Etelänmies ehdottaa: myönnetään Saamenmaalle samanlainen itsehallinto kuin on Ahvenanmaalla. Saa omat oikeudet, mutta myös velvollisuudet hoitaa palvelut itsenäisesti. Voivat itse päättää ehdot saamelaiskelpoisuudesta, turvata hyvinvointi- ja pelastuspalvelut jne.
Itsehallinto Saamenmaalle
11
242
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen Rasistisin ihmisryhmä.- Saamelaiset
- Anonyymi
Et ole käynyt koskaan kehäkolmosen ulkopuolella,saamelaisalueella on edelleen suomalaiset enemmistönä.
- Anonyymi
Täällä lapissa on enemmistönä peuranpyytäjien jälkeläiset. Saamelainen kulttuuri on ruotsin tunturien kulttuuri. Saamelaiset ovat lapissa konollialisteja ja yrittävät viedä meidän maat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä lapissa on enemmistönä peuranpyytäjien jälkeläiset. Saamelainen kulttuuri on ruotsin tunturien kulttuuri. Saamelaiset ovat lapissa konollialisteja ja yrittävät viedä meidän maat.
Helsinki jättää Saame yksin ja Brysseli saapuu ystäväksi Lappiin.
Lapista tehdään Bryssein kuninkaiden kesämökkimaa,
jonne suomalaiset pääsevät viisumilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinki jättää Saame yksin ja Brysseli saapuu ystäväksi Lappiin.
Lapista tehdään Bryssein kuninkaiden kesämökkimaa,
jonne suomalaiset pääsevät viisumilla.Ahven Maa on huono esimerkki.
- Anonyymi
Miksi, siksikö että yksi varttisaamelainen haluaa julkisuutta?. Mielipiteitä pitäisi kysyä Lapissa syntyneiltä ja sinne jääneiltä ei sinne muuttaneilta lantalaisilta. Toisaalta turismilla on Lappi pilattu jo Kittilän korkeudelle asti, rinteet kasvaa kaljaräkälää ja nakkaria täynä ja joka paikka tulvii turistien jättämää paskaa.
- Anonyymi
Ei täällä ylälapissa ole mitään ongelmaa,kairaan mahtuu kaikkien huutelut,kirjoittaa postiauton tuoma suomalainen.
- Anonyymi
postiautontuoma suomalainen ei taia ymmärtää et hänen toivotaan ostavan postiautosta lipun takas mistä on tullutkaan. tää on realismia mut kaikki ei vaan tajua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
postiautontuoma suomalainen ei taia ymmärtää et hänen toivotaan ostavan postiautosta lipun takas mistä on tullutkaan. tää on realismia mut kaikki ei vaan tajua
Ei ole kukaan saamelainen sanonut tuota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kukaan saamelainen sanonut tuota.
Kyllä on vaikka ovat itse muualta tulleita kolonialisteja ja yrittävät viedä meidän maat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on vaikka ovat itse muualta tulleita kolonialisteja ja yrittävät viedä meidän maat
Sulla ei ole maata muualla kuin kynnen alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163697Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723186- 961921
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211403Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1021186
- 441133
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901109