Oma- valmentaja mussuttaa pitkäaikaistyöttömälle kuin kymmenen vuotta työttömänä ollut ei tietäisi mitään työttömyydestä, velvoitteistaan, lainsäädännöstä, työmarkkinatorin nettisivuista. Nuoren naisen sirkuttava holhoava ääni vihjailee luurin toisessa päässä joka välissä että työttömyyden taustalla on työttömän henkiökohtaisia ongelmia. Pitää puolen tunnin yksinpuhelumonogia itseään älykkäämmälle normaalille ihmiselle rautalangasta vääntäen kuinka työmarkkinatorin nettisivuja käytetään. Ei ole vielä hokannut että työtön on käyttänyt oman asionti- sivuja jo vuosikymmeniä.
Tällaisten debiilien käsissä on työttömien viimesijainen toimeentulo ja sitä myötä koko elämä.
Oma- valmentaja lässyttää ku pienelle lapselle
171
872
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisikö oma- valmentajan mennä oikeisiin töihin?
- Anonyymi
Pitäisikö aloittajan käyttäytyä aikuisen tavoin niin saisi aikuisen kohtelua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä päättelit aloittajan käyttäytyvän lapsellisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä päättelit aloittajan käyttäytyvän lapsellisesti?
Aloittajalla on tympeä asenne ja ehkä henkinen kehitystaso jotain 13-vuotiaan murkun tasolla päätellen tekstistä. Valmentaja tietenkin puhuu kehitystason mukaisesti.
- Anonyymi
Aloittajan pitäisi mennä oikeisiin töihin niin ei tarvi kuunnella valmennuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalla on tympeä asenne ja ehkä henkinen kehitystaso jotain 13-vuotiaan murkun tasolla päätellen tekstistä. Valmentaja tietenkin puhuu kehitystason mukaisesti.
Ei 13-vuotiaallekaan puhuta noin! Mitäs se laki sanookaan asiakkaan kohtelusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 13-vuotiaallekaan puhuta noin! Mitäs se laki sanookaan asiakkaan kohtelusta?
Jos puhut tuolla lailla valmentajalle, niin kyllä ihan jokainen olettaa että ei ole riittävää ymmärrystä esim lainsäädännöstä, kun luulet että nämä on valmentajien keksimiä juttuja. Otetaan henkisen kehitystason mukainen tyyli niin edes jotain menee perille. Tietenkin lapsenaivoiselle tulee puhua kuin lapselle, kun ei ole ymmärrystä enempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos puhut tuolla lailla valmentajalle, niin kyllä ihan jokainen olettaa että ei ole riittävää ymmärrystä esim lainsäädännöstä, kun luulet että nämä on valmentajien keksimiä juttuja. Otetaan henkisen kehitystason mukainen tyyli niin edes jotain menee perille. Tietenkin lapsenaivoiselle tulee puhua kuin lapselle, kun ei ole ymmärrystä enempään.
Kuka puhuu ja millä lailla valmentajalle? Tässä keskustellaan siitä millä lailla valmentaja puhuttelee työtöntä normaaliälyistä asiallisesti käyttäytyvät aikuista asiakastaan.
On myös keskiaikaista kuvitella että lapsia tai alaikäisiä saisi puhutella asiattomasti ja epäkunnioittavasti.
- Anonyymi
Aloittajalla voi olla hyväkin kokemus (10 vuoden historia ) työttömyydestä.
Voi olla ihan kymppitasoa (10/10) työttömänä olosta. Mestariluokkaa. Homman tarkoitus on oletettavasti kuitenkin että oma valmentaja patistaa työllistymään ja siinä työllistymisessä aloittaja on varmuudella tasoa nolla ( 0/10).- Anonyymi
Mistä lähtien työttömiä on pitänyt patistaa työllistymään? Työtön työllistyy heti kun löytyy sopiva työ sopivilla ehdoilla ja työnantaja joka haluaa tehdä työsopimuksen. Jos näitä ei löydy, ketä se työttömän patistus auttaa? Olisiko aika ryhtyä patistamaan työnantajia työllistämään työttömiä ihan oikeilla työsopimuksilla ja maksamaan palkkaa? Entä mikä on työnantajien vastuu työpaikkojen ongelmien ratkomisessa? Onko työnantajilla joku osa ja arpa työttömyys ongelman ylläpidossa?
Olisiko syytä patistaa oman valmentajia menemään oikeisiin töihin verorahaloisimasta? Ainiin mutta kun he eivät saa oikeita töitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä lähtien työttömiä on pitänyt patistaa työllistymään? Työtön työllistyy heti kun löytyy sopiva työ sopivilla ehdoilla ja työnantaja joka haluaa tehdä työsopimuksen. Jos näitä ei löydy, ketä se työttömän patistus auttaa? Olisiko aika ryhtyä patistamaan työnantajia työllistämään työttömiä ihan oikeilla työsopimuksilla ja maksamaan palkkaa? Entä mikä on työnantajien vastuu työpaikkojen ongelmien ratkomisessa? Onko työnantajilla joku osa ja arpa työttömyys ongelman ylläpidossa?
Olisiko syytä patistaa oman valmentajia menemään oikeisiin töihin verorahaloisimasta? Ainiin mutta kun he eivät saa oikeita töitä.Juuri näin.
Lähes kaikki 300 000 työtöntä menee kyllä töihin kun niille löydään pallkatyösopimus naamaneteen, mutta näin ei tapahdu. Ei vastata hakemukseen ei tule kutsua haastatteluun ei näy työsopimusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko syytä patistaa oman valmentajia menemään oikeisiin töihin verorahaloisimasta? Ainiin mutta kun he eivät saa oikeita töitä."Työtön työllistyy heti kun löytyy sopiva työ sopivilla ehdoilla ja työnantaja joka haluaa tehdä työsopimuksen. "
On työnhakijoita, joille ei mitkään ehdot sovi eikä työnantajakaan halua aggressiivisesti ja vastenmielisesti käyttäytyvää työntekijää, joka nimittelee muita debiileiksi jne.
Miksi pitäisi kun on sellaisiakin jotka osaa käyttäytyä tilanteen edellyttämällä tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työtön työllistyy heti kun löytyy sopiva työ sopivilla ehdoilla ja työnantaja joka haluaa tehdä työsopimuksen. "
On työnhakijoita, joille ei mitkään ehdot sovi eikä työnantajakaan halua aggressiivisesti ja vastenmielisesti käyttäytyvää työntekijää, joka nimittelee muita debiileiksi jne.
Miksi pitäisi kun on sellaisiakin jotka osaa käyttäytyä tilanteen edellyttämällä tavalla.Suomen työelämä kaiketi on sitten mukavia, sosiaalisia kaikin tavoin asiallisia työntekijöitä täynnä?
Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen työelämä kaiketi on sitten mukavia, sosiaalisia kaikin tavoin asiallisia työntekijöitä täynnä?
Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin?"Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin?"
Mikä sinun taustasi on ja oletko tehnyt töitä? Nyt on kyse sinun tyytymättömyydestä. Itse voi vaikuttaa siihen miten muut kohtelee. Minulla ei ole valittamista. Jos ei ole heti töitä löytynyt niin olen kouluttautunut lisää ja siten taas lisännyt ammattitaitoa. Olen myös ollut työttömyyskausina enemmän vapaaehtoistyössä. Senkin voi liittää CV:een. Pääasia on että tekee jotain. Opiskelee vaikka kieliä. Pitää osoittaa oma kyky omaksua uutta ja olla aktiivinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin?"
Mikä sinun taustasi on ja oletko tehnyt töitä? Nyt on kyse sinun tyytymättömyydestä. Itse voi vaikuttaa siihen miten muut kohtelee. Minulla ei ole valittamista. Jos ei ole heti töitä löytynyt niin olen kouluttautunut lisää ja siten taas lisännyt ammattitaitoa. Olen myös ollut työttömyyskausina enemmän vapaaehtoistyössä. Senkin voi liittää CV:een. Pääasia on että tekee jotain. Opiskelee vaikka kieliä. Pitää osoittaa oma kyky omaksua uutta ja olla aktiivinen.Mikä sun tausta on? Mikä elämäntilanne. Mitä olet tehnyt aikasi kuluksi? Miten päivät sujuu? Mikä koulutus- työhistoria? Mikä terveydentila? Mikä kengän numero, mikä veriryhmä mikä sukupuu mikä maa mikä planeetta?
Keskustelemme viranomaisina toimivien asiakaspalvelijoiden asenteista ja käytöksestä miten he kohtelevat työttömiä asiakkaitaan. Puputa sille työllisyyspalveluvirkailijalle vaikka koko elämänhistoriasi sikiöajasta alkaen, heitä kiinnostaa. Minua ei.
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sun tausta on? Mikä elämäntilanne. Mitä olet tehnyt aikasi kuluksi? Miten päivät sujuu? Mikä koulutus- työhistoria? Mikä terveydentila? Mikä kengän numero, mikä veriryhmä mikä sukupuu mikä maa mikä planeetta?
Keskustelemme viranomaisina toimivien asiakaspalvelijoiden asenteista ja käytöksestä miten he kohtelevat työttömiä asiakkaitaan. Puputa sille työllisyyspalveluvirkailijalle vaikka koko elämänhistoriasi sikiöajasta alkaen, heitä kiinnostaa. Minua ei.
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään."Keskustelemme viranomaisina toimivien asiakaspalvelijoiden asenteista ja käytöksestä miten he kohtelevat työttömiä asiakkaitaan."
Minkä alan koulutus sinulla on? Asialaspalvelija ei ole työtön mutta sinä olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sun tausta on? Mikä elämäntilanne. Mitä olet tehnyt aikasi kuluksi? Miten päivät sujuu? Mikä koulutus- työhistoria? Mikä terveydentila? Mikä kengän numero, mikä veriryhmä mikä sukupuu mikä maa mikä planeetta?
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään.Jos on 10 v työttömyyttä, ja toistelee koko aja tuota "normaalia" niin herää kysymys että miksi joku koko ajan toitottaa olevansa normaali.. eikä ei ole tehnyt 10 v mitään itsensä eteen niin suuri kysymysmerkki. Työnantaja kyllä kysyy... Mitäpä vastaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työtön työllistyy heti kun löytyy sopiva työ sopivilla ehdoilla ja työnantaja joka haluaa tehdä työsopimuksen. "
Miksi pitäisi kun on sellaisiakin jotka osaa käyttäytyä tilanteen edellyttämällä tavalla.Suomen työelämässä ei pärjää hyvillä sosiaalisilla taidoilla, käytöstavoilla ja nuhteettomalla elämänhistorialla.
Siellä pärjää sosiopaattisilla taidoilla tai sitten olisi oltava vähintään vaikeasti autistinen. Myös rikolliset pääsevät ohituskaistoille rekrytoinneissa.
Eikä tämä ole vitsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään."Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään."
Kyllä työntekijällä pitäisi jotain kykyjä olla että yleensä on syy palkata töihin. Miksi nyt kukaan kyvytöntä ottaisi töihin? Miksi ihmeessä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen työelämässä ei pärjää hyvillä sosiaalisilla taidoilla, käytöstavoilla ja nuhteettomalla elämänhistorialla.
Siellä pärjää sosiopaattisilla taidoilla tai sitten olisi oltava vähintään vaikeasti autistinen. Myös rikolliset pääsevät ohituskaistoille rekrytoinneissa.
