Yleiskäyttöön olen hankkimassa uutta ohjaustankoa ns. suorasarviseen fitnesspyörään. Tavoitteena olisi ajoasennon muuttaminen tarpeen mukaan, kun nykyinen tanko on lähes umpisuora, eikä sillä ajoasentoa muuteta.
Luin jostakin, että pyöräilijän pääpaino pitää olla kankuilla, ei käsillä. Ennen tanko oli tanko, ja se siitä, ei sitä säädetty. Jos kädet oli kipeät, ne oli kipeät. Piti vain ulottua jarruille. Nyt on tankoja kymmeniä erilaisia.
Miten itse ajattelette, mitka asiat ovat ihan olleellisia teille:
- hinta
- materiaali
- pintakäsittely
- paino
- muoto eli epäsymmetrisyys
- leveys
- iskun- ja tärinankesto ja vaimennus
- millaiset kädensijat
- jne jne
Vai olisiko vain syytä hankkia jotakin lisäpaloja ja pitää nykyinen suora tanko?
Bilteman tanko maksaa alle kympin ja kalleimmat lähes 200 €..
Hankinnassa tai harkinnassa uusi ohjaustanko
14
350
Vastaukset
- Anonyymi
Mieti tangon päähän uudet nousukahvat tai kädensijat. Niillä saa vaihdettua käden asentoa ja muutettua etäisyyttä ja muodostuvaa painetta käsiin, kämmeniin ja kyynärpäihin tai olkapäihin.
Mahdotonta vastata muutoin, koska haluttu ajoasento lienee kaiken taustalla. Sitä eivät muut voi tietää. Koko homma voi olla lopulta yritystä ja erehdystä ja rahanmenoa, ennen kuin sopiva asento löytyy. - Anonyymi
Nuo lisäpalat pyörähtävät näppärästi paikoilleen, kun pintoihin levitetään aimo annos vaseliinia.
- Anonyymi
Vaihda jo levyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihda jo levyä.
Ei kun piti vaihtaa ajoasento.
- Anonyymi
Tässä ei saa mainita sanaa mielenterveys. Vaseliini.
- Anonyymi
Sä pilaat nykyisin kaikki aloitukset jutuillasi, joissa ei ole mitään järkeä. Oletko sairas?
- Anonyymi
Tilasin viimeksi bike-discountista v. 2024 Saksasta ohjaustangon jolla sain ranteita hieman suoremmaksi sekä myös otetta lähemmäksi eli parempaa istuma-asentoa satulaan.
Vanhasta lähes suorasta tangosta oli fillarin tuotetiedoissa onneksi tieto "backsweep" kulmasta, tangon noususta sekä kiinnityskohdan halkaisijasta.
Tilasin tangon jossa tuplasti jyrkempi backsweep sekä aavistuksen enemmän nousua verrattuna vanhaan. Onneksi vaihde sekä jarruletkuissa oli jätetty sen verran varaa että sai uuden ohjaustangon paikalleen.
Ajoasento on nyt rennompi, ranteet suorempina ja istuvuus satulaan juuri sopivalla etäisyydellä.
Oli edullinen tanko, alle 20 €.- Anonyymi
Ohjaustangon valmistaja Ergotec.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjaustangon valmistaja Ergotec.
Tai ainakin sitä myydään ko. brandin tuotteena. Tuskin edes vaseliini on näinä päivinä aitoa.
- Anonyymi
Kun nykyistä tankoa testailee, oleellista olisi saada ranteet suorikdi. Nyt ranteet on ihan jyrkässä kulmassa, jossakin toki sanottiin että kyynärpäiden pitäisi aina olla vähän koukussa. Huonossa ajoasennosta joku nivel aina kipeytyy.
Täytyy googeloida tuo backsweep, thx. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun nykyistä tankoa testailee, oleellista olisi saada ranteet suorikdi. Nyt ranteet on ihan jyrkässä kulmassa, jossakin toki sanottiin että kyynärpäiden pitäisi aina olla vähän koukussa. Huonossa ajoasennosta joku nivel aina kipeytyy.
Täytyy googeloida tuo backsweep, thx.Hankkimassani Ergotecin tangossa backsweep on 23 astetta.
Valikoima on runsas ja kun ovat noinkin edullisia niin kannattanee hankkia samoilla toimituskuluilla vähintään 2 erilaista. Huomioi myös tangon pituus ettei ole liian lyhyt tai pitkä. Hankkimani tanko on 625 mm pitkä, entinen oli muistaakseni 650 mm, nykyinen leveys on mielestäni parempi kuin liian leveä ote vanhassa.
