Pomo sanoi yhdelle työntekijälle että vähentää laiskottelun takia puolet päivän palkasta. Ihan oikein minusta mutta saako niin tehdä?
Laiskottelun vähentäminen palkasta
9
222
Vastaukset
- Anonyymi
Jos pomon palkasta ottaisi pois youtubettelun niin eihän siitä jäis kuin sylki käteen :o
- Anonyymi
TES määrää palkan eli jos sopimusta rikotaan työnantajan puolelta on sanktiot melkoisia ja alk. 5 numeroisia euromääriä....sekä maksaa kuitenkin 100% työtunnit työntekijälle! Että silleen!
- Anonyymi
el tietenkään saa. Palkkaa maksetaan myös ihmisen eli työntekijän työssäolon ajasta. Se on aina pois ihmisen elonpäivistä kun ollaan työnantajan palveluksessa. Kukaan ei tietenkään myy omaa aikaansa ilmaiseksi. Hyvälle, osaavalle ja tuotteliaammalle työnantaja voi maksaa halutessansa enempi. Korottaa sellaisen palkkaa jos joku on hyvä ja tuottelias työssänsä. Ei ole kiellettyä. Se on jopa järkevääkin. Urakkatyö ja provisiopalkat on asia eriksensä. Niitäkin on monenlaisia.
Laiskottelun toteennäyttäminen tuntitöissä on vaikeata ja usein jopa mahdotonta.
Jos kaupassa, ravintolassa ei käy asiakkaita niin työntekijän palkka on maksettava työajalta vaikka kaupan kassaan ei tule pennin hyrrää.- Anonyymi
Siksi yhteiskunta on vääristynyt kun palkkaa aletiin maksaa työpaikalla olosta ei tuloksita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi yhteiskunta on vääristynyt kun palkkaa aletiin maksaa työpaikalla olosta ei tuloksita
Olisi aika köyhää porukkaa jos maksettaisiin työnteosta. Ihan yleinen käytäntö nykyään että työpaikalle mennään housujen persusta kuluttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuloksista maksaminen oli järkevää kun työntekijä sai esim. 80% tuloksesta, mutta kun työnantajan nälkä kasvoi syödessä ja nykyään työntekijä saa tuloksesta promillen tuhasosia, ei se ole enää kannattavaa tehdä sitä työtä.
- Anonyymi
Minä olen kerran pudottanut palkkaa vanhimmalta ja laiskimmalta palkan samaksi kuin nuoremmilla. Kyllähän minua on tämä vaivannut teinkö oikein. Ainakin nuoremmat kokivat sen oikeaksi.
- Anonyymi
tiedä tuota. Vanha ja laiska saattoikin olla se jolla oli tietotaitoa. Näytti että oli laiska mutta sai eniten aikaiseksi. Hölmö huhkii mutta fiksu tekee ajatuksella.
- Anonyymi
Juu ennemmin kannattaa maksaa lisää liksaa duunareille jotka kantaa tyhjää pahvilaatikkoa edestakaisin näyttääkseen kiireiseltä, kuin duunarille joka saa omat ja kaverinkin työt tehtyä kolmessa tunnissa ja sitte vaan makoilee viisi tuntia, mokoma laiska paska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1578362KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4427469Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743844Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521513551Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123009Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään512607- 1262026
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231863Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv361684Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811530