70 luvun sohva ja tuolit kahvipaketilla

Anonyymi-ap

Vuosia sitten näin lahjoitetaan ilmoituksen paikallisessa regionline ilmoituksia osastolla. Vanhempi rouva halusi päästää eroon 70-luvut hypermassiivisista, ydinpommin kestävistä sohvasta ja nojatuoleista.

Itse taas olin juurikin etsinyt moisia. Ilmaiseksi en kehdannut ja veinkin kahvipaketin vaihdossa. Molemmat oli hirmu tyytyväisiä. Hänellä oli uudet Ikean lastulevyrom... kalusteet ja nyt sai vielä kahvipaketinkin. Juhlamokkaa vein, se on suhteellisen varma valinta.

Mutta oli niissä hirmu kantaminen, vaikka matkaa ei ollut kuin 200 viiva 300 metriä.
Kyllä olimme kaverin kanssa aivan poikki ja virkistimmekin itseämme laatikollisilla kaljaa.

Tässähän istun edelleen uudenveroisessa pömpelissä ja ne Ikeat (varmaan kyseinen rouvakin) on maatunut jo pitkään.

>simiti<

39

295

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hieno homma

Kyllä yleispätevä sääntö on se, että mitä painavampaa niin sitä laadukkaampaa.

Kuka nyt minkään kevyen voisi ottaa vakavasti?

(hihitystä)

• Anonyymi

Näinpä! Tälläkin palstalla kerran kysyttiin painoa. Kerroin painavani 3 tonnia.
        Enhän valehdellut. Minä vain heitin arvion...

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä! Tälläkin palstalla kerran kysyttiin painoa. Kerroin painavani 3 tonnia.
        Enhän valehdellut. Minä vain heitin arvion...

>simiti<

Mjoo

Jos huonekalukaupassa kysyt myyjältä paljonko tämä mööpeli painaa, niin hän vastaa, että heillä on myös kotiinkuljetus palveluna tarjolla.

(hihitystä)

• Anonyymi

Kierrätys kunniaan. Mulla on monia hyviä ja utta häpeämättömiä laadukkaita kalusteita haalittu ihan ilmaiseksi ja pikku summalla puhutaan max 30€ summista. Nykyään saa helposti kokonaisen kodin sisusteet ja kalusteet ilmaiseksi, jos vaan viittii selata ja hakea. Terraarioitakin olen saanut ilmaisia kunnossa olevia, mitkä maksaisi pari sataa heittämällä jossain alan kaupassa, isoin terra liki 500-600€, uutena. Sain senk8n hakuvaivalla ja syrkki viihtyy kun on helvetisti tilaa. 😜

Ollu kilpikonnalla aiemmin kunnon iso allas.

Jasu

• Anonyymi

En mä tuhlaa enää rahaa uusiin kalusteisiin, ihan turhaa. Sänky ainoa ja sohva mitkä ostan uutena, että ei ole veteläksi käytetty. Ja hygienia..

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

En mä tuhlaa enää rahaa uusiin kalusteisiin, ihan turhaa. Sänky ainoa ja sohva mitkä ostan uutena, että ei ole veteläksi käytetty. Ja hygienia..

Jasu

Olen ötökkäkammoinen, joten otan kalusteita käytettynä ainoastaan, jos tiedän ja tunnen mistä kaluste tulee. Mistään roskalavoilta en koskaan ottaisi mitään. Eräs ystäväni oli ihan ihmeissään, kun kuuli miten tarkka olen. Hänelle ei ole ollut ongelmia hakea ties mistä kotiinsa huonekaluja ja tekstiilejä. Hän kuulemma luottaa siihen, ettei hänen kohdalleen osu vaikkapa luteita. Minä en luota siihen, että luteet osaisivat väistää juuri minua 😄

• Anonyymi

Turtle?

Sullahan on nasta boogie. Kilpparista ei lähde irti karvat.

(hirn)

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Olen ötökkäkammoinen, joten otan kalusteita käytettynä ainoastaan, jos tiedän ja tunnen mistä kaluste tulee. Mistään roskalavoilta en koskaan ottaisi mitään. Eräs ystäväni oli ihan ihmeissään, kun kuuli miten tarkka olen. Hänelle ei ole ollut ongelmia hakea ties mistä kotiinsa huonekaluja ja tekstiilejä. Hän kuulemma luottaa siihen, ettei hänen kohdalleen osu vaikkapa luteita. Minä en luota siihen, että luteet osaisivat väistää juuri minua 😄

Umpipuuta voi hyvin ottaa vastaan ja ihmisen kotoa minäkin ne haen, en romulavoilta. 😅

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Umpipuuta voi hyvin ottaa vastaan ja ihmisen kotoa minäkin ne haen, en romulavoilta. 😅

Jasu

Olen puutakin kohtaan vähän vainoharhainen, syynään ainakin tarkasti kaikki alustat onko merkkejä jostain tuholaisista 😄

Olen vähän naurettavaa, tiedostan sen. Kun lapsen koululta tuli ilmoitus joskus, että koulussa on havaittu täitä, tein kotona täisiivouksen, pesin kaiken kuumassa, syytäkin lapsen päätä täikamman kera viikkokaupalla ja pesin varmuuden vuoksi täishampoolla sekä lapsen että oman pään 🙈 Mutta eipähän tullut täitä 😄

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Olen puutakin kohtaan vähän vainoharhainen, syynään ainakin tarkasti kaikki alustat onko merkkejä jostain tuholaisista 😄

Olen vähän naurettavaa, tiedostan sen. Kun lapsen koululta tuli ilmoitus joskus, että koulussa on havaittu täitä, tein kotona täisiivouksen, pesin kaiken kuumassa, syytäkin lapsen päätä täikamman kera viikkokaupalla ja pesin varmuuden vuoksi täishampoolla sekä lapsen että oman pään 🙈 Mutta eipähän tullut täitä 😄

Minä puhdistan ne hyvin, koulutuksen saanut niin tiedän aineet. 😛

Ei ole tullut mitään kirppuja eikä täitä, luteita eikä torakoita. Hyvin toimii mm. terraarioiden alla. 😊

Joku sänky ja sohva, tekstiilit on mullekin sellaisia mitä en huoli kierrätyksestä.

Niihin voi olla vaikka joku kuollut. Mutta tv-tasot on ihan eri asia. Kallax hyllykötkin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä puhdistan ne hyvin, koulutuksen saanut niin tiedän aineet. 😛

Ei ole tullut mitään kirppuja eikä täitä, luteita eikä torakoita. Hyvin toimii mm. terraarioiden alla. 😊

Joku sänky ja sohva, tekstiilit on mullekin sellaisia mitä en huoli kierrätyksestä.

Niihin voi olla vaikka joku kuollut. Mutta tv-tasot on ihan eri asia. Kallax hyllykötkin.

Jasu

Mä olen ollu sentään päiväkodissa vuosia töissä ja täitäkin oli usein muilla paitsi mulla. Mistä lie johtuu. En ole koskaan täin täitä löytäny päästäni enkä lasteni päistä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turtle?

Sullahan on nasta boogie. Kilpparista ei lähde irti karvat.

(hirn)

Mulla ei ole ollu kilpparia, vaan sillä jolta terraarion ilmaiseksi hain, ventovieras ihminen. Oli kilppis kuollu aikoja sitten ja suunnitteli uutta, säilytti terraa mutta totesi ettei sittenkään ja pisti lahjoitukseen. No minä hain, niin painavakin että kolme isoa ihmistä kantoi, lattialla se onkin. Ei sitä mikään pöytä kestä. Minäkin mahdun terraan vaikka nukkumaan. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Nyt kun vielä pelottelen, niin olen ollut välinehuollossa huoltamassa hammaslääkärien välineetkin. Tietääkseni kukaan ei ole sairastunut. 😜

Hygieniataidot hallussa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla ei ole ollu kilpparia, vaan sillä jolta terraarion ilmaiseksi hain, ventovieras ihminen. Oli kilppis kuollu aikoja sitten ja suunnitteli uutta, säilytti terraa mutta totesi ettei sittenkään ja pisti lahjoitukseen. No minä hain, niin painavakin että kolme isoa ihmistä kantoi, lattialla se onkin. Ei sitä mikään pöytä kestä. Minäkin mahdun terraan vaikka nukkumaan. 😅

Jasu

Sitten kun kultahamsu ei enää terraa tarvitse, ikävä kyllä ei ole ikuinen hänkään, niin rakennan sen terran päälle häkin ja otan sinne Deguja. 😊

Okahiiriä toivon saavani jouluun mennessä.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun vielä pelottelen, niin olen ollut välinehuollossa huoltamassa hammaslääkärien välineetkin. Tietääkseni kukaan ei ole sairastunut. 😜

Hygieniataidot hallussa.

