Hidas hölkkä ei kehitä. Lenkin alussa voi 15min verrytellä, mutta sitten olisi syytä vetää reipasta matkavauhtia.
On juostava kovempaa
24
486
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös esim. norjalaisten ja kenialaisten harjoittelusta yleisesti n.80% ole kuitenkin pk harjoittelua? Ei pidä ahnehtia.
- Anonyymi
Kenualaiset juoksevat kovaa. Eliud Kipchogen mukaan pitäisi aina tuntea kipua. Se kehittää.
- Anonyymi
Katoavat kuukausiksi savannille, kun kuulevat että doping tarkastustyöryhmä on viereisessä kylässä.
- Anonyymi
80% pk:ta, mutta ei mitään löysällä kullilla läpsyttelyä. Pitää ahnehtia.
- Anonyymi
Bati ahnehti. Tulosta ei tullut ja juoksut loppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bati ahnehti. Tulosta ei tullut ja juoksut loppu.
3.03 kuitenkin hyvä aika pullonpohjalasiselle nörtille. Määrän ahnehtiminen valitettavaa. Ukkeli oli niitä, joilla tehot purivat paremmin harjoitteluun. Nykyinen jopoilu ei kehitä.
- Anonyymi
Kaikki tuntemani kilpajuoksun harrastajat tekevät vauhtitreenejä. Toteutukset vaihtelevat, mutta ne eroavat selvästi tasavauhtisista pk-lenkeistä.
Jos tavoitteena on vain pitää yllä kohtuullista kuntoa ja hyvää terveyttä, riittää säännölliset pk-hölkät hyvin. Mutta jos vauhtia haluaa lisää, sitäkin pitää treenata. - Anonyymi
Kovaa se on juostava. Karvosen kaavalla 90% reservistä, niin alkaa Lyyti kirjoittamaan.
- Anonyymi
Zone2 hölkkäuskonto vie turmioon. Kovaa se on juostava, ahnehdittava. Zone2 ei kehitä kuntoa eikä palauta. Hermostoa palauttavat lenkit sitten rauhallista sunnuntaikävelyä ei juoksua. Luit sen täältä ensin.
- Anonyymi
Vauhtikestävyys paranee nopeasti treenaamalla. Peruskestävyys ei sitten niin millään.
- Anonyymi
Kaikki maailman parhaat treenaa 80 %zone2 20% kovaa periaatteella. Vasta sitten kun joku juoksee kovempaa otetaan uudet metodit köyttöön.
- Anonyymi
Zone2:sen perusteluna käytetään fat oxcidation powerin parantaminen, mutta 10000m juoksukilpailussa paremmuuden määrittää täysin carb oxcidation power.
- Anonyymi
Maailman parhaat juoksevat aika kovaa kevyetkin. Tavisläskille kehittää paremmin juosta rennon kovaa ja huilia, kuin yrittää tasavauhtista lyllerrystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman parhaat juoksevat aika kovaa kevyetkin. Tavisläskille kehittää paremmin juosta rennon kovaa ja huilia, kuin yrittää tasavauhtista lyllerrystä.
Huippu-urheilun metodit eivät toimi tavisläskeille. Sauvakävely ei kehitä.
- Anonyymi
Hidas nylkky ei kehitä. Kolme vuotta kyttäilin sykkeitä ja kunto vain huononi. Sitten aloin juoksemaan kovempaa, ja siitä lähtien kunto on ollut nousussa.
- Anonyymi
Aloittelijalle hidas hölkkä ensiarvoisen tärkeätä, että hiusverisuonet ja mitokondriot kehittyvät.
- Anonyymi
Ei kovempaa vaan hiljempaa. Ei pidä ahnehtia.
- Anonyymi
Peruslenkit hitaasti ja kaksi kertaa viikossa kova harjoitus. Itse tosin ahnehdin peruslenkit never easynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peruslenkit hitaasti ja kaksi kertaa viikossa kova harjoitus. Itse tosin ahnehdin peruslenkit never easynä.
Siulla käytössä batin metodit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siulla käytössä batin metodit.
Pakko painaa että iskutilavuus kehittyy. Ei riitä saada hiusverisuonia ja mitokondrioita kondikseen hitaalla hölkällä.
- Anonyymi
Yks entinen kilpajuoksija, työkaveri, kerran neuvoi minua nuorta kilpakuntoilijaa että kovaahan sinne mennään juoksemaan eikä hiljaa. Tarkoitti että pitää tehdä kovavauhtisiakin harjoituksia että voi kisoissa kulkea.
Olen myös elämäni aikana nähnyt urheiluseurojen toiminnassa miten kestävyysjuoksun juniorit harjoittelevat. Osasta on tullut oikein koviakin juoksijoita.
Ei ne tee hidasta lyllerrystä ja suuria määriä! Aivan toisin päin!
Lyhyitä lenkkejä, nopeaa juoksua vetoina mutta ei kovin rasittavasti. Niin että oppivat ja tottuvat juoksemaan kovaa mutta helposti ja rennosti. Kello tykkää!- Anonyymi
Minä en jaksa juosta pitkiä lenkkejä hitaasti lyllertäen. Hieman reippaampi vauhti pitää olon energisenä. Jos ei jaksa juosta kunnolla, kannattaa juosta lyhkäisempiä lenkkejä tai kävelyhölkätä. Maratonin ahnehtiminen nollasta aloittaessa ei kannata. Pitää ensin hankkia juoksuvuosia ja juoksuvauhtia, jotta se menee alle edes neljän.
- Anonyymi
Hitaasti hölkkäämällä tulee hitaasti hölkkääjiä. Hitaiden kilometrien ahnehtiminen kilometrien vuoksi ei kannata hölkkääjilläkään. Harjoituksilla on oltava tarkoitus. Hölkkääjälle voisi olla parempi juosta 7km 5.30/km kuin 21km 7.00/km.
- Anonyymi
Juu. Kaiken maailman Kari Ormot laittaa kuntoilijat sauvakävelemään ja se on suomiurheilun tuho.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833