Eikä tämä ole vitsi.Ei sulla kyllä mitään taitoja näytä olevan kun et osaa keskustella normaalisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään."
Kyllä työntekijällä pitäisi jotain kykyjä olla että yleensä on syy palkata töihin. Miksi nyt kukaan kyvytöntä ottaisi töihin? Miksi ihmeessä?Nimenomaan mitään osaamattomat kykenemättömät pääsevät töihin.
Mistä sä luulet loputtomien uutisten työelämässä tapahtuneista kauheuksista johtuvan? Huippuosaajista? Kun hoitaja saunottaa potilaan kuoliaaksi tai pistää nenämahaletkun vahingossa keuhkoon johon potilas tukehtuu, onko siinä kyse rekrytoinneista joissa ne ammatilliset kyvyt ovat olleet etusijalla?
Ammatillisten kykyjensäkö vuoksi petri piriset, Katariina pantilat, Aino nykoppit ja Sirpa laamaset tulivat valituksi rekrytoinnissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sulla kyllä mitään taitoja näytä olevan kun et osaa keskustella normaalisti.
Mitä taitoja sulla on? Siis muuta ku nettipalstoilla normaaleille ihmisille vittuilu? Siinä olet huippuosaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen työelämä kaiketi on sitten mukavia, sosiaalisia kaikin tavoin asiallisia työntekijöitä täynnä?
Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin?"Suomen työelämä kaiketi on sitten mukavia, sosiaalisia kaikin tavoin asiallisia työntekijöitä täynnä?
Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin?"
Tietenkin olen käynyt, ja oikein mukavia on olleet työnantajat. Yksi työnantaja oli semmoinen jonka takia lähdin pois työpaikasta. Kaikki muut on olleet kivoja ja työkaverit varsinkin. Monista kuitenkin olen saanut elinikäisiä ystäviä. Entinen työnantajanikin tuli läheiseksi ystäväksi. Hän menehtyi pari vuotta sitten. Olin hautajaisissa.
Ei moittimista kenessäkään muissa kuin tuo mainittu, oli 80-luvun lopulla. Oli uskovainen ja puuttui yksityisasioihini. Olin ainut työntekijä niin hän kaatoi kaikki hihhuloinnit minun niskaan. Jos saan olla vähän vahingoniloinen niin hän meni konkurssiin. 90-luvun alussa. Hän teki elämäni niin vaikeaksi että melkein oksensin aamulla kun piti lähteä töihin. Onneksi pääsin sieltä. Lähdin opiskelemaan.
Mutta 98% hyviä kokemuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan mitään osaamattomat kykenemättömät pääsevät töihin.
Mistä sä luulet loputtomien uutisten työelämässä tapahtuneista kauheuksista johtuvan? Huippuosaajista? Kun hoitaja saunottaa potilaan kuoliaaksi tai pistää nenämahaletkun vahingossa keuhkoon johon potilas tukehtuu, onko siinä kyse rekrytoinneista joissa ne ammatilliset kyvyt ovat olleet etusijalla?
Ammatillisten kykyjensäkö vuoksi petri piriset, Katariina pantilat, Aino nykoppit ja Sirpa laamaset tulivat valituksi rekrytoinnissa?"Mistä sä luulet loputtomien uutisten työelämässä tapahtuneista kauheuksista johtuvan?"
Ai että kun työelämässä on tapahtunut kauheuksia niin työelämään ei voi mennä? Hitto, tuonne mereen on hukkunut ihmisiä niin ei voi mennä uimaan.. Tai liikenteessä on hulluja, ei voi mennä bussiin... Ei voi kävellä kadulla kun siellä voi tulla vastaan rikollinen...
Minusta vaikutat vainoharhaiselta. - Anonyymi
Kokemusta loisimisesta? Siitä pitäisi oppia pois näissä valmennuksissa. En voi ymmärtää että joku aikuinen välttelee kaikkea työntekoa ja koulutusta! Ja sitten syöksee nettivihaa kaiket ajat niinkuin se jotain omaa itseä parantaisi. Ja luulee että suolen palstoilla kaadetaan hallituksia! 😀 Kun ei saa moukat omaakaan elämäänsä kuntoon. Pitäisi suostua johonkin hoitoon kun on noin pahat persoonallisuushäiriöt. Kun lukee näitä niin miettii niitä ihmisiä onko oikeesti niitä jotka oikeesti haluaa töihin mutta ei saa töitä. Mutta onko oikeesti työttömät näitä sekopäitä päihteidenkäyttäjiä ja nappienrouskuttajia jotka vaan öyhöttää ja kaikki energia menee siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään.Eikö sinua kiinnostaa oma historiasi? Mitä siellä on semmoista jota pitää salilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen työelämässä ei pärjää hyvillä sosiaalisilla taidoilla, käytöstavoilla ja nuhteettomalla elämänhistorialla.
Eikä tämä ole vitsi."Siellä pärjää sosiopaattisilla taidoilla"
Jos tuo pitäisi paikkansa niin sun pitäis pärjätä tosi hyvin mut oot työtön... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään.Minä keskustelen että miksi olet valmennuksessa. Ja peräti monialaisissa. Jokuhan tänne linkitti noita syitä miksi joku on monialaisissa valmennuksissa tms? Mihin se hävis. Semmosiin ei pääse tai joudu jos ei ole jotain isoa häikkää siinä ettei ole työssä. Ei pelkkä työttömyys. Joku päihdeongelma tms pitää olla? Selittäisi kyllä tämänki....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammatillisten kykyjensäkö vuoksi petri piriset, Katariina pantilat, Aino nykoppit ja Sirpa laamaset tulivat valituksi rekrytoinnissa?"Mistä sä luulet loputtomien uutisten työelämässä tapahtuneista kauheuksista johtuvan?"
Mistä kauheudet siis työelämässä johtuu? Työelämässä kauheuksia? Eli työhön ei voi mennä kun siellä tapahtuu kauheuksia? Eli ei voi mennä työhön (tuo yksi nimi tunnistan julkisuudesta vanhusmurhista) siksi koska kerran on ollut joku hoitaja joka on pistänyt vanhuksia hengiltä kauan sitten ja joka on ollut varmaan vankilassa vuosia. Vai miten tuo asian selittää? Eikö se ole ollut vaarallisempaa ollavanhuksena kuin duunissa samassa työpaikassa? Mikä yhteys näiden juttujen välillä niinku on?? Mulla kyllä näitä lukiessa tulee mieleen että onko jotkut kännissä kaiken päivää...tai jossain kamoissa. Eihän nää ole ihan normi ihmisen aloituksia. Vai saako vankiloissakin nykyään nettiyhteyden? 🤔 Vaaralliseksi työelämän tekee korkeintaan ihmiset jotka kirjoittaa tommosia aloituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletko koskaan käynyt tekemässä töitä suomalaisilla työpaikoilla? Onko siellä kaikki hyvin?"
Mikä sinun taustasi on ja oletko tehnyt töitä? Nyt on kyse sinun tyytymättömyydestä. Itse voi vaikuttaa siihen miten muut kohtelee. Minulla ei ole valittamista. Jos ei ole heti töitä löytynyt niin olen kouluttautunut lisää ja siten taas lisännyt ammattitaitoa. Olen myös ollut työttömyyskausina enemmän vapaaehtoistyössä. Senkin voi liittää CV:een. Pääasia on että tekee jotain. Opiskelee vaikka kieliä. Pitää osoittaa oma kyky omaksua uutta ja olla aktiivinen."Itse voi vaikuttaa siihen miten muut kohtelee."
Jos joutuu tekemisiin luonnehäiriöisen kanssa, niin aika rajallisesti voi vaikuttaa. Paras olisi ottaa etäisyyttä, mutta viranomaisen ollessa kyseessä se voi olla vaikeaa tai mahdotonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvi osoittaa mitään kykyjä yhtään kenellekään.Sinä vaan kerrot koko ajan itsestäsi kun itse luulet että puhut ihan muusta. Se henkinen taso kyllä näkyy, ja itse olen varma että sulla on tosi pahat mielenterveysongelmat ilmeisesti päihteiden käytöstä? On niin vihamielistä tekstiä. Oikeasti tuollaiset kuuluukin lukkojen taakse pois muita vahingoittamasta. Valmennustako tommosille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammatillisten kykyjensäkö vuoksi petri piriset, Katariina pantilat, Aino nykoppit ja Sirpa laamaset tulivat valituksi rekrytoinnissa?Miksi otat tällaisia esimerkkejä ikään kuin he olisi joku yleinen esimerkki työelämästä? Nuohan on rikollisia. Omituista suhtautumista sinulla työelämään.
- Anonyymi
Työttömät korkeakoulutetut saa hommia. Ei siinä muuta. Kun valmennus ohi, hänkin lähtee takaisin sinne kortistoon.
No, ainakin omavalmentaja on onnistunut työllistymään, toisin kuin valmennettava.
- Anonyymi
Mihin oma- valmentaja on työllistynyt ja mitä tuottavaa ja hyödyllistä hän tekee työkseen? Millä tavoin hän on ansainnut palkkansa?
- Anonyymi
Sanotko työksi sellaista toimintaa jossa keksitään keinoja karenssiin ihan mielivaltaisesti vaikka itse olisit täysin normaali ihminen?
Ennen sellaista kutsuttiin psykopaattiseksi käytökseksi ja suuressa mittakaavassa fasismiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin oma- valmentaja on työllistynyt ja mitä tuottavaa ja hyödyllistä hän tekee työkseen? Millä tavoin hän on ansainnut palkkansa?
"Mihin oma- valmentaja on työllistynyt ja mitä tuottavaa ja hyödyllistä hän tekee työkseen? Millä tavoin hän on ansainnut palkkansa?"
Hän on mitä ilmeisimmin työllistynyt valmennuspalveluihin. Hän on ansainnut palkkansa ainakin sillä, että joutuu kuuntelemaan asennevammaisten (osa asiakkaista) kitkerää ja turhaa ulinaa ja syyllisen etsimistä muista vaikka se olisi omaa syytä. Olen tosin kuullut, että jotkut on ihan työllistyneet sillä, kun ovat ottaneet onkeensa siitä mitä valmennuksessa ovat oppineet. Eli esim minä itse.
Valmentajat on tosi hyviä ja osaavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mihin oma- valmentaja on työllistynyt ja mitä tuottavaa ja hyödyllistä hän tekee työkseen? Millä tavoin hän on ansainnut palkkansa?"
Hän on mitä ilmeisimmin työllistynyt valmennuspalveluihin. Hän on ansainnut palkkansa ainakin sillä, että joutuu kuuntelemaan asennevammaisten (osa asiakkaista) kitkerää ja turhaa ulinaa ja syyllisen etsimistä muista vaikka se olisi omaa syytä. Olen tosin kuullut, että jotkut on ihan työllistyneet sillä, kun ovat ottaneet onkeensa siitä mitä valmennuksessa ovat oppineet. Eli esim minä itse.
Valmentajat on tosi hyviä ja osaavia."Olen tosin kuullut, että jotkut on ihan työllistyneet sillä, kun ovat ottaneet onkeensa siitä mitä valmennuksessa ovat oppineet. Eli esim minä itse".
Pst. Se palkkatuettu pajapaikka ei ole oikea työpaikka. Ei edes se paljavalmentajan paikka ole oikeaa työtä. Myöskään se työllisyyspalveluiden valmentajan työ ei ole työtä. Mitä se tuottaa? Mielenterveyshäiriöitä ja yleistä pahoinvointia yhteiskuntaan
Mihin työtön on syyllinen?
Työttömyys ei ole rikos eikä synti. Mistä koostuu työttömän syyllisyys? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmentajat on tosi hyviä ja osaavia.Eikö olisi paras lopettaa työttömiä velvoittavat työllisyyspalvelut kokonaan ettei työvoimavirkailijoiden tarvitse enää kuunnella asennevammaisia työttömiä?
Pistetään työllisyyspalveluihin törsätyt rahat työttömyyskorvauksiin koska palkkatöitähän työttömille joka tapauksessa ei ole tarjolla. Vähennetään näin yhteiskuntarauhaa uhkaavia riskejä kuten niiden määrää jotka riittämättömän työttömyysturvan vuoksi joutuvat turvautumaan rikollisiin toimeentulonhankinakeinoihin. Parannetaan myös kansanterveyttä kun annetaan työttömien tavallisten ihmisten olla rauhassa. Vain niiden annetaan hakeutua palveluihin jotka itse palveluita kokevat tarvitsevansa. Näin vapautuisi myös resursseja niiden työttömien palvelemiseen jotka itse haluavat tulla palvelluiksi. He ovat joka tapauksessa niin pieni marginaali että työvoimaviranomaisten määrää voi huoletta vähentää ainakin 90%.
Normaalit työttömät osaavat hakea itse töitä suoraan työnantajilta. Jäämme odottamaan työnantajien tarjouksia vakavasti otettavista avoimista työpaikoista joita valita. Huutava työvoimapula kun on - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotko työksi sellaista toimintaa jossa keksitään keinoja karenssiin ihan mielivaltaisesti vaikka itse olisit täysin normaali ihminen?
Ennen sellaista kutsuttiin psykopaattiseksi käytökseksi ja suuressa mittakaavassa fasismiksi."Sanotko työksi sellaista toimintaa jossa keksitään keinoja karenssiin ihan mielivaltaisesti vaikka itse olisit täysin normaali ihminen?
Ennen sellaista kutsuttiin psykopaattiseksi käytökseksi ja suuressa mittakaavassa fasismiksi"
Milloin ja missä karenssia on kutsuttu psykopaattiseksi? Saisiko lähteitä tälle? Miten persoonaton ja abstrakti asia, korvaukseton määräaika voi olla psykopaattinen, eli persoonallisuushäiriöinen? Tai miten karenssilla olisi käytös?
Karenssi ei ole mitenkään liitettävissä myöskään kansallissosialismin vaan se on seurausta moitittavasta menettelystä joka on ihan oma vika. Onko rikosseuraamus sinusta myös fasismia? Sekin tulee oman toiminnan seurauksena. Jokainen tietää säännöt ja vastoin sääntöjä toimimisen seuraus on tiedossa: oma valinta siis.
Mitä enemmän luen näitä niin olen aika varma että psykopaattisuus -sanaa on saatettu vilauttaa kanssasi muissa keskusteluissa muissa yhteyksissä kuin karenssia käsitellessä. Normaali ihminen, mistä mainitsit tuossa, ei argumentoi tavallasi. Ethän osaa keskustellakaan kuin normaali ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen tosin kuullut, että jotkut on ihan työllistyneet sillä, kun ovat ottaneet onkeensa siitä mitä valmennuksessa ovat oppineet. Eli esim minä itse".
Pst. Se palkkatuettu pajapaikka ei ole oikea työpaikka. Ei edes se paljavalmentajan paikka ole oikeaa työtä. Myöskään se työllisyyspalveluiden valmentajan työ ei ole työtä. Mitä se tuottaa? Mielenterveyshäiriöitä ja yleistä pahoinvointia yhteiskuntaan
Työttömyys ei ole rikos eikä synti. Mistä koostuu työttömän syyllisyys?"Mielenterveyshäiriöitä"
Mielestäni sinun kannattaisi hakea kyllä jotain apua... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanotko työksi sellaista toimintaa jossa keksitään keinoja karenssiin ihan mielivaltaisesti vaikka itse olisit täysin normaali ihminen?
Ennen sellaista kutsuttiin psykopaattiseksi käytökseksi ja suuressa mittakaavassa fasismiksi"
Milloin ja missä karenssia on kutsuttu psykopaattiseksi? Saisiko lähteitä tälle? Miten persoonaton ja abstrakti asia, korvaukseton määräaika voi olla psykopaattinen, eli persoonallisuushäiriöinen? Tai miten karenssilla olisi käytös?
Karenssi ei ole mitenkään liitettävissä myöskään kansallissosialismin vaan se on seurausta moitittavasta menettelystä joka on ihan oma vika. Onko rikosseuraamus sinusta myös fasismia? Sekin tulee oman toiminnan seurauksena. Jokainen tietää säännöt ja vastoin sääntöjä toimimisen seuraus on tiedossa: oma valinta siis.
Mitä enemmän luen näitä niin olen aika varma että psykopaattisuus -sanaa on saatettu vilauttaa kanssasi muissa keskusteluissa muissa yhteyksissä kuin karenssia käsitellessä. Normaali ihminen, mistä mainitsit tuossa, ei argumentoi tavallasi. Ethän osaa keskustellakaan kuin normaali ihminen.Väsyttävää provokaatiota. 🥱 Keksi jotain oikeaa sanottavaa, jooko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sellaista kutsuttiin psykopaattiseksi käytökseksi ja suuressa mittakaavassa fasismiksi.Jos olisit niin. Mutta vaikutat kaikelta muulta kuin normaalilta. Ihan kuin Tuksu Tukiainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmentajat saa varmasti likaisentyön lisää kun joutuu palkkansa eteen kuuntelemaan sinunlaisia. Hän on pätevöitynyt käsittelemään seinähulluja pershäiriintyneitä. Pakko kyllä sanoo ettei sun kohdalla mitään hyötyä olekaan. Parempi olis vaan hoitaa tommoset lorvikatarrit 9mm buranalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen tosin kuullut, että jotkut on ihan työllistyneet sillä, kun ovat ottaneet onkeensa siitä mitä valmennuksessa ovat oppineet. Eli esim minä itse".
Työttömyys ei ole rikos eikä synti. Mistä koostuu työttömän syyllisyys?Onhan se pajapaikkakin parempi kuin ei mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se pajapaikkakin parempi kuin ei mitään.
Kenelle ja millä tavoin parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle ja millä tavoin parempi?
Semmoisella joka ei itse kykene luonnevikansa takia työllistymään normaaleihin töihin. Pitää aloittaa sosiaalisten taitojen opettelu alusta asti esim kellonajat, ystävällinen käytös jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmoisella joka ei itse kykene luonnevikansa takia työllistymään normaaleihin töihin. Pitää aloittaa sosiaalisten taitojen opettelu alusta asti esim kellonajat, ystävällinen käytös jne.
Työllistyminen ei ole suuren työvoimapulan aikana työttömän työnhakijan "kykenemisestä" kiinni.
- Anonyymi
Kokoomus & media jatkuvasti toitottaa että pelkkä työttömyys tekee ihmisestä alkoholistin, narkomaanin & vammaisen. Tämä jos mikä on kunnianloukkaus käytännössä!
- Anonyymi
Miten niin kokoomus?
Mikään muu poliittinen kulma ei ole niin tehokkaasti ja järjestelmällisesti leimannut pitkäaikaistyöttömiä monivikaisiksi kehitysvammaisiksi älyllisesti vajaiksi, mitään osaamattomiksi jatkuvaa kuntoutusta, tukea, apua, holhousta ja palveluita tarvitseviksi reppanoiksi, päihderiippuvaiksi mielisairaiksi sääliä kaipaaviksi elämänkoululaisiksi kuin vihervasemmisto.
Mikä kattaa toki koko Suomen poliittisen kentän. - Anonyymi
Työttömyys on Kokoomuksessa luokiteltu sairaideksi ja vielä itse aiheutetuksi.
Orjatyövoiman käyttö on niiden mielestä kuntouttavaa työtä, kuten natsitkin toimivat.
Leipäpala sulle ja tuotto mulle ja tappiot tietenkin sosialisoidaan kunnon kokoomuskommarin mielestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orjatyövoiman käyttö on niiden mielestä kuntouttavaa työtä, kuten natsitkin toimivat.
Leipäpala sulle ja tuotto mulle ja tappiot tietenkin sosialisoidaan kunnon kokoomuskommarin mielestä.Talkootyö ei ole kokoomuksen sanavarastossa.
Vihervasemmisto on se joka leimaa työttömyyden sairaudeksi ja vaatii työttömille mielisairastelupalveluita.
Kuten tiedät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talkootyö ei ole kokoomuksen sanavarastossa.
Vihervasemmisto on se joka leimaa työttömyyden sairaudeksi ja vaatii työttömille mielisairastelupalveluita.
Kuten tiedät.Tosin tämä kyllä kuvaa Suomen "oikeiston" mentaliteettia hyvin.
"Leipäpala sulle ja tuotto mulle ja tappiot tietenkin sosialisoidaan kunnon kokoomuskommarin mielestä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leipäpala sulle ja tuotto mulle ja tappiot tietenkin sosialisoidaan kunnon kokoomuskommarin mielestä.Jos sinä olet sairas mieleltäsi niin oikea paikka ei olisikaan työ vaan joku laitos. Työtön ei ole välttämättä sairas mutta, yleensä sairaat on työttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä olet sairas mieleltäsi niin oikea paikka ei olisikaan työ vaan joku laitos. Työtön ei ole välttämättä sairas mutta, yleensä sairaat on työttömiä.
Kaikista sairaimmat ovat siellä oikeassa työelämässä.
- Anonyymi
"Nuoren naisen sirkuttava holhoava ääni vihjailee luurin toisessa päässä joka välissä että työttömyyden taustalla on työttömän henkiökohtaisia ongelmia. "
Kun lukee aloituksesi niin ihan samaan johtopäätökseen sitä tulee tästä henkilökohtaisesta ongelmasta. Ei tarvi sirkuttaa edes.- Anonyymi
Miten niin? Mistä tuollainen johtopäätös seuraa kun lukee aloituksen?
Miten tosiasian ääneen lausumisesta seuraa että tosiasian ääneen lausujalla on oltava henkilökohtainen ongelma? Minkäs työtön sille voi että työllisyyspalveluviranomaiset ovat yleensä aina henkisesti epäkypsiä, älyllisesti vajaita, asiakkaitaan (= heidän asiakkaaseen pakotettuja normaaleja ihmisiä) aliarvioivia imbesillejä jotka luulevat itsestään liikoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tosiasian ääneen lausumisesta seuraa että tosiasian ääneen lausujalla on oltava henkilökohtainen ongelma? Minkäs työtön sille voi että työllisyyspalveluviranomaiset ovat yleensä aina henkisesti epäkypsiä, älyllisesti vajaita, asiakkaitaan (= heidän asiakkaaseen pakotettuja normaaleja ihmisiä) aliarvioivia imbesillejä jotka luulevat itsestään liikoja.Kannattaa olla varovainen ettei joudu palvelijoiden silmätikuksi. Nouse kapinaan, työtön kun sinua kohdellaan kuin pelleä, niin sinusta tehdään varoittava esimerkki, targeted individual. Virkavastuut ei paljon paina.
