Idoleita? Omat läheiset voivat tietysti olla idoleita. Tuon termin sijaan itse käyttäisin sanaa arvostus koska idoli kuulostaa pikemminkin henkilöpalvonnalta. Pakko sanoa että Didier Dambrin koska musiikkiohjelmistoni olemassaolo on pitkälti hänen ansiotaan. Pitkälettikuvassaan sen hiukset ovat kuin Juicella oli, ei niin edustava. Itsellänikin on hiusrajan kanssa ongelmia ja siksi pidänkin lyhyitä hiuksia. Sen sijaan naamassa ne karvat kyllä kasvavat niin kovin innokkaasti. Tietysti jotkut artistit ovat arvostukseni keskiössä. Säveltäjät ovat mielestäni aliarvostettuja ja siinä on iso ero laulaako joku vain kappaleita vai sanoittaako hän laulamisen lisäksi omat settinsä vai ei.
Urheilun saralla Eliud Kipchoge on mainitsemisen arvoinen koska hän oli vajaa kuukauden päässä 35 vuoden iästä ja silti vielä 34-vuotiaana kykeni juoksemaan epävirallisen maratonin alle kahteen tuntiin. Michael Johnson on ollut myös yksi arvostukseni ansaitseva hahmo koska tiedän kokemuksesta kuinka rankka repäisy 400 m juoksu on. Sen maailmanennätys oli voimassa todella kauan.
Sitten on vielä mystikot, alkemistit sekä tiedemiehet. Ehkä Jeesuskin oli sellainen. Jeesus näytti luultavasti hyvin erilaiselta kuin mikä kuva ihmisille on välitetty. Venäläinen versio hänestä olisi Rasputin. Rasputinin legenda on varmaan väritetty hurjemmaksi kuin mitä todellisuus oli. - 🍄.
Onko teillä
36
332
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, ei mulla ole. En tiedä mihin niitä tarvittaisiin.
Jasu- Anonyymi
Itseään kannattaa kuunnella eniten sillä ihminen on kietoutuneena juuri itseensä, joka hetki elämän varrella. Jos intuitio sanoo että jossain ihmisessä tai asiassa on jotain pielessä tai epäilyttävää, niin intuitiotaan on syytä seurata. - 🍄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseään kannattaa kuunnella eniten sillä ihminen on kietoutuneena juuri itseensä, joka hetki elämän varrella. Jos intuitio sanoo että jossain ihmisessä tai asiassa on jotain pielessä tai epäilyttävää, niin intuitiotaan on syytä seurata. - 🍄.
Niin ja itse on se ainoa todellisuuskin, muista voi olettaa mitä vaan olematta oikeassa. Siksei kannata kauheesti olettaa, vaan ottaa selvää. Ja jos ei kiinnosta ottaa selvää, ei kannata miettiä sen pidemmälle muutenkaan.
Intuitio on vähän ainakin itelläni, etten sitä saa edes sammutettua, niin etten kuulisi sitä.
Jasu
- Anonyymi
Tunnen erään viisaan ihmisen ja vaikka hän on viisas, niin ihan tavallisen ihmisen ongelmat hänelläkin on. Oikeestaan hänelle on suotu ulkonäköäkin. Itse tavallisena ihmisenä ajattelen, että ehkä minullakin näitä murheita ja ongelmia sitten voi normaalisti olla ja koitan sinnitellä niiden kanssa.
- Anonyymi
Ja tämä henkilö on vielä poikkeuksellisen kyvykäs mutta ei taida itse edes ymmärtää sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä henkilö on vielä poikkeuksellisen kyvykäs mutta ei taida itse edes ymmärtää sitä.
