Työkyky ja maksut

Anonyymi-ap

Ihmettelen erästä kansantaloutta kierouttavaa asiaa.
Menin uimahallin kuntosalille josta jouduin maksamaan kertamaksun 7.5 euroa.
Tapasin eläkeläisen joka kertoi vuosikortin maksavan hänelle 140 euroa.

Ihan kiva että hän voi treenata kohtuullisella hinnalla, mutta kuka tuon erotuksen maksaa? No, minä tietysti joka maksaa kohtuu kalliin kertamaksun, ja käy töissä maksaen eläkkeet ja verotuksessa myös julkiset palvelut.

Eikös minun terveydestäni kuuluisi pitää hyvää huolta, koska olen kaiken mahdollistaja, ja maksan(kaltaiseni) suurimman osan palveluista?

Me jotka raadamme ja maksuja tulee joka puolelta, meillä ei nyt mene kovinkaan kevyesti. Al Bandy trauma.

Tästä johtuu myös kai ilmiö, jossa rahat eivät enää riittäisi joka paikkaan ja joutuu tekemään puolirikollisia valintoja? Tarkoitus on hyvä, kaverin kunto kohoaa ja terveys paranee?

Eläkepommia ajatellen, eikös olisi yhteiskunnallisesti kannattavampaa jos eläkeläiset eläisivät epäterveellisesti ja kuolisivat nopeasti pois?!

https://www.is.fi/urheilu/art-2000011026643.html

AV

30

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, meinasikko, ettet sinä vanhene ja eläköidy? Kumminkin se eläkeläinen siellä salilla on maksanut sinunkin kulusi siitä alkaen, kun putkahdit maailmaan. Synnärikulut, hoitomaksut, koulun, lääkäri- ja hammaslääkärikulut, kadut, bussit jne. Kunnes sinä olet menyt töihin ja päässyt maksamaan muiden kuluja ja luultavasti se eläkeläinenkin on vielä raatanut niska limassa maksellen myöskin muiden kuluja. Äläkä unohda sitä, että sen eläke on TYÖeläke eli ei verorahoja vaan hän on ehkä maksanut sitä eläkettään n 50 v verran, mitä töitä on tehbyt.

• Ihan näin ystävällisenä sivuhuomautuksena, että juuri nyt synnäreitä ollaan lakkauttamassa. ja vaikka Orpo lupasi ettei koulutuksesta leikkaa, niin silti leikkasi ammatillisesta koulutuksesta ja se on aika merkittävä osa alue ihan suomen talouden kannalta. Kun noiden työntekijöiden koulutuksessa on jo tähän mennessäkin puutteita, niin ei se noilla säästöillä ainakaan korjaannu.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ihan näin ystävällisenä sivuhuomautuksena, että juuri nyt synnäreitä ollaan lakkauttamassa. ja vaikka Orpo lupasi ettei koulutuksesta leikkaa, niin silti leikkasi ammatillisesta koulutuksesta ja se on aika merkittävä osa alue ihan suomen talouden kannalta. Kun noiden työntekijöiden koulutuksessa on jo tähän mennessäkin puutteita, niin ei se noilla säästöillä ainakaan korjaannu.

Sitä yhtälöä olen miettinyt itsekin. Mikähän tämän hallituksen kuningasidea oikein tässä asiassa on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä yhtälöä olen miettinyt itsekin. Mikähän tämän hallituksen kuningasidea oikein tässä asiassa on?

Ne luulee, että lukioista ja muista mihinkään valmistamattomista kouluista tulee hyväpalkkaisia osaajia. No ei tule. Niistä tulee Orpoja pellejä, jotka elää ikuisesti veronmaksajien kukkarolla.

Ovat täysiä pummipellejä!

• Anonyymi

Mä ostin hyvät puntit kämpilleni. Urheiluliikkeestä tilasin Ruotsia myöten painokiekkoja. En ole varma onko niitä kuinka saatavilla tätä nykyä. Siinähän säästää pitkän pennin pitkällä aikavälillä. Tietysti saleilla on monipuolisemmat vehkeet ja siellä tarjoutuu tietysti mahdollisuus yytsiä vaikkapa naisten p*rseitä 😗. Sosiaalistaa se ympäristö. Kaverin kanssa se voi olla mukavaa.

Oispa mulla rivitalo tai omakotitalo. Nyrkkeilisin silloin ahkerasti säkkiä vastaan. Nyt en ole joutunut edes ostamaan säkkiä kämppääni koska kerrostalossa se olisi kotirauhan häiritsemistä. En myöskään halua asennella vuokrakämppääni mitään erityissysteemejä. Ja sehän vie tilaa kun säkki heiluu. Tein joskus niin että pistin säkin kuntopyörän sarvien väliin ja hakkasin sitä säkkiä. Säkki pysyi huomattavasti paremmin paikoillaan sen avulla. Kyllä mä silti keksin itselleni vaikka mitä kuntoiluun liittyvää tekemistä. Liikun jaloillani hyvinkin aktiivisesti.