Jasu

Oi vau, sun käsittelemiä huonekaluja jopa uskaltaisin ottaa 😅

Mielestäni on fiksua kierrättää ja hyödyntää jo olemassa olevia hionekaluja ja tavaroita. Täytyy vain vähän katsoa mistä tavaran ottaa, mitä materiaalia tavara on, tarkistaa kunto, näkyykö jotain merkkejä luteista jne.. Minä nyt olen vähän överi tässä asiassa, mutta saa kai sitä ihminen olla vähän neuroottinen joissain asioissa 😄

Tuo on muuten jännä kun sanoit, ettei ole ollut koskaan täitä vaikka takuulla olet/olette altistuneet niille. Päiväkodeissa ja kouluissa altistukselta ei vain voi välttyä. Meilläkään ei ole koskaan ollut täitä, mutta se tosiaan saattaa johtua tuosta ettei meille ehdi astua täit edes kynnyksellä, kun olen jo viuhomassa kaiken pesuun 😂 Mutta saattaa olla myös jonkinlainen ominaispiirre, mikä joko houkuttaa tai karkottaa täitä. Vähän samaan tapaan kuin hyttyset tuntuvat karttavan joitakin ihmisiä tyystin mutta toisten kimpussa ne ovat heti tilaisuuden tullen.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Oi vau, sun käsittelemiä huonekaluja jopa uskaltaisin ottaa 😅

Mielestäni on fiksua kierrättää ja hyödyntää jo olemassa olevia hionekaluja ja tavaroita. Täytyy vain vähän katsoa mistä tavaran ottaa, mitä materiaalia tavara on, tarkistaa kunto, näkyykö jotain merkkejä luteista jne.. Minä nyt olen vähän överi tässä asiassa, mutta saa kai sitä ihminen olla vähän neuroottinen joissain asioissa 😄

Tuo on muuten jännä kun sanoit, ettei ole ollut koskaan täitä vaikka takuulla olet/olette altistuneet niille. Päiväkodeissa ja kouluissa altistukselta ei vain voi välttyä. Meilläkään ei ole koskaan ollut täitä, mutta se tosiaan saattaa johtua tuosta ettei meille ehdi astua täit edes kynnyksellä, kun olen jo viuhomassa kaiken pesuun 😂 Mutta saattaa olla myös jonkinlainen ominaispiirre, mikä joko houkuttaa tai karkottaa täitä. Vähän samaan tapaan kuin hyttyset tuntuvat karttavan joitakin ihmisiä tyystin mutta toisten kimpussa ne ovat heti tilaisuuden tullen.

Kyllä kannattaa katsoa mistä sen tavaran ostaa tai hakee ilmaiseksikin. Onneksi kaikki paikat mistä olen jyrsijöitä varten tasoja ja terroja hakenut on olleet selvästi siistien ja perussiistien ihmisten koteja. Etten ole vielä osunut sikolättiin kertaakaan. Virko S on semmonen hyvä myrkky, mitä voi käyttää aika monissa paikoissa ja materiaaleilla. Höyry on kanssa tehokas, jos vaan pinnat sen kestää kupruamatta. Desinfioivia aineita on paljon. Etikka toimii monissa vaatteissa ja tekstiileissä, kun ei tee liian väkevää laimennosta.

Pöpöt ei oikein tykkää alkoholista eikä happamasta, rasvat taas emäksisustä.

Juu, ihmettelen itsekin miten on mahdollista ollut välttyä täiltä. Kihomatoja onkin kerran ollut, kun polskivat kesällä päiväkodissa muovialtaassa. Ja naps.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kannattaa katsoa mistä sen tavaran ostaa tai hakee ilmaiseksikin. Onneksi kaikki paikat mistä olen jyrsijöitä varten tasoja ja terroja hakenut on olleet selvästi siistien ja perussiistien ihmisten koteja. Etten ole vielä osunut sikolättiin kertaakaan. Virko S on semmonen hyvä myrkky, mitä voi käyttää aika monissa paikoissa ja materiaaleilla. Höyry on kanssa tehokas, jos vaan pinnat sen kestää kupruamatta. Desinfioivia aineita on paljon. Etikka toimii monissa vaatteissa ja tekstiileissä, kun ei tee liian väkevää laimennosta.

Pöpöt ei oikein tykkää alkoholista eikä happamasta, rasvat taas emäksisustä.

Juu, ihmettelen itsekin miten on mahdollista ollut välttyä täiltä. Kihomatoja onkin kerran ollut, kun polskivat kesällä päiväkodissa muovialtaassa. Ja naps.

Jasu

Virkon S jäi n perästä pois. 😊

Aika kallis tuote, mutta tehokaskin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virkon S jäi n perästä pois. 😊

Aika kallis tuote, mutta tehokaskin.

Jasu

Itse en ole neuroottinen pöpöjen suhteen, pikemminkin meillä läträtään liikaakin puhdistusaineilla ja kemikaaleilla mitkä aiheuttaa megapöpöjä ja saurastumisia, kun hyvät kannatkin tuhoutuu ihmisten pestessä liikaa itseään ja huusholliaan, vaatteitaan jne.

Luontainen elinympäristö mikrobeilla häiriintyy ja joutuvat muuntumaan tehokkaammiksi. Joskus on järkevää sietää pöpöjä. Vähentää kemikaali kuormaa itsessä ja ympäristössä. 🙂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ole neuroottinen pöpöjen suhteen, pikemminkin meillä läträtään liikaakin puhdistusaineilla ja kemikaaleilla mitkä aiheuttaa megapöpöjä ja saurastumisia, kun hyvät kannatkin tuhoutuu ihmisten pestessä liikaa itseään ja huusholliaan, vaatteitaan jne.

Luontainen elinympäristö mikrobeilla häiriintyy ja joutuvat muuntumaan tehokkaammiksi. Joskus on järkevää sietää pöpöjä. Vähentää kemikaali kuormaa itsessä ja ympäristössä. 🙂

Jasu

Kosmeettiset tuotteetkin vaikuttavat mm. kasvojen pöpökantaan. Eihän siitä kauppaa tekevät halua juuri puhua, mutta selvähän se on että eihän ne aineet luonnollisia iholla ole. Ne myös sitoo itseensä, ei vain torju.

Jasu

• Minä olen odottanut vuosikausia Ikean huonekalujen ja mattojen rapistumista, jotta voisin hyvällä omallatunnolla päivittää uusiin, mutta kohdallani ne ovat kestäneet todella pitkään. Tv-taso taitaa olla juuri hieman yli 20 vuotta vanha (edelleen kestää aikaa), sohva 13 vuotta vanha, eteisen iso matto 14 vuotta vanha.. Sohva on tässä menossa vaihtoon, kunhan löydän mieleisen, mutta se on edelleen ehjä. Itseasiassa ruokapöydän tuolitkin ovat Ikeasta, nekin edelleen lähes uudenveroiset. Eivät natise eikä heilu.

Kohdalleni ei sattunut yhtäkään huonoa Ikean huonekalua. Hassua, miten jotkut puhuvat Ikeasta kuin sieltä saisi pelkkää roskaa.

• Anonyymi

Aivan kuten Kiinastakin. 🤣

>simiti<

• Anonyymi

Mullakin on muutamat kallaxit ja besta jägra tv-taso. Osan saanu ilmaiseksi, osasta maksanut pari kymppiä kaikkiaan. Tykkään kallaxista, kun sitä voi modifioida vaikka miten ja miksikä. Diy kalusteena ihan huippu, yksiöönkin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan kuten Kiinastakin. 🤣

>simiti<

Temunkaan ledikoristevalot ei mee rikki millään, mutta nää hienommat meni vuodessa. 😂

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Temunkaan ledikoristevalot ei mee rikki millään, mutta nää hienommat meni vuodessa. 😂

Jasu

No ihan samoja kokemuksia täällä 😄 Laarua saa näköjään halvemmallakin. Toki vastuullisuusnäkökulma tulee vastaan jossain kohdin, se on asia mikä tökkii itselläni kun tiedostan, että halpatuotannon taustalla on surullisen usein ihmisoikeusrikkomuksia ja muuta, mutta eipä se korkea hintakaan aina vastuullisuutta takaa.