Voit tietenkin tehdä valituksia oikeusasiamiehelle viranomaisen asiattomasta käytöksestä ja tahallisesta kansalaisen elämän vahingoittamisesta, odotella valituksesi käsittelyä tuhat vuotta. Seurauksena viranomaiselle on oikeusasiamiehen nuhtelu.
Soo soo.
Ja sitten palvelijasi heittävät bensaa liekkeihin ja alkavat kostoksi vainota oikein urakalla valituksistasi ja saaduista nuhteluista. Puhelut ovat vittuilua, kaikin tavoin yritetään kampittaa, aiheuttaa hankaluuksia ja taloudellisia seurauksia.
Sua koulutetaan. Opetetaan läksyä. Pistetään ruotuun. Koetetaan.
Kyllä valittaminen on vaivan väärtti yhteiskunnan kusisimmassa asemassa oleville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tosiasian ääneen lausumisesta seuraa että tosiasian ääneen lausujalla on oltava henkilökohtainen ongelma? Minkäs työtön sille voi että työllisyyspalveluviranomaiset ovat yleensä aina henkisesti epäkypsiä, älyllisesti vajaita, asiakkaitaan (= heidän asiakkaaseen pakotettuja normaaleja ihmisiä) aliarvioivia imbesillejä jotka luulevat itsestään liikoja.Ei se valmentaja sinun kompleksejasi voi parantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se valmentaja sinun kompleksejasi voi parantaa.
Kritiikki työttömyyspalveluja kohtaan ei ole kompleksi, vaan normaalia toimintaa demokraattisessa valtiossa. Peppukipusi paljastaa missä tilassa suomalainen demokratiakäsitys on.
Kukaan ei ole pyytänyt mitään valmentajia elämäänsä. Mihin näiden palvelijoiden on tarkoitus työttömiä valmentaa, osaatko selittää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tosiasian ääneen lausumisesta seuraa että tosiasian ääneen lausujalla on oltava henkilökohtainen ongelma? Minkäs työtön sille voi että työllisyyspalveluviranomaiset ovat yleensä aina henkisesti epäkypsiä, älyllisesti vajaita, asiakkaitaan (= heidän asiakkaaseen pakotettuja normaaleja ihmisiä) aliarvioivia imbesillejä jotka luulevat itsestään liikoja."Miten tosiasian ääneen lausumisesta seuraa että tosiasian ääneen lausujalla on oltava henkilökohtainen ongelma?"
Kerrot näillä teksteillä enemmän itsestäsi kuin muista. Näillä esittämilläsi "tosiasioilla" ei ole mitään tekemistä muiden ihmisten asioiden kanssa kenenkään elämässä. Ne on sinun pään sisällä varmaan tosia. Eli ongelmasi on henkilökohtainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tosiasian ääneen lausumisesta seuraa että tosiasian ääneen lausujalla on oltava henkilökohtainen ongelma? Minkäs työtön sille voi että työllisyyspalveluviranomaiset ovat yleensä aina henkisesti epäkypsiä, älyllisesti vajaita, asiakkaitaan (= heidän asiakkaaseen pakotettuja normaaleja ihmisiä) aliarvioivia imbesillejä jotka luulevat itsestään liikoja.Etkö ymmärrä sitäkään että kun joku osoittelee ja haukkuu muita niin hän samalla kertoo enemmän itsestään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kritiikki työttömyyspalveluja kohtaan ei ole kompleksi, vaan normaalia toimintaa demokraattisessa valtiossa. Peppukipusi paljastaa missä tilassa suomalainen demokratiakäsitys on.
Kukaan ei ole pyytänyt mitään valmentajia elämäänsä. Mihin näiden palvelijoiden on tarkoitus työttömiä valmentaa, osaatko selittää?"Kukaan ei ole pyytänyt mitään valmentajia elämäänsä. Mihin näiden palvelijoiden on tarkoitus työttömiä valmentaa, osaatko selittää?"
Kysy valmentajaltasi. Joku syy siihen on että olet semmosiin joutunut. Normaali työtön työnhakija ei joudu semmosiin. Ehkä sinulla on syynä epäsosiaalinen käytös joka on esteenä mihinkään työhön tai yhteisöön pääsemiselle. Sitä varmaan joudut opettelemaan. Oletko ollut pitkään vankilassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä sitäkään että kun joku osoittelee ja haukkuu muita niin hän samalla kertoo enemmän itsestään?
Kun osoitat syyttävällä sormella toista ihmistä osoittaa neljä sormea itseesi, valisti Josef Frizl tytärtään Elisabethia.
Itte oot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei ole pyytänyt mitään valmentajia elämäänsä. Mihin näiden palvelijoiden on tarkoitus työttömiä valmentaa, osaatko selittää?"
Kysy valmentajaltasi. Joku syy siihen on että olet semmosiin joutunut. Normaali työtön työnhakija ei joudu semmosiin. Ehkä sinulla on syynä epäsosiaalinen käytös joka on esteenä mihinkään työhön tai yhteisöön pääsemiselle. Sitä varmaan joudut opettelemaan. Oletko ollut pitkään vankilassa?Semmoista sano.äyy
- Anonyymi
"Tällaisten debiilien käsissä on työttömien viimesijainen toimeentulo ja sitä myötä koko elämä."
Sinähän voit kouluttautua valmentajaksi ja olet sitten mestarivalmentaja.- Anonyymi
Miksi pitäisi kouluttautua valmentajaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi kouluttautua valmentajaksi?
Koska tiedät paremmin kaikki asiat. Omasta mielestäsi tietenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska tiedät paremmin kaikki asiat. Omasta mielestäsi tietenkin.
Mitkä asiat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä asiat?
Sitä minäkin ihmettelen että joku valuvika taisi olla kyseessä kun et oikein hahmota edes mistä kyse. Ymmärrän valkun suhtautumisen nyt.
- Anonyymi
"Ei ole vielä hokannut että työtön on käyttänyt oman asionti- sivuja jo vuosikymmeniä."
Et sitten hokannut tätä hänelle kertoa? Etkö osaa ymmärrettävästi puhua?- Anonyymi
Työvoimavirkailija näkee työttömän kaikki asiat työllisyyspalvelujärjestelmän tiedoista.
Myös sen kauanko työtön on ollut työttömänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työvoimavirkailija näkee työttömän kaikki asiat työllisyyspalvelujärjestelmän tiedoista.
Myös sen kauanko työtön on ollut työttömänä.Valmentaja ei ole työvoimavirkailija eikä näe mitään tietoja. Valmentajat on yksityisiä palveluntuottajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmentaja ei ole työvoimavirkailija eikä näe mitään tietoja. Valmentajat on yksityisiä palveluntuottajia.
Työllisyyspalveluissa toimivat tyhjäntoimittajat ovat vuosien varrella kulkeneet monella nimellä. He jokatapauksessa edustavat julkista valtaa ja työllisyyspalveluita. Millä nimellä heitä kutsutaankaan on epärelevanttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmentaja ei ole työvoimavirkailija eikä näe mitään tietoja. Valmentajat on yksityisiä palveluntuottajia.
Työllisyyspalveluissa toimiva työttömän oma- valmentaja ei ole sama kuin personal trainer.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllisyyspalveluissa toimiva työttömän oma- valmentaja ei ole sama kuin personal trainer.
Palkan maksaa yksityinen firma jonka listoilla valmentaja on.
- Anonyymi
Kuule. Ota se valmennus tälleen: ootte vähän niinku kavereita, jotka juoruskelette ajan kuluksi. Ja yhteiskunta maksaa. Minun valmentajasta tuli vuoden aikana tärkeä ystävä. Oli pahinta korona-aikaa. Kaikki paikat suljettu ja kaikki peruttiin. Voit kysyä esimerkiksi minkälainen hakemus on hyvä.
- Anonyymi
Koita nyt jumalauta lopettaa jo, arvon työttömän valmentaja. Olette te noloja. Ilmeisesti teillä työvoimaviranomaisilla alkaa olemaan paniikki päällä elinkeinonne ja -tasonne puolesta ku luuhaatte kaiken aikanne työttömyyspalstoilla esiintymässä työvoimapalveluita kaipaavina työttöminä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita nyt jumalauta lopettaa jo, arvon työttömän valmentaja. Olette te noloja. Ilmeisesti teillä työvoimaviranomaisilla alkaa olemaan paniikki päällä elinkeinonne ja -tasonne puolesta ku luuhaatte kaiken aikanne työttömyyspalstoilla esiintymässä työvoimapalveluita kaipaavina työttöminä.
Valmentaja ei ole työvoimaviranomainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmentaja ei ole työvoimaviranomainen.
Työllisyyspalveluissa toimiva oma- valmentaja edustaa samaa virkakuntaa kuin työllisyyspalveluiden "asiantuntijat" tai "erityisasiantuntija". Omat valmentaja ei ole yksityinen ammatinharjoittaja kuten kuntosalilla toimivat personal trainerit. Työttömän oma- valmentaja kuuluu lakisääteisten työllisyyspalveluiden piiriin ja on näin osa julkista palvelua ja edustaa viranomaisia.
Yksinkertaistetaan sinulle asiaa jospa asian pihivi aukeaa paremmin. Voit käyttää kaikista työllisyyspalveluiden spedeistä nimitystä työttömän palvelija, ja soveltaa keskustelun aihetta heihin kaikkiin. Sillä minkä niminen daiju siellä on työtöntä palvelemassa ja työttömän kustannuksella pelleilemässä ei ole mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllisyyspalveluissa toimiva oma- valmentaja edustaa samaa virkakuntaa kuin työllisyyspalveluiden "asiantuntijat" tai "erityisasiantuntija". Omat valmentaja ei ole yksityinen ammatinharjoittaja kuten kuntosalilla toimivat personal trainerit. Työttömän oma- valmentaja kuuluu lakisääteisten työllisyyspalveluiden piiriin ja on näin osa julkista palvelua ja edustaa viranomaisia.
Yksinkertaistetaan sinulle asiaa jospa asian pihivi aukeaa paremmin. Voit käyttää kaikista työllisyyspalveluiden spedeistä nimitystä työttömän palvelija, ja soveltaa keskustelun aihetta heihin kaikkiin. Sillä minkä niminen daiju siellä on työtöntä palvelemassa ja työttömän kustannuksella pelleilemässä ei ole mitään merkitystä.Daijuidioottipaviaanidebiili. Käy hieman yksitoikkoiseksi tuommoinen.
- Anonyymi
Sinä et kuule minulle kiroile. Jos et pysty sitä palvelua kestämään, lähde pois.
- Anonyymi
Mitä tapahtuu työttömälle ja hänen tuilleen jos työtön lähtee pois palveluista?
Kerro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro.Minä voin kertoa. Työttömyysturvan maksamiselle ei ole työvoimapoliittista perustetta kun työhaku ei ole voimassa. Ei se sen kummempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro.se on luonnolilsestikin valintatilanne. On täysin oikein että tuet katkeavat jos ei toimi tukien saamisen edellyttämällä tavalla. Valintatilanne on kolmiosainen ja sillä on aina omanlaisensa seuraamuksensa. Yksinkertaistaen 1) hakeutuu töihin ja silloin tuet loppuvat.
2) jättää noudattamatta tukien edellyttämällä tavalla ja silloin tuet katkaistaan 3) On työtön ja noudattaa tuen myöntämiselle määriteltyjä vähimmäisehtoja. Silloin tuet ja korvaukset jatkuvat. Näinhän se menee. Ihan selkeitä asioita.Joillekin vaikeita ymmärtää. Onneksi valtaosa ymmärtää asiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on luonnolilsestikin valintatilanne. On täysin oikein että tuet katkeavat jos ei toimi tukien saamisen edellyttämällä tavalla. Valintatilanne on kolmiosainen ja sillä on aina omanlaisensa seuraamuksensa. Yksinkertaistaen 1) hakeutuu töihin ja silloin tuet loppuvat.
2) jättää noudattamatta tukien edellyttämällä tavalla ja silloin tuet katkaistaan 3) On työtön ja noudattaa tuen myöntämiselle määriteltyjä vähimmäisehtoja. Silloin tuet ja korvaukset jatkuvat. Näinhän se menee. Ihan selkeitä asioita.Joillekin vaikeita ymmärtää. Onneksi valtaosa ymmärtää asiat.Ainoa joka ei tajua mitään olet sinä itse. Käy sääliksi ihmisiä jotka joutuvat elämään vaikutuspiirissäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on luonnolilsestikin valintatilanne. On täysin oikein että tuet katkeavat jos ei toimi tukien saamisen edellyttämällä tavalla. Valintatilanne on kolmiosainen ja sillä on aina omanlaisensa seuraamuksensa. Yksinkertaistaen 1) hakeutuu töihin ja silloin tuet loppuvat.
2) jättää noudattamatta tukien edellyttämällä tavalla ja silloin tuet katkaistaan 3) On työtön ja noudattaa tuen myöntämiselle määriteltyjä vähimmäisehtoja. Silloin tuet ja korvaukset jatkuvat. Näinhän se menee. Ihan selkeitä asioita.Joillekin vaikeita ymmärtää. Onneksi valtaosa ymmärtää asiat.Näin se juurikin on!
Ihan kuin töissäkin. Jos jättää sovitut hommat tekemättä ja alkaa nimitellä työkavereita ja esihenkilöitä ja velvoitteille haistattelee eikö saavu töihin niin varoitusten jälkeen palkanmaksu loppuu. Ihan kuin palkka, on työttömyysetuuskin vastikkeellista. Työnhakijana olo ei ole pakollista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa joka ei tajua mitään olet sinä itse. Käy sääliksi ihmisiä jotka joutuvat elämään vaikutuspiirissäsi.
Nuo on aivan tosiasioita, ihan kaikki elää tuollaisten asioiden kanssa. Jos asioi ihan sillä tavalla kun edellytetään mitään ongelmia ei tule. Mulla ainakin on ihan koko ajan juosseet korvaukset kun olen tehnyt sen vähän mitä pitää, hakenut töitä ja osallistunut valmennuksiin, työnhakuvalmennus tehtynä. Ihan sama on jos on töissä niin palkan saadakseen pitää sitoutua tekemään sovitut työt. En kyllä tiedä mitä vaikeaa siinä nyt on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on aivan tosiasioita, ihan kaikki elää tuollaisten asioiden kanssa. Jos asioi ihan sillä tavalla kun edellytetään mitään ongelmia ei tule. Mulla ainakin on ihan koko ajan juosseet korvaukset kun olen tehnyt sen vähän mitä pitää, hakenut töitä ja osallistunut valmennuksiin, työnhakuvalmennus tehtynä. Ihan sama on jos on töissä niin palkan saadakseen pitää sitoutua tekemään sovitut työt. En kyllä tiedä mitä vaikeaa siinä nyt on?
Viranomaisen tulee noudattaa lakeja. Ihan samoin kuin työnantajankin. Tämän ymmärtäminen tuntuu olevan hyvin vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos asioi ihan sillä tavalla kun edellytetään mitään ongelmia ei tule. Mulla ainakin on ihan koko ajan juosseet korvaukset kun olen tehnyt sen vähän mitä pitää,"
Sinusta olisi tullut erinomainen SS- mies Hitlerin Saksaankin. Omat aivot narikkaan ja sitten vain tottelemaan kuin sotamies käskyjä moraaleista, oikeasta ja väärästä, kansainvälisistä laeista ja periaatteista välittämättä.
- Anonyymi
Oletko miettinyt että alkaisit aikuistumaan jo viimeinkin?
- Anonyymi
Aloittajalta tiedustelen että mikä on koulutuksesi ja ikäsi ja millä alalla olet työskennellyt aiemmin?
- Anonyymi
"Ei ole vielä hokannut että työtön on käyttänyt oman asionti- sivuja jo vuosikymmeniä."
Siis olet ollut vuosikymmeniä työtön jo? Eikö olis kannattanut kouluttautua alalle jossa on mahdollisuuksia työllistyä?- Anonyymi
Ihmiset jotka tekevät paljon pätkätöitä yleensä ovat työputkien välissä työllisyyspalveluiden asiakkaina. Ei siinä sen kummempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset jotka tekevät paljon pätkätöitä yleensä ovat työputkien välissä työllisyyspalveluiden asiakkaina. Ei siinä sen kummempaa.
Ihminen joka on paljon pätkätöissä ei joudu mihinkään monialaisiin ja aktivointisysteemeihin ja valmennuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen joka on paljon pätkätöissä ei joudu mihinkään monialaisiin ja aktivointisysteemeihin ja valmennuksiin.
Tätä pilkkuako sä nyt alot nylkyttää? Ei mitään tekoa keskustelun aiheen kannalta.
Minulla ei ole tapana käyttäytyä huonosti. Kohtelen ihmisiä hyvin. Käytös kymppi koulussa. Työllisyyspalveluissa huonosti käyttäytyminen on vaarallista työttömälle koska se voidaan kostaa. Se on asiakaspalvelija joka käyttäytyy huonosti. Mutta en ihmettele jos työttömät eivät käyttäydy ystävällisesti työllisyyspalveluhäiriköiden suhteen. Se on täysin ymmärrettävää jos niin tapahtuu.
Mikä velvollisuus työttömillä jotka on pakotettu vastentahtoisesti työllisyyspalveluiden asiakkaiksi on käyttäytyä hyvin? Miksi häirikköjä ja kiusaajia pitäisi kohdella hyvin? Asiakaspalvelijoiden joille maksetaan palkkaa yksityisten kansalaisten yksityiselämän säännöllisestä häiriköinnistä pitää ymmärtää ETTÄ heidän toimintansa ON häiriköintiä. Heidän pitää ymmärtää miksi asiakkaat eivät välttämättä ole iloisia ja ystävällisiä pakkohaastatteluissa. Asiakaspalvelijoiden pitää osata käyttäytyä.
Vain sosiaalivammaiselle suomalaiselle rahvaalle tällainenkin asia pitää rautalangasta vääntää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä pilkkuako sä nyt alot nylkyttää? Ei mitään tekoa keskustelun aiheen kannalta.
Minulla ei ole tapana käyttäytyä huonosti. Kohtelen ihmisiä hyvin. Käytös kymppi koulussa. Työllisyyspalveluissa huonosti käyttäytyminen on vaarallista työttömälle koska se voidaan kostaa. Se on asiakaspalvelija joka käyttäytyy huonosti. Mutta en ihmettele jos työttömät eivät käyttäydy ystävällisesti työllisyyspalveluhäiriköiden suhteen. Se on täysin ymmärrettävää jos niin tapahtuu.
Mikä velvollisuus työttömillä jotka on pakotettu vastentahtoisesti työllisyyspalveluiden asiakkaiksi on käyttäytyä hyvin? Miksi häirikköjä ja kiusaajia pitäisi kohdella hyvin? Asiakaspalvelijoiden joille maksetaan palkkaa yksityisten kansalaisten yksityiselämän säännöllisestä häiriköinnistä pitää ymmärtää ETTÄ heidän toimintansa ON häiriköintiä. Heidän pitää ymmärtää miksi asiakkaat eivät välttämättä ole iloisia ja ystävällisiä pakkohaastatteluissa. Asiakaspalvelijoiden pitää osata käyttäytyä.
Vain sosiaalivammaiselle suomalaiselle rahvaalle tällainenkin asia pitää rautalangasta vääntää.Olet selvästi persoonallisuushäiriöinen öyhöttäjä. Ei kukaan tuommoista töihin halua. Et itsesi tavalla solvaavaa katselisi sekuntiakaan kun et normaalia keskustellakaan siedä. Käytös on voinut olla koulussa kymppi mutta sen jälkeen voi tapahtua elämässä paljon. Kun tuolla käytöksellä ja 10 v työttömyyshistorialla varustettu henkilö pyrkisi mulle töihin niin itse arvelisin että on ollut lusimassa vakavasta rikoksesta. Enkä ottaisi tietenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet selvästi persoonallisuushäiriöinen öyhöttäjä. Ei kukaan tuommoista töihin halua. Et itsesi tavalla solvaavaa katselisi sekuntiakaan kun et normaalia keskustellakaan siedä. Käytös on voinut olla koulussa kymppi mutta sen jälkeen voi tapahtua elämässä paljon. Kun tuolla käytöksellä ja 10 v työttömyyshistorialla varustettu henkilö pyrkisi mulle töihin niin itse arvelisin että on ollut lusimassa vakavasta rikoksesta. Enkä ottaisi tietenkään.
Mitä sinä trolli teet työksesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sosiaalivammaiselle suomalaiselle rahvaalle tällainenkin asia pitää rautalangasta vääntää."Minulla ei ole tapana käyttäytyä huonosti. Kohtelen ihmisiä hyvin."
Sun käsitys hyvästä käyttäytymisestä ei ole näemmä ihan yhtenevä sen kanssa mitä se on muiden käsityksen mukaan, sulla on selkeesti joku isompi persoonallisuushäiriö jos et kykene minkäänlaiseen itseohjautuvuuteen . Eli meneppä peilin eteen ja pidä tuo sosiaalivammaiselle rahvaalle osoitettu puheesi itsellesi. Ja mieti millaista käytöstä se on.
Mikä sun oma tausta on kun muut on mielestäsi rahvasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minulla ei ole tapana käyttäytyä huonosti. Kohtelen ihmisiä hyvin."
Sun käsitys hyvästä käyttäytymisestä ei ole näemmä ihan yhtenevä sen kanssa mitä se on muiden käsityksen mukaan, sulla on selkeesti joku isompi persoonallisuushäiriö jos et kykene minkäänlaiseen itseohjautuvuuteen . Eli meneppä peilin eteen ja pidä tuo sosiaalivammaiselle rahvaalle osoitettu puheesi itsellesi. Ja mieti millaista käytöstä se on.
Mikä sun oma tausta on kun muut on mielestäsi rahvasta?Et sinä tiedä miten anonyymit keskustelijat arkielämässään käyttäytyvät.
Sinulla on myös ylivoimaisia vaikeuksia hahmottaa mikä ero on asiattomalla käytöksellä, ja asiattomaan käytökseen reagoinnilla. Tällaiset sosiaalisen elämän syy- seuraus suhteet ovat uppo- outoja asioita sinulle.
Sinä olet sitä mieltä ettei asiakaspalvelijalla ole velvollisuutta kunnioittaa asiakkaitaan eikä käyttäytyä hyvin. Sinä olet sitä mieltä että erittäin suurta valtaa toisen ihmisen koko elämään käyttävällä asiakaspalvelun alla on oikeus aiheuttaa tahallisesti hankaluuksia asiakkailleen. Ja jos asiakas kritisoi tai peräti suuttuu ja ilmaisee suuttumuksensa reaktiona asiakaspalvelijan omaan asenteeseen ja käytökseen, niin asiakas on hankala.
Edes Internetin ihmeellisessä anonyymissa maailmassa ei saisi nimitellä, ei ilmaista suuttumusta, ei osoittaa negatiivisia tunteita. Ei kritisoida.
Kiittää pitää
Työllisyyspalveluiden asiakaskunnasta suurin osa ovat asiakkaita vastentahtoisesti pakon edessä. Järjestelmä pelleilee heidän kustannuksellaan, ja KOKO ELÄMÄLLÄÄN.
Sinä änkeät siihen määräilemään ettei saa suuttua. Ei saa ilmaista vihaa. Ei saa kritisoida ilmeisen asennevammaisia asiakaspalvelijoita jotka lypsävät oman elinkeinonsa työttömiä kiusaamalla ja heidän elämällään leikkimällä.
Mikä sinä kuulet olevasi?
Tiedätkö mitä tarkoittaa demokratia? Demokratiassa kansalaiset ovat pääosassa, ja julkinen valta kansalaisia varten olemassa. Julkinen valta käyttää valtaa kansalaisiin, joilla on oikeus osallistua ja vaikuttaa päätöksentekoon vaikkapa sitten kritisoimalla julkisen vallan ja lainsäätäjän toimia täsmälleen niin paljon kuin huvittaa.
Siinä ei sun itkut auta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sosiaalivammaiselle suomalaiselle rahvaalle tällainenkin asia pitää rautalangasta vääntää."Miksi häirikköjä ja kiusaajia pitäisi kohdella hyvin?"
Ei mukaan mielestä. Sut pitäis pistää kyllä mieluiten lukkojen taa ja hukata avain, hyhhyhhäirikkö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi häirikköjä ja kiusaajia pitäisi kohdella hyvin?"
Ei mukaan mielestä. Sut pitäis pistää kyllä mieluiten lukkojen taa ja hukata avain, hyhhyhhäirikkö.Edelleenkin sinulla on vaikeuksia ymmärtää syyn ja seurauksen lakeja.
En uskalla edes ajatella miten sinäkin siellä sosiaalisessa elämässäsi sekoilet ja paljonko turhaa kärsimystä aiheutat viattomille sivullisille. Et kykene tulkitsemaan edes alkeellisimpia sosiaalisia tilanteita oikein. Et osaa kieroilla silmilläni nähdä kuka on häirikkö ja kuka siihen reagoiva osapuoli.
Kun julkisen vallan edustaja, viranomainen, omalla käytöksellään ja asenteellaan halventaa hänen asiakkaaseen pakotettua kansalaista, kansalaisella on oikeus siitä suuttua ja myös ilmaista suuttumuksensa. Siitä ei seuraa johtopäätöstä, että asiakas on hankala ja epäasiallinen.
Asiakaspalvelija on hankala ja epäasiallinen. Niin tyhmä, ettei ole vielä oppinut miten normaali aikuinen ihminen kohdataan normaalilla tavalla, asiallisesti. Ne ei oo vielä päässeet niin pitkälle ajattelussaan että osaisivat kyseenalaistaa päähänpinttymiään työttömistä monivammaisina vajakeina. Koska ovat itse sellaisia.
- Anonyymi
Ei se ole niin yksinkertasta. Mutta tsemppiä aloittajalle. Kehotan tosiaan käyttämään tätä valmentajaa hyödyksi. Se on sinulle ostettu palvelu. Saat ehkä uutta suuntaa.
- Anonyymi
Sä varmaankin olet aikuinen ihminen ja päätät itse kenen lässytystä kuuntelet. Mikään laki ei myöskään estä sinua ittuilemasta takaisin. Voit myös äänittää keskustelut jos katsot sen parhaaksi.
- Anonyymi
Kukaan ei ole pyytänyt eikä tarvitse palveluitasi. Hinaa perseesi oikeisiin töihin. Kouluttaudu vaikka lähihoitajaksi vanhustenhuollossa tarvitaan käsitä tekemään töitä. Mars!
- Anonyymi
"Voit myös äänittää keskustelut jos katsot sen parhaaksi."
Tuo on hyvä idea. Sitten voit kuunnella tallenteen ja ehkä kiinnität huomiota siihen miten puhut muille. - Anonyymi
Aikuisuus ei mitenkään vaikuta siihen onko pakko kuunnella jonkun lässytystä kun liipaisimella on toimeentulon menetys.
Myöskään työttömyys- edes pitkäaikaistyöttömyys - ei vaikuta ihmisen aikuisuuteen millään tavoin. Ootko sä aina luullut niin? Työttömyydellä on jotain tekemistä henkisen kypsyyden kanssa? Samalla sekunnilla kun täyteen tulee vuosi työttömyyttä aikuinen taantuu lapsen tasolle?
Oletko työelämässä? Toimitko siellä siinä uskossa että johtajat ja esimiehet ovat aikuisia, ja eri ammattiryhmien edustajien aikuisuuden taso riippuu heidän koulutustaustastaan ja työnkuvastaan. Siivoojat ovatkin sitten jotain kehitysvammaisia toddlereita? Ne palkkatukilaiset ja harjoittelijat ovatkin sitten varmaan jo sikiön tasolla henkisesti.
Luuletko myös, että pitkäaikaistyöttömyys on merkki vastuuntunnottomuudesta?
Mitä kaikkea muuta sä luulet?
"Sä varmaankin olet aikuinen ihminen ja päätät itse"
Aikuisuus ei tarkoita että kaikesta voi päättää itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuisuus ei mitenkään vaikuta siihen onko pakko kuunnella jonkun lässytystä kun liipaisimella on toimeentulon menetys.
Myöskään työttömyys- edes pitkäaikaistyöttömyys - ei vaikuta ihmisen aikuisuuteen millään tavoin. Ootko sä aina luullut niin? Työttömyydellä on jotain tekemistä henkisen kypsyyden kanssa? Samalla sekunnilla kun täyteen tulee vuosi työttömyyttä aikuinen taantuu lapsen tasolle?
Oletko työelämässä? Toimitko siellä siinä uskossa että johtajat ja esimiehet ovat aikuisia, ja eri ammattiryhmien edustajien aikuisuuden taso riippuu heidän koulutustaustastaan ja työnkuvastaan. Siivoojat ovatkin sitten jotain kehitysvammaisia toddlereita? Ne palkkatukilaiset ja harjoittelijat ovatkin sitten varmaan jo sikiön tasolla henkisesti.
Aikuisuus ei tarkoita että kaikesta voi päättää itse.Toimeentulon menetys...? Suomalainen selviytymistaisteluraha se on. Ja jos joku työkkärin akka leikkaa siitä sen takia, että ei kuunnellut .ittuilua, joutuu se ämmä oikeuteen. Leikkauspäätöksen pitää perustua lakiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimeentulon menetys...? Suomalainen selviytymistaisteluraha se on. Ja jos joku työkkärin akka leikkaa siitä sen takia, että ei kuunnellut .ittuilua, joutuu se ämmä oikeuteen. Leikkauspäätöksen pitää perustua lakiin.
Leikkauspäätös perustuu lakiin joka on perustuslain vastainen. Silti laki ja sen suoma mahdollisuus selviytymistaistelurahan leikkaamiseen on käytössä, vaikka lain joka on perustuslain kanssa ristiriidassa ei pitäisi olla voimassa.
Selviytymistaisteluraha on uusi, osuva ja realistinen kuvaus viimesijaisesta sosiaalituesta. Kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuisuus ei tarkoita että kaikesta voi päättää itse.Kyllä se on sun valittavissa pidätkö työnhaun voimassa vai et. Yksinkertaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on sun valittavissa pidätkö työnhaun voimassa vai et. Yksinkertaista.
Kyllä se on sinun valittavissasi elätkö vai kuoletko.
Elämä on valintoja täynnä.
- Anonyymi
Niin mikäs aloittajan ammatti, ikä ja työkokemus?
- Anonyymi
Mitä sä OSAAT?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä OSAAT?
Etkö kehtaa kertoa mikä on aloittaja sinun pätevyytesi mihinkin?
- Anonyymi
Aloittaja, jos olet ollut KYMMENEN VUOTTA työttömänä, herää kysymys ole hakeutunut kouluttautumaan ammattiin jossa paremmat työllisyysnäkymät? 😯 Siinä ajassa lukis vaikka juristiksi tai lääkäriksi.
Miten olet kuluttanut nämä vuodet? Kymmenen vuotta kuluu ihmisen elämästä vaikkei hän tee itselleen mitään. Nettirähinään käytetyn ajan voisi käyttää koulutukseen ja oman tilanteensa edistämiseen. Miten voi ajan saada kulumaan ja vain olemalla ja mölisemällä?
Tämmöiset kirjoitukset sinänsä on hyvää oppia jollekin nuorelle jolla on vielä mahdollisuus muuttaa elämänsä suunta. Tajuaa ajoissa että hei! 10 vuotta ja olen samassa jamassa jos en NYT ala tehdä jotain.- Anonyymi
HERRANJESTAS SENTÄÄN! Kirjoitushäirä. Tarkoitettiin työvoimapalvelujen asiakkuutta. Kymmenen vuoden työttömyys tai peräti koko elämän kestävä työttömyys ei ole mikään juttu näinä suuren työvoimapulan aikoina. Sellaisen ei pitäisi enää ketään järkyttää tuohon tyyliin että pitää keuhkota kuin hullu. Etkö sinä muuten keksi itsellesi elämän sisältöä jos sinulla ei ole ulkopuolista työnantajaa joka sanoo mitä tänään pitää tehdä? Kun et ole töissä lorbimassa, vastikkeetonta palkkaa nostamassa, möllötät kotona.
Surullista.
Lopeta rähinä ja mene oikeisiin töihin HUS! - Anonyymi
"Miten olet kuluttanut nämä vuodet? Kymmenen vuotta kuluu ihmisen elämästä vaikkei hän tee itselleen mitään. Nettirähinään käytetyn ajan voisi käyttää koulutukseen ja oman tilanteensa edistämiseen. Miten voi ajan saada kulumaan ja vain olemalla ja mölisemällä?"
Vain saastainen kommari elää maailmassa jossa työttömyys tarkoittaa että henkilöllä on aina joku "tilanne" joka "ei edisty". "Elämän suunta" on jotenkin vinossa kun ei käy ansiotyössä. Ja jos ei käy ansiotyössä, "aika ei kulu", eikä työtön "tee itselleen mitään". Kommarin larvaisessa mielessä työttömyys tarkoittaa että ihminen ei saa aikaansa kulumaan ja notkuu vain päivät pitkän homeisella sohvalla passiivisesti koska komukka itse aina tarvitsee ulkopuolisen tahon joka määrää mitä komukan on tänään tehtävä.
