Kirjoittelun aiheena i k ä v ä
on monipuolista ihmisen elämässä.
joskus vaikka köllöttelee toisen kainalossa
tuntee ikävää,
eikä osaa selittää edes itseleen ketä / mitä oikeestaan on ikävä, höh,
mulla ikävä on !
Onko sinulla ikävä , jos niin ketä tai mitä ?
IKÄVÄ !
18
133
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on lähes ylitsepääsemätön ikävä puolisoani, joka oli parasta elämässäni.
Sen jälkeen minulla ei ole ollut kiinnekohtaa elämässäni, koska hän oli
perheeni ja kiinnekohtani ja maailman paras ihminen. Ikävä ei hellitä, se kasvaa. - Anonyymi
jaaaaa, minä kaipaa kaikkia sukulaisiani,
äitiä, isää veljiä, ja kaikki muitaki jotka olivat minulle täekeitä ihmisiä
jopa satavuotta sitten kuoleita mummia ja pappaa,
ja heidän jälkeläisiää nehän olivat mun setiä ja tätejä
joskus aina sanoinki äitini siskoja vara äidikseni, heh,
puolisoaniki muista, ja ostan aina seurakunnalta haudanhoitosopimuksen joka vuosi,
mutta jostain syystä mun sieluni silmät ei oikein häntä näe siellä,
hän on kuin olisi jossain kauempana äitinsä ja omien sukulaistensa kanssa,
näen vain omat sukulaiseni kuin eläviä olisivat,- Anonyymi
Tietysti kaipaa muitakin, mutta eniten sitä hyvää ihmistä, jonka kanssa on elämänsä
jakanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti kaipaa muitakin, mutta eniten sitä hyvää ihmistä, jonka kanssa on elämänsä
jakanut.vihki kaavassa sanotaan
" kunnes kuolema erottaa "
sitä olenki usein miettiny ja ilmaan heittäny kysymyksen " erottaako "
koska on yhteiset jälkeläiset,
ja kun pitkässä avioliitossa on ylä ja ala mäet kuljettavana
siis ei pariskunta elä pelkästään toisilleen, vaan elämän mittaisessa avioliitossa on muitaki ystäviä ja ihmissuhteita,
ei mielestäni ei ihmistä voi kuvaannollisesti " pistää vankilaan "
on muitaki ihmisiä jotka merkitsee paljon pitkän elämän aikana,
kuinka on
erottaako kuolema ???? avioparin toisistaan ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vihki kaavassa sanotaan
" kunnes kuolema erottaa "
sitä olenki usein miettiny ja ilmaan heittäny kysymyksen " erottaako "
koska on yhteiset jälkeläiset,
ja kun pitkässä avioliitossa on ylä ja ala mäet kuljettavana
siis ei pariskunta elä pelkästään toisilleen, vaan elämän mittaisessa avioliitossa on muitaki ystäviä ja ihmissuhteita,
ei mielestäni ei ihmistä voi kuvaannollisesti " pistää vankilaan "
on muitaki ihmisiä jotka merkitsee paljon pitkän elämän aikana,
kuinka on
erottaako kuolema ???? avioparin toisistaan ???Mikään vapaaehtoinen ei ole vankila.
Vaikea vastata erottaako kuolema avioparin,
kun emme tiedä onko "toisella puolella" mitään.
Useimmat uskovat, ettei ole.
Riippuu siitä mihin me uskomme ?
Joku on sanonut, että rakkaus on silta yli kuoleman.
Se on kyllä ainakin surevalle aika laiha lohtu.
- Anonyymi
Minulla ei ole ikävä kuin rakkaita lemmikkieläimiäni.
Kuoltuani, mikäli päädyn Taivaan puolelle, en ensisijaisesti kaipaa tavata kuin heidät. Yhdessä jätämme ihmiskunnan ja siirrymme luontoon, jonnekin, kauas erämaihin. - Anonyymi
Tänään on l a i s k i a i s e n päivä
en ole viittiny tehdä mitään,
jotain vähemmän mieleistä ruokaa ole suunuhi saanu
nyt olisi hitusen nälkä,
mutta
mitä söis, tai mitä laittais,
laiskan suonta vetää pahoin,
siinä vasta pulma ,- Anonyymi
Minulla on erilaisia valmiseineksiä aina jääkaapissa, niistä heitän jonkun mikroon,
ei tarvitse miettiä. En jaksa laittaa itse laittaa ruokaa juuri koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on erilaisia valmiseineksiä aina jääkaapissa, niistä heitän jonkun mikroon,
ei tarvitse miettiä. En jaksa laittaa itse laittaa ruokaa juuri koskaan.Kävin tekemässä voileivän ja söin jugurttia,
kohta vielä on ajatuksena juoda kaakaojuomaa ja jotain pullaa yö-palaksi,
koko päivä on menny laiskotellessa,
huh,
ilmaki ulkona on ollu kovin synkkä
johtusko siitä tämä minun saamattomuus ja laiskuus, ken tietää,
jospa huomenna olisin hitusen pirteämpi,
toivonmukaan olen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei tarvitse miettiä. En jaksa laittaa itse laittaa ruokaa juuri koskaan.Valmiseineksissä keksin lisätä esim. Pirkan lohikiusaukseen pilkottuja anjovissiivuja, sekoitan hyvin ja mikroon. Ostin pienen rasian anjovista ja koska on peltirasiassa niin käytettävä melko nopeasti. Voisihan ne anjovikset tietysti siirtää liemineen pieneen lasipurkkiin niin säilyvät ehkä pidempään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmiseineksissä keksin lisätä esim. Pirkan lohikiusaukseen pilkottuja anjovissiivuja, sekoitan hyvin ja mikroon. Ostin pienen rasian anjovista ja koska on peltirasiassa niin käytettävä melko nopeasti. Voisihan ne anjovikset tietysti siirtää liemineen pieneen lasipurkkiin niin säilyvät ehkä pidempään?
Mulle tulee K-verkkokauppa kerran viikossa ja erilaiset valmiseinekset sekä siivutetut leivät laitan suoraan pakastelokeroon. Samaten leikkeleet, kuten meetwurztit jaan paketissa irralleen esim. kolmeen osaan ja laitan pakastimeen, josta sitten sulatan niitä pienen nipun kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmiseineksissä keksin lisätä esim. Pirkan lohikiusaukseen pilkottuja anjovissiivuja, sekoitan hyvin ja mikroon. Ostin pienen rasian anjovista ja koska on peltirasiassa niin käytettävä melko nopeasti. Voisihan ne anjovikset tietysti siirtää liemineen pieneen lasipurkkiin niin säilyvät ehkä pidempään?
Olen pessyt ja säästellyt lasipurkkeja ja niiden kansia, myös esim. pieniä Ahti-sillipurkkeja.
Ahdin tomaattisilli on parasta!
- Anonyymi
Mä en ole noin kätevä,
leipiä ja pullaa pistän kyllä pakastimeen,
aikapaljon menee jätteisiin, kun en osaa ostaa just niin niukasti
paljon on muuttunu mielihalut ruuan suhteen,
ennen söin nakkeja sun muita leikkelitä,
nyt kun niitä ostan ne jää syömättä, ja menee piojätteseen,
vanhuus on syynä,
en enään hallitse ostosten määrää,
kun kaupassa jokin ruoka näyttää herkulta,
myöhemmin kotona en haluakkaa sitä syödä, ei maistukkaa,
vanhuus tekee tehtävänsä,
elämä ei ole niin-kuin ennen,- Anonyymi
Olet sinä yhtä kätevä kuin me muutkin! Ota vain mallia meistä joistakin, niin ei mene niin paljon ruokaa roskiin. Itsellänikin meni aikoinaan ruokaa roskiin, ennenkuin "keksin" pakastimen!
Siivutettuja leipiä voi ottaa illalla pöydälle esim. kaupan nk. hedelmäpussiin aamuksi sulamaan esim. pari siivua kerrallaan. Säästän myös noita hedelmäpusseja ja saatan pestä tiskissä joitain hiukan ruuasta likaantuneita, avaan ne ja laitan tiskikaapin ovesta alassuin pyykkipojalla roikkumaan ja kuivamaan. En käytä muovikelmuja.
- Anonyymi
Ei taaskaan tullut uni, joten tulin hörppimään hiukan kahvia ja vilkaisemaan yön uutisia.
Ikuinen ikävä synnyinseudulle.
"Lieko", niin minullakin, mutta pakko unohtaa se heti ajatuksista, vaikka se usein palaa kuitenkin tahdosta riippumatta.
Usein ajatukseni karkaavat sinen lapsuuteen ja onhan kotitilani veljeni lapsella, mutta ei ole se, josta uneksin, vaan se, jossa vietin itse lapsuuden ja sittemmin omat lapseni mummin ja papan hoivassa.
No, "kaatunut maito se on" ja paluuta ei ole. Joskus haluaisin käydä siellä vielä, mutta matkaa on melkein 500 km, joten mahdoton matka mennä sinne ja sittenkin olisi varmasti pettymys.- AnonyymiUUSI
Siitä on niiiiiin kauan kun me puolisoni kanssa lähdimme synnynseudulta yli kuusikymmentä vuotta,
kauan me kaipasimme synnynseutuamme,
usein oli haaveenaki ostaa taloa ja palata sinne kun eläkkeelle pääsemme,
toisin kävi, hän sairastui just silloin kun pääsi eläkkeelle töistä ja kuoli,
joten haave jäi ja pikkuhiljaa minunki kaipuu sinne hälvenee,
siellä ei ole enään entisiä tuttuja
ja maisematki siellä on muuttunu,
ihan yksin ei sinne enään kovinkaan innolla muutaisi,
vaikka ehkä hiukan on kaihoisa mieli sinne,
onhan siellä meidän sukuhaudat satojen vuosien takaa, ne ei ilmeisesti noin vain häviä sieltä isojen kivipaasien seisoessa haudalla muistona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734549Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021386
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos201237- 741178
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1251010Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi257905- 65886