Ehkä viisas henkilö tottuu lopulta viisauteensa ja siitä muuttuu itsestäänselvyys hänelle. Sama saattaa päteä ihmisen muihinkin ominaisuuksiin. Itsetunnon ja itseluottamuksen merkitys on suuri, sillä jos uskoo itseensä niin vasta silloin jotakin pystyy oikeasti myös saavuttamaan. Idolit voivat olla tuttuja tai henkilöitä ketkä eivät edes tiedä ihailijoidensa olemassaolosta. Se on aika jännä juttu. Minusta on leppoista ettei kukaan tiedä kuka minä olen. Olen ajatellut laatia musiikkiprofiilini siten että kasvojeni tunnistaminen on hankalaa. Jonkinlaista kuvamanipulaatiota aion käyttää. Tekoälyllä ensin luoda pari lisämaustetta kuvaani ja sitten säätämään niitä paikoilleen oikean kuvani kanssa. Anonymiteetti on mukavaa. Oma nimikin kannattaa jättää mainitsematta profiilinsa yhteydessä, aivan kuten täällä 24:sessakin. - 🍄.
- Anonyymi
Hänestä olisi vaikka astronautiksi, jos vaan hulluudeltaan kerkeäisi.
- Anonyymi
Onhan niitä aina joitakin. Innostun toisista ihmisistä milloin mitenkin. Kaikki muut ovat paljon innostavampia kuin itse.. noin kai se jotenkin menee. Omaan seuraan on ainakin helppo kyllästyä :)
- Anonyymi
Enpä nyt kyllä tähän hätään keksi yhtään idolia itselleni. Arvostan kyllä moniakin ihmisiä, mutta en idolisoi.
- Anonyymi
Sama. Arvostaa voi monista syistä, muttei esikuvia ole ollu koskaan. Hiusmallin oon voinut jonkun kuvasta haluta itsellenikin. Mutta siihen se jääkin. Vilpittömästi en tiedä miten kukaan voisi muodostua idoliksi edes, kun pruukaa ite kirjottaa elämäänsä itelleen. Eikä vertailu ole tarpeen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama. Arvostaa voi monista syistä, muttei esikuvia ole ollu koskaan. Hiusmallin oon voinut jonkun kuvasta haluta itsellenikin. Mutta siihen se jääkin. Vilpittömästi en tiedä miten kukaan voisi muodostua idoliksi edes, kun pruukaa ite kirjottaa elämäänsä itelleen. Eikä vertailu ole tarpeen.
JasuToisinaan tulee vastaan ihmisiä, jotka hoitavat esim. jonkin hankalan elämäntilanteen "kadehdittavalla" tavalla tmv. Silloin voin miettiä, että osaisipa tai pystyisipä itsekin samaan. Vaan en mä osaa heitä idolisoida, kun eivät he ole minä, enkä minä ole he. Minun elämäni ei ole samanlainen kuin heidän, vaikka ne joissain kohtaa samankaltaisesti etenisivätkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisinaan tulee vastaan ihmisiä, jotka hoitavat esim. jonkin hankalan elämäntilanteen "kadehdittavalla" tavalla tmv. Silloin voin miettiä, että osaisipa tai pystyisipä itsekin samaan. Vaan en mä osaa heitä idolisoida, kun eivät he ole minä, enkä minä ole he. Minun elämäni ei ole samanlainen kuin heidän, vaikka ne joissain kohtaa samankaltaisesti etenisivätkin
Mä laittaisin ihailtavalla ja oivaltavalla tavalla. Silloin miettii, wau toi onkin hyvä idea ja tapa.
Otanpa ideasta opikseni.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä laittaisin ihailtavalla ja oivaltavalla tavalla. Silloin miettii, wau toi onkin hyvä idea ja tapa.
Otanpa ideasta opikseni.
JasuKyllähän muutten fiksuja ideoita voi soveltaa tilaisuuden tullen. Mutta että ryhtyisi kopiksi ja faniksi, niin se olis vaikeeta kun ei kukaan muu ihminen elä päivääkään minussa minuna ja mun "maailmassani", siksi sen pitää olla minun elämä ja minun näköinen, minun taidoilla ja taitamattomuuksilla tehty.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otanpa ideasta opikseni.
JasuVoi se joskus olla oivaltavaakin, mutta sellaiset nyt harvemmin minuun kolahtavat. En muista yhtäön sellaista hetkeä, että olisin miettynyt tyyliin "toihan on nerokasta" tmv.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän muutten fiksuja ideoita voi soveltaa tilaisuuden tullen. Mutta että ryhtyisi kopiksi ja faniksi, niin se olis vaikeeta kun ei kukaan muu ihminen elä päivääkään minussa minuna ja mun "maailmassani", siksi sen pitää olla minun elämä ja minun näköinen, minun taidoilla ja taitamattomuuksilla tehty.
JasuSiis jostain dyi ideasta voin ajatellakin, että toihan on nerokas idea, mutta ei sellainen saa mua oikeastaan edes uhraamaan yhtään ajatusta sen idean keksijälle. Pikemmin niin, että miksen mä heti tajunnut ajatella tuohon suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis jostain dyi ideasta voin ajatellakin, että toihan on nerokas idea, mutta ei sellainen saa mua oikeastaan edes uhraamaan yhtään ajatusta sen idean keksijälle. Pikemmin niin, että miksen mä heti tajunnut ajatella tuohon suuntaan.
No just noin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis jostain dyi ideasta voin ajatellakin, että toihan on nerokas idea, mutta ei sellainen saa mua oikeastaan edes uhraamaan yhtään ajatusta sen idean keksijälle. Pikemmin niin, että miksen mä heti tajunnut ajatella tuohon suuntaan.
Olen joskus miettinyt mikä voisi olla toimiva keksintö mitä ei ole vielä keksitty. Ihminen on melkoisen uusavuton keksimään mitään uutta. Uudet innovaatiot kumpuavat pikemminkin yhdistelemällä ja soveltamalla jo olemassaolevia asioita. Monet tekniikat pohjautuvat suoraan eläinkuntaan ja tämän otuksiin. Tämä voi kuulostaa kaukaa haetulta mutta esim. sukellusvene muistuttaa kaskelottia ja ehkäpä panssarivaunujen malli on johdettu jotenkin kilpikonnista ja niiden kilvestä. En tiedä onko olemassa sellaisia tarttumakäsineitä kuin Mission Impossiblessa. Gekkoliskot kykenevät tarrautumaan pystysuoriin lasiseinämiin niiden kämmenpuolen karvojen avulla. Tuollaisen soveltaminen voisi toimia ihmisen teknologian apuna. Tämän lisäksi monia kasveja käytetään sellaisenaan lääkkeinä. Eli ihminen ei niinkään keksi tyhjästä uutta, vaan soveltaa sitä mitä on tarjolla.
Da Vinci taisi jo aikoinaan luonnehtia ties mitä innovaatioita. Toinen kuuluisa taho on N*tsi-Saksa mikä oli kiinnostunut avaruuden valloittamisesta. Sen olisi kannattanut panostaa ennemmin siihen ja sama tilanne jatkuu ihmiskunnassa edelleen. Sotateknologian tukeminen vain jarruttaa kehitystä. Ainoa looginen selitys sille olisi varautuminen ulkoavaruudesta saapuvia hyökkääjiä vastaan. Oman lajin tuhoaminen puolin ja toisin on täysin päätöntä meininkiä, epäloogista ja sulaa hulluutta, itsetuhoista käyttäytymistä. Avaruusmatkailu ja lajin itsetuho eivät mahdu samaan yhtälöön. Kylmän sodan aikakaudella ihannoitiin avaruuden valloittamista ja en ihmettelisi vaikka USA ja NL olisivat innolla tutkineet sodan häviäjän eli N*tsi-Saksan avaruusprojekteja. Siitä se ajatus mahdollisesti lähti.
Loppuun vielä se, että eräs läheiseni keksi idean kännykästä jo ennen kuin niitä oli olemassa. Hän sanoi minulle että visioi sellaisen kämmeneen sopivan laitteen millä pystyisi katsomaan tv:tä. Internetistä hän ei puhunut. Tarkalleen ottaen älykännykällä pystyy katsomaan tavallaan tv:tä. - 🍄.
Minulla on idoli. Nirvanan etumies Kurt Cobain. Minulla on todella rankka historia mielisairauden kanssa. Minulla oli jakso elämässä, jolloin ainut asia mistä sain mielihyvää elämässäni oli tupakka ja Nirvana. Nuo kaksi asiaa pitivät minut hengissä.
- Anonyymi
Oliko se musiikki vai se Kurt se juttu?
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Oliko se musiikki vai se Kurt se juttu?
JasuMusiikki. Mutta sitten tuli myöhemmin mukaan henkilönpalvonta. Sitten tajusin kyseessä olevan vain surullinen tapaus, narkkari. Mutta olen kuitenkin kiitollinen hänelle siitä mitä hän antoi elämääni.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Musiikki. Mutta sitten tuli myöhemmin mukaan henkilönpalvonta. Sitten tajusin kyseessä olevan vain surullinen tapaus, narkkari. Mutta olen kuitenkin kiitollinen hänelle siitä mitä hän antoi elämääni.
Yym, antoiko? Pikemminkin niin päin, että sinä olisit etsinyt kenet tahansa muunkin kuin Kurtin, jos häntä ei olisi koskaan ollutkaan. Hukkuva tarttuu vaikka oljenkorteen....
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yym, antoiko? Pikemminkin niin päin, että sinä olisit etsinyt kenet tahansa muunkin kuin Kurtin, jos häntä ei olisi koskaan ollutkaan. Hukkuva tarttuu vaikka oljenkorteen....
JasuMä koen niin, että kukaan ei ole antanu mulle mitään niin kauan, kun ei olla oltu henk. koht. tekemisissä. Tietäen ja tuntien.
Mä voin itse kyllä etsiä jonkun mitä alkaa ihailla ja imee energiaa, mutten mä hälle mitään merkkaa, ei edes tiedä olemassaolostani välttämättä.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
JasuVoi olla. Ehkä tarvitsin elämääni jokun oljenkorren. Muuten en olisi hengissä. Mieli on ihmeellinen, eikä kaikki ole aina selvää itsellemekään. Joku tulee uskoon. Toinen alkaa juomaan viinaa. Musiikki on loppupeleissä aika harmiton oljenkorsi. Eikä minulla ole minkäänlaista ajatusta siitä, että minulla olisi joku maaginen yhteys tähän henkilöön. Tuskin olisi pieraissukaan suuntaani, vaikka olisin hänelle päässyt kertomaan murheeni. Mutta loppupeleissä se mitä kukin saa mistäkin, on vain plussaa henkilölle itselleen.
Ihailtavan rehellistä ja suoraa puhetta sinulta. Taas. Siksipä pidänkin sinua suuressa arvossa.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ihailtavan rehellistä ja suoraa puhetta sinulta. Taas. Siksipä pidänkin sinua suuressa arvossa.
Kiitos :)
Palstakamu kirjoitti:
Kiitos :)
En ymmärrä ihmisiä, jotka kieltävät ikävät elämänvaiheet. Lakaisevat kaiken maton alle ja ovat vain olevinaan jotenkin täydellisiä.
Jokainen meistä on jotenkin ollut rikki, hajalla tai mäsänä. Elämä vaan on sellaista. Sinä olet käynyt läpi hyvin vaiheikkaan elämän ja selvinnyt tähän päivään. Hatunnoston arvoinen suoritus.
Se, että pystyt siitä puhumaan, kertoo, että olet kuin oletkin selviytynyt voittajana tässä elämässä. Siis mielestäni.
Ehdottomasti toivon sinulle vain pelkkää hyvää jatkossakin.
Sinä ihastutat minua. Kovasti.Pikku-pirpana kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka kieltävät ikävät elämänvaiheet. Lakaisevat kaiken maton alle ja ovat vain olevinaan jotenkin täydellisiä.
Jokainen meistä on jotenkin ollut rikki, hajalla tai mäsänä. Elämä vaan on sellaista. Sinä olet käynyt läpi hyvin vaiheikkaan elämän ja selvinnyt tähän päivään. Hatunnoston arvoinen suoritus.
Se, että pystyt siitä puhumaan, kertoo, että olet kuin oletkin selviytynyt voittajana tässä elämässä. Siis mielestäni.
Ehdottomasti toivon sinulle vain pelkkää hyvää jatkossakin.
Sinä ihastutat minua. Kovasti.Sinä osaat aina sanoa niin kauniita asioita. Se on harvinainen ominaisuus ihmisessä. Että on niin sinut itsensä ja elämän kanssa, että hyvää oloa voi jakaa muillekin. Niin moni painaa muita alas korottaakseen itseään. Kuljet vastavirtaan naama myttyrällä kulkijoiden kanssa.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Voi olla. Ehkä tarvitsin elämääni jokun oljenkorren. Muuten en olisi hengissä. Mieli on ihmeellinen, eikä kaikki ole aina selvää itsellemekään. Joku tulee uskoon. Toinen alkaa juomaan viinaa. Musiikki on loppupeleissä aika harmiton oljenkorsi. Eikä minulla ole minkäänlaista ajatusta siitä, että minulla olisi joku maaginen yhteys tähän henkilöön. Tuskin olisi pieraissukaan suuntaani, vaikka olisin hänelle päässyt kertomaan murheeni. Mutta loppupeleissä se mitä kukin saa mistäkin, on vain plussaa henkilölle itselleen.
Jep. Iloinen että sait oljenkorren. Et olis muuten siinä, enkä mä tietäs susta mitään. Mitä täällä oppinu tietämään ja susta pitämään. 🤗
Jasu Palstakamu kirjoitti:
Sinä osaat aina sanoa niin kauniita asioita. Se on harvinainen ominaisuus ihmisessä. Että on niin sinut itsensä ja elämän kanssa, että hyvää oloa voi jakaa muillekin. Niin moni painaa muita alas korottaakseen itseään. Kuljet vastavirtaan naama myttyrällä kulkijoiden kanssa.
Minä olen saanut elämässäni niin suuria kolhuja, että valitsin tieni toisin.
Minua on painettu alas ja sitä tapahtuu edelleen. En tietoisesti halua tehdä sitä samaa kenellekään.
Aivan liian vähän nähdään kauneutta, hyvyyttä ja ihanuutta kanssaihmisissä ja liian vähän siitä puhutaan. Yksi kannustava sana ei ole kenellekään liikaa, eikä se ole itseltään pois.
Muistan erityisen hyvin, kun työkaverini itki ruokailuhuoneessa ollessani hyvin nuori. Varmaankin vain kuusitoista tai seitsemäntoista. Ja minun teki mieleni ottaa hänet syliin ja lohduttaa. En kuitenkaan tehnut mitään. Ja kadun sitä lopun elämäni.
Minulla on lempeä sydän. Se on sekä heikkouteni että vahvuuteni. Olen oma itseni kun toteutan sitä. Ja sinulla Kamuseni on pikkiriikkinen siija siellä.Anonyymi kirjoitti:
Jep. Iloinen että sait oljenkorren. Et olis muuten siinä, enkä mä tietäs susta mitään. Mitä täällä oppinu tietämään ja susta pitämään. 🤗
Jasu🤗 kiitos palstasiskoni.
- Anonyymi
Oli.
- Anonyymi
Idolit kuuluu nuoruusikään. Montako nuoruusikäistä täällä enää on? Keskenkasvuisia aikuisia ennemmin.
Et taida tuntea kovin montaa vanhusta. Heidän kanssa kun alkaa juttelemaan, paljastuu että heilläkin on idolinsa omasta nuoruudestaan, joista he yhä pitävät.
En oikeastaan tunne niin, että minulla olisi varsinaisia idoleja. Ihastun vähän väliä johonkin asiaan tai ihmiseen. Mutta se ei ole kestävää. Selkainen flingi ja sit se on ohi.
Elämä itsessään on niin monitahoista ja hetkellistä menoa, etten jaksa pitkäkestoiseen ihailuun ryhtyä.
Vähän väliä tulee sellainen wau fiilis jostakin asiasta tai ihmisestä ja koen ihannointia tai ihastumista. Valitettavasti se menee useimmiten ohi aika nopeasti. Yksi asia tai ihmisen pikkuosa ei saa minua ottamaan idolia. Hetkellistä ihannointia.- Anonyymi
Jeesus on idolini 💕🙏
- Anonyymi
Yksi varsinainen idoli on ollut nuoruuusvuosilta lähtien - tai oikeastaan kaksi, mutta toinen on kuollut. En kuitenkaan sanoisi, että kyse idoliudessa on "pelkästä" arvostuksesta, vaan paljon muustakin. Arvostusta parempi on käyttää sanaa ihailu.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.738217Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662815Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä182008- 1571991
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191948Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381851Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?301690- 1021477
- 381471
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411246