Beverly Hillsin pitkäaikaistyöttömien kotirouvien elämä on ilmeisesti ollut jotenkin "jumissa" kaikki ne vuosikymmenet kun he eivät ole käyneet kodin ulkopuolella ansiotyössä.
Mutta senhän sinä jo tiesitkin, trolli.
Kummasti teillä työssä käyvillä yhteiskunnan selkärangoilla riittää aikaa nettirähinöihin. Kuinka ison siivun työajastasi käytät palstoilla trollaamiseen kun teet niin tärkeää yhteiskunnallista työtä siellä mukavan suomalaisen työpaikan röökipaikalla?
Onko edes joskus tullut tehtyä jotain hyödyllistä sen palkan, lisien, lomarahojen, lomaltapaluurahojen ja kaikkien muiden työsuhde- etujen eteen jonka veronmaksajat sun pussiin valuttavat joka tilipäivä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HERRANJESTAS SENTÄÄN! Kirjoitushäirä. Tarkoitettiin työvoimapalvelujen asiakkuutta. Kymmenen vuoden työttömyys tai peräti koko elämän kestävä työttömyys ei ole mikään juttu näinä suuren työvoimapulan aikoina. Sellaisen ei pitäisi enää ketään järkyttää tuohon tyyliin että pitää keuhkota kuin hullu. Etkö sinä muuten keksi itsellesi elämän sisältöä jos sinulla ei ole ulkopuolista työnantajaa joka sanoo mitä tänään pitää tehdä? Kun et ole töissä lorbimassa, vastikkeetonta palkkaa nostamassa, möllötät kotona.
Surullista.
Lopeta rähinä ja mene oikeisiin töihin HUS!"Kymmenen vuoden työttömyys tai peräti koko elämän kestävä työttömyys ei ole mikään juttu näinä suuren työvoimapulan aikoina. "
Kyllä se on aika poikkeuksellista. Olet ehkä ollut vankilassa tai houruinhuoneella ettet ole ehtinyt tutustua työntekoon... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten olet kuluttanut nämä vuodet? Kymmenen vuotta kuluu ihmisen elämästä vaikkei hän tee itselleen mitään. Nettirähinään käytetyn ajan voisi käyttää koulutukseen ja oman tilanteensa edistämiseen. Miten voi ajan saada kulumaan ja vain olemalla ja mölisemällä?"
Vain saastainen kommari elää maailmassa jossa työttömyys tarkoittaa että henkilöllä on aina joku "tilanne" joka "ei edisty". "Elämän suunta" on jotenkin vinossa kun ei käy ansiotyössä. Ja jos ei käy ansiotyössä, "aika ei kulu", eikä työtön "tee itselleen mitään". Kommarin larvaisessa mielessä työttömyys tarkoittaa että ihminen ei saa aikaansa kulumaan ja notkuu vain päivät pitkän homeisella sohvalla passiivisesti koska komukka itse aina tarvitsee ulkopuolisen tahon joka määrää mitä komukan on tänään tehtävä.
Beverly Hillsin pitkäaikaistyöttömien kotirouvien elämä on ilmeisesti ollut jotenkin "jumissa" kaikki ne vuosikymmenet kun he eivät ole käyneet kodin ulkopuolella ansiotyössä.
Mutta senhän sinä jo tiesitkin, trolli.
Kummasti teillä työssä käyvillä yhteiskunnan selkärangoilla riittää aikaa nettirähinöihin. Kuinka ison siivun työajastasi käytät palstoilla trollaamiseen kun teet niin tärkeää yhteiskunnallista työtä siellä mukavan suomalaisen työpaikan röökipaikalla?
Onko edes joskus tullut tehtyä jotain hyödyllistä sen palkan, lisien, lomarahojen, lomaltapaluurahojen ja kaikkien muiden työsuhde- etujen eteen jonka veronmaksajat sun pussiin valuttavat joka tilipäivä?"Beverly Hillsin pitkäaikaistyöttömien kotirouvien elämä on ilmeisesti ollut jotenkin "jumissa" kaikki ne vuosikymmenet kun he eivät ole käyneet kodin ulkopuolella ansiotyössä."
Ei nämä rouvat ole työttömiä kun ovat kotiäitinä. He hoitaa lapsia ja ovat rikkaita ja heidän puoliso elättää. He tuskin hakee töitä. Mitä nämä suomalaiseen työelämään muka kuuluu? Harvempi täällä niin rikas on ettei töitä tarvi tehdä. Hehän on usein korkeasti koulutettuja ja mukana perheen yrityksessä. Jenkeissä ei ole edes normi työttömyys etuuksia.
Ei sinunkaan tarvi öyhöttää kun vain muutat itse sinne Beverly Hills iin ja rupeat rouvaksi jollekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista.
Lopeta rähinä ja mene oikeisiin töihin HUS!"Kymmenen vuoden työttömyys tai peräti koko elämän kestävä työttömyys ei ole mikään juttu näinä suuren työvoimapulan aikoina"
Kyllä se on kummastusta herättävää. Nimittäin jo vuoden työttömänä ollut pääsee esim palkkatukityöhön. Jotkut jo aiemminkin kai nykyään. Jos on ollut 10 vuotta tai koko elämän pois näistä niin joku selitys sille on. On esim niin rankka rikollis- tai päihdetausta että ei kukaan työnantaja tietenkään halua ongelmia. Itse yrittäjänä en ottaisi mitään riskiä. Koittakaaa ajatella välillä työnantajan näkökulmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kymmenen vuoden työttömyys tai peräti koko elämän kestävä työttömyys ei ole mikään juttu näinä suuren työvoimapulan aikoina"
Kyllä se on kummastusta herättävää. Nimittäin jo vuoden työttömänä ollut pääsee esim palkkatukityöhön. Jotkut jo aiemminkin kai nykyään. Jos on ollut 10 vuotta tai koko elämän pois näistä niin joku selitys sille on. On esim niin rankka rikollis- tai päihdetausta että ei kukaan työnantaja tietenkään halua ongelmia. Itse yrittäjänä en ottaisi mitään riskiä. Koittakaaa ajatella välillä työnantajan näkökulmaa."Nimittäin jo vuoden työttömänä ollut pääsee esim palkkatukityöhön"
Missä kuplassa elät ???? Riittää kun on ikää 50+ niin töitä ei kummasti löydy..tai lähinnä niitä jotka palkkaisi, paikkoja kyllä löytyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimittäin jo vuoden työttömänä ollut pääsee esim palkkatukityöhön"
Missä kuplassa elät ???? Riittää kun on ikää 50 niin töitä ei kummasti löydy..tai lähinnä niitä jotka palkkaisi, paikkoja kyllä löytyyTyömarkkinatori on spämmisivusto.
Avoimet työpaikkailmoitukset ovat pääosin valeilmoituksia. Ja vieläpä tuplana ja triplana julkaistuja jotta saadaan luotua mielikuva "lukuisista avoimista työpaikoista" joihin työtä vieroksuvat työttömät eivät KOHTAANNU.
- Anonyymi
"Pitää puolen tunnin yksinpuhelumonogia itseään älykkäämmälle normaalille ihmiselle"
Oliko sulla siis joku normaali kaveri mukana siellä?- Anonyymi
Hehhehh 🤣🤣🤣
- Anonyymi
"Oma- valmentaja mussuttaa pitkäaikaistyöttömälle kuin kymmenen vuotta työttömänä ollut ei tietäisi"
Ihan kivoja on valmentajat olleet. Siis puhun työhönvalmennuksesta. Jos on niin pitkään ollut työtön niin kyllä silloin joku selitys on ja koulutustarve. Kyllä sitä 10 vuodessa normaali ihminen ymmärtää että tarvii jotain isompaa tukea. Aina voi opiskella tai mennä työvoimakoulutukseen jos tuntuu ettei työtä saa. Työvoima- tai rekry koulutukseen avulla voi saada hyvin töitä kun ne on just työmarkkinoiden tarpeen mukaan järkätty- Anonyymi
Kummastakaan ei saa palkkaa ja mitään velvollisuutta ei ole yrityksillä palkata töihin rekrykoulutuksen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummastakaan ei saa palkkaa ja mitään velvollisuutta ei ole yrityksillä palkata töihin rekrykoulutuksen jälkeen.
Normaalitilassa kuten ennen muinoin urakkaluontoisista työrupeamista maksettiin urakkapalkka.
Viimeisen 30- vuoden ajan työnantajat ovat teettäneet urakat "työvoimakoulutuksina" ilmaiseksi palkattomilla työttömillä joille luvataan työpaikka urakan jälkeen. Koskaan sitä työpaikkaa ei tietenkään tule koska tarkoitus on vain teettää joku urakkatyö ilmaiseksi ja heittää sen jälkeen orjat pihalle tarpeettomina.
Ja kuka itseään kunnioittava ihminen sitten haluaisi töihin tuollaisille työnantajille? Suomalaiset työnantajat ja niiden edustajat julkisellakin puolella ovat 100% mulkkuja.
Edes se, että valtio toimii työperäisen ihmiskaupan pyörittäjänä kuten Suomi, ja tarjoaa työnantajille mahdollisuuden hyväksikäyttää riistotyövoimaa, ei tarkoita että työnantajien on pakko sitä mahdollisuutta hyödyntää. Se työnantajien moraalinen valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan normi juttu ettei koulutuksesta saa palkkaa. Mistä kummasta olet niin kuullut että jostain koulutuksesta maksetaan palkkaa opiskelijalle, ei herranjestas. Missä olet elämäsi viettänyt kun olet noin vieraantunut kaikesta??
Mutta koska on jo valmiiksi työttömyyspäivärahalla niin miksei sitten ihan käyttääkseen joutilaisuuden sijaan aikansa siihen koulutukseen samalla rahalla hyödyntöisi ajan? Aika kuluu joka tapauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan normi juttu ettei koulutuksesta saa palkkaa. Mistä kummasta olet niin kuullut että jostain koulutuksesta maksetaan palkkaa opiskelijalle, ei herranjestas. Missä olet elämäsi viettänyt kun olet noin vieraantunut kaikesta??
Mutta koska on jo valmiiksi työttömyyspäivärahalla niin miksei sitten ihan käyttääkseen joutilaisuuden sijaan aikansa siihen koulutukseen samalla rahalla hyödyntöisi ajan? Aika kuluu joka tapauksessa.Voisitko trolli jo lopettaa provoripulillasi ketjun spämmäyksen. Ei jaksa katsella.
- Anonyymi
jos on yli 10 vuotta ollut putkeen työttömänä niin työllistyminen ja on täysin mahdotonta. Ei kelpaa työnantajille eikä varsinkaan työpaikan ahkerille työntekijöille. On rasite, Tuottaa vain kuluja ja jopa vahinkoa. Parempi siirtää suosiolla eläkkeelle. Työttömyyskorvaus on aivan väärä tukimuoto sellaiselle joka todistetusti ei ole työkelpoinen. Eläkeelle ohjaus on oikea polku.
- Anonyymi
Nämä fyysisesti kuntoiset mutta latvahäiriköt vois laittaa johonkin työleirille. Ruokapalkka riittää. Valvottua reipasta ulkoilua ja virikettä vaikka jumalanpalveluksia kuunnellen. Askartelua ja yhteislaulua. Siitä se kuntoutuminen alkaisi.