• Anonyymi

Noinhan se on ei kukaan maksa kuukausi maksuja siitä kun esim nostelee käsipainoja joita voi nostella kotona ilmaiseksi mutta eihän saleilla käy muut kuin gai tai gei kansa 10v käyty mut lihakset ja voima ei kasvanu yhtään mut peräreikä on väljääntynyt ja naisilla huulet vereslihalla ja rupeutunut liiasta lipomisesta

• Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se on ei kukaan maksa kuukausi maksuja siitä kun esim nostelee käsipainoja joita voi nostella kotona ilmaiseksi mutta eihän saleilla käy muut kuin gai tai gei kansa 10v käyty mut lihakset ja voima ei kasvanu yhtään mut peräreikä on väljääntynyt ja naisilla huulet vereslihalla ja rupeutunut liiasta lipomisesta

Mutta kun mulla on vaan yks käsipaino. Eli toiselle kädelle ei oo.

Paljonko te muuten lataatte tolle käsipainolle painoo?

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ensin mulla oli kauan aikaa 5 kg punnukset. Sen jälkeen oli hetken noin 8 kg ja siirryin nopeasti yhä suurempiin lukuihin. Olin ehtinyt vakiinnuttaa niillä kevyillä painoilla sellaisen tason että ne eivät tuntuneet juuri missään. Punnerruksia tein myös niihin aikoihin. Painojen nostelu on minulla nyt silti jäänyt ihan liian taka-alalle. Häiritsevintä on se kuinka ranteista meinaa lähteä ensin voimat. Mielestäni eri liikkeissä ei ole mieltä jos niitä ei pysty tekemään vähintään 10 kertaa putkeen. Mielellään 20 tai 30 kertaa putkeen riippuen liikkeestä. Se on tehokasta jos painoa on enemmän. Jos rutiini puuttuu ja yhtäkkiä rykäisee niin rasitusvammojen riski on tietysti todellinen.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Mulla on 15 kg x 2. Käy ihan hyvin kotona ylläpitoon ja monenmoiseen jumppaan. Isompia heiluttelen sitten salilla. Lämppäilyyn käy vaikka kuminauhat

Noi on kiinteäpainoiset puntit.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin mulla oli kauan aikaa 5 kg punnukset. Sen jälkeen oli hetken noin 8 kg ja siirryin nopeasti yhä suurempiin lukuihin. Olin ehtinyt vakiinnuttaa niillä kevyillä painoilla sellaisen tason että ne eivät tuntuneet juuri missään. Punnerruksia tein myös niihin aikoihin. Painojen nostelu on minulla nyt silti jäänyt ihan liian taka-alalle. Häiritsevintä on se kuinka ranteista meinaa lähteä ensin voimat. Mielestäni eri liikkeissä ei ole mieltä jos niitä ei pysty tekemään vähintään 10 kertaa putkeen. Mielellään 20 tai 30 kertaa putkeen riippuen liikkeestä. Se on tehokasta jos painoa on enemmän. Jos rutiini puuttuu ja yhtäkkiä rykäisee niin rasitusvammojen riski on tietysti todellinen.

20-30 toistoa alkaa olemaan keuhkoreeniä. Mutta hyvää sekin.

xLiner

• Anonyymi

No lopetetaan sali ja mikko menee oikeisiin töihin eli rupeaa tekemään oikeita töitä eli tommoset muutama vaki gei tai gai porukka käy noissa suihkussa ja pukuhuoneissa

• Anonyymi

Sinähän olet aivan juuri eläkeikäinen, jotta mieti siltä kantilta tuota viimeistä kappalettasi.

• Tai sit kannattaa olla invalidi kuten minä. :)
      Saan liikuntamaksut puoleen hintaan.

• Anonyymi

Itse en saa mitään alennuksia tai vastaavaa. Olenhan vain puolivammainen ja sekin verovähennys poistettiin.

En saa mitään työkkärirahaakaan, kun sitten olenkin eläkeläinen. Kerran sairaalaan mennessäni bussikuski myi minulle lastenlipun, koska olin ainoa, joka ei saanut eläkeläisalennusta. 😆

Aika harva viisikymppinen on saanut ajella lastenlipulla. Toisaalta, kaikkihan olemme jonkun lapsia.

>simiti<

• Anonyymi

Ei tuokaan riitä, hallitus ehdottaa ja ottaa kokeiluun käytännön jossa YLI 65-VUOTIAAT pääsevät yksityiselle lääkärille 28 eurolla.

Epätasa-arvoisuus kukoistaa ja rahaa kuluu?!
      Suomiko tasa-arvoinen maa?!

• Anonyymi

Huolestuttavinta koko asiassa on se hallituksen nykyinen saarna tilanteesta missä leikkauksia on tehtävä juurikin ikääntymisen tuoman sosiaalisten kulujen vuoksi.
      Onkohan nyt kukaan analysoinut onko tervettä ottaa nuorilta rahat pois, siirtäen ne eläkkeellä olevien palveluihin joista hyötyisi pörssiyritykset?

Mikä olisi nuorten tulevaisuudenkuva kokonaisuudessa?

Teollisuuden ollessa jo pieni osa tuottavuutta, halutaan tehdä vanhoilla ihmisillä liiketoimintaa, maksajina ovat nuoret ja muut taloudellisesti heikommassa asemassa olevat ryhmät?

AV

• Anonyymi

No viimeiset vuodet jos makaa hoidettavana osastolla ovat nekin huisin kallista huvia. Joten vanhojen kunto on jossain määrin hyvä ylläpitää. Se ei auta työssäkäyvän sitten kun metsästää punalappuisia ja temuttaa että on säälliseen elämään varaa nykysuomessa. Ulkoliikuntapaikat sitten viimeinen oljenkorsi. Niitä tahtoo miehittää sitten jo sekalaisempikin seurakunta.

• Anonyymi

Ajattele, Orpon hallitus on leikannut 9 miljardia euroa. Samaan aikaan ottanut uutta velkaa 20 miljardia.
        Nykyinen hallitus on siis tehnyt ennätyksen molemmissa, leikkaamisessa ja uuden velan otossa?

Kysymys kuuluukin, mihin he rahaa oikein pumppaavat.
        Onko jotain mistä ei suomalaisille kerrota.
        Joku FINAID-SKANDAALI:)

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattele, Orpon hallitus on leikannut 9 miljardia euroa. Samaan aikaan ottanut uutta velkaa 20 miljardia.
        Nykyinen hallitus on siis tehnyt ennätyksen molemmissa, leikkaamisessa ja uuden velan otossa?

Kysymys kuuluukin, mihin he rahaa oikein pumppaavat.
        Onko jotain mistä ei suomalaisille kerrota.
        Joku FINAID-SKANDAALI:)

AV

Ne pumpataan fasistikavereille maaseudun kannattamattomiin hankkeisiin ja omiin taskuihin. Toki myös niitä rahoja pumpataan täysillä veroparatiisi pellejunteille.

Suomen kansa köyhdytetään tahallaan ja kiljutaan kokomustaa paskaa.

Kuolkaa oikeiston huorat. Kuolkaa oikeistojuntit. Tehkää palvelus Suomelle ja tappakaa itsenne. Oikeistolaiset uskovaisjuntit ovat 🤮🤮🤮🤮

• Anonyymi

Heh. Makasin lähes vuoden onnettomuuden jälkeen keskussairaalassa. Kyllä tuli veroilleni vastinetta, ja silloin maksoin tosiaan enemmän veroja, mitä moni edes tienaa.

>simiti<

• Anonyymi

Aloittaja on kakarajuntti. Älä vain ikinä sairastu tai vanhene. Olet täysi idiootti.

• Anonyymi

Eikö ne myy sinulle vuosilippua ja säästät?

• Anonyymi

Aloittaja on persujen trolli. Vieläpä huono ja keskimääräistä tyhmempi, kuten kaikki persut.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on persujen trolli. Vieläpä huono ja keskimääräistä tyhmempi, kuten kaikki persut.

>simiti<

sossut varastavat yhteiskunnalta kaiken mitä irtisaavat!

• Anonyymi

Mitkä vuositulosi ovat? Onko sulla lapsia?
      En usko, että mitenkään oleellisesti pyörität Suomen taloutta.
      Kenties saat maksetuksi sen, mitä ensimmäiset ja viimeiset 20 ikävuottasi yhteiskunnalle maksavat.
      Aina voit jättäytyä työttömäksi.

• Anonyymi

uutisissa joukkoliikenteestä, niin kyllähän helposti menee koko palkkakin nuoren kesätyöläisen jos pitää bussilla kulkea kesätöihin.

pyöräily on kyllä kyllä paljon nopoeampi tapa ainakin täällä liikkua kuin odotella bussipysäkeillä.

• Anonyymi

nopein tapa tehdä työmatko on kai taksi kaupungissa, kun ne kuskit tietävät liikenteestä hyviä jotai pikareittejäkin, mutta jos jokaisen päivän työmatkakustannus on 54 euroa aina päivittäin niin kalliiksi käy

aika monestikin menen taksilla jonnekin, kun soitantaksin pihaan niin joku 20 minuuttia on taksi pihassa, ehtii ulkovaattet laitta päälle niin taksi kurvaa pihaan "minne mennään?"

• Anonyymi

siitä mä tajusin et korona ei ole vaarallinen kun rokotusta lähdettiin pistämäään vanhuksista eikä niistä työssäkäyvistä yhteiskunnan tukipilareista

• Anonyymi

Odotan, että jäät sulaa, pääset halvemmalla.
      Keksi jokin korvaava treeni tähän ennen sitä.
      Helluntaina järveen.
      Vilma

• Anonyymi

olen iloinen jos niin nuo jumiutuneet astronautit pääsevät takaisin...

urse nuettubt baustweb jabssam jyb gassyha hyttyha nytta gaysjiha javereuta byiret bayset,,nyta jyb eb jegebjööb iujeub uhastybyt aukkwu,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe