Kolesterolissa hyvä LDL on noin 2 ja huono HDL 3,5. Kokonaiskolesteroli 5,5.
Söin vuosikymmenet margariinia jossa rypsiöljyä pääosin, viime ajat myös Floora 3 öljyä jossa myös oliiviöljyä, ja siinä on sydänmerkki. Tuntui viime vuodet että palelen aivan tolkuttomasti iltaisin ja niveliin alkoi tulla niveltulehduksia joihin laitettiin kortisonipistoksia.
Puolisen vuotta söin Oivariinia ja se on kyllä paljon paremman makuista, ehdottomasti. Ja paleleminen hävisi, samoin nivelkivut. Tosin vatsan alueen rasva lienee lisääntynyt koska maha kasvoi jonkin verran. Kävelylenkkeilen päivittäin.
Nyt taas reilun viikon olen kokeillut Flooraa mutta margariini maistuu nyt surkealle ja palelu palasi.
Onko voi tai Oivariini todella suonet tukkiva tuote? Vai onko THL hyväpalkkaisine tutkijoineen kusettaneet kansaa?
Onko Oivariini pahis, jos huono kolesteroli on hieman yli rajan?
9
1682
Vastaukset 9
- Anonyymi
Se riippuu.
Ensinnäkin oletko ylipainoinen. Kolesterolista suuren osan (tai suurimman osan) tuottaa oma elimistö. Ylipaino lisää kolesterolia, joten ylipainoisen täytyy olla paljon tarkempi syömänsä rasvan kanssa eikä se silti auta.
Itse tiputin ldl-kolesterolia yli 1 millimoolin laihduttamalla (vain) 7 kg. Olen mies ja lähtöpaino oli 96. - Anonyymi
Lidlin Vilmariini on paremman makuista, halvempaa ja ennen kaikkea luonnollisempaa. Eli lyhyempi ainesosaluettelo. Maistuu enemmän siltä alkuperäiseltä Voimariinilta. Valmistetaan Suomessa.
- Anonyymi
Vai Lidlistä, ei ikinä moista pskaa. Lidl on sama kuin autoissa oli aikoinaan Lada tai nykyisin Citikka.
- Anonyymi
On omakin suosikki kevyempi versio ja kun levite hyvänmakuinen niin lopetin juuston käytön, maitorasvan määrä ei noussut juurikaan. Hyvälle leivälle riittää pelkkä levite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On omakin suosikki kevyempi versio ja kun levite hyvänmakuinen niin lopetin juuston käytön, maitorasvan määrä ei noussut juurikaan. Hyvälle leivälle riittää pelkkä levite.
Miksi lopetit terveellisen juuston käytön?
https://ruohikolla.blogspot.com/2009/02/edam-juusto-on-sydamelle-terveellista.html
- Anonyymi
Olikohan aloitus provo? Koska hyvä kolestroli on HDL ja huono LDL.
Paha kolestroli 2 ja hyvä 3,5 = 5,5 ei paha tuokaan.
Itselläkin hyvä HDL on vallalla ja lisäksi trigly eli veren rasva-arvo alhainen, alat maksa-arvo oli viimeksi 19. Lonkeroa menee reilusti , mutta kovaa rasvaa aika vähän ja liikun aika runsaasti, eilen kaadoin 3 h puita mökiltä, osan tein klapeiksi asti - Anonyymi
Kolesterooli ehkäisee dementiaa.
- Anonyymi
Ihan itsekkö keksit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan itsekkö keksit?
En keksinyt. Onhan tuosta paljon juttuja. Esim: https://www.terve.fi/artikkelit/hdl-kolesteroli-ehkaisee-alzheimerin-tautia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76936
- 113819
- 143784
- 38738
- 70647
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40629Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu179556- 32549
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58513Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46512- 65506
- 78498
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 38457
- 41446
- 45443
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i1443Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31436Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74436Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61430