- Anonyymi
Kannatetaan, lex urpopurra eläke erityisputki käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä fyysisesti kuntoiset mutta latvahäiriköt vois laittaa johonkin työleirille. Ruokapalkka riittää. Valvottua reipasta ulkoilua ja virikettä vaikka jumalanpalveluksia kuunnellen. Askartelua ja yhteislaulua. Siitä se kuntoutuminen alkaisi.
Sopisi myös kaikennäköisille valtion turhakkeille ministeriöitä myöten
- Anonyymi
20 - vuotias ei ole vielä aikuinen. ainakaan henkisesti. Nämähän ne pääosin täällä forumilla älämölöään pitää
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011105875.html- Anonyymi
Kristallipallostako sinä näet ketkä täällä mölisevät?
Ihmisellä joka vilpittömästi uskoo tukiriippuvuuden ja työttömyyden korreloivan "aikuisuuden" kanssa on vakavia älyllisen kehityksen haasteita, ja hälyyttävän suppea elämänkokemus. Yksi epäkypsyyden tunnusmerkeistä on todellisuuden idealisointi. Eli kykenemättömyys nähdä realiteetteja sellaisena mitä ne ovat. Lapsi/epäkypsä aikuinen värittää maailman oman mielensä mukaiseksi.
Yksi realiteetti jota meidän epäkypsä Suomi ei pysty näkemään on ilmeinen fakta, että Suomessa ei ole työvoimapulaa. Se on aivan selvä tosiasia jonka kuka tahansa rationaalinen aikuinen tajuaa tästä touhusta. Vaan näillä meidän kirkasotsaisilla naivisteilla on pakonomainen tarve luottaa kuin lapsi median, työnantajien ja poliitikkojen työvoimapulavalheeseen. Ei oo se tosiasioiden näkökyky vielä kehittynyt aikuisen tasolle.
20- vuotiaat toimeentulotukiriippuvaiset työttömät nuoret mieheltään eivät ole työttömiä koska he potevat aikuisuuden puutetta. Hekin ovat työttömiä TYÖMARKKINATILANTEEN VUOKSI kuten muutkin työttömät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisellä joka vilpittömästi uskoo tukiriippuvuuden ja työttömyyden korreloivan "aikuisuuden" kanssa on vakavia älyllisen kehityksen haasteita, ja hälyyttävän suppea elämänkokemus. Yksi epäkypsyyden tunnusmerkeistä on todellisuuden idealisointi. Eli kykenemättömyys nähdä realiteetteja sellaisena mitä ne ovat. Lapsi/epäkypsä aikuinen värittää maailman oman mielensä mukaiseksi.
Yksi realiteetti jota meidän epäkypsä Suomi ei pysty näkemään on ilmeinen fakta, että Suomessa ei ole työvoimapulaa. Se on aivan selvä tosiasia jonka kuka tahansa rationaalinen aikuinen tajuaa tästä touhusta. Vaan näillä meidän kirkasotsaisilla naivisteilla on pakonomainen tarve luottaa kuin lapsi median, työnantajien ja poliitikkojen työvoimapulavalheeseen. Ei oo se tosiasioiden näkökyky vielä kehittynyt aikuisen tasolle.
20- vuotiaat toimeentulotukiriippuvaiset työttömät nuoret mieheltään eivät ole työttömiä koska he potevat aikuisuuden puutetta. Hekin ovat työttömiä TYÖMARKKINATILANTEEN VUOKSI kuten muutkin työttömät.Ei sitä pleikkarin ääressä kaikki päivät viettäessä kasvamaan aikuiseksi. Pitää lähteä kouluun ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20- vuotiaat toimeentulotukiriippuvaiset työttömät nuoret mieheltään eivät ole työttömiä koska he potevat aikuisuuden puutetta. Hekin ovat työttömiä TYÖMARKKINATILANTEEN VUOKSI kuten muutkin työttömät."Yksi realiteetti jota meidän epäkypsä Suomi ei pysty näkemään"
On varmaan vaikea elää ainoana kypsänä näin epäkypsässä yhteiskunnassa? 🤭 Muuta pois, sillä hän se on ratkaistu.
- Anonyymi
Onneks tuo loppuu silleen, että valmentaja "häviää". Huomaa varmaan itsekin, että ollaan eri tasoilla.
- Anonyymi
Uskon että valmentaja huomaa että ollaan "eri tasoilla" 🤭 Eihän sitä toinen olisi valmentaja ja toinen monialaisten työtävieroksuva pummi.
- Anonyymi
Minusta valmentajat on asiallisia ja mukavia ihmisiä. Ei voi moittia yhtään.
- Anonyymi
Minä sain jumppa ohjeita. Heillä oli varmaankin toimistossa ollut juuri aamujumppa. 🤣
- Anonyymi
Mä näin kerran sairaalan osastolla absurdin näyn. Koko osaston henkilökunta osastonhoitajan johdolla oli kahvakuulajumppatauolla osaston tiloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä näin kerran sairaalan osastolla absurdin näyn. Koko osaston henkilökunta osastonhoitajan johdolla oli kahvakuulajumppatauolla osaston tiloissa.
Taisi olla psyk sairaala missä olit? Ehkä näit hallusinaatioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut. Oli tavallinen pääasiassa ikäihmisten pitkäaikaishoitoa tarjoava sairaala jossa olin vierailulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehhehh meinasin just samaa! 🤣
- Anonyymi
Mulla muuten kävi silleen, että hävisi. Tuli kyllå sitten takasin. Ei kannata ottaa liian vakavasti näitä joitakin mielipiteen esittäjiä. Propaganda sisäistetty.
- Anonyymi
"Mulla muuten kävi silleen, että hävisi."
Ei valmennus ole mikään oikeusistunto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mulla muuten kävi silleen, että hävisi."
Ei valmennus ole mikään oikeusistunto.Mikä valmennus on tarkoituksenaan ja mihin työtöntä valmennetaan?
- Anonyymi
niin pitääkin tehdä. On yksinkertaistettava viestin sisältö kuulijan tasolle.
- Anonyymi
"Oma- valmentaja mussuttaa pitkäaikaistyöttömälle kuin kymmenen vuotta työttömänä ollut ei tietäisi mitään työttömyydestä, velvoitteistaan, lainsäädännöstä, työmarkkinatorin nettisivuista. "
Luulisi että tiedät näistä mutta osaatko käyttäytyä kuin normaalit ihmiset? Sulla taitaa olla tosi pahoja ongelmia. Ei työ niihin auta kyllä eikä valmentaja. Ja kun en et itsekään halua tehdä mitään itsesi eteen niin minkä takia itseäsi kiusaat ja pidät työnhakua voimassa. Työllistät vain henkilökuntaa. Sinunlaiset juuri takaa sen että työvoimapalveluihin sitä mukaan palkataan uusia työntekijöitä kun teitä työrajoitteisia ja mihinkään kykenemättömiä uuvatteja pyörii mukana ihmisiä häiriköimässä. Vartijoitakin palkataan lisää.- Anonyymi
Oletko työllisyyspalveluissa töissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko työllisyyspalveluissa töissä?
Onhan noita virkoja näemmä auki kun kuntarekryn vahtiin monta paikkaa...pitäiskös hakee...? Olen itsekin työtön ja aina saanut tosi ystävällistä kohtelua sekä työhönvalmentajalta.Kun lukee tämmöstä palstaa niin ei ole kovin kadehdittavaa työtä olla tommosten sylkykuppina. 🙄 Käyttäytyykö porukat tuolla lailla niissä istunnoissa....paviaaniksi ja idioteiksi nimitellen? Onkohan siellä järkkäreitä etälamauttimet valmiina???
- Anonyymi
"osaatko käyttäytyä kuin normaalit ihmiset? "
En. Normaalit ihmiset Suomessa käyttäytyvät kusipäisesti. Minä käyttäydyn hyvin ja kuulun siis pieneen marginaaliin.
- Anonyymi
Kukahan on debiili? Se joka on ollu 10 vuotta työtön vai se joka handlaa oman elämänsä?
- Anonyymi
Aloittaja on pelkkä trolli joka väittelee itsensä kans kun ei oo ketään joka moisiin vaivautuu ees vastaamaan.
- Anonyymi
"Oma- valmentaja lässyttää ku pienelle lapselle"
Jos älyllinen kehitystasosi kerran on lapsen tasolla niin tämä on ihan oikea tapa. - Anonyymi
Ne on melkein kaikki tuollaisia alentuvasti lässyttäviä tai tiuskivia. Koulutetaanko toimimaan noin? "Näin sinustakin tulee narsisti ja opit nöyryyttämään vajaaälyisiä ja päihderiippuvaisia työttömiä"-koulutus?
- Anonyymi
Mulla pahimmat kokemukset on miespuolisista virkailijoista. Ne on joko spedejä jotka pelleilevät asiakkaiden kustannuksella. Tai sitten nuoria itsetunto- ongelmaisia virkaintoisia ehdonalaisvalvojia jotka uskottelevat itselleen olevansa tärkeässä yhteiskunnallisessa työssä valvomassa yhteiskunnan virallisia rikollisia, ja tehtailemassa vapaamatkustajille oikeutettuja kuritustoimia.
- Anonyymi
Kannattaa käyttäytyä asiallisesti ja vaikka nauhoittaa keskustelu. Silloin on todisteet kuka tiuskii ja kelle.
- Anonyymi
Aloittaja, jos suhtautumisesi on tuo valmentajasi kanssa niin ei ihme että hänen pitää yrittää saada asia perille samalla lailla kuin potilaalle tai lapselle.
Onko sinulla jokin mt-puolen ongelma jonka vuoksi olet valmennuksessa?- Anonyymi
Eikö sulla ole siellä työllisyyspalveluissa muuta sisältöä työpäivissäsi kuin täällä netissä trollailu ja vittuilu? Eikö se luuri kuumana työttömille vittuilupuheluiden tehtailu riitä tyydyttämään kiusaamistarpeitasi kun olet emotionaalisesti niin kieroutunut jo lapsuustraumoissasi tai vähintään koulukiusaamiskokemustesi vuoksi? 😢
- Anonyymi
TE systeemillä on myös se huonompi puoli. Pyrkivät estämään työttömän työllistymistä kodentamalla työttömiin aktivointitoimia jotka voivat olla työnsaannin kannalta hyvinkin turmiollisia. Aktivoinnista jää ihmiseen pysyvä huonon ihmisen leima. Työnantajat eivät ota aktivoinnin piirissä olleita ihmisiä todesta lainkaan. Käyttävät vain hyväksensä lyhyen aikaa ja heittävät menemään kuin risan lapasen.
Laitapa työhakemukseesi maininta aktivointihistoristasi niin arvaa onko sellainen hakemus kuraa vai valuuttaa työmarkkinoilla. - Anonyymi
Kansalaispalkka käyttöön ja spedet ulos ihmisiä kiusaamasta.
Pitäisi olla lakimies aina mukana kun noiden kanssa asioi, varmasti tulisi monta keissiä, ei muuta kuin aina mikki mukaan speden lässytyksiä kuuntelemaan mennessä ja jos tulee törkeyksiä niin voi mennä ilmaiseen lakineuontaan ja ottaa vakuutuksen kautta lakimies mukaan keissiin.
Samalla julkisuuteen koko juttu.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831579Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721390Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271354Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
- 11941