• Anonyymi

Kyllä Ikean sohvatkin on kestävät.

Päälysteet saa pestyä puhtaaksi, eikä istumalla ole saanut painettua notkolle, toisin kuin Sotkan ja Suomi-Sohvan vastaavat, jotka oli epämukavat ja jo nyt kaatopaikalle kannettu. Tiedän siitä, että lahjoitin jälkipolvelle olettamani paremmat.

Miehet vihaavat Ikeaa, koska ne pitää osata itse koota. Mutta ohjeet on tosi helpot ja rakensin itse. Tarvitsee vain malttaa lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Ikean sohvatkin on kestävät.

Päälysteet saa pestyä puhtaaksi, eikä istumalla ole saanut painettua notkolle, toisin kuin Sotkan ja Suomi-Sohvan vastaavat, jotka oli epämukavat ja jo nyt kaatopaikalle kannettu. Tiedän siitä, että lahjoitin jälkipolvelle olettamani paremmat.

Miehet vihaavat Ikeaa, koska ne pitää osata itse koota. Mutta ohjeet on tosi helpot ja rakensin itse. Tarvitsee vain malttaa lukea.

Täältä sivusta kommentti liittyen
        ikean kalusteiden kasaus ohjeisiin....

Ikean kasattavat kalusteet
        ei oo mitään verrattuna jyskin palapeleihin 🤯

• Anonyymi

jue3hiurub hiraub buub riswkkq hör4jyttäviäkin loukkauksia on kone rikki saakrlin ;icrosoft ja Hewlett-Packarcd... soitan kohta IBM: jotta toimiva kone...... joo tuli joo vastausta mistä joo tiedän sej ohtuu eräästä...

IBM:n mini-tietokonekin on joaika suurikokoinen, mikrotietokonen kuin joku

mini-tietokone-IBM:n hyibeusrib jijiubbeb m se ib nubu.tuetijibe suttweb,

• Anonyymi

älypuhelimessakin on tietokone murta ehkä aina yhtä tehokas kuin joku kokonaisen kaupungin korttelin kokonainen IBM:n eatacenter hw jooh

• Anonyymi

Hyvä tapa kaupitella on vaihtokauppa.
      Näkemättä voi olla uskaliasta.
      Pääkaupunkiseudulla hurjastelevat lutert, joten mitään pehmitettyä ei voi kuin tiskillä ostaa.
      Vilma
      Onnea kaupoista!
      On se kahvikin hinnoissaan.

• Anonyymi

Huomasithan, että kirjoitin "vuosia sitten" . Mutta joo, nyt saa kahvipaketin hinnalla jo pienen talon.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomasithan, että kirjoitin "vuosia sitten" . Mutta joo, nyt saa kahvipaketin hinnalla jo pienen talon.

>simiti<

No. En huomannut. Toivottavasti et huomannut kirjoitusvirheitäni.
        Po. Luteet ja riski.
        Mut mitä välii.
        Vilma
        Vieläkös ovat mööpelit kuosissaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. En huomannut. Toivottavasti et huomannut kirjoitusvirheitäni.
        Po. Luteet ja riski.
        Mut mitä välii.
        Vilma
        Vieläkös ovat mööpelit kuosissaan?

Ei ne krijoitusvirheet yleesnä lukemitsa haittaa, knuhan krijaimet vain vahitelevat piakkaa.

Tämäkin ilmeisesti jäi sinulta huomaamatta: "Tässähän istun edelleen uudenveroisessa pömpelissä" Tällä toki tarkoitin ko kalusteita.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne krijoitusvirheet yleesnä lukemitsa haittaa, knuhan krijaimet vain vahitelevat piakkaa.