Kiinnityskohdan paksuus kannattaa mitata nykyisestä ohjaustangosta ettei tarvitse ohjainkannatinta vaihtaa jos ostaakin väärän paksuisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankkimassani Ergotecin tangossa backsweep on 23 astetta.
Valikoima on runsas ja kun ovat noinkin edullisia niin kannattanee hankkia samoilla toimituskuluilla vähintään 2 erilaista. Huomioi myös tangon pituus ettei ole liian lyhyt tai pitkä. Hankkimani tanko on 625 mm pitkä, entinen oli muistaakseni 650 mm, nykyinen leveys on mielestäni parempi kuin liian leveä ote vanhassa.
Kiinnityskohdan paksuus kannattaa mitata nykyisestä ohjaustangosta ettei tarvitse ohjainkannatinta vaihtaa jos ostaakin väärän paksuisen.Pikkaisen liian leveän voi aina vähän lyhentää (sahata), mutta leveämmäksi on sitten paljon vaikeampi saada.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkaisen liian leveän voi aina vähän lyhentää (sahata), mutta leveämmäksi on sitten paljon vaikeampi saada.
Miten käyrät sarvet kannattaisi sahata kapeammiksi?
- Anonyymi
PYSÄKÖINNINVALVOJAN KALAKUKKO
(“Rapsahtaa tiukasti, kypsyy hitaasti ja pysyy paikallaan ilman lupaa.”)
Tämä on kalakukko ihmiselle, joka jaksaa seistä sateessa, kirjoittaa sakkoja pakkasessa ja syö lounaan kadunkulmassa – silmä samalla mittarissa. Se on jämäkkä, vähän katkera, mutta loppujen lopuksi täyteläinen, oikeudenmukainen ja hiukan kostea keskeltä.
AINEKSET (6 viranomaisen hyväksymää annosta):
Kuori – virallinen, harmaa ja pysäköity:
– 1,3 kg ruisjauhoa
– 200 g kaurajauhoa (lempeä lisä, kuten ystävällinen muistutus siirrä autosi)
– 2 tl suolaa
– 5 dl vettä (sateella mitattu)
– 2 rkl rypsiöljyä (jotta liukuu kuin liukuesteetön nastaton Corolla)
Täyte – reilu, mutta tinkimätön:
– 700 g muikkua (pientä ja rivissä kuin parkkiruudut)
– 400 g kylkeä tai pekonia (rasvainen, lämmin lohtu huonosti puetulle virkamiehelle)
– 1 sipuli, hienonnettuna (kyyneleet tulevat vasta kun sakko on jo rikki repäisty)
– 1 tl mustapippuria
– 1 tl sinappia (terävä, mutta selkeä – kuten 60 € maksu väärästä ruudusta)
– ripaus sokeria (koska joskus valvoja on oikeasti ihan mukava)
VALMISTUS (järjestyksessä, kuten pysäköintialueen rivit):
1. Taikina:
– Sekoita kuivat aineet, lisää vesi ja öljy. Vaivaa jämptiksi massaksi.
– Anna levätä 30 min – ei kiirettä, kukko ei katoa, toisin kuin liputon autoilija.
2. Täyte:
– Paista kylki rapeaksi, lisää sipuli ja mausteet.
– Lisää muikut varovaisesti – kaikki saavat saman kohtelun, kuten hyvä hallintokäytäntö sanoo.
3. Kokoaminen:
– Kauli taikina, asettele täyte keskelle tarkasti – ei saa mennä viivan yli.
– Taita kuori ja sulje huolella. Ei vuotoja, ei valitusoikeutta.
4. Paisto:
– 230 °C / 15 min – antaa virkaintoa pintaan.
– 125 °C / 4–5 tuntia – valvoja ei hötkyile, eikä tee hätiköityjä ratkaisuja.
TARJOILU – kenttäolosuhteisiin sopivasti:
– Leikkaa siivuksi, kääri kuitiksi ja syö seisaaltaan sähkökaapin vieressä.
– Kylkeen termoskahvia, piimää tai kunnallinen virkavesi.
– Jälkkäriksi... ei mitään. Kello käy ja korttelissa seisoo Volvo väärinpäin.
YHTEENVETO:
Pysäköinninvalvojan kalakukko on vakaa, oikeudenmukainen ja joskus kylmä vastaanotettavaksi – mutta kun pääset sisään, se on lämmin ja ymmärrettävä.
Se pysyy paikallaan, vaikka ympärillä vaihtuu autot, asenteet ja sää.
Syö rauhassa – mutta muista: jos olet syömässä klo 12.00, et voi valvoa klo 12.01. 🅿️🐟📋
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1285764
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962579- 1342497
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv82079- 121373
- 621107
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101052- 51922
- 76835
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101825