Kolesterolissa hyvä LDL on noin 2 ja huono HDL 3,5. Kokonaiskolesteroli 5,5.
Söin vuosikymmenet margariinia jossa rypsiöljyä pääosin, viime ajat myös Floora 3 öljyä jossa myös oliiviöljyä, ja siinä on sydänmerkki. Tuntui viime vuodet että palelen aivan tolkuttomasti iltaisin ja niveliin alkoi tulla niveltulehduksia joihin laitettiin kortisonipistoksia.
Puolisen vuotta söin Oivariinia ja se on kyllä paljon paremman makuista, ehdottomasti. Ja paleleminen hävisi, samoin nivelkivut. Tosin vatsan alueen rasva lienee lisääntynyt koska maha kasvoi jonkin verran. Kävelylenkkeilen päivittäin.
Nyt taas reilun viikon olen kokeillut Flooraa mutta margariini maistuu nyt surkealle ja palelu palasi.
Onko voi tai Oivariini todella suonet tukkiva tuote? Vai onko THL hyväpalkkaisine tutkijoineen kusettaneet kansaa?
Onko Oivariini pahis, jos huono kolesteroli on hieman yli rajan?
4
54
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Se riippuu.
Ensinnäkin oletko ylipainoinen. Kolesterolista suuren osan (tai suurimman osan) tuottaa oma elimistö. Ylipaino lisää kolesterolia, joten ylipainoisen täytyy olla paljon tarkempi syömänsä rasvan kanssa eikä se silti auta.
Itse tiputin ldl-kolesterolia yli 1 millimoolin laihduttamalla (vain) 7 kg. Olen mies ja lähtöpaino oli 96. - AnonyymiUUSI
Lidlin Vilmariini on paremman makuista, halvempaa ja ennen kaikkea luonnollisempaa. Eli lyhyempi ainesosaluettelo. Maistuu enemmän siltä alkuperäiseltä Voimariinilta. Valmistetaan Suomessa.
- AnonyymiUUSI
Vai Lidlistä, ei ikinä moista pskaa. Lidl on sama kuin autoissa oli aikoinaan Lada tai nykyisin Citikka.
- AnonyymiUUSI
On omakin suosikki kevyempi versio ja kun levite hyvänmakuinen niin lopetin juuston käytön, maitorasvan määrä ei noussut juurikaan. Hyvälle leivälle riittää pelkkä levite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818