Tämäkin ilmeisesti jäi sinulta huomaamatta: "Tässähän istun edelleen uudenveroisessa pömpelissä" Tällä toki tarkoitin ko kalusteita.

>simiti<

Tuo tiski alias riski meni toki ohi. Luulin sen tarkoittavan kaupan tiskiä. Piti oikein ajatuksella lukea viestisi uudelleen.

>simiti<

• Anonyymi

Luteet eivät tule ainoastaan niistä
        pehmeistä jutuista.

-sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Minusta pömpeli on jokin katon omaava rakennelma.
        Ulko-wc:kin on tavallaan pömpeli, muttei kauhean pompöösi rakennus.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta pömpeli on jokin katon omaava rakennelma.
        Ulko-wc:kin on tavallaan pömpeli, muttei kauhean pompöösi rakennus.
        Vilma

Niin no joo. Pömpelihän voi tarkoittaa montaa asiaa. Tässä asiayhteydessä oletin sen olevan selvää. Erehdyin, en ollut tarpeeksi selkeäkielinen.

Anteeksi. Otan opikseni tästä ja pyrin ilmsisemaan seuraavalla kerralla itseäni selkeämmin.

Ajatteleppa sellaista villiä kuvitelmaa, että kaikki puhuisivat vain murteellansa. Minun käsittääkseni se johtaisi pian nyrkkitappeluihin.

Ainakin täällä keskipohjanmaalla saunoin eteläpohjanmaalaisen kaverin kanssa, joka puhui vammaista eteläpohjanmaata. Emme kuitenkaan lopuksi jaksaneet päähänlyönti kisaa, vaan joimme viinaa ja kerrottiin liioitellen nuoruuden seikkailuista.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no joo. Pömpelihän voi tarkoittaa montaa asiaa. Tässä asiayhteydessä oletin sen olevan selvää. Erehdyin, en ollut tarpeeksi selkeäkielinen.

Anteeksi. Otan opikseni tästä ja pyrin ilmsisemaan seuraavalla kerralla itseäni selkeämmin.

Ajatteleppa sellaista villiä kuvitelmaa, että kaikki puhuisivat vain murteellansa. Minun käsittääkseni se johtaisi pian nyrkkitappeluihin.

Ainakin täällä keskipohjanmaalla saunoin eteläpohjanmaalaisen kaverin kanssa, joka puhui vammaista eteläpohjanmaata. Emme kuitenkaan lopuksi jaksaneet päähänlyönti kisaa, vaan joimme viinaa ja kerrottiin liioitellen nuoruuden seikkailuista.

>simiti<

Minun pitäisikin opetella isovanhempieni Länsi-Uudenmaan murretta ja äänen käyttöä;
        ruotsinkielisten sanojen vilahtelua murteen joukossa sujuvasti ja ääni ainakin papalla oli 'kurkkujorinaa'.
        Kysytään, että "et viitsis jauhaa böönat ja antaa kaffepannuu ja kretaa ja mitää sää olet vailla"
        On ollut hauskaa käyttää tuota kielteistä kysymystä, et viitsis...ja tiedät, mitä ihmiset ensin vastaavat.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun pitäisikin opetella isovanhempieni Länsi-Uudenmaan murretta ja äänen käyttöä;
        ruotsinkielisten sanojen vilahtelua murteen joukossa sujuvasti ja ääni ainakin papalla oli 'kurkkujorinaa'.
        Kysytään, että "et viitsis jauhaa böönat ja antaa kaffepannuu ja kretaa ja mitää sää olet vailla"
        On ollut hauskaa käyttää tuota kielteistä kysymystä, et viitsis...ja tiedät, mitä ihmiset ensin vastaavat.
        Vilma

Savolainen ainakin saattaisi viitsiä, tai sitten ei.
        Edesmenneen anopin edesmennyt aviomies oli Helsingistä.
        Joskus innostuessaan alkoi puhumaan "stadia".
        Eihän siitä möngerryksestä saanut mitään selvää, kun joka ikinen sana oli väännetty lainasana jostain muualta.

Onneksi julkisesti ei uskaltanut möngertää sillä vammaisten kielellä. Olisi saanut joka ikinen kerta kunnolla turpaan. Ihan vain opetusmielessä.

>simiti<

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2537
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1987
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1527
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe