuntee siitä että hän panostaa ensisijaisesti aina parhaisiin alan työkaluihin ja laadukkaan työnteon edellytyksiin. Jos hän näkee työmaallansa revittämistä ja hikoilevia työntekijöitä niin hänelle syttyy heti tietoisuudenvalo, että työnteon organisointi ja työnteon edellytykset ovat pahasti pielessä. Hän tekee mitä nopeimmin korjausliikkeet, Aina se ei ole helppoa mutta pääsääntöisesti ratkaisu löytyy nopeastikin. Mitä paremmin työntekijät voivat sitä joutuisammin hommat hoituu ja asiakkaat kiittävät :" Ohoi. Hienoa.Teitte taas etuajassa ja primaa jälkeä. Olette tosi kundeja."
      Hyvää tulosta ei todellisuudessa voi tehdä selkänahasta. Silloin parhaat valioyksilöt karkaavat paremmille mestoille. Ja nopeasti.
      Joku ahdasmielinen voi toki väittää että työntekijät fuskaavat jos niitä ei laita ahtaalle ja hikoilemaan leipänsä eteen. Sellainen puhe ja väite on täyttä soopaa. Asioilla voi ja saakin olla kiire, mutta ihmisellä ei saa koskaan olla kiirettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe