Muistisairas äiti kotiutettiin

Anonyymi-ap

13

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liiankin totta tässä hyvinvointivaltiossa. Tämäkin nainen kasvattanut monta veronmaksajaa yhteiskuntaan ja nyt kun tarvitsee apua niin sitä ei kovin helposti järjesty.
      Rovaniemellä paljon ikäihmisiä kotonaan, vanha puoliso hoitaa huonokuntoista iäkästä puolisoaan. Ei tietoakaan omaishoitajan vapaapäivistä. 24/7 hoitovastuu omaisella.

• Anonyymi

maksakaa hoitajille 33e tunti kuten norjassa-kertoo iltalehti tänään

kyllä nuoretkin rahasta innostuu

• Anonyymi

Muualla maailmassa, ne kasvatetut lapset hoitavat vanhempansa asiat kun aika on kypsä. Tämä vanhusten kotiuttaminen(yleensä rahan puutteeseen) on ollut yleistä Suomessa vuosikymmeniä. Pitäkää hyvät ihmiset huolta vanhemmistanne, älkääkä lempatko heitä kuin vanhoja kinttaita kun se oma ura urkenee.

• Anonyymi

ei suomalaiset asu koko suvun kanssa samassa kylässä ja talossa enään.

miten huolehdit jos pappa on lapissa ja ite hesassa töissä?

Pitää tehdä laki että toimintakyvytön vanhus lähetään lapsensa kotiin asumaan?

Kaikista paras ja halvin tapa on että Vanhainkodit takaisin

• Anonyymi

Kerro ihmeessä miten itse järjestät vanhempiesi hoitamisen jos olet työssä. Tämän päivän työelämä on hyvin kuormittavaa ja vaativaa, koko ajan muuttuu raskaammaksi, kun säästöjen nimessä karsitaan suoritusportaasta väkeä.

• Anonyymi

Helppo sanoa, että hoitakaa omaisenne itse, kun sanojalle asia ei ole vielä ajankohtainen. Jos on työssä ja omainen on jo dementoitunut tai muistisairas niin ei hän pärjää yksinään. Lähtee ulos eikä osaa takaisin kotiin tai kotona touhuaa varaa aiheuttaen jättämällä keitokset hellalle.
        Todella vaikea yhtälö ratkaistavaksi. Ei kaikilla ole mahdollisuutta jättäytyä pois työstä pitkäksi aikaa.
        Ikäimisille pitää olla kunnollisia hoivapaikkoja jatkossakin. Ovat sen työllään ja lapsensa kasvattamalla ansainneet.

• Anonyymi

muuaalla kylläkin vanhemmat elättää kotonaan aikuia miehiää jokka tuli suomeen loisimaa 2015 ei ne töitä tee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro ihmeessä miten itse järjestät vanhempiesi hoitamisen jos olet työssä. Tämän päivän työelämä on hyvin kuormittavaa ja vaativaa, koko ajan muuttuu raskaammaksi, kun säästöjen nimessä karsitaan suoritusportaasta väkeä.

Työelämä on kuormittavaa vain jos on hankkinut itselleen 200000 € asuntolainan. On pakko tehdä työtä josta ei ehkä pidä. Ihmisistä tulee sellaisia märkiä lapasia joita työnantajat ja viranomaiset ohjailevat

• Anonyymi

Totta vanhuksien hoito retuperällä.
      Pelottaa vanhuus, kun heistä suurin osa asuu nykyisin kaupungissa jotka täyttävät laitospaikat.
      Luulis olevan mahdollisuus järjestää lisäpaikkoja sillä tyhjiä rakennuksia on joka kulmalla.
      Hoitajiakin riittää jos palkat ovat kohdallaan.
      Nykyinen synnytystahti näyttää tulevaisuuden vanhuksien kohdalla helpommaksi. Nykyaikanahan laitokset ovat täyttyneet sodan jälkeen syntyneistä suurista ikäpolvista.
      Tabletit eivät auta tähän tukalaan tilanteeseen joten olisi syytä tarkistaa lääkelistatkin, ettei tule lisää ongelmia.
      Jos vanhus saa 30 tablettiakin päivässä ihmettelen!

• Anonyymi

Usein puhutaan siitä, että syntyvyys alentunut ja lapsia syntyy vähän. Kaikenmaailman houkuttimia keksitään, että saataisiin ihmisiä tekemään lisää lapsia. Ollaanko ajateltu, että näistäkin lapsista tulee joskus avuton vanhus. Kuka näistä vanhuksista huolehtii. Nykyäänkin he ovat yhteiskunnan riepoteltavina. Kaikilla ei ole lapsia /läheisiä ja joilla niitä on heillä useinkin ovat omat murheensa kannettavana. Pitäisi olla vanhuksille samanlainen laki kuin lapsille huostaanotosta. Mikäli vanhuksella on vaikeuksia kotiasumisessa olisi mahdollisuus järjestää vanhuslaitokseen, jossa viranhaltijat käyvät tarkistamassa useinkin, että hoito on parasta mahdollista. He, jotka ovat sen ansainneet kovaa työtä tekemällä. Käyneet sotia ja olleet evakossa ja nähneet nälkää. Vanhustenhoito on Suomessa huonointa muihin Euroopan maihin verrattuna. Satsataan vain rahaa Turun tunnin juniin ja muistisairaat kävelevät tiellä tiettömillä vailla päämääräänsä. Ei paljon hymyilytä olla vanhus nykysuomessa ja vanheta.

• Anonyymi

kotihoitokuolemaa tarjolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kotihoitokuolemaa tarjolla

Sinä taidat sitä olla tarjottimella tarjoamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä taidat sitä olla tarjottimella tarjoamaan.

Kyllä homma alkoi demareiden hallituskaudella?
        Vaaliasiaa

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1319
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1093
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1023
